Tänään on 29.03.2024, 11:28.

Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Foorumin risut & ruusut sekä muun palautteen ja korjausehdotukset voi osoittaa tänne.
Vastaa Viestiin
jone
Jäsen
Viestit: 2539
Liittynyt: 14.01.2003, 16:19

Tuotto: +70.36 yks.

Palautus%: 101.35%

Panosten ka: 4.01 yks.

Vetoja: 1300

Pisteitä: 2222
Paikkakunta: Hollola

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja jone »

Darren kirjoitti:Nyt täällä jo useampi vihjaaja on suoraan kirjoittanut tai antanut rivien välistä ymmärtää, ettei ilman seurantaa ITSE tiedä onko tipsaaja voitolliseen peliin kykenevä vai ei. Mihin se YHTEISÖ nyt hävisikään? Ettei kuitenkin vaan se olisi sitä oman edun tavoittelua toisin kuin se mitä mä ainakin yritän tuoda tässä esiin..
Meillä taitaa olla hieman eri motiivit kirjoitella tänne nähtävästi. Kyllä minä ainakin tavoittelen omaa etua = rahanarvoisia vihjeitä tai muuten kehittäviä keskusteluja, joista voi olla jotain hyötyä omiinkin menetelmiin. Toisaalta myös ihan viihteen vuoksi tulee luettua tätä foorumia (itse vihjeet eivät yleensä kuulu tähän osaan). Ja toki myös muita kirjoittajia tulee autettua ongelmissa, jos vain osaa ja on aikaa. Tältä foorumilta olen itse saanut paljon apua ja toivottavasti myös auttanut muita edes vähäsen. Ymmärrän siis myös tuon sinun tuoman yhteisen edun tavoittelun, mutta kyllä vedonlyönnissä väkisin myös se oman edun tavoittelu tulee monesti esiin.

Edit: Ja kyllä minäkin tiedän monista vihjaajista ovatko he voitollisia vai ei ja peesatakko vai ei. Mutta kyllä moni vihjaaja jää ihan arvailujen varaan, kun ei ole minkäänlaista seurantaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 3. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


moderator
Avatar
Moderaattori
Viestit: 1762
Liittynyt: 19.02.2004, 11:15
Pisteitä: 1024
Paikkakunta: homeless
Viesti:

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja moderator »

Tuodaanpa mukaan vähän keskustelusta puuttuvia realiteetteja.

Vielä vuosi sitten valitettiin, kun foorumi on kuollut. Nyt sitten valitetaan että taso on laskenut kun joku vihjaa kohteeseen 10% kassasta. Tason laskusta puhutaan silloinkin, jos joku kirjoittaa 10 riviä minikommentteja peräkkäin. Siis viestejä, joita ei jokin aika sitten olisi ollut edes mahdollista kirjoittaa. Vaikka saitilla ei tapahtuisi mitään suuntaan taikka toiseen, "taso laskee". Koskahan mennään pohjasta läpi, kun tammikuussa tulee 10 vuotta täyteen tason laskua... :roll:

No valittajia riittää aina, mutta taso kyllä laskee varmasti, jos sitä ei pidetä yllä. Luonnollisen poistuman kautta häviää jatkuvasti väkeä, joten uutta tarvitaan tilalle. Moni tuntuu kuvittelevan, että kypsiä vihjaajia ilmestyisi jostain koko ajan foorumille ja että vanha meno olisi voinut jatkua pitkään. Väärin. Foorumi pyöri alusta asti viime vuoden loppuun saakka pitkälti samalla konseptilla ja oli selvää, että muutoksia on tehtävä, jotta saitti olisi elossa vielä parin vuoden kuluttua. Foorumi olisi voinutkin selviytyä ilman seurantasysteemiä, jos ilmapiiri olisi ollut kannustavampi aloittelijoille, mutta kynnys osallistumiseen oli melkoisen korkea.

Nykyään uusia käyttäjiä on enemmän kuin koskaan, joten vihjeetkin ovat sen mukaisia. Tietysti tilanne voi ottaa päähän heitä, jotka ovat tottuneet ns. valmiiseen pöytään. Foorumilla on paljon vihjeitä, joita ei uskalla peesata. Tosin kovat jätkät eivät ennenkään peesanneet ketään ja jaksavat kyllä muistuttaa siitä :)

Näistä uusista käyttäjistä pitäisi nyt jollakin konstilla tehdä tulevaisuuden peesattavia, mutta jos vanhat käyttäjät eivät halua kehittää yhteisöä, taso tulee laskemaan entisestään. Esim. kun joku kirjoittaa vihjeisiin perusteluja, peukkua annetaan aika harvoin, vaikka melkein yhdestä suusta perusteluja toivotaan. Muutenkin yhteisö on hyvin laiska antamaan sellaista palautetta, josta vihjaaja voisi saada uutta virtaa. Ja taas valitetaan, kun vihjeet ovat pelkkää roiskintaa.

Melkoisen paljon tässä on syytelty seurantasysteemiä sen sijaan, että keskityttäisiin ratkomaan itse ongelmaa. Kukaan ei kerro tulokkaalle miksi 10% pelikassasta yhteen vetoon saattaa olla liikaa, vaan energia käytetään epäolennaiseen kuittailuun. Joidenkin mielestä on seurantasysteemin vika, että se mahdollistaa niin suuret panokset. Aivan kuin panoksen rajoittaminen ratkaisisi mitään.

Seurantasysteemi kehitettiin helpottamaan käyttäjien kirjanpitoa ja se toteutettiin niin, että mahdollisimman moni voisi sitä käyttää. Vihjeiden moninaiset formaatit, panosasteikot ja panokset eivät tuntuneet häiritsevän vanhassa järjestelmässä ketään, mutta nyt asiasta on tehty kuitenkin elämän ja kuoleman kysymys. On pelkkää vittuilua tulla väittämään näin jälkikäteen, miksei asioita ole tehty niin tai näin. Ei kellään ollut näköpiirissä, ettei entinen vapaa tyyli enää kelpaisikaan käyttäjille.

Välillä tässä tuntuu, että ainut eteenpäinvievä voima uudistaa vanhaa on tehdä diktaattorimaisia johtajaratkaisuja kuten esim. Clubin kanssa on tehty: ne joille ei kelpaa, menkööt muualle, haavat kyllä umpeutuvat ajan myötä :roll:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 49. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

03.09.2012 22:14 <JussiQ> +2


maig
Avatar
Jäsen
Viestit: 2456
Liittynyt: 30.01.2005, 17:27

Tuotto: -206.24 yks.

Palautus%: 98.03%

Panosten ka: 4.33 yks.

Vetoja: 2424

Pisteitä: 1369

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja maig »

Foorumin ylläpitäjän kohtalo Suomessa on yleensä ottaa sitä paskaa niskaan. Mistään hyvästä ei kiitetä, esim. peukut, mun mielestä todella kiva idea. Harva niitä kuitenkaan painelee. Sitten kun ollaan tyytymättömiä vinkuna kyllä lisääntyy, jos täällä olisi miinuspeukkuja niin niitä käytettäisiin monta kertaa enemmän. Suomi on maanis-depressiivinen maa, jossa kadehditaan ja vittuillaan. Katsekontaktia tai keskustelua ei suoriteta ilman ryyppyä. Sama mentaliteetti täälläkin näkyy. Modesedät tietävät varmasti tehneensä hyvää työtä, vaikka liian harvoin siitä heitä kiitetään. Tämän uudistusjakson aikana ainakin minä olen mykistynyt uudistusten intensiteetistä ja ennen kaikkea siitä, kuinka kansaa (käyttäjiä) kuunnellaan.

Kun itse tänne aloin kirjoittelemaan, vittuiluahan tuli joka puolelta, oikealta ja vasemmalta. Eihän minulla mitään käryä asioista ollut, miksi se Blackpooli nyt onkin 25% eikä 35%. Muutamat ystävälliset luonteet kehoittivat privassa olemaan välittämättä ja jatkamaan, kiitos heille. Luonteeltani minua ei vähempää voisi kiinnostaa jonkun mielipide itsestäni, mutta ymmärrän kyllä, että uudella postaajalla on kova kynnys painaa lähetä-nappia. Sen verran kova ilmapiiri täällä on. En sano, että olisin itse ollut mitenkään täydellinen tai edes hyvä uusien postaajien tukija. Mutta on täällä heitäkin. Uusi seurantatyökalu on helppo tapa ajaa itsensä sisään ja myös motivoi. Sanotte, mitä sanotte, onhan se kiva tehdä julkisesti hyvää tulosta. Sekin motivoi, että on edes mahdollisuus siihen, jotain mitä jahdata.

Se, mikä minua taas vituttaa, on se, että moni kaveri näyttää ajaneen hyvällä runilla palautuksensa johonkin >110% ja lopettanut joko käytännössä tai kokonaan vihjaamisen. Onhan se kiva näyttää tuollaista palautusta sivussa ja pysyä top-listalla aina, mutta mitä vittua. Ylipäätään ottaa päähän tämä "valmis ateria"-mentaliteetti. Itse olen täältä kaiken oppinut ja yritän antaa jotain takaisinkin. 95% pysyy hiljaa, ehkä nillittää jos vihje tulee 10min ennen ottelun alkua.

Ollaan tyytyväisiä tähän alustaan mikä meillä täällä on, autetaan toisiamme, osallistutaan ja annetaan niitä peukkuja, koska aina joku niistä saa sen vähän verran virtaa painaakseen nappia uudelleen.

Vielä modeille ja foorumin aktiiveille propsit :peukku:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 36. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

03.09.2012 16:40 <samsalonen> Erinomaisesti sanottu, samaa mieltä. Peukkuja 2!

03.09.2012 17:53 <Crueman> Hel-ve-tin loistava kirjoitus.

03.09.2012 22:14 <JussiQ> +2

03.09.2012 22:44 <veturi15> Loistava


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja credit »

moderator kirjoitti: Vielä vuosi sitten valitettiin, kun foorumi on kuollut. Nyt sitten valitetaan että taso on laskenut kun joku vihjaa kohteeseen 10% kassasta. Tason laskusta puhutaan silloinkin, jos joku kirjoittaa 10 riviä minikommentteja peräkkäin. Siis viestejä, joita ei jokin aika sitten olisi ollut edes mahdollista kirjoittaa. Vaikka saitilla ei tapahtuisi mitään suuntaan taikka toiseen, "taso laskee". Koskahan mennään pohjasta läpi, kun tammikuussa tulee 10 vuotta täyteen tason laskua... :roll:
Kommentoidaanpa minikommentteja, vaikka tässä mennään täysin sivuraiteelle. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että minikommentit ihan oikeasti laskevat keskustelun tasoa. Tästä en kuitenkaan syytä itse välinettä, joka olisi sinänsä ihan hyvä lisä, jos käyttäjät osaisivat käyttää sitä oikein. Nyt suurin osa ei osaa. Monikaan ei tajua, että jos se oma viesti ei mahdu minikommenttikenttään, niin silloin pitäisi kirjoittaa vastaus perinteiseen tapaan. Lisäksi minikommentit usein "lukitsevat" keskustelun minikommenteilla käytäväksi väittelyksi, jossa omia kantoja ei vaivauduta perustelemaan (eihän perustelemiseen edes ole tilaa), mikä selvästi laskee keskustelun yleistä tasoa. Itse olen monesti aikonut kommentoida jotain minikommenttikeskustelua, mutta olen jättänyt sen tekemättä, kun on tuntunut jotenkin niin hölmöltä quotettaa minikommentti oman perinteisen viestin alkuun.
moderator kirjoitti: No valittajia riittää aina, mutta taso kyllä laskee varmasti, jos sitä ei pidetä yllä. Luonnollisen poistuman kautta häviää jatkuvasti väkeä, joten uutta tarvitaan tilalle. Moni tuntuu kuvittelevan, että kypsiä vihjaajia ilmestyisi jostain koko ajan foorumille ja että vanha meno olisi voinut jatkua pitkään. Väärin. Foorumi pyöri alusta asti viime vuoden loppuun saakka pitkälti samalla konseptilla ja oli selvää, että muutoksia on tehtävä, jotta saitti olisi elossa vielä parin vuoden kuluttua. Foorumi olisi voinutkin selviytyä ilman seurantasysteemiä, jos ilmapiiri olisi ollut kannustavampi aloittelijoille, mutta kynnys osallistumiseen oli melkoisen korkea.
Olen samaa mieltä siitä, että seurantasysteemin käyttöönotolla ollaan saatu lisää elämää foorumille, mikä on hyvä asia - siitäkin huolimatta, että foorumin vilkastumisen vastapainona on ollut hienoinen viestien tason lasku. Uudistukset ovat muutenkin aina tarpeen. Se ei kuitenkaan mielestäni poista sitä tosiasiaa, että automaattisen seurannan suhteen kaikki ei ole mennyt aivan nappiin (enemmän on toki tehty hyviä ratkaisuja kuin huonoja).
moderator kirjoitti: Nykyään uusia käyttäjiä on enemmän kuin koskaan, joten vihjeetkin ovat sen mukaisia. Tietysti tilanne voi ottaa päähän heitä, jotka ovat tottuneet ns. valmiiseen pöytään. Foorumilla on paljon vihjeitä, joita ei uskalla peesata. Tosin kovat jätkät eivät ennenkään peesanneet ketään ja jaksavat kyllä muistuttaa siitä :)
Taidan olla aika kova jätkä, kun olen täällä kohta 10 vuotta roikkunut (tosin joku pitempi tauko ollut jossain vaiheessa), mutta harvoin olen ketään peesaillut. :lol: Minusta seurantasysteemi on aivan loistava siinä mielessä, että nyt on viimein jokin mahdollisuus saada käsitys vihjaajien todellisesta tasosta ilman valtavaa työmäärää ja pitkäaikaista vihjaajan postauksien seuraamista. Kaikkia ei tosiaan kannata peesata, mutta nyt on paremmat mahdollisuudet kuin koskaan selvittää, ketä kannattaa. Monet uudetkin vihjaajat vaikuttavat todella lupaavilta!
moderator kirjoitti: Näistä uusista käyttäjistä pitäisi nyt jollakin konstilla tehdä tulevaisuuden peesattavia, mutta jos vanhat käyttäjät eivät halua kehittää yhteisöä, taso tulee laskemaan entisestään. Esim. kun joku kirjoittaa vihjeisiin perusteluja, peukkua annetaan aika harvoin, vaikka melkein yhdestä suusta perusteluja toivotaan. Muutenkin yhteisö on hyvin laiska antamaan sellaista palautetta, josta vihjaaja voisi saada uutta virtaa. Ja taas valitetaan, kun vihjeet ovat pelkkää roiskintaa.
Laiskaa palautteen antamista olen itsekin ihmetellyt. Esim. TuplaJallu on postaillut varmaan pitkälle toista sataa erinomaista vihjeviestiä sen jälkeen, kun peukut otettiin käyttöön, mutta silti hänen kokonaispistemääränsä on vielä alle 300:n. Itse olen huomannut saavani peukkuja silloin, kun vihjeeni osuvat. :roll:
moderator kirjoitti: Melkoisen paljon tässä on syytelty seurantasysteemiä sen sijaan, että keskityttäisiin ratkomaan itse ongelmaa. Kukaan ei kerro tulokkaalle miksi 10% pelikassasta yhteen vetoon saattaa olla liikaa, vaan energia käytetään epäolennaiseen kuittailuun. Joidenkin mielestä on seurantasysteemin vika, että se mahdollistaa niin suuret panokset. Aivan kuin panoksen rajoittaminen ratkaisisi mitään.
Tässä kohtaa on pakko huomauttaa, että suurin ongelma eivät välttämättä ole puhtaat noobiet, vaan palstaa pitempään seuranneet kaverit, jotka haluavat nyt päästä loistamaan, kun siihen on tilaisuus ilman, että tarvitsee perustella omia vihjeitään. Heidän joukossaan on muutamia, jotka pyrkivät (täysin tietoisesti) ylisuurella panostuksella nousemaan TOP10-listoille tai kuittaamaan aiemmat tappiot nostamalla panoksia. Rajoittamalla panostus esim. x/10-formaattiin päästäisiin osittain tästä ongelmasta. Suuria ongelmia se ei tietenkään ratkaisisi, mutta olisi monessa mielessä ihan järkevä ratkaisu (joka tosiaan olisi pitänyt tehdä jo alun alkaen).
moderator kirjoitti: Seurantasysteemi kehitettiin helpottamaan käyttäjien kirjanpitoa ja se toteutettiin niin, että mahdollisimman moni voisi sitä käyttää. Vihjeiden moninaiset formaatit, panosasteikot ja panokset eivät tuntuneet häiritsevän vanhassa järjestelmässä ketään, mutta nyt asiasta on tehty kuitenkin elämän ja kuoleman kysymys. On pelkkää vittuilua tulla väittämään näin jälkikäteen, miksei asioita ole tehty niin tai näin. Ei kellään ollut näköpiirissä, ettei entinen vapaa tyyli enää kelpaisikaan käyttäjille.
Itse asiassa muistelisin, että muiden panostusten kommentointia on esiintynyt silloin tällöin ennenkin. Ei tässä arvostelussa siinä mielessä ole mitään uutta. Elämän ja kuoleman kysymys tämä ei ole, mutta ehdottomasti sellainen asia, jonka suhteen kannattaa miettiä, miten jatkossa menetellään. Kuten olen jo muutamaan kertaan todennut, oma mielipiteeni on, että 1000 yksikön pelikassan käyttöönoton ja vapaan panostuksen sallimisessa mentiin metsään. Haluan kuitenkin todeta - jos en ole sitä aiemmin selvästi sanonut - että virhe on varsin ymmärrettävä. (Tunnustan suoraan, etten itsekään tajunnut kuin vasta parin viikon kuluttua pelikassojen käyttöönotosta, että ratkaisu oli huono.) Pelikassan hallinta kuuluu olennaisesti vedonlyöntiin, ja modet varmaan ajattelivat, että olisi hyvä laittaa kaikille yhtä suuri alkukassa. Tällöin kuitenkin unohtui, ettei se oikein sopinut yhteen vallitsevan kulttuurin kanssa ja että moni saattaisi yrittää vääristellä omaa seurantaansa panostuksen avulla.

Tsemppiä modeille uudistusyritysten kanssa. Pyrkimys varmistaa foorumin tulevaisuus ansaitsee :peukku: :n.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 5. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


maig
Avatar
Jäsen
Viestit: 2456
Liittynyt: 30.01.2005, 17:27

Tuotto: -206.24 yks.

Palautus%: 98.03%

Panosten ka: 4.33 yks.

Vetoja: 2424

Pisteitä: 1369

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja maig »

credit kirjoitti:
Taidan olla aika kova jätkä, kun olen täällä kohta 10 vuotta roikkunut (tosin joku pitempi tauko ollut jossain vaiheessa), mutta harvoin olen ketään peesaillut. :lol: Minusta seurantasysteemi on aivan loistava siinä mielessä, että nyt on viimein jokin mahdollisuus saada käsitys vihjaajien todellisesta tasosta ilman valtavaa työmäärää ja pitkäaikaista vihjaajan postauksien seuraamista. Kaikkia ei tosiaan kannata peesata, mutta nyt on paremmat mahdollisuudet kuin koskaan selvittää, ketä kannattaa. Monet uudetkin vihjaajat vaikuttavat todella lupaavilta!
Tämä on todellakin iso plussa, joka palvelee myös postaajia itseään ja ajaa kehittymään
credit kirjoitti: Laiskaa palautteen antamista olen itsekin ihmetellyt. Esim. TuplaJallu on postaillut varmaan pitkälle toista sataa erinomaista vihjeviestiä sen jälkeen, kun peukut otettiin käyttöön, mutta silti hänen kokonaispistemääränsä on vielä alle 300:n. Itse olen huomannut saavani peukkuja silloin, kun vihjeeni osuvat. :roll:
Olen myös huomannut tämän toistuvan useasti. Erääseenkin VPS:n matsiin oli 2 vai 3 peukkua ottelun alkaessa oikein (mielestäni) suht syvän analyysin kanssa ja kun molemmat vedot napsuivat niin ottelun jälkeen niitä oli toistakymmentä. Tulosorientoituminen ei palvele ketään.

Mainittakoon nyt tähän, että kun näitä esikausianalyysejä ja muita tykkään väkerrellä, jotka sitten kirjoitan ihan sen takia, että voisin puskea sen tänne. Eipä ikinä ole tullut yhtään kommenttia puolesta tai vastaan. Ei mitään keskustelua. Eivät ne välttämättä niin erinomaisia ole, mutta varmaankin keskiarvopostausta parempaa täytettä. En taida jaksaa enää.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


zot
Avatar
Jäsen
Viestit: 1007
Liittynyt: 12.06.2008, 21:25

Tuotto: +30.61 yks.

Palautus%: 107.58%

Panosten ka: 1.72 yks.

Vetoja: 235

Pisteitä: 965
Paikkakunta: Äärikeskusta

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja zot »

Jotenkin suomalaisuuteen kuuluu se että positiivista palautetta annetaan negatiiviseen nähden noin 1 suhteessa 50:een ja kyllä tuon positiisen palautteeenkin osuneen vedon jälkeen laittaisin aidon tyytyväisyyden piikkiin eli jos on sattunut saamaan selvää setelirahaa toisen vihjeellä enkä tuota erityisemmin ihmettele että voittokossua siemailleessa klikkaakin peukkua.

Mitä tulee Maigin mainitsemaan hyvään runiin ja sitten lopettaa vihjaamisen... en jaksa uskoa että ketään motivoi kauheasti se että pääsisi Ylikertoimen etusivulle korkean palautusprosentin ansiosta ja toisaalta kaipa siihenkin on nykysysteemillä täysi oikeus jos joku haluaa siitä nautinnon saada. Kyllä sitä vihjaamisen loppumiselle/vähyydelle on todennäköisempiä syitä kuin top10 palautus% ranking. Itsellä ainakin on omat syyni harvahkoon vihjaamiseen.

Menee jo offtopiciksi mutta kyllä Ylikertoimesta (ja muilta vastaavilta saiteilta) hyvät ja aktiiviset tyypit pongataan maailmalla kaikenlaisilla tahoilla vaikka ei olisi peukun peukkua saanut :) ja itse asiassa omakin urani oikeastaan urkeni kauan sitten kun minut pongattiin eräältä toiselta saitilta - olin ilmeisesti antanut positiivisen kuvan itsestäni :) Mielestäni Ylikerroin.com jo nykyisellään on mainio ponnahduslauta eteenpäin pyrkiville.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

WARNING: Keyboard Not Attached. Press F10 to Continue

Minikommentit


Darren
Jäsen
Viestit: 3425
Liittynyt: 26.04.2004, 10:43

Tuotto: +18.41 yks.

Palautus%: 103.31%

Panosten ka: 0.26 yks.

Vetoja: 2117

Pisteitä: 1787

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja Darren »

jone kirjoitti:
Darren kirjoitti:Nyt täällä jo useampi vihjaaja on suoraan kirjoittanut tai antanut rivien välistä ymmärtää, ettei ilman seurantaa ITSE tiedä onko tipsaaja voitolliseen peliin kykenevä vai ei. Mihin se YHTEISÖ nyt hävisikään? Ettei kuitenkin vaan se olisi sitä oman edun tavoittelua toisin kuin se mitä mä ainakin yritän tuoda tässä esiin..
Meillä taitaa olla hieman eri motiivit kirjoitella tänne nähtävästi. Kyllä minä ainakin tavoittelen omaa etua = rahanarvoisia vihjeitä tai muuten kehittäviä keskusteluja, joista voi olla jotain hyötyä omiinkin menetelmiin. Toisaalta myös ihan viihteen vuoksi tulee luettua tätä foorumia (itse vihjeet eivät yleensä kuulu tähän osaan). Ja toki myös muita kirjoittajia tulee autettua ongelmissa, jos vain osaa ja on aikaa. Tältä foorumilta olen itse saanut paljon apua ja toivottavasti myös auttanut muita edes vähäsen. Ymmärrän siis myös tuon sinun tuoman yhteisen edun tavoittelun, mutta kyllä vedonlyönnissä väkisin myös se oman edun tavoittelu tulee monesti esiin.

Edit: Ja kyllä minäkin tiedän monista vihjaajista ovatko he voitollisia vai ei ja peesatakko vai ei. Mutta kyllä moni vihjaaja jää ihan arvailujen varaan, kun ei ole minkäänlaista seurantaa.
Vielä esimerkin avulla esiin se, miten musta tässä nyt on vähitellen tapahtunut ja tulee tapahtumaan:

Vihjaaja A (käytännön saletisti voitollinen)
vihjaaja B (todennäköisesti voitollinen)
vihaaja C (hiinä ja hiinä, osa voitollisia osa ei, mukana hyviä betsejä, mutta välillä hasardeja)
vihjaaja D (takkiin näyttää tulevan)
vihjaaja E (turpiin tulee aina)

Ennen seurantaa:
A:ta peesaa clubin puolella 100%, yleisellä puolella vakikäyttäjistä 80%, nollakerholaisista peesaa 10%
B:tä peesaa clubin puolella 70%, yleisellä puolella vakikäyttäjistä 55%, nollakerholaisista peesaa 10%
C:tä peesaa clubin puolella 40%, yleisellä puolella vakikäyttäjistä 40%, nollakerholaisista 10%
D:tä peesaa yleisellä puolella vakikäyttäjistä 40%, nollakerholaista 5%
E:tä peesaa yleisellä puolella vakikäyttäjistä 15%, nollakerholaisista 5%

seurannan jälkeen:
A:ta peesaa clubin puolella 100%, yleisellä puolella vakikäyttäjistä 100%, nollakerholaisista peesaa 100%
B:tä peesaa clubin puolella 100%, yleisellä puolella vakikäyttäjistä 100%, nollakerholaisista peesaa 100%
C:tä peesaa clubin puolella 70%, yleisellä puolella vakikäyttäjistä 70%, nollakerholaisista 70%
D:tä peesaa yleisellä puolella vakikäyttäjistä 5%, nollakerholaista 5%
E:tä peesaa yleisellä puolella vakikäyttäjistä 0%, nollakerholaisista 0%

Ketkä seurannasta hyötyvät, nollakerholaiset kuten olen tuonut esiin ja sen lisäksi käyttäjäjoukko, joka päivystää täällä 24/7. Jos et täällä juuri samalla minuutilla nykyisin ole, kun vihjaaja A tai B lyö vihjeen tiskiin sitä et myöskään peesaamaan pysty.

Tottakai minäkin omaa etua täällä tavoittelen, pyrin voittamaan rahaa, kuten me kaikki. Olen kuitenkin itse ihan tyytyväinen, jos paria C-B tason jantteria voin peesata siltä osin mitä omasta suodattamisesta menee läpi. Ei mun niitä kaikkia voittollisia kavereita tarvitse peesata, miksi muidenkaan tarvitsisi. Kuka ne kaikki yksistään olisi ansainnut, ei niin ketään meistä. Nyt käy niin, että jompaan kumpaan ääripäähän ne valuet häviää, nollapostaajiin tai kaksneljäseiskoihin. Kyllä foorumi voi paljon paremmin, jos mahdollisimman moni aktiivikäyttäjä saa pienen hyödyn kuin vastaavasti nollat ja muutamat 24/7:at täyden hyödyn. Jormahan sen jo keksi, että yhdessä on paljon kivempi voittaa. :) Siinä on suuren suuri väliinputoajien joukko, joka kuitenkin on forumin kehityksen ja ylläpitävän voiman kannalta merkityksellinen käyttäjäryhmä. Valtaosa meistä on kuitenkin oikeissa töissä käyviä jonkin sortin semi-proita tai pientä lisätienestiä tästä touhusta hakevia ihan tavallisia kavereita, joilla vedonlyöntiä tärkeämpiäkin asiota elämässä on.

Kuka noita E ja D tason vihjeitä edes jaksaa lukea enää, saatika kommentoida, ignoreen vaan kaikki. Sitten ei ainakaan mitään kehittävää keskustelua noista synny ja uudet jansterit suht nopeasti lopettavat leikin siihen ja ottavat vaan valuet pois kuleksimasta panematta itse tikkua ristiin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Darren
Jäsen
Viestit: 3425
Liittynyt: 26.04.2004, 10:43

Tuotto: +18.41 yks.

Palautus%: 103.31%

Panosten ka: 0.26 yks.

Vetoja: 2117

Pisteitä: 1787

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja Darren »

maig kirjoitti:
Mainittakoon nyt tähän, että kun näitä esikausianalyysejä ja muita tykkään väkerrellä, jotka sitten kirjoitan ihan sen takia, että voisin puskea sen tänne. Eipä ikinä ole tullut yhtään kommenttia puolesta tai vastaan. Ei mitään keskustelua. Eivät ne välttämättä niin erinomaisia ole, mutta varmaankin keskiarvopostausta parempaa täytettä. En taida jaksaa enää.
Kyllä mä ainakin olen asiavirheitä noista korjauttanut. :wink: :P Mä kanssa olen noita pyrkinyt postaamaan, tai no rankkeja ainakin postaillut. Noissakin olisi tän kaltaisella forumilla loistava paikka saada heti kauden alusta ideajoukkueita puolesta ja vastaan, kun kyseenalaistetaan toistemme rankkauksia yms ja koitetaan hakea yhteistä näkemystä. Pienellä yhteistyöllä voisi saada paljon rakentavaa aikaan ja parhaimmilaan voisi säästyä paljolta menemättä ekaa kymmentä kiekkaa arvioineen metsään..keep it going vaan! Toivotaan, että edes joku noista aktivoituu..

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


veturi15
Jäsen
Viestit: 32
Liittynyt: 09.07.2012, 12:40

Tuotto: +235.08 yks.

Palautus%: 117.86%

Panosten ka: 29.24 yks.

Vetoja: 45

Pisteitä: 37

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja veturi15 »

Heitetään tänne nyt oma näkemys näin suht "uutena" jäseneenä. Itse seurasin tätä foorumia kauan ennen kuin tein nickin. Koska huomasin että täällä ei juuri ollut vihjeitä Challenger tason turnauksiin tai samanlaista tietämystä. Ketään nyt siis kyseinalaistamatta. Itse perustelin vihjeeni juurikin sanallisesti. Koska uutena vihjaana muuten todella vaikeaa saada uskottavuutta. Ja laitoin sen panostuksen mittakaavassa samanlailla miten myös itse panostin. Sen jälkeen tulikin heti vittuilua ja ties mitä siitä 10% yhteen peliin. Kukaan ei viittinyt antaa ns "pientä vihjettä" että miksi ei näin saisi... Tai ei kysynyt miksi panostan ylipätään sen 10% yhteen kohteeseen!? Vaan samantien lähetettiin Suomi24!! Se söi todella paljon motivaatiota.

Vaikka oma vahvuus on juuri tuo Challenger tason turnauksen jossa bookerit ei niin hyvin perillä. Tenniksessä tällä hetkellä kuitenkin vihjattuja kohteita 44 ja niitten palautun 120% luokkaa. Vaikka toi 44 ei siis kerro vielä yhtään mitään. Niin pitäisi kuitenkin huomata ettei ihan turisti ole... Ja challenger vihjeitä 28 joissa palautus 127%. Vaikka veikkaaminen ei ikää katso. Niin väitän että iällä on merkitystä. Sillä silloin tietää jo paremmin riskit ja miten pitää oikein pelata. Itse olen vielä hyvin nuori. Mutta ikäisekseni hyvin paljon tietoa... Tulin tänne jotta kehittyisin ja voisin jatkossa palvella muita vihjeilläni, kuten minua ollaan täällä aikasemmin..

Kirjoituksesta tuli vähän sekava. Mutta pointti että tänne haetaan uutta lihaa ja verta? Niin ei ole kaikilla ihan oikea asenne.. Kaikki ovat joskus olleet samassa pisteessä!
Mutta iso kiitos niille jotka ovat kannustaneet ja auttaneet! Ja modeille hienosta työstä ja foorumista!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 30. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Diesel
Jäsen
Viestit: 3244
Liittynyt: 10.02.2003, 20:32
Pisteitä: 1195

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja Diesel »

Veturille :peukku:

Itse laitoin seurannan kelly/8 kassasta. Ei mulle tullut mieleenkään, että olisin heti alussa käyttänyt x/10 panostusjärjestelmää. Jos järjestelmä pitää muuttaa yhteneväiseksi niin silloin pitäisi olla mahdollisuus muuttaa panoksia uusiksi tai syöttää vedot uudelleen.


Tietty voisihan nuo kaikki vanhat vihjeetkin syöttää uuteen formaattiin, siis ne mitkä on aikoinaan postattu seurantaosioon. Tähän taisi olla joku scriptikin?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


TuplaJallu
Avatar
Jäsen
Viestit: 2780
Liittynyt: 13.06.2008, 08:02

Tuotto: +29.15 yks.

Palautus%: 100.25%

Panosten ka: 5.92 yks.

Vetoja: 1951

Pisteitä: 3193

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja TuplaJallu »

Yrittääkö tää kaveri tehdä itsestään jotain marttyyriä? Nyyh, motivaatio katosi. :cry:
Sen jälkeen tulikin heti vittuilua ja ties mitä siitä 10% yhteen peliin. Kukaan ei viittinyt antaa ns "pientä vihjettä" että miksi ei näin saisi... Tai ei kysynyt miksi panostan ylipätään sen 10% yhteen kohteeseen!? Vaan samantien lähetettiin Suomi24!! Se söi todella paljon motivaatiota.
Itsehän olit aiemmin perustellut kun oli kysytty että silloin painetaan kun maistuu, sen jälkeen heitin tuon Suomi24-jutun joka koski vain panostusta, ei pelivalintoja kuten mainitsin.
Tenniksessä tällä hetkellä kuitenkin vihjattuja kohteita 44 ja niitten palautun 120% luokkaa. Vaikka toi 44 ei siis kerro vielä yhtään mitään. Niin pitäisi kuitenkin huomata ettei ihan turisti ole... Ja challenger vihjeitä 28 joissa palautus 127%.
Boldattu osa kertoo jo aika paljon. Ja oikeesti? 44 ja 28 vetoa? :lol: Mun vikat 28 vetoa on palauttaneet 144%, taidan tituleerata itseäni Jormasta seuraavaksi.

Taidan pitää pienen tauon foorumille kirjoittelusta, liian negatiivisia fiiliksiä ja kirjoituksia tulee täältä päästä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 3. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

05.09.2012 00:05 <stellar wars> Vinkiksi sinulle: Yritä tuon tauon aikana imeä edes hitunen

05.09.2012 00:06 <stellar wars> nöyryyttä itseesi. Voin omasta kokemuksesta sanoa että se

05.09.2012 00:07 <stellar wars> jos mikä kasvattaa ihmisenä.


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja Henkka »

TuplaJallu kirjoitti:Yrittääkö tää kaveri tehdä itsestään jotain marttyyriä? Nyyh, motivaatio katosi. :cry:
Vähän nyt armoa Jallu. Kaverihan kertoi olevansa siinä iässä, ettei varmaan saisi vielä edes petsata. Ostarin Jaskan fläbäreillä mentäneen.

Olihan Mutasen Aapokin aluksi täällä sekasin ku seinäkello :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 7. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


vieras
Avatar
Vieras

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja vieras »

Haluaisin aluksi esitellä itseni. Olen opiskelija, tykkään urheilusta ja harrastan "paper bettingiä" (eli siis vedonlyöntejä Google Docsiin, ja jos se osoittautuu kannattavaksi, joskus myös oikealla rahalla). Olen lukenut Ylikerrointa jo jonkin aikaa ja olen kehittynyt kiitos tämän, Suomen johtavan vedonlyöntisivuston.

Seurannan johdosta pelivihjeet ovat pikemminkin omien pelien listaamista. Voiko niitä enää edes vihjeiksi sanoa? Keskustelua täällä ei synny lainkaan, Cafeta en tosin näe, ja viestit, joita jollain sivustoilla pidettäisiin melko tavallisena, saavat täällä aika lailla ylistystä. Keskustelun taso on siis matala. Tämähän on erilainen kuin tavallinen keskustelupalsta, mutta missä se keskustelu nykyään on? Haluaisin ehdottomasti nähdä, että sanalliset vihjeet yleistyisivät. Niistä voisi saada jopa keskustelua aikaan. Nyt eriävän mielipiteen sattuessa vain postataan eriävä veto. Joku käyttäjä mainitsi, että ennen tuli viestejä "tämä bookkeri ei ole nyt hereillä, pelatkaa tätä!", mutta ei enää nykyään. Se on sääli. Juuri tuollaisia vinkkejä pitäisi vetosivustoilla jakaa. Sanallisia vihjeitä pitää myös tarjota.

Uusilta käyttäjiltä odotetaan heti alkuun vastaavaa tietomäärää kuin vanhoilta kokeneilta vedonlyöjiltä. Negatiivisuushan vain karkottaa käyttäjiä! Jos kaikille heti aletaan kuittailla eikä opasteta, foorumi kuolee ennen pitkää. Esimerkiksi TuplaJallun viesti vähän ylempänä on mielestäni malliesimerkki. Toinen (nuorehko kaiken kukkuraksi) kertoo pahoittaneensa mielensä, siihen vastataan vain korostamalla, että itse on/oli oikeassa. Nykyään netissä tapaa yhä nuorempia, miten heidät pitäisi tänne jäseniksi saada, jos vastaanotto on tuollainen? Itsekin olen alkanut miettiä, liitynkö tänne sitten kun vetopelit toden teolla aloitan, sillä vaatimustaso on korkealla ja pienistä mokista saa heti kuulla. Ilmapiiri ei ole lainkaan kannustava. En halua yleistää, esim. S.Mäenalan postaus ohjeita aloittelijoille -aiheeseen oli hieno. Miksi vastaavia ei kirjoiteta enempää? Sen sijaan korostetaan, kuinka hullu tai huono pelaaja on kyseessä. Minkä pitäisi motivoida uusia käyttäjiä jatkamaan täällä? Negatiivisuus kuuluu suomalaisuuteen. Puhdas haukkuminen tai piikittely sen sijaan eivät.

Seurantaan itsessään en halua ottaa liialti kantaa, kun en kaikkia hienouksia edes näe. Kai se on ihan hyvä vempain. Foorumin pitäisi kuitenkin mielestäni tähdätä vihjeiden antamiseen ja perustelemiseen - blogiin suoraan, jos ainoastaan listaa omat pelinsä. Mitä hyötyä niistä on? Kai nyt jokaisella on seuranta Excelissä tms. eli ei pidä kaikkea tunkea tänne vain, jotta saisi tilastot ylös. Ja jos perusteluja ei ole, peesaamiskriteerinä käytetään vain palautusprosenttia eli kaikki vieraat, me tulevaisuuden jäsenet, peesaavat puhtaasti isoja prosentteja. Se ei hyödytä ketään, ja vihjaajien taidot mitataan lähinnä puhtaasti tilastollisesti. Se luo myös suorituspaineita. Hyvän vihjaajan pitäisi mielestäni osata perustella hyvin. Pitää myös muistaa, että keskustelu hyödyttää kaikkia - myös keskustelevia osapuolia. Kaikki kehittyvät. Seurannan pitäisi olla keskustelun apuväline. Nyt näyttää, että millään muulla ei ole väliä kuin seurannalla.

Terveisin kenties tulevaisuuden jäsen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 15. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


maig
Avatar
Jäsen
Viestit: 2456
Liittynyt: 30.01.2005, 17:27

Tuotto: -206.24 yks.

Palautus%: 98.03%

Panosten ka: 4.33 yks.

Vetoja: 2424

Pisteitä: 1369

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja maig »

vieras kirjoitti:Haluaisin aluksi esitellä itseni. Olen opiskelija, tykkään urheilusta ja harrastan "paper bettingiä" (eli siis vedonlyöntejä Google Docsiin, ja jos se osoittautuu kannattavaksi, joskus myös oikealla rahalla). Olen lukenut Ylikerrointa jo jonkin aikaa ja olen kehittynyt kiitos tämän, Suomen johtavan vedonlyöntisivuston.

Seurannan johdosta pelivihjeet ovat pikemminkin omien pelien listaamista. Voiko niitä enää edes vihjeiksi sanoa? Keskustelua täällä ei synny lainkaan, Cafeta en tosin näe, ja viestit, joita jollain sivustoilla pidettäisiin melko tavallisena, saavat täällä aika lailla ylistystä. Keskustelun taso on siis matala. Tämähän on erilainen kuin tavallinen keskustelupalsta, mutta missä se keskustelu nykyään on? Haluaisin ehdottomasti nähdä, että sanalliset vihjeet yleistyisivät. Niistä voisi saada jopa keskustelua aikaan. Nyt eriävän mielipiteen sattuessa vain postataan eriävä veto. Joku käyttäjä mainitsi, että ennen tuli viestejä "tämä bookkeri ei ole nyt hereillä, pelatkaa tätä!", mutta ei enää nykyään. Se on sääli. Juuri tuollaisia vinkkejä pitäisi vetosivustoilla jakaa. Sanallisia vihjeitä pitää myös tarjota.

Uusilta käyttäjiltä odotetaan heti alkuun vastaavaa tietomäärää kuin vanhoilta kokeneilta vedonlyöjiltä. Negatiivisuushan vain karkottaa käyttäjiä! Jos kaikille heti aletaan kuittailla eikä opasteta, foorumi kuolee ennen pitkää. Esimerkiksi TuplaJallun viesti vähän ylempänä on mielestäni malliesimerkki. Toinen (nuorehko kaiken kukkuraksi) kertoo pahoittaneensa mielensä, siihen vastataan vain korostamalla, että itse on/oli oikeassa. Nykyään netissä tapaa yhä nuorempia, miten heidät pitäisi tänne jäseniksi saada, jos vastaanotto on tuollainen? Itsekin olen alkanut miettiä, liitynkö tänne sitten kun vetopelit toden teolla aloitan, sillä vaatimustaso on korkealla ja pienistä mokista saa heti kuulla. Ilmapiiri ei ole lainkaan kannustava. En halua yleistää, esim. S.Mäenalan postaus ohjeita aloittelijoille -aiheeseen oli hieno. Miksi vastaavia ei kirjoiteta enempää? Sen sijaan korostetaan, kuinka hullu tai huono pelaaja on kyseessä. Minkä pitäisi motivoida uusia käyttäjiä jatkamaan täällä? Negatiivisuus kuuluu suomalaisuuteen. Puhdas haukkuminen tai piikittely sen sijaan eivät.

Seurantaan itsessään en halua ottaa liialti kantaa, kun en kaikkia hienouksia edes näe. Kai se on ihan hyvä vempain. Foorumin pitäisi kuitenkin mielestäni tähdätä vihjeiden antamiseen ja perustelemiseen - blogiin suoraan, jos ainoastaan listaa omat pelinsä. Mitä hyötyä niistä on? Kai nyt jokaisella on seuranta Excelissä tms. eli ei pidä kaikkea tunkea tänne vain, jotta saisi tilastot ylös. Ja jos perusteluja ei ole, peesaamiskriteerinä käytetään vain palautusprosenttia eli kaikki vieraat, me tulevaisuuden jäsenet, peesaavat puhtaasti isoja prosentteja. Se ei hyödytä ketään, ja vihjaajien taidot mitataan lähinnä puhtaasti tilastollisesti. Se luo myös suorituspaineita. Hyvän vihjaajan pitäisi mielestäni osata perustella hyvin. Pitää myös muistaa, että keskustelu hyödyttää kaikkia - myös keskustelevia osapuolia. Kaikki kehittyvät. Seurannan pitäisi olla keskustelun apuväline. Nyt näyttää, että millään muulla ei ole väliä kuin seurannalla.

Terveisin kenties tulevaisuuden jäsen.
Samaa mieltä. Sanallisten vihjeiden postaaminen on yleensä kovin aikaanvievää kun numerot pitää pukea sanoiksi. Pelipäivinä en ainakaan itse kerkeä. Joskus yritin, eikä siitä keskustelua tullut, ehkä juuri ajanpuutteen takia. Muutos olisi kivaa.

Suosittelen, että luot itsellesi tunnuksen ja kirjoittelet enemmänkin. Nämä guest-postaukset menevät aivan hukkaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Gini
Jäsen
Viestit: 2240
Liittynyt: 09.05.2006, 12:00

Tuotto: +24.78 yks.

Palautus%: 100.18%

Panosten ka: 10.60 yks.

Vetoja: 1311

Pisteitä: 3815
Paikkakunta: Helsinki 00140

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja Gini »

Sanallisen vihjeiden puuttuminen on kyllä maailmanlaajuinen ongelma, josta suurin osa yhteisöistä "kärsii", jos nyt näin vahvasti voi sanoa. Yksinomaan Ylikertoimen moittiminen tässä asiassa paljastaa kirjoittajasta sen, että muita foorumeita ei ole edes luettu.

Täällä taso on kuitenkin siinä mielessä korkea, että suurin osa vihjeistä on ns. valuebetsejä, eikä täällä veikata voittajaa, kuten hyvin monessa muussa paikassa. YK:lle peukkuja siitä, että täällä perusasiat on aina ymmärretty ja uudetkin jäsenet ovat ne oppineet.

Ainahan keskustelua pitäis olla enemmän; työpaikoilla, naapurusten kesken ja kotipuolen harrastelijakalastusseurassa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 5. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Vieras
Avatar
Vieras

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Gini kirjoitti:Sanallisen vihjeiden puuttuminen on kyllä maailmanlaajuinen ongelma, josta suurin osa yhteisöistä "kärsii", jos nyt näin vahvasti voi sanoa. Yksinomaan Ylikertoimen moittiminen tässä asiassa paljastaa kirjoittajasta sen, että muita foorumeita ei ole edes luettu.
Itse asiassa ei pidä paikkansa. Olen kyllä selannut muita, mutta Ylikerroin on johtava sivusto, eli vaatimukset ovat korkeammalla. Lisäksi keskustelua on aikaisemmin ollut (satunnainen ketju tennisalueelta esimerkiksi, satunnainen muu laji, satunnainen jalkapallo, tosiaan tuossa on vain kolme ketjua, mutta edustavat suurin piirtein keskimääräistä viestin tasoa viitisen vuotta sitten - nykyään viestit ovat melkein puhtaasti omien vetojen postauksia). Ei seuranta taatusti ole ainoa syy, mutta totta kai se vaikuttaa. Eniten minua huolestuttaa se, että keskustelun puutteesta ei juuri puhuta. Onko nykytila kaikkien käyttäjien mielestä vai hyvä?
Gini kirjoitti:Ainahan keskustelua pitäis olla enemmän; työpaikoilla, naapurusten kesken ja kotipuolen harrastelijakalastusseurassa.
Kyse on siitä, että tällaisella (keskustelu)palstalla sanalliset perustelut ovat avainasia. Itse pitäisin perusteluja tärkeämpinä kuin pelkkää pelivihjettä, joka ei oikeastaan kerro mitään, vaikka siinä usein prosentit onkin. Toki keskustelua voi haluta ihan minne tahansa, mutta se kuuluu tänne, keskustelu edesauttaa paikan pysymistä pystyssä ja opettaa kaikkia, niin kokeneita kuin kokemattomiakin. Se on vain hyödyksi ja erittäin oleellinen asia tällaisella sivustolla. Eri asia kalastusporukassa, sinne mennään pitämään hauskaa ja saamaan kalaa. Tänne tullaan keskustelemaan.

Maig: Olen kyllä harkinnut liittymistä, mutta en usko tuovani mitään uutta, sillä en vielä harrasta enempää kuin paper bettingiä ja koneetkin ovat kesken. Vieraiden viestit näkyvät ihan samalla tavalla kuin käyttäjienkin (ne pitää vain hyväksyä), joten satunnaispostailuun tämä soveltuu.
maig kirjoitti:Sanallisten vihjeiden postaaminen on yleensä kovin aikaanvievää kun numerot pitää pukea sanoiksi. Pelipäivinä en ainakaan itse kerkeä.
Helpoin vaihtoehto mielestäni olisi vähentää seurantaan laitettavien vetojen määrää. Ei niitä kaikkia pidä tänne näpytellä (toki blogiin voi ihan vapaasti), ne parhaat voi näpytellä vihjeaiheisiin saatesanojen kera (eli kommentit vain osaan - säästää aikaa). Ei luulisi mahdoton urakka olevan (vai miten)?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


J-Mad
Jäsen
Viestit: 1153
Liittynyt: 04.09.2012, 19:26

Tuotto: +342.81 yks.

Palautus%: 102.09%

Panosten ka: 5.82 yks.

Vetoja: 2813

Pisteitä: 3726

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja J-Mad »

Täällä jälleen yksi uusi käyttäjä tarjoamaan näkökulmaa foorumiin ulkopuolisen silmin. Olen vasta äskettäin innostunut vedonlyönnistä tienausmielessä: muutaman viikon olen ehtinyt peesailla vinkkejä valikoivasti Ylikertoimesta sekä muualta netin syövereistä. Samalla olen hionut omaa vielä keskeneräistä NHL-laskutikkuani, jonka avulla on tarkoitus maksaa peesailuvelat takaisin, tietysti moninkertaisina :wink:

Uuden käyttäjän kannalta foorumin ongelmana on se, että häntä ei joko osata tai haluta opastaa tarpeeksi kädestä pitäen. Vakikäyttäjien vastaukset täyden aloittelijan viesteihin kuuluvat pääosin kolmeen ryhmään: vedonlyöntislangin osaamista vaativat liian tekniset vastaukset, foorumietiketin ymmärtämistä edellyttävät epäsuorat/ironiset neuvot (tyyliin: keksi vaan siihen vihjeeseen joku kerroinraja niin se kelpaa ihan täydestä) ja kolmantena kuin suoraan 13-vuotiaan koulukiusaajan suusta napatut "vittu mikä spede" -kommentit, joille ei luulisi aikuisten ihmisten keskustelufoorumilla löytyvän minkäänlaista sijaa.

Kaikki edellä mainitut vastaustyypit vieraannuttavat aloittelijat ja viimeinen tyyppi myös ne uudet käyttäjät, joilla saattaisi olla alusta lähtien jotain annettavaa foorumille. Toki vakikäyttäjien joukosta löytyy myös todella avuliaita ja selkeästi neuvovia jäseniä, jotka ansaitsevat suurieleisen hatunnoston viesteistään. Negatiivisilla kommenteilla on vain taipumus jäädä paremmin uuden käyttäjän mieleen.

Paljon samaa asiaa olikin jo ehditty tuoda esiin aikaisemmissa viesteissä, mutta koin silti avautumisen tarpeelliseksi. Vetäydyn takaisin kolooni peesailemaan ja ryömin taas esiin kun ja jos NHL-kausi jossain vaiheessa saadaan alkamaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 11. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


maig
Avatar
Jäsen
Viestit: 2456
Liittynyt: 30.01.2005, 17:27

Tuotto: -206.24 yks.

Palautus%: 98.03%

Panosten ka: 4.33 yks.

Vetoja: 2424

Pisteitä: 1369

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja maig »

Guest kirjoitti:
maig kirjoitti:Sanallisten vihjeiden postaaminen on yleensä kovin aikaanvievää kun numerot pitää pukea sanoiksi. Pelipäivinä en ainakaan itse kerkeä.
Helpoin vaihtoehto mielestäni olisi vähentää seurantaan laitettavien vetojen määrää. Ei niitä kaikkia pidä tänne näpytellä (toki blogiin voi ihan vapaasti), ne parhaat voi näpytellä vihjeaiheisiin saatesanojen kera (eli kommentit vain osaan - säästää aikaa). Ei luulisi mahdoton urakka olevan (vai miten)?
Mun volyymini on 70-80 vetoa per viikko pelkästään niihin sarjoihin, joita tänne laitan. Siinä on mahdoton kiire saada edes omansa valmiiksi ja tänne postaamani vihjeet tulevat suoraan copy-pastella excelistä, joten siinä ei aikaa mene. Kommenttien kirjoittamiselle ei ole mitään jakoa.

Enää en viitsi guestille vastailla, koska en tiedä kenelle puhun. Enkä osaa yhdistää tulevia viestejäsi tähän.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Ylen maailmoja syleilevää ja hurjan mielenkiintoista!
Tätä on suomalainen "keskustelu"-kultturi.
Tästäkään väännöstä ei käteen jää kuin läjä satunnaisen kävijän sielunelämää kutittelevia vuodatuksia.

Näinkö tässä pitikin käydä...?
Banninkin uhalla, joitakin asioita on nyt pakko sanoa ääneen.

Olin aistivinani muutoksen tuulia mutta omaa taisteluaan käyvän moderaattorimme viesti oli pettymys.
Itse en ymmärtänyt siitä juuri mitään.
Päivänselvästä äänestytuloksesta ja seurannan lähes yksimielisesti todetuista puutteista huolimatta hänellä ei näytä olevan valmiutta minkäänlaisiin muutoksiin. Valittajille hän vastaa vielä suuremmalla valituksella.
Hän puhuu minikommenteista ja peukuista, luonnollisesta poistumasta, jonkin klubin ongelmista, diktaattorimaisista johtajaratkaisuista ja ties mistä vaikka hänen pitäisi puhua seurannan panostuksesta.

Missä on vaalituloksen kunnioitus?
Minne se käyttäjien äänen kuuleminen unohtui?
Huisin kivaa että saatiin äänestää! Sillä konstilla tässä maassa on ennenkin paineita purettu.
On pelkkää vittuilua tulla väittämään näin jälkikäteen, miksei asioita ole tehty niin tai näin.
Ei kellään ollut näköpiirissä, ettei entinen vapaa tyyli enää kelpaisikaan käyttäjille.
Olisi pitänyt olla!
Kun vihjaajien menestymisestä piirretään käppyröitä ja heidän kassakehityksensä ja tuloksensa kirjaillaan vihreällä ja punaisella, on päivänselvää että siitä syntyy kilpailua.
Seurantasysteemi kehitettiin helpottamaan käyttäjien kirjanpitoa ja se toteutettiin niin,
että mahdollisimman moni voisi sitä käyttää.
Miksi seurannasta sitten tehtiin julkinen? Se olisi voitu liittää kunkin käyttäjän omaan profiiliin siten että vain hänellä itsellään olisi ollut pääsy siihen.
Ja mitä sitten ovat nuo TopTen -listat etusivulla? Ovatko nekin vain käyttäjän omaa kirjanpitoa helpottamassa?

Karavaani kulkee...
Ja kuten aina ennenkin, vailla päämäärää.
Ja rakkikoirat räksyttävät, minä varmasti pahin niistä!

nimim. Olkaa hiljaa ja vihjatkaa

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


maig
Avatar
Jäsen
Viestit: 2456
Liittynyt: 30.01.2005, 17:27

Tuotto: -206.24 yks.

Palautus%: 98.03%

Panosten ka: 4.33 yks.

Vetoja: 2424

Pisteitä: 1369

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja maig »

Eh.

Äänestys laitettiin tulille sunnuntaina. Toimivan x/10 systeemin implementoimiseksi tarvitaan varmaankin hetki aikaa. Jonkun se täytyy koodata. Tuskin täällä täyspäiväisiä työntekijöitä on. Ehkä odotetaan vielä ääniä. Ainakin ennen päivitykset on tehty paketeissa eikä päivittäin.

Jälkiviisas on myös helppo olla. Ei kukaan nää kaikkia asioita etukäteen. Hieno seuranta tänne saatiin, sitä on jatkuvasti kehitetty ja nyt vingutaan, että lukitun panossysteemin OLISI pitänyt olla mietitty etukäteen.

Seurannan saa myös yksityiseksi. Tämä on juuri sitä vinkunaa, mistä edellä puhuin. Turhaa eikä missään nimessä rakentavaa. Olisi, tulisi ja pitäisi. Sama laulu aina.

Minä ainakin olen saanut modelta aina promptin vastauksen tiedusteluihin ja kehitysehdotuksiin. Kaikki pyyntöni ovat myös toteutettu tai luvattu toteutettavan seuraavassa päivityksessä.

Missä ovat muuten Mäenala sinun vihjeesi? Jakauma- ja excelosallistuminen näyttää olevan sitä luokkaa, että sinulla olisi valmiudet myös tänne vihjata.


edit: Sen verran vinkunaa ja niin vähän kiitosta tämä seuranta on suhteessa saanut, että modesetäkin saattaa ärähtää aina välillä. Hänellä on jopa siihen oikeus täällä kiittämättömien maassa. Ihmisiä ne modetkin ovat, vaikka avatarista ei välttämättä uskoisi

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 17. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


skasi
Jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 28.11.2011, 12:01

Tuotto: +57.05 yks.

Palautus%: 110.73%

Panosten ka: 3.47 yks.

Vetoja: 153

Pisteitä: 1509

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja skasi »

En kommentoi tähän hätään mihinkään muuhun, kun siihen että mielestäni tämän foorumin moderaattorit ovat todella aktiivisia ja käyttäjäläheisiä.. Ei ole reilua avautua noin räikeästi vapaaehtoishommia tekevää moderaattoria kohtaan.

:peukku: Niille ketkä tätä foorumia pyörittää (modet) , ja niille ketkä täällä jaksaa aiheesta kuin aiheesta kiistellä (käyttäjät). Mutta jotain rajaa kuitenkin näihin avautumisiin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 10. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Gini
Jäsen
Viestit: 2240
Liittynyt: 09.05.2006, 12:00

Tuotto: +24.78 yks.

Palautus%: 100.18%

Panosten ka: 10.60 yks.

Vetoja: 1311

Pisteitä: 3815
Paikkakunta: Helsinki 00140

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja Gini »

J-Mad kirjoitti:Täällä jälleen yksi uusi käyttäjä tarjoamaan näkökulmaa foorumiin ulkopuolisen silmin. Olen vasta äskettäin innostunut vedonlyönnistä tienausmielessä: muutaman viikon olen ehtinyt peesailla vinkkejä valikoivasti Ylikertoimesta sekä muualta netin syövereistä. Samalla olen hionut omaa vielä keskeneräistä NHL-laskutikkuani, jonka avulla on tarkoitus maksaa peesailuvelat takaisin, tietysti moninkertaisina :wink:

Uuden käyttäjän kannalta foorumin ongelmana on se, että häntä ei joko osata tai haluta opastaa tarpeeksi kädestä pitäen. Vakikäyttäjien vastaukset täyden aloittelijan viesteihin kuuluvat pääosin kolmeen ryhmään: vedonlyöntislangin osaamista vaativat liian tekniset vastaukset, foorumietiketin ymmärtämistä edellyttävät epäsuorat/ironiset neuvot (tyyliin: keksi vaan siihen vihjeeseen joku kerroinraja niin se kelpaa ihan täydestä) ja kolmantena kuin suoraan 13-vuotiaan koulukiusaajan suusta napatut "vittu mikä spede" -kommentit, joille ei luulisi aikuisten ihmisten keskustelufoorumilla löytyvän minkäänlaista sijaa.

Kaikki edellä mainitut vastaustyypit vieraannuttavat aloittelijat ja viimeinen tyyppi myös ne uudet käyttäjät, joilla saattaisi olla alusta lähtien jotain annettavaa foorumille. Toki vakikäyttäjien joukosta löytyy myös todella avuliaita ja selkeästi neuvovia jäseniä, jotka ansaitsevat suurieleisen hatunnoston viesteistään. Negatiivisilla kommenteilla on vain taipumus jäädä paremmin uuden käyttäjän mieleen.

Paljon samaa asiaa olikin jo ehditty tuoda esiin aikaisemmissa viesteissä, mutta koin silti avautumisen tarpeelliseksi. Vetäydyn takaisin kolooni peesailemaan ja ryömin taas esiin kun ja jos NHL-kausi jossain vaiheessa saadaan alkamaan.
Kiva, että olet innostunut vedonlyönnistä. Niin me kaikki muutkin, vai ovatko?

Nyt nostaa kyllä päätään kaikkihetimulle -sukupolvi. Ei täällä koskaan ole kädestäpitäen ketään huipulle ohjattu. Itse aikoinaan - noin kuusi vuotta sitten - luin jokaisen topicin yleistä keskustelua -osiosta, niiden jokaisen postauksen. Se vei aikaa; varsinkin kun osa viesteistä piti lukea kymmeneen kertaan ja etsiä muualta selityksiä sille, mitä viestissä tarkoitetaan. Ei olisi tullut mieleenkään mennä kyselemään sitä ennen mitään.

Jos on todella innostunut jostain - kuten sinä esimerkiksi - hänen ottaa asioista selvää ja on oma-aloitteinen. Muussa tapauksessa on vain vippiveloissaan tai muuten persaukinen. Täällä keltanokat tyyliin kysyvät rekkautumisen jälkeen, että "miten menestyä vedonlyönnissä". Näihin pitääkin kommentoida - sinua lainatakseni - vittu mikä spede! Ei mikään työpaikkakaan pidä palkkalistoillaan tällaista kaveria, joka ei kykene itse mihinkään.

Kädestäpitäen ohjauksella ei muutenkaan saavuteta mitään muuta kuin kopioita. Tällaisessa neuvontaprosessissa uusi betsari ei löydä omaa tyyliään pelata, panostaa ja analysoida kohteita; eikä myöskään koskaan tule menestymään.

YK:n tehtävä mielestäni on toimia alustana pääsyssä vedonlyönnin huipulle, jossa jokainen verkkopedagogisesti opiskelee perusasiat ja jatkossa osallistuu palstan kehittämiseen omalta osaltaan. Ei tämän pitäisikään olla mikään yliopisto, jossa tuotetaan toistensa kopioita olevia vedonlyöntimaistereita.

Voittava vedonlyöjä ei voi koreilla lainahyöhenissä!



Edit: viestistä ei ollut tarkoitus jäädä sellaista kuvaa, että itse olisin huipulle, mutta ehkä perusasiat jotakuinkin hallussa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 7. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

skasi kirjoitti:En kommentoi tähän hätään mihinkään muuhun, kun siihen että mielestäni tämän foorumin moderaattorit ovat todella aktiivisia ja käyttäjäläheisiä.. Ei ole reilua avautua noin räikeästi vapaaehtoishommia tekevää moderaattoria kohtaan.

:peukku: Niille ketkä tätä foorumia pyörittää (modet) , ja niille ketkä täällä jaksaa aiheesta kuin aiheesta kiistellä (käyttäjät). Mutta jotain rajaa kuitenkin näihin avautumisiin.
Minä en näe tuossa 'avautumisessani' mitään räikeää. En kritisoi sitä että muutoksia ei ole jo tehty vaan esitän vain perustellen kritiikkiä siitä että moderaattorin viestissä seurannan panostuksen puutteita ei haluta nähdä, saati korjata.

Minäkin omalta osaltani olen kiitollinen moderaattorin tekemästä vapaaehtoistyöstä. Edellä jo annoin hänelle siitä kiitosta.
Se ei kuitenkaan tarkoita että hymistellen hyväksyisin kaikki hänen toimensa.

Minulla on tapana tuoda esiin puutteita ja ongelmia silloin kuin niitä omalta vaatimattomalta tasoltani havaitsen.
Kaikki eivät siitä pidä. Monet kokevat kaiken kritiikin aina 'arvosteluksi arvostelun ilosta' tai 'negatiiviseksi asenteeksi'.

En ryhdy populistiksi vain papukaijamerkkejä saadakseni...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 4. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


J-Mad
Jäsen
Viestit: 1153
Liittynyt: 04.09.2012, 19:26

Tuotto: +342.81 yks.

Palautus%: 102.09%

Panosten ka: 5.82 yks.

Vetoja: 2813

Pisteitä: 3726

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja J-Mad »

Gini kirjoitti:Kiva, että olet innostunut vedonlyönnistä. Niin me kaikki muutkin, vai ovatko?

Nyt nostaa kyllä päätään kaikkihetimulle -sukupolvi. Ei täällä koskaan ole kädestäpitäen ketään huipulle ohjattu. Itse aikoinaan - noin kuusi vuotta sitten - luin jokaisen topicin yleistä keskustelua -osiosta, niiden jokaisen postauksen. Se vei aikaa; varsinkin kun osa viesteistä piti lukea kymmeneen kertaan ja etsiä muualta selityksiä sille, mitä viestissä tarkoitetaan. Ei olisi tullut mieleenkään mennä kyselemään sitä ennen mitään.

Jos on todella innostunut jostain - kuten sinä esimerkiksi - hänen ottaa asioista selvää ja on oma-aloitteinen. Muussa tapauksessa on vain vippiveloissaan tai muuten persaukinen. Täällä keltanokat tyyliin kysyvät rekkautumisen jälkeen, että "miten menestyä vedonlyönnissä". Näihin pitääkin kommentoida - sinua lainatakseni - vittu mikä spede! Ei mikään työpaikkakaan pidä palkkalistoillaan tällaista kaveria, joka ei kykene itse mihinkään.

Kädestäpitäen ohjauksella ei muutenkaan saavuteta mitään muuta kuin kopioita. Tällaisessa neuvontaprosessissa uusi betsari ei löydä omaa tyyliään pelata, panostaa ja analysoida kohteita; eikä myöskään koskaan tule menestymään.

YK:n tehtävä mielestäni on toimia alustana pääsyssä vedonlyönnin huipulle, jossa jokainen verkkopedagogisesti opiskelee perusasiat ja jatkossa osallistuu palstan kehittämiseen omalta osaltaan. Ei tämän pitäisikään olla mikään yliopisto, jossa tuotetaan toistensa kopioita olevia vedonlyöntimaistereita.

Voittava vedonlyöjä ei voi koreilla lainahyöhenissä!



Edit: viestistä ei ollut tarkoitus jäädä sellaista kuvaa, että itse olisin huipulle, mutta ehkä perusasiat jotakuinkin hallussa.
En suinkaan tarkoittanut itse tarvitsevani kädestä pitäen opastusta, vaan olen juurikin kuvailemallasi tavalla pyrkinyt etsimään käsiini ja omaksumaan kaiken saatavilla olevan tiedon. Opastuksella en myöskään tarkoittanut mitään Kaiken Tietämyksen (tm) hopealautasella tarjoilua vaan sitä, että selvästi täysin asioista pihalla olevaa uutta käyttäjää ystävällisesti ja selkeästi neuvottaisiin tutustumaan aluksi esim. Ylikertoimesta löytyvään mainioon vedonlyöntioppaaseen. Jos avuliaat neuvot eivät mene perille, piikikkäämmät vastaukset seuraavalla kerralla ovat toki jo ymmärrettävämpiä.

On minulta tietysti kovin röyhkeää tulla sivullisena ja aloitteljiana huutelemaan vuosia foorumilla ja vedonlyöntimaailmassa vaikuttaneille guruille miten käyttäytyä. Huomasin vain keskustelun aloittelijoiden kohtelusta ja ajattelin tuoda esiin oman näkökulmani uutena käyttäjänä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


skasi
Jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 28.11.2011, 12:01

Tuotto: +57.05 yks.

Palautus%: 110.73%

Panosten ka: 3.47 yks.

Vetoja: 153

Pisteitä: 1509

Re: Uusia ominaisuuksia foorumilla - seuranta

Viesti Kirjoittaja skasi »

S.Mäenala kirjoitti:
skasi kirjoitti:En kommentoi tähän hätään mihinkään muuhun, kun siihen että mielestäni tämän foorumin moderaattorit ovat todella aktiivisia ja käyttäjäläheisiä.. Ei ole reilua avautua noin räikeästi vapaaehtoishommia tekevää moderaattoria kohtaan.

:peukku: Niille ketkä tätä foorumia pyörittää (modet) , ja niille ketkä täällä jaksaa aiheesta kuin aiheesta kiistellä (käyttäjät). Mutta jotain rajaa kuitenkin näihin avautumisiin.
Minä en näe tuossa 'avautumisessani' mitään räikeää. En kritisoi sitä että muutoksia ei ole jo tehty vaan esitän vain perustellen kritiikkiä siitä että moderaattorin viestissä seurannan panostuksen puutteita ei haluta nähdä, saati korjata.

Minäkin omalta osaltani olen kiitollinen moderaattorin tekemästä vapaaehtoistyöstä. Edellä jo annoin hänelle siitä kiitosta.
Se ei kuitenkaan tarkoita että hymistellen hyväksyisin kaikki hänen toimensa.

Minulla on tapana tuoda esiin puutteita ja ongelmia silloin kuin niitä omalta vaatimattomalta tasoltani havaitsen.
Kaikki eivät siitä pidä. Monet kokevat kaiken kritiikin aina 'arvosteluksi arvostelun ilosta' tai 'negatiiviseksi asenteeksi'.

En ryhdy populistiksi vain papukaijamerkkejä saadakseni...
Täällä on jo aikaisemminkin keskusteltu positiivisen ja negatiivisen palautteen suhteesta, sen takia halusin tuoda oman kantani esille. Yleensä moderaattoreilla on tapana olla liian myötäileviä tai päinvastoin, yksinvaltiaita. Ylikertoimen moderaattorin tapa toimia on mielestäni esimerkillistä, sopivassa suhteessa kuuntelee käyttäjiä, ja sopivassa suhteessa tekee itse ratkaisunsa.

Itselläni ei riittäisi kärsivällisyys tulla töistä kotiin ja lukea tämänlaista kommenttia omista toimista:
"Olin aistivinani muutoksen tuulia mutta omaa taisteluaan käyvän moderaattorimme viesti oli pettymys.
Itse en ymmärtänyt siitä juuri mitään. Päivänselvästä äänestytuloksesta ja seurannan lähes yksimielisesti todetuista puutteista huolimatta hänellä ei näytä olevan valmiutta minkäänlaisiin muutoksiin. Valittajille hän vastaa vielä suuremmalla valituksella."

Sano mitä sanot, mutta minun mielestä tekstin olisi voinut kirjoittaa asiallisemminkin. En koe kaikkea kritiikkiä "negatiiviseksi asenteeksi". Kritiikkiä pitääkin tulla aiheesta. Mutta edellä lainaaman tekstinpätkän koen vain ja ainoastaan negatiiviseksi asenteeksi.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 8. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin