Ylikerroin.com
Suomen suurin vedonlyöntisivusto
Tänään on 25.02.2018, 02:54

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: taulukoita exceliin??
ViestiLähetetty: 30.01.2003, 19:46 
Status: JäsenLiittynyt: 17.01.2003, 08:31Viestit: 18Paikkakunta: kuopio
Pisteitä: 0
Mistähän löytyisi sm-liigan viimevuoden sarjataulukko (koti- ja vierasottelut) eroteltuna, ja kuluvan kauden samanlainen. Tarkoitus olisi siirtää ne exceliin, ja ruveta työstämään jonkunlaista voimaluku "laskuria".
Onnistuuko?
onko järkeä?
vinkkejä opastusta vailla!

kiitos :o
0
  Profiili

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.01.2003, 19:50 
Status: JäsenLiittynyt: 14.01.2003, 08:48Viestit: 98Paikkakunta: Rauma
Tsekkaas tuolta löytyykö tarvitsemasi?
0
  Profiili

Viestin otsikko: minä stupidfuck!!
ViestiLähetetty: 30.01.2003, 20:35 
Kiitos todella paljon avusta, kävin aikaisemmin tänään tuolta rikunsivulta etsimässä, mutta en löytänyt kun jalkapallon taulukoita. hmmmm.

Nyt minulla on seuraavanlainen ongelma: en keksi mitenkä nuo taulukot saisi liitettyä exceliin siten, että eri sarakkeet (ottelut. voitot. tasurit, jne)
olisi eri soluissa. Käsittääkseni ne pitäisi saada silleen eri soluille, että niistä olisi jotain apua, olenko oikeassa? miten se tapahtuu? help?
0
  Profiili

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.01.2003, 01:34 
Status: YlläpitäjäLiittynyt: 13.01.2003, 23:40Viestit: 1479
Pisteitä: 1995
Kassa: +0.00 yks. Palautus%: - Panosten ka: - Vetoja: 0
VETOPIRU kirjoitti:

Saattaa tuntua v......lta, mutta ei välttämättä ole sitä. Uskalsin vetää johtopäätökset, että teet nyt voimalukujuttuja. Tee käsin, niin opit enemmän. Mulle ainakin jää päähän kaikenlaista juttua joukkueista, kun teen kaiken vihkoon, eikä sitten harmita, kun kone kippaa ja sisältö menee. Näin kävi jokin aika sitten mulle. Koneelle kun laittaa lukuja, niin väsyneenä tai muita miettiessään se olennaisin asia katoaa: selvittää joukkueiden paremmuusjärjestys. Tilastot sisältävät paljon sattumia, eikä ne aina toistu samanlaisina. Tämä on pirun tärkeää ainakin jos teet maalintekotaito analyysiä tms

Toi vihkoon kirjoittaminen on jo aika spedeilyä Siun pankkitilin saldotkin on tietokoneella ja ihan hyvin pysyy tallessa, kyllä niihin nyt sen verran voi luottaa. Jos arkisto on niin tärkeä niin aina voi ottaa varmuuskopioita levykkeille, polttaa CD:lle jne jne. Käsin kirjoittaminen on kyllä aika työläs vaihtoehto. No käsiala siinä kyllä paranee - huomaa kyllä kun ei enää osaa oikeasti kirjoittaa luettavaa tekstiä. Varmaan 7-vuotiais saisi siistinpää jälkeä...

Ps. Yritetään vastata saman topicin alle.
0
  Profiili Seuranta

Viestin otsikko: Re: minä stupidfuck!!
ViestiLähetetty: 31.01.2003, 07:06 
Status: JäsenLiittynyt: 19.01.2003, 18:32Viestit: 3598Paikkakunta: Norge
Pisteitä: 3177
Kassa: +0.00 yks. Palautus%: - Panosten ka: - Vetoja: 0
reinikainju kirjoitti:
Kiitos todella paljon avusta, kävin aikaisemmin tänään tuolta rikunsivulta etsimässä, mutta en löytänyt kun jalkapallon taulukoita. hmmmm.

Nyt minulla on seuraavanlainen ongelma: en keksi mitenkä nuo taulukot saisi liitettyä exceliin siten, että eri sarakkeet (ottelut. voitot. tasurit, jne)
olisi eri soluissa. Käsittääkseni ne pitäisi saada silleen eri soluille, että niistä olisi jotain apua, olenko oikeassa? miten se tapahtuu? help?

Siis hän? Kun klikkaat tuota Paharsin linkkiä niin avautuu sivu: Finnish SM-Liiga Hockey - Archive. Joka ainut linkki on kyllä lätkätaulukkoon.

Saat ne eri soluhin kun valitset Excelissä Edit->Paste Special (suom. liitä määräten).

-Neo
0
  Profiili Seuranta

Viestin otsikko: olen poloinen!
ViestiLähetetty: 31.01.2003, 13:02 
Taitaisi olla tosiaan tällaiselle poloiselle, ruveta värkkämään noita lukuja ihan perinteisellä ruutuvihkolla.
Luulin osaavani exceliä kohtalaisesti, mutta nyt kun pitäisi pitkästäaikaa ruveta jotain järkevää sillä tekemään, niin ei onnistu.
Jos joku nyt viitsisi vielä tämän kerran neuvoa "kädestä pitäen" kuinka tuon taulukon kopiointi ja liittäminen onnistuu, kun en minä raukka sitä osaa liittä sitä siten, että ne eri luvut olisi eri sarakkeissa. :oops: hävettää.

Yritin liittää sen taulukon määräten kuten neo minua ystävällisesti neuvoi.
mutta ei vaan onnistu. Kun valitsen excelistäni "liitä määräten" antaa kolme vaihtoehtoa: html format, unicode-teksti ja teksti

mikähän näistä vaihtoehdoista täytyisi valita.
Kokeilin kaikkia kolmea. Ja kaikissa näissä lopputulos oli sama, eli kaikki luvut oli samassa solussa.

Kohta menee hermot!! kohta en enää ilkeä kirjoittaa yhtään viestiä tänne todella hyvälle palstalle, vaan painun maan alle häpeämään ja alan keskittyä muihin asioihin kuin urheiluvedonlyöti.

että semmosta!
0
  Profiili

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.01.2003, 13:27 
Status: JäsenLiittynyt: 14.01.2003, 16:19Viestit: 2483Paikkakunta: Hollola
Pisteitä: 2081
Kassa: +70.36 yks. Palautus%: 101.35% Panosten ka: 4.01 yks. Vetoja: 1300
Rautalankaa:

Ensin kopioit tekstin ja liität määräten exceliin muodossa teksti. Pidä valittuna vaikka yksi solu excelistä, niin onnistuu parhaiten. Seuraavaksi valitset Tiedot -> Teksti sarakkeisiin. Tämän toiminnon avulla saat sarjataulukon mukavasti asetettua sarakkeittain.
0

Profiili Seuranta

Viestin otsikko: nyt onnistui
ViestiLähetetty: 31.01.2003, 14:56 
kiitos!
Rautalanka on joskus meikäläiselle tarpeen. :shock:
0
  Profiili

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ]