Tänään on 28.03.2024, 19:13.

Post-flop

Keskustelua pokeripeleistä.
Viestiketju Lukittu
kile_91
Jäsen
Viestit: 74
Liittynyt: 12.08.2005, 11:21
Pisteitä: 0

Post-flop

Viesti Kirjoittaja kile_91 »

Mikä erottaa ammattilaisen voittoa tekevästä NL100 pelurista? Molemmat kuitenkin osaavat karsia huonot kädet pois. Jossain tapauksissa voi ammattilainen pelata jopa pelata enemmän käsiä, kun tämä voittoa tekevä NL100 pelaaja. Ammattilaiset ovat yleensä todella hyviä post-flop pelaajia. Eli he voivat limppailla myös vähän huonommilla käsillä sisään ja voittaa silti reilusti. Täysin mekaaninen peli, eli korotan vain AA, KK AKs, AKo UG:stä ei ole hyviä pelaajia vastaan hyvä peli. Se huomataan, etkä saa maksuja enää reissuillesi etupositiosta. Jos uskot, että sinulla tälläinen imago löysennä vähän. En sano nyt että lyöt edestä reissuja 78s (tosin, jos olet todella hyvä post-flop pelaaja voit tuon tehdä ja saat kaverisi ainakin ihan ymmälleen.) No mitä on hyvä post-flop peli? No hyvä post-flop peli on sitä, että toimitaan agresiivisesti. Calling Station häviää aina ja varsinkin No-Limitssä. Max-6 pöydässä on pakko oppia vähän muutakin, kuin kärkiparin ja hyvän kikkerin pelaamista. On vain pakko. Muuten sinut tullaan pyyhkimään pöytää pitkin.
Mitä sitten pelata hyvin post-flop? Yleensä agressio on parempi vaihtoehto, kuin passiivisuus. Jos sinulla on AK ja olet lyönyt pre-flop, niin itse lyön 90% flopin jälkeen. AK vs. AK tilanteissa agressiivisempi voittaa. Se, joka tekee aloitteen. Aina ei tienkään pidä lyödä, mutta sen oppii vain kokemuksesta. Kokeilkaa 6-max pöytiä, ne opettavat pelaamaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


travolta
Jäsen
Viestit: 79
Liittynyt: 14.01.2005, 18:19
Pisteitä: 39

Viesti Kirjoittaja travolta »

Itsellenikin ajankohtainen aihe kun olen ruvennut lähiaikoina enemmän pelaamaan shortti nl:ää. On kyllä erittäin opettavainen peli aggressiivisuuden ja vastustajan lukemisen kannalta. Olen myös huomannut tuon saman kuin kile eli kivenä kyllä pystyy jonkunverran voittoa tekemään, mutta LAGina EV on selvästi suurempi (toki myös varianssi).

Ekaan retooriseen kysymykseesi on kyllä pakko vastata, että kyllä nl100:ssakin löytyy pelityyliltään samanlaisia LAGeja mitä prot yleensä ovat. Toki pelitaidot ja varsinkin vastustajien luku ovat prolla varmasti parempia, mutta pelityyli ei välttämättä itsessään ole kovin erilainen.

Jos shortista puhutaan niin itselläni on heti pöytään tulon jälkeen tapana lyödä reissua joka positiosta kun kädessä on seuraavantyyppisiä lappuja: any ace, kaksi kuvaa, mikä vaan pari, suited connectorit, suited semiconnectorit. Positiosta myös spekulatiivisilla offareilla (esim. T9o). Ja flopilla c-betti joka kerran. Yleensä alussa saa tällä tavalla ryöstettyä paljon pieniä potteja. Kun vastustajat rupeavat turhautumaan tiukennan yleensä hieman. En enää pelaa vetokäsiä ellei vastustajan stacki ole riittävän iso, enkä lyö esim. joka floppiin.

Eli tiivistettynä ensin osoitetaan vastustajalle että ollaan täysi maniac ja sitten korjataan hedelmät jollain hyvällä pelillä. Usein olen saanut vastustajan puolen buy-inin stackin jopa kärkiparilla tai overpairilla.

Minkäslaisia ajatuksia muilla on LAGituksesta nl shortissa?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

Mitä LAGitus tarkkaan ottaen tarkoittaa? :oops: Tarkoiittaako se juuri maintsemaasi "Eli tiivistettynä ensin osoitetaan vastustajalle että ollaan täysi maniac ja sitten korjataan hedelmät jollain hyvällä pelillä. Usein olen saanut vastustajan puolen buy-inin stackin jopa kärkiparilla tai overpairilla." ?

Itse olen pelaillu nyt "kokeilumielssä" shortti NL:ää n. kuukauden ja tilanne on +-0, tosin pelattuja käsiä ei vielä kuin n.500. Meno noissa pienissä pöydissä on melko löysää. Pelaan itse esim. kaikki yli kympin kortit, mutta pieniä connectoreita en oikestaan lainkaan. (connectoreille harvemmin saa flopissa hyviä pot oddseja esim. värin tai suoran vetoon, kun shorttipöytä ,tietysti jos tavoitteena potin ryöstäminen). Takapositiosta sitten Ax:t ja ehkä Kx:kin, riippuen blindeista. Pikkupareilla koetan saada setin limppaamalla preflop, jos ei osu niin foldaan flopissa betsin tullessa. C-betin flopissa teen joka kerta riippuen korteista ja flopin osumisesta, jos olen reissannut preflop.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


glassblizzard
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 08.03.2005, 11:57
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja glassblizzard »

LAGitus tarkoittanee loose-aggressive pelityyliä. Tällainen pelaaja pelaa kohtuu paljon käsiä ja aggressiivisesti.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


kile_91
Jäsen
Viestit: 74
Liittynyt: 12.08.2005, 11:21
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja kile_91 »

En tiedä olenko itse LAG. Floppi prosenttini max-6 pöydissä on 30%. Eli ei mikään hirveän LAG. Buttonista tosin välillä pelaan melkein mitä tahansa limppaamattomaan pottiin. Pelityylini vaihtelee ja se tekeekin pelistäni vaikeasti luettavaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut kile_91, 28.03.2006, 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Minikommentit


Numeero
Jäsen
Viestit: 58
Liittynyt: 09.02.2004, 17:08
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Numeero »

30% shorttipöydässä on Loosen vastakohta..

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Viestiketju Lukittu