Ylikerroin.com
Suomen suurin vedonlyöntisivusto
Tänään on 17.01.2018, 13:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: WRC 2006
ViestiLähetetty: 03.01.2006, 20:46 
Avatar
Status: JäsenLiittynyt: 19.01.2003, 18:32Viestit: 3597Paikkakunta: Norge
Pisteitä: 3170
Kassa: +0.00 yks. Palautus%: - Panosten ka: - Vetoja: 0
Vähän alkupohdintaa kauteen, joka alkaa 20.1 Montessa. Shane voisi tulla korjailemaan typeryydet :D

Se on ainakin varma, että vedot Loebin puolesta tai vastaan tulee olemaan vitun kinkkisiä heti Monte Carlosta lähtien. Vaikka tästä tuleekin siirtymäkausi, niin paljon hyviä kuskeja saanee kuitenkin jatkuvasti alle yksityistallien kalustoa = varmasti mielenkiintoisia ja hyviä vetoja on luvassa.

Yritän itse saada tällä kaudella aikataulut kohdalleen ettei tämä leikki jää nyt kesken kuten viime vuonna kävi.

Kronos Total Citroen

#1 Sebastian Loeb
Sorateiden Schumacher on ollut kaksi vuotta sarjan paras kuski, jolla on ollut myös ylivoimaisesti paras auto sekä parhaat tuurit. On myös 10x fiksumpi kuljettaja mitä kohkaaja-Grönholm, ottaa pisteet eikä hölmöile: huikea suoritusvarmuus maaliin jos auto vain kestää. Nyt kalusto antaa tasoitusta, joten ajotaidot mitataan oikeasti. Tallin autoilla ajeltiin melko lailla kärjen tahtiin (sijojen 3-5 tuntumaan) myös viime vuonna, joten Loeb on kyllä yksityisvehkeilläkin tunkemassa kolmen joukkoon – se on varma.

#2 Xavier Pons
Kokematon Espanjalainen, takana vasta 11 kisaa WRC-kalustolla. Viime kauden ja WRC-uran ainoa top5 sijoitus tuli kotikisassa, jossa Mikko Hirvonen tykitti viimeisellä pätkällä ohi kolmanneksi. Aloitti kauden yksityistiimin pösöllä ja ajoi ännäläisellä 4 kisaa, joista voitto (NZ) + kaksi kertaa neloseksi. Loppukauden veivasi rattia samaisella Kronos-tiimin Citroenilla, jolla Manfred Stohl veti mm. sijoitukset 2,3,5 MM-sarjassa. Ei asiaa top3 sijoille mutta kympin sakkiin kevyesti.


BP Ford

#1 Marcus Grönholm
Bosse on tapellut jo pari vuotta Peugeotin erilaisten ongelmien kanssa ja hölmöillyt myös itse keskeytyksiä yliyrittämisellään. Menetti kakkossijan tasapistein viime vuonna jäätyään pari kertaa nollille Solbergin vietyä täyden potin, mutta kokonaisuutena erittäin tasainen kaksikko – niin kuin on tänäkin vuonna. Bosse on ykkössuosikki norskin kanssa mestariksi nyt, kun Loeb on kaluston osalta takana. Fordilla tultiin kovalla prosentilla maaliin viime vuonna, joten Bossen ajaessa fiksusti pisteitä on pakko ropista ja paljon. Taistelee joka kisan voitosta ja MM-sarjan #1 tai #2.

#2 Mikko Hirvonen
Ainekset tehdä sama mitä Garde viime kaudella, eli ampua palkintopallille joka kisassa. TG ei koskaan oikein tehnyt sitä huippusuoritusta (=voittoa), joten tallipaikka meni Hirvoselle. Viime kaudella 5 kisaa WRC Focuksella, 3 kertaa maaliin ja aina 5 joukossa. 2004 myös käytännössä täysi MM-sarja Imprezalla, ja joka kerta maaliin päästessään sijoilla 4-8. Nyt alla kunnon kalusto ja näytön paikka kuten TG:llä viime vuonna, Hirvonen lunastanee lupaukset. MM-sarjassa hyvät saumat kolmoseksi ja avausvoitto voisi myös tulla. Vakiokamaa kolmen joukkoon ja jopa kärkitaisteluun – riippuu paljon mikä on Loebin iskukyky.


Subaru World Rally Team

#1 Petter Solberg
Selkeä voittajasuosikki Grönholmin kanssa, ja ennakkoon hyvin tasaväkinen pari kuten viime vuosina on ollut. Voittanut Bossen MM:ssä kolmena viime vuonna putkeen, ja on ehkä hienoinen ennakkosuosikki ykköseksi. Johti viime kaudella sarjaa 5 ekan kisan jälkeen, ja kaupan päälle vielä Montessa katsojien tielle heittämä lumi johti keskeytykseen kolmossijalta. Hyvä auto, hyvä kuski, ja joka ainoalla mittarilla paremmat statsit kuin Grönholmilla viime vuosina.

#2 Chris Atkinson
Kokematon aussi, joka oli myös viime kaudella Subarun kakkonen. Hirvittävä alkukausi; pääsi 11 ekassa kisassa vain 4 kertaa keskeyttämättä maaliin ja tuloksena sijat 9,11,18,19. Loppuvuodesta sai kuitenkin kolmossijan Japanista ja päätöskisassa kotikentällä neloseksi. Ajoittain hyviä suorituksia, mutta hirvittävästi virheitä. Auton puolesta ainekset vaikka mihin, mutta ei lähelläkään samaa tasoa mitä Hirvonen. Opetteluksi menee myös tänä vuonna, mutta päässee ainakin 10 kertaa jo maaliin ja kerää tasaisemmin pisteitä. Väläyttelee, mutta vielä ei ole Atkinsonin vuosi.


Muita turisteja pitää tarkastella kisakohtaisesti, Red Bull Skoda –tiimissä esim Panizzi & Ekström, Rovanperä taisi saada RalliArtilta jonkinlaista kalustoa myös kahteen ekaan kisaan. Sen lisäksi kolmoskuskit Kresta Fordilla ja Sarrazin Subarulla.
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.01.2006, 22:35 
Avatar
Status: JäsenLiittynyt: 19.01.2003, 18:32Viestit: 3597Paikkakunta: Norge
Pisteitä: 3170
Kassa: +0.00 yks. Palautus%: - Panosten ka: - Vetoja: 0
BAW:lla on ainakin kertoimia auki, josta voi kaivaa vähän osviittaa. En pikaisella tsekkauksella nähnyt muilla yleisillä bookkereilla:

Drivers - Outright winner
Petter Solberg (NOR/Subaru) 2.10
Sebastian Loeb (FRA/Citroen) 2.20
Marcus Gronholm (FIN/Ford) 4.50
Mikko Hirvonen (FIN/Ford) 50.00
Chris Atkinson (AUS/Subaru) 75.00
Manfred Stohl (AUT/Peugeot) 101.00
Xavier Pons (ESP/Citroen) 201.00

Järjestys mielestäni aivan oikea kaikin puolin, joskin tuo Loeb on vielä todella paha kortti ja vaikea sanoa kuuluisiko sen kertoimet olla lähempänä Grönholmia vai Solbergia.

Stohl veteli Kronoksen Xsara WRC:llä hyviä tuloksia viime kaudella (parhaana saavutuksena Kyproksen helvetistä kakkossija) ja varmasti tulee esiintymään myös hedareissa, ja sitä herraa täytyy vielä tutkia tarkemmin.

Jos pitkäaikaisvetoja miettii, niin tämän ryhmän luulisi Hirvonen vievän mennen tullen:

2006 World Rally Championship - 9:00 AM +19

Which of these drivers will be placed best in the Drivers' World Championship?

Mikko Hirvonen (FIN/Ford) 2.20
Chris Atkinson (AUS/Subaru) 3.30
Manfred Stohl (AUT/Peugeot) 3.50
Henning Solberg (NOR/Peugeot) 6.00
Matthew Wilson (GBR/Ford) 15.00
Andreas Aigner (AUT/Skoda) 30.00

Ainoa oikea uhkaaja on Atkinson, mutta ei hänen voi millään olettaa pysyvän riittävän usein ladulla. Hirvosella on kuitenkin aiempien vuosienkin statsit sen verran hyvät, että huippukalustolla saa jättää puolet kisoista väliin ja silti voittaa noi.
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.2006, 00:29 
Avatar
Status: JäsenLiittynyt: 19.01.2003, 18:32Viestit: 3597Paikkakunta: Norge
Pisteitä: 3170
Kassa: +0.00 yks. Palautus%: - Panosten ka: - Vetoja: 0
Lainaa:
Stohl veteli Kronoksen Xsara WRC:llä hyviä tuloksia viime kaudella (parhaana saavutuksena Kyproksen helvetistä kakkossija) ja varmasti tulee esiintymään myös hedareissa, ja sitä herraa täytyy vielä tutkia tarkemmin.

Kommentoidaan tätä nyt. Eli kokenut Itävaltalainen on saanut yksityistallin Peugeot 307:n käyttöön kaudeksi 2006, ja pääsee ekaa kertaa vetämään täysipainoisen MM-sarjan ison A:n vehkeillä.

The sensation came as a Christmas gift. Manfred Stohl and Ilka Minor will be competing with the Peugeot 307 WRC in all 16 runs of the FIA World Rally Championship 2006. Therefore the chances for a top ranking within the driver’s competition will be heightened. For the first time in rally history Austria has a driver who will take part in a complete WRC schedule.

Stohl on kiertäny MM-sarjaa pitkälti ison N:n Lancerilla, ja ajanut sitten hajakisoja yksityistallin A8-sarjan Pösöllä ja ajoi muutaman WRC-Hyundaillakin pari vuotta sitten - ilman ihmeempiä tuloksia. 04 kauden päätteeksi sija 8 briteissä, ja 05 eli viime kaudella tuli parhaat sijoitukset koskaan MM-tasolla = #2 Kyproksella ja #3 Australiassa. Stohl pääsi ajamaan 9 kisaa yksityistallin Xsaralla eikä pärjännyt lainkaan hullummin, 7 kertaa maaliin ja sijoitukset 2,3,5,7,8,9,9.

Kokonaisuutena kuitenkin vanhalla ukolla (no on se 33v) paistaa jo pahin vauhdin hurman poistuminen, ja Kyproksen kivikossa sekä kengurumaassa tuli hyvät sijoitukset lähinnä varman ajon kautta ja muiden pudotessa alta pois. Nyt on sitten kysymysmerkki että mihin asti auto kestää, kun suht kestävä Citikka vaihtuu Peugeotiin täksi kaudeksi. Viime vuonna oli MM-sarjan loppupisteissä Rovanperän ja Krestan jälkeen sijalla 9, ja pari pykälää voinee tuosta parantaa mutta ei mitään asiaa viiden sakkiin.

Itävallan Basti Lindholm :roll: On näköjään kauan MM-sarjaa hanganneen Rudi Stohlin poika, itselle jäänyt ysäriltä jotenkin mieleen Audi-miehenä tuo setä.
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.2006, 00:46 
Status: JäsenLiittynyt: 13.09.2003, 01:01Viestit: 474Paikkakunta: Jyväskylä
Pisteitä: 6
Joo aika samoilla linjoilla.. Loebiin ehkä luotan vähän enemmän, ainakin asfalttikisoissa hän lienee vielä omaa luokkaansa kun auto ja muukin ympäristö on käytännössä sama kuin viime kaudella, Loeb kun vei kuitenkin luottoinssinsä & -mekaanikkonsa mukanaan Kronokselle. Uskoisin myös että autoa kehitetään ja testejä ajetaan enemmän kuin mitä yksityisteamissa muuten tehtäisiin, ts. Kronos saa varmasti paljon tukea Citroënilta, joka haluaa pysyä kehityksen vauhdissa mukana välivuotensa aikana.

Aktiivilukkojen puuttuminen on tosin asia minkä luulisi nykyisistä huippukuskeista vaikuttavan eniten juuri suoraviivaisesti ja ilman turhia luistoja ajavan Loebin vauhtiin, jos sillä nyt ylipäänsä on mitään käytännön merkitystä.. Saapa nähdä. Toisaalta eipä noita lukkoja ollut junnusarjan vehkeissäkään, joilla ajaessaan Loeb dominoi samaan malliin mitä viime kaudella WRC:llä..

En ite oikein tykkää noita pitkäaikaisvetoja laitella, mutta mitä Expektin & B&W:n kertoimia katselin niin Grönholmia näytettäisiin vähän aliarvostettavan. Esim. Expektin mestaruuskertoimessa 6.00 on takuulla liikaa. Grönholm ei vauhdissa juuri häviä Solbergille tai Loebille, varmuus nyt on vähän toinen juttu mutta toisaalta viime kausina Bosse on hävinnyt selvästi kalustossa ja tämän takia on tullut yliyritystä ja ulosajoja kuten Solbergillakin (vaikka suomalaismedia tuntuu muistavan usein vain Grönholmin kohellukset). Uudella Fordilla ajettiin pohja-aikoja jo Australiassa heikompien kuskien toimesta aktiiviautojen joukossa joten auto on varmasti pösöä kilpailukykyisempi. Kestävyys on sitten kysymysmerkki (vaikka Bosse sitä on testien perusteella kovasti kehunutkin), uudessa autossa kun tahtoo lastentauteja aina esiintyä. Kuitenkin paljon tuota kerrointa selvempi ehdokas MM-tittelin voittajaksi, joku 20% irtoaa aivan kevyesti.

Stohlista ihan samaa mieltä enkä usko että saa juuri mitään aikaan, auto huononee kumminkin selvästi. B&W:n 0-2 kertaa pallilla kertoimella 4.50 minusta pelin arvoinen.

Onkos muuten B&W:llä käytössä millaiset säännöt noiden keskeytysten suhteen? Sama kuin centrellä & nordicilla, eli että superrallisäännöllä jatkavia ei enää huomioida vaan keskeytys lopettaa leikin vaikka kuski jatkaisikin? Entä mites on se jos molemmat keskeyttävät, käytetäänkö myös B&W:llä sitä maailmanhistorian typerintä sääntöä jonka mukaan myöhemmin keskeyttänyt voittaa? Viime vuonna tuli tuo homma ekaa kertaa eteen ja kyllä kiristi hermoja, ei mene jakeluun että kuski A jonka auto leviää ylivoimaisesta johtoasemasta vaikkapa 200 m ennen vitospätkän maalia, tuomitaan hävinneeksi kuskille B joka ajaa ulos ek kutosen ekassa mutkassa oltuaan sitä ennen A:ta 5 minuuttia 28 sekuntia jäljessä. Noh, tokihan noissa voi joskus mennä tuurit toisinkinpäin mutta mutta.. Kuitenkaan en tuolta sivuilta ite näitä sääntöjä löytänyt niin josko jollain olisi kokemusta?
0
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.2006, 01:09 
Avatar
Status: JäsenLiittynyt: 19.01.2003, 18:32Viestit: 3597Paikkakunta: Norge
Pisteitä: 3170
Kassa: +0.00 yks. Palautus%: - Panosten ka: - Vetoja: 0
Hyvät kommentit Loebista, ja noin se ihan varmasti menee. Citroen kuitenkin palaa ensi vuonna mukaan kuvioihin ja se tarkoittaa sitä, että ne ei todellakaan voi jäädä lepäämään laakereilleen. Samoin Grönholmista, kuten BAW:n kertoimista myös näkyi niin Bosse oli selkeästi Loebin & Solbergin takana, eikä se ihan noin paljon voi olla.

Monte Carlo antaa varmasti todella hyvää osviittaa Loebin vauhdista tänä vuonna, ja jos ukko alkaa pyyhkimään EK-pohjia heti kättelyssä niin voipi tulla hikiset oltavat Bosselle ja Solbergille. Pitkässä sarjassa joutunee kuitenkin antamaan periksi autossa ainakin jonkin verran, joten voisi kuvitella ihan käsittämättömän maaliinajoprosentin pienenevän.

3 viime kaudelta vertailun vuoksi ilman keskeytystä (jos keskeytti ja jatkoi superrallisäännöllä niin merkattu keskeyttäneeksi silti):
Loeb 84.8%
Solberg 73.9%
Grönholm 60.9%

Veikkaisin että Bosse pääsee tänä vuonna 3/4 kisoista maaliin ja niille paikkeille tippunee myös Loebin lukemat.

Vertailun vuoksi muuten top3 kun on päässyt maaliin (viim 3 kautta):
Loeb 82.1%
Solberg 64.7%
Grönholm 60.7%

Jos Loebin vauhdin oleettaa pysyvän edes sinne päin samana mitä viime vuonna, ja auto kestää about yhtä hyvin kuin muilla (edes 70% maaliin), se tulee yhä olemaan vitun kova luu...

BAW:n sääntöjä en muista, kun itse jouduin viime vuonna lopettaan WRC:n laskennan muiden kiireiden vuoksi, eikä ole jäänyt mieleen hirveästi vetoja sinne.

P.S Itse pidän kyllä sitä sääntöä nimenomaan järkevänä, että ensin keskeyttänyt häviää hedarin :D Sama asiahan se on formuloissakin, jos toinen ajaa 1. kiekalla pihalle ja vastapuoli 5. kiekalla niin totta kai se myöhemmin keskeyttänyt voittaa. Miten tuon voi muuten nähdä ;)
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.2006, 11:19 
Avatar
Status: JäsenLiittynyt: 19.01.2003, 18:32Viestit: 3597Paikkakunta: Norge
Pisteitä: 3170
Kassa: +0.00 yks. Palautus%: - Panosten ka: - Vetoja: 0
Monte Carlon lähtölista näyttäisi WRC-autojen osalta seuraavalta - myös Duval on saanut kaluston nyt alle, joskin Skoda Fabialla ei pitkälle kyllä pötkitä. Jos joku sanoo että WRC ei olisi tällä kaudella mielenkiintoista, niin puhuu paskaa, kyllähän tuolla on WRC-kalustoa pilvin pimein.

Tehdastallit:

BP Ford
- Marcus Grönholm
- Mikko Hirvonen

Subaru
- Petter Solberg
- Stephane Sarrazin

Yksityistallit:

Kronos Total Citroen
- Sebastian Loeb
- Xavier Pons

OMV Peugeot
- Manfred Stohl
- Henning Solberg

Stobart VK Ford
- Matthew Wilson
- Peter Tsjoen

Red Bull Skoda
- Gilles Panizzi
- Andreas Aigner

Lisäksi yksityisrahoituksella mukana potentiaalista top10 matskua:
- Toni Gardemeister (Peugeot)
- Francois Duval (Skoda)
- Chris Atkinson (Subaru)
- Gigi Galli (Mitsubishi)
- Jan Kopecky (Skoda)
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.2006, 11:22 
Avatar
Status: JäsenLiittynyt: 19.01.2003, 18:32Viestit: 3597Paikkakunta: Norge
Pisteitä: 3170
Kassa: +0.00 yks. Palautus%: - Panosten ka: - Vetoja: 0
http://www.wrc.com/page/WRCAnalysis/0,, ... 81,00.html

Tuolla muuten WRC.comin season preview oheisluettavaksi.
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.01.2006, 22:29 
Status: JäsenLiittynyt: 13.09.2003, 01:01Viestit: 474Paikkakunta: Jyväskylä
Pisteitä: 6
Neo kirjoitti:
BAW:n sääntöjä en muista, kun itse jouduin viime vuonna lopettaan WRC:n laskennan muiden kiireiden vuoksi, eikä ole jäänyt mieleen hirveästi vetoja sinne.

P.S Itse pidän kyllä sitä sääntöä nimenomaan järkevänä, että ensin keskeyttänyt häviää hedarin :D Sama asiahan se on formuloissakin, jos toinen ajaa 1. kiekalla pihalle ja vastapuoli 5. kiekalla niin totta kai se myöhemmin keskeyttänyt voittaa. Miten tuon voi muuten nähdä ;)

Kun noita sääntöjä nyt kaivelin niin samoin ne näyttäisi menevän BAW:llakin, myöhemmin keskeyttänyt voittaa ja keskeyttämisen jälkeen jatkavia ei enää huomioida. Kyllä tuon luokittelun F1:ssä nyt ymmärtää kun kilpailijoita on rajallinen määrä ja viimeisimpinä keskeyttäneet voivat päätyä jopa pisteille, ja ennen kaikkiea virallisetkin tulokset julkaistaan niin että keskeyttäneet ovat paremmuusjärjestyksessä. Rallissa tilanne on toinen, keskeyttäneet ovat aina samanarvoisia, pisteitä ei tipu tapahtui se (lopullinen) keskeytys sitten kisan ensimmäisellä tai viimeisellä pätkällä ja johtui se sitten ulosajosta tai auton hajoamisesta. Ja tosiaan kisojen virallisissa tuloksissa keskeyttäneet kuskit ovat ihan vain numerojärjestyksessä lueteltuina.

No mutta ei mahda mitään, näillä säännöillä mennään mutta jos meikäläinen perustaisi bookkerin niin tuota sääntöä ei siellä tasan olisi. :) Nyt ei muuta kuin odottelemaan kertoimia Monte Carloon..
0
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.01.2006, 13:21 
Avatar
Status: JäsenLiittynyt: 19.01.2003, 18:32Viestit: 3597Paikkakunta: Norge
Pisteitä: 3170
Kassa: +0.00 yks. Palautus%: - Panosten ka: - Vetoja: 0
Nyt on ilmestyneet BAW:lle kertoimia Monte Carloon 8) Hedareita pitää laskeskella illemmalla.

Aika hämmentävästi on avattu kertoimet kisan voittajasta:
Loeb 1,55
Grönholm 5,00
Solberg 6,50

Ei kai nyt sentään ihan näin mennä :shock:

Mikä on Shanella mutu Loebista tähän ekaan kisaan, se olisi kiva kuulla... itse olen jotenkin hukassa sen kanssa, joten voi olla että skippaan Loebin puolesta tai vastaan olevat vedot kokonaan MC:ssa.

Hedareita pitää tutkia illalla lisää, mutta tässä kohtaa on pakko olla virhe:

Most Constructor Points
Citroen 1.90
Ford 3.20
Subaru 5.00

Ei kai nyt Citroen voi olla millän suosikki, kun Fordillakin Hirvonen osaa kyllä ajaa asfalttia ja Subarulla on Solbergin lisäksi asfalttiässä Sarrazin :shock: Solberg keskeytti viime vuonna kun katsojat viskoivat lunta radalle, mutta oli sillon muistaakseni toisena rallissa. Citikka on kyllä aivan Loebin varassa, ja jos Ford tai Subaru saavat kaksi tehdasautoa maaliin niin kyllä niiden pitäisi tämä hoitaa?
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.01.2006, 17:26 
Status: JäsenLiittynyt: 13.09.2003, 01:01Viestit: 474Paikkakunta: Jyväskylä
Pisteitä: 6
Neo kirjoitti:
Mikä on Shanella mutu Loebista tähän ekaan kisaan, se olisi kiva kuulla... itse olen jotenkin hukassa sen kanssa, joten voi olla että skippaan Loebin puolesta tai vastaan olevat vedot kokonaan MC:ssa.

Mun mielestä noi on aika oikein ja Loeb on selvä suosikki kisaan. Jos muistellaan viime vuotta niin hän kiskoi eroa minuutin päivässä Grönholmiin & Solbergiin, jotka puolestaan ovat aina olleet Montessa enemmän tai vähemmän hukassa ja usein ovat sitä itsekin korostaneet että ei todellakaan ole mikään suosikkikisa heille. Kyllähän esim. se viimevuotinen oli ihan Solbergin oma virhe, incar-videosta selvästi kuultiin kuinka kartturi varoitti erittäin liukkaasta kohdasta ja taisihan tuon Petterkin itse lopulta myöntää ellen nyt ihan väärin muista.. ;)

Noissa valmistajapisteissä näyttäisi jotain ehkä olevan mutta palataan paremmalla ajalla niihin.. Sillä välin voi Neo tai joku muu avata varmaan uuden topicin vai mennäänkö tässä "kausiennakossa" myös Monten vedot läpi?
0
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.01.2006, 21:06 
Status: JäsenLiittynyt: 29.05.2004, 10:54Viestit: 332Paikkakunta: Pyhäjoki
Pisteitä: 0
Miten nyt nuo säännöt kaudelle 2006 menee? Veikkaajasta (25.10.2005) lainattua:

"Vaikka tallit ajavat samasta valmistajien MM-tittelistä, ne voivat kilpailla erilaisin säännöin"

"Tämän kauden jälkeen WRC-autoista karsitaan aktiiviset tasauspyörälukot ja moottorin vesiruiskutusjärjestelmä. Ensi kaudella tehdasautot ovat todennäköisesti ainakin aluksi hitaampia kuin tämän kauden sääntöjen autot. Tilannetta säädetään uudella kuljettaja säännöllä.
-Viiden viime vuoden aikana kuuden parhaan joukkoon sijoittuneet kuljettajat eivät voi enää ajaa ensi vuonna ajaa 2005-sääntöjen mukaisilla autoilla."

Siis Xavier Pons ajaa periaatteessa paremmalla autolla kuin Sebastian Loeb. Kuinka paljon siitä aktiivilukot vaikuttaa nopeuteen niin siitä ei ole tietoa. Jotain pohdintaa löytyi kuitenkin tuolta http://www.ralli.net/modules.php?name=F ... w=previous
0
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.01.2006, 21:58 
Status: JäsenLiittynyt: 13.09.2003, 01:01Viestit: 474Paikkakunta: Jyväskylä
Pisteitä: 6
Blackrock kirjoitti:
Kuinka paljon siitä aktiivilukot vaikuttaa nopeuteen niin siitä ei ole tietoa.

Siinäpä se. Pitää muistaa että Mitsubishi ajoi koko viime kauden ihan "vapaaehtoisesti" ilman aktiivilukkoja ja vauhtia riitti kyllä ihan yllättävänkin paljon. Selvästi edellisvuotta enemmän.
0
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.01.2006, 22:10 
Avatar
Status: JäsenLiittynyt: 19.01.2003, 18:32Viestit: 3597Paikkakunta: Norge
Pisteitä: 3170
Kassa: +0.00 yks. Palautus%: - Panosten ka: - Vetoja: 0
En ota asiaa toistaiseksi itse ihmeemmin huomioon, se on kuitenkin vain yksi niin pirun monesta tulokseen vaikuttavasta asiasta, ja isossa kuvassa melko pieni. Tuo etu kuitenkin tulee Xavier Ponsin kaltaisille kuljettajille, niin se on vetojenkin kannalta sama häviääkö Pons Montessa 1,2 vai 1,1 sek per kilometri Loebille, koska turpaan tulee kuitenkin että tukka lähtee. Siinä vaiheessa asiaa täytyy huomioida tarkemmin, kun vääntää hedareita noiden jämäkuskien kanssa keskenään, ja tulevaisuuden tähti on kokeneempaa ukkoa vastaan muuten about samantasoisella kalustolla.

P.S Tehdään Montelle oma otsikko, ja tähän kauden mittaan kaikki yleiset jutustelut
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Herra_Huu, HockeyFan, lospollos, Mäyris ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  


Powered by phpBB © 2008 phpBB Group | Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com
subSilver+ theme by Canver Software, sponsor Sanal Modifiye