F1 Barcelona 25-27-4
Lähetetty:
Nythän on niin, että ellei lauantain harjoituksissa tapahdu ulosajoja, moottoririkkoja tms., vedot aika-ajoon voi tehdä informaation puolesta jo nyt. Tänään harjoituksissa surffaillaan, jos tahti jatkuu samanlaisena kuin kolmessa ensimmäisessä GP:ssä.
Perjantain tulokset tekee kimurantiksi Renault. Tallin tekninen johtaja Robert Bell sanoi tällä viikolla, ettei heidän moottorinsa tarjoa samanlaista tehoa suorille kuin kilpakumppaneiden voimanlähteet.
Samaan haastatteluun äijä kuitenkin totesi, että aerodynamiikan suhteen on vielä pahempia ongelmia.
Bellin mukaan Renaultilta puuttuu aerodynamiikan tuottamaa pitoa nopeissa mutkissa, ja tästä aiheutuu luultavasti suurin osa suorituskyvyn puutteesta. Auto häviää aikaa myös hitaissa mutkissa, joissa auton suorituskyky määräytyy mekaanisesta pidosta. Siis suorat, nopeat ja hitaat mutkat ovat ongelmia.
No missä vitussa ne sitten pystyy ajamaan kilpaa??? Mitä muuta radalla on kuin suorat sekä nopeat ja hitaat mutkat? Perjantaina kuitenkin Renault toimi, mutta edelleenkään en usko autoon. Kaikki Alonsosta lähtien on sen teilanneet, joten ei vielä vetoja Rellun puolesta.
MacLarenin suunta on alaspäin. Hamiltonin viisi viimeistä kisaa ovat menneet päin p:tä. Perjantaikaan ei näyttänyt hyvältä; Hämäläinen ei varsinkaan vika sektorilla pysynyt kärjen vauhdissa, ja Heikin auto ei toiminut lainkaan. Hedarit näitä kahta vastaan jo nyt peliin.
BMW on ollut alusta asti hyvä, vaikka nyt molemmat jäi perjantaina kympin sakista. Pienellä riskilläkin uskon, että haastavat silti McLarenin, ja kannattaa katsoa jos tältä suunnalta löytyy peliä nimenomaan Hamiltonia vastaan, kun britit pelaa sitä anyway. BMW eli ilmeisesti Kubica lähtee ratkaisevaan aika-ajoon erittäin kevyellä autolla, ja Nordicbetin 8,0 polskin paalusta on erittäin hyvä tarjous.
Auto Sprint lehti on laskenut, että Ferrari saavuttaa 30% enemmän aerodynaamista pitoa uudella nokkaratkaisulla. Se olisi 0,15 sekkaa kierroksella, joten tuossa arviossa on varmaan liioittelua. Ferrari itse on ollut maltillinen puhuessaan uudesta reikänokasta, mutta ilmeisen tyytyväisiä tallissa ollaan. Perjantaina Kimi veti pitkän stintin ja ajat oli koko ajan hyviä. Itse kisan voittajavetoon vaikea keksiä Ferrarin voittanutta ellei em. Kubica tee ihmeitä, mutta Massa voisi olla hyvä peli-idea. Barcelonassa Kimillä on ollut vaikeuksia/epäonnea, ja toisaalta Massa on voittanut Kataloniassa, ja tänäkin vuonna viimeksi huhtikuun testeissä auto kulki. Kimi on maailmanmestarina kasvanut niin paljon, ettei omien sanojensa mukaan enää väkisin hae voittoja joka skabasta. Bahrainin jälkeen kaikki intoili Massan voitosta, mutta Kimi tiesi, että brassi otti häntä kiinni vain kaksi pinnaa, 10-8. Kimin suosikkiradat tulee myöhemmin, ja kypsä (positiivisessa mielessä) äijä tietää, että vielä ei ole pakko voittaa. Ferrarien jälkeen pakka mukavasti auki.
Aika-ajoon
Kubica 8,0 Nordicbet
Button-Colthard 1,85 Bwin (molemmat Hondat perjantaina surkeita)
Button-Glock 1,7 Bwin
Lewis-Kovis 3,0 Unibet
Trulli-Nico 2,1 Unibet
Perjantain tulokset tekee kimurantiksi Renault. Tallin tekninen johtaja Robert Bell sanoi tällä viikolla, ettei heidän moottorinsa tarjoa samanlaista tehoa suorille kuin kilpakumppaneiden voimanlähteet.
Samaan haastatteluun äijä kuitenkin totesi, että aerodynamiikan suhteen on vielä pahempia ongelmia.
Bellin mukaan Renaultilta puuttuu aerodynamiikan tuottamaa pitoa nopeissa mutkissa, ja tästä aiheutuu luultavasti suurin osa suorituskyvyn puutteesta. Auto häviää aikaa myös hitaissa mutkissa, joissa auton suorituskyky määräytyy mekaanisesta pidosta. Siis suorat, nopeat ja hitaat mutkat ovat ongelmia.
No missä vitussa ne sitten pystyy ajamaan kilpaa??? Mitä muuta radalla on kuin suorat sekä nopeat ja hitaat mutkat? Perjantaina kuitenkin Renault toimi, mutta edelleenkään en usko autoon. Kaikki Alonsosta lähtien on sen teilanneet, joten ei vielä vetoja Rellun puolesta.
MacLarenin suunta on alaspäin. Hamiltonin viisi viimeistä kisaa ovat menneet päin p:tä. Perjantaikaan ei näyttänyt hyvältä; Hämäläinen ei varsinkaan vika sektorilla pysynyt kärjen vauhdissa, ja Heikin auto ei toiminut lainkaan. Hedarit näitä kahta vastaan jo nyt peliin.
BMW on ollut alusta asti hyvä, vaikka nyt molemmat jäi perjantaina kympin sakista. Pienellä riskilläkin uskon, että haastavat silti McLarenin, ja kannattaa katsoa jos tältä suunnalta löytyy peliä nimenomaan Hamiltonia vastaan, kun britit pelaa sitä anyway. BMW eli ilmeisesti Kubica lähtee ratkaisevaan aika-ajoon erittäin kevyellä autolla, ja Nordicbetin 8,0 polskin paalusta on erittäin hyvä tarjous.
Auto Sprint lehti on laskenut, että Ferrari saavuttaa 30% enemmän aerodynaamista pitoa uudella nokkaratkaisulla. Se olisi 0,15 sekkaa kierroksella, joten tuossa arviossa on varmaan liioittelua. Ferrari itse on ollut maltillinen puhuessaan uudesta reikänokasta, mutta ilmeisen tyytyväisiä tallissa ollaan. Perjantaina Kimi veti pitkän stintin ja ajat oli koko ajan hyviä. Itse kisan voittajavetoon vaikea keksiä Ferrarin voittanutta ellei em. Kubica tee ihmeitä, mutta Massa voisi olla hyvä peli-idea. Barcelonassa Kimillä on ollut vaikeuksia/epäonnea, ja toisaalta Massa on voittanut Kataloniassa, ja tänäkin vuonna viimeksi huhtikuun testeissä auto kulki. Kimi on maailmanmestarina kasvanut niin paljon, ettei omien sanojensa mukaan enää väkisin hae voittoja joka skabasta. Bahrainin jälkeen kaikki intoili Massan voitosta, mutta Kimi tiesi, että brassi otti häntä kiinni vain kaksi pinnaa, 10-8. Kimin suosikkiradat tulee myöhemmin, ja kypsä (positiivisessa mielessä) äijä tietää, että vielä ei ole pakko voittaa. Ferrarien jälkeen pakka mukavasti auki.
Aika-ajoon
Kubica 8,0 Nordicbet
Button-Colthard 1,85 Bwin (molemmat Hondat perjantaina surkeita)
Button-Glock 1,7 Bwin
Lewis-Kovis 3,0 Unibet
Trulli-Nico 2,1 Unibet