Tänään on 28.03.2024, 10:44.

Futista laidasta laitaan

Vedonlyöntiblogit. Pelivalintoja ja tarinaa rahapelien maailmasta ja vähän muualtakin.
Vastaa Viestiin
lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

08.03.2014 12:31 <betpanda> lol. Nyt tulee huolella silmille :D
08.03.2014 13:00 <Henkka> Sepastiians Vettels ja kaikki rahat viiään :D
08.03.2014 13:10 <lammpa-1> En jaksa uskoa, että löisi näpeille, mutta sormet ristiin...
Voin toki olla ihan takakujalla :mrgreen: , mutta aikaisempaan kirjoitettuun vedoten:

Viimeissäkin testeissä (joista Filisettin analyysi on) RB oli yrittänyt jäähdytysongelmiaan vasta jollain säälittävillä pikkuputkireikäviritelmillä. Ei onnistunut. Suunnittelu on tuttua Adrian Neweyetä: kaikki viedään äärimmilleen nopeuden saavuttamiseksi ja sitten otetaan pientä takapakkia luotettavuuden saavuttamiseksi. Tämä on toki erinomainen lähestymistapa. Tai oli varsinkin viime vuosina, kun ei ollut kovinkaan paljon uusia tuntemattomia tekijöitä yhtälössä. Nyt se näyttäisi kuitenkin kusevan kintuille, koska muuttujia yhtälöön tuli eksponentiaalisesti kasvanut määrä.

RB:llä jouduttaneen suunnittelemaan koko keula uudelleen jäähdytyksen parantamiseksi ja siinä hässäkässä menetetään takuuvarmasti ainakin osa tuosta äärimmäisen hyvästä aeroefektiivisyydestä. Se kertonee jotain menetyksestä, että esim ilmanottoaukon poikkipinta-alan lisääminen tietyllä määrällä on aeroefektiivisyydelle n. 1.3 kertaa pahempi asia kuin saman kokoisen pystysuoran levyn pistäminen siihen samaan ilmavirtaan....

Lisäksi Rellu ei tule missään vaiheessa saavuttamaan (ainakaan tällä kaudella) voimassa Meseä, ei tulle pääsemään edes oikein lähelle.

Kaikki edelliset asiat kun yhdistetään, niin en voi uskoa RB:n saavuttavan Meseä nopeudessa. Muistakaa nyt kuitenkin, että viimeisissä testeissä RB:n nopein aika oli 2.5 sekkaa hitaampi kuin Mesekuskien ajamat ajat. Ja Mesekuskit ajoivat aikansa SOFT-kumeilla (RB:n gummeista ei muistikuvaa...), eli Mesen ajat olisivat SUPERSOFTeilla ollet vielä n. 0.4-0.7 sekkaa paremmat. Tuollaista eroa nyt vaan ei oteta kiinni pelkästään paremmalla aerolla. Sanoisin, että RB:n aero voi olla parhaimmassakin tapauksessa max 1.5 sekkaa nopeampi kuin muiden (tuskin edes noin paljon), joten paljon on tekemistä, että kokonaisnopeusero saataisiin kiinni.

En epäile hetkeäkään, etteikö RB lähestyisi kärkeä kauden aikana. Kirjoitinkin tuolla aikaisemmin, että kauden loppua kohti RB ja Ferkku mennevät Williamsista ja ForceIndiasta ohi, mutta eivät saane Mersua kiinni (läheskään??). Williamsista ja ForceIndiastakaan ohi pääseminen ei tule olemaan helppoa, eikä tapahtune ennen kesää??

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit

08.03.2014 14:12 <lammpa-1> kaikki tämä voi olla toki pelkkää itsesuggestiota, jotta

08.03.2014 14:12 <lammpa-1> omat vedot tuntuisivat vieläkin yhtä hyviltä :)


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

No niin... 50-v -juhlat joissa piti vähän Tonia haastatella... muuten hyvät juhlat, mutta herra ei ehtinyt saapumaan paikalle (onneksi sankari oli paikalla) ... muka viikolla jotain Vallelungan testejä ja muka piti sitten jo ylihiuomenna olla lähdössä ausseihin ja muka välissä piti olla perheenkin kanssa ja muka ei sitten tässä välissä ehtinyt juttelemaan mun kanssa :? tänne juhliin... no... juhlat oli kuitenkin hyvät... suuressa maailmassa mulla on välillä pieni olo...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Ei tuu toi linkki kopioitaessa tähän kokonaan, mutta hakekaa vaikka nimellä netistä, niin sieltä löytyy... esimerkit datagraafeista tuli jo aikaisemmin. Eiköhän noista tavaroista tule apua vielä kauden edetessäkin kaikille halukkaille.
Paolo Filisetti kirjoitti:If you want to find analysis of each Grand Prix weekend during the season,make this facebook.com/PaoloFilisetti… your favorite info source page!
edit: https://www.facebook.com/PaoloFilisettitech

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Bahrainin kisasimulaatioiden aikavertailua:
Kuva

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 3. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

F1 Live Timing App tulossa... onneksi

Ehdin jo hätäillä, kun ei Play-storessa ole näkynyt ;)

iVehkeille saa jo, mutta Android-versiot tulee vasta lähipäivinä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Miten niin joku epäilee luotettavuutta tänä vuonna 8--)
Charlie Whiting confirmed to inquisitive journalists that if all the cars retire the FIA will stop the race...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Mersulla mennään eteenpäin... varmaan kyllä muissakin talleissa:
Tobias Grüner kirjoitti:Updates for AUSGP include new FW & engine cover. Worth 2 tenths.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Ekojen harkkojen jälkeen torkut otettu. Tässä muutamia asioita, mitä mielessä pyörii:

Caterham ja Lotus odotetun paskoja. MäkLaren onnistui kuin onnistuikin nostamaan tasoaan enemmän kuin odotin tähän ekaan kisaan. RB oli odotetusti nopea, kun auto toimi.

Williamsilla oli todennäköisesti erilainen ohjelma kuin muilla, koska eivät olleet ollenkaan huolissaan. Olivat kuitenkin kovemmilla renkailla puolet lähempänä kuin pehmeillä, joten varmaankin haettiin jo ihan puhtaasti kisasäätöjä (myös polttoaineen kulutkseen). Williams oli kuitenkin tuosta huolimatta hieman vaisumpi kuin odotin, mutta totuus nähdään osittain huomenna ja lopullisesti sitten sunnuntaina. Ferrari oli positiivinen ylläri, joskin Kimblellä oli keulan säätöjen kanssa ongelmia. Alonso kyllä totesi, että nämä ajat eivät kerro vielä yhtään mitään...

Button itse oli sitä mieltä, että heidän (mäkkärin) vauhtinsa harjoituksissa ei kuvaa todellisuutta, eli arvelevat ehkä ajelleensa vähän kevyemmällä tai sitten käyttäneensä polttoainetta rutkasti yli kisassa sallitun verrattuna muihin. Arvelen kyllä RB:nkin tehneen vähän samaa, kun pääsivät ekaa kertaa täysillä tehoilla ajelemaan, niin kokeilivat vähän, mitä siitä autosta oikein irtoaa. Vettel kuitenkin joutui yhden vedon jälleen keskeyttämään ilmeisesti ylilämpenemisen vuoksi, joten ongelmat kisaa ajatellen eivät todellakaan ole ohi.

Mitäpä sitä sen suurempia jaarittelemaan, kun puolentoista vuorokauden sisällä nähdään missä oikeasti mennään.

Edit. Lewis veti toisissa harkoissa sitten nopean kierroksensa merkittävästi myöhemmin kuin Nico ja sillä on kohtuullisen suuri vaikutus tällaisella puoliksi katuradalla.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit

14.03.2014 19:04 <Hese> Onko varmaa, että kaikki on käyttänyt ERSiä harjoituksissa?

14.03.2014 19:05 <Hese> Mä olen epävarma tuosta, koska ajat jäi mun mielestä niin

14.03.2014 19:05 <Hese> heikoiksi. Toisaalta sen pitäisi periaatteessa olla pitkälti

14.03.2014 19:06 <Hese> automaattisesti käytössä, mutta nyt epäilen.


