Tänään on 28.03.2024, 12:24.

Helppo kuvankäsittelyohjelma Mäcille?

Yleiseen turisemiseen muustakin kuin pelaamisesta.
Vastaa Viestiin
S.Sukkela
Avatar
Jäsen
Viestit: 4172
Liittynyt: 31.01.2003, 18:58

Tuotto: +119.82 yks.

Palautus%: 101.99%

Panosten ka: 3.00 yks.

Vetoja: 2010

Pisteitä: 22708
Paikkakunta: Tampere

Helppo kuvankäsittelyohjelma Mäcille?

Viesti Kirjoittaja S.Sukkela »

Osaako joku sanoa, mikä olisi hyvä tuollaiseen pieneen kuvamanipulointiin kuten juuri, että vaihtaa pään toiseen kroppaan ja värisävyjen säätely jne. Olen käyttänyt tuota Mäcissä valmiiksi ollutta softaa, jolla kuvat aukaistaan ja käyttänyt sen ominaisuuksia kuten "älykästä lassoa". Tällä kyllä esim. leikkaa jonkun osan kuvasta kuten vaikkapa pään näppärästi ja nopeasti irti mutta ei ole ainakaan minun taidoillani erityisen tarkka, jolla tarkoitan että usein jää paljon ylimääräisiä "rönsyjä" mukaan. Vai onko vika käyttäjässä tai pitäisikö nämä vain poistaa jälkikäteen suurennuslasin ja zoomin kera? Voi olla maksullinen softa, mutta ei mikään vaikea ja kallis photoshopin tyyppinen. Löytyykö edes tälläistä? btw toi mun avatar on juurikin leikattu taustastaan "älykäs lasso" ominaisuudella, mutta koska kuva on niin pieni niin ne rönsyt ei erotu.

Myös videoiden käsittelyyn kelpaisi joku helppo ja hyvä, jos sellaista on? Tosin olen ollut melkoisen tyytyväinen ihan tuohon QuickTime Playeriin. Helppous on siis avainsana, sillä sitten olikos Amiga 500 aikojen en ole mitään monimutkaisempaan tehnyt, jolloin tuli väännettyä tuntikaupalla animaatioita jollain ihan kunnon softalla, vai oliko jo PC aikoja, ei pysty muistaan. Suurimmat käyttötarkoitykset videosoftalla on videoiden trimmaus ja yhdistely johon QTP ollut hyvä, mutta tuosta volyymin poistamista ja äänenvoimakkuuden säätöä, joka jäisi tallennettuun pätkään en ainakaan ole itse löytänyt, onko siinä semmoista? Latasin sellaisen, kun VideoBlend, jossa se ominaisuus on, mutta se ei ollut minun makuuni ja vaikka vedin äänet 0%, niin silti siihen jäi hyvin hiljaiset äänet. Tämä äänenpoisto-ominaisuus tärkeä siksi, kun en siedä, eikä varmaan moni muukaa esim. moniin Youtuben koostevideoihin pistettyjä täysin turhanpäiväisiä taustamusiikkejä, jotka toki ovat olleet videon tekijän omia suosikkeja.

-Marko

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


E.Clipperton
Jäsen
Viestit: 586
Liittynyt: 26.11.2014, 15:57

Tuotto: +18.37 yks.

Palautus%: 100.80%

Panosten ka: 3.77 yks.

Vetoja: 609

Pisteitä: 1051

Re: Helppo kuvankäsittelyohjelma Mäcille?

Viesti Kirjoittaja E.Clipperton »

Gimp näyttää löytyvän myös mäkille. Ite käyttäny PCllä. Ei ehkä täytä tuota helppous kriteeriä, mutta esim youtuubista löytää tutorialeja hyvin. Ilmainen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

23.10.2015 17:11 <S.Sukkela> Kiitoksia täytyy tsekata.


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Helppo kuvankäsittelyohjelma Mäcille?

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Itse olen photarin tukena käyttänyt esim. seuraavia edullisia paketteja:

On1 Software

- käyttivät aiemmin nimeä OnOne Software
- uusi 10-versio tulossa lokakuussa
- hintaluokka 100€

- erittäin hyviä masking työkaluja käytän melkein päivittäin (ei jää händäreitä!)
- laadukas resize-työkalu samoin

Nik Software

- Google osti firman jokin aika sitten
- hintaluokka 100€

- loistava säätötyökalu (Viveza), jonka tuloksen saa myös maskiin
- erittäin hyvä terävöintityökalu (Sharpener Pro, jos unsharp mask ei riitä)

ACDSee

- hintaluokka 100€
- työkalut kelvolliset mutta eivät edellisten tasoa
- erittäin kätevät kuvien selailu- ja arkistointiominaisuudet, lähinnä tämän vuoksi itsellä käytössä

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

23.10.2015 23:25 <S.Sukkela> ty tämänkin alan tipseistä :)

23.10.2015 23:33 <S.Sukkela> Taidan eka testata tuota ilmaista Gimpiä ja jos se vaikee

23.10.2015 23:33 <S.Sukkela> niin näistä kuvauksista on1 vaikuttaisi sopivimmalta.


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin