Sivu 1/2

F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1

Vedonlyöntivihje: - F1 2015 Driver's Champion - peliaika päättynyt

kohde
F1 2015 Driver's Champion
veto
Kimi Räikkönen
kerroin
51.000 (Pinnacle)
panos
0.1 yks.
Vähän on vasta testattu. Mutta silläkin riskillä, että Mese on piilotellut vauhtiaan ja Ferrari vetänyt täysiä, otetaan Kimiä mestariksi. Ainakin vielä toisten testien ekana päivänä (tänään) Kimi veti mediumeilla 1'25.1 Barcelonassa, kun Maldo (Lotus-Mese) veti softeilla 1'25.0 ja samoin softeilla Ricciardo veti 1'25.5 (RB-Rellu). Softit tänään kaikesta päätellen yli 1.5 sekkaa nopeammat kuin mediumit, joten huimaa on Ferrarin vauhti, jos eivät ihan höyryillä vetele. Hamiltonin paalu viime kaudella Barcelonassa 1'25.2 ja tuolloin oli niin paljon lämpimämpää, että renkaat olivat vähintään sekunnin nopeammat kuin tänään... toisaalta koneesta ei saanut tehoja varmaan lämmön takia silloin samassa suhteessa kuin tänään kylmässä. Mesellä vähän hankaluuksia testeissä, mutta ei liene mitään sellaista mitä ei ennen kauden alkua saataisi kuntoon.

Vettelille tarjotaan vain 17 kerrointa ja se on kyllä liian matala. Auto on rakennettu Kimin viime kauden valituksien pohjalta Kimille, joskin Vettelillä samahko ajotyyli. Ehkä Vettel on tässä parissa kaikesta huolimatta pienoinen suosikki, mutta ei näin helvatan suuri mitä kerroinasettelu antaa ymmärtää. Jos tasoissa mennään loppukaudelle, niin sitten voi tietty astua politikointi peliin, kun Vettel jatkanee Ferrarilla pitkään ja Kimi taas maksimissaan kaksi kautta (todennäköisesti vain yhden, ellei mestaruutta nyt tule).

Pakko kuitenkin olla tähän mennessä nähdyn perusteella tuo Kimin 51 ylikerroin.

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1
SBOlla kausihedareita todella karkeilla arvioilla (kuten arvata saattaa):

Vettel vs Kimi - Kimi - 2.88 - 40-45%
Vettel vs Button - Vettel - 1.75 - 60-65%
Ricciardo vs Vettel - Vettel - 2.47 - 40-45%
Alonso vs Vettel - Vettel - 1.82 - 55-60%

Kaikki riippuvaisia toisistaan, enkä ainakaan itse tykkää näihin hedareihin pistää rahoja kiinni koko kaudeksi. Mutta siinäpä niitä, jos joku haluaa...
Voi olla, että osoittautuvat täysin paskoiksi vedoiksi jo ennen ensi viikon alkua, kunhan taas testit etenevät :D

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja Hese
Vettelille tarjotaan vain 17 kerrointa ja se on kyllä liian matala.
Pinnyltä saa myös Ferrarin tallimestaruudesta 17. Kelpaa tänne, kun esim. Mac/Honda jolta odotettiin paljon, näyttää olevan aivan sekaisin.

Tämän päivän huippuajan lisäksi Kimihän rikkoi vuodentakaisen Jerezin kärkiajan 2,5 sekunnilla ekoissa testeissä. Kimi veti Jerezissä 1.20,841 ja toiseksi parhaan ajan 1.20,948 veti tallikaveri Vettel.

Ferrari on kova.

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja Mungo
Ferrari aloitti viime kauden oman ilmoituksensa ja tutkimustyönsä mukaan 80 hevosvoimaa heikommalla moottorilla kuin Mercedes. Kun auton etupään ratkaisut olivat vielä Räikköselle sopimattomia, mitkään pienet parannukset eivät kauden aikana auttaneet. Tällä kaudella kaikki näyttäisi olevan toisin. Vai onko? Ei ole ja on. Ferrarin moottorista saataneen tällä hetkellä yli 100 hevosvoimaa enemmän kuin viime kaudella ensimmäisessä kisassa. Lisäksi autoon on tehty monta sellaista muutosta, jotka helpottavat Räikkösen ajamista. Näihin kuuluu ennen kaikkea iskunvaimennuksen geometria. Räikkösen ajotyyli vaatii mm. sen, että hän "tuntee" auton liikkeet näpeissään ja tehdyillä ratkaisulla se näyttäisi olevan ok. Kisavauhti muodostuu kuitenkin monista muistakin tekijöistä jousituksen, aerodynamiikan, moottorin lisäksi kuten vetopidosta ja downforcesta sekä renkaista ja niiden kulutuksesta. Tällä hetkellä vaikuttaa kuitenkin siltä, että Ferrarista saattaisi tulla Mercedeksen ykköshaastaja. Mitenkään varmaa tämä ei vielä ole, mutta ajetut testit ja eilen lyöty paaluaika huomioiden tämä on hyvinkin mahdollista.

Mersusta (Mercedes-talli) pari sanaa. Olen aika varma että Mersun puolella tullaan vauhtia ja valmiuksia piilottelemaan ja antamaan muille talleille hyvin vaillinainen kuva tulevan kauden autosta. Tähän on useita syitä, ihan teknisiäkin. Ennen kaikkea kuitenkin se, että tällä toiminnalla pidetään odotuksia hieman realistisemmissa puitteissa ja luodaan samalla F1-maailmalle (yleisö, sponsorit) kuvaa kovan taistelun tulevasta kaudesta, jossa Mersu on toki ennakkosuosikki, mutta etumatka on pieni. Ei. Mersu on olettaakseni valovuoden muita edellä. En usko ihan samaan +100 hevosvoimaan, mutta kyllä sieltäkin löytyy sellaiset +30/50 hevosvoimaa. Jos muissa teknisissä ratkaisuissa ei ole hävitty viime kauteen nähden, Mersu on selvä ykkönen kisasta 1 alkaen. Mutta ei niin selvä ainakaan ennen kauden alkua, että tarjotut kertoimet lähinnä Ferrarille olisivat alikertoimia.

Itsellä sisällä niin Räikköstä kuin Ferrariakin. Hieman ovat kertoimet laskeneet enkä laita tagiin alempina koska yllä on jo Räikköselle 51 kertoimella seuranta. Alla omat rajat Ferrarin osalta:

Ferrari 7.51 % (raja 13.32)
Räikkönen 3.02 % (raja 33.11)
Vettel 4.49 % (22.27)


Ferrarista saa edelleen mm. Pinnacle 14 eli hyvin lievä yk, Ferrari/Räikkönen saa mm. Pinnacle Räikkönen 43.50 eli hyvin vahva, joskin harvoin palkitseva ylikerroin. Onhan Vettel todennäköisesti Kimiä parempi kuski, mutta ero ei Räikkösen ohjeiden ja toiveiden mukaan valmistetussa autossa ole mitenkään niin iso kuin markkina kuvittelee. Sekin on mahdollista, että kisa- ja aika-ajoissa auto ei istu Vettelin käteen ennen joitakin muutoksia ja niiden kanssa säätämisessä menee sitten koko kausi ja lopulta Vettel on Kimin apupoika. Toiseen suuntaan toki todennäköisempi mutta oli kumpaan suuntaan tahansa, näillä kuskeilla avut onnistuvat parhaiten F1-talleista ja tämä nostaa hitusen Ferrarin osakkeita.

Muista talleista tulevan viikonlopun ja sitä seuraavan viikonlopun jälkeen. Alustava näkemys on Mersulle myös valmis. Se on 75 prosenttia tallimestaruudesta.

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1
Mungon kanssa käytännössä kaikesta samaa mieltä. Eilen pohdiskelin, että kirjoitanko prosentteja Räkälle ja Vettelille. Jätin kirjoittamatta, koska niin paljon vielä epävarmuuksia, mutta jos olisin kirjoittanut, ne olisivat olleet Räkä 3% ja Vettel 5%, joten linjat ovat kyllä hyvin samat Mungon kanssa :peukku:

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1
Rosberggi väläytti vähän Mersun nopeutta tänään. Meediumi-gummeilla 1'24.584
Suht samoissa olosuhteissa Kimi veti torstaina Mediumeilla 1'25.167

Polttoainemääristä ei tarkkaa tietoa, mutta vaikuttaisi loogisesti ajatellen, että suht samanpainoisilla autoilla olisi oltu. Olisko se Mesen etu nyt sitten viime kauden alun yli sekunnista kutistunut tuohon puolen sekunnin tietämiin... ehkäpä.

edit. ja tämähän tietää kisoja ajatellen hyvää, koska Ferrarin jousitusgeometriamuutoksien pitäisi pienentää rengaskulutusta ja Kimi on jo muutenkin tunnettu hellästä rengaskäsittelystään.

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1
Muutama huono uutinen...

Nico rykäisi pehmeillä kumeilla Barcelonassa 1'22.7 ja valitti, että säädöt oli paskat :o Tämä oli kyllä käsittääkseni ihan selkeä "aika-ajoveto", muttei luonnollisestikaan aivan höyryillä, kevyehköllä kuitenkin. Tänään oli toki lämpimin päivä testeissä, joten renksaat toimivat paremmin kuin aikasempina päivinä.

Vertailuna Massan "aika-ajoveto" 1'23.5 ja Kimin veto 1'24.5. Räkän veto ei kuitenkaan varmuudella ollut "aika-ajoveto", mutta enintään keskiraskaalla, joten oletetaan seuraavaa aika-ajovedoissa kun kaikki saa vempeleet iskuun:

Mese +0.000
Willy +0.500
Ferru +0.700
RedB +0.700

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1
Se toinen huono uutinen:

Hämppiksellä huhutaan olevan "kirjoitusta vaille" valmis sopimus Mesen kanssa, joka kattaa seuraavat kolme kautta ja sen arvo olisi >200M€. eli n. 70M€ per kausi. Arvatkaapa saako Nico voittaa mestaruutta, jos tallissa on tuon hintainen mies :roll:

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1
Lisää huonoja uutisia :(
MTV3 kirjoitti:Moottorivalmistaja Mercedeksen jättiaskel ERS-järjestelmän kehittämisessä on tuonut Valtteri Bottaksen Williams-tallille huomattavasti lisää tehoa.

Bottas kertoo, että uudessa voimayksikössä energiaa kierrättävä ERS on kuljettajan käytössä suurimman osan ajasta, kun taas viime vuonna siitä sai apua vain ajoittain.

– He (Mercedes) ovat pystyneet kehittämään sitä ja se pystyy paremmin keräämään energiaa talteen. Akut täyttyvät nopeammin ja energiaa vapautuu enemmän, joten se auttaa aika paljon, Bottas kertoo MTV Sportille.

Mainos (uutinen jatkuu alla)
ERS-järjestelmän pätkimisen on voinut tähän asti nähdä pitkillä suorilla punaisen valon vilkkumisena auton peräpäässä. Bottaksen mukaan tätä nähdään jatkossa vähemmän. Barcelona ei kuulu suoranopeudestaan tunnetun Williamsin lempipaikkoihin eikä ERS:n täyttä kapasiteettia pysty siellä esittelemään.
Tämä on erittäin huono uutinen kilpailujen tasaisuuden kannalta, koska jo viime vuonna Mesellä oli selvästi enemmän ERS-kapasiteettia kierroksella kuin muilla. Aika-ajojen "tasaisuus" johtui siitä, että kaikkien ERS ladattiin täyteen ennen vetoa. Kisassa Meset painoivat kuitenkin maisemaan, koska "livenä" Mese pystyi keräämään enemmän energiaa ERS:iin kuin muut. Jos nyt tuosta tilanne vielä on parantunut Mesellä, niin eipä sitten kyllä voi juuri tasaisempaa kautta enää toivoa :cry:

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1
Tänään nopeat kierrokset vihdoinkin samoissa olosuhteissa:

Hämis 1'23.02 softit
Massa 1'23.26 supersoftit
Räkä 1'23.27 supersoftit

Ei kaukana olla ylempänä ennakoidusta. Kun Hämppi lyö supersoftit alle, se on puoli sekkaa pois ajasta. Ja kun Williamsiin pistetään penkin ja ratin väliin Vale, niin se on 0.2 sekkaa ajasta pois. Sitten ollaankin ennakoidussa 8--) :
Mese +0.0
Williams +0.5
Ferru +0.7

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1
Ylläolevista "huonoista" uutisista huolimatta, emme ole ainoita, jotka uskovat Kimille menestystä tänä vuonna. Toki toivomme Valtullekin nousua GP-voittajien kastiin. Kannattaa lukea Heikki Kultan blogi, jos yhtään aihe kiinnostaa (ei siinä varsinaista asiaa ole, mutta hengennostatusta kuitenkin).

http://blogit.ts.fi/formulablogi/2015/0 ... voittajaa/

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja Erkka Vee
Alonso jää pois avauskisasta, mitenhän käy Vettel-Alonso koko kauden kestävän betsin? En löytänyt William Hillin säännöistä ainakaan selvennystä tähän, onko jollain tietoa?

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1
F1-maailmassa ennen avauskisaa käynnissä varsinainen dekkari.

Alonso ajaa seinään.
McLaren tiedottaa:"Kaikki kunnossa."
Alonso joutuu sairaalaan tarkastukseen.
Alonso joutuu jäämään sairaalaan yhdeksi yöksi tarkkailuun.
McLaren tiedottaa:"Lieväkin aivotärähdys on liioittelua, mutta Alonsolla saattoi hetkellisesti olla taju kankaalla."
Alonso joutuu jäämään useaksi yöksi sairaalaan.
McLaren ilmoittaa onnettomuuden syyksi tuulenpuuskan.
Selviää, että Alonso on ollut törmäyksen jälkeen sekaisin kuin seinäkello. Puhunut italiaa ja luullut ajavansa Ferraria.
FIA alkaa tutkimaan Alonson onnettomuutta.
Alonso joutuu jättämään viimeiset testit väliin.
Alonso joutuu jättämään ekan kisan väliin.
Bildin mukaan useat tallit harkitsevat Ausralian osakilpailun boikotoimista Alonson onnettomuuden vuoksi :shock:

Mikähän on tämän episodin lopputulos ja Alonson onnettomuuden todellinen syy? En viitsi edes arvailla. Eiköhän se aikanaan selviä.

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1
Jos nämä huhut pitävät paikkansa, niin voipi olla, ettei Lonso ajele hetkeen aikaan... mutta voipi olla, ettei ajele kukaan muukaan...
Entinen F1-ajaja Fabrizio Barbazza väitti kuulleensa luotettavista lähteistä Alonson saaneen ennen onnettomuuttaan noin 600 voltin sähköiskun. Alonso ei sen jälkeen kyennyt hallitsemaan autoaan. Alonsolla on Barbazzan mukaan ollut onnettomuuden jälkeen keskittymisvaikeuksia sekä tilapäinen tukos suonissa.

Espanjalaisen El Mundo-lehden mukaan Alonso olisi kieltäytynyt ajamasta F1-autoa ennen kuin onnettomuuden syy on selvitetty. Muutkin kuljettajat ovat huolestuneita.

Bild-lehden mukaan kaikki tallit haluavat onnettomuudesta perusteellisen selvityksen ja uhkaavat jopa Melbournen kisan boikotilla, mikäli selvitystä ei tule. Kuljettajien turvallisuutta ei haluta vaarantaa ja tallit pelkäävät, että joku toinenkin kuljettaja voisi saada sähköiskun.

Formula ykkösten säännöt muuttuivat perusteellisesti 2014. Hybridijärjestelmät eivät ole toistaiseksi aiheuttaneet vakavia onnettomuuksia, mikä Bildin mukaan on aiheutunut hyvästä tuurista.
" FIA investigators are now deep into their analysis of the mysterious McLaren-Honda crash, but what the telemetry shows is odd and the only person who might actually know - the Spaniard himself - cannot remember.
Auto Motor und Sport claims the telemetry shows Alonso's highest speed in the corner as 215kph, but then he inexplicably hit the brakes, downshifted, but maintained apparent control of the Honda-powered MP4-30. Once his speed dropped to 135kph, Alonso steered to the right and struck the wall at 105kph. It is this that Sebastian Vettel observed as "strange".

It is known that Alonso was at some point unconscious, but the car was only lightly damaged and the 33-year-old's helmet showed not a single scratch. What the FIA has reportedly ruled out is the electric shock theory, backed not only by the telemetric evidence but also because Alonso's medical tests showed no sign of a symptomatic enzyme."

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1 v2.0
Tässä "muutama" perustelu sille, miksi lähes poikkeuksetta kannattaa lyödä Maldonadoa ekaksi keskeyttäjäksi 8--) .... anyprice... joillekin vain sattuu enemmän...


Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1 v2.0
Lehden tietojen mukaan vasta keväällä käyttöön tuleva voimayksikkö oli Ferrarin asiakastallin Sauberin käytössä Barcelonan F1-testien kahtena viimeisenä päivänä.

Testeissä saadut tulokset olivat lupaavia, sillä uusi voimayksikkö tuottaa yli 800 hevosvoimaa, noin 30 vähemmän kuin F1-sarjaa hallitsevalla Mercedeksellä on käytössään.

Gazzetta kertoo, että Ferrari jatkaa uuden moottorinsa kehittämistä ja ottaa sen käyttöön, kun formulat palaavat toukokuussa Eurooppaan.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/arti ... ia/4940342

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1 v2.0
lammpa-1 kirjoitti:Hämppiksellä huhutaan olevan "kirjoitusta vaille" valmis sopimus Mesen kanssa, joka kattaa seuraavat kolme kautta ja sen arvo olisi >200M€. eli n. 70M€ per kausi. Arvatkaapa saako Nico voittaa mestaruutta, jos tallissa on tuon hintainen mies :roll:
SuomiF1 kirjoitti:Nyt Bildin mukaan yhteisymmärrykseen ollaan päästy. 2016 alkava jatkopesti kestää vuoteen 2018 asti ja tuo miehelle noin 37 miljoonan euron tulot vuodessa.
No ei sentään 70 miltsiä, mutta tuota... tuota... Hämäläisellä on kyllä sellainen arvostus Mesellä (jota tämä palkkakin kuvaa), että vaikee on Nicon lyödä kapulaa rattaisiin edes "saksalaisuudellaan". Hämppis on kyllä nopeudellaan kaiken arvostuksensa ansainnut :peukku:
Varmaa on se, että Nicon sopimus ei ole saman arvoinen. Ja varmaa on myös se, että.... kyllä sille Hämpille ne paremmat taktiikat ja pelit ja vehkeet tämän myötä suodaan, vaikka virallisesti sanottaisiin mitä....

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1 v2.0
Hämpin mestaruus ei silti (edellisestä uutisesta huolimatta) ole yli 70%, joten ei kannata mennä takomaan Pinnylle Hämpin mestaruutta kertoimella 1.43...

Hämppiksen pytty kimaltelee suunnilleen luvuissa 63-65% tällä hetkellä.

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1 v2.0
Has Maldonado crashed today?
Kuva

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1 v2.0
Erittäin hienoja kuvia vuoden 2017 formula ykkösistä:

https://www.behance.net/gallery/2517480 ... -1-Concept

Kuvat on tehnyt tällä hetkellä tiedossa olevien teknisten speksien pohjalta hollantilainen graafinen suunnittelija Andries van Overbeeke.

esimerkkikuva:
Kuva

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1 v2.0
Viime hetken huhuja:

1. Rellu meinaa, että kone on nyt luotettava ja seuraavaksi (eli Kiinassa) aletaan ottamaan irti tehoja -> väittävät haastavansa Williamsin (eivät puhu Ferrarin haastamisesta, oma arvio eivät haasta Williamsia, mutta ovat selkeitä nelosia tallimittakaavassa)
2. Boltterin mielestä Williams sopii paremmin Kiinaan kuin aikaisemmille... (omasta mielestäni eipä juurikaan, vaan sijoitus on vahva kolmonen tallikategoriassa, mutta katotaan viikonloppuna kumpi on oikeassa :))
3. Mersu mukamas piilotteli uutta ihmeellistä etusiipeään vielä Malesiassa, koska olivat Ausseissa ylivoimaisia... nyt sitten ottavat käyttöön (oma arvio maks 0.1 sekkaa per kierros)
4. Alonso on taas tallissa, jossa lopettaa uransa (edellinen sellainen talli oli Ferrari...)

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1 v2.0
MTV3 kirjoitti:Laudan mukaan myös taktinen osaaminen on nyt suurennuslasin alla. Autoja ajatetaan samalla taktiikalla vain, jos Ferrari on turvallisesti takana.

– Jos niin ei käy, teemme eri taktiikat, koska tällainen kisatilanne vaatii sitä.
Tämä tulee vaikuttamaan merkittävästi Mersujen välisiin voimasuhteisiin kisassa!

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1 v2.0
kesä lähestyy... pitäiskö mun aina kesän myötä muistaa pistää vetojen oheen romillet?

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1 v2.0
Neljä kutakin komponenttia saisi kauden aikana käyttää. Hiukan tuskaa RB:lla ja Mäkkärillä, kun on kolmeakin komponenttia paikoittain käytetty kolmen kisan jälkeen :?

Voimanlähdekiintiöt elementeittäin (numerot järjestyksessä: polttomoottori, turboahdin, lämpöenergiageneraattori, jarruenergiageneraattori, akku, hallintaelektroniikka):
Mercedes Lewis Hamilton 1 1 1 1 1 2
Mercedes Nico Rosberg 1 1 1 1 1 1
Red Bull Racing Renault Daniel Ricciardo 3 2 2 2 1 2
Red Bull Racing Renault Daniil Kvyat 2 1 1 1 1 2
Williams Mercedes Felipe Massa 1 1 1 1 1 1
Williams Mercedes Valtteri Bottas 1 1 1 1 1 1
Ferrari Sebastian Vettel 1 1 1 1 1 1
Ferrari Kimi Räikkönen 1 1 1 1 1 1
McLaren Honda Fernando Alonso 2 3 3 2 2 2
McLaren Honda Jenson Button 2 3 3 2 1 1
Force India Mercedes Nico Hülkenberg 1 1 1 1 1 2
Force India Mercedes Sergio Perez 1 1 1 1 1 1
STR Renault Max Verstappen 2 1 2 1 2 2
STR Renault Carlos Sainz 2 2 2 1 2 2
Lotus Mercedes Romain Grosjean 1 1 1 1 1 1
Lotus Mercedes Pastor Maldonado 1 1 1 1 1 1
Marussia Ferrari Will Stevens 2 2 2 2 1 2
Marussia Ferrari Roberto Merhi 2 2 2 2 1 2
Sauber Ferrari Marcus Ericsson 1 1 1 1 1 1
Sauber Ferrari Felipe Nasr 1 1 1 1 1 1

Re: F1 2015

Lähetetty:
Kirjoittaja lammpa-1 v2.0
MTV kirjoitti:Kansainvälisen autoliiton FIA:n perjantairaportti paljastaa, että Ferrari on vaihtanut moottoria kumpaankin autoonsa Bahrainin F1-viikonloppuna.

Ferrari turvautuu näin ollen Kimi Räikkösen ja Sebastian Vettelin autoissa toiseen polttomoottoriin jo kauden neljännessä osakilpailussa

Voimayksikön jokaista osaa on käytettävissä viisi kappaletta koko kauden aikana. Ylitykset tietävät lähtöruuturangaistusta.

Mainos (uutinen jatkuu alla)
Myös Red Bullin Daniil Kvjatin, Force Indian Nico Hülkenbergin ja Toro Rosson Max Verstappenin autoihin on asennettu Bahrainissa lähes kokonaan uusi voimayksikkö. Kvjatille polttomoottoriosa on kauden kolmas, muilla kyseessä oli ensimmäinen vaihto tällä kaudella.
Siis kuka nyt on kujalla.... 4 vai 5 kpl saa käyttää???? Oonko taas liikaa promilleissa, vai eikö ollut niin, että viime kaudella 5 kpl ja tällä kaudella enää 4 kpl???? Kertokaa nyt joku, joka tietää vormuloista.

Edellisestä vuodatuksesta huolimatta, lainattu viesti sisältää tärkeäö tietoa.