Tänään on 28.03.2024, 21:54.

Kassanhallinta / tasapanostus

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Kassanhallinta / tasapanostus

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

Hei

Koetin etsiä tähän vastausta mutta en ihan suoraan löytänyt. Pelikassani on tällä hetkellä vain 250 euroa mutta tulen lisäämään siihen rahaa jos saan omiin peleihini luottoa, tällä hetkellä pelikassani on ns. pöytälaatikkovetoa pienellä rahapanoksella.

Kysymykseni siis: En halua käyttää kelly-panostusta vaan tasapanostusta vähän riippuen vedosta, koska prosenttiarvioistani huolimatta olen enemmän "sinut" tuon tasapanostuksen kanssa. Nyt jotta en riskeeraa liikaa peleihini niin mikä on sopiva panostus pelikassasta yhteen otteluun. Onko se 1%, 2,5% vai 5%? Pelejä mulla tulee vaihtelevasti 0-10 kpl per päivä, eli 5% on varmasti liikaa päivää kohden ajatellen jos pelejä on se 10 kpl.

Vai tulisiko tässä tapauksessa käyttää systeemiä panostuksella 1/5, 3/5, 5/5 tai vastaavaa? Ja onko silloin 5/5 esim. tuo 5% kassasta? Pyrin pelaamaan kerroinalueella 1.3 ... 3.0 ja ns. isompiriskisissä peleissä panostus voisi olla pienempi.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Kassanhallinta / tasapanostus

Viesti Kirjoittaja credit »

Jos vedot ovat toisistaan riippumattomia, niin kassanhallinnan kannalta on teoriassa ihan se ja sama, kuinka paljon niitä tulee päivässä. Tietenkin käytännössä voi tulla vaikeuksia, jos vetojen määrä lähestyy sataa per päivä ...

Minusta voit aivan hyvin määritellä käyttämäsi tasapanoksen myös sellaiseksi, että sinulla voi parhaimmillaan olla 50 % kassasta kiinni avoimissa pelikohteissa. Lopullinen päätös riippuu kuitenkin siitä, kuinka paljon "siedät" riskiä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Re: Kassanhallinta / tasapanostus

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

OK. Jatkanpa tästä siis tuolla n. 2% per veto menetelmällä koska tuo harrastusraha joka on kiinni ei minua turmion tielle vie tässä vaiheessa... Kiitos.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


Turbojugend
Jäsen
Viestit: 1816
Liittynyt: 12.05.2010, 09:56

Tuotto: +19.93 yks.

Palautus%: 101.80%

Panosten ka: 2.55 yks.

Vetoja: 433

Pisteitä: 1269

Re: Kassanhallinta / tasapanostus

Viesti Kirjoittaja Turbojugend »

Eikö tuota panostusta kannattaisi kuitenkin hieman säätää, koska ainakin omasta mielestäni 2% sijoittaminen 1.3 kertoimiseen samaan aikaan kun se sijoitetaan vaikkapa 3 kertoimiseen ei kuulosta aivan optimilta? Viisaammat toivottavasti korjaavat virheeni?

Muutamia keskusteluja aiheeseen liittyen löysin nopealla katsauksella foorumilta:

viewtopic.php?f=10&t=32920&hilit=tasapanostus

viewtopic.php?f=10&t=12836&hilit=tasapanostus

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Re: Kassanhallinta / tasapanostus

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

Joo, kirjoitin ehkä hiukan ylimalkaisesti tuon n. 2% per veto. En minä lyö esim. yli 3.00 kertoimeen tuota 2% kassasta kiinni vaan siinä pudotan panostusta. Sillä oikeestaan tätä kyselen kun nyt panos lähtee vähän enemmän "tunteella", maksimin ollessa tuo n. 2% päivän pelikassasta. Tässä oikeestaaan ennakoin sitä että jos saan vetoni pysymään voitollisina niin voisin tehdä panostuksestani järkevämpää.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


Turbojugend
Jäsen
Viestit: 1816
Liittynyt: 12.05.2010, 09:56

Tuotto: +19.93 yks.

Palautus%: 101.80%

Panosten ka: 2.55 yks.

Vetoja: 433

Pisteitä: 1269

Re: Kassanhallinta / tasapanostus

Viesti Kirjoittaja Turbojugend »

Nyt kuulostaa omaan korvaan heti järkevämmälle. Taisin vain tajuta tämän hieman väärin, koska luulin tosiaankin sinun lyövän kaikkiin kohteisiin kertoimesta riippumatta tuon 2%.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


maig
Avatar
Jäsen
Viestit: 2456
Liittynyt: 30.01.2005, 17:27

Tuotto: -206.24 yks.

Palautus%: 98.03%

Panosten ka: 4.33 yks.

Vetoja: 2424

Pisteitä: 1369

Re: Kassanhallinta / tasapanostus

Viesti Kirjoittaja maig »

Wille_78 kirjoitti:Joo, kirjoitin ehkä hiukan ylimalkaisesti tuon n. 2% per veto. En minä lyö esim. yli 3.00 kertoimeen tuota 2% kassasta kiinni vaan siinä pudotan panostusta. Sillä oikeestaan tätä kyselen kun nyt panos lähtee vähän enemmän "tunteella", maksimin ollessa tuo n. 2% päivän pelikassasta. Tässä oikeestaaan ennakoin sitä että jos saan vetoni pysymään voitollisina niin voisin tehdä panostuksestani järkevämpää.
Tämähän sotii itseään vastaan, koska kellyllä vetojesi pitäisi olla tuottavampia kuin tasapanoksin, koska paremman tuotto-odotuksen kohteisiin sijoitetaan enemmän kuin heikompiin. Tämä nyt teorianäkökulmasta. Tietysti kassasi pieni koko rajoittaa noita vedonjättömahdollisuuksia, joten ymmärrän pointtisi ja käytännössähän tasapanospuskenta on tässä tapauksessa paljon helpompaa.

Tuota päivän pelikassaa en ymmärrä. Jos on tarpeeksi kohteita päivässä niin silloin on vaikka 200% kassasta sisällä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Re: Kassanhallinta / tasapanostus

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

maig kirjoitti:
Wille_78 kirjoitti:Joo, kirjoitin ehkä hiukan ylimalkaisesti tuon n. 2% per veto. En minä lyö esim. yli 3.00 kertoimeen tuota 2% kassasta kiinni vaan siinä pudotan panostusta. Sillä oikeestaan tätä kyselen kun nyt panos lähtee vähän enemmän "tunteella", maksimin ollessa tuo n. 2% päivän pelikassasta. Tässä oikeestaaan ennakoin sitä että jos saan vetoni pysymään voitollisina niin voisin tehdä panostuksestani järkevämpää.
Tämähän sotii itseään vastaan, koska kellyllä vetojesi pitäisi olla tuottavampia kuin tasapanoksin, koska paremman tuotto-odotuksen kohteisiin sijoitetaan enemmän kuin heikompiin. Tämä nyt teorianäkökulmasta. Tietysti kassasi pieni koko rajoittaa noita vedonjättömahdollisuuksia, joten ymmärrän pointtisi ja käytännössähän tasapanospuskenta on tässä tapauksessa paljon helpompaa.

Tuota päivän pelikassaa en ymmärrä. Jos on tarpeeksi kohteita päivässä niin silloin on vaikka 200% kassasta sisällä.

Taidan ilmaista itseäni hiukan epäselvästi. :lol:

Alkuperäinen ajatukseni oli se että onko 5% per matsi liikaa, jos esim. saankin jollekin päivälle kymmenen pelattavaa kohdetta jolloin minulla on 50% pelikassasta kiinni sen päivän kohteissa. Periaattessahan jos vaikka kävisi niin että häviäisin yhtenä päivänä 20% kassasta niin laskisin 5% per matsi seuraavan päivän kassasta (maks. panos muuttuu pelikassan mukaan päivittäin) Eli tuota maksimia olin hakemassa, etten tuhoa pientä kassaani väärällä panostamisella. Olen aika sinut pienen kassani kanssa tuon n. 5 egee per peli kun opettelemassa taas asiaa olen. Olen aiemmin pelaillut mutulla ja peesaamalla mutta nyt on halu kehittyä hiukan kun on keveämpi työ niin jää iltaisin enemmän aikaa pohtia pelejä sekä ruokatunnilla töissä myös.

Tokihan se on mahdollista jos pistän päivässä 5% x 10 vetoa että minun kassasta on aamulla jäljellä se 50%. Mutta tämä ei tuhoa elämääni kun harrastus on.

Jos näyttää että saan vetoni pysymään edes niukasti positiivisena niin sijoitan hommaan vähän lisää ja sitten kehitän tätä panostussysteemiä lisää, ehkä voisin ottaa sen kellynkin mukaan mutta toistaiseksi prosenttini on sen verran mutuilua että on helpompi mennä näin. (eli pystyn ulostamaan itsestäni prosenttiarvion mutta en ole siihen tarpeeksi luottavainen vielä ottaakseni tuon kellypanostuksen)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


maig
Avatar
Jäsen
Viestit: 2456
Liittynyt: 30.01.2005, 17:27

Tuotto: -206.24 yks.

Palautus%: 98.03%

Panosten ka: 4.33 yks.

Vetoja: 2424

Pisteitä: 1369

Re: Kassanhallinta / tasapanostus

Viesti Kirjoittaja maig »

Wille_78 kirjoitti:
Alkuperäinen ajatukseni oli se että onko 5% per matsi liikaa, jos esim. saankin jollekin päivälle kymmenen pelattavaa kohdetta jolloin minulla on 50% pelikassasta kiinni sen päivän kohteissa. Periaattessahan jos vaikka kävisi niin että häviäisin yhtenä päivänä 20% kassasta niin laskisin 5% per matsi seuraavan päivän kassasta (maks. panos muuttuu pelikassan mukaan päivittäin)
Tuo maksimipanos per ottelu on ihan itsestä ja riskinsietokyvystä riippuvainen. Yleisenä ohjenuorana on pidetty 3%. Mutta tuolla tavalla "päiväkassa" on hyvä tapa panostaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin