Moneybookersin muuttunut rahansiirtopolitiikka
Lähetetty:
Olen silloin tällöin eksoottisille bookkereille ja casinoille siirtänyt rahaa siten, että ensin esim. VISA:lla Moneybookersiin ja sitten palveluntarjoajalle. Bookkereiden ja minun välinen rahaliikenne on jo vuosia vanhaa toimintaa!
Kaikki tilini, korttini, osoitetietoni ja henkilöllisyyteni on verifioitu jo vuosia sitten.
Nyt talletusta tehdessäni törmäsin seuraavaan:
Your account is locked for outgoing transfers and credit/debit card payments therefore we cannot complete this transaction.
To unlock your account, you must provide us with scanned copies of the following documents:
* Your valid official identification document such as your international passport, national identity card or driving licence;
* Proof of address such as recent utility bill or bank statement;
Please send them via email to: security@moneybookers.com
OK, lähetin passin kopion ja kopion laskusta.
Sain vastauksen:
Dear Mr.
Thank you for contacting us and for sending the documents. However we noised that you are using retail funds for gaming which violates our T&C. We would like to ask you to provide us with a hand written declaration that you are not going to use retails funds for gaming in future. Otherwise we will be forced to terminate your account.
Kind regards,
Moneybookers Security
Olen aivan pihalla, koska tuossahan sanotaan, että rahojen siirto peleihin olisi kiellettyä sääntöjen mukaan!
Yritin hakea moista sääntöä sivustolta, mutta en löytänyt kuin maininnan:
Furthermore, it is strictly forbidden for citizens or residents of certain countries such as but not limited to the United States of America, Turkey, China, Malaysia or Israel to send payments to websites offering gambling services such as sports betting, casino games and pokers games. Moneybookers reserves the right in its own discretion to amend the list of countries where it is prohibited to send payments to gambling activities as described above.
Tämä sääntöhän oikeuttaa Moneybookersin kieltämään siirrot myös suomalaisilta! Laitoin asiassa kyselyn kuulummeko me kiellettyjen maiden joukkoon.
Onko Laiho saanut jalkansa MB:n oven väliin?
Ja onko kukaan täällä törmännyt tähän ongelmaan?
Kaikki tilini, korttini, osoitetietoni ja henkilöllisyyteni on verifioitu jo vuosia sitten.
Nyt talletusta tehdessäni törmäsin seuraavaan:
Your account is locked for outgoing transfers and credit/debit card payments therefore we cannot complete this transaction.
To unlock your account, you must provide us with scanned copies of the following documents:
* Your valid official identification document such as your international passport, national identity card or driving licence;
* Proof of address such as recent utility bill or bank statement;
Please send them via email to: security@moneybookers.com
OK, lähetin passin kopion ja kopion laskusta.
Sain vastauksen:
Dear Mr.
Thank you for contacting us and for sending the documents. However we noised that you are using retail funds for gaming which violates our T&C. We would like to ask you to provide us with a hand written declaration that you are not going to use retails funds for gaming in future. Otherwise we will be forced to terminate your account.
Kind regards,
Moneybookers Security
Olen aivan pihalla, koska tuossahan sanotaan, että rahojen siirto peleihin olisi kiellettyä sääntöjen mukaan!
Yritin hakea moista sääntöä sivustolta, mutta en löytänyt kuin maininnan:
Furthermore, it is strictly forbidden for citizens or residents of certain countries such as but not limited to the United States of America, Turkey, China, Malaysia or Israel to send payments to websites offering gambling services such as sports betting, casino games and pokers games. Moneybookers reserves the right in its own discretion to amend the list of countries where it is prohibited to send payments to gambling activities as described above.
Tämä sääntöhän oikeuttaa Moneybookersin kieltämään siirrot myös suomalaisilta! Laitoin asiassa kyselyn kuulummeko me kiellettyjen maiden joukkoon.
Onko Laiho saanut jalkansa MB:n oven väliin?
Ja onko kukaan täällä törmännyt tähän ongelmaan?