Tänään on 29.03.2024, 17:47.

Kellyn käyttö pienillä prosenteilla

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
Joolsa
Jäsen
Viestit: 47
Liittynyt: 17.03.2007, 20:25

Tuotto: -59.91 yks.

Palautus%: 64.57%

Panosten ka: 7.35 yks.

Vetoja: 23

Pisteitä: 0

Kellyn käyttö pienillä prosenteilla

Viesti Kirjoittaja Joolsa »

Hei
Millaisia kokemuksia Teillä on kellyn käytöstä pienillä alle 20% todennäköisyyksillä. Eli jos kohteen tn=19% ja kerroin 7,3 niin tällöinkelly/4 antaa 1,54%. Kannattaako pelata noita pienempiä kertoimia kelly/4 mukaan vai kasvattaa jakajaa?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mutanen_aapo
Jäsen
Viestit: 3559
Liittynyt: 14.01.2004, 15:48

Tuotto: +115.89 yks.

Palautus%: 101.01%

Panosten ka: 6.84 yks.

Vetoja: 1671

Pisteitä: 4456
Paikkakunta: Fin/Ita

Re: Kellyn käyttö pienillä prosenteilla

Viesti Kirjoittaja mutanen_aapo »

Joolsa kirjoitti:Hei
Millaisia kokemuksia Teillä on kellyn käytöstä pienillä alle 20% todennäköisyyksillä. Eli jos kohteen tn=19% ja kerroin 7,3 niin tällöinkelly/4 antaa 1,54%. Kannattaako pelata noita pienempiä kertoimia kelly/4 mukaan vai kasvattaa jakajaa?
Todennäköisyyden suuruudella tai pienuudella ei ole merkitystä, mutta kannattaa käyttää ainakin alkuun kaikissa vedoissa vähintään kelly/8. Oppimisen myötä jakajan voi tiputtaa tuonne kuuden paikkeille.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Kyllähän Kelly toimii oikein koko skaalallaan. Ongelma on lähinnä arvion tarkkuudessa ja niiden pyöristelyssä tasaprosenteiksi.

Karkeana esimerkkinä:

Jos tapahtuman oikea todennäköisyys on 3,49% ja pyöristät sen 3%:iin -> oikea rajakerroin on 28,66 ja pyöristetyn arvion rajakerroin 33,34 -> etsit huimaa ylikerrointa -> hyvä.

Jos tapahtuman oikea todennäköisyys on 3,50% ja pyöristät sen 4%:iin -> oikea rajakerroin on 28,58 ja pyöristetyn arvion rajakerroin 25 -> pelaat alikerrointa -> huono.

Lisäksi arviot todella on syytä olla tarkkoja, jos tällaisia harvoin osuvia kohteita aikoo pelailla, koska pienikin heitto arviossa vaikuttaa siihen hyväksyttävään kertoimeen melkoisesti.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


wildjam
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: 07.09.2008, 20:30
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja wildjam »

Olen vasta aloittanut vedonlöynnin ja kiinnostunut siitä hieman enemmän. Ja nyt noviisina kysyn, että voiko "Kellyprosentti" jäädä negatiiviseksi?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


TheSavageSam
Avatar
Jäsen
Viestit: 448
Liittynyt: 27.02.2008, 13:07

Tuotto: -5.61 yks.

Palautus%: 93.15%

Panosten ka: 2.41 yks.

Vetoja: 34

Pisteitä: 20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TheSavageSam »

wildjam kirjoitti:Olen vasta aloittanut vedonlöynnin ja kiinnostunut siitä hieman enemmän. Ja nyt noviisina kysyn, että voiko "Kellyprosentti" jäädä negatiiviseksi?
Kellyn kaava antaa negatiivisen tuloksen silloin, kun kohdetta ei kannata pelata.

Esimerkki:
Todenäköisyysarvio: 45%
Kerroin: 1.9

Kelly antaa: (0.45*1.9-1)/(1.9-1)=-0.161=-16.1%
Tällöin ei siis todellakaan kannata kyseiseen kohteeseen panostaa. Asian voi toki päätellä myös helpommin: Odotusarvo kyseiselle pelille on 0.45*1.9-1=-0.145 kertaa panos eli alle nollan. Huomaa, että monet ilmoittavat odotusarvon vähentämättä tuota panosta (-1 kaavassa). Tällöin alle 1 olevat odotusarvot ovat tappiollisia. Itse siis suosin tätä koulussa opittua tapaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minulla on kaikki aika tässä maailmassa. Ja koska aika on rahaa, niin minulla on kaikki rahat tässä maailmassa.

Minikommentit


wildjam
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: 07.09.2008, 20:30
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja wildjam »

TheSavageSam kirjoitti:
wildjam kirjoitti:Olen vasta aloittanut vedonlöynnin ja kiinnostunut siitä hieman enemmän. Ja nyt noviisina kysyn, että voiko "Kellyprosentti" jäädä negatiiviseksi?
Kellyn kaava antaa negatiivisen tuloksen silloin, kun kohdetta ei kannata pelata.

Esimerkki:
Todenäköisyysarvio: 45%
Kerroin: 1.9

Kelly antaa: (0.45*1.9-1)/(1.9-1)=-0.161=-16.1%
Tällöin ei siis todellakaan kannata kyseiseen kohteeseen panostaa. Asian voi toki päätellä myös helpommin: Odotusarvo kyseiselle pelille on 0.45*1.9-1=-0.145 kertaa panos eli alle nollan. Huomaa, että monet ilmoittavat odotusarvon vähentämättä tuota panosta (-1 kaavassa). Tällöin alle 1 olevat odotusarvot ovat tappiollisia. Itse siis suosin tätä koulussa opittua tapaa.
Kiitokset tiedosta. Itse mietin juuri tuota, täytyi vain varmistaa. :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


hte
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 19.12.2003, 22:24
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hte »

lammpa-1 kirjoitti:Kyllähän Kelly toimii oikein koko skaalallaan. Ongelma on lähinnä arvion tarkkuudessa ja niiden pyöristelyssä tasaprosenteiksi.

Karkeana esimerkkinä:

Jos tapahtuman oikea todennäköisyys on 3,49% ja pyöristät sen 3%:iin -> oikea rajakerroin on 28,66 ja pyöristetyn arvion rajakerroin 33,34 -> etsit huimaa ylikerrointa -> hyvä.

Jos tapahtuman oikea todennäköisyys on 3,50% ja pyöristät sen 4%:iin -> oikea rajakerroin on 28,58 ja pyöristetyn arvion rajakerroin 25 -> pelaat alikerrointa -> huono.

Lisäksi arviot todella on syytä olla tarkkoja, jos tällaisia harvoin osuvia kohteita aikoo pelailla, koska pienikin heitto arviossa vaikuttaa siihen hyväksyttävään kertoimeen melkoisesti.
Aikoinaan vähensin todennäköisyysarviosta virhearvion verran, joka voisi olla 2-3%. Jos tällä arviolla vielä löytyy pelattavaa, sitten Kellyn panosta voi vielä jakaa kohtuullisesti (2-4). Tämä systeemi toimii ehkä paremmin tuolla 20-50%:n todennäköisyyksillä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin