Futista laidasta laitaan
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Viikon päästä lauantaina pitäis olla Tonin kanssa samoilla 50-v päivillä juhlimassa, joten päässen naamasta naamaan vetämään käkeen, jossei suostu toimittamaan tietoja
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Ja muistakaa, että näissä kuvioissa ei mitkään A-E -luokitukset pelitä, varsinkaan tällä kaudella, vaan mennään puhtaasti kisasta toiseen ja edellisen kisan voittaja voi helposti olla seuraavan kisan heittopussi (paitsi mese tällä kaudella )
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
28.2.2014Renault kirjoitti:Engine homologation deadline no worry
Adam Cooper kirjoitti:AMuS reporting that Renault has asked for an extension of today's power unit homologation deadline
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Oskari Saari kirjoitti:Renaultin moottorin äänen erottaa mutkista ulos lähtiessä. "Räkii" eri tavalla kuin muut.
Paolo Filisetti kirjoitti:The hugely different sound of Renault PU compared to the other PUs is not just an acoustic detail. It means different interaction with ERS
Paolo Filisetti kirjoitti:The huge problems of Renault PU, are due to ERS - engine interaction. This causes not just overheating problems, but system breakdown!
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Ja aika-ajoihin saadaan alkavalle kaudelle sääntömuutos. Kisaan sillä rengassarjalla, jolla 2. aika-ajon paras aika ajettu.Ja aika-ajoihin saadaan alkavalle kaudelle sääntömuutos. Kisaan sillä rengassarjalla, jolla 2. aika-ajon paras aika ajettu. Lisäksi kolmanteen aika-ajoon ylimääräinen setti renkaita. Näin toiv. vältetään farssi, jossa kukaan ei aja Q3:ssa. Q1 lyhenee 18 minuuttiin ja Q3 pitenee 12 minuutin mittaiseksi.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Pikkuhiljaa alkaa oikeat karvat koirista paljastumaan. Testien loppua kohti on pakko lyödä kortit pöytään. Täytyy sanoa, että Ferrari näyttäisi piilotelleen suorituskykyään enemmän, kun mitä pelkäsin?
Kuten jo varoittelin, peli saattaa kääntyä hetkessä, koska olemme tällä hetkellä kuin Baumgartner, ottamassa hyppyä tietämättömään. Itsellä ei vieläkään vetoja sisällä, mutta luottavaisesti yhä seison noiden edellisen sivun suositusten takana so. Vettel ei voita mestaruutta, Kaikkia muita paitsi meseä ja mäkkäriä voi layata aussi qualeihin, Rooooooosbergia voittajaksi ausseissa yli 4 kertoimilla
Ne oli kaikki sellaisia äärimmäisen varman päälle vetoja.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Hmmmmm..... ei ollut takuuvarmasti aika-ajoveto, koska sellaisiin ei todellakaan ole RB:llä vielä varaa, ennemminkin tod.näk. noin 30kg polttoainelastissa ajettu (soft/supersoft?) veto mallaamaan miten auto kulkisi kevyenä, jos se toimisi koko kisan ajan.... RB ei kuitenkaan tule koko kisaa Ausseissa vielä kestämään, niin kestämättömiltä raporttien mukaan nuo kokonaisongelmat kuulostavat.
Mikäli arvioni pitävät paikkansa, niin parhaimmillaan RB voisi päästä jopa 1.5-1.7 sekan päähän mesetä aika-ajossa (mikäli nyt yleensäkään ongelmiensa puolesta pystyvät aika-ajot ajamaan normisti). Todennäköisemmin ero venähtää tuonne 1.7-2.0 sekkaan, mikäli uusia wakeup-calleja ei tule.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Tähän ei olis muuten Ferrari ja Rellu suostuneet, mikäli arvioni moottoreiden polttomoottiosien tasavertaisuudesta ei pitäisi paikkaansa. Nyt olisi mielenkiintoista tietää, mitkä kaikki osat moottorista tämä jäädytys käsittää? Turbo? ei varmaankaan sisälly jäädytyssopimukseen... ERS? ei takuulla sisälly sopimukseen.... Käytännössä taitaa olla niin, että jäädytyssopimukseen sisältyy ainoastaan yksinkertaistetusti: lohko, männät, kansi, kampi, venttiilit? ja venttiiliohjaus?, ehkä polttoainesyöttö... joka tapauksessa luulisin, että merkittävimmät osat, joilla voidaan eroa kilpakumppaneihin tehdä (turbo, ERS, intercooler, öljyjäähdytin, alkuilmanotto, loppu pakokaasupoisto) eivät sisälly tähän paljon puhuttuun jäädytyssopimukseen, joten tehokehitystä on takuuvarmasti tiedossa kaikilta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
1.36.5XX Williamsin kisavauhti Vähän vaan testailtiin.... lupailee erinomaisen hyvää meidän pisulaarille (Bottas) ensi kaudelleAamun aluksi Massa testasi aerodynamiikkaa ja iltapäivällä hän kokeili Williamsin kisavauhtia pitkällä vedollaan. Hän teki lopussa parhaan aikansa 1.36,507, joka jäi uupumaan reilut kolme kymmenystä Bottaksen eilisestä.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Tässä jäi muuten vielä vähän epäselvyyttä... jos jollakin varma tieto niin kommentti olis kiva. Siis starttaavatko kaikki autot kisaan Q2:n viimeisillä käytetyillä renkailla ja saavatko kaikki autot yhdet ylimääräiset renkaat?Jatkossa autot starttaavat sunnuntain kisaan aika-ajojen toisessa osiossa käyttämillään renkailla. Aikaisemmin renkaat ovat määräytyneet päätösosion mukaan.
Vai mennäänkö kuitenkin sillä, mitä alunperin suunniteltiin, eli että ne autot, jotka pääsevät Q3:een saavat yhdet ylimääräiset renkaat ja vain ja ainoastaan ne samat 10 nopeinta autoa joutuvat starttaamaan Q2 viimeisillä renkailla? (sijasta 11 taaksepäin rengasvalinta olisi alkuperäisessä suunnitelmassa ollut vapaa, niinkuin ennenkin)
edit: olihan se tuossa samaisessa uutisessa kerrottu, eli vain Q3:een pääsevät saavat ylimääräiset renkaat (vitun sokea)
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Jottei tämä mene peukkukalasteluksi, niin tehdäänpä tämä ns väärinpäin:
Pistä tähän viestiin peukku (koska peukun antamisesta ei jää nimimerkki näkyviin), mikäli koet näinkin intensiivisen Vormula postaamisen täysin järjettömäksi palstatilan tuhlaamiseksi ja muutenkin ihan vitun hihhulimeiningiksi. Jos taasen koet nämä parin edellisen sivun postauksen hyödyllisiksi tai erittäin hyödyllisiksi itsesi kannalta, niin pistä tohon kommenttikenttään .... vaikka kommentti....
Tältä pohjalta voin sitten katsoa meneekö helmet siolle vai jatkanko postailua tähän tahtiin.
Olen harkinnut pyytää Mikolta varsinaista Vompatti-blogia, mutten oo vielä jaksanut pystyä kykenemään, kun on noita kaikkia turhanpäiväisiä muita hommia, joten ei välttämättä pysty sitoutumaan siihen niin täydellisesti kuin oma ego vaatii... Mikäli Mikko ja/tai muut ovat aiheesta kiinnostuneet, niin katsellaan heti kun oon biljardööri eikä oo muuta tekemistä
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Jos siis pitää ehdottomasti jatkaa Vompatti-blogailua vanhaan tahtiin, niin peukku tähän
edit: maks peukku per lärvi, niin selvitellään samalla F-kiinnostuneiden määrää
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
07.03.2014 03:47 <lammpa-1> erittäin loistavaa, jos todella vähintään 10 pitää näitä
07.03.2014 03:48 <lammpa-1> hyvinä juttuina. TY. Jatketaan siis tiukkaan tahtiin
07.03.2014 03:49 <lammpa-1> mikäli tietoisuuteni tulee mitä tahansa merkittävää
07.03.2014 03:50 <lammpa-1> tai sitten mua hotsittavaa juttua, niin yritän pitää teidät
07.03.2014 03:50 <lammpa-1> ajan tasalla TY vielä kerran
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Mieli voi vielä muuttua kunhan Valtun pirssi saa sen perinteisen Martini-värityksen
edit: Marttiinin raidat nyt vaan on autourheilussa niin legendaariset, että vaikka ne olis ihan päin vittua toteutettu Valtun pirssissä, niin ne todennäköisesti voittaa tän skaban
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Paljon tapahtui vielä viimeisten testipäivien aikana. Jopa selkeähköjä vaikutuksia aiemmin ennakoimiini voimasuhteisiin tuli ilmi. Kirjoittelen heti kun ehdin käymään kaikki asiat läpi.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
FI siis komein
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
1. Mese
2. Williams
3. Force India ja Ferrari
5. RB
6. Mäkki
7. Toro, Marussia ja Sauber
99. Caterham
Kisanopeushuomioita:
Williams on ilmeisesti sitten se nopein kisassa jos mitään voi kierrosajoista ja jutuista lukea. Mese on varmaankin hyvä kakkonen. Ferrari ja ForceIndia tulevat olemaan lähempänä kärkeä kisassa, mitä aika-ajo antaa ymmärtää. Force India on huhujen mukaan ollut ainoa auto, joka on pystynyt kovilla vedoilla järjestelmällisesti parantamaan toisella kierroksella ekan kierroksen aikaa, joka antaisi ymmärtää, että hellyyttä renkaille on. Ferkku taasen ei huhujen mukaan meinaa saada sillä ekalla vedolla millään yhtä paljon irti kuin muut, mutta pystyy pitkässä juoksussa tasaisempaan suoritukseen, eli vähän kuten viime kaudella. Rellu-koneisten kisanopeushuomioista ei voi oikein puhua Katsotaan nyt pääseekö niistä joku maaliin
Muita huomioita tuohon alkuperäiseen nopeuslistaan:
Lotuksesta ei voi sanoa mitään. Kai se aikanaan menee edes noiden neljän vimpan ohi, mutta jos huomioidaan tallin rahahommelit, rellun kone ja ovien tuuletus tallista ulospäin, niin se taitaa sitten olla ihan maksimi. Voipi olla, että tuokin on turhan optimistinen arvio ja Lotus jää jopa tokavikaks koko kaudella, mikäli se haarukka siinä keulalla ei olekaan hyvä.
Mesellä ja Williamsilla kova skaba kärjessä. Mese vienee yhden kierroksen nopeudessa, koska ajoivat lähes samat ajat Bahrainissa softeilla, mitä Williams supersofteilla. Kauden edetessä Williams alkaa putoamaan resurssien puutteen vuoksi ja ollee kauden lopussa yhden kiekan nopeudessa Mesen, Ferrarin ja RB:n takana kisailemassa ForceIndian ja Mäkkärin kanssa.
Mäkki on outo lintu.... testien alussa oli ihan kärjen tuntumassa ja sitten jumahti totaalisesti paikalleen, kun muut menivät eteenpäin. Buttoni kyllä kehuu auton perusratkaisuja taas erinomaisiksi, mutta onkohan autossa sittenkin jokin perustavaa laatua oleva ongelma. Voi olla, että auto ei reagoi säätömuutoksiin odotetusti/loogisesti/ollenkaan. Tämä selittäisi paikallaan junnaamisen. Ei voi kokeilla järkevästi mitään uutta, jos ei olla vanhaakaan ymmärretty. Tähän antaisi pikkuvinkkiä se, että aeropuolelle mäkkäri ei pystynyt tuomaan koko testien aikana kuin yhden merkittävän uudistuksen/kokeilun, kun taas esim Mese testaili jo nopeiden ja hitaiden ratojen aerokonfiguraatiovaihtoehtojakin. Huvittavana yksityiskohtana ToroRossokin toi toistakymmentä aerouudistusta viimeisiin testeihin. Aika näyttää mihin Mäkkäri kauden aikana nopeustaulukossa asettuu. Veikkaus on, että ylöspäin ei ole asiaa ja alaspäin on kaulaa sen verran, että paikka pysyy kauden läpi samana.
RB on ollut ihan paska Viimeiset testipäivät eivät periaatteessa muuttaneet mitään... paitsi... kun kone saatiin toimimaan edes vähän, niin kävi kyllä ilmiselväksi, että RB:n auto on nopea. Se on jopa niin nopea, että Rellun koneesta huolimatta se tulee olemaan yllättävän korkealla heti ekoissa aika-ajoissa.... jos pystyy aika-ajot kokonaan ajamaan Eri asia on sitten tuo paketin tiiviys ja siitä johtuvat ylilämpöongelmat, josta aikaisemmin kirjoittelin. Voipi olla, että osa nopeudesta menetetään jäähdytystä uusittaessa. Siellä oli kaikennäköisiä härpäkeputkia kyljessä viimeisessä testissä, mutta eivät riittäneet, joten Adrian joutunee palaamaan todenteolla piirustuspöydän ääreen, jotta mylly saadaan jäähtymään. Arvaus on, että kauden loppua kohti RB vakiinnuttaa nopeudessa 3-4. sijan.
Marussia-Ferrari Jos joku löi sen kivitalin yli kakkosen kertoimella Marussia vs Caterham (niinkuin aikanaan suosittelin), niin voi merkata jo itsensä yli kahden kivitalon omistajaksi . Marussia on toki pieni, mutta pieniä ovat kilpakumppanitkin tuolla taustalla. En pitäisi ihmeellisenä vaikka Marussia olisi kauden lopussa sarjataulukossa nro 7. Se on toki jo vähän optimistista, mutta 8-9 sija on varmasti mahdollisuuksien rajoissa. Caterhami jää takuuvarmasti taakse. Toron kanssa näyttäisi olevan tällä hetkellä suht sama nopeus enkä usko siihen suurta muutosta tulevan. Sauber näyttäisi tällä hetkellä olevan jopa perässä näitä kahta nopeudessa.
Siinäpä sitä... kysykää jos on kysyttävää... arvailen vastauksia, jos huvittaa...
PS. Ei varppina tullut vielä kaikki mitä mielessä oli, joten lisäilen viestejä sitä mukaa, kun huomaan jotain unohtaneeni.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Mä oon kurko
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Huomasin, etten kertonut, mistä tämä johtuu.... luonnollisesti siitä, että Rellu ei pysty vielä kontrolloimaan ERS:iä eikä turboa samalla tavalla kuin kilpailijat. Relluillla on vaikeuksia hallita turbon ja ERS:n potkua jo normaalisti kurvista ulosajettaessa -> saati sitten paikaltaan startattaessa...lammpa-1 kirjoitti:No niin. Ensimmäinen merkittävä asia, joka unohtui tuosta varsinaisesta postauksesta. Rellun ERS-Turbo -hallinta on niin paskaa viimeisten testien silminnäkijöiden mukaan, että mikäli pyörää ei keksitä uudelleen tämän kahden viikon aikana, niin jokainen viivalta starttaava Rellu putoaa reilusti startissa. Se Launch-control oli puheiden mukaan niin paska, että osa Relluista saattaa jopa startata suosiolla varikolta tai jopa pilttuusta (koska eivät pääse välttämättä edes varikkosuoralta stopista liikkeelle).
Säännöissä on kuitenkin annettu mahdollisuus käyttää tietty osa ERS:n energiasta turbon kierrosten nostamiseen/ylläpitämiseen, jotta voidaan välttää ns turbopotku. Tätä osa-aluetta energian kierrätyksestä Rellu ei ilmeisesti ole ainakaan vielä saanut hansikkaaseen.
Normaaliautoissahan (tai siis normaaliturboissa) turboahdin vaatii ahtopaineita nostaakseen suurta pakokaasujen virtausnopeutta ja lämpötilaa tai jotain sellaista....jos siis jalka nostetaan normiautossa kaasulta, niin ahtopaineet tipahtaa lähes välittömästi ja kun kaasua aletaan painamaan, niin turbo nostaa ahtopaineita parhaimmassakin tapauksessa 1-2 sekunnin viiveellä ja vasta sitten ne tehot saadaan käyttöön. Uusissa Formuloissa ERS:stä on mahdollista käyttää energiaa turboahtimen kierrosten ylläpitämiseen silloinkin, kun kaasua ei paineta -> ahtopaineet pysyvät päällä, eivätkä potkaise kaasua uudelleen painettaessa.... tässä on siis Rellun yksi ongelma.... eikä ole vaikea arvata, että tämä nimenomainen asia vaikeuttaa launch controllin hallittua toteutusta ihan pirusti...
Unohdin jo mistä koko jutun aloitin... toivottavasti edes koko tarina on loogisesti etenevä... nyt mä meen nukkumaan ja nään unta vormuloista ja suurista voitoista
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Paolo Filisetti kirjoitti:Analysing the data collected after Bahrain test. Emerges, that MERC W05. Produces more downforce thant FER F14T. Sinilar power output
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Re: Futista laidasta laitaan
Paolo Filisetti kirjoitti:An interesitng data on RedBull. Analysing data from Bahrain, looks clear how its aero efficiency is stunning, if they find reliability...
Paolo Filisetti kirjoitti:The RB10 looks incredibly fast / stable in high speed corners. If they find reliability they can fight back for top results. Depends when.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
27.02.2014 22:00 <betpanda> Pillistä kii ja revit ne tiedot.
27.02.2014 22:03 <lammpa-1> yritetään ;) voimaa on kyllä....
27.02.2014 22:05 <lammpa-1> ei muuten uskaltais uhota, mutta kun nuo kisailijat
27.02.2014 22:06 <lammpa-1> tuppaa olemaan semmoisia kuikeloita :D