Ylikerroin.com
Suomen suurin vedonlyöntisivusto
Tänään on 14.12.2017, 01:51

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Helppo kuvankäsittelyohjelma Mäcille?
ViestiLähetetty: 23.10.2015, 03:44 
Status: JäsenLiittynyt: 31.01.2003, 18:58Viestit: 3840Paikkakunta: Tampere
Pisteitä: 14637
Kassa: +58.65 yks. Palautus%: 101.26% Panosten ka: 2.95 yks. Vetoja: 1585
Osaako joku sanoa, mikä olisi hyvä tuollaiseen pieneen kuvamanipulointiin kuten juuri, että vaihtaa pään toiseen kroppaan ja värisävyjen säätely jne. Olen käyttänyt tuota Mäcissä valmiiksi ollutta softaa, jolla kuvat aukaistaan ja käyttänyt sen ominaisuuksia kuten "älykästä lassoa". Tällä kyllä esim. leikkaa jonkun osan kuvasta kuten vaikkapa pään näppärästi ja nopeasti irti mutta ei ole ainakaan minun taidoillani erityisen tarkka, jolla tarkoitan että usein jää paljon ylimääräisiä "rönsyjä" mukaan. Vai onko vika käyttäjässä tai pitäisikö nämä vain poistaa jälkikäteen suurennuslasin ja zoomin kera? Voi olla maksullinen softa, mutta ei mikään vaikea ja kallis photoshopin tyyppinen. Löytyykö edes tälläistä? btw toi mun avatar on juurikin leikattu taustastaan "älykäs lasso" ominaisuudella, mutta koska kuva on niin pieni niin ne rönsyt ei erotu.

Myös videoiden käsittelyyn kelpaisi joku helppo ja hyvä, jos sellaista on? Tosin olen ollut melkoisen tyytyväinen ihan tuohon QuickTime Playeriin. Helppous on siis avainsana, sillä sitten olikos Amiga 500 aikojen en ole mitään monimutkaisempaan tehnyt, jolloin tuli väännettyä tuntikaupalla animaatioita jollain ihan kunnon softalla, vai oliko jo PC aikoja, ei pysty muistaan. Suurimmat käyttötarkoitykset videosoftalla on videoiden trimmaus ja yhdistely johon QTP ollut hyvä, mutta tuosta volyymin poistamista ja äänenvoimakkuuden säätöä, joka jäisi tallennettuun pätkään en ainakaan ole itse löytänyt, onko siinä semmoista? Latasin sellaisen, kun VideoBlend, jossa se ominaisuus on, mutta se ei ollut minun makuuni ja vaikka vedin äänet 0%, niin silti siihen jäi hyvin hiljaiset äänet. Tämä äänenpoisto-ominaisuus tärkeä siksi, kun en siedä, eikä varmaan moni muukaa esim. moniin Youtuben koostevideoihin pistettyjä täysin turhanpäiväisiä taustamusiikkejä, jotka toki ovat olleet videon tekijän omia suosikkeja.

-Marko
0

Profiili Seuranta

Viestin otsikko: Re: Helppo kuvankäsittelyohjelma Mäcille?
ViestiLähetetty: 23.10.2015, 08:42 
Status: JäsenLiittynyt: 26.11.2014, 15:57Viestit: 432
Pisteitä: 587
Kassa: +73.60 yks. Palautus%: 104.02% Panosten ka: 3.93 yks. Vetoja: 466
Gimp näyttää löytyvän myös mäkille. Ite käyttäny PCllä. Ei ehkä täytä tuota helppous kriteeriä, mutta esim youtuubista löytää tutorialeja hyvin. Ilmainen.
0
  Profiili Seuranta

23.10.2015 16:11 <S.Sukkela> Kiitoksia täytyy tsekata.
 Viestin otsikko: Re: Helppo kuvankäsittelyohjelma Mäcille?
ViestiLähetetty: 23.10.2015, 17:00 
Status: JäsenLiittynyt: 18.01.2011, 19:17Viestit: 1102Paikkakunta: Kamppi
Pisteitä: 3267
Itse olen photarin tukena käyttänyt esim. seuraavia edullisia paketteja:

On1 Software

- käyttivät aiemmin nimeä OnOne Software
- uusi 10-versio tulossa lokakuussa
- hintaluokka 100€

- erittäin hyviä masking työkaluja käytän melkein päivittäin (ei jää händäreitä!)
- laadukas resize-työkalu samoin

Nik Software

- Google osti firman jokin aika sitten
- hintaluokka 100€

- loistava säätötyökalu (Viveza), jonka tuloksen saa myös maskiin
- erittäin hyvä terävöintityökalu (Sharpener Pro, jos unsharp mask ei riitä)

ACDSee

- hintaluokka 100€
- työkalut kelvolliset mutta eivät edellisten tasoa
- erittäin kätevät kuvien selailu- ja arkistointiominaisuudet, lähinnä tämän vuoksi itsellä käytössä
0
  Profiili

23.10.2015 22:25 <S.Sukkela> ty tämänkin alan tipseistä :)
23.10.2015 22:33 <S.Sukkela> Taidan eka testata tuota ilmaista Gimpiä ja jos se vaikee
23.10.2015 22:33 <S.Sukkela> niin näistä kuvauksista on1 vaikuttaisi sopivimmalta.
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia