Tänään on 19.03.2024, 11:06.

ESBC

Keskustelua maksullisista vihjepalveluista.
Vastaa Viestiin
xmen
Jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: 25.01.2006, 21:41

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 1

ESBC

Viesti Kirjoittaja xmen »

Nyt kun foorumilla sallitaan asiallinen keskustelu maksullisten vihjepalveluiden ympärillä niin käytetään tätä hyväksi.

Onko kenelläkään tietoa kyseisen yhtiön jalkapallosarjojen palautusprosentista vaikkapa viimeisen vuoden ajalta?

Firma itse kun ei enää juurikaan näistä kerro, on mahdollisen asiakkaan pakko käyttää vaikkapa tätä foorumia hyväkseen varmistuakseen tuotteen laadusta. Eli en ole kiinnostunut vaikkapa viimekuun menestyksestä, mutta mikäli joltakulta löytyy dataa pidemmältä ajalta ja vaikkapa vielä sarjakohtaisesti olisin tästä erittäin kiitollinen. Myös muiden yhtiöiden kokemukset kiinnostavat, varsinkin positiiviset kokemukset.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Vetokone
Jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: 27.01.2006, 22:32
Pisteitä: 10

Viesti Kirjoittaja Vetokone »

Pelkästään jalkapallosarjoista ei ole kokemusta, mutta seuraava antaa jotain viitettä palveluiden tasosta:
Vuoden 2005 tulokset:
ESBC Vetolinja: 5120€
Täysosuma: 6530€
Vetomaatti: 4625€
Ja yllä olevat summat ovat tietenkin tappiota.
Positiivisia kokemuksia firmoista ei siis ole. Osittain omaa syytä, koska olen pelannut pelkästään Veikkaukselle. Singlevetoina ulkomaille tulos voisi olla hieman säädyllisempi. Tai sitten ei. Todennäköisesti ei.

Onko kukaan käyttänyt pitempään yllä olevien firmojen palveluja? Kokemuksia ja kommentteja pidemmältä aikaväliltä olisi mukava kuulla.
Esim. ESBC:n Markkinapaikka tai Täysosuman Special.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


xmen
Jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: 25.01.2006, 21:41

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 1

Viesti Kirjoittaja xmen »

Mielenkiintoisia lukuja, mutta olisiko sinulla esittää mitään faktaa lukujen takaa? Kuka tahansa voi kertoa ja mustamaalata täällä toisia pelkillä luvuilla. Itse olen kuullut varsinkin Vetomaatista hyviäkin uutisia.

Niin ja pidemmän aikavälin tiedot olisivat edelleenkin todella tervetulleita tähän keskusteluun.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


kymmenen
Jäsen
Viestit: 261
Liittynyt: 30.09.2003, 12:46
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja kymmenen »

Vetokone kirjoitti:Positiivisia kokemuksia firmoista ei siis ole. Osittain omaa syytä, koska olen pelannut pelkästään Veikkaukselle. Singlevetoina ulkomaille tulos voisi olla hieman säädyllisempi. Tai sitten ei. Todennäköisesti ei.
Tuosta sen verran eri mieltä, että aivan varmasti tulos on parempi, jos pelaa ulkomaisille firmoille ja vieläpä singlejä. Suosittelisin tutustumaan johonkin kerroinvertailusivustoon esim. http://www.tip-ex.com/ ja vasemmasta laidasta joko Todays Matches tai Next 7 days ja huomaat kuinka paljon parempia kertoimia ulkomaisilta firmoilta saa. Itse en maksullisia vihjeitä ole koskaan käyttänyt enkä osaa sanoa laadusta yhtään mitään. Pahaa kuitenkin tekee kun katselee kotimaisia ilmaisvihjaajia. Esim viime viikonlopun TV2:n Pelivihjeissä panostettiin Arsenalin vierasvoittoon Veikkauksen kertoimella 2,05. Maailmalta sai samasta kohteesta yli 3,00. Aivan järkyttävä alikerroin tuo Veikkauksen 2,05.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


gary
Jäsen
Viestit: 520
Liittynyt: 14.01.2003, 09:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja gary »

Joo, Veikalle pelattaessa ei hommaa saa kannattavaksi ei sitten millään. Teki ne arviot kuka tahansa.

Tai oikeastaan saa sen yhdellä keinolla kannattavaksi. Pelaa vain ne varmat ylikertoimet, joita tulee veikalla ehkä vuodessa 50-100 kpl. Määrä on vain niin pieni, että harvan kärsivällisyys riittää ja sen lisäksi vaatisi suuria pääomia, jotta saisi oikeasti taloudellista hyötyä.
Kuitenkin vihjepuljujen on saatava pelattavaa jokaiselle listalle, jolloin palautus menee väkisin miinukselle.

Näillä vihjepuljuilla (ainakin osalla) on hyvät härvelit, kontaktit ja kokemus, joten kyllä ne oman palkkansa ihan varmasti saavat. Ja se palkka tulee maailmalta.
Joten niiden negatiivisista palautuksista ei kannata hirveästi retostella.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pjl
Jäsen
Viestit: 1103
Liittynyt: 02.03.2003, 14:15

Tuotto: -13.78 yks.

Palautus%: 96.64%

Panosten ka: 3.90 yks.

Vetoja: 105

Pisteitä: 162
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pjl »

gary kirjoitti:Joo, Veikalle pelattaessa ei hommaa saa kannattavaksi ei sitten millään. Teki ne arviot kuka tahansa.
Minulla ei ole minkäänlaista sidettä tähän(kään) vihjeyritykseen, mutta aika hyvää tulosta ko. palvelu on tehnyt. Otoskaan ei perustu enää ihan muutamaan riviin vaan muutamaan tuhanteen.

Vuosi 2005 PITKÄVETO PALAUTUS 115,73 %
(2009 riviä / osui 557)
NIPPURIVEJÄ 158, joista OSUI 66 yhteiskertoimella 196,26 eli PALAUTUS 124,21 %.
Jos panos NIPPURIVEILLE 50 ja 10 normaaleille riveille niin
PUHDASTA VOITTOA 4155 euroa

Veikkaus paransi pitkävedon peliehtoja kierroksella 6 vuonna 2004.
Me olemme vihjanneet vuosien 2004 ja 2005 eli parempien ehtojen aikana pitkävetoon 4295 riviä (2286 + 2009).
Näistä on osunut 1075.
Palautus panostuksen mukaan 115,22%.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Jimmy Dean
Jäsen
Viestit: 156
Liittynyt: 22.02.2003, 22:50
Pisteitä: 0

haloo..

Viesti Kirjoittaja Jimmy Dean »

pjl, siis mistä narikasta on kysymys ?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

"Kun olet pelannut Millwallissa, selviät mistä tahansa." Kasey Keller

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


playerone
Jäsen
Viestit: 1050
Liittynyt: 10.09.2004, 10:44
Pisteitä: 3
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja playerone »

Eikö tietäjiltä saa lainkaan kerroinrajoja sähköpostiin :shock: En ainakaan löytänyt muuta kuin tuon puhelinvihje palvelun pitkävetoa varten. Tosin se saattaa johtua siitäkin, että minulla meni ensin muutama tunti aikaa tutkiessani tietäjät.COM sivustoa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


gary
Jäsen
Viestit: 520
Liittynyt: 14.01.2003, 09:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja gary »

pjl kirjoitti:
gary kirjoitti:Joo, Veikalle pelattaessa ei hommaa saa kannattavaksi ei sitten millään. Teki ne arviot kuka tahansa.
Minulla ei ole minkäänlaista sidettä tähän(kään) vihjeyritykseen, mutta aika hyvää tulosta ko. palvelu on tehnyt. Otoskaan ei perustu enää ihan muutamaan riviin vaan muutamaan tuhanteen.

Vuosi 2005 PITKÄVETO PALAUTUS 115,73 %
(2009 riviä / osui 557)
NIPPURIVEJÄ 158, joista OSUI 66 yhteiskertoimella 196,26 eli PALAUTUS 124,21 %.
Jos panos NIPPURIVEILLE 50 ja 10 normaaleille riveille niin
PUHDASTA VOITTOA 4155 euroa

Veikkaus paransi pitkävedon peliehtoja kierroksella 6 vuonna 2004.
Me olemme vihjanneet vuosien 2004 ja 2005 eli parempien ehtojen aikana pitkävetoon 4295 riviä (2286 + 2009).
Näistä on osunut 1075.
Palautus panostuksen mukaan 115,22%.
Ok, täytyy ottaa sanat takaisin, jos otos pitää paikkaansa. Käsitykseni perustui veikan huonomman ajan tilastoihin ja en ollut päivittänyt itseäni :wink:

Lisäksi em. otos n. 4000 kpl alkaa olla riittävä jopa tuplia pelatessa. 2000 kpl otos olisi ollut vielä väiteltävissä voiko siihen luottaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Harri
Jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: 01.11.2004, 17:30
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Harri »

Hyvä palvelu ja luotettavan tuntuinen seuranta ja jonkin verran kokeilleena pitää myöskin paikkansa.
Ainoahan tuossa on tuo hinta mikä mielestäni on kuitenkin kohtuu kallis.
Itse tarkistin juuri viime vuodelta yhden kuukauden puhelinlaskun jossa oli 220€ käytetty kyseiseen palveluun ja käytin silloin muutaman kerran myös firmanliittymää soittaessani. Eli veikkaisin että noin 240€ kuussa voisi olla sellainen keskimääräinen puhelinlasku kuussa eli siitä tulee vuodessa n. 2900€. Voittoahan tulisi silti edelleen yli 1000€ mutta todellinen palautus prosenttihan olisi hieman pienempi. Eli se kannattaa myös huomioida.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Vetokone
Jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: 27.01.2006, 22:32
Pisteitä: 10

Viesti Kirjoittaja Vetokone »

xmen kirjoitti:Mielenkiintoisia lukuja, mutta olisiko sinulla esittää mitään faktaa lukujen takaa? Kuka tahansa voi kertoa ja mustamaalata täällä toisia pelkillä luvuilla. Itse olen kuullut varsinkin Vetomaatista hyviäkin uutisia.
Ei minulla muuta faktaa ole kuin oma Excel-kirjanpito. Vetomaatti, niin kuin mikään muukaan vihjepalvelu, ei ole luottamuksen arvoinen. Vetomaatin tappiot tammikuulta olivat äkkivilkaisulla noin 1500€, joten mahtavat tappiot näillä ainakin saa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Vetokone
Jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: 27.01.2006, 22:32
Pisteitä: 10

Viesti Kirjoittaja Vetokone »

playerone kirjoitti:Eikö tietäjiltä saa lainkaan kerroinrajoja sähköpostiin :shock: En ainakaan löytänyt muuta kuin tuon puhelinvihje palvelun pitkävetoa varten. Tosin se saattaa johtua siitäkin, että minulla meni ensin muutama tunti aikaa tutkiessani tietäjät.COM sivustoa.
Eiköhän Tietäjät ole pelkkä puhelinpalvelu. Sen takia en ikinä aio kokeillakaan heidän palvelujaan. Ei kenenkään perse kestä roikkua langalla kymppi/minuuti -taksalla.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Vetokone
Jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: 27.01.2006, 22:32
Pisteitä: 10

Viesti Kirjoittaja Vetokone »

Olisiko kenelläkään muulla esittää minkäänlaisia seurantoja? Olisi kiva tietää, miten muilla kulkee. Veikkauksellehan ei kukaan pysty voitollista vedonlyöntiä tekemään. Sellaista meediota ei ole. Mutta miten on ulkomaan markkinat? Lähinnä kiinnostaa pörssit ja perusbookkerit tyyliin Expekt, Unibet etc.

Onko kukaan seurannut Markkinapaikkaa tai muita kansainvälisille markkinoille tarkoitettuja vihjeitä? Kokemuksia? Seurantaa?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Oliver
Avatar
Jäsen
Viestit: 1330
Liittynyt: 14.01.2003, 12:22
Pisteitä: 263
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oliver »

Vetokone kirjoitti:ESBC Vetolinja: 5120€
Täysosuma: 6530€
Vetomaatti: 4625€
Veikkauksellehan ei kukaan pysty voitollista vedonlyöntiä tekemään. Sellaista meediota ei ole.
Maksulliset vihjepalvelut ovat huijareita!
Tarvitaan vetojen määrä, tietoa panostusmenetelmästä ja palautusprosentti, ennenkuin nuo ylläolevat luvut kertovat vihjaajan tasosta mitään. Noista jälkimmäisistä kommenteista ja erityisesti siitä olennaisesta tiedosta mitä jätät sanomatta vedän kyllä itse sen johtopäätöksen, että et pystyisi tekemään voitollista tulosta vaikka saisit käyttöösi auringontarkat arviot.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Vetokone
Jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: 27.01.2006, 22:32
Pisteitä: 10

Viesti Kirjoittaja Vetokone »

Myönnän, että lukuni ovat epämääräisiä. Muunlaista kirjanpitoa minulla ei ole. Vetoja on varmasti tuhansia, huono puolihan siinä on, että lähes kaikki ovat Veikkaukselle pelattuja tuplia. Jos olisin pelannut vain pankkikohteet singleinä ulkomaille, niin tulos olisi varmasti aivan toisenlainen.

Panostuksesta sen verran, että olen pyrkinyt pelaamaan suositellut prosenttiosuudet kassasta per veto. Joissakin kohteissa on tullut varmasti ylipanostusta, mutta en usko sen vaikuttavan hirveän merkittävästi.

Olen muuttanut pelityyliäni sen verran, että en enää pelaa suoraan vihjattuja rivejä sellaisenaan, vaan arvioita hyväksi käyttäen teen niistä omia rivejäni.

En väitä, etteikö arvioilla voisi tehdä voitollista tulosta. Sitä ei vain voi tehdä Veikkaukselle! Rekisteröidyin juuri Betfairiin, joten olen jättämässä Veikkauksen pikkuhiljaa. Palaamme asiaan kun olen pelannut riittävän kauan ulkomaille ja pörssiin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


PiruParka
Jäsen
Viestit: 495
Liittynyt: 07.07.2004, 04:34
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja PiruParka »

Playerone, kun olet kerran tuota markkinapaikkaa tilannut niin oletko yhtään seurannut miten eri sarjat ovat tuottaneet ESBC:n arvioilla? Mitä nyt olen käynyt kuikuilemassa tuolla heidän sivuillaan vanhoja arvioita niin varsinkin Ranskan pääsarjan prossat ovat olleet hyvin lähellä omiani ja Ranska on tuottanut suht hyvin omalla kohdallani.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


playerone
Jäsen
Viestit: 1050
Liittynyt: 10.09.2004, 10:44
Pisteitä: 3
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja playerone »

En ole tilannut, sanoin että tarkoituksena on ottaa muutamaksi kuukaudeksi kokeiluun. Lähinnä sen takia on vielä tilaamatta, että en viitsi muutaman tonnin kassalla lähteä maksamaan pelkästä analyysistä paria sataa euroa. Sen mitä analyysin ostamisessa säästää, voi suoraan lisätä pelien tuoton perään kun omilla arvioilla pelaa. Otan kokeiluun kun pelaan yli kympin kassalla eli tämän vuoden puolella toteutuu jos ei mitään yllätyksiä tule :roll: Kyllä minä uskon että tuottavia arvioita on kun niillä ulkomaille pelaa.

Taas tuli yksi kysymys mieleen: Missähän vaiheessa arviot tilaajille saapuvat, että pääseekö niillä iskemään bookkerien early lineen?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


PiruParka
Jäsen
Viestit: 495
Liittynyt: 07.07.2004, 04:34
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja PiruParka »

playerone kirjoitti:
Taas tuli yksi kysymys mieleen: Missähän vaiheessa arviot tilaajille saapuvat, että pääseekö niillä iskemään bookkerien early lineen?
Kertovat varmaan jos kysyt meilillä. Epäilen että ainakin Pinnaclen earlyt on ehditty syödä ennen kuin saat arviot eteesi.

Mutta näin muuten, jos arviot ovat hyviä ja niillä löytyy pelattavaa selvästi enemmän kuin omillasi niin ne voivat pian maksaa itse itsensä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


playerone
Jäsen
Viestit: 1050
Liittynyt: 10.09.2004, 10:44
Pisteitä: 3
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja playerone »

PiruParka kirjoitti: Mutta näin muuten, jos arviot ovat hyviä ja niillä löytyy pelattavaa selvästi enemmän kuin omillasi niin ne voivat pian maksaa itse itsensä.
Maksavat varmasti, sillä työn määrä vähenee ja kun arvioihin oppii luottamaan niin ei tarvi stressata koko asian suhteen. Kassan koko on avainsana. Sen kk-maksun hinta täytyy olla nettovoitoista riittävän pieni osuus jotta hommassa on järkeä. Luulisin kyllä että kattavalla kerroinraja paketilla pelattavaa löytyy runsaasti..

On muuten aika suuri houkutus tilata kaverin kanssa puokkiin tuo markkinapaikka ja maksaa vain puolet hinnasta :roll:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


tipeto
Jäsen
Viestit: 181
Liittynyt: 18.07.2003, 19:35
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja tipeto »

playerone kirjoitti:Olen itse miettinyt, etten siihen lähde alle kymppitonnin kassalla, jotta sitten voisi oikeasti odottaa saavansa tuottoa maltillisella panostuksella, tilauksen hinta tietysti miinustettuna ja toiveena että pelit toteutuisivat 105-110% palatuksella. Siitä oletuksesta ei oikein uskalla lähteä, että voitolle pääsee vain >110% palautuksella.
Noin hyvään tuottoon et pääse. Subsports.comilla oli aikanaan vilkastakin keskustelua markkinapaikan tuotosta, toiset väittivät tekevänsä tappiota ja toiset voittoa. Parhaimmat palautusprosentit taisivat pyöriä jossain 101-102% kieppeillä. Kymppitonnin kassalla voisi ehkä saada analyysikulut katettua mutta ei sillä parhaassakaan tapauksessa edes siivoojan tuntipalkalle pääse.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Puttaaja
Jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: 13.11.2004, 11:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Puttaaja »

"Näillä vihjepuljuilla (ainakin osalla) on hyvät härvelit, kontaktit ja kokemus, joten kyllä ne oman palkkansa ihan varmasti saavat. Ja se palkka tulee maailmalta.
Joten niiden negatiivisista palautuksista ei kannata hirveästi retostella."

Maailmalla tarkoittanet linjoille soittavia asiakkaita.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Jimmy Dean
Jäsen
Viestit: 156
Liittynyt: 22.02.2003, 22:50
Pisteitä: 0

Ikävä todeta,

Viesti Kirjoittaja Jimmy Dean »

tämä keskustelu ei taida ainakaan esbc:n osalta johtaa eteenpäin, ennenkuin joku joka pelaa sinne säännöllisesti lyö tiskiin vähintään tuhannen vedon otoksen peleistään. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitkä pelimuodot ja bookkerit ovat pääosassa, minkäkokoista pelikassaa kasvatellaan jne. Tuo Tietäjien palautusprosentti kahden viime vuoden osalta kuullostaa hyvältä, löytyykö täältä sinne säännöllisesti pelaavaa, joka voisi valoittaa heidän touhuistaan lisää ? Tuntuu hiukan oudolta, jos sieltä ei saa esim. netin kautta ostettua kerroinrajoja kohteille, onko näin ?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

"Kun olet pelannut Millwallissa, selviät mistä tahansa." Kasey Keller

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Re: ESBC

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

xmen kirjoitti:
Firma itse kun ei enää juurikaan näistä kerro, on mahdollisen asiakkaan pakko käyttää vaikkapa tätä foorumia hyväkseen varmistuakseen tuotteen laadusta.
Ihan yleisesti. Vertaan mielelläni vihjepuljuja sijoitusrahastoihin tietyllä tapaa. Vihjepuljut toki ovat amatöörien villiä harrastamista kun sijoutusrahastot ammattimaisempaa toimintaa (okei, ei ihan kaikki :lol: ).

Kummassakin maksat siitä että joku toinen pelaa Sinun rahoillasi. Jos firma ei halua kertoa erilaisia tunnuslukuja palvelustaan niin eikö se jo kerro riittävästi? Sijoitusrahastot antavat nykyisin hyvin avoimesti tietoa palveluistaan ja erilaisisista tunnusluvuista ym. Mitä kertovat vihjepuljut? Minuuttitaksan hinnan?????

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


PiruParka
Jäsen
Viestit: 495
Liittynyt: 07.07.2004, 04:34
Pisteitä: 0

Re: ESBC

Viesti Kirjoittaja PiruParka »

Sputnik kirjoitti:
Sijoitusrahastot antavat nykyisin hyvin avoimesti tietoa palveluistaan ja erilaisisista tunnusluvuista ym. Mitä kertovat vihjepuljut? Minuuttitaksan hinnan?????
Tähän voisi kommentoida että moni rahasto ei kerro esim. kaupankäyntikustannuksiaan tai salkun kiertonopeutta (Seligson kertoo mistä heille ISO plussa). Lisäksi osa rahastoyhtiöistä (köh FIM köh) on tykästynyt käyttämään hintaindeksejä vertailuindekseinään mikä on todella törkeää. Tuo on hyväksyttävää ainoastaan jos tuottoindeksiä ei ole (esim. Venäjän RTS-indeksistä ei ole toistaiseksi tuottoversiota).

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin