Tänään on 28.03.2024, 10:44.

Voimalukujen teko aloittelija

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
Acurakone
Jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: 03.08.2016, 18:18
Pisteitä: 0

Voimalukujen teko aloittelija

Viesti Kirjoittaja Acurakone »

Olen aloittamassa tekemään ensimäistä kertaa voimataulukkoa tulevalle liiga kaudelle. Mistä tulisi lähteä liikeelle?

Joukkue kerrallaan käydä läpi kahden viime kauden tilastot?

Mitä niistä tilastoista pitää poimia ylös tai mikä on sitä oleellista tietoa, minkä mukaan tehdä tehdä sitä voimataulukkoa?

Hukassa...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Turbojugend
Jäsen
Viestit: 1816
Liittynyt: 12.05.2010, 09:56

Tuotto: +19.93 yks.

Palautus%: 101.80%

Panosten ka: 2.55 yks.

Vetoja: 433

Pisteitä: 1269

Re: Voimalukujen teko aloittelija

Viesti Kirjoittaja Turbojugend »

http://www.ylikerroin.com/oppaat/vedonlyonti/voimaluvut

Tuolta ainakin löydät vanhan mutta silti edelleen ajatuksia herättävän artikkelin, josta sinun kannattaa lähteä kehittämään omaa laskutapaasi.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Acurakone
Jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: 03.08.2016, 18:18
Pisteitä: 0

Re: Voimalukujen teko aloittelija

Viesti Kirjoittaja Acurakone »

Oletetaan, että olen saanut aikaiseksi väsättyä liigaan ensi kaudesta alustavan voima taulukon sen mukaan miten joukkueet ovat viime kaudella suoriutuneet, eli olen katsonut runkosarjan tilastot ennen playoffien alkua. En näe järkeväksi ottaa playoff tilastoja sinne selviytyvistä joukkueista.

Olen ottanut huomioon:

- Ottelut
- Voitot
- Tasapelit
- Häviöt
- Ylivoima
- Alivoima
- Joukkueen taktiikka
- Sen noudattaminen(tosin aika haastava määritellä noudattaako joukkue sitä vai ei. Valmentajasta kiinni aika paljon millaista peliä pelaavat ja näkyykö se tilastoissa, siitä kai sen näkee.)
- Tulevalle kaudella uudet pelaajat(mitä uusi pelaaja tuo mukanaan, korvaako vanhoja)
- Lähteneet pelaajat(mitä tietty pelaaja vienyt mukanaan, pisteet, taktiikka, jnejne..)

kauden tavoite, samalla peilata tavoitetta siihen mistä lähtökohdista joukkue lähti viime kaudella, että onko tavoite sama vai ylöspäin!

Olisiko jotain mitä kannattaa ehdottomasti ottaa huomioon statistiikan keräämisessä, jotta saisi mahdollisimman tarkan voimataulukon?

Mutta... Kun on saanut voimataulokon tehtyä ja on siihen itse tyytyväinen. Odotellaan kauden alkua ja kappas ensimäinen kierros on jo ovella niin miten määritän joukkueen perusvoimaluvun: Esim. IFK?

"Ns. prosenttiarviot

Joukkueilla on voimaluvuista johdetut kotivoima- ja vierasvoimaluvut. Esim A:n perusvoimaluku on vaikka 50 ja vieraissa se on esim. 44 ja kotona 55, hiukan koti- ja vieraspelikyvystä riippuen. B:n taas kotona 62 ja vieraissa vaikkapa 54. 1X2-vetoihin voidaan laskea A vs B laskemalla A:n kotivoima ja B:n vierasvoima yhteen, tässä tapauksessa 55+54=99. Tasapelille voisi tässä tapauksessa varata 23 yksikköä sadasta, joten jaettavaksi jää 77 yksikköä. A saa silloin 50,46 prosenttia (39) tuosta 77 yksiköstä ja B loput eli 49,54 (38). Eli perusprossat ovat 39-23-38."


Tuossa nimenomaan lukee, että A:n perusvoima luku on 50 ja vieraissa 44 ja kotona 55!! Niin miten määritän tuon, ihan noita tilastoja laskemalla liigan keskiarvoista vai vertaamalla niitä keskenään ja sitä kautta muodostamalla sen?

Että kun olen tutkinut tilastot niin heitänkö "hatusta" jokaiselle joukkueelle sen perusvoimaluvun ja sitten lasken pisteiden kautta sen koti- ja vierasvoimaluvun.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Fastasashark
Jäsen
Viestit: 1202
Liittynyt: 29.12.2013, 11:42

Tuotto: -84.08 yks.

Palautus%: 97.91%

Panosten ka: 1.10 yks.

Vetoja: 3673

Pisteitä: 287

Re: Voimalukujen teko aloittelija

Viesti Kirjoittaja Fastasashark »

Minusta turhan hifistelyn voi jättää ainakin alkuvaiheessa pois ja mennä Liigan osalta suoraan esim. prosenteilla 46%-22%-32%. Eli jos on ottelu, jossa sinusta on perusarvoltaan saman tasoiset joukkueet vastakkain, niin kotijoukkueella on etu edellämainituin prosentein.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin