Jaaritellaan ekan kisan pohjalta vähän alkuun, jos siitä jollekin olisi vaikkapa iloa (=naurun aihetta):
Ei ihan yhtä nopea rata kuin Australia, mutta toisaalta kaksi todella pitkää suoraa peräkkäin. Hieman enemmän hitaita mutkia kuin nopeita. Oletusarvo on, että loistavat downforce-ominaisuudet omaavat autot (RB), eivät tällä radalla juhli yhtä paljon kuin normaalisti, verrattuna niihin, jotka ovat panostaneet enemmän puhtaaseen nopeuteen ja mekaaniseen pitoon (esim Mersu). Malesian sää
aina yhtä arvaamaton... mihin aikaan ne kuurot tällä kertaa tulevat... osuuko aika-ajoon... kisaan
Kellekään ei tulle yllätyksenä, että minunkin mielestäni McLaren on juuri tällä hetkellä todella suurissa ongelmissa, eikä luonnollisesti pysty ongelmiaan tässä viikossa ratkaisemaan.... ellei.... ne johdu ainoastaan renkaiden ymmärtämättömyydestä, jolloin ymmärryksen saavutettua tallin, parannus on välitön. En kuitenkaan usko ongelman olevan näin yksinkertainen, joten Mäccäri jatkanee varjojen mailla toistaiseksi. Pidän kuitenkin erittäin tarkassa silmäilyssä, koska renkaat ovat erit, lämpötilat ovat erit, jne, Mäccäri ei ole ikinä ulkona taistosta
RedBullin kisavauhti osoittautui odottamattomat vaisuksi, mutta tullevat olemaan aika-ajoissa jälleen erittäin vahvoja. Ovat toki myös kisassa vahvoja, mutta pitää tarkistaa tuon vahvuuden taso, jottei mene vedot pahasti vituiksi
Eivät tulle pärjäämään kisavauhdissa Ferrarille eivätkä Lotukselle. Mersunkin kanssa saavat olla tarkkana.
Mersu osoitti yllättävän hyvää kisakyytiä, mutta myös todella yllättävän hyvää renkaiden kestoa. Katsotaan nyt sitten kun mennään "hieman" kovempaan kuumuuteen, vieläkö renkaat kestävät Mersullakin. Oletettavasti kestävät siinä kuin muillakin. Aika-ajoissahan Mersu pärjäsi viime kaudellakin usein vähintäänkin kohtuullisesti, mutta nyt näyttäisi, että kisanopeuden sudenkuopat on vältetty myös, joten otetaan huomioon. Tämän radan pitäisi mielestäni sopia Mersulle suhteessa paremmin kuin yhdellekään muulle kärkitallille, joten odotan maltillisesti jopa viime kisaa parempia sijoituksia sekä aika-ajoissa, että kisassa. Monet näyttävät luulevan, että Lewis raiskaa Nicon sekä aika-ajoissa, että kisoissa... ei tule pitämään paikkaansa. Hamilton on toki armoitettu aika-ajaja ja erittäin kova kisakuski, mutta Nico jää vain hiuskarvan perään (heittäisin pitkässä juoksussa aika-ajot Hämäläiselle maks 65/35 ja kisat meneekin sitten varmaan 50/50).
Lotus iski pöytään melkoisen valtin viime kisassa. Viime kaudellakin kehuttiin kovasti renkaille hellää autoa, mutta ei se vaan oikein realisoitunut missään vaiheessa. Nyt ero oli niin järjetön, että pystyttiin käyttämään lähes samalla nopeudella yhdet renkaat vähemmän ja se näkyy melko hyvin jo tuloksissakin
. Tähän kisaan kuitenkin on käytössä eri renkaat ja eri olosuhteet, joten ei voi pitää mitenkään itsestään selvänä, että pelin henkin on sama. Viime viikonloppua ei kuitenkaan ole unohdettu vetoja vedeltäessä... Grosjean oli vähän varjojen mailla, mutta ei voi jatkaa varman päälle ajelua loputtomasti, eiköhän sieltä se räjähtävä nopeus jossain vaiheessa taas saada esiin, vai onko niin, että auto on entistä enemmän suunniteltu vain Kimille?? Seurataan mielenkiinnolla.
Sauber saattaa radan luonteesta johtuen pystyä haastamaan ForceIndian paremmin tai jopa voitokkaasti ensi viikonloppuna.