Tänään on 28.03.2024, 20:59.

Maksullisista vihjepalveluista keskustelu&moderointi?!

Foorumin risut & ruusut sekä muun palautteen ja korjausehdotukset voi osoittaa tänne.
Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Maksullisista vihjepalveluista keskustelu&moderointi?!

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

Päättäkääs nyt mikä on linja foorumilla maksullisisten vihjepalvelujen suhteen. Ymmärsin että linja on että niistä ei mieluusti jutella, kuten tässäkin ketjussa epe kommentoi! Sitten toisaalla kuitenkin melko avointa "mainostusta" kuitenkin lötyy, kuten tässä ja tässä. Vai onko näiden esimerkiksi laittamistani viesteistä vedettävissä se johtopäätös että "kehua" saa mutta negatiivista ei saa laittaa :roll: Joku taitaa olla ko firmojen palkkalistoilla jos näin on :lol:

Toivottavasti tämä viesti saa tässä olla keskustelua (?) varten...luulin tosin että tästä ei tarvitsisi enää ikinä avautua :shock:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


Oliver
Avatar
Jäsen
Viestit: 1330
Liittynyt: 14.01.2003, 12:22
Pisteitä: 263
Viesti:

Re: Maksullisista vihjepalveluista keskustelu&moderointi

Viesti Kirjoittaja Oliver »

Sputnik kirjoitti:Päättäkääs nyt mikä on linja foorumilla maksullisisten vihjepalvelujen suhteen. Ymmärsin että linja on että niistä ei mieluusti jutella, kuten tässäkin ketjussa epe kommentoi! Sitten toisaalla kuitenkin melko avointa "mainostusta" kuitenkin lötyy, kuten tässä ja tässä. Vai onko näiden esimerkiksi laittamistani viesteistä vedettävissä se johtopäätös että "kehua" saa mutta negatiivista ei saa laittaa :roll: Joku taitaa olla ko firmojen palkkalistoilla jos näin on :lol:

Toivottavasti tämä viesti saa tässä olla keskustelua (?) varten...luulin tosin että tästä ei tarvitsisi enää ikinä avautua :shock:
Vastaanpa sitten minä, kun näin mainostajaksi syytellään.

Linja on ollut se, ettei "miten viime yö meni" -tyyppistä keskustelua sallita ja defaulttina kaikki höpinä maksullisista palveluista ohjataan toisille foorumeille. Kaikkien tarinoiden aitoudesta ei pystytä olemaan varmoja eikä foorumin ylläpito halua olla aiheuttamassa aiheetonta vahinkoa maksullisten vihjeiden tarjoajille eikä myöskään vihjeiden ostajille.

Tämänpäiväinen hesari -topic olisi kuitenkin voinut mielestäni olla ihan hyvin aukikin. Se taidettiinkin lukita lähinnä sen takia, että kaikki eivät edelleenkään näytä osaavan keskustella maksullisista palveluista tarpeeksi sivistyneesti (tarkoitan siis ketjusta poistettuja viestejä). Olisihan moderaattoreita kyllä ollut ihan riittävästi valvomaan tuota topiccia, mutta nyt vain päätettiin toimia foorumin linjan mukaisesti.

Prosenttivertailusta... Aivan kuten lehdet vertailevat autoja, elokuvia jne., myös vedonlyöntianalyysiä voidaan verrata. Mielestäni kuluttajan kuuluu saada kunnollista faktatietoa ostamistaan palveluista ettei tarvitse tehdä johtopäätöksiä pelkästään tulkinnanvaraisen mainoshötön perusteella. Jos vihjepalvelu nyt sitten sattuu menestymään vertailussa, niin tokihan se on sille hyvää mainosta, ja eikö näin pidäkin olla? Ei vertailussa mukana oleminen silti mitään mainostusta sanan varsinaisessa merkityksessä ole.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


epe
Jäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 14.01.2003, 16:14
Pisteitä: 2
Paikkakunta: Heräilemässä

Viesti Kirjoittaja epe »

Sputnikille: Tarkoituksenani ei ollut poiketa linjasta. Kritisoin vaan Hesarin tutkimusta, jossa ajanjakso on mielestäni aivan liian lyhyt. Viestini ei kohdistunut millään tavalla mihinkään tutkimuksessa mukana olleeseen vihjepuulaakiin. Oliverin prosenttiarvioiden testauksethan ovat taas asia erikseen. Niissä on yksi maksullinen vertailukohtana ja vertailussa ovat ainoastaan prosenttiarviot ja tutkimuksessa on pitkä tähtäin. Pahoittelen Sputnik jos järkytin mielenrauhaasi ;)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


KR
Jäsen
Viestit: 564
Liittynyt: 23.01.2004, 15:52

Tuotto: -1.50 yks.

Palautus%: 0.00%

Panosten ka: 1.50 yks.

Vetoja: 1

Pisteitä: 260

Viesti Kirjoittaja KR »

epe kirjoitti:...Kritisoin vaan Hesarin tutkimusta, jossa ajanjakso on mielestäni aivan liian lyhyt.
Kyllä siinä jutussakin myös toimittajien taholta sama lyhyt ajanjakso todettiin (suora lainaus): " Seuranta-aika valittiin satunnaisesti, ja se oli lyhyt - joidenkin palveluja tuottavien mielestä jopa vitsi". Mitä vihjepalveluihin tulee, ovat ne luonnollinen osa vedonlyöntibisnestä ja niistä keskustelu tulisi olla vapaata (en tarkoita suinkaan Jippii.fi-tasoa), en ymmärrä ollenkaan asiaa koskevaa pyhää "sääntöä" tällä forumilla. Mitä juttuun tulee vielä, on se kohtuullisen asiallisesti tehty mm siksi, että kaikille vihjepalveluille annettiin palstatilaa kommenteille mutta kaikki tätä mahdollisuutta käyttäneet hyväksi. Mm. Vuoksenmaa ei halunnut kommmentoida.

-kr-

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

@Rajainmaki

Minikommentit


zrodi
Jäsen
Viestit: 62
Liittynyt: 12.04.2004, 10:30
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja zrodi »

" Mm. Vuoksenmaa ei halunnut kommmentoida." (KR)

Kuitenkin Vuoksenmaa lähestyy meitä emailillä ja tekstiviesteillä ja hehkuttaa hyviä edellisen viikon vetojaan. Se jos mikään on liian lyhyt ajanjakso edes kaupallisiin tarkoituksiin. Ja mainosten antamat mielikuvat ovat olleet ainakin tänä syksynä vääriä Hesarin tutkimuksen mukaan. ? 8)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Willy
Jäsen
Viestit: 603
Liittynyt: 08.05.2003, 16:35

Tuotto: +3.16 yks.

Palautus%: 103.33%

Panosten ka: 2.26 yks.

Vetoja: 42

Pisteitä: 57

Viesti Kirjoittaja Willy »

zrodi kirjoitti:" Mm. Vuoksenmaa ei halunnut kommmentoida." (KR)

Kuitenkin Vuoksenmaa lähestyy meitä emailillä ja tekstiviesteillä ja hehkuttaa hyviä edellisen viikon vetojaan. Se jos mikään on liian lyhyt ajanjakso edes kaupallisiin tarkoituksiin. Ja mainosten antamat mielikuvat ovat olleet ainakin tänä syksynä vääriä Hesarin tutkimuksen mukaan. ? 8)
joo, kyllä nyt osu ko maksullisilla pahasti omaan nilkkaan. Samalla on kuitenkin todettava, että juttu oli täysin ala-arvoinen, ja paljasti kirjoittajan täydellisen tietämättömyyden vedonlyönnistä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Re: Maksullisista vihjepalveluista keskustelu&moderointi

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

Oliver kirjoitti:
Sputnik kirjoitti:Päättäkääs nyt mikä on linja foorumilla maksullisisten vihjepalvelujen suhteen. Ymmärsin että linja on että niistä ei mieluusti jutella, kuten tässäkin ketjussa epe kommentoi! Sitten toisaalla kuitenkin melko avointa "mainostusta" kuitenkin lötyy, kuten tässä ja tässä. Vai onko näiden esimerkiksi laittamistani viesteistä vedettävissä se johtopäätös että "kehua" saa mutta negatiivista ei saa laittaa :roll: Joku taitaa olla ko firmojen palkkalistoilla jos näin on :lol:

Toivottavasti tämä viesti saa tässä olla keskustelua (?) varten...luulin tosin että tästä ei tarvitsisi enää ikinä avautua :shock:
Vastaanpa sitten minä, kun näin mainostajaksi syytellään.

Linja on ollut se, ettei "miten viime yö meni" -tyyppistä keskustelua sallita ja defaulttina kaikki höpinä maksullisista palveluista ohjataan toisille foorumeille. Kaikkien tarinoiden aitoudesta ei pystytä olemaan varmoja eikä foorumin ylläpito halua olla aiheuttamassa aiheetonta vahinkoa maksullisten vihjeiden tarjoajille eikä myöskään vihjeiden ostajille.


Prosenttivertailusta... Aivan kuten lehdet vertailevat autoja, elokuvia jne., myös vedonlyöntianalyysiä voidaan verrata. Mielestäni kuluttajan kuuluu saada kunnollista faktatietoa ostamistaan palveluista ettei tarvitse tehdä johtopäätöksiä pelkästään tulkinnanvaraisen mainoshötön perusteella. Jos vihjepalvelu nyt sitten sattuu menestymään vertailussa, niin tokihan se on sille hyvää mainosta, ja eikö näin pidäkin olla? Ei vertailussa mukana oleminen silti mitään mainostusta sanan varsinaisessa merkityksessä ole.

Sanot että kaikki höpinä vihjepalveluista ohjataan toisille foorumeille. Sitten kuitenkin myöhemmin kumoat tuon em. ja mielestäsi tälläkin foorumilla (päätellen siitä että tälle foorumille asian kirjoitit) olisi hyvä jakaa kunnon faktatietoa maksullisista vihjepalveluista. Mitä kunnon faktatietoa on tuossa prosenttivertailussa. Ei siitä käy ilmi millaisen tuloksen asiakas olisi tehnyt niillä prosenttiarvioilla ja ko. firman pelivihjeillä. Se mitä jää viivan alle vedonlyönnistä on oleellista, faktatietoa!

Uskoisin ja toivon että suurinosa meistä aktiivisista foorumilaisista on kiinnostunut vedonlyönnistä siitä mahdollisesti saatavan taloudellisen hyödyn lisäksi itse vedonlyömiseen liittyvistä asioista, mm. kertoimien lasku, eri teorioiden ja softien kokeilu, mielipiteiden ja näkemysten vaihtoa etc etc. Tämä kaikki em. kiinnostaa tehdä "minä teen, kehityn ja opin lisää" -hengessä. Voisi sanoa että itse matka on oleellinen osa päämäärän lisäksi.

Foorumilla alusta asti mukana olleena -kuten sinäkin -tiedät hyvin että tästäkin tässä ketjussa olevasta asiasta keskusteltiin ties monta kertaa ja aina päädyttiin siihen lopputulokseen että foorumin punainen lanka ja kantava idea on suurimmaksi osaksi pelaajat joita kiinnostaa tehdä hommat itse, valmis katettu maksullinen pöytä ei kiinnosta, tykätään kokata itse soppamme. Tiedetään siten mitä saadaan ja mitä syödään.

Eikö silloin ole vähän hullunkurista tuoda foorumille sellaisia asioita vedonlyöntiin liittyen jotka eivät mun tulkinnan mukaan suurinta osaa foorumilaisia juurikaan kiinnosta. Melkeinpä päinvastoin luonnehtisin sitä asennetta vihjepalveluja kohti mikä suurimmalla osalle meistä on (mun näkemys taas). Autoesimerkki.... Ei mersufoorumilaisia kiinnosta se että Hyundai on bensapihi auto, turha sitä on mersufoorumille mennä huutamaan ja aiheesta keskustelemaan. Mersufoorumilaisia kiinnostaa aivan muut jutut auton valinnassa...

Kun tämä meitin foorumin kanta oli tällainen niin jo silloin maksullisista vihjepalveluista tietoa ja keskustelua haluavat ohjattiin tuonne subsports -foorumille. Siellä ovat mitä suurimmaksi osaksi he joita mitä suuremmin kiinnostaa kuulla ja tietää eri asioita maksullisista vihjepalveluista. Heitä varmaan myös kiinnostaa tuo Sinun prosenttivertailusi.

Jos foorumin linjaus (???) on siis että keskustelua suuntaa taikka toiseeen maksullisista vihjepalveluista ei mielellään nähdä niin miksi heitellä edes tiedonsiemeniä tänne jos niistä ei mitään ruusuisempaa kuitenkaan tule koskaan. Kannattaisi vaihtaa puutarhaa jossa näistä siemenen aluista on vapaata kasvattaa mitä lystää. Mielestäni subsports on oikea foorumi vihjepalveluista keskusteluun.

Olisi kiinnostavaa kuulla foorumin ylläpitäjän, Mikon, mielipide tästä asiasta. Sallitaanko täällä tulevaisuudessa vapaa keskustelu maksullisista vihjepalveluista vai ei? Ja jos sallitaan niin missä määrin, mitkä ovat rajat?

Mun mielestä Jalin foorumilla oli hyvä kanta -kokemuksen ja nähdyn perusteella -maksullisia vihjepalveluja kohti :wink:

voi myös olla että mä olen taas aivan väärällä foorumilla :shock:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


Oliver
Avatar
Jäsen
Viestit: 1330
Liittynyt: 14.01.2003, 12:22
Pisteitä: 263
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oliver »

Sputnik... Minua ainakin kiinnostaa tietää, millä tasolla oma analyysini on. Yritän kehittyä kertoimenlaskijana koko ajan, ja haluan nimenomaan nähdä, miten taitavia ammattilaisiksi itseään kutsuvat ovat. Jos pystyn lyömään maksullisen analyysin, niin voin entistä suuremmalla riskillä pelata esimerkiksi vetopörsseissä, koska silloin tiedän, ettei sen ja sen firman vihjeiden perusteella pelaavista kukaan ainakaan ole etulyöntiasemassa minuun nähden (jolloin taitavampien vastustajien määrä on taas hieman pienempi). Jos taas en pysty yhtä hyvään analyysiin, on pakko opetella paremmaksi ja paremmaksi. Kuten itse kirjoitit, tämä on sitä "minä teen, kehityn ja opin lisää" meininkiä!

Eli uskon, että muitakin seurannassa mukana olevia vihjaajia kiinnostaa nämä seurannat ihan omien taitojensa vuoksi. Voi olla, että tämä jopa sen vuoksi LISÄÄ foorumille tulevaa analyysiä ja toki myös kannustaa vihjaajat tekemään entistä parempaa jälkeä. Näin ollen vaikutus foorumille olisi kokonaisuudessaan POSITIIVINEN.

Samalla seuranta tietysti kertoo myös maksullisen palvelun tason markkinaan verrattuna. Tällainen lisäinformaatio SAATTAA kiinnostaa joitakuita avomielisiä, eikä siinä ole mielestäni mitään pahaa, että tällaista tietoa syntyy tuossa sivutuotteena. Se kun ei ole tulkinnanvaraista tietoa vaan kylmää faktaa, toisin kuin itse virheellisesti väität.

Sua häiritsee jostain syystä hirveesti foorumin linja (tai sen puuttuminen), ja yleensäkin kaikki mitä täällä jauhetaan (mm. Nordicbet -topicci). Ei täällä mun mielestä oo koskaan ollu mitään jämptiä linjaa tai punaista lankaa tai kiveen hakattuja sääntöjä. Mikkokaan tuskin pitää itseään minään vedonlyönnin Dalai Laamana (vaikka toki guru onkin), jonka oppeja jokaisen tulisi kirjaimellisesti noudattaa. Tää foorumi pistettiin pystyyn, koska tarvittiin parempi paikka kuin se edellinen ja that's it. Mielestäni ihan hyvin on tultu toimeen turhia pingottamatta. Ei täs kumminkaan mitään virkamiehiä olla, joten linja heilukoon jatkossakin sopivasti ja mahdollisimman epävirallisesti. 8)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

Oliver kirjoitti:Sputnik... Minua ainakin kiinnostaa tietää, millä tasolla oma analyysini on.
Meitä jokaista kiinnostaa tietää millä tasolla omat taitomme ovat. Minä katson mitä viivan alle jää ja vedän siitä johtopäätökset. Mua ei kiinnosta mitä maksullisten vihjepalveluiden tulokset ovat koska en niitä käytä omassa pelaamisessani.
Yritän kehittyä kertoimenlaskijana koko ajan, ja haluan nimenomaan nähdä, miten taitavia ammattilaisiksi itseään kutsuvat ovat.
Ja Sinun mielestäsi tuolla prosenttivertailulla selviää tuo ammattilaisuuden taso? Edelleen mä jaksan jankuttaa että se mitä jää viivan alle ratkaisee...Mä voisin ilmoittautua vaikka heti mukaan tuohon prosenttivertailu -"kisaan". Idea kai on että se saa "parhaimmat pojot" kenen prosenttiarvio oli lähimpänä toteutunutta. Eli seuraavaksi kun Jokerit kohtaa Pelicansin on mun arvio 98-1-1. Ammattilaiset ehkä arvio että 80-12-8, mutta jos ja kun jokerit voittaa niin mä päihitin ammattilaset omalla arvioillani, eikö? Se että ammattilaset löytää ylikertoimia markkinoilta ja minä en tuolla 1% arviolla ole mitään merkitystä...

Jos pystyn lyömään maksullisen analyysin, niin voin entistä suuremmalla riskillä pelata esimerkiksi vetopörsseissä, koska silloin tiedän, ettei sen ja sen firman vihjeiden perusteella pelaavista kukaan ainakaan ole etulyöntiasemassa minuun nähden (jolloin taitavampien vastustajien määrä on taas hieman pienempi).
Superklisee asiaan liittyen tähän väliin. Menneisyys ei ole tae tulevasta...Pelaajat, markkinat ja vihjefirmatkin muuttuvat kokoajan.

Samalla seuranta tietysti kertoo myös maksullisen palvelun tason markkinaan verrattuna.
Kertoo maksullisen palvelun tason mihin markkinoihin verrattuna? Muihin maksullisiin palveluihin nähden? Yksittäisiin pelaajiin nähden? Kenellä oli isoimmat prosentit toteutuneelle merkille? Ketä sai pelattua parhaimmat ylikertoimet kiinni? Selvennä vähän niin minäkin ymmärrän.
Se kun ei ole tulkinnanvaraista tietoa vaan kylmää faktaa, toisin kuin itse virheellisesti väität.
Väitin että noilla prosenttiarvio seurannoilla ei ole suoraa merkittävää yhteyttä siihen mikä on vedonlyönnistä saatava tulos.


Sua häiritsee jostain syystä hirveesti foorumin linja (tai sen puuttuminen), ja yleensäkin kaikki mitä täällä jauhetaan (mm. Nordicbet -topicci).
Foorumilla on ilmennyt käyttäjiä jotka enemmän tai vähemmän pyrkivät ajamaan kaupallisten firmojen ja samalla omaa etua vhän turhan hanakasti. Nimiä en sano, mutta mm Nordicbet -keissiinkin liittyi tätä em mainittua toimintaa. Jos asiasta enemmän tietävät haluavat kommentoida niin siitä vaan. Minä pidän asiasta turpani tukossa kun niin mulle sanottiin asian paremmin olevan.
Ei täällä mun mielestä oo koskaan ollu mitään jämptiä linjaa tai punaista lankaa tai kiveen hakattuja sääntöjä.
Haeppa searchilla kuinka monta kertaa foorumilla on mainittu subsports, missä yhteyksissä ja ketä tuon foorumin on maininnut. Vaikka sulla olisi minkälaisia tahansa tutkimuksia meneillään maksullisista vihjepalveluista niin mun mielestä edelleen nuo keskustelut voi käydä muualla kuin täällä!

Lisäksi kun keräät tutkimusmateriaalia mm tällä tavoin tuolla "seuranta"-osiossa olevassa ketjussa niin ei voida taaskaan puhua varmoista tiedoista ja ennenpitkää taas joku tykkää huonoa syystä taikka toisesta. Viimeistään vihjepalvelun pitäjä älähtää jos em tietojen johdosta sitten päädytään heistä vääriin loppupäätelmiin tms :roll:
Oliver kirjoitti:Maksullisten vihjepalveluiden prosentteja marraskuulta otetaan vastaan! Mikäli joltain löytyy, niin ottakaa meikeläiseen yhteyttä foorumin pm:llä.
Oliver kirjoitti:Vetomaatilta jäi puuttumaan muutama kymmenen arviota, jotta sitä olisi kannattanut ottaa vielä mukaan. Eli kaikki ne, jotka ovat pelanneet Vetomaatin Valioliiga-arvioilla, heittäkääpä viestillä!

Tää foorumi pistettiin pystyyn, koska tarvittiin parempi paikka kuin se edellinen ja that's it. Mielestäni ihan hyvin on tultu toimeen turhia pingottamatta. Ei täs kumminkaan mitään virkamiehiä olla, joten linja heilukoon jatkossakin sopivasti ja mahdollisimman epävirallisesti. 8)
Jos edellisellä foorumilla tarkoitat jalin palstaa niin ehdottomana rajoituksena siellä oli että maksullisista vihjepalveluista ei mitään puhuttu. Se oli hyvä asia. Jalilta voi kysyä varmaan tarkemmin miksi tuohon päätökseen päädyttiin. Ei tosin ole vaikea itsekkään syytä keksiä.

Mutta hyvä että ollaan saatu sentään keskustelua. Lisääkin toki mielipiteitä mielellään kuulisi. Ei foorumi toki millään huutoäänestyksellä saati demokratialla toimi kuitenkaan. Hirmuhallinto yksin päättää mitä tapahtuu :lol:

Oma ajatukseni kuitenkin on että kaikki vihjepalveluja koskeva keskustelu pois tältä foorumilta vaikka sitten tuonne subsportsille. Ei ole iso vaiva niistä asioista kiinnostuneiden mennä sinne asiasta keskustelemaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


harakka
Jäsen
Viestit: 1382
Liittynyt: 07.01.2004, 15:18
Pisteitä: 69

Viesti Kirjoittaja harakka »

Tästä %-seurannasta oli kysely jo aiemmin. Todella iso enemmistö halusi, että prosenttien seuranta toteutuu.

Jos Sputnik olisit vähän tutustunut tähän seurantatapaan, niin ymmärtäisit että tällä menetelmällä saadaan tietoja arvioiden tarkkuudesta paljon nopeammin kuin noilla sun mainitsemilla perinteisillä tavoilla. Lisänä tässä voi jokainen seurata menestystään ja samalla ottaa mallia toisista, oppia niiltä ketkä ovat paremmin pärjänneet (tutkia eroavia pelejä tarkemmin, tehdä tutkimusta kotialtavastaajista, jättisuosikeista, jne, jne). Onhan tästä apua myös "peesaajille", sellaisille ketkä eivät itse laske prosentteja, näkevät helposti miten kelläkin on mennyt ja voivat parantaa tulostaan. Pitemmän päälle tuo ja palautusprosentti kuitenkin kulkee käsi kädessä. Jos pääsee markkinoiden kanssa edes liki tasoihin, on kyllä ihan valoisat näkymät myös voittaa jatkossakin.

Tuo sun maitsema 98-1-1 -kikkailu kyllä ennenpitkää kolahtaa omaan nilkkaan ja osoittaa arvioiden tason. Tämänkin ymmärtäisit, jos olisit vähän perehtynyt asiaan ennen kuin aloit kommentoimaan, vaan ilmeisesti sulla ei kuitenkaan ole (taaskaan) ollut kiinnostusta tutkia ko asiaa, vaan vaahtoat perinteiseen tapaasi ilman mitään faktatietoja. Todella kotoisa fiilis.

Mulle käytännössä sama onko ESBC tuossa näkyvillä, näenhän mä ne tarvittaessa sitten itse. Uskoisin kuitenkin, että muitakin kiinnostaa kuinka vihjefirma pärjää tavallisia "amatöörejä" vastaan. Aika heikko luottamushan tuosta esim nyt ESBC:tä kohtaan tulee, jos eivät suurinta osaa meistä voittaisi :). Voidaan toki ottaa esim ESBC poiskin, jos Mikolta tulee sellainen pyyntö. Alunperin mua pyydettiin ottamaan sekä ESBC & TotalCtrl mukaan, enkä mä nähnyt siinä ongelmaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

harakka kirjoitti:Tästä %-seurannasta oli kysely jo aiemmin. Todella iso enemmistö halusi, että prosenttien seuranta toteutuu.
Seurataan vaan prosentteja vaikka millä mittareilla, ei siinä mitään. Mä tartuinkin tässä nyt siihen että otetaanko mukaan vertailuihin ja keskusteluihin maksullisia vihjepalveluja! Tästä on nyt kyse. Mun mielestä voidaan ottaa jos maksulliset vihjepalvelut niin haluavat ja kertovat itse prossansa. Se että Oliver pyytää netissä maksullisia vihjepalveluja käyttäviä lähettämään firmojen arviota on musta huono asia.

Jos Sputnik olisit vähän tutustunut tähän seurantatapaan, niin ymmärtäisit että tällä menetelmällä saadaan tietoja arvioiden tarkkuudesta paljon nopeammin kuin noilla sun mainitsemilla perinteisillä tavoilla....clipeti clipeti...


....Pitemmän päälle tuo ja palautusprosentti kuitenkin kulkee käsi kädessä. Jos pääsee markkinoiden kanssa edes liki tasoihin, on kyllä ihan valoisat näkymät myös voittaa jatkossakin.
Toisaalla foorumilla mainitset kuitenkin mm että:
harakka kirjoitti:
Lyhyesti sanottuna, tällä seurannalla nähdään tavallista vetoseurantaa nopeammin prosenttiarvioiden taso. Toki ~100-150 ottelua kannattaa tässäkin odotella, ennen kuin suurempia johtopäätöksiä vetää. Markkinat (eli vedonlyöntitoimistojen keskiarvo) on aina hyvä mittari. Sen jos voittaa, arviot ovat siis olleet parempia kuin nuo keskiarvot ja mitä todennäköisimmin myös tuottavat voittoa. Keskiarvolle häviäminen ei toisaalta vielä tarkoita yhtään mitään.
Boldasin tuosta sen kohdan joka oli merkityksellinen. Tämän takia tässä olen jo maininnut monesti että se mitä jää viivan alle euroissa on todellista merkitystä :wink:
Tuo sun maitsema 98-1-1 -kikkailu kyllä ennenpitkää kolahtaa omaan nilkkaan ja osoittaa arvioiden tason. Tämänkin ymmärtäisit, jos olisit vähän perehtynyt asiaan ennen kuin aloit kommentoimaan, vaan ilmeisesti sulla ei kuitenkaan ole (taaskaan) ollut kiinnostusta tutkia ko asiaa, vaan vaahtoat perinteiseen tapaasi ilman mitään faktatietoja.
Poikkeuksellisesti nyt mä kyllä vähän jopa tutkin aihetta. Olihan noita sunkin julkaisemia prosenttiarviota taululla näkynyt jo pidempään. Nyt mä älähdin asiasta sitten tuon vihjepalveluihin liittyvän seikan takia.

Ja tuosta kikkailusta. Jos mä vaikka yhden kauden aikana isken ns varmoille voittajille ylisuuret arviot ja muissa kohteissa normaalit arviot, niissäkin toki vähän "fuskaten" niin uskon että helpostikkin pääsen tuolla menetelmällä listalla vähintään kärkisijoille. Lyödäänkö vetoa? :D

Aika heikko luottamushan tuosta esim nyt ESBC:tä kohtaan tulee, jos eivät suurinta osaa meistä voittaisi :).
Niinkö? Mutta vaikka esbc jäisi viimeiseksi tuossa vertailussa niin eikö silti ole mahdollista että esbc:n pelivihjeillä olisi voinut tehdä hyvän tuloksen rahallisesti? Tai päinvastoin.

Voidaan toki ottaa esim ESBC poiskin, jos Mikolta tulee sellainen pyyntö. Alunperin mua pyydettiin ottamaan sekä ESBC & TotalCtrl mukaan, enkä mä nähnyt siinä ongelmaa.
No nyt tuolla pyydettiin jo lähettämään Vetomaatin prossiakin...Seuraavaksi sitten Täysosuma varmaan?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


harakka
Jäsen
Viestit: 1382
Liittynyt: 07.01.2004, 15:18
Pisteitä: 69

Viesti Kirjoittaja harakka »

Boldasin tuosta sen kohdan joka oli merkityksellinen. Tämän takia tässä olen jo maininnut monesti että se mitä jää viivan alle euroissa on todellista merkitystä :wink:
Niin, ei tavallisellakaan peliseurannalla voida päätellä pienestä otannasta juuri mitään. Se, että palautus näyttää 300 pelin jälkeen "plussaa", ei välttämättä vielä tarkoita, että kyseessä ei olisi sattuma. Samoin tässäkin seurannassa 150 ottelun otos ei vielä tarkoita mitään, eikä edes se että markkinat olisi voitettu. Pitemmän päälle tämä seuranta rankkaa aukottomasti arviot paremmuusjärjestykseen. Kuten mainitsin, tämä antaa esim peesaajille oivan mahdollisuuden parantaa omaa menestystään, tavallisen tavan mukaan "sokkona" joillakin arvioilla pelaamalla ei sitä niin helposti mahdollista.
Ja tuosta kikkailusta. Jos mä vaikka yhden kauden aikana isken ns varmoille voittajille ylisuuret arviot ja muissa kohteissa normaalit arviot, niissäkin toki vähän "fuskaten" niin uskon että helpostikkin pääsen tuolla menetelmällä listalla vähintään kärkisijoille. Lyödäänkö vetoa? :D
Tässä sulla on kyllä todella hurja alikerroin, joten lyödään vaan :). Aika totaalisen väärä ajattelutapa, tuollainen yritelmä pudottaa sut alta aikayksikön kohti peräpäätä. Parhaimman tuloksen tässä seurannassa saavuttaa silloin, kun prosentit ovat olleet mahdollisimman lähellä todellisuutta. Tuollainen sun mainitsema kikkailu ei yksinkertaisesti onnistu. Sama tulos tulee myös siitä, jos pelaisit vaikkapa isompaa suosikkia jatkuvasti markkinoita 20%-yks suuremmalla arviolla ja kellyllä, tämä lienee maanläheisempi tapa havaita millä tavalla tuolla tyylillä mennään rymisten metsään.
Niinkö? Mutta vaikka esbc jäisi viimeiseksi tuossa vertailussa niin eikö silti ole mahdollista että esbc:n pelivihjeillä olisi voinut tehdä hyvän tuloksen rahallisesti? Tai päinvastoin.
Tokihan se luottamusta hävittäisi. Toiseen kysymykseen: Onhan se mahdollista, mutta ei niin todennäköistä kuin siinä tapauksessa, että ESBC tai kuka tahansa on siellä kärkipäässä.
No nyt tuolla pyydettiin jo lähettämään Vetomaatin prossiakin...Seuraavaksi sitten Täysosuma varmaan?
Kyllä, juuri näin. Otetaan Sputnik myös :). Jos mitään virallista pyyntöä ei tule, niin eiköhän nuo mukana pysy. SM-liigaseuranta vähän jäissä tosin muutenkin, mulla henkkoht niin paljon muitakin vedonlyöntiin liittyviä hommia juuri nyt. Summa summarum, mulle ei ole ongelma ottaa noitakin mukaan, mikäli forumin perustajalta tai ko yhtiöltä tule pyyntöä poistamiseen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Oliver
Avatar
Jäsen
Viestit: 1330
Liittynyt: 14.01.2003, 12:22
Pisteitä: 263
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oliver »

Menneisyys ei ole tae tulevasta...Pelaajat, markkinat ja vihjefirmatkin muuttuvat kokoajan.
Joo. Vedonlyönnissäkään ei ole mitään järkeä, koska aina on mahdollisuus joutua miljoonien vetojen tappioputkeen. Mitä sitä edes vaivautuu mitään tutkimaan, sillä siitä ei välttämättä ole mitään hyötyä. Pahin voi kuitenkin aina tapahtua... :shock:
Jos edellisellä foorumilla tarkoitat jalin palstaa niin ehdottomana rajoituksena siellä oli että maksullisista vihjepalveluista ei mitään puhuttu. Se oli hyvä asia. Jalilta voi kysyä varmaan tarkemmin miksi tuohon päätökseen päädyttiin. Ei tosin ole vaikea itsekkään syytä keksiä.
Jalilla oli 1 moderaattori, joka luki foorumia pari kertaa viikossa. Lisäksi oli lukuisia idiootteja, jotka ilman kieltoa olisivat spämmänneet maksullisten palveluiden prosentteja foorumin täyteen. Täällä moderaattoreita on noin 10, jotka lukee foorumia sen verran useasti, että keskimääräinen deletoidun viestin elinikä on varmaankin alle 15 minuuttia. Luulisi sinunkin tämän jo huomanneen :lol:
Seurataan vaan prosentteja vaikka millä mittareilla, ei siinä mitään. Mä tartuinkin tässä nyt siihen että otetaanko mukaan vertailuihin ja keskusteluihin maksullisia vihjepalveluja! Tästä on nyt kyse. Mun mielestä voidaan ottaa jos maksulliset vihjepalvelut niin haluavat ja kertovat itse prossansa. Se että Oliver pyytää netissä maksullisia vihjepalveluja käyttäviä lähettämään firmojen arviota on musta huono asia.
Ai nyt onkin kyse tästä? Aikaisemmin valitit, ettei noi seurannat kiinnosta ketään, jonka vuoksi niitä ei tarvita. No anyway, miksi pitäisi kysyä vihjepalveluilta lupaa? Ja miksi prosentit pitäisi saada suoraan vihjepalveluilta? Pitäisihän mun silloinkin saada samat arviot jostain toisestakin lähteestä, jotta saisin varmistuksen sille, ettei arvioita ole muutettu jälkikäteen.

Noihin prosenttiseurantoihin en ota enää kantaa, koska et ymmärrä yhtään, mistä niissä on kyse.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

harakka kirjoitti:
Boldasin tuosta sen kohdan joka oli merkityksellinen. Tämän takia tässä olen jo maininnut monesti että se mitä jää viivan alle euroissa on todellista merkitystä :wink:
Niin, ei tavallisellakaan peliseurannalla voida päätellä pienestä otannasta juuri mitään. Se, että palautus näyttää 300 pelin jälkeen "plussaa", ei välttämättä vielä tarkoita, että kyseessä ei olisi sattuma. Samoin tässäkin seurannassa 150 ottelun otos ei vielä tarkoita mitään, eikä edes se että markkinat olisi voitettu. Pitemmän päälle tämä seuranta rankkaa aukottomasti arviot paremmuusjärjestykseen. Kuten mainitsin, tämä antaa esim peesaajille oivan mahdollisuuden parantaa omaa menestystään, tavallisen tavan mukaan "sokkona" joillakin arvioilla pelaamalla ei sitä niin helposti mahdollista.
Hyvä, hyvä, hyvä. Sovitaan vaikka että mä olen kanssasi samaa mieltä, jotta aihe ei ala liikaa rönsyilemään. Kuuma peruna onkin se että halutaanko me tänne foorumille maksullisista vihjepalveluista vertailuja ja keskustelua. Tarvitaanko me vertailuja vihjepalveluiden paremmuudesta jotta alkaisimme niitä itse käyttämään?

Aiemmissa posteissa jo totesin että sain sen käsityksen että tämä foorumi käyttäjineen ns profiloituisi aktiivisista pelaajista jotka tekevät hommat itse. Hommien itse tekemiseen ei vaikuta se tekeekö vihjepalvelut 500% tuoton vuodessa, osuuko heidän arvionsa 100%:sti tms. Vaikka täällä olisi pelaajia jotka tekee pientä tappiota vuodessa peleissään, haluavat he silti tehdä hommat itse. Huolimatta siitä mitä maksulliset vihjepalvelut tarjoavat.

Maailmassa on jo foorumi, jossa käyttäjät ovat profiloituneet mm. heihin jotka ovat kiinnostuneet maksullisista vihjepalveluista. Haluammeko me tänne foorumille myös sitä porukkaa joka ei ole kiinnostunut tehdä hommia itse vaan mielummin maksaa vihjeistä tai muuten vain kiinnostaa jo valmiiksi katettu pöytä? Nyt jo täällä on ollut juttua ns "nollakerholaisiin" liittyen.

Yritän tässä hahmottaa isompaa kokonaisuutta tulevaisuuteen että minne tämä foorumi on menossa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

Oliver kirjoitti:
Menneisyys ei ole tae tulevasta...Pelaajat, markkinat ja vihjefirmatkin muuttuvat kokoajan.
Joo. Vedonlyönnissäkään ei ole mitään järkeä, koska aina on mahdollisuus joutua miljoonien vetojen tappioputkeen. Mitä sitä edes vaivautuu mitään tutkimaan, sillä siitä ei välttämättä ole mitään hyötyä. Pahin voi kuitenkin aina tapahtua... :shock:
Vetopörsseissäkin tuloksen tekeminen vaikeutuu sitä mukaa mitä asiantuntevampaa jengiä sinne tulee arvioineen...Vihjefirmojen pitää myös löytää uusia alueita joissa on hyvät markkinat. Joskus se oli pitkäveto, joskus aasialaiset, joskus jotain muuta. Voisi puhua vähän että "kauden tuote" vaihtuu tietyin väliajoin aina.


Seurataan vaan prosentteja vaikka millä mittareilla, ei siinä mitään. Mä tartuinkin tässä nyt siihen että otetaanko mukaan vertailuihin ja keskusteluihin maksullisia vihjepalveluja! Tästä on nyt kyse. Mun mielestä voidaan ottaa jos maksulliset vihjepalvelut niin haluavat ja kertovat itse prossansa. Se että Oliver pyytää netissä maksullisia vihjepalveluja käyttäviä lähettämään firmojen arviota on musta huono asia.
Ai nyt onkin kyse tästä? Aikaisemmin valitit, ettei noi seurannat kiinnosta ketään, jonka vuoksi niitä ei tarvita.
Sanoin että seurannut joissa on mukana maksullisia vihjepalveluija ei luulisi ketään pahemmin kiinnostavan. Seurannat muuten yksityishenkilöiden kesken sen sijaan ovat ok (en ala niiden sisällöstä enempää tässä vänkäämään :wink: ).

No anyway, miksi pitäisi kysyä vihjepalveluilta lupaa?
Joo eihän niiltä mitään lupaa tarvitse kysyä. Perun puheeni tältä osin.
Ja miksi prosentit pitäisi saada suoraan vihjepalveluilta?
Pitäisihän mun silloinkin saada samat arviot jostain toisestakin lähteestä, jotta saisin varmistuksen sille, ettei arvioita ole muutettu jälkikäteen.
No tässä onkin ongelma. Mutta se ei ainakaan voi olla prosenttien keruussa toimintatapa että pyydellään jotakuta lähettämään jotain prossia jos on sattunut firmoille soittelemaan. Miten olisi se että vihjefirma antaa kaikki prossat ja muutamat henkilöt tekevät pistotarkistuksia esim kuuakauden aikana. Kiinnijäämisen riski kuitenkin jo jonkinmoinen.

Tietysti jos useammalla henkilöllä on maksuhalukkuutta soittaa ympäri vuoden useampaan firmaan viikottain niin mikäs siinä :lol: Mutta näistä yksityiskohdista huolimatta haluan edelleen pysyä itse aiheessa. Halutaanko ja tarvitaanko me tänne keskustelua maksullisista vihjepalveluista? Keskustelu tarkoittaa myös kriittistä katsontaa, toki tosiasioihin perustuen!

Noihin prosenttiseurantoihin en ota enää kantaa, koska et ymmärrä yhtään, mistä niissä on kyse.
Ymmärränpäs!!!. Itse on se jota toiseksi haukkuu :lol: (tää oli loppukevennys :wink: )

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


Oliver
Avatar
Jäsen
Viestit: 1330
Liittynyt: 14.01.2003, 12:22
Pisteitä: 263
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oliver »

Sputnik kirjoitti:Mutta se ei ainakaan voi olla prosenttien keruussa toimintatapa että pyydellään jotakuta lähettämään jotain prossia jos on sattunut firmoille soittelemaan. Miten olisi se että vihjefirma antaa kaikki prossat ja muutamat henkilöt tekevät pistotarkistuksia esim kuuakauden aikana. Kiinnijäämisen riski kuitenkin jo jonkinmoinen.
Muuten näin voisi toimiakin, mutta ongelma on siinä, että vihjepalvelulle negatiivisen julkisuuden riski voi olla liian suuri mahdolliseen hyötyyn nähden, jolloin firma tuskin prosenttejaan antaisi vertailtavaksi. Arvioiden saantikin todennäköisesti loppuisi viimeistään siinä vaiheessa, kun seuranta ei enää näytä tarpeeksi hyvältä. Eli asiakkailta ne arviot olisi kumminkin lopulta saatava. Tämä siis yleisesti. Jos ESBC:stä puhutaan, niin Vuoksenmaa on kyllä jossain yhteydessä joskus kuulluttanut, että ESBC voisi olla mukana puolueettomassa seurannassa, mutta en usko että tämä tulisi enää kyseeseen.

Eikä tässä nyt keneltä tahansa noita prossia kumminkaan hyväksytä. Sen verran paljon irrallisia prossia saan kumminkin käsiini eri lähteistä, että kusetusyritykset havaitaan kyllä.
Sputnik kirjoitti:Halutaanko ja tarvitaanko me tänne keskustelua maksullisista vihjepalveluista? Keskustelu tarkoittaa myös kriittistä katsontaa, toki tosiasioihin perustuen!
Kuten edellä on jo moneen kertaan esitetty, prosenttiseurannoista ainakin on hyötyä kaikille. Muunlaisen sanallisen pälätyksen tarpeesta en jaksa enää jauhaa 8)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Jimmy Dean
Jäsen
Viestit: 156
Liittynyt: 22.02.2003, 22:50
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Jimmy Dean »

Mun mielestäni on vaan yksinomaan hyvä asia, jos joku seuraa ja postailee noita prosenttiarvioita tänne ylikerroin. comiin. Yleensäkin ainakin minulle on paljon hyödyllisempää saada tietooni prosenttiarvioita täältä, toki tietenkin luotettavat kokoonpanotiedot + muu tarpeellinen info kiinnostaa.

T: Jimmy Dean

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

"Kun olet pelannut Millwallissa, selviät mistä tahansa." Kasey Keller

Minikommentit


cpsof95
Jäsen
Viestit: 432
Liittynyt: 10.11.2003, 17:27
Pisteitä: 4
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cpsof95 »

Jorma ilmoitti joskus, ettei ESBC halua julkistaa jo pelattujenkaan pelien %-arvioita, koska niiden perusteella joku voisi löytää heidän "ideajoukkueitaan". Mutta varmaan vähän pidemmällä viiveellä voisi niitä prossia sieltä saada, jos asiallisesti kysyy.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mikkou
Jäsen
Viestit: 2128
Liittynyt: 14.01.2003, 00:21
Pisteitä: 11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkou »

Laitetaan nyt omiakin ajatuksia tänne kun kerran niitä odoteltiin :)

Sputnik kirjoittaa siinämielessä asiaa"kin" että kun foorumia perustettiin pidettiin ns. pyhänä sääntönä sitä että maksullisista vihjeistä ei tällä foorumilla hiiskuta. Tuolloin ajatuksena ainakin omalta puoleltani oli se, että tekijänoikeudella suojattu materiaali saataisiin pidettyä poissa täältä samoin kuin syyttömien tahojen tahallinen/aiheeton herjaaminen.

Itselläni ei ole minkäänlaista mahdollisuutta (eikä mielenkiintoa) tarkistaa jokaisen viestin oikeellisuutta joten tuo oli yksi syy tuolloiseen päätökseen. Samoin niinsanottu "miten viimeyö meni?" tyylinen keskustelu ei kaikesta "mielenkiintoisuudestaan :?: " huolimatta ole kovinkaan rakentavaa eikä sitäkään haluttu missään nimessä tälle foorumille, tuskinpa sitä edelleenkään kovinkaan moni kaipaa? Kyseinen keskustelu antaa helposti täysin väärää tietoa puoleen jos toiseenkin vihjeidentarjoajien menestyksestä sillä pelivalinnoilla & prosenteilla jälkikäteen kikkailemalla saadaan toki halutunlainen tulos aikaiseksi.

Se missä nyt mennään onkin toinen juttu. Esimerkiksi käy vaikkapa tämä Oliverin ylläpitämä vertailu, jossa mukana on myöskin maksullisten palvelujen edustajia. Aiemmin kävimme tästä asiasta keskustelua emmekä nähneet tätä suureksikaan vääryydeksi foorumin "kiveen hakattuja :mrgreen: " sääntöjä kohtaan. Jos joku tuntee tältäosin tulleensa loukatuksi, pahoitteluni.

Toinen asia on se, mistä tämäkin keskustelu osittain lähti liikkeelle, on varmaankin HelsinginSanomien julkaisema artikkeli vihjeidentarjoajien seurannasta. Kyseinen artikkeli oli hyvä lisä artikkelien joukossa, mutta pitää muistaa että kyseisellä 6-viikon seurannalla ei ole TODELLISUUDESSA mitään tekemistä pitkäjänteisen vedonlyönnin kanssa. Siihen mistä tuo artikkeli sitten kertoo en ota kantaa suuntaan enkä toiseen vaan se jääköön jokaisen itsensä arvioitavaksi. Mikäli seurantajaksona olisi ollut vaikkapa 1-2 vuotta olisi artikkeli saanut luultavasti jäädä foorumille, koska tuolloin se olisi kertonut huomattavasti tarkemmin vihjeidentarjoajien todellisen tason. Toki tulee muistaa se tosiasia, että niille henkilöille jotka ostavat vihjeitä satunnaisesti tuo artikkeli saattaa vaikuttaa mutta pitkäjänteisestä työstä se ei kerro mitään. Tälle foorumille postitettiin useita viestejä koskien kyseistä artikkelia, mutta ne olivat YLLÄTTÄEN :?: suunnattu ainoastaan yhtä mukana ollutta yhtiötä kohtaan joten se vähäkin niissä ollut pohja syötiin samalla. Linkki kyseiseen artikkeliin olisi toki saanut olla täällä.

OHO, tulipa runoiltua tekstiä....... Eli lopuksi vielä asiaa. Eli näillänäkymin foorumi tulee jatkamaan samalla linjalla kuin se on aiemminkin ollut, eli kyseiset viestit poistetaan tai kehotetaan siirtämään toisille foorumeille jotka on luotu kyseistä keskustelua varten ( http://www.subsports.com ).

Toki pieniä poikkeuksia tulee aina ja koska luotan JOKAISEN foorumilla olevan moderaattorin arvostelukykyyn näissä asioissa tulemme jatkossakin toimimaan aiemman linjan mukaan.

1) Maksullisista palveluista puhumista (yleensä haukkumista) ei tulla jatkossakaan sallimaan.

2) Jokainen tapaus ratkaistaan kuitenkin yksittäin, joten mikäli sinulla on polttava halu/tarve postittaa kyseisiä artikkeleita tänne, kysy ensin lupa moderaattoreilta jotka arvioivat tilanteen.

Ja jotta kahteen ylläolevaan sääntöön ei jäisi suuria porsaanreikiä, niin tulee muistaa että foorumin toiminta on kuin palomuuri, ensin suljetaan kaikki aukot ja sitten niitä availlaan tarpeen mukaan :)

-the END

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Elvis
Jäsen
Viestit: 259
Liittynyt: 10.02.2003, 15:15
Pisteitä: 2

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Toinen asia on se, mistä tämäkin keskustelu osittain lähti liikkeelle, on varmaankin HelsinginSanomien julkaisema artikkeli vihjeidentarjoajien seurannasta. Kyseinen artikkeli oli hyvä lisä artikkelien joukossa, mutta pitää muistaa että kyseisellä 6-viikon seurannalla ei ole TODELLISUUDESSA mitään tekemistä pitkäjänteisen vedonlyönnin kanssa.
Täytyykin olla tulevaisuudessa tarkkana mitä tänne postaa. Linkitetyssä artikkelissakaan ei saa olla yhtäkään edes kiistanalaista kohtaa, siis vaikka siitä mainittaisiin siellä. Koskeekos tää myös näitä omia kirjotelmia, eli pitääkö kaikki teksti tarkistuttaa ennen tänne lähettämistä asiantuntijoilla?

Ja sitten vielä toisena asiana, koskeeko tämä ilmanen mainosfoorumi ja kaiken kritiikin esittämisen kielto kaikkia vihjetoimistoja vai vaan ainoastaan yhtä nelikirjaimista? Mä en kysy tätä mitenkään vittuillakseni, vaan ihan tulevaisuutta silmällä pitäen!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Xavi
Jäsen
Viestit: 3359
Liittynyt: 14.01.2003, 19:34

Tuotto: +9.21 yks.

Palautus%: 101.49%

Panosten ka: 2.18 yks.

Vetoja: 285

Pisteitä: 217
Paikkakunta: Telakalla

Viesti Kirjoittaja Xavi »

Mäkään en kysy tätä vittuillakseni vaan ihan tulevaisuutta silmällä pitäen, mutta milloinkohan sä olet Elvis kirjoittanut viimeksi jotain oikeasti hyödyllistä, kuten analyysiä jostain kohteesta (vai oletko koskaan...?).

Anteeksi vain, mutta alkaa vaan vähitellen ottaa päähän, kun mies löytää valittamisen aihetta kaikesta foorumiin liittyvästä eikä kuitenkaan itse osallistu varsinaiseen vedonlyöntikeskusteluun. Joten ihan turhaan sä mietit, pitääkö sun tarkistaa kirjoituksesi kiistanalaisuuksien varalta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Ei taidolla vaan tuurilla... ja todennäköisyyksillä

Minikommentit


mikkou
Jäsen
Viestit: 2128
Liittynyt: 14.01.2003, 00:21
Pisteitä: 11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkou »

Elvis kirjoitti:Täytyykin olla tulevaisuudessa tarkkana mitä tänne postaa. Linkitetyssä artikkelissakaan ei saa olla yhtäkään edes kiistanalaista kohtaa, siis vaikka siitä mainittaisiin siellä. Koskeekos tää myös näitä omia kirjotelmia, eli pitääkö kaikki teksti tarkistuttaa ennen tänne lähettämistä asiantuntijoilla?
Nyt meni yli hilseen, mutta eipä ole ensimmäinen kerta :?:

Kuten yllä kirjoitin asiallinen viesti tyyliin : Vihjepalvelut vertailussa + LINKKI olisi ollut varmaankin pitkäikäisempi kuin suora hyökkäys.
Ja sitten vielä toisena asiana, koskeeko tämä ilmanen mainosfoorumi ja kaiken kritiikin esittämisen kielto kaikkia vihjetoimistoja vai vaan ainoastaan yhtä nelikirjaimista? Mä en kysy tätä mitenkään vittuillakseni, vaan ihan tulevaisuutta silmällä pitäen!
Kyseinen "kielto" koskee maksullisia vihjepalveluita.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Elvis
Jäsen
Viestit: 259
Liittynyt: 10.02.2003, 15:15
Pisteitä: 2

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Vaikka mun kirjotukseni näköjään aiheuttavat täällä henkisiä kärsimyksiä eräille, niin vastaanpa nyt kumminkin. Ja etenkin Xaville (ja myös muille samoista ongelmista kärsiville), näitä ei ole todellakaan pakko lukea!

Eli tää koko keskusteluhan alkoi, kun tänne postitettiin tämä..

viewtopic.php?t=8452

Siinä höpötetään Hesarissa olleesta jutusta, joka käsitteli vihjepalveluja. Nyt, ainakin sekä epe että mikkou kumpikin väittivät, että ongelma tuon artikkelin kanssa oli siinä käytetty liian lyhyt ajanjakso. Tämä siitä huolimatta, että se kyllä mainittiin siinä jutussakin. Eli ainakin musta se Hesarin artikkeli oli siis liian huono, jotta siitä voisi keskustella täällä? Koskeeko tällänen tasovaatimus myös kaikkia muita tänne postattuja linkkejä?

Mutta eipä täällä ennenkään ole mitään linkkiä sensuroitu tason takia, joten todellinen syy taisi kumminkin olla siinä saatu väärä tulos! En mä ainakaan muuten ymmärrä miksi epe mainitsi "Tiedoksi niille, jotka eivät ole juttua päässeet lukemaan, vihjeet on otettu kuuden viikon ajanjaksolta, joten ko. ajanjaksosta ei voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä". Jos sä suljet sen ketjun aiheen takia, niin senkun suljet, mutta ei siinä yhteydessä tarvi selitellä siinä esitettyjä tuloksia vääriksi. Toihan oli sulta ihan selkeä kannanotto siihen vaikka et sitä ihan suoraan sanonutkaan. Mikkou sanookin sen tossa edellä jo paljon suorempaan "1) Maksullisista palveluista puhumista (yleensä haukkumista) ei tulla jatkossakaan sallimaan". Toki ton voi ymmärtää kahdellakin tapaa (keskustelu niistä on yleensä haukkumista/niiden haukkumista ei sallita täällä). No, jos hakuun laittaa täällä "esbc" tai "vuoksenmaa" niin näkee jo aika helposti, että ainakin ton toimiston mainostaminen ja ylistäminen on aivan sallittua. Tässä on pieni näyte mitä tolla löytyy:

- No ei tuo esbc ihan kehno lafka ole ja pelkästään niitten pitkäveto arvioilla saa kassan kiertää 20 kertaa 4 kk:ssa . Palautus mulla niistä 104-105 nurkilla eli pientä korkoa saanut mainittakoon että Britti fudiksen ja Lätkän palautus pyörii 110 paikkeilla.

- Minun mielestäni suurin osa näistä Veikkaukselle hehkutetuista kohteista (ei kaikki) ovat kyllä olleet ylikertoimia, varsinkin jos hehkuttajana on ollut alan ehdoton keulakuva ESBC jonka kontaktit aladivareihin on mahtavat, samoin kuin tietysti näytöt aikaisemmilta kausilta.

- Voiko kysyä Total CTRL:n äijiltä, mikä teitä motivoi toisia kädettömämpiä pelureita auttamaan ilmaiseksi? Eihän entinen työantajakaan ESBC pidä siitä, että Jorman tasoinen tietäjä jakaa oppejansa ja vihjeitänsä ilmaiseksi.

- Koska täällä on jo aiemmin ollut ESBC:stä puhe, niin todettakoon, että luotan heidän voitolliseen analyysiin kyllä aivan täysin

- ESBC:n osaaminen urheiluvedonlyönnistä yhdistettynä siihen että ovat näin kesäisin yhteydessä esim. jalkapallon alasarjojen valmentajiin/pelaajiin AINA kun niitä otteluita on kohteena = YLIVOIMAINEN RAHASAMPO (todistettu monena vuonna).

- Mielestäni kuitenkaan tälläkään taululla ei ole yhtään sellaista henkilöä, jolla olisi mahdollisuus tehdä yhtä tarkkaa analyysia vaikeasta ja ylikerroinrikkaasta suomen kakkosdivarista, kuin mitä ESBC:llä on.


Iso osa noista on vielä erään nimeltä mainitsettoman moderaattorin teksteistä. Tota voidaan kutsua tietenkin aivan millä nimellä tahansa. Mun mielestä se on mainontaa, joku toinen voi sanoa, että se on keskustelua jne. On toi sitten mitä on, niin olisi hauska tietää, että jos mulla itselläni on joku päivä vihjefirma, niin saanko mä omastakin lafkastani, ja vaikka vielä itsestänikin tänne samanlaisia juttuja vai onko tuolla esbc:llä yksinoikeus täällä tähän? Ja myöskin, saanko mä pitää myös omaa "puolueetonta" seurantaa täällä? En tarkota tällä, että nää nykyset huijaisivat, mutta mä en näe mitään syytä miksi mä en itse tekisi sitä tarvittaessa. Ton luotettavuuttahan ei kukaan pysty kumminkaan tarkistamaan, kun arviotkaan eivät ole julkisia. Ja vaikka sellanen friikki löytyisikin, niin mähän olen täällä vaan "puolueeton" seuraaja, mä en tiedä mistä mahdolliset erot johtuvat. Moderaattorithan sulkee myös varmasti tollasen hepun suun hetkessä palstan politiikan mukaisesti! Eli siis millä ehdoilla/hinnoilla tollanen luonnistuu? Noi voi laittaa privanakin, jos niitä ei haluta kaikkien tietoon?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mikkou
Jäsen
Viestit: 2128
Liittynyt: 14.01.2003, 00:21
Pisteitä: 11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkou »

Elvis kirjoitti:Nyt, ainakin sekä epe että mikkou kumpikin väittivät, että ongelma tuon artikkelin kanssa oli siinä käytetty liian lyhyt ajanjakso. Tämä siitä huolimatta, että se kyllä mainittiin siinä jutussakin.
Minusta se artikkeli ei ollut ollenkaan huono. Kuten tuossa ylempänä kirjoitinkin, artikkeli artikkelien joukossa. Ongelmana oli (tätä et ilmeisesti huomannut) että samantien alkoi foorumille tulla kyseisen artikkelin INNOTTAMANA useita haukkumaviestejä joiden viesti oli selvä. Moderointi olisi vienyt turhaan moderaattorien aikaa/vaivaa joten topic lukkoon. Mitäs kummallista tuossa oli?
Koskeeko tällänen tasovaatimus myös kaikkia muita tänne postattuja linkkejä?
Kuten yllä kirjoitin, linkki kyseiseen artikkeliin olisi toki saanut täällä olla eikä sen postaamisessa ole mitään väärää. Itseänikin olisi tuollainen kiinnostanut mikäli en sitä aamukahvipöydässä olisi huomannut.

Mikkou sanookin sen tossa edellä jo paljon suorempaan "1) Maksullisista palveluista puhumista (yleensä haukkumista) ei tulla jatkossakaan sallimaan".
Mulla ei henk. kohtaisesti ole mitään intressejä alkaa haukkumaan tai osoittelemaan sormella yhtäkään maksullista palvelua joten en halua että sitä täällä suorittavat muutkaan. Samalla saan nukuttua yöuneni huomattavasti paremmin, eikä tarvitse odotella että s-postiin tai muualle tulee vaateita viestien poistamisesta esimerkiksi väärän informaation, herjaamisen yms. vuoksi. Eli lyhyesti vielä -> pääsen paljon helpommalla.

On toi sitten mitä on, niin olisi hauska tietää, että jos mulla itselläni on joku päivä vihjefirma, niin saanko mä omastakin lafkastani, ja vaikka vielä itsestänikin tänne samanlaisia juttuja vai onko tuolla esbc:llä yksinoikeus täällä tähän?
Olet erittäin tervetullut mahdollisine firmoinesi/nykyisine prosenttiarvioinesi esimerkiksi Oliverin/Harakan pitämiin prosenttivertailuihin. Niin ja yksinoikeutta ei tälläfoorumilla ole kenelläkään.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Berrie
Jäsen
Viestit: 1490
Liittynyt: 14.01.2003, 09:40
Pisteitä: 33

Viesti Kirjoittaja Berrie »

Elvikselle vastausta:

Jotkut ne näkevät mörköjä ties missä. Varmaan joudun minäkin nyt siihen ESBC:n puolestapuhuvaan salaliittoporukkaan johon modet ilmeisesti kuuluvat.

Valitettavasti en jaksanut noita keräilemiäsi tekstejä ja niiden kirjoittajia etsiä, joten en osaa sanoa kuka täällä on tämä mainitsemasi nimeltä mainitsematon moderaattori. Toivottavasti noi ei oo mun kirjoituksia... :)

Ja tuo seurantajuttu yrittää erittäin vahvasti mennä yli jakauksen. Ollaanko täällä sallimassa jollekin maksulliselle firmalle omaa seurantaa? Ei. Oliverin ehdottama prosenttiseuranta olisi ainakin minun mielestä varsin mielenkiintoinen, ainakin omasta lajistani näkisin mielelläni vertailulukemat niin ESBC:n kuin Forza-onlinen ja Sportsdiscoverin arvioistakin. Valitettavasti vaan foorumilaisista kovin moni ei julkaise arvioitaan sarjaan ainakaan suuremmassa mittakaavassa, näin ollen seurannasta tulisi lähestulkoon vain maksullisten palveluiden ja mun välinen. Tässä taas ei ole järkeä, koska ideahan noissa seurannoissa on taululaisten menestyksen vertaaminen. Maksulliset putiikit tuovat vaan näkemysvertailua muihinkin.

Ja mitä tuon mainitsemasi topicin sulkemiseen tulee, niin onko tuossa mainitussa postauksessa kovinkaan järkevä sävy? Jos tuo ensimmäinen postaus olisi ollut järkevään tyyliin kirjoitettu eikä mikään huijarin käräytysjuttu niin kyllä tuo olisi varmaan saanut olla. Ja tässä taas tullaan tuohon haukkumishommaan, mistään firmasta tai kenestäkään foorumilaisesta ei täällä varmasti sallita tuommoista hyökkäystä. Jos se sun tai jonkun muun mielestä on kyseisen firman/henkilön suosimista niin olkoon.

Olen pitänyt sinua ihan asiallisena henkilönä, mutta tuollaisen postauksen jälkeen on kyllä tarkistettava kantojaan. Ei varmasti heilauta sun mielenrauhaa mihinkään suuntaan, mutta toivottavasti edes luet ajatuksen kanssa tuon tekstisi ja huomaat edes jotain viilattavaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin