Tänään on 29.03.2024, 04:18.

Pohdintaa mm. kassankierrosta

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
JAH
Jäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 06.03.2003, 15:02
Pisteitä: 80
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JAH »

Puttaaja kirjoitti:"Nyt taas pitäis olla jotain faktaa tuon väitteen pohjalle"

No itsehän sen tiedän, mitä hyötyisin siitä että puhun paskaa. Joku tasan varmasti onnistuu paremmin, pääasiahan että itse on tyytyväinen vai?
Hienoa että olet tyytyväinen mutta mitä tavallinen tallaaja siitä kostuu?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Hannu Jortikka: "Wake up Atte Pentikäinen this morning!"

Minikommentit


Puttaaja
Jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: 13.11.2004, 11:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Puttaaja »

En omasta mielestäni ole väittänyt että käyttämäni pelitapa olisi välttämättä hyvä, toimii minulla. Syy miksi siihen ryhdyin, oli huomaaminen huonojen vetojen liian suuresta vahingosta suhteessa parhaisiin. Huonommat vedot söi liikaa parhaiden vetojen tulosta, itselläni ero vetojen tuloksissa oli niin huomattava että jotain oli tehtävä. Nykyisellään alan olla sitä mieltä, että nämä pienemmät vedot on itselläni ihan turhaa touhua kun niissä pyörii vain rahat edestakaisin tai vaikkapa voin jäädä niissä pikkaisen tappiollekin.

Jahin kysymystä en ymmärrä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Härski
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 24.11.2006, 13:12
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Härski »

Puttaaja kirjoitti:Koetas Härski opetella käyttäytymään. Jos mä olen kerran pihalla kaikesta, niin miksi sitten pärjään hyvin pelitavallani? Uskallan ottaa tarvittaessa kantaa rankastikin ja maksan tietenkin siitä jos olen ollut väärässä. Sama mulle sikäli mitä mieltä joku on mun pelitavoistani, mutta pysytään asiassa eikä aleta väittelemään mitään kunkin vedoista.
Anteeksi, jos olen loukannut herkkiä tunteitasi, mutta minun mielestä se olet lähinnä sinä, joka olet luupää. Rupeat itse kyseenalaistamaan muiden juttuja jollain ihmeteorioillasi. Lähinnä ihmetyttää tuo, että väität olevasi kovanluokan peluri, mutta et ymmärrä edes vedonlyönnin perusasioita. Tämä selviää kun lukee juttujasi tässä topicissa. Alun perin luulin, että puhut lähinnä vitsillä jostain oa. 2 ja oa. 3. Tuommoisista voi vain nähdä unta. Lisäksi et ymmärrä yhtään mitä sinulle sanotaan.

Esim. kun puhuimme vetojen määrästä ja panoskoosta:
Härski kirjoitti:....et voi koskaan valkata päältä pelkästään voittokohteita ja laistaa tappioita, vaikka arviot olisivat 90% ja odotusarvo 1.5.
vastaat:
Puttaaja kirjoitti:Harvemmin pelaavalle pitää ehkäpä osumia tulla suhteessa useammin, kohteet onkin tiukemman seulan takana eikä niukat ylikertoimet kelpaa peliin. 3% kassasta on myös turhan rajoittava jos parempaa pelattavaa löytyy vain kerran kuussa.
...ja muuta tämän tapaista on sivukaupalla

Lisäksi aina kun sanon sinulle jotain, olet vastannut siihen niin että joudun korjaamaan sanomisiasi.
Puttaaja kirjoitti:"Nyt taas pitäis olla jotain faktaa tuon väitteen pohjalle"

No itsehän sen tiedän, mitä hyötyisin siitä että puhun paskaa. Joku tasan varmasti onnistuu paremmin, pääasiahan että itse on tyytyväinen vai?
Se on hyvä, että itse on tyytyväinen. Siitähän tässä elämässä on kyse. En silti usko, että löydät usein noita oa. 1.6 -vetoja. Jos tuommoinen joskus sattuisi markkinoille, se ehtisi olla siellä ehkä 5 sekunttia ennenkuin sitä olisi pelattu ja suretettu semmoset miljoona euroa ja kohde sulkeutuisi.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4111

Viesti Kirjoittaja Mungo »

palatoss kirjoitti:Tämä keskustelu on vain mennyt siihen että sinä väität että yksi hyvä pelityyli on sellainen missä vedetään todella isot panostukset muutamiin huippuvetoihin joita löytyy suhteellisen harvoin, pari kuukaudessa. Minä ainakin väitän että on järkevämpää pelata useampi veto pienellä panostuksella, ja vaikka omien arvioiden valossa tuleekin huippuveto vastaan niin laittaa siihenkin varovainen panostus.

Vaikeahan se tietysti on omaa palautusprosenttia tai eurovoittoja kertoa jos et pidä pelikassaa tai kirjanpitoa. Mutta siihen ei nyt kannata takertua, uskon että täällä porukka kyllä arvostaa mielipiteitä jos ne ovat järkeviä, vaikka palautusprosenttia ei olekaan esittää. Ongelmahan nyt on että matematiikan ja maalaisjärjen kannalta tuo sinun pelityyli on erittäin riskialtis. Saatat tietysti voittaakin usein, mutta jos tuota jatkaa useamman vuoden niin kohta on pankkitili tyhjänä.

Saanen osalllistua, vaikka ulkopuolisena keskusteluanne luinkin?

Olet siinä väärässä, että olisi järkevämpää pelata useampi veto pienellä panostuksella ja pienellä odotusarvolla kuin isoja vetoja isolla OA:lla. Joku todella pätevä lajiasiantuntija & kertoimenlaskija saattaa löytää leipälajiinsa isoja odotusarvoja. Pelaamalla pelkästään näin edullisia kohteita esimerkiksi 2 000 euron kassa kasvaa 100 vedolla keskimäärin 11 200 euroon (simuloitu 100 vetoa 1 000 kertaa = 100 000 vetoa) kun kerroin on 2.00 ja todennäköisyys 60 prosenttia. Kassa siis yli viisinkertaistuu hyvin matalalla vetomäärällä eli 100 vedolla. Jos vastaavia kohteita löytyisi 1 000 - 10 000, pelaaja olisi "miljardööri." Kellyn käyttö nopeuttaa kassan kasvua, mutta ei ole edellytys rikastumiselle.

Pelaamalla samalla kertoimella 2.00, mutta todennäköisyydellä 51 prosenttia vetoja kassa saattaa olla tappiolla vielä 10 000 vedonkin jälkeen.

Todellisuudessa kassan voi siis "hukata" pelaamalla pienellä panostuksella ja matalalla odotusarvolla olevia vetoja siinäkin tapauksessa, että ne olisivat niukasti ylikertoimisia. Mutta rikastumista ei voi estää suhteellisen matalalla vetomäärällä, jos pääsee pelaamaan harvoja vetoja, joiden todellinen OA on merkittävän suuri, kuten 1.20.

Tyypillinen tilanne saattaa olla sellainen, jossa vedonlyöjä osaa itse laskea hyvin oman lajinsa ja saa keksimääräisen 1.10 palautuksen (odotettu sama), mutta pienentää oleellisesti kassansa peesaamalla muita mielestään päteviä vedonlyöjiä, joiden todellinen tulos on esimerkiksi 1.01. Omat, hyvät ja pätevästi lasketut pelikohteet hukkuvat paljon suurempaan massaan ja vievät kassan jopa tappiolle tai ainakin rajoittavat merkittävästi voittoja.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Puttaaja
Jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: 13.11.2004, 11:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Puttaaja »

Missä olen väittänyt olevani kovanluokan peluri? Ja mitä se edes tarkoittaa? Nämä jutut irtoilee omiin mielikuviinne. Oma mielikuvani mikä tässäkin ketjussa on vahvistunut, on että aika ahdasmielistä on suhtautuminen kaikkiin jotka ovat eri mieltä jostain täällä. Mitään ei oikein voi olla varmuudella kiveen kirjoitettu vedonlyönnistä puhuttaessa omasta mielestäni. Toisekseen eiköhän se kyseenalaistamisen oikeus ole kenellä tahansa, yhtähyvinhän voisin väittää teidän kyseenalaistavan luupäinä minun oikeita metodejani ihmejutuillanne. Jos yritys on nostaa porukan kirjoittamiskynnystä, niin onnistutte siinä. Ketä edes huvittaa kirjoittaa ilmapiirissä, jota edes luupääkään ei jaksa. Anteeksi etten pelaa samoin ja löydän joskus omasta mielestäni korkean odotusarvon kohteita.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


palatoss
Jäsen
Viestit: 82
Liittynyt: 05.08.2004, 13:22
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja palatoss »

Mungo kirjoitti:Saanen osalllistua, vaikka ulkopuolisena keskusteluanne luinkin?

Olet siinä väärässä, että olisi järkevämpää pelata useampi veto pienellä panostuksella ja pienellä odotusarvolla kuin isoja vetoja isolla OA:lla. Joku todella pätevä lajiasiantuntija & kertoimenlaskija saattaa löytää leipälajiinsa isoja odotusarvoja. Pelaamalla pelkästään näin edullisia kohteita esimerkiksi 2 000 euron kassa kasvaa 100 vedolla keskimäärin 11 200 euroon (simuloitu 100 vetoa 1 000 kertaa = 100 000 vetoa) kun kerroin on 2.00 ja todennäköisyys 60 prosenttia. Kassa siis yli viisinkertaistuu hyvin matalalla vetomäärällä eli 100 vedolla. Jos vastaavia kohteita löytyisi 1 000 - 10 000, pelaaja olisi miljardööri.

Pelaamalla samalla kertoimella 2.00, mutta todennäköisyydellä 51 prosenttia vetoja kassa saattaa olla tappiolla vielä 10 000 vedonkin jälkeen.

Todellisuudessa kassan voi siis hukata pelaamalla pienellä panostuksella ja matalalla odotusarvolla olevia vetoja siinäkin tapauksessa, että ne olisivat niukasti ylikertoimisia. Mutta rikastumista ei voi estää, jos pääsee pelaamaan harvoja vetoja, joiden todellinen OA on merkittävän suuri, kuten 1.20.

Tyypillinen tilanne saattaa olla sellainen, jossa vedonlyöjä osaa itse laskea hyvin oman lajinsa ja saa keksimääräisen 1.10 palautuksen (odotettu sama), mutta pienentää oleellisesti kassansa peesaamalla muita mielestään päteviä vedonlyöjiä, joiden todellinen tulos on esimerkiksi 1.01. Omat, hyvät ja pätevästi lasketut pelikohteet hukkuvat paljon suurempaan massaan ja vievät kassan jopa tappiolle tai ainakin rajoittavat merkittävästi voittoja.
Täytyy ottaa huomioon myös se todennäköisyys että sadasta vedosta esim. 80 menee huti. Suurella panostuksella silloin kassa pienenee aika hurjasti.

Kiistämätön totuushan on se että jos kerroinarviot on oikeat, niin tuottoisin panostusmuoto on Kelly ilman jakajaa. Kuitenkaan oikeastaan kukaan ei panosta niin. Miksi ei? Koska silloin kassa saattaa tippua niin alas että ylöstulominen kestää liian kauas.

Totta on kyllä se että liian varovaisella panostuksella voi tuhota hyvätkin arviot. Olennaistahan tässä on se että riskin ja tuoton välillä on riippuvuussuhde. Itse panostan siten, että vedon maksimi odotusarvo panosta laskettaessa on 1.1, vaikka kerroinvertailun mukaan se olisi esim. 1.2. Tämä siksi että en oikein luota vielä omiin arvioihin, koska olen arvioinut kertoimia itse vasta vähän aikaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4111

Viesti Kirjoittaja Mungo »

palatoss kirjoitti:Täytyy ottaa huomioon myös se todennäköisyys että sadasta vedosta esim. 80 menee huti. Suurella panostuksella silloin kassa pienenee aika hurjasti.
Totta kai, mutta suurella panostuksella ei voi pelata kuin siinä tapauksessa, että kohde on poikkeuksellisen todennäköinen suhteessa kertoimeen. Ja jotta riskiä tasataan, käytetään Kellyssä jakajaa. Itse käytän NHL:ssä Kelly/4 (tai sitten laiskuuttani/viisauttani usein lähes tasapanostusta, joka sekin toimii hyvin kun OA on voitollinen).
Kiistämätön totuushan on se että jos kerroinarviot on oikeat, niin tuottoisin panostusmuoto on Kelly ilman jakajaa. Kuitenkaan oikeastaan kukaan ei panosta niin. Miksi ei? Koska silloin kassa saattaa tippua niin alas että ylöstulominen kestää liian kauas.
Esitit kysymyksen ja vastasit siihen itse. Ilman jakajaa poikkeuksellisen edullinen OA ja todennäköisyys saattaa tuhota koko kassan
Totta on kyllä se että liian varovaisella panostuksella voi tuhota hyvätkin arviot. Olennaistahan tässä on se että riskin ja tuoton välillä on riippuvuussuhde. Itse panostan siten, että vedon maksimi odotusarvo panosta laskettaessa on 1.1, vaikka kerroinvertailun mukaan se olisi esim. 1.2. Tämä siksi että en oikein luota vielä omiin arvioihin, koska olen arvioinut kertoimia itse vasta vähän aikaa.
Asiaa. Toinen tapa on käyttää suht tasapanostusta (esim 1 ja 3 tms), joka ainakin NHL:ssä tuntuu olevan oikea valinta. Otteluissa on sen verran isoja tulokseen vaikuttavia tekijöitä, että päteväkin laskija saattaa pudota pahasti. Tyypillinen tilanne on se kun vedonlyöjä pelaa joukkuetta A ykkösveskarilla, joka saa vastaansa joukkueen B kakkosveskarilla. Kun ottelu alkaa, asetelma on pahimmillaan joukkue A kakkosveskarilla vs joukkue B ykkösveskarilla.

Ja pointtini oli siis se, että alhaisella OA:lla voi jopa tuhota kassan varovaisellakin pelaamisella joko huonolla onnella tai sitten sinänsä oikein laskettujen arvioiden ollessa todellisuudessa itse ottelussa vaikkapa warm upin loukkaantumisen takia päin persettä mm. edellä kuvaamani veskariongelman takia. Toki jälkimmäinen on lähinnä teoreettinen ongelma, koska ei ne veskarit nyt ole "vääriä" esim 1 000 ottelussa - ei edes sadassa useammankaan kauden aikana.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


power
Jäsen
Viestit: 2536
Liittynyt: 10.12.2003, 15:41

Tuotto: -73.99 yks.

Palautus%: 97.85%

Panosten ka: 1.70 yks.

Vetoja: 2030

Pisteitä: 215

Viesti Kirjoittaja power »

Mungo kirjoitti: Saanen osalllistua, vaikka ulkopuolisena keskusteluanne luinkin?

Olet siinä väärässä, että olisi järkevämpää pelata useampi veto pienellä panostuksella ja pienellä odotusarvolla kuin isoja vetoja isolla OA