Tänään on 29.03.2024, 00:06.

Pohdintaa mm. kassankierrosta

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
Puttaaja
Jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: 13.11.2004, 11:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Puttaaja »

No panostusero esim. odotusarvoissa 1,10 ja 3,00 on käsitykseni mukaan teillä ensimmäiseen noin 1% ja toiseen 3%. Mun mielestä tälläisten kohteiden ero on huomattava ja panostusero oltava sen mukainen varsinkin jos kerroin on sama.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


KilgoreTrout
Jäsen
Viestit: 2066
Liittynyt: 27.10.2006, 20:29

Tuotto: -13.75 yks.

Palautus%: 98.34%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 280

Pisteitä: 532
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KilgoreTrout »

pjl kirjoitti:
KilgoreTrout kirjoitti: Kellyn kaavalla kannataa nuo panoksien koot laskea.
Miksi? Tarkoitan, että Kellyä käytettäessä pitäisi olla tarkat arviot ja näinhän ei urheiluvedonlyönnissä ole. Ja toisaalta jos käytetään jakajaa, niin sitten on käytännössä sama käyttää jotain muuta panostustapaa kuin jaettua Kellyä. Itse en siis ymmärrä tätä Kelly-uskontoa lainkaan, toki silläkin voi laskea jos haluaa, mutta mitään lisäarvoa se ei tuo vedonlyöntiin verrattuna vaikkapa yksinkertaisempaan x/10 panostusmalliin.
En toki mitään Kelly-uskonta saarnaa,mutta ne "hyvyyserot" tulevat ainakin kellyn kaavalla esille.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Härski
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 24.11.2006, 13:12
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Härski »

Puttaaja kirjoitti:No panostusero esim. odotusarvoissa 1,10 ja 3,00 on käsitykseni mukaan teillä ensimmäiseen noin 1% ja toiseen 3%. Mun mielestä tälläisten kohteiden ero on huomattava ja panostusero oltava sen mukainen varsinkin jos kerroin on sama.
Tuollaista en ole kyllä sanonut, tai ainakaan tarkoittanut. Minun pitää ilmeisesti harjoitella ilmaisutaitoani, jos asiat ymmärretään noin väärin.

Annan nyt esimerkin, jossa sinulla on 1000 euron kassa ja päätät maximipatisi olevan 2% kassasta sekä pelaat pjl:n mainitsemalla x/10 -panossysteemillä. Maximipatisi on 10/10 eli 2% kassasta eli jokainen yksikkö on 2 euroa.
Päätät panostaa peliin maximit (esim. odotusarvo 1.2 ja prosentit 55%), niin vedät siihen 10/10 eli 20 euroa. Jos kohdalle osuu vähemmän maistuva peli (esim. odotusarvo 1.04 ja prosentit 38%), niin voit vetää 2/10 eli 4 euroa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Puttaaja
Jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: 13.11.2004, 11:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Puttaaja »

Minkäläisen odotusarvon kohde saavuttaa tuon maksimipanoksen? Jos asetan maksimipanosrajaksi oa:n 2,00 vähintään, niin niukat ylikertoimet ilmeisesti tulisi pelata todella pienellä jos ollenkaan?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pjl
Jäsen
Viestit: 1103
Liittynyt: 02.03.2003, 14:15

Tuotto: -13.78 yks.

Palautus%: 96.64%

Panosten ka: 3.90 yks.

Vetoja: 105

Pisteitä: 162
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pjl »

KilgoreTrout kirjoitti: En toki mitään Kelly-uskonta saarnaa,mutta ne "hyvyyserot" tulevat ainakin kellyn kaavalla esille.
Juu, en nyt varsinaisesti halunnut pelkästään sinulle tuota osoittaa vaan yleisestikin. Itse en käytä Kellyä, koska kukaan ei ole minulle pystynyt osoittamaan sen paremmuutta yksinkertaisempiin panostusmalleihin verrattuna.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6214
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

pjl kirjoitti:Itse en siis ymmärrä tätä Kelly-uskontoa lainkaan, toki silläkin voi laskea jos haluaa, mutta mitään lisäarvoa se ei tuo vedonlyöntiin verrattuna vaikkapa yksinkertaisempaan x/10 panostusmalliin.
Mitä tuo pjl:n "x/10"-taktiikka tarkoittaa?

Edit. Lisätty lainaus.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut JussiQ, 14.02.2007, 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Minikommentit


power
Jäsen
Viestit: 2536
Liittynyt: 10.12.2003, 15:41

Tuotto: -73.99 yks.

Palautus%: 97.85%

Panosten ka: 1.70 yks.

Vetoja: 2030

Pisteitä: 215

Viesti Kirjoittaja power »

voihan sitä panostaa 1/10 - 10/10 panoksilla, mutta miten tuo panoskoko lasketaan? Eikö siihen kannata ihan kellyä käyttää? esim. Kelly antaa 1% --> panos 1/10, kelly 10% --> panos 10/10 tms. Vaikea on mitään järkevämpääkään keksiä vedon kannattavuuden mittamiseksi...mutu? Toki jos ei laske todennäköisyyksiä ollenkaan niin sitten pitää jotain muuta keksiä.

Entä jos haluaa/kannattaa pelata samaan kohteeseen useamman vedon ja vielä eri pelimuotoja, niin eipä minulle ole ainakaan tullut mieleen muuta konstia kuin laskea todennäköisyydet eri vaihtoehdoille ja laskea panokset kassan kasvun maksimoivalla kaavalla (Kuten esim. Oliverin Optimizer toimii). Sormi menisi suuhun, jos olisi laittamassa vaikka kymmenen eri vetoa kohteeseen sisään, jotka kaikki ovat riippuvaisia toisistaan. Laske siinä sitten panokset jollain kotikutoisella mutumenetelmällä. Ei mitään lisäarvoa, joopajoo.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Härski
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 24.11.2006, 13:12
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Härski »

Käytin tuota x/10 -panostusta vain esimerkkinä, jolla yritin selittää Puttaajalle panoksien suhteista ja vetojen "hyvyydestä".
Itse käytän x/5 portaittaista panostusmallia, koska en jaksa ruveta kellyttämään kaikkia vetojani. Kellytys vaatisi myös tarkempia prosentteja, mitä itse pystyn arvioimaan. Panoksen katson oa:n ja prosenttien perusteella silmämääräisesti. En ole pyrkinyt näin ollen myös mihinkään kassan maximoivaan kasvuun.

Edit: Vastaan tähän vielä Puttaajan kysymykseen.
Puttaaja kirjoitti:Minkäläisen odotusarvon kohde saavuttaa tuon maksimipanoksen? Jos asetan maksimipanosrajaksi oa:n 2,00 vähintään, niin niukat ylikertoimet ilmeisesti tulisi pelata todella pienellä jos ollenkaan?
Maksimipanoksessa oa 1.2 olettaen, että prossat on päälle 40%. Jos on alle niin sitten vedetään vähemmän, koska tapahtuma toteutuu harvemmin. Suhteutat tähän, noihin aikaisempiin juttuihin ja mietit itse asiaa niin rupeat kyllä sisäistämään homman.
Itse pelaan pienetkin ylikertoimet, jos vaan uskon että prosentit ovat oikein.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pjl
Jäsen
Viestit: 1103
Liittynyt: 02.03.2003, 14:15

Tuotto: -13.78 yks.

Palautus%: 96.64%

Panosten ka: 3.90 yks.

Vetoja: 105

Pisteitä: 162
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pjl »

JussiQ kirjoitti:
pjl kirjoitti:Itse en siis ymmärrä tätä Kelly-uskontoa lainkaan, toki silläkin voi laskea jos haluaa, mutta mitään lisäarvoa se ei tuo vedonlyöntiin verrattuna vaikkapa yksinkertaisempaan x/10 panostusmalliin.
Mitä tuo pjl:n "x/10"-taktiikka tarkoittaa?

Edit. Lisätty lainaus.
No ihan vaan sitä, että paremmille kohteille pistetään esim. 10/10 joka voi olla vaikkapa 3 % pelikassasta. Ja sitten 5/10 on 1,5 % kassasta. Ja luonnollisesti MuTulla sitten arvioidaan kohteen hyvyys, toki siihen vaikuttaa odotusarvo ja todennäköisyys. Esim. 65 % ja 2,00 olisi 10/10 ja 10 % ja 20,00 vaikkapa 2/10.

Tarkoitukseni on vain kritisoida Kellyä siinä mielessä, että se ei minusta tarjoa mitään lisäarvoa panostukseen kun helpommallakin pääsee :D Kelly + jakaja on vain yksi tapa laskea panoksia, mutta tuskin sen parempi kuin monet muut tavat.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6214
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

pjl kirjoitti: Ja luonnollisesti MuTulla sitten arvioidaan kohteen hyvyys
Mun mielestä tuo haiskahtaa huomattavasti epävarmemmalta systeemiltä. Toki siis ymmärrään että esim. 10/10 on 3% jne... Mutta mun mielestä helpoiten tuon panostason saa selville juuri Kellyn avulla. Ei tarvitse "hatusta" vetää mitään. Samalla tavalla kelly ottaa huomioon odotusarvon ja todennäköisyyden. Tuolla tavalla saa mielestäni hyvin selville panoksen suurinpiirteisen tason, ja jos vaikka "kellyllä" tulisi 3/10 panos otteluun, on tuosta helppo "mutullakin" sitten sitä korjata, jos vaikka maistuu todella hyvin vetää 5/10 ja jos huonosti niin sitten 2/10, eli ei tuon kellynkään tarvitse olla mikään kiveen hakattu totuus, eli sillekin on monenlaisia käyttötapoja.

En todellakaan ole mikään panostuksen mestari, mutta esim. mainittu Oliverin laskuri antaa varmasti useamman pelivalinnan tilanteessa paremman panossuosituksen pelikokonaisuudelle, mitä sitä kukaan saisi "mutuilemalla" aikaan. Jotkut panostukseen paremmin perehtyneet voinevat vahvistaa tuon.

Mutta jokainen voi toki käyttää menetelmää mihin itse on parhaiten tottunut.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Puttaaja
Jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: 13.11.2004, 11:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Puttaaja »

Oa 1.20 ja arvio 50% sekä oa 1.60 samalla prosentilla. Eihän sitä nyt samalla panoksella voi pelata, painotus selkeästi oa 1.60 suuntaan. 3% maksimipanos tökkii selvästi tälläisissä tapauksissa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


palatoss
Jäsen
Viestit: 82
Liittynyt: 05.08.2004, 13:22
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja palatoss »

Puttaaja kirjoitti:Oa 1.20 ja arvio 50% sekä oa 1.60 samalla prosentilla. Eihän sitä nyt samalla panoksella voi pelata, painotus selkeästi oa 1.60 suuntaan. 3% maksimipanos tökkii selvästi tälläisissä tapauksissa.
Mistä ihmeestä löytää 1.6 odotusarvoa 50% todennäköisyydellä? Saati noita 2 ja 3 odotusarvoja joista aiemmin kirjoitit?

Pitää aina ottaa huomioon myös se että omat arviot on väärässä. Tuollaisilla hurjilla odotusarvoilla on minusta todennäköisempää se että on itse väärässä eikä bookkeri. Yleensä mulla odotusarvot 50-50 kohteisiin on 1.03-1.1. Tuolla välillä Kellyä voi mielestäni käyttää suoraan sopivalla jakajalla. Jos löytäisin kohteita joilla oa 1.2 ja 1.6 todennäköisesti panostaisin niihin molempiin samalla tavalla, toki ensin miettisin miksi mulla kertoimet on niin erilaiset kuin bookkerilla.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Puttaaja
Jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: 13.11.2004, 11:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Puttaaja »

Miksi se olisi todennäköisempää että oma arvio olisi juuri se väärä? Omiin arviohin ja näkemyksiinhän tässä on luotettava, en mä näe järkeä alkaa varomaan jollei totuus selväsitikin osoittaudu toiseksi. Jos ei uskalla luottaa omiin näkemyksiin, on kyllä heikoilla jäillä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mutanen_aapo
Jäsen
Viestit: 3559
Liittynyt: 14.01.2004, 15:48

Tuotto: +115.89 yks.

Palautus%: 101.01%

Panosten ka: 6.84 yks.

Vetoja: 1671

Pisteitä: 4456
Paikkakunta: Fin/Ita

Viesti Kirjoittaja mutanen_aapo »

Puttaaja kirjoitti:Miksi se olisi todennäköisempää että oma arvio olisi juuri se väärä? Omiin arviohin ja näkemyksiinhän tässä on luotettava, en mä näe järkeä alkaa varomaan jollei totuus selväsitikin osoittaudu toiseksi. Jos ei uskalla luottaa omiin näkemyksiin, on kyllä heikoilla jäillä.
Kyllä pitää luotaa omiin arvioihin! Uskaltaisin kuitenkin väittää, että jos löydät useinkin noita 1,60 oa kohteita, jotka toteutuu sun laskelmien mukaan >50% ja pelaat ne vaikkapa suoraan kelly/4, niin ei sulla kohta ole kassaa millä pelata :) Joskus noita superkohteita saattaa löytyä esim. BAWin yu avauksista, mutta muualta ÄÄRIMMÄISEN harvoin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Härski
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 24.11.2006, 13:12
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Härski »

Puttaaja kirjoitti:Oa 1.20 ja arvio 50% sekä oa 1.60 samalla prosentilla. Eihän sitä nyt samalla panoksella voi pelata, painotus selkeästi oa 1.60 suuntaan. 3% maksimipanos tökkii selvästi tälläisissä tapauksissa.
Jahas!
Samaa mieltä, kuin palatoss. Itse en ole moisiin oa. 1.6 juuri törmännyt. Jos nyt satut tarkoittaman noita idols-vetojasi, joita hehkutat tuolla toisessa topicissa, niin tuskin saat niihin niin paljon sisään, että pitää oikein ruveta pohtimaan panostustasoa.
Koitin näillä jutuillani vain hieman valottaa sulle asioita, kun näytät olevan niin armottomasti pihalla kaikesta.
Jos nyt satut joskus elämäsi aikana löytämään tuommoisen oa. 1.6 hirmukohteen, niin vedä vaikka 50% kassasta kiinni siihen jos huvittaa. Yhtälailla se voi kusta niinkuin muutkin 50% todennäköisyysarviot. Ja tosiaan enemmän siinä ihmetyttäisi se, että joku buukkeri olisi laskenut hommat niin vitulleen. Eli sinulta olisi voinut jäädä joku tärkeä yksityiskohta huomioimatta kyseisestä kohteesta.
Tässä panostussysteemissä tuo raja on laskettu nimenomaan sen vuoksi, ettei sitä ylitetä ja hommat pysyy hanskassa.
Puttaaja kirjoitti:Miksi se olisi todennäköisempää että oma arvio olisi juuri se väärä? Omiin arviohin ja näkemyksiinhän tässä on luotettava, en mä näe järkeä alkaa varomaan jollei totuus selväsitikin osoittaudu toiseksi. Jos ei uskalla luottaa omiin näkemyksiin, on kyllä heikoilla jäillä.
Sinun juttuja kuunnellassa se nimenomaan on todennäköistä, että arviosi ovat vääriä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JAH
Jäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 06.03.2003, 15:02
Pisteitä: 80
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JAH »

Puttaaja kirjoitti:Miksi se olisi todennäköisempää että oma arvio olisi juuri se väärä? Omiin arviohin ja näkemyksiinhän tässä on luotettava, en mä näe järkeä alkaa varomaan jollei totuus selväsitikin osoittaudu toiseksi. Jos ei uskalla luottaa omiin näkemyksiin, on kyllä heikoilla jäillä.
Jos kuvitellaan esim. potkupallo-ottelua johon antaa kertoimia 20 bookkeria ja itse itse löydät tuosta (oletettavan) tasaisesta tarjonnasta edes oa:n 1.20 olevan kohteen, kannattaa todellakin harkita, mikä mättää. Tämä siksi että bookkerit yleensä tekevät tätä voitollisesti vuodesta toiseen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Hannu Jortikka: "Wake up Atte Pentikäinen this morning!"

Minikommentit


palatoss
Jäsen
Viestit: 82
Liittynyt: 05.08.2004, 13:22
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja palatoss »

Puttaaja kirjoitti:Miksi se olisi todennäköisempää että oma arvio olisi juuri se väärä? Omiin arviohin ja näkemyksiinhän tässä on luotettava, en mä näe järkeä alkaa varomaan jollei totuus selväsitikin osoittaudu toiseksi. Jos ei uskalla luottaa omiin näkemyksiin, on kyllä heikoilla jäillä.
Totta kai pitää luottaa omiin arvioihin muuta järki on silti pidettävä mukana. Ei ne bookkerien kertoimenlaskijatkaan mitään idiootteja ole. Palautusprosentitkin alkaa firmoilla olemaan jo niin korkeita, 95% prosentin luokkaa, että kertoimet täytyy laskea aika tarkkaan. Muuten firma kaatuu alta. 1.6 odotusarvo on jo melkoinen mielipide-ero, siinä on todennäköisyyksissä 20% eroa. Saattaahan noita jostain harvinaisemmista vetomuodoista löytyä, mutta jos puhutaan vaikka tavallisista jalkapallo/jääkiekkovedoista niin luulisin että korkeintaan pari kertaa vuodessa löytyy tuollainen.

Käypä katsomassa vaikka totalctrl.info:n suositusvetoja. Siellä on mielestäni ja monen muunkin mielestä kovan luokan asiantuntijoita laskemassa kertoimia eikä sieltäkään löydy kuin aniharvoin edes 1.20 oa:n vetoja.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Puttaaja
Jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: 13.11.2004, 11:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Puttaaja »

Koetas Härski opetella käyttäytymään. Jos mä olen kerran pihalla kaikesta, niin miksi sitten pärjään hyvin pelitavallani? Uskallan ottaa tarvittaessa kantaa rankastikin ja maksan tietenkin siitä jos olen ollut väärässä. Sama mulle sikäli mitä mieltä joku on mun pelitavoistani, mutta pysytään asiassa eikä aleta väittelemään mitään kunkin vedoista.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6214
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

Siitä samaa mieltä, että tuollaisia "1,60 oa"-kohteita saattaa löytyä erikoisvedoista ja erikoislajeista. Mutta vaikea uskoa, että mistään "normikohteista" tuollaisia lähes koskaan löytyy.

Noissa erikoiskohteissa sitten lähes aina ovat panoskatot varsin alhaalla, jolloin ei tosiaan tarvitse paljoa miettiä sen panostuksen kanssa. Harvoinpa tuollaiseen saa yli 3% vetää vaikka haluaisi...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mutanen_aapo
Jäsen
Viestit: 3559
Liittynyt: 14.01.2004, 15:48

Tuotto: +115.89 yks.

Palautus%: 101.01%

Panosten ka: 6.84 yks.

Vetoja: 1671

Pisteitä: 4456
Paikkakunta: Fin/Ita

Viesti Kirjoittaja mutanen_aapo »

Puttaaja kirjoitti:Koetas Härski opetella käyttäytymään. Jos mä olen kerran pihalla kaikesta, niin miksi sitten pärjään hyvin pelitavallani? Uskallan ottaa tarvittaessa kantaa rankastikin ja maksan tietenkin siitä jos olen ollut väärässä. Sama mulle sikäli mitä mieltä joku on mun pelitavoistani, mutta pysytään asiassa eikä aleta väittelemään mitään kunkin vedoista.
Nyt taas pitäis olla jotain faktaa tuon väitteen pohjalle :roll:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Puttaaja
Jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: 13.11.2004, 11:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Puttaaja »

Myönnän ilman muuta ettei tuollaisia kohteita löydy montaa vuodessa eli perussarjapeleissä todella harvinaista ja mahdollista vain poikkeuksellisissa tapauksissa. Pelikohteita on paljon ja pelimuotoja myös, nopea poika voi joskus saada isonkin edun vedoilleen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


palatoss
Jäsen
Viestit: 82
Liittynyt: 05.08.2004, 13:22
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja palatoss »

Puttaaja kirjoitti:Koetas Härski opetella käyttäytymään. Jos mä olen kerran pihalla kaikesta, niin miksi sitten pärjään hyvin pelitavallani? Uskallan ottaa tarvittaessa kantaa rankastikin ja maksan tietenkin siitä jos olen ollut väärässä. Sama mulle sikäli mitä mieltä joku on mun pelitavoistani, mutta pysytään asiassa eikä aleta väittelemään mitään kunkin vedoista.
Mikäs se sinun pelityyli sitten on? Aiemmin kirjoittelit että sulla ei ole pelikassaa, saatat vetää kymmenisen prosenttia kerralla vetoon, koska on pakko koska pelaat niin harvoin. Kirjoittelit myös että "ei onneksi enää tarvitse vetää all-in vetoja". Ei kuulosta kovin järkevältä pelaamista. Saattaahan se sulla toimiakkin, mutta riskit on suuret. Esimerkiksi jos tunnet jonkun joukkueen todella hyvin, olet seurannut lajia pitkään ja sulla on hyvä "vainu" vetojen suhteen. Mutta järkevää tuo ei missään nimessä ole. Varmaan ymmärrät että joka ikisessä vedossa on riski hävitä. Jos vetää all-iniä tai kymmentä prosenttia vetoihin niin varmasti joskus käy kylmästi.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Puttaaja
Jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: 13.11.2004, 11:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Puttaaja »

"Nyt taas pitäis olla jotain faktaa tuon väitteen pohjalle"

No itsehän sen tiedän, mitä hyötyisin siitä että puhun paskaa. Joku tasan varmasti onnistuu paremmin, pääasiahan että itse on tyytyväinen vai?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Puttaaja
Jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: 13.11.2004, 11:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Puttaaja »

Pelaan aniharvoin isommalla panostuksella, selkeä valtaosa vedoista on näitä teidänkin käyttämiä alle 3%. 10% ei itsestäni tunnu poskettomalta riskiltä ja missään nimessähän ei sellaiseen pidä ryhtyä mikä itsestä tuntuu pahalta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


palatoss
Jäsen
Viestit: 82
Liittynyt: 05.08.2004, 13:22
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja palatoss »

Puttaaja kirjoitti:"Nyt taas pitäis olla jotain faktaa tuon väitteen pohjalle"

No itsehän sen tiedän, mitä hyötyisin siitä että puhun paskaa. Joku tasan varmasti onnistuu paremmin, pääasiahan että itse on tyytyväinen vai?
Tämä keskustelu on vain mennyt siihen että sinä väität että yksi hyvä pelityyli on sellainen missä vedetään todella isot panostukset muutamiin huippuvetoihin joita löytyy suhteellisen harvoin, pari kuukaudessa. Minä ainakin väitän että on järkevämpää pelata useampi veto pienellä panostuksella, ja vaikka omien arvioiden valossa tuleekin huippuveto vastaan niin laittaa siihenkin varovainen panostus.

Vaikeahan se tietysti on omaa palautusprosenttia tai eurovoittoja kertoa jos et pidä pelikassaa tai kirjanpitoa. Mutta siihen ei nyt kannata takertua, uskon että täällä porukka kyllä arvostaa mielipiteitä jos ne ovat järkeviä, vaikka palautusprosenttia ei olekaan esittää. Ongelmahan nyt on että matematiikan ja maalaisjärjen kannalta tuo sinun pelityyli on erittäin riskialtis. Saatat tietysti voittaakin usein, mutta jos tuota jatkaa useamman vuoden niin kohta on pankkitili tyhjänä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin