F1 Intian GP
Lähetetty:
Hiukkasen ennakkoa Intian GP:iin
Rata on melko samantyyppinen kuin Korea. Ainoa varsinainen ero on nopeden aerodynamiikkaa vaativien mutkien määrässä. Tällä radalla niitä on huomattavasti vähemmän ja ne ovat hieman hitaampia. Rataan sisältyy kuitenkin erittäin pitkä suora (kuten Koreassa) ja 4 erittäin hidasta mutkaa (kuten Koreassa). Tältä pohjalta en odota kovin suuria muutoksia tallien voimasuhteisiin.
- RB tulee olemaan hyvin kärjessä. Nopeat mutkat eivät ole olleet mikään RB:n bravuuri tänä vuonna, joten niiden vähäinen määrä tällä radalla ei pudota tallia kärjestä.
- Laren tulee olemaan hyvin kärjessä. Auto toimii lähtökohtaisesti kaiken tyyppisillä radoilla. Koreassa oli paskaa tsäkää. Buttonin kolari ja Hamiltonin autossa vika. Eli Korean tulosten ei kannata turhan paljon antaa vaikuttaa arvioihin.
- Ferrari tulee olemaan suorituskyvyltään samalla tasolla tai hieman heikompi kuin Koreassa. Pärjätäkseen paremmin Ferrari vaatisi nopeampaa rataa.
- Lotus voi olla hieman lähempänä tai jopa parempi kuin Ferrari hitaampien mutkien vuoksi.
- Mersu voi nousta yllättävänkin lähelle kärkeä, koska heidän auto toimii sitä paremmin mitä vähemmän nopeita mutkia radalla on.
- Sauber jäänee jälleen jälkijoukkoihin, koska auto vaatisi pärjätäkseen nopeamman radan.
- Force India päihittänee tällä radalla sekä Williamsin, että Sauberin ja saattaa haastaa jopa Lotuksen ja Ferrarin nopeudessa.
- Toro Rosso saattaa jälleen olla yllättäjä kisassa, koska rata tyyppi sopii vielä paremmin kuin Korea, jossa jo pärjäsivät kohtuullisesti.
Tallit suorituskykyjärjestyksessä siis:
1. RB
2. Laren
3. Ferrari, Lotus, Mersu, Force India
4. Williams, Toro Rosso
5. Sauber
6. Loput paskat....
Rata on melko samantyyppinen kuin Korea. Ainoa varsinainen ero on nopeden aerodynamiikkaa vaativien mutkien määrässä. Tällä radalla niitä on huomattavasti vähemmän ja ne ovat hieman hitaampia. Rataan sisältyy kuitenkin erittäin pitkä suora (kuten Koreassa) ja 4 erittäin hidasta mutkaa (kuten Koreassa). Tältä pohjalta en odota kovin suuria muutoksia tallien voimasuhteisiin.
- RB tulee olemaan hyvin kärjessä. Nopeat mutkat eivät ole olleet mikään RB:n bravuuri tänä vuonna, joten niiden vähäinen määrä tällä radalla ei pudota tallia kärjestä.
- Laren tulee olemaan hyvin kärjessä. Auto toimii lähtökohtaisesti kaiken tyyppisillä radoilla. Koreassa oli paskaa tsäkää. Buttonin kolari ja Hamiltonin autossa vika. Eli Korean tulosten ei kannata turhan paljon antaa vaikuttaa arvioihin.
- Ferrari tulee olemaan suorituskyvyltään samalla tasolla tai hieman heikompi kuin Koreassa. Pärjätäkseen paremmin Ferrari vaatisi nopeampaa rataa.
- Lotus voi olla hieman lähempänä tai jopa parempi kuin Ferrari hitaampien mutkien vuoksi.
- Mersu voi nousta yllättävänkin lähelle kärkeä, koska heidän auto toimii sitä paremmin mitä vähemmän nopeita mutkia radalla on.
- Sauber jäänee jälleen jälkijoukkoihin, koska auto vaatisi pärjätäkseen nopeamman radan.
- Force India päihittänee tällä radalla sekä Williamsin, että Sauberin ja saattaa haastaa jopa Lotuksen ja Ferrarin nopeudessa.
- Toro Rosso saattaa jälleen olla yllättäjä kisassa, koska rata tyyppi sopii vielä paremmin kuin Korea, jossa jo pärjäsivät kohtuullisesti.
Tallit suorituskykyjärjestyksessä siis:
1. RB
2. Laren
3. Ferrari, Lotus, Mersu, Force India
4. Williams, Toro Rosso
5. Sauber
6. Loput paskat....