Tänään on 29.03.2024, 07:28.

Valioliiga 14-16.10

Keskustelua jalkapallosta.
Vastaa Viestiin
Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Valioliiga 14-16.10

Viesti Kirjoittaja Neo »

Taas yksi maaottelutauon aiheuttama tyhjä viikonloppu on selätetty, joten voidaan palata Valioliigavetojen pariin. Viikonlopun kierrokselta nousee esiin muutama tolkullinen peli-idea:

Southampton-Newcastle
Southamptonin alkukausi on ollut kokonaisuutena erittäin tylsää katseltavaa. Saints on voittanut 2/7 ottelustaan, eivätkä nämäkään pistepotit ole tulleet erityisen vakuuttavilla esityksillä. Toinen tuli 90' rankkarimaalilla West Hamia vastaan, ja tuossa ottelussa Saints munasi 11v10 ylivoimalla 2-0 johdon 2-2 tasuriin. Toinen voitto tuli hikisesti 0-1 sarjajumbo Crystal Palacesta, eikä tuokaan ollut ansaittu. Southamptonin hyväksi on luettava joukkueen puolustus, joka toimii oikein hyvin. Top6:n ulkopuolella vain yksi joukkue on päästänyt vähemmän maaleja kuin Southampton. Ongelmat ovat kuitenkin hyökkäyspelissä, mikä tulee ilmi lähes jokaista joukkueen ottelua katsottaessa. Keskikenttä on täynnä alibi-syöttöjä jakavia pelaajia, eivätkä kärkimiehet saa oikein mitään tarjoilua. Pelitilannemaalit ovat todella tiukassa, eikä xG juuri kasva kun palloa siirrellään pitkin keskiviivaa poikittain. Vastustaja Newcastle ei tästä profiilista hirveästi eroa. Mikä on tuo yksi joukkue top6:n ulkopuolella, joka on päästänyt vähemmän maaleja kuin Southampton? No, Newcastle tietenkin. Harakat ei ole päästänyt avauskierroksen jälkeen yhtä maalia enempää missään pelissä. Eikä olisi päästänyt myöskään kyseisessä Spurs-matsissa ilman nopeaa punaista korttia. Newcastle on Rafa Benitezin johdolla tiivis paketti, joka on väläytellyt kotiotteluissan paikoin ihan reipasta hyökkäyspeliä (Stoke ja West Ham -ottelut). Mutta vieraskentällä ja altavastaajana joukkueen peli on ollut hyvin undermaista. Ottelun asetelma löyhkää siis kaikin tavoin hyvin vähämaaliselle, ja mielestäni U2.5 1.85 tasoiset kertoimet ovat pahasti liikaa. Linja pitäisi olla tällä kerroinasettelulla 2.25 maalia. Saan koneesta peräti 67% U2.5 -vedolle, koska Southampton on mulla varmasti rankattuna vielä yleistä tasoa vähämaalisemmaksi. Kaiken lisäksi Newcastlen tärkeät laitalinkit Matt Ritchie ja Christian Atsu ovat epävarmoja, mikä tukee underia erinomaisesti. (http://www.premierinjuries.com/injury-table.php)

Watford-Arsenal
Watford on ehdottomasti ollut alkukauden komeetta ja pärjännyt tuloksellisesti erittäin hyvin haastavaan alkuasetelmaan nähden. Olin itse hieman skeptinen joukkueen parannukseen viime kaudesta lähtien, mutta meno on ollut vakuuttavaa heti avausottelusta lähtien. Watfordin peliä on erittäin mukava katsoa, ja siinä on hirveä ero verrattuna esim. edellä mainittuun Southamptoniin tai oikeastaan kaikkiin muihin keskikastin joukkueisiin. Hornettien pelissä on liikettä ja luovuutta, minkä vuoksi keskikentällä löytyy koko ajan vapaita syöttökombinaatioita. Palloa pelataan boksiin välillä crosseina ja välillä maata pitkin, uhkaa löytyy myös erikoistilanteista. Watfordilta tuntuu löytyvän jokaiseen tilanteeseen sopivia variaatioita, ja kaikki toimii sinänsä keskinkertaiseen materiaaliin nähden loistavasti. Olen nostanut Watfordin rankingia suurin piirtein jokaisen kierroksen ajan. Ainoa huti on mielestäni Andre Grayn hankinta, joka ei tuo Watfordiin mun mielestä mitään lisää. Arsenal on ollut kokonaisuutena aika lailla sillä tasolla, mitä joukkueelta voi odottaa. Ne päivät ovat kaukana, jolloin Arsenalin rankingista saattoi puhua edes samassa lauseessa mestariehdokkaiden kanssa. Gunners on auttamatta paljon kärkeä perässä, vaikka se kieltämättä pelasikin Stamford Bridgellä hyvän ottelun. Viime kierroksilla Arsenal on hoidellut rutiinilla heikkoja vastustajia kotikentällään: Bournemouth, Brighton ja WBA ovat kaatuneet ilman suurempia tuskia. Nyt taso kuitenkin kovenee selvästi. Watford +1 1.85 saa noin 59% omasta laskukoneesta, joka kelpaa mainiosti. Hornettien kohdalla on kuitenkin pieni varaus, sillä joukkue saa mitattua parhaat tehot irti sellaisissa otteluissa, joissa se pääsee hallitsemaan peliä. Tämä toteutuu käytännössä kaikkia >top8 joukkueita vastaan. Ottelun asetelma ei ole mielestäni aivan paras mahdollinen, mutta ei nyky-Arsenal voi olla -1 suosikki näin kovaa jengiä vastaan. Vierailla on myös edelleen kp-ongelmia: Welbeck on saletisti sivussa, Özil 50-50 poissa, Koscielny edelleen epävarmana ja Mustafi lähes varmasti poissa.

Näiden lisäksi pienemmällä kelpaa Burnley DNB 1.80 60% arviolla. Clarets oli hyvä idea myös edellisellä kierroksella, ja mun mielestä markkina aliarvostaa niitä ihan suotta.

Katsotaan aiheuttaako maaottelutauko vielä lisää ongelmia. Manchester United menetti Fellainin sairastuvalle, ja tämän lisäksi Lukaku on myös 50-50. On myös spekuloitu sillä, että Mourinho tiputtaisi Lukakun penkille joka tapauksessa säästellen CL-otteluun. Vastaavasta on esimerkkejä myös viime kaudelta, jolloin Mou pudotti esim. Zlatanin penkille huippuottelussa Chelseaa vastaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 3. Antamasi peukut: 0.

Suomen paras opas kryptovaluutoista bitcoinkeskus.com | På Svenska bitcoincenter.se | På Norsk bitcoinsentralen.no | In English aboutbitcoin.io |

Minikommentit


betsimies
Tuplanikkitrollaaja
Viestit: 117
Liittynyt: 26.01.2015, 15:30
Pisteitä: 216

Re: Valioliiga 14-16.10

Viesti Kirjoittaja betsimies »

Neo kirjoitti: Näiden lisäksi pienemmällä kelpaa Burnley DNB 1.80 60% arviolla. Clarets oli hyvä idea myös edellisellä kierroksella, ja mun mielestä markkina aliarvostaa niitä ihan suotta.
Mun arvio on West Hamille 55%. Mun mielestä markkina yliarvostaa Burnleyta 7 pelin otoksella. West Ham on materiaaliltaan melko selvästi parempi ja Burnleyn kertoimiin vaikuttaa sarjasijoitus joka on suhteettoman korkeella. Joukkueella on useessa pelissä käynyt vain hyvä tuuri.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 4. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


SirAlex
Avatar
Jäsen
Viestit: 541
Liittynyt: 27.01.2014, 20:29

Tuotto: +69.96 yks.

Palautus%: 101.20%

Panosten ka: 6.02 yks.

Vetoja: 967

Pisteitä: 4225
Paikkakunta: Lahti

Re: Valioliiga 14-16.10

Viesti Kirjoittaja SirAlex »

betsimies kirjoitti:
Neo kirjoitti: Näiden lisäksi pienemmällä kelpaa Burnley DNB 1.80 60% arviolla. Clarets oli hyvä idea myös edellisellä kierroksella, ja mun mielestä markkina aliarvostaa niitä ihan suotta.
Mun arvio on West Hamille 55%. Mun mielestä markkina yliarvostaa Burnleyta 7 pelin otoksella. West Ham on materiaaliltaan melko selvästi parempi ja Burnleyn kertoimiin vaikuttaa sarjasijoitus joka on suhteettoman korkeella. Joukkueella on useessa pelissä käynyt vain hyvä tuuri.
Kinkkinen ottelu!

West Ham on ollut viime kuukausina suurissa vaikeuksissa, kun joukkueelle on jäänyt peliä pyörittävä osa. Joukkue ei onnistu kääntämään vahvaa pallonhallintaa laadukkaiksi maalipaikoiksi, vaan hyökkäyspeli usein puuroutuu. Otteluissa West Bromwichia ja Newcastlea (kuluvan kauden ainoat ottelut, joissa West Ham pitänyt palloa enemmän kuin vastustaja) vastaan Hammers loi maaliodotusta yhteensä vain noin 0,9 maalia. Toisaalta West Hamin kautta on varjostanut pahat loukkaantumiset, jotka ovat pitäneet sivussa useita joukkueen ykkösmiehiä. Tällä hetkellä tilanne on paljon parempi, kun sivussa on ainoastaan kirittäjäosaton James Collins. Materiaalilta West Ham on vahva ja sen puolesta joukkueen kuuluisi taistella samoista sarjasijoituksista, kuin pari vuotta sitten kaudella 15/16. Viime kaudella West Hamilla oli sarjan ylivoimaisesti tasaisimmat suoritukset koti- ja vieraskenttien välillä.

Myös Burnley on oikein mielenkiintoinen. Materiaalilta joukkue on eittämättä sarjan pohjasakkaa ja Keanen myymisen myötä puolustuspelaamisenkin piti alkaneella kaudella ottaa ainakin pari taka-askelta. Näin ei kuitenkaan käynyt ja joukkue on jatkanut siitä, mihin viime kaudella saatiin tottua. Viime kaudella Burnleyä vastaan nähtiin 672 maalipaikkaa, joista ainoastaan 7,7% oli luokiteltavissa huippuvaarallisiksi. Prosentti oli sarjan pienin. Tällä kaudella maalipaikkoja on ollut 147 (keskiarvo +20/ottelu :D), mutta edelleen vastustajilla on samoja suuria vaikeuksia päästä erinomaisille vetosektoreille. Tällä kaudella Burnleyn "huippupaikkakonversio" on puolustuspäässä vain kohentunut, sillä vain 5,4% paikoista on ollut the tontteja (jälleen sarjan paras prosentti).

Viimeiseen nejään otteluun Burnleyä vastaan on lauottu 92 kertaa, joista maaliin on mennyt vain yksi. Burnley itse on samaan aikaan ampunut 18 kertaa, joista pallo on löytänyt maaliverkon kolmesti. Keskimäärin Valioliigaseura tarvitsee yhtä maalia kohden 11 laukausta. Burnleyn maalia vartioi elintärkeän Heatonin vakavan loukkaantumisen myötä kokematon Nick Pope, joka ei taitotasolta pitäisi olla kummoinen.

Loistavasti organisoidusta puolustuspelaamisesta huolimatta olen betsimiehen kanssa samoilla linjoilla: Burnleyä yliarvostetaan ja sarjataulukko mairittelee joukkuetta selvästi. Joukkue oli viime kaudella kotonaan usein todella onnekas ja sen pohjalta markkina varmasti yliarvostaa Burnleyn kotietua. Viime kaudella koti- ja vierasotteluiden peliesitykset eivät tilastollisesti edes olleet merkittävän suuria, vaikka tuloksellisesti ero oli järjetön.

Summarum: West Hamin hyökkäyspelaaminen on ollut tukkoisaa, kun joukkue on ollut päävastuussa pelivälineestä. Ongelmia on helppo povata myös lauantaille, kun vastassa on materiaalinsa nähden sarjan parhaiten puolustava joukkue. Burnleyn hyökkäyspelaaminen on myös varsin aseetonta ja West Ham on viime viikkoina petrannut esityksiä puolustuspäässä. Vähämaaliselta haiskahtaa ja itse rastasin kupongille ensimmäisenä underia. Täällä WH+0 ilman desimaaleja 52% ja sen rastasin heti underin perään.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 7. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

14.10.2017 18:56 <Neo> tasapeli tuli tästä kiistasta ;)


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Re: Valioliiga 14-16.10

Viesti Kirjoittaja Neo »

Kyllähän Burnleyn saa näyttämään etenkin tämän kauden otteluohjelmalla juuri siltä miltä haluaa. Toisaalta voisi poimia West Hamin ottelut jokaista vähänkään tasokasta jengiä vastaan, jossa ovat päästäneet 3 maalia / ottelu. Noi nollat ovat tulleet otteluissa, joissa vastassa on olleet sarjan hyökkäyshirmut kuten Swansea ja Huddersfield. Lisäksi esim. WBA pelasi kotonaan Hammersia vastaan käytännössä nolla-nollaa alusta asti, joten ei ihme että venyivät Weban musertavan tulituksen alaisuudessa ;) Oli muuten tylsin peli mitä olen hetkeen katsonut, mutta mä en ollutkaan todistamassa WHU-SWA -matsia, joka kaiketi oli vieläkin huonompi. Eli puolustuksen voi sanoa parantuneen, kun vaihtaa vastaan riittävän heikot hyökkäykset.

Valioliigassa 50 matsin otannalla Burnley on kerännyt 59p vs WHU 61p ja Clarets päästänyt yli puoli maalia (!) per ottelu vähemmän omiin. On siellä varmasti myös säkävoittoja seassa, mutta se ei mun mielestä kestä kuitenkaan perusteluna hirveän pitkälle. Mä en väitä että Burnley olisi hyvä jengi, mutta WHU ei sitä myöskään ole, eikä tasoero ole mun silmissä ihmeellinen. Paperilla ehkä, mutta West Ham on ollut paperilla ja teoriassa ja transfermarktin listoissa top10 joukkue iät ja ajat. Kentällä sitten yleensä (= lue: aina) jotain muuta :)

Mutta tämä tästä aiheesta, jokainen rankkaa joukkueet omalla tyylillään. Mä painotan vähän pidempää otantaa sekä trendiä, mihin suuntaan ollaan menossa.

Tähän matsiin liittyen kannattaa olla tarkkana Chicariton pelikunnon kanssa. Laitetaan samalla pari muutakin päivitystä loukkiexpertti Ben Dinneryltä, ko. herra löytyy twitteristä: https://twitter.com/BenDinnery

Arsenal:
Sanchez will be checked on his return "comes back tomorrow." Kolasinac [hip] needs to be fully assessed and Mustafi will miss 4-6 weeks #AFC. Ozil [knee inflammation] and Welbeck [groin] have trained this week and they will be included in the match day squad. Koscielny [Achilles] remains a doubt and will have a fitness test on Friday. "At the moment he's not available." Koscielny has been training away from the group. Early signs are good but won't know if he's available until after his test tomorrow.

Wenger will assess the mental state of Alexis Sanchez after #CHI failed to reach to reach the World Cup finals in Russia. Wenger says "it's possible" that both Mesut Ozil and Alexis Sanchez could leave during the January transfer window.

West Ham:
James Collins [ankle] is not ready for a return just yet while Javier Hernandez needs to be fully assessed on his return.

Man City:
Aguero [rib injury] admits he still does not know if he can play this weekend: "I trained normally, but without the group."

HTAFC:
Mounie faces a late fitness test. Meanwhile, those players involved on international duty "have come back without injuries.” Aaron Mooy will be assessed on Friday due to his late return after representing #AUS in the World Cup qualification game with Syria. Wagner says Mounie has an "outside" chance of making the squad while Danny Williams will be involved "for sure"

Swansea:
Paul Clement confirms Renato Sanches a major doubt for Swansea's match against Huddersfield because of a minor thigh injury. Wilfried Bony has a "50-50" chance of facing Huddersfield on Saturday. Limped off with a hamstring problem last time out.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

Suomen paras opas kryptovaluutoista bitcoinkeskus.com | På Svenska bitcoincenter.se | På Norsk bitcoinsentralen.no | In English aboutbitcoin.io |

Minikommentit


valiovihje.com
Avatar
Jäsen
Viestit: 311
Liittynyt: 02.07.2016, 20:34

Tuotto: +79.46 yks.

Palautus%: 115.52%

Panosten ka: 6.10 yks.

Vetoja: 84

Pisteitä: 1783

Re: Valioliiga 14-16.10

Viesti Kirjoittaja valiovihje.com »

Vedonlyöntivihje: - Leicester - WBA - peliaika päättynyt

kohde
Leicester - WBA
veto
2 +0,5
kerroin
1.970 (Pinnacle)
panos
5 yks.
raja
1.848
todennäköisyysarvio
arvio 54.1%

Osuma! +4.85 yks.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 4. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin