Ylikerroin.com
Suomen suurin vedonlyöntisivusto
Tänään on 11.12.2017, 13:41

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: FA Cup ja Carling Cup - joukkueiden motivaatio?
ViestiLähetetty: 03.01.2008, 13:39 
Status: JäsenLiittynyt: 01.04.2007, 21:05Viestit: 2
Pisteitä: 0
Tervehdys.

Tämä on ensimmäinen viestini, joten olkaa ymmärtäväisiä jos meni väärään paikkaan. Tähän asti olen haulla onnistunut löytämään tarvitsemani tiedot foorumilta, mutta nyt nousi kysymys, johon haluaisin vastauksen kokeneemmilta.

Uutinen: http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/footbal ... 168675.stm

Eli Readingia ei näytä FA Cup kiinnostavan, vaan ajatukset ovat liigassa pysymisessä. Kuinka paljon tällaisen voisi ajatella vaikuttavan ottelun prosentteihin? Jos kysymys olisi liigaottelusta, arvioni olisi tällainen:

Tottenham - Reading
61 - 23 - 16

Toisaalta taas Tottenhamin motivaatiosta ei ole mitään tietoa...
0
  Profiili

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.2008, 09:34 
Status: JäsenLiittynyt: 29.10.2007, 08:45Viestit: 1248
Pisteitä: 18
Kassa: -23.00 yks. Palautus%: 93.57% Panosten ka: 2.45 yks. Vetoja: 146
En tiedä oletko jo löytänyt vastauksia, mutta tässä omia näkemyksiä.

Kyseisessä ottelussa Reading näyttäisi heittävän kakkosmiehistön kehiin, eli Spurs saa ainakin omissa papereissani "normitilanteeseen" verrattuna lisää. Mutta itse motivaatioaspektiin en tässä pelissä laittaisi juurikaan painoarvoa juuri sen takia, koska Readingin vähemmälle peliajalle jääneet pelaajat haluavat varmasti näyttää managerilleen, että ovat pelipaikkansa ansainneet.

Itse asiassa tässä pelissä motivaatioetu voisi olla jopa Readingilla. Viikko sitten joukkueet pelasivat vastakkain ja silloin Tottenham vei maali-iloittelun 6-4, niin vierailla tässä koston paikka.

Itse olen yleisesti lisännyt/vähentänyt pari prosenttiyksikköä motivaatio-otteluissa. Jos siis ei ole kokoonpanoissa ollut mitään merkittävää. Tuo saattaa olla pahastikkin alakanttiin.
0

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.2008, 13:20 
Status: JäsenLiittynyt: 01.04.2007, 21:05Viestit: 2
Kiitos. Kyllä tämä osittain vastaa kysymykseen, mutta tässä on tosiaan muitakin tekijöitä kuin pelkkä motivaatio, joten taidan jättää tämän kierroksen pelaamatta... Cupeissa kun on tapana nähdä superyllätyksiä, joita en ainakaan minä osaa omilla systeemeilläni ennakoida.
0
  Profiili

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.2008, 00:06 
Status: JäsenLiittynyt: 14.01.2003, 09:36Viestit: 521
Kyllä mielestäni selvä motivaatioero on Spursin puolella. Joukkueella on selvästi kykyä ja kun sarja menee persiilleen, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää cup eurokentille pääsemiseksi.
Reading joutuu vielä hyvästä sarjatilanteesta huolimatta taistelemaan sarjassa pysymiseen, joten cup yleensä vastaavissa tilanteissa jää toissijaiseksi, kuten kokoonpanomuutoksista nähdään.

Vaikutus kuitenkin jää max. 5%-yksikön luokkaa, joten ylireagointia on vältettävä, kun kyseessä on kuitenkin FA-cup.
0
  Profiili

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.2008, 00:51 
Status: JäsenLiittynyt: 12.04.2007, 16:30Viestit: 675
gary kirjoitti:
Kyllä mielestäni selvä motivaatioero on Spursin puolella. Joukkueella on selvästi kykyä ja kun sarja menee persiilleen, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää cup eurokentille pääsemiseksi.

Terrierihän taisikin mainita tästä juuri uusimmassa urheilu-lehdessä :arrow:

http://www.urheilulehti.fi/jalkapallo/u ... 147-1.html
0
  Profiili

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia