Tänään on 28.03.2024, 13:18.

Formula 1: Imola

Yksilölajit, muut palloilulajit (salibandy, pesäpallo jne.), moottoriurheilu...
Vastaa Viestiin
Olazabal
Jäsen
Viestit: 641
Liittynyt: 06.02.2003, 15:08
Pisteitä: 0

Formula 1: Imola

Viesti Kirjoittaja Olazabal »

Expektin 8.50 Ralffille maistuu. Eturivin mies eikä jäänyt kuin 14 tuhannesosaa aika-ajoissa veljelleen. Myös Unibetin 1.85 H2H -vedossa Montoyaa vastaan vaikuttaa hyvältä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


winorloose
Jäsen
Viestit: 3347
Liittynyt: 14.01.2003, 23:43

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 281

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Schumi yrittää ratkaisua heti
ensimmäisellä puolikkaalla
Taktiikkanurkka


Turun Sanomat, Imola
PAOLO FILISETTI
San Marinon Grand Prix -kilpailun kriittisin tekijä on jarrut. Yleinen taktiikka on kaksi varikkokäyntiä ja viimeiselle osuudelle autot pyritään saamaan keveiksi, sillä lopussakin jarrut vielä pitävät.
Tällä kertaa ruudukko ei ole enää outo. Onkin odotettavissa enemmän perinteinen kilpailu kuin kauden aiemmissa tapahtumissa on koettu.
Perjantain aikojen perusteella lauantain aika-ajossa Jaguar ja BAR ajoivat hyvin kevyellä autolla. On mahdollista, että ne tekevät kolmekin pysähdystä.
Kaksi sekuntia perjantain vauhdistaan tipahtanut Ferrari oli selvästi raskaalla polttoainelastilla, ainakin yli 70 kiloa tankissa. Michael Schumacher ja Rubens Barrichello ajavat samankaltaisilla taktiikoilla. Ensimmäinen varikkokäynti on odotettavissa vasta 23-24 kierroksen jälkeen.
Schumacher pyrkii hyödyntämään paalupaikkansa ja yrittää karata kilpailun ensimmäisellä puoliskolla. Lopussa sitten autot pidetään nopeana keveillä polttoainetäydennyksillä.
Williamsit olivat myös raskaita (70-75 kiloa polttoainetta) ja näyttivät hyvin levottomilta aika-ajossa. Nopeus tuli ennen kaikkea BMW:n vahvasta moottorista.

Räikkönen taiteili
raskaalla autolla
McLarenilla Kimi Räikkösen suoritus oli vakuuttava. Hän vei raskasta autoaan käsittämättömän puhtaasti kriittisestä Aqua Minerali -mutkasta.
Räikkönen ja Michael Schumacher tarkkailevat varmasti kilpailussa toisiaan. Kimi ajaa Ferraria takaa ja päättää oman varikkokäyntinsä Schumacherin mukaan. Tarkoitus on varmasti ajaa mahdollisimman pitkälle, jopa 27 kierrosta.
Michelinin renkaat tuntuvat toimivan tälläkin radalla hyvin. Ne kuoriutuvat ja hankkivat yhä parempaa pitoa. Rengasvalmistajat näyttävät sopeutuneen hyvin tilanteeseen, jossa valmistetaan tehokas seos sekä aika-ajoa että kilpailua varten.
Sateen uhka sunnuntain kilpailussa on 70-80 prosenttia. Mikäli sataa, se on etu Ferrareille.
Kolmen huipputallin takaa ei paljon tarjoudu yllätysmahdollisuuksia, sillä taktiikkavalikoima jää kapeaksi. Renaultille tämä kilpailu on varma, koska moottori on nolla ja tällä radalla tehoa pitää löytyä 65 prosenttia kierrosmatkasta.

Kirjoittaja on italialainen F1-teknologian asiantuntija

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

It's not gambling if you always win

Minikommentit


Arrows
Jäsen
Viestit: 1776
Liittynyt: 17.01.2003, 21:55

Tuotto: +5.08 yks.

Palautus%: 106.91%

Panosten ka: 1.88 yks.

Vetoja: 39

Pisteitä: 75

Viesti Kirjoittaja Arrows »

Schumacherien äiti kuoli viime yönä, joten tiedä häntä miten se vaikuttaa veljesten ajosuoritukseen - tämän hetken tietojen mukaan he kuitenkin osallistuvat kilpailuun.

Ralfin 1,85 Montoyaa vastaan olisi normaalioloissa hyvä veto - Imolan rata sopii hienosti Ralfin ajotyylille, mutta näissä olosuhteissa veto saa jäädä kuitenkin pelaamatta.

Pinnaclelta löytyy pari hienoa kerrointa:
Räikkönen-Coulthard 1 1,714 (62%)
- Räikkösellä selkeästi parempi lähtöruutu, saman tallin autot, ilmeisen samalla taktiikalla, Räikkönen kuljettajana parempi. Selkeä ylikerroin!
Fisichella-Firman 1 1,50 (70%)
- Fisichellan ei pitäisi tätä paria hävitä kuin keskeyttämällä tekniseen vikaan ennen Firmania. Fisichella on loistava kuljettaja ja on pari ruutua Firmanin edellä, kun taas Firmanin kohdalla on helppo yhtyä Rosbergin mielipiteeseen: sarjan ylivoimaisesti heikoin kuljettaja.
Alonso-Trulli 1 1,606 (67%)
- Pidän Alonsoa parempana kuljettaja ja hänellä on vielä selkeästi parempi lähtöruutu. Trulli joutui aloittamaan aika-ajon Alonsolle säädetyssä vara-autossa. En ole aivan varma miten paljon tallit saavat tehdä muutoksia autojen säätöihin lähtöruuduissa, mutta varmasti tuo on suuri haitta Trullille. Edelleen saman tallin kuljettajilla ei pitäisi olla mitenkään merkittävää eroa keskeytysherkkyydessä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Arrows
Jäsen
Viestit: 1776
Liittynyt: 17.01.2003, 21:55

Tuotto: +5.08 yks.

Palautus%: 106.91%

Panosten ka: 1.88 yks.

Vetoja: 39

Pisteitä: 75

Jälkipelit ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Arrows »

Jep, kilpailu sujui aivan odotusten mukaan ja vedoista osui 3/3. McLarenin taktiikka onnistui jälleen ja Räikkönen oli hienosti toinen. McLarenin vauhti oli kyllä hienoinen yllätys, kun ottaa huomioon että alussa ajoivat jonkun verran raskaammalla autolla ja eivät paljoa hitaampia olleet. Loppuun vielä tilastot tämän kauden F1-tipseistäni täällä.

Vetoja 9 kpl
Osunut 8 kpl
Osuneiden vetojen kerroinsumma 12,07
Palautus-% 134,1%

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin