Sivu 1/1

Unibetin asiakasprofilointi

Lähetetty:
Kirjoittaja shight11
Terve,

Tulipas tehtyä niin, että tein keväällä Unibetille GDPR-pyynnön ja sainkin sen varsin pian. Koska data ei tarjonnut vähemmän yllättäen mitään kiinnostavaa, törmäsin seuraavan Kambin lausekkeeseen, minkä pohjalta tein Unibetille uuden pyynnön, jossa vaadin saada nähtäväksi alle listattuja profilointitietoja. Operaattorilla viitataan alla siis bookkeriin.

https://www.kambi.com/fair_player_proce ... ng-notice/
"Kambi does not process personal information identifying account holders with our operators by their individual name and we cannot proceed with any data deletion or DSAR on the basis of the information supplied. Your operator is in a position to fully identify the account holders and their associated accounts. Please contact the operator with whom you have an account regarding your query.

The type of information we receive, collect, or otherwise process about you is as follows:
*listaus perusjuttuja ja viimeisenä alla*
recommendations about your credit limit; and
risk profile.


Nyt pitkän veivaamisen jälkeen Unibet suostui toimittamaan laajennetun GDPR-tiedoston, josta näkyykin kosolti mielenkiintoisempaa, joskin aavistuksen kryptistä dataa, josta voi kuitenkin olla myös muille palstalaisille, jos nyt ei suoraa hyötyä, niin ainakin kosolti uteliaisuuden tyydytystä. Ensi alkuun omaksi 'punter category name':ksi on merkitty "Wiseguy" :D GDPR-menettelyn kautta luulisi että samankaltaista dataa olisi saatavilla miltä tahansa välittäjältä, joka leikkaa panoksia ja muutenkin rajoittaa tekemisiä rankalla kädellä. Ovatko muut saaneet tai hakeneet vastaavaa dataa vai onko tämä ihan peruskauraa?

Re: Unibetin asiakasprofilointi

Lähetetty:
Kirjoittaja Maalaisjärki
Aivan uskomattoman veemäisiksi heittäytyivät unibetilla.

Olemme estäneet tilisi käytön, sillä huomasimme, että sinulla on useita tilejä palvelussamme. Sallimme vain yhden tilin per käyttäjä. Tarkista, onko sinulla toinen tili eri sähköpostiosoitteella.

No ei ollut. Toinen sähköposti löytyy mutta salasanan palautus ei tunnistanut. Pyysivät sitten lähettämään tositteen asuinpaikasta ja lähetin sähköpostiin tulleen sähkölaskun.

Tuo lähettämäsi dokumentti ei ole ollut kriteeriemme mukainen.
Tarvitsemme sinulta alkuperäisen PDF muodon tuosta tai tässä vielä meidän hyväksymiä asiakirjoja.
Osoitteenvahvistus:
Värillinen digikuva vesi- tai sähkölaskusta / tiliotteestasi, jossa on selkeästi näkyvissä seuraavat tiedot:
• Nimesi ja osoitteesi, laskun/kirjeen lähettäjä ja aihe
• Todistus tulee olla päivätty viimeisen 6 kuukauden aikana - todistuksen päiväys tulee siis näkyä
• Kaikki todistuksen neljä kulmaa tulee olla näkyvissä - otathan siis kuvan kokonaisesta asiakirjasta
Hyväksyttäviä todisteita ovat vesi- tai sähkölasku, pankkitili- sekä luottokorttiotteet. Myös maistraatin, poliisin, verotoimiston sekä väestörekisterin asiakirjat ovat hyväksyttävissä mikäli ne täyttävät yllä olevat kriteerit. Huomioithan, että emme valitettavasti hyväksy matkapuhelin-, vakuutus- tai luottokorttilaskuja. Emme myöskään hyväksy maksumuistutuksia tai palkkakuitteja.
Hyväksymme myös tiliotteen verkkopankistasi mikäli ote on kokonaisuudessaan näkyvillä (tiliotteen tulee siis olla kokonainen verkkopankista ladattu pdf-tiedosto).
/i]

Sähkölaskuni ei ole heidän mukaansa "alkuperäistä muotoa". Kaikki laskuni tulevat sähköpostiin tai verkkopankkiin, enkä pääse valokuvaaman paperilaskua, mitä he ilmeisesti eniten arvostaisivat. Lähetin sitten piruuttani vielä terveyskeskuslaskun, mutta eihän se tietenkään käy.

Ikävä kyllä hyväksymme ainoastaan pankkitili- ja luottokorttiotteet, maistraatin, poliisin, verotoimiston ja väestörekisterin asiakirjat sekä vesi- ja sähkölaskut, joiden päiväys on viimeisen kuuden kuukauden ajalta.

Eli pankki- ja verotietojen urkkiminen kiinnostaisi kovasti. No verotuspäätös on tullut maaliskuussa ja juuri yli puoli vuotta vanha (olisiko laskelmoitua?) ja seuraavaa joutuisi odottelemaan ensi vuoteen. Aivan tavalliset ja alkuperäiset sähköyhtiön ja sähkönsiirtoyhtiön laskut eivät ole heidän mielestään alkuperäisiä. Lähetin takaisin viestin missä luonnehdin heidän toimintaansa kiusanteoksi ja pyysin palauttamaan rahat samalle skrill-tilille mistä ne on talletettukin. No eivät tietenkään palauttaneet.

Suuret pahoittelut, että asian kanssa on koitunut tällaista ongelmaa. Emme mitään tällaisia toimenpiteitä tee kiusallamme, vaan toimiaksemme sääntöjemme ja lisenssimme ehtojen mukaisesti. Yksi asiakirja, mikä tässä saattaisi toimia helpoiten olisi esimerkiksi nettipankista ladattu .pdf muotoinen tiliote, jossa näkyisi pankkkisi tunnukset ja sinun tietosi. Muut vaihtoehdot näkyvät vielä aikaisemmissa viesteissä

Mutta kun nettipankista ladatussa tiliotteessa ei näy osoite ja tuskinpa sekään olisi alkuperäinen. Että heilläkin nyt toiminta mennyt tällaiseksi perseilyksi. Ennen oikein hyvä firma.

Re: Unibetin asiakasprofilointi

Lähetetty:
Kirjoittaja Turbojugend
shight11 kirjoitti:
30.09.2021, 17:59
Koska data ei tarjonnut vähemmän yllättäen mitään kiinnostavaa, törmäsin seuraavan Kambin lausekkeeseen, minkä pohjalta tein Unibetille uuden pyynnön, jossa vaadin saada nähtäväksi alle listattuja profilointitietoja.
Mitä kautta laitoit tuon tilauksen ja mitä kaikkea siihen pitää laittaa, jotta saa tuon laajemman tiedoston josta tässä puhuit?

Seisottavat nyt rahoja ja tekevät kaikenlaista pientä kiusaa limittien lisäksi, joten olisi mukava nähdä nuo omat tiedot Unibetin osalta. Eivät selvästikään halua asiakkaita, jotka edes hiukan ajattelevat vetoja lyödessään.

Re: Unibetin asiakasprofilointi

Lähetetty:
Kirjoittaja shight11
Laitan pian lisätietoa privana, mutta sähköposti oli lähetyskanava!