Ylikerroin.com
Suomen suurin vedonlyöntisivusto
Tänään on 15.12.2017, 10:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: moniveto-ohjelman tekeminen
ViestiLähetetty: 02.02.2005, 10:34 
Status: JäsenLiittynyt: 24.01.2003, 12:05Viestit: 417
Pisteitä: 97
Kassa: -164.52 yks. Palautus%: 96.05% Panosten ka: 4.69 yks. Vetoja: 889
Ongelmani seuraavanlainen: Olen itse laskenut otteluiden lopputuloksille kertoimet. Minkälainen ohjelma pitäisi väsätä että pääsen automaattisesti vertaamaan niitä veikkauksen kertoimiin? Onnistuuko homma exelillä vai tarvitaanko esim. virtual basicia tai muuta ohjelmaa? tai onko olemassa tallainen ohjelma valmiina jossaki?
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
 Viestin otsikko: Re: moniveto-ohjelman tekeminen
ViestiLähetetty: 02.02.2005, 10:55 
Status: JäsenLiittynyt: 14.01.2003, 09:40Viestit: 1491
Pisteitä: 33
zack kirjoitti:
Ongelmani seuraavanlainen: Olen itse laskenut otteluiden lopputuloksille kertoimet. Minkälainen ohjelma pitäisi väsätä että pääsen automaattisesti vertaamaan niitä veikkauksen kertoimiin? Onnistuuko homma exelillä vai tarvitaanko esim. virtual basicia tai muuta ohjelmaa? tai onko olemassa tallainen ohjelma valmiina jossaki?

Lyhyesti sanottuna sinun on jollakin keinolla haettava kertoimet Veikkaukselta Exceliin.

Eli kertoimet omalle koneelle tiedostoon ja siitä sitten exceliin ja sitten vertailua. Tuo onnistuu Excelillä, tosin vaatinee VBA-ohjelmointia (Visual Basic for Applications). Excelissä on periaatteessa kaikki jutut mitkä VB:ssäkin eli sillä tulet varmasti pärjäämään.

Visual Basicia sinun on opeteltava. Avainjutut mitä tarvitset ovat tiedonhaku netistä ja tiedoston lukeminen/kirjoitus. Ei ole kovin vaikeita juttuja IMO.
0
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.02.2005, 11:41 
Status: JäsenLiittynyt: 24.01.2003, 12:05Viestit: 417
Pisteitä: 97
Kassa: -164.52 yks. Palautus%: 96.05% Panosten ka: 4.69 yks. Vetoja: 889
Juurikin visual basic oli ohjelma jota tarkoitin. Millainen kaava pitää tehdä että saan laskettua kertoimen jokaiselle tulosyhdistelmälle? Tulee pitkä projekti jos laskee yli 22000 kerrointa käsin :lol:
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.02.2005, 16:04 
Status: JäsenLiittynyt: 14.01.2003, 09:40Viestit: 1491
Pisteitä: 33
Ohjelmointioppaasta seuraavaksi luettavat kappaleet on Taulukot ja Silmukat.

Eli noiden tulosyhdistelmien rajakertoimet kannattaa tunkea taulukkoon. Ja helpoiten ne siihen saa esim. FOR-silmukassa.
0
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.02.2005, 16:38 
Status: JäsenLiittynyt: 24.01.2003, 12:05Viestit: 417
Pisteitä: 97
Kassa: -164.52 yks. Palautus%: 96.05% Panosten ka: 4.69 yks. Vetoja: 889
Ja seuraavaksi sitten suunta kohti kirjastoa opuksia lainaamaan. Kiitoksia vinkeistä, luultavasti palaan vielä asiaan jossain vaiheessa jos/kun kysyttävää tulee.
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.02.2005, 16:58 
Status: JäsenLiittynyt: 14.01.2003, 09:40Viestit: 1491
Pisteitä: 33
Netistä löytää varmasti ainakin saman verran tietoa kuin kirjastostakin. Pari suomalaista paikkaa joita tosin en itse liiemmin seuraile:

http://www.ohjelmointiputka.net
http://mureakuha.com

Ja Google tietenkin auttaa vaikka mihin vaivaan. Ja Googlesta kannattaa hyödyntää myös keskusteluryhmähakua.
0
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.02.2005, 00:43 
Status: JäsenLiittynyt: 15.05.2003, 01:38Viestit: 144Paikkakunta: Jyväskylä
Pisteitä: 0
Kun ilmeisesti palstaa lukee jokunen oman moniveto-ohjelman väsännyt henkilö, niin kiinnostaisi tietää, miten itse olette ratkaisseet ns. kuponkiryhmittelyn ongelman ohjelmassanne. Toisin sanoen, ylikertoimisista riveistä pitäisi saada tehtyä "kuponkikelpoisia" yhdistelmiä siten, että lappuja muodostuu mahdollisimman vähän. Eli esimerkkinä 2 kohteen jääkiekkomonarissa:
ylikertoimiset 6 riviä
2-1, 4-3
3-1, 4-3
3-0, 2-3
2-0, 4-3
2-0, 2-3
3-0, 4-3

jotka pitäisi saada muotoon
23-01, 4-3
23-0, 2-3
tjsp.

Itse olen tätä jonkinmoisilla ehtolauseviritelmillä koittanut väsätä, mutta varsinkin jalkapalloversiossa niitä tulee helposti niin paljon, että silmät menee ristiin jo koodatessakin. Tai sitten en vain osaa.
0
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.02.2005, 08:37 
Status: JäsenLiittynyt: 14.01.2003, 09:40Viestit: 1491
Pisteitä: 33
Tuosta muistan cpsof95:n kommentoineen hieman:

http://www.ylikerroin.com/forum/viewtop ... 6820#16820

Itse aikanani hieman mietin asiaa mutta koko monariohjelma jäi tekemättä niin en enemmälti asialla päätä vaivannut, mutta kiinnostus voisi vaikka herätä keskusteluun.
0
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.02.2005, 22:49 
Status: JäsenLiittynyt: 10.11.2003, 17:27Viestit: 432Paikkakunta: Lahti
Pisteitä: 2
Juu, ei kyllä ole tullut mieleen mitään systeemiä, millä saisi minimoitua kuponkien määrän, jos on hirveä määrä monivetorivejä, jotka pitäisi pelata. Erilaisia vaihtoehtoja kuponkien muodostamiseen on tähtitieteellisiä määriä, joten olisi pakko olla joku selkeä algoritmi, joka muodostaisi rivit. Epäilen kyllä, ettei sellaista ole mahdollista luoda. Kyllä tässä ongelmassa melkoista luovuutta vaaditaan. Itse en ole pelaillut monivetoa, joten en ole ongelmaa tämän enempää pohtinut.
0

_________________
Optimaattori-seuranta
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko: Rivit järjestelmiksi
ViestiLähetetty: 04.02.2005, 00:34 
Status: JäsenLiittynyt: 10.12.2003, 15:41Viestit: 2536
Pisteitä: 215
Kassa: -73.99 yks. Palautus%: 97.85% Panosten ka: 1.70 yks. Vetoja: 2030
En ole minäkään keksinyt mitään huippuhyvää keinoa, mutta suunnilleen tälläistä tapaa käytän
SBMpro - ohjelmassa. On ainakin yksinkertainen:


Oletetaan että yksittäisiä rivejä on n kappaletta.
Koodi:
0. MUUTOS = EPÄTOSI
1. Silmukka i = 1..n-1
   Alku (1)
2.   Silmukka j = i+1..n
     Alku (2)
      3. Jos rivi j ei ole merkitty käytetyksi, katsotaan voiko rivin j lisätä
         rivin i kanssa järjestelmäksi.   
      4. Jos voi niin lisätään ja merkitään rivi j käytetyksi sekä MUUTOS = TOSI.
         nyt rivi i sisältää järjestelmän i+j
     Loppu (2)
   Loppu (1)
5. Poistetaan käytetyt rivit.
6. Uusi n on nyt jäljellä olevat rivit + muodostetut järjestelmät.
7. Jos MUUTOS = TOSI niin hypätään kohtaan 0. , muuten valmis.

Joitakin optimointeja muistaakseni tuohon voi tehdä, mutta kyllähän tuo hidastuu rivimäärän kasvaessa aika lailla.
Ja sitä paremmin toimii, mitä lähempänä eri rivit ovat toisiaan. Kyllä tuolla jonkin verran saan supistettua rivimäärää.

Jos jollakulla on parempia ehdotuksia, niin olisi kyllä hieno kuulla.
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.02.2005, 08:52 
Status: JäsenLiittynyt: 14.01.2003, 09:36Viestit: 521
Pisteitä: 0
SBMpro:n moniveto-ohjelma onkin mainio tekele. Se toimii niinkuin pitääkin ja onkin ainut syy miksi pelaan monivetoa.
0
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.02.2005, 18:55 
Status: JäsenLiittynyt: 10.11.2003, 17:27Viestit: 432Paikkakunta: Lahti
Pisteitä: 2
Jos nyt oikein ymmärsin, niin tuo powerin algoritmi muodostaa vain sellaisia järjestelmiä, jossa ainoastaan yhdessä kohteessa on useita vaihtoehtoja.
0

_________________
Optimaattori-seuranta
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.02.2005, 22:50 
Status: JäsenLiittynyt: 10.12.2003, 15:41Viestit: 2536
Pisteitä: 215
Kassa: -73.99 yks. Palautus%: 97.85% Panosten ka: 1.70 yks. Vetoja: 2030
cpsof95 kirjoitti:
Jos nyt oikein ymmärsin, niin tuo powerin algoritmi muodostaa vain sellaisia järjestelmiä, jossa ainoastaan yhdessä kohteessa on useita vaihtoehtoja.

Ensimmäisellä kierroksellä näin tosiaan on. Mutta kaikilla muilla siinä on mukana ne aikaisemmin yhdistetyt järjestelmät jotka taas voivat yhdistyä keskenään jne.

Ei tuo aina anna hirivittävän hyviä tuloksia. Esim. tämän päivän monari: tein 229 riviä, järjestelmiä niistä tuli 99 kpl.
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.01.2006, 20:17 
Status: JäsenLiittynyt: 02.05.2004, 12:03Viestit: 3
Pisteitä: 0
Tämä on kyllä vanha ketju, mutta törmäsin tuohon rivien yhdistelyyn omissa koodauksissa ja eksyin tänne. Pienen taistelun jälkeen sain väsättyä algoritmin, joka osaa mielestäni ihan hyvin yhdistellä pelattavat rivit (Tulosvedon) järjestelmiksi.

Algoritmi toimii siten, että etsitään aina jäljellä olevista tuloksista suurin mahdollinen järjestelmä (siis järjestelmä, joka tuottaisi eniten rivejä). Tämän jälkeen poistetaan jäljellä olevista riveistä tämän löydetyn suurimman järjestelmän rivit ja jatketaan loppuun asti.

Suurin ongelma tuossa oli, miten löydetään suurin mahdollinen järjestelmä. Minä toteutin sen niin, että kaikki mahdolliset tulokset muodostavat ikäänkuin bittitaulukon, jossa 0 vastaa pelaamatonta riviä ja 1 pelattavaa.

Tyyliin:
Koodi:
  0123  (kotijoukkueen maalit)

0 0101
1 0010
2 1000
3 0101

(vaakarivit vastaa vierasjoukkueen maaleja)

Ylläolevan taulukon peli sisältäisi tulokset 1-0,3-0,2-1,0-2,1-3,3-3.

Tämän jälkeen luodaan maskit, joiden avulla rivejä voidaan yhdistellä. Maskilla tarkoitetaan mahdollisen järjestelmän kotijoukkueen maalilukuja. Esim. maski "0101" tarkoittaa, että järjestelmässä olisi mukana kotijoukkueen maalimäärät 1 ja 3. Maskien luonnissa taulukkoa luetaan vaakariveittäin. Esim ylläolevassa esimerkissä luodaan maskit "0101","0100", "0001","0010", "0010", "1000" sekä "0101","0100" ja "0001" toisen kerran. "0100" ja "0001" on muodostettu tekemällä kaikki mahdolliset kombinaatiot vaakarivin "0101" ykkösistä.

Sen jälkeen käydään taulukko läpi kaikilla muodostetuilla maskeilla ja lasketaan montako riviä mikäkin järjestelmä tuottaisi. Esim. maskin "0101" järjestelmä sopisi vaakarivien riveille 0 ja 3. Joten voitaisiin luoda järjestelmä 13-03. Se onkin esimerkissä suurin mahdollinen järjestelmä ja sen jälkeen algortimi jatkaisi samaa rataa lähtien taulukosta:
Koodi:
  0123

0 0000
1 0010
2 1000
3 0000
0
Ylös
  Profiili
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Starting11 ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  


Powered by phpBB © 2008 phpBB Group | Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com
subSilver+ theme by Canver Software, sponsor Sanal Modifiye