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

14.03.2014 19:04 <Hese> Onko varmaa, että kaikki on käyttänyt ERSiä harjoituksissa?
14.03.2014 19:05 <Hese> Mä olen epävarma tuosta, koska ajat jäi mun mielestä niin
14.03.2014 19:05 <Hese> heikoiksi. Toisaalta sen pitäisi periaatteessa olla pitkälti
14.03.2014 19:06 <Hese> automaattisesti käytössä, mutta nyt epäilen.
Oli vähän menoa ;) joten nyt vasta vastaus... ERS on ns automaattisesti joka tapauksessa käytössä käsittäääkseni kaikilla talleilla n. 80%. Sitten sen n. 20% jälljelle jäävän osan saa valita käytettäväksi kai milloin tahansa... tai jotain... joku tuollainen homma siinä oli... nyt oon taas vähän siinä kunnossa kun yleensäkin tähän aikaan perjantaita....D:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

lammpa-1 kirjoitti:
14.03.2014 19:04 <Hese> Onko varmaa, että kaikki on käyttänyt ERSiä harjoituksissa?
14.03.2014 19:05 <Hese> Mä olen epävarma tuosta, koska ajat jäi mun mielestä niin
14.03.2014 19:05 <Hese> heikoiksi. Toisaalta sen pitäisi periaatteessa olla pitkälti
14.03.2014 19:06 <Hese> automaattisesti käytössä, mutta nyt epäilen.
Oli vähän menoa ;) joten nyt vasta vastaus... ERS on ns automaattisesti joka tapauksessa käytössä käsittäääkseni kaikilla talleilla n. 80%. Sitten sen n. 20% jälljelle jäävän osan saa valita käytettäväksi kai milloin tahansa... tai jotain... joku tuollainen homma siinä oli... nyt oon taas vähän siinä kunnossa kun yleensäkin tähän aikaan perjantaita....D:
Olo on kaiken kaikkiaan huoleton, mutta en ollut huolissani ennen kännäämisen aloitustakaan ;) eiköhän huomaenna ole tuloslistalla halutumpi järjestys;)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit

15.03.2014 08:06 <Hese> Nyt selkes:)


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

nyt kun tarkemmin yritän kaivella niitä vähiä aivosoluja, jotka ovat muka vielä toiminnassa, niin:
taisipa olla sillä lailla, että se on ohjelmistollisesti valittattavissa jokaisella tallilla ihan omin päiten, kuinka suuri osa ERS-energiasta käytetään ns automaattisesti ja loput sitten napin takana. Kukaan ei kyllä varmasti ajanyt täysin ilman ERS-apuja, koska se vaikuttaisi kierrosaikaan arviolta yli 3 sekkaa.... voipi olla, että jotkut tallit eivät käyttäneet sitä valittua napin takana olevaa ERS:iä nopeimmilla kierroksillaan, mutta se napin takana oleva määrä on tuskin kenelläkään yli 0.5 sekkaa per kiekka... ehkä tai sitten ei tai sitten joo tai .....

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Turha pistää nukkumaan aletaans kattomaan FP3 ja nukutaan sitten aika-ajot, koska niiden aikana ei voi enää ns tehdä mitään D:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Tässä on Henkka (ja muutkin) kunnon menoa tuplana :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Valtteri kirjoitti:"In the braking and entry of corners we were quite strong," he said. "You can lean on it and trust it.

"On power we still have some weak points with the car, and traction is something we need to work on - especially in the wet.

"We were struggling a little bit to follow others in the high-speed corners - that is the weak point for us. In some exits of the corners, and some high-speed corners, we were losing a little bit.

"But I would say our top speeds are very strong, which helps with the overtaking."

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Pistän tänne tämän hetken ajatuksia ja tuntemuksia vähän, jotta voidaan taas kisan jälkeen naureskella kuinka kaffella sitä oltiinkaan :lol:

Ensin pahoitelut kaikille ekan kisan hedareita peesanneille. Nehän menivät aivan päin v**tua :evil: Muut vedot sitten menivätkin aika hyvin. Se vain itseä noissa hedareiden kusemisessa pannuttaa, kun SBO:lle joku voi oikeasti saada lyötyäkin toisin, kuin jonnekin Laddylle (jonne tuskin saa kukaan mitään). Ja luonnollisesti Laddyn vinkit olisivat pikaisesti katsoen osuneet ihan mukavasti? Pinnylle lyödyistä vedoista soppelisti pari yksikköä voittoa. Se on tärkeintä, koska sinne kaikki saa panosta, joskin peruslimpit vormuloissa on sellaiset, ettei sinnekään moni ehdi :(

No sitten varsinaiseen asiaan. Ajatusvirtana, joten yrittäkää pysytellä kyydissä:

Tulevan viikonlopun rata on se rata, jonka pohjalta voitaisiin aika lailla suoraan nähdä kenen auto on koko kauden kova. Rata on näet hyvin tasapainoinen yhdistelmä suoria, hitaita mutkia ja nopeita mutkia... noin kolmannes jokaista lajia "painotettuna" arvioiden. Malesiaan on kuitenkin harmillisesti lupailtu ainakin toistaiseksi jokaiselle päivälle kovia ukkos/sadekuuroja, tämä vaikeuttaa jonkin verran lopullisia autovertailuja, koska sateella joudutaan käyttämään kuitenkin sen verran eri säätöjä/siipiä, ettei kuivalle kelille suoria vertailuja voi tehdä.

Williams oli hätää kärsimässä sadekelillä ekana viikonloppuna ja ovat aiheesta avoimesti lausuntojakin antaneet, joten vielä ei ainakaan ole riskien arvoisia kertoimia Williamsille näkynyt ja tuskin näkyykään. Kaksi pitkää suoraa on ja Williams/Mese toki kulkee suorilla, mutta toisaalta omien lausuntojensa mukaan (ja myös Buttonin lausunnon mukaan) Williams ei ole kovin hyvä nopeissa mutkissa.

Mersu on lähes takuuvarmasti se kova auto vieläkin. Luulisi, että ovat viime kisaa ennen törmäystesteissä hylätyn uuden keulankin saaneet törmäyskuntoon, joten muutamia kymmenyksiä on jo siitä pelkästään luvassa nopeutta lisää, eikä se liene ainoa tauolla kehitetty juttu.

Rellu on antanut kovia lausuntoja, että ovat korjanneet "kaikki" viat power unitistaan. Tuskinpa vaan, mutta sen verran aikaa on ollut ja ekasta kisaviikonlopusta saatiin pirun paljon dataa, että suurinta osaa ongelmista on varmasti saatu pienennettyä merkittävästi. Tästä voidaan sitten suoraan päätellä, että Rellun ykköstalli RB, tulee nousemaan jo ensi viikonloppuna merkittäväksi uhkaksi jopa Meselle. Erittäin todennäköistä on, että RB on puhtaasti nopeudessa jo ohittanut kaikki muut paitsi mesen. Kysymys on nyt sitten siitä luotettavuudesta, jonka en kyllä vieläkään usko olevan lähelläkään toisia koneita.

Mäkkäri on uhonnut nopeutuneensa yli puoli sekuntia viime kisasta :roll: ... uskoo ken tahtoo. Ainoa keino kahdessa viikossa tuolle nopeutumiselle olisi ollut, että Mese näkee RB:n niin kovana uhkana loppukaudesta, että Mese on antanut Mäkkärille almuja moottoripuolella, jotta saisi nyt alkukaudesta mahdollisimman monia autoja itsensä ja RB:n väliin. Joka tapauksessa Mäkkäri oli kova ja tulee olemaan jälleen. Button on hyvä sateella. Magnussen oli ainakin aika-ajossa pirun kova märällä ja ensi viikonloppu näyttänee onko sitä myös pidemmässä vedossa. Uskoisin, että on.

En tiedä paljonko Toro on saanut vinkkejä RB:ltä aeropuolella, mutta oli yllättävän kova ekassa kisassa. Akilleen kantapäänä vain se moottori, mutta olivat kuitenkin ekana viikonloppuna ainoa Rellu-talli, joka sai molemmat autot maaliin. Sadeaika-ajossa olivat jopa nopeampia kuin Williams.

Force India oli pettymys nopeudessa, mutta luotettavuutta sentään löytyi. Vain hulkin erinomaiset kyvyt saivat Forcen aika-ajoissa ja kisasssa niinkin korkealle kuin lopputuloksissa näkyy. Itse auto on jopa merkittävästi Toroa hitaampi, mutta Hulk ja Mersu paikkavat hyvin. Perezhän oli ihan kuutamolla... eiköhän Perezin ole aika paineiden alla jo kolaroidakin :lol: Auton kehitys tullee olemaan "maltillista" tallin koosta johtuen, mutta motista saatetaan löytää yllättävää uutta potkua, se kun ei vaadi, muuta kuin yhden tai kaksi ahaa-elämystä.

Sauber - hidas, mutta luotettava. Sutil paikkaa minkä pystyy ja varsinkin sateella.

Marussia - ei sittenkään, niin kova kuin ennen kautta ennakoin, mutta pesee kyllä täyspaskan Caterhamin tällä kaudella. Kamui voi pistää vähän kampoihin, mutta ei voi auton ja moottorin paskuudelle mitään.

Lotus - yhä arvoitus - toistaiseksi paska... niin paska, että vastaan uskaltaa lyödä. Tehtaalta kuulemma lähtenyt viime kauden jälkeen 100 henkeä. Se ei kyllä lupaile hyvää vaikeuksien voittamisessa.

Caterham :mrgreen:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 4. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Törkeästi kopion Autosportin maksulliselta puolelta tekstiä (en koko artikkelia, vain oleellisen). Olisi ollut mielestäni vielä törkeämpää kirjoittaa sama asia "omana oivalluksena". Tuossa nyt kuitenkin erittäin hyvää tekstiä siitä, miksi RB:n valitusta polttoainevirtaussensorijutussa ei pitäisi hyväksyä. Itse uskon, että kisan tulos ei olisi muuttunut, vaikka RB olisikin pudottanut virtausta vaikkapa 0.2 kg/h tai jotain. Eli ei mitään pois Ricciardon suorituksesta, mutta hyviä perusteita hylkäykseen kyllä tuossa alla....
autosport maksullinen puoli kirjoitti:If Red Bull had been allowed to get away with this one no questions asked - knowing that it ignored advice from the FIA and that it potentially gained a fuel advantage from its actions - then where does it stop?

Can one team then choose to ignore the FIA weighbridge scales and start running cars underweight but to their own preferred measurements?

Can another team start upping its speed down the pitlane after stops because they reckon the FIA's speed measuring data is wrong?

Can backmarkers start running a bit more fuel through their car, and have a bit extra for the race, just because they do not trust the FIA's measurements? No they can't.

It's vital that all teams operate on the same page - irrespective of whether they like those constraints or not.

The FIA measurement of fuel flow, weight, length and speed has to be final. End of story.

F1 needs its policemen, just as football matches need referees. In both sporting arenas the participants may not like the decisions when the whistle blows, but it's essential there is someone keeping things in line.

The calibration situation of these new fuel-flow sensors is not perfect, and improvements should be made, but this is part of life at the start of a new era of regulations.

F1 fans worldwide at least now know how tightly the sport's new rules are being policed, that all teams operate under the same limitations, and that shenanigans will not be tolerated.

That's actually a good thing for F1, isn't it?
Säännöt toki sanovat "vain", että 100kg/h ei saa ylittyä, joten jos RB pystyy tuon todistamaan, niin sitten saavat pisteet takaisin, mutta samalla avautuu "villi länsi" monessa asiassa. En kylläkään usko, että RB pystyisi tuon puolueettomasti todistamaan, koska mittasivat itse kulutusta ja vaihtoivat sen pohjalta omaan kulutussensoriin seurannan. Ei oikein puolueettomuus tuosta kyllä kajasta läpi - oma mittaus ja oma sensori - toki ovat parempia kuin FIA:n vastaavat :roll:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

oma mielipide tuosta fuel flow -sensorista on toki se, että ihan turha kampe. Saadaan vain lisää tapahtumia kisaan, kun tuo hetkellisen kulutuksen rajoitus poistetaan ja jokainen saisi päättää ihan itse, missä vaiheessa kisaa käyttää enemmän polttoainetta ja missä vaiheessa vähemmän... :peukku: Kyllä se 100kg kokonaispolttoainerajoitus rajoittaa ihan riittävästi, ni :!:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Huumori ei ainakaan kokonaan ole Lotuksella vielä loppunut. Tässä twiitti toisten harkkojen jälkeen :lol:
Lotus_F1Team kirjoitti:Well it's a definite swipe left to today's proceedings. Arse. You can quote us on that

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Adam Cooper kirjoitti:FIA says that Seb Vettel is now on his third CE PSU (control electronics power supply unit). When he gets to six it's a 10-place penalty
Näitten kanssa menee vielä mielenkiintoiseksi kauden aikana.... kaikkia moottorin moduleita on nimittäin käytössä vain se 5 kpl (turbo, MGU-K, MGU-H jne). Tässä voi vielä käydä niin, että jollain Lotuksella tai Caterhamilla on kauden puolivälistä eteenpäin joka kisassa 10+ ruutua penalttia, kun moduli kerrallaan vaihdetaan kuudenteen yksilöön...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Button jutteli tällaisia... pistetään korvan taakse...
Button kirjoitti:"This is a high speed circuit compared to Melbourne, and that is an area where we are not at our strongest. So that does hurt us a little bit.

"In terms of low speed corners, I think we are going to be strong at this race which is good, as that is where a lot of the laptime is made up as you are in the corner for longer. I think our efficiency should be a lot better as well.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Autosport kirjoitti:Ferrari's lack of pace early in the Australian Grand Prix was caused by a software glitch outside of its control that left both its drivers without full energy recovery boost.

Fernando Alonso and Kimi Raikkonen struggled in the opening laps of the Melbourne season opener as they were unable to use the 120KW of power they have available from their car's MGU-K.

The problem was caused by issues with how software provided by F1's organisers interacted with its car. After two laps without any MGU-K, Alonso and Raikkonen did manage to operate a manual over-ride of the system to deploy the kinetic energy themselves. But this was still not delivering as much laptime as the system in fully working order would have done. The system managed to reset itself at the first round of pitstops, however, meaning Alonso and Raikkonen had fully functioning cars for the remainder of the race.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

lammpa-1 kirjoitti:oma mielipide tuosta fuel flow -sensorista on toki se, että ihan turha kampe. Saadaan vain lisää tapahtumia kisaan, kun tuo hetkellisen kulutuksen rajoitus poistetaan ja jokainen saisi päättää ihan itse, missä vaiheessa kisaa käyttää enemmän polttoainetta ja missä vaiheessa vähemmän... :peukku: Kyllä se 100kg kokonaispolttoainerajoitus rajoittaa ihan riittävästi, ni :!:
Ihan hyvä pointti FIA:lta tuota rajoituksen poistoa vastaan... hyväksyn argumentin. En tullut tuollaista vaihtoehtoa edes ajatelleeksi :?
Autosport kirjoitti:"We need a better way of measuring and monitoring the fuel - or get rid of it totally and say you have 100kg, that is your lot," he said.

"That would be the easiest for the FIA and the teams because the fuel flow restriction would only be qualifying, as you could not go to stupid revs in the race because you have that [100kg] limitation of fuel."

But Horner's suggestion has been rejected by the FIA, which says that detailed analysis of the implications of removing the fuel flow limit suggests it could produce dangers on track.

It argues that if there was no limit on maximum fuel use, then drivers would be lifting suddenly on straights, which could lead to collisions.

Fabrice Lom, the FIA's head of powertrain, said: "Engineers are engineers, so if you have 100kg for the race, you try to be the fastest for the race.

"If you have no fuel flow limit, the fastest thing is to use a huge boost at the beginning of the straight and then lift off.

"There will be huge and very dangerous differences of speed [between cars] on the same lap, with a driving style that is not really F1.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Jaahas... mitäs kirjailis ekasta harkkapäivästä:

Williams naulas tietty ekan sektorin, koska siinä ei ole muuta kuin kaksi tiukkaa mutkaa ja muuten suoraa. Hämiltön ja Hulksteri pysyi kuitenkin hyvin kyydissä. Hamilton kuitenkin eri eväillä, koskapa jäi 8km/h speedtrapissa Williamseista. Hamiltonilla siis merkittävästi enemmän siipeä, koska oletettavasti moottorista saadaan irti vielä hitusen Williamsiakin paremmin.

Keskisektorissa Williams luonnollisesti sitten jäi kuin tatti paskaan, eli n. puoli sekkaa Vettelin pohjista. Se on kuitenkin yllättävän vähän, jos ajatellaan, että keskisektori koostuu kolmesta suht pitkästä erittäin nopeasta mutkasta ja kahdesta hitaasta mutkasta. Williamsin ongelman kuitenkin piti olla nopeat mutkat ja hitaista ulostulos. No ehkäpä tuo hitaiden ulostulo kompensoituu sillä erinomaisella sisäänmenolla. Joten voitaneen sanoa, että Williamsit jää karkeasti puolitoista kymppää per nopee mutka (parhaimmista sillä saralla). Tuskimpa Williamsilla tasapainotetaan tuota lisäämällä siipeä, koska noissa nopeissa mutkissa on kuitenkin paha ohittaa Williamsia ja taas toisaalta Williams pääsee sitten suorilla ohi (ja varsinkin tällä radalla, kun on kaks pitkää suoraa peräkkäin).

Toka sektori oli Vettelin heiniä, luonnollisesti. Sektoriajoista päätellen RB on jälleen aivan loistava downforceltaan ja hitaista mutkista ulostullessa. Suorilla taasen hidas. Tämän päättelen siitä, että ekassa sektorissa on vain suoraa ja yksi hitaasta mutkasta ulostulo ja ekalla sektorilla Vettel jäi Williamsista puol sekkaa. Kolmannessa sektorissa on hillittömästi suoraa, mutta myös kolme nopeeta mutkaa ja kaks hitaasta mutkasta ulostuloa -> Vettel jäikin vain pari kymppää kärjestä ja kyykytti Williamseja suorien määrästä huolimatta kaksi kymppää. Voipi olla, että Vettelillä on tuossa ekassa sektorissa sattunut vielä joku pieni virhekin... en tiedä, mutta tuo puoli sekkaa on aika paljon sektorin luonteesta huolimatta. Veikkaan parin kympän mokaa ekassa mutkassa... Vettel veti nopeimman aikansa muuten vasta toisella kiekallaan eikä se eka kiekka todellakaan ollut mikään himmailukiekka, joten RB saattaa olla hellempi renkailleen kuin moni muu auto?

Meset pysyivät hyvin ekassa sektorissa kärjen kyydissä huippunopeuden "vähyydestä" huolimatta, joten auto on hyvä sisään ja ulos hitaista mutkista, eli mekaanista pitoa on. Rosberg jäi vain kaks ja puol kymppää Vettelistä keskisektorilla, joka sekin kertoo Mesen suuremmasta siipimäärästä, koska oletan RB:n olevan ilman siipiä tehdyssä downforcessa ainakin puoli sekkaa edellä Meseä. Hämilton kämmäsi keskisektorissa 4 kympän edestä, joten huomioikaa se, kun pohditaan aika-ajojen menestyjiä... Viimeisessä sektorissa Hämilton veti pohjat. Siispä vähän enemmän siipeä, että ne nopeat mutkat toimii ja suorilla runtataan raakasti 50 heppaa tehokkaammalla moottorilla kovaa, vaikka siipeä onkin. Toi kyllä lisää periaatteessa polttoaineen kulutusta verrattuna RB:iin, joka tekee downforcea ilman siipiä paremmin, mutta se Mesen mylly taitaa olla niin paljon parempi siinä energian kierrätyksessään, että ei se haittaa. Rosberggi taisi tehdä kolmossektorissa sellaisen kolmen kympän virheen, muuten ei olisi noin suurta eroa Hämppiin.

Ferkut olivat hitaita speedtrapissa ja jäivät tasaisesti jokaisella sektorilla sektoripohjat tehneille autoille, joten Ferkulla on sellainen ehkä kaikkein tasapainoisin suhde suoranopeutta ja siipeä. Räkä eka sektorilla 0.15 sekkaa pohjista, tokalla 0.3 pohjista ja kolmannella 0.15 pohjista. Tuosta voi päätellä, että nopeet mutkat on Ferkullekin vaikea paikka verrattuna RB:iin.

Sanoisin tältä pohjalta aika-ajoihin seuraavaa... edellyttäen, että on kuivaa... Hamilton vie 0.05-0.1 sekan erolla Rosberggiin paalun. Roosberggi kyykyttää Sebua 0.1-0.15 sekkaa. Muilla ei ole asiaa näihin kekkereihin, vaan seuraavat jäävät Sebusta yli 2 kymppää.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Jos viimeisen aika-ajo-osion aikana sataa, niin se saattaa hyvinkin hyödyttää Sebua parilla kympällä ja Hamista ehkä kympällä joten järjestys märällä saattanee olla Hämis-Seby-Nico. Erot ovat näin "analyyttisesti" ajateltuna niin pieniä säästä riippumatta, että en taida uskaltaa qualeihin vetoja pistää. Tuo Käyttäjätunnuksen Sebu top3 oli kyllä hyvä, mutta sellaiselta bookkerilta, etten sitä tuonne enää uudelleen pistä. Jos pinnyn kertoimilla pitäis jotain ottaa, niin kyllä se olisi Sebu kertoimella 11+, mutta jätän ainakin virallisesti pistämättä. On ne meset sen verran kovia.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit

29.03.2014 12:05 <Henkka> Jäi kilonen harjaamatta Sebu 13.00 Bet365. Vittu.

29.03.2014 12:15 <Henkka> Hämis-Seby-Nico Veke supertripla 80x. Napunapunamnam. Ty.

29.03.2014 12:22 <Henkka> Toki Sebu-Hämis-Niso 141x ois maistunu huomattavasti enemmän

29.03.2014 13:53 <lammpa-1> loistavaa, että tarttui :)

29.03.2014 13:55 <lammpa-1> harmi, että kilonen jäi 0.055 sekan päähän :(

29.03.2014 14:25 <betpanda> hyh helvetti joo, tuli kans otettua maksimilianit tota

29.03.2014 14:25 <betpanda> sebua @13.00, puuh helvetti.

29.03.2014 14:33 <Henkka> niin, reilu 1.5k makso kun Sebu ei jaksanu paalulle.

29.03.2014 14:36 <betpanda> vitun neitisebu.

29.03.2014 20:04 <lammpa-1> ei helvetti... en mä Henkka kohta uskalla kirjoitella tänne

29.03.2014 20:04 <lammpa-1> edes ajatuksiani, jos sä tollasilla paukuilla vetelet...

29.03.2014 20:15 <unohtunut salasana> Henkalle kai noi on vaan vaihtorahat baarireissulta? :)

29.03.2014 20:34 <betpanda> kai hegu tarkotti et jos superripla ja toi @13.00 vinnaus

29.03.2014 20:34 <betpanda> ois tullu himpee nii ois tullu 1,5k ;)

29.03.2014 20:45 <Henkka> niin siis nyt tuli supertripla 10e x80. jos vettel ois

29.03.2014 20:46 <Henkka> niin tripla ois ollu 10e x141 eli 600e enemmän ja paalusta

29.03.2014 20:47 <Henkka> vajaa tonttu lisää.

29.03.2014 20:49 <Henkka> ei sentään ihan täysiä vituta kun niso loppuhetkillä tempas

29.03.2014 20:50 <Henkka> ittensä triplaa. muuten ois kussu koko tripla

29.03.2014 20:56 <Henkka> paalussa oli 80e x13 ja triplahärveli yht. 40e, joten ei nyt

29.03.2014 20:56 <Henkka> kovinkaan norsunkyrväkästä panostusta.

29.03.2014 21:54 <lammpa-1> ok


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Kisanopeudessa Mese jättää RB:a parilla kympällä per kierros ja Williamsia sekä Ferraria noin 0.8 sekkaa per kierros. Mutta! kuluttaako Mese niin paljon enemmän renkaita, että joutuvat tekemään yhden stopin enemmän kuin muut? Voipi olla kuitenkin, että muillakin kuluu sen verran, että nekin joutuvat sen kolmannen stopin tekemään. Joka tapauksessa Mesellä kuluu renkaat huomattavasti enemmän kuin RB:llä ja jonkin verran enemmän kuin Ferkulla. Nämä merkittävät ja huomattavat pitää tässä yhteydessä pistää kuitenkin oikeaan kontekstiin :wink: eli silti kaikki saattavat joutua tekemään kolme stoppia.

Renkaista siis etua noille kilpaileville talleille, mutta kuten jo Australiassa nähtiin, niin tiukan aika-ajon jälkeen Nico katosi kisassa täysin suvereenisti kruisaillen maisemaan, joten odotan Mesen moottoriedun kisassa korvaavan rengashaitan.

Mäkkärin puol sekkaa per kierros parannus Malesiaan oli kuin olikin täys floppi, kuten ennakoin. En kylläkään ennakoinut näin rajua pudotusta. Kisailevat nyt lähinnä Hulksterin kanssa. Ehkä ensi kisassa nähdään kumpi näistä nyt sitten on se mäkkärin todellinen taso, AUS vai MALesia? Oliko aussit ylisuoritus vai malesia alisuoritus? Tähän samaiseen kisassa keskenään kilpailevaan porukkaan tullee nousemaan myös Toro.

Eli kärjessä tappelevat Meset ja ehkä Vettel siinä perässä sitten Ferkut, Williamsit ja Ricciardo. Näistä selvähkösti perässä tappelevat Hulkenberg, mäkkärit ja Torot keskenään.

Sitten vain katsotaan kellä pelit ja vehkeet kestää kuumassa perille asti. Oma luotto menee kouluasteikolla suunnilleen näin:
Williams 9
Mäkkäri 8.5
Mese 8.5
Ferkku 8+
Force 8+
Sauber 7.5
RB 7
Toro 7
Marussia 6
Caterham 4-
Lotus -9999999

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin