Sivu 2/3

Lähetetty:
Kirjoittaja pokram
sain tuossa klo 15:11 viestin Expektiltä, as follows:

***
Dear sir,

Unfortunatley you have to calculate that this will take a while before you have access to the site.


Best regards
Jonathan Häggstam
Support
Expekt.com Ltd
***

odotus siis jatkuu........ :cry:

Lähetetty:
Kirjoittaja Jaude
Mä sain tällaisen vastauksen..Hyvä tietää missä mennään. Yhdyn tosiaan siihen, että ei tehtäisi mitään joukkokotiutuksia sieltä. Se ei loppupeleissä ole kenenkään etu.

"Dear sir,
Unfortunatley this will take a while.
Our technicians have a lot to do at the moment and will open your address as soon as possible."

Lähetetty:
Kirjoittaja Kiesari
Ymmärtääkseni DDos -hyökkäyksiltä voidaan suojautua, mikäli serveripäähän on asennettu asianmukaiset filtterit, jotka kykenevät erittelemään mahdollisen hyökkäyksen ja normaalikäytön? Olen saanut käsityksen, että useat bookkerit käyttävätkin kyseistä menetelmää turvatakseen palvelun toimivuuden.

Vedonlyöjänä ja pokerinpelaajana ymmärrän myös Expektin kannalta tilanteen kiusallisuuden, mutta... On suhteellisen vaikea kokea suurempia empatian tunteita, kun omaa toimintaa rajoitetaan tässä määrin. Olen koettanut olla yhteydessä Expektin päähän ja tiedustella vaihtoehtoisia tapoja kotiuttaa rahoja vedonlyöntitililtä ja heidän pokeritililtään. Olen myös tiedustellut käyttökatkon pituutta, sekä vetojen bookkaamista muita reittejä käyttäen. Minkäänlaista vastausta en ole saanut.

Minun nähdäkseni Expekt on laiminlyönyt moraaliset tietoturvallisuusvelvollisuutensa ja varautunut huonosti tämän kaltaiseen tilanteeseen, koska vaihtoehtoista palvelutapaa (esim. vedonvälitykset puhelimen välityksellä taikka kotiutukset) ei ole tuotu käyttäjien tietoon. :twisted:

Normaalisti toimiessaanhan Expekt on loistava bookkeri, mutta kyllä tämä tapaus ainakin omalla kohdallani ilman suurempia omantunnontuskia johtaa ainakin väliaikaiseen asiakassuhteen katkeamiseen, kunhan ne varat saa kotiutettua.

Kukin tietysti tekee omat ratkaisunsa, mutta ei tämä nyt varsinaisesti mikään luonnonmullistukseen verrattavissa oleva vahinko ole, vaan nykypäivän todellisuutta, johon ei mielestäni ole tarpeeksi hyvin varauduttu. :roll:

Lähetetty:
Kirjoittaja eerol85
Dear sir,

www.expekt.com are working again.

If you still experience problems I can recommend you to empty your temporary
internet files and delete your cookies under tools and internet options in your
browser.

If it still not working Im asking you to come back to us with your IP-address
which you can find under www.myip.com


Best regards
Jonathan Häggstam
Support
Expekt.com Ltd


Mutta eipä vaan toimi ja ip-osoitteenkin laitoin alkuperäiseen viestiin. Toimiiko muilla?

Lähetetty:
Kirjoittaja Sportti
eerol85 kirjoitti:www.expekt.com are working again.

If you still experience problems I can recommend you to empty your temporary
internet files and delete your cookies under tools and internet options in your
browser.
Mutta eipä vaan toimi ja ip-osoitteenkin laitoin alkuperäiseen viestiin. Toimiiko muilla?
Ei toimi, ei.

Lähetetty:
Kirjoittaja pokram
Ei toimi, ei.

Lähetetty:
Kirjoittaja Ike
En ole päässyt kotoa sitten maanantain Expektille. Tänään kokeilin työnantajan proxyn kautta ja onnistuin loggautumaan. Siirsin myös rahaa Pokeri-tilille, mutta kun aloin pelaamaan kotona pokeria TILI OLI TYHJÄ!!!

Lähetetty:
Kirjoittaja sharkie
Mulla on toiminu nyt pari päivää. Duunista ei pääse mutta himasta kylläkin ihan tolla normaalilla osoitteella.

Lähetetty:
Kirjoittaja Sportti
Tässä on nyt ihan selkeesti havaittavissa jonkinlaista syrjintää.. :D

Lähetetty:
Kirjoittaja Kiesari
Joo, eli homma alkaa selvitä. Expektin supportista on ilmeisesti blokattu suurin osa normaalikäyttäjien ip:eistä pois, jotta DDos-attaki saadaan hillittyä. Sain Expektiltä sähköpostia, jossa pyydettiin toimittamaan oman koneen IP-osoite sähköpostitse expektin supportiin. Sillä pitäisi kuulemma palvelujen jälleen avautua, jota jäänkin nyt mielenkiinnolla odottelemaan... :shock:

Lähetetty:
Kirjoittaja Shane
No on se kumma että asiasta täytyy oikein itse Expektiltä kysyä jotta nämä suvaitsisivat jonkinlaista selvitystä asiaan antaa. Ja tämäkin näköjään pitäisi tehdä vielä englanniksi, itse en ole saanut mitään vastausta viestiin jonka lähetin tuohon suomenkieliseen tukeen jo useita päiviä sitten.

Ei luulisi olevan mahdotonta laittaa esim. massasähköpostilla tietoa tilanteesta (ja näitä ip-osoite -pyyntöjä) kaikille asiakkaille.

Noh, eipähän ole uutta, juuri tämä surkea asiakaspalvelu on toinen syy miksi Expektille pelaaminen tulee omalta osaltani loppumaan.

Lähetetty:
Kirjoittaja pokram
varhaisina sunnuntain aamun tunteina on saapunut viesti Expektiltä, otsikolla "DDoS attack on Expekt.com - now solved":

***
Dear Customer,


last weeks several major betting, poker and casino companies have suffered from DDoS attacks (Distributed Denial of Service), we are unfortunately one of them.

As you probably have noticed our site has been unavailable the last days due to one of those attacks. A DDoS attack is when a unlawful third party loads our servers with traffic from many virtual users at the same time from hi-jacked PCs/servers. When the load gets too high the Expekt.com site becomes slow or stop functioning. This is what happened with Expekt.com.

We have now solved the problem and are in contact with the police and other authorities to prevent this from happening again. We are also working together with specialists and other companies in the business on solutions for this illegal attacks in the future.

Please note that a DDoS attack can in no way affect your details such as account balance, placed bets or other personal details.


I apologise for the inconvenience this have caused you as our customer and ask for your understanding.

As a token for our appreciation for your patience we have decided to take away our margin on Premiere League until 4 April to give you the best odds on the market when you play with us.

Best regards

Per-Ivan Selinder
CEO
Expekt.com

PS. In case you experience any problems try www2.expekt.com which is a second entrance to our site for dual protection.
***

innosta puhkuen askelsin viestin saatuani kohti buukkeria, mutta turhaan; ei sivut avaudu edelleenkään, vaikka IP on ilmoitettu ja iltarukouksissakin heitä muistettu :cry:

Lähetetty:
Kirjoittaja Shane
Jep, tänään tuli vihdoin tuo sama viesti tännekin, tosin suomen kielellä, mutta eipä vaan toimi kumpikaan sivu vieläkään..

Jos ei toimi lähettäkää IP-osoitteenne Expektille!

Lähetetty:
Kirjoittaja hilleri
Syynä siihen, että joillakin koneilla sivut toimii ja joilllakin ei, on kuulema se että ovat joutuneet blokkaamaan osan IP-osoitteista DDos-hyökkäksen takia. Itse sain kotikoneeltani pääsyn sivuille kun lähetin oman IP-osoitteeni sähköpostilla support@expekt.com. Tämän jälkeen mitä ilmeisimmin aukaisivat 'putket' IP-osoitteeni kohdalta, ja kas kummaa, homma toimii!

Lähetetty:
Kirjoittaja Ike
Ike kirjoitti:En ole päässyt kotoa sitten maanantain Expektille. Tänään kokeilin työnantajan proxyn kautta ja onnistuin loggautumaan. Siirsin myös rahaa Pokeri-tilille, mutta kun aloin pelaamaan kotona pokeria TILI OLI TYHJÄ!!!
Laitoin viestiä supporttiin ja rahat olivat palautuneet tilille varttitunnin sisällä.
Eli tässä asiassa ainakin Expekt hoiti hommat hyvin!

Expekt toimii taas

Lähetetty:
Kirjoittaja labako
Lähetin koneeni IP-osoitteen (jonka saa kätevästi www.myip.com) osoitteeseen support@expekt.com otsikolla My IP. Eikä kestänyt kuin vartin kun bookkeri oli taas käytössä.

Helpottavaa!

Re: Expekt toimii taas

Lähetetty:
Kirjoittaja Sportti
labako kirjoitti:Lähetin koneeni IP-osoitteen (jonka saa kätevästi www.myip.com) osoitteeseen support@expekt.com otsikolla My IP. Eikä kestänyt kuin vartin kun bookkeri oli taas käytössä.
Entäs jos on vaihtuva ip?
Tonne vissiin pitää lähettää englanninkielinen viesti?

Re: Expekt toimii taas

Lähetetty:
Kirjoittaja Sportti
Sportti kirjoitti:Entäs jos on vaihtuva ip?
Dear Sir

We will try to open up a wider range of addresses so that you will be able to
access eventhough your adress is dynamic.

Regards
Johan Bondesson
Support
Expekt.com Ltd

Lähetetty:
Kirjoittaja Ike
Ootteko kotiuttanut rahoja tän incidentin jälkeen? Pyysin aamulla kotiuksen osalle rahoista, muttei ole vielä edes poistunut pyyntö tili/ulosmaksu kohdasta.

Taitaa olla rahat tiukassa kun kaikki kotiuttavat rahoja Expektiltä???

Lähetetty:
Kirjoittaja Kiesari
Olen kotiuttanut ja kotiutukset toimii ihan normaalisti. Loppujen lopuksi Expekt hoiti suhteellisen tehokkaasti tuon ongelman, kun tosissaan alkoivat sitä ratkomaan. Miinuspuolena oli tietysti olematon informointi asiasta.

Lähetetty:
Kirjoittaja mara
Ongelmia on ollut. Hidasta ja huonoa asiakaspalvelua.

Lähetetty:
Kirjoittaja jk
Yleensä Expekt on toiminut moitteettomasti, mutta nyt en saa nostettua pelitililtäni rahaa. Olen jo kolme kertaa yrittänyt kotiuttaa, mutta aina Expektin saldo pysyy muuttumattomana...

Eilen lähetin heille sähköpostia asiasta, mutta he eivät ole vastanneet vieläkään. Lisäksi lähetin heille niiden kotisivulta viestin...

Onko muilla samanlaisia ongelmia kotiutuksen suhteen?

(siirsin viestin tänne koska avaamani topic suljettiin...)

Lähetetty:
Kirjoittaja Ade
Yritätkö kotiuttaa xxxx.xx eli itselläni ei ainakaan onnistu kuin tasaeurojen kotiutus, yritin nostaa tiliä tyhjäksi, mutta jostain syystä ne 86c tökkivät siinä summassa, niinpä nostin summan ilman niitä...

Lähetetty:
Kirjoittaja jk
Joo, yritin... Nyt laitoin tasasumman (ilman senttejä) ja se poistui tililtä normaalisti 8) Kiitti!
...Vielä kun saapi rahat tilille.

Lähetetty:
Kirjoittaja Bluude
Jep, mullakin ollut senttejen kanssa ongelmia. No se ei ole iso tappio jos pari senttiä jää tilille. Yllättävän kauan kyllä aina kotiutus kestää, mulla osuuspankki ja yleensä menee 3 päivää ennen kuin on rahat tilillä.

-- Samuli --