Tänään on 28.03.2024, 13:46.

Monivedon maaliodotusarvojen laskemisesta..

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
Jimmy Dean
Jäsen
Viestit: 156
Liittynyt: 22.02.2003, 22:50
Pisteitä: 0

Monivedon maaliodotusarvojen laskemisesta..

Viesti Kirjoittaja Jimmy Dean »

eli voisiko joku vähän jelpata,yritän kehittää itselleni mahdollisimman paikkaansapitävää (tietenkin) tapaa löytää mo:at monivetoon, mitä tekijöitä + minkämoisella painotuksella kannattaa ottaa huomioon ? Otetaan esim. tänään lauantaina ollut peli Birmingham - Bolton. Sain odotusarvoiksi omalla laskusysteemilläni 1,72 - 1,44. Otan ensiksi koko kuluvan kauden kotipelit kotijoukkueelle ja vieraspelit vierailijalle. Sen jälkeen 3 viimeistä koti + 3 viimeistä vieraspeliä, painotan koko kauden pelejä tuplana, lasken summat yhteen/3.Itse lasken odotusarvot näin, olisi mielenkiintoista tietää,minkämoisia tsydeemeitä muilla monaripelaajilla on ?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


toimitusjohtaja
Jäsen
Viestit: 3766
Liittynyt: 04.04.2003, 16:26

Tuotto: +4774.74 yks.

Palautus%: 105.99%

Panosten ka: 12.16 yks.

Vetoja: 6560

Pisteitä: 3507

Viesti Kirjoittaja toimitusjohtaja »

Itse lasken totals rajoja neljään eri sarjaan ja palutusprosenttini on tällä kaudella 104,8.
Olen käyttänyt sellaista metodia jossa pohjalla on joukkueiden viime kauden peleissä tulleet maalit(kotijoukkueella kotipeleissä ja vierasjoukkueella vieraspeleissä,luonnollisesti) näihin lisätään sitten tämän kauden maalit siten että tämän kauden maalien painoarvo nousee koko ajan kun kausi etenee ja kauden lopussa tämän kauden painoarvo on 66,66% ja viime kaudelle jää loput.
Tuo kuulostaa hiukan vaikeammalta kuin onkaan,exceliin on helppo tehdä laskuri johon vain päivitetään tulokset aina joka pelikierroksen jälkeen.

Noista saadaan aikaan matsin kokonais moa joka sitten jaetaan monarissa joukkueille prosenttiarvioiden mukaan.

En suosittele käyttämään arvioissa viime ottelujen tuloksia sillä muutaman yksittäisen pelin otoksessa tulee helposti vääristymiä.

Joskus noita laskennallisia maaliodotuksia joutuu hiukan sorvaamaan jos kyse on erikoistilanteesta esim.joukkueilla runsaasti loukkaantumisia.Näihin ei pidä kuitenkaan ylireagoida vaan muutosten pitää olla maltillisia(+/- 0.2)

Pienenä ongelmana tässä systeemisä on nousijajoukkueiden maalien arviointi kun ei ole tietoa edelliskaudesta,eri sarjatason peleille ei kannata antaa mitään painoarvoa.Olen ratkaissut asian siten että olen käyttänyt muiden suht samantasoiksi arvioimieni joukkueiden keskiarvoa alkukaudesta ja kun pelejä on hiukan alla niin laskenut sitten vain yhden kauden perusteella.Näissä nousijoiden alkukauden peleissä tulee helposti arvio virheitä joten niissä olen käyttänyt myös tervettä harkintaa moa:n määrittämisessä.

Vielä esimerkkinä:minun laskutavallani arvio Birmingham-Bolton 1.53-1.13

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Jimmy Dean
Jäsen
Viestit: 156
Liittynyt: 22.02.2003, 22:50
Pisteitä: 0

Kiitos..

Viesti Kirjoittaja Jimmy Dean »

asiallisesta vastauksesta, itse asiassa olin itsekin huomioimassa, että viimeisimpien pelejen painoarvo ei saa olla liian suuri, tuo sun vastauksesi vahvisti asian.Tuo sun tsydeemisi vaikuttaa itse asiassa mielenkiintoisen pohdittavalta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


FYSI
Jäsen
Viestit: 86
Liittynyt: 29.08.2003, 16:12
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja FYSI »

Tästä aiheesta olisi kiinnostava kuulla lisää. Varsinkin Veikkausliiga kauden alkua odotellessa.

Itselläni mieltä askarruttaa esim:
Haka teki viime kaudella kotona 2,15 maalia per peli. Silti en saa omalla laskutavallani Jaroa vastaan odotusarvoksi kuin 1,9, vaikka Jaron puolustus ei kaavailuissani ole kovin pitävä.
Onko laskutavassani pahakin virhe vai onko tuo normaali korkea suosikin maaliodotusarvo??

Onko kellään arvioita esmierkiksi juuri näistä veikkausliigan alkupeleistä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Jimmy Dean
Jäsen
Viestit: 156
Liittynyt: 22.02.2003, 22:50
Pisteitä: 0

Terve..

Viesti Kirjoittaja Jimmy Dean »

joo, toivotaan, että tästä muutkin tän ylikerroin.comin monivetoon odotusarvioita laskevat ihmiset jaksaisivat kertoa omia laskentatsydeemeitään, mun omat moa laskut ovat vielä jonkun verran hakusessa, kuitenkin itse sain tohon haka-jaro vääntöön 1,65-1.18. Kauden alussa noi joukkueiden voimasuhteet ovat voineet edellisestä kaudesta muuttua paljonkin, itse lasken kuitenkin täysin edellisen kauden lukujen pohjalta. Samoin jos on mestareiden liigaa, on aika vaikea arvioida esim. vaikka jonkun norjalaisen ja italiaisen joukkueen vahvuuksia. (mistä laskea odotusarvot, jos joukkueiden omat kansalliset sarjat epätasaiset keskenään.)
t:Jimmy Dean

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


FYSI
Jäsen
Viestit: 86
Liittynyt: 29.08.2003, 16:12
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja FYSI »

Vertailua varten:
HJK-Jazz 2.11-0.54
Inter-Lahti 1.79-1.51
TamU-Allianssi 1.92-1.04

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

Mun kannassa on tällä hetkellä 3 viime kauden data, jonka perusteella olen laskenut maalioa:t. Niiden oikeellisuudesta en osaa vielä hirveästi sanoa, mutta mun kone näyttäisi tällä hetkellä seuraavaa:

HJK - FC Jazz: moa 2.68, 2.17 - 0.51
FC Inter - FC Lahti: moa 2.82, 1.58 - 1.24
TamU - AC Allianssi: moa 2.65, 1.47 - 1.18

Tuota TamU - Allianssi lukemaa kyllä ihmettelen itsekin miksi se on noin matala, koska Allianssi päästää paljon maaleja varsinkin vieraissa ja TamU kuitenkin tekee kotonaa keskimäärin jotain 1,80 häkkiä per peli. Tutkitaan.

Esim. Hakan tapauksessa kävi niin, että se teki viime kaudella kotonaan tuon em. 2.15 maalia per peli mutta sitä edeltävät kaudet lukema oli melkein puolet pienempi. Joten minusta ei kannata tuijottaa liikaa yhteen kautaan vaan ottaa vähän pidempi trendi, jolloin näkee onko se lukema ollut koko ajan nousussa vai onko kyseessä vain yhden kauden hyppy.

T: Neo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Suomen paras opas kryptovaluutoista bitcoinkeskus.com | På Svenska bitcoincenter.se | På Norsk bitcoinsentralen.no | In English aboutbitcoin.io |

Minikommentit


Jimmy Dean
Jäsen
Viestit: 156
Liittynyt: 22.02.2003, 22:50
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Jimmy Dean »

laskeskelin tossa omat arviot peleihin:
Hjk-Jazz 2,18 - 0,74
Inter- Lahti 1,66 - 1,73
Tamu- Allianssi 2,14 - 0,98
t:Jimmy Dean

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


FYSI
Jäsen
Viestit: 86
Liittynyt: 29.08.2003, 16:12
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja FYSI »

No niin huomenna taas monari veikkausliigasta:
Muutin vähän laskutapaa, uudella systeemillä:

Mypa - HJK 1.3 - 1.44
Haka - Lahti 1.84 - 1.01
TP-47 - Allianssi 1.45 - 1.4

Ainakin arviot tuntuvat suht. kohdillaan olevan...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


power
Jäsen
Viestit: 2536
Liittynyt: 10.12.2003, 15:41

Tuotto: -73.99 yks.

Palautus%: 97.85%

Panosten ka: 1.70 yks.

Vetoja: 2030

Pisteitä: 215

Viesti Kirjoittaja power »

Eipä taida tilastollisessa mielessä paljoakaan olla merkitystä jollain parin viime kauden maalimäärillä. Otteluita kuitenkin pelataan sen verran vähän. Lisäksi joukkueet muuttuvat kokoonpanoltaan sekä valmennus/pelityyliltään sen verran jo parissa kaudessa ettei parin edellisen kauden keskiarvoilla pitkälle pötkitä. Itse olen sitä mieltä että arvioidaan koko liigan maalikeskiarvo (esim 2.80) ja sitten verrataan pelaavien joukkueiden hyökkäys/puolustus -vahvuutta. Jos puolustus on hyökkäystä vahvempaa pienennetään maalimäärää ja toisinpäin. Sitten kun saadaan kokonaismaalioa niin se pitää tietysti jakaa oikein molemmille joukkueille näiden joukkueiden voimasuhteiden mukaisesti. Siinä onkin sitten varmaan useampia vaihtoehtoja

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Jimmy Dean
Jäsen
Viestit: 156
Liittynyt: 22.02.2003, 22:50
Pisteitä: 0

monivedoista senverran..

Viesti Kirjoittaja Jimmy Dean »

mä imuroin ton SBM pron, sen jälkeen asetin sinne eri sarjoihin joukkueet kohdalleen, laitoin puolustus + hyökkäysvoimat, sit vaan innokasta seurantaa täällä jalkapallo-osiossa käytävästä korkeatasoisesta keskustelusta, pientä korjailua kierros kierroksen perään..
Nyt alkaa olla monien sarjojen voimaluvut suht. kohdallaan..
Käytän tota MVS prota, kertokaahan veljet, minkäsuuruista jakajaa käytätte monariin kellylle. Sitten vielä olisi hienoa tietää, minkälaisia suodatuksia käytätte + maalimääriä joukkueille.
Itse pelailen vielä ns. vihkopelejä, etsin joukkueille pieniä maalimääriä (max 3), kellyjakajana/4.
t:Jimmy Dean

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Jimmy Dean
Jäsen
Viestit: 156
Liittynyt: 22.02.2003, 22:50
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Jimmy Dean »

monarit 10.6-04 (laitetaan nää nyt tähän ketjuun josko syntyis edes vähän eloa myös monareiden suhteen)
mypa - hjk 1,19 - 1,45
haka - lahti 1,67 - 0,82
tp-47 - allianssi 1,19 - 1,43

t:Jimmy D

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

Jimmy Dean: kannattaa perustaa monivedosta oma topic tuonne Veikkaus-osioon niin keskustelua syntyisi varmasti paremmin.

T: Neo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin