Ylikerroin.com
Suomen suurin vedonlyöntisivusto
Tänään on 16.12.2017, 23:16

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Uuden-Seelannin MM-ralli
ViestiLähetetty: 14.04.2004, 12:15 
Status: JäsenLiittynyt: 23.07.2003, 18:21Viestit: 563Paikkakunta: Helsingin mlk
Pisteitä: 54
Kassa: +0.00 yks. Palautus%: 100.00% Panosten ka: 10.00 yks. Vetoja: 1
Kerroinrajat voittajavetoon:

Solberg 4,17
Märtin 4,44
Loeb 5,56
Grönholm 6,67
Sainz 14,29
Hirvonen 20,00
Duval 22,22
Rovanperä 25,00

Muiden kuskien mahdollisuudet ovat niin marginaaliset, että niille kerroinrajoja on turha laskea.

Uusi Subaru menee lujaa. Solberg näytti ajamisen mallia muille Meksikossa, ja olisi voittanut kisan ylivoimaisesti ilman aikasakkoaan. Solberg on sorateiden valtias, ja parhaimmillaan tiukoissa sekuntikamppailuissa. Uuteen-Seelantiin hän starttaa mielestäni ennakkosuosikkina. Mikko Hirvosella on nyt yksi kauden näytönpaikoistaan. Alla on voittaja-auto, ja reitti sopii luontaisesti nopealle suomalaiselle hyvin. Tähän astisissa kisoissa Hirvonen on ajanut varman päälle, mutta U-Seelannissa hän lähtee ajamaan jo hyviä pätkäaikoja. Kokemusta Hirvonen kerää koko ajan enemmän, ja onnistuminen tällä kaudella jossain kisassa on varmaa. U-Seelanti voisi olla hyvä paikka siihen, ajoihan nuori ja nopea Toni Gardemeister muutama vuosi sitten varsin keskeneräisellä Seatilla U-Seelannissa palkintopallille.

Ford tuo Uuteen-Seelantiin uuden auton. Ford panostaa autossa luotettavuuteen, kun seuraavat kolme kisaa Uuden-Seelannin jälkeen ovat Kypros, Kreikka ja Turkki. Nopeutta edelleen löytyy, ja Uusi-Seelanti sopii alhaisen painopisteen omaavalle Fordille Neste Rallyn ohella parhaiten sorakisoista. Märtin on kisan kakkossuosikki. Pientä haittaa Märtin saattaa saada irtosorasta, sillä hän on perjantaina reitillä toisena. Francois Duval on avoimesti sanonut tavoitteekseen maaliinpääsyn ja kokemuksen keräämisen U-Seelannista. Duval on kehittyvä kuljettaja, jonka taidot nopeassa sorakisassa ovat vielä keskeneräiset.

Myös Citroenin uusi auto tekee debyytin U-Seelannissa. Autoa on testattu paljon, mutta tekemistä siinä Carlos Sainzin mukaan vielä on koska uusia osia on niin paljon. Citroen ei ole ehkä parhaimmillaan näin nopeassa rallissa, joten tallin ykköskuski Sebastien Loeb lähtee hakemaan varmoja lisäpisteitä taistelussa mestaruudesta. Hänelle paremmin sopivia kisoja on vielä tulossa. Silti Loeb on kisan kolmossuosikki voittajaksi. Tallikaveri Sainz ajaa todennäköisesti samoista sijoista kuin ennenkin, ja pyrkii muiden keskeyttämisten kautta nousta palkintopallille. U-Seelanti on niin nopea ralli, että kokemuksesta ei hyödy normaalia enemmän, tässä rallissa ratkaisee kuskin henkilökohtainen nopeus.

Peugeot ei sitten vieläkään vakuuta. Autossa on edelleen 4-vaihteinen laatikko, jossa on ollut puutteita huippunopeuden kanssa. Rajoitin hakkaa päälle pitkillä suorilla, eikä ylöspäin voi enää vaihtaa. Tässä rallissa mennään todella lujaa ja suomalaiskuskit joutuvat yrittämään syheröosuuksilla enemmän kompensoidakseen huippunopeuden puutetta. Ranskassa ollaan työskennelty lujasti luotettavuusongelmien ratkaisemiseksi, ja tältä osalta uskon että kehitystä on tapahtunut. Silti Peugeotit ovat minusta ykkössuosikkeja keskeyttämään kilpailu. Grönholm on nopea, mutta luottamuus itseen ja autoon on varmasti kyseenalaista tällaisen alkukauden jälkeen. Edelliskisassa Meksikossa Grönholm haukkui koko tallin, ja talli myönsikin tuoneensa uuden 307WRC:n kilpailuihin liian aikaisin. Kakkoskuski Rovanperän tehtävä U-Seelannissa on edelleen ajaa auto maaliin ja tuoda mahdollisimman paljon jäännöspisteitä. Hänen päävastustajansa ovat Duval ja Sainz.


Centre on tässä kisassa hyvin jäljillä, joten pelattavaa ei pahemmin löydy. Hirvosesta saa voittajavetoon liian korkean kertoimen, jota kokeilen pienellä panoksella. Lisäksi H2H-vedossa hän saa pariaan Mitsubishin Panizzia vastaan hyvän kertoimen. Panizzi ei ole koskaan osannut ajaa soralla, ei varsinkaan nopeissa ralleissa. Nyt alla on vielä täysin raakile Mitsubishi, jolta on tältä kaudelta turha odottaa tuloksia oikeastaan mistään kisasta. Vähintään 70% Hirvoselle tässä, ja lähes maksimipanoksella kiinni! Lisäpelejä täytyy katsella myöhemmin Superkaksarin puolelta.

CB:
H2H Hirvonen - Panizzi 1,65 (9/10)
Winner Hirvonen 41,00 (1/10)
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
 Viestin otsikko: Re: Uuden-Seelannin MM-ralli
ViestiLähetetty: 14.04.2004, 16:01 
Status: JäsenLiittynyt: 16.01.2003, 20:54Viestit: 976
Pisteitä: 0
Portillo kirjoitti:

Peugeot ei sitten vieläkään vakuuta. Autossa on edelleen 4-vaihteinen laatikko, jossa on ollut puutteita huippunopeuden kanssa. Rajoitin hakkaa päälle pitkillä suorilla, eikä ylöspäin voi enää vaihtaa. Tässä rallissa mennään todella lujaa ja suomalaiskuskit joutuvat yrittämään syheröosuuksilla enemmän kompensoidakseen huippunopeuden puutetta.


Ymmärsin että tähän Uuden - Seelannin ralliin olisivat saamassa joko viisi -tai kuusivaihteista boxia...? (lähde www.wrc.com ). Ilmeisesti sulla on tarkempaa tietoa kun sanamuoto on ilmeisesti tätä kisaa koskien "edelleen 4 -vaihteinen"...Voi surkeus sentään, mä ymmärrän hyvin miltä tuntuu kun välitykset loppuu vaikka voimaa vielä olisi :wink:
0

_________________
Life is a game. Money is how we keep score.
Ylös
  Profiili
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.04.2004, 17:55 
Status: JäsenLiittynyt: 23.07.2003, 18:21Viestit: 563Paikkakunta: Helsingin mlk
Pisteitä: 54
Kassa: +0.00 yks. Palautus%: 100.00% Panosten ka: 10.00 yks. Vetoja: 1
Sputnik kirjoitti:
Ymmärsin että tähän Uuden - Seelannin ralliin olisivat saamassa joko viisi -tai kuusivaihteista boxia...? (lähde www.wrc.com ). Ilmeisesti sulla on tarkempaa tietoa kun sanamuoto on ilmeisesti tätä kisaa koskien "edelleen 4 -vaihteinen"...Voi surkeus sentään, mä ymmärrän hyvin miltä tuntuu kun välitykset loppuu vaikka voimaa vielä olisi :wink:


Mikäli tarkoitat tätä, niin tieto on vanhentunutta. Muistelen, että Bosse on muutamassa haastattelussa sanonut, että tietoa uuden laatikon debyytistä ei ole vielä, ja tämänpäiväinen IS Veikkaaja vahvistaa vielä tuota muistikuvaa: "Hän(Grönholm) toivoo pikaisesti pääsevän eroon Hewlandin rakentamasta nelipykäläisestä vaihdelaatikosta. -Aluksi oli tarkoitus käyttää Uudessa-Seelannissa viisivaihteista laatikkoa, mutta näyttää siltä, että joudun jatkamaan nelivaihteisella."
Mikäli Peugeot olisi liikkeellä uudella vaihdelaatikolla, siitä olisi varmasti wrc.comissa uutisoitu.

Ei muuten ole Grönholm ainoa suomalainen moottoriurheilija tällä hetkellä, joka on tyytymätön menopeliinsä. Toinen löytyy varmasti hopeisesta leiristä liimarengaslajista :wink:
0
Ylös
  Profiili Seuranta
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  


Powered by phpBB © 2008 phpBB Group | Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com
subSilver+ theme by Canver Software, sponsor Sanal Modifiye