Tänään on 28.03.2024, 21:10.

taulukoita exceliin??

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
reinikainju
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 17.01.2003, 08:31
Pisteitä: 0
Paikkakunta: kuopio

taulukoita exceliin??

Viesti Kirjoittaja reinikainju »

Mistähän löytyisi sm-liigan viimevuoden sarjataulukko (koti- ja vierasottelut) eroteltuna, ja kuluvan kauden samanlainen. Tarkoitus olisi siirtää ne exceliin, ja ruveta työstämään jonkunlaista voimaluku "laskuria".
Onnistuuko?
onko järkeä?
vinkkejä opastusta vailla!

kiitos :o

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pahars
Jäsen
Viestit: 99
Liittynyt: 14.01.2003, 08:48
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pahars »

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


reinikainju
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 17.01.2003, 08:31
Pisteitä: 0
Paikkakunta: kuopio

minä stupidfuck!!

Viesti Kirjoittaja reinikainju »

Kiitos todella paljon avusta, kävin aikaisemmin tänään tuolta rikunsivulta etsimässä, mutta en löytänyt kun jalkapallon taulukoita. hmmmm.

Nyt minulla on seuraavanlainen ongelma: en keksi mitenkä nuo taulukot saisi liitettyä exceliin siten, että eri sarakkeet (ottelut. voitot. tasurit, jne)
olisi eri soluissa. Käsittääkseni ne pitäisi saada silleen eri soluille, että niistä olisi jotain apua, olenko oikeassa? miten se tapahtuu? help?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mikko
Avatar
Ylläpitäjä
Viestit: 1532
Liittynyt: 13.01.2003, 23:40

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 2308
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

VETOPIRU kirjoitti:

Saattaa tuntua v......lta, mutta ei välttämättä ole sitä. Uskalsin vetää johtopäätökset, että teet nyt voimalukujuttuja. Tee käsin, niin opit enemmän. Mulle ainakin jää päähän kaikenlaista juttua joukkueista, kun teen kaiken vihkoon, eikä sitten harmita, kun kone kippaa ja sisältö menee. Näin kävi jokin aika sitten mulle. Koneelle kun laittaa lukuja, niin väsyneenä tai muita miettiessään se olennaisin asia katoaa: selvittää joukkueiden paremmuusjärjestys. Tilastot sisältävät paljon sattumia, eikä ne aina toistu samanlaisina. Tämä on pirun tärkeää ainakin jos teet maalintekotaito analyysiä tms

_____________________________________________________________
NEO vastasi:

Toi vihkoon kirjoittaminen on jo aika spedeilyä Siun pankkitilin saldotkin on tietokoneella ja ihan hyvin pysyy tallessa, kyllä niihin nyt sen verran voi luottaa. Jos arkisto on niin tärkeä niin aina voi ottaa varmuuskopioita levykkeille, polttaa CD:lle jne jne. Käsin kirjoittaminen on kyllä aika työläs vaihtoehto. No käsiala siinä kyllä paranee - huomaa kyllä kun ei enää osaa oikeasti kirjoittaa luettavaa tekstiä. Varmaan 7-vuotiais saisi siistinpää jälkeä...
_____________________________________________________________

Ps. Yritetään vastata saman topicin alle.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Re: minä stupidfuck!!

Viesti Kirjoittaja Neo »

reinikainju kirjoitti:Kiitos todella paljon avusta, kävin aikaisemmin tänään tuolta rikunsivulta etsimässä, mutta en löytänyt kun jalkapallon taulukoita. hmmmm.

Nyt minulla on seuraavanlainen ongelma: en keksi mitenkä nuo taulukot saisi liitettyä exceliin siten, että eri sarakkeet (ottelut. voitot. tasurit, jne)
olisi eri soluissa. Käsittääkseni ne pitäisi saada silleen eri soluille, että niistä olisi jotain apua, olenko oikeassa? miten se tapahtuu? help?
Siis hän? Kun klikkaat tuota Paharsin linkkiä niin avautuu sivu: Finnish SM-Liiga Hockey - Archive. Joka ainut linkki on kyllä lätkätaulukkoon.

Saat ne eri soluhin kun valitset Excelissä Edit->Paste Special (suom. liitä määräten).

-Neo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


reinikainju
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 17.01.2003, 08:31
Pisteitä: 0
Paikkakunta: kuopio

olen poloinen!

Viesti Kirjoittaja reinikainju »

Taitaisi olla tosiaan tällaiselle poloiselle, ruveta värkkämään noita lukuja ihan perinteisellä ruutuvihkolla.
Luulin osaavani exceliä kohtalaisesti, mutta nyt kun pitäisi pitkästäaikaa ruveta jotain järkevää sillä tekemään, niin ei onnistu.
Jos joku nyt viitsisi vielä tämän kerran neuvoa "kädestä pitäen" kuinka tuon taulukon kopiointi ja liittäminen onnistuu, kun en minä raukka sitä osaa liittä sitä siten, että ne eri luvut olisi eri sarakkeissa. :oops: hävettää.

Yritin liittää sen taulukon määräten kuten neo minua ystävällisesti neuvoi.
mutta ei vaan onnistu. Kun valitsen excelistäni "liitä määräten" antaa kolme vaihtoehtoa: html format, unicode-teksti ja teksti

mikähän näistä vaihtoehdoista täytyisi valita.
Kokeilin kaikkia kolmea. Ja kaikissa näissä lopputulos oli sama, eli kaikki luvut oli samassa solussa.

Kohta menee hermot!! kohta en enää ilkeä kirjoittaa yhtään viestiä tänne todella hyvälle palstalle, vaan painun maan alle häpeämään ja alan keskittyä muihin asioihin kuin urheiluvedonlyöti.

että semmosta!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


jone
Jäsen
Viestit: 2539
Liittynyt: 14.01.2003, 16:19

Tuotto: +70.36 yks.

Palautus%: 101.35%

Panosten ka: 4.01 yks.

Vetoja: 1300

Pisteitä: 2221
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jone »

Rautalankaa:

Ensin kopioit tekstin ja liität määräten exceliin muodossa teksti. Pidä valittuna vaikka yksi solu excelistä, niin onnistuu parhaiten. Seuraavaksi valitset Tiedot -> Teksti sarakkeisiin. Tämän toiminnon avulla saat sarjataulukon mukavasti asetettua sarakkeittain.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


reinikainju
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 17.01.2003, 08:31
Pisteitä: 0
Paikkakunta: kuopio

nyt onnistui

Viesti Kirjoittaja reinikainju »

kiitos!
Rautalanka on joskus meikäläiselle tarpeen. :shock:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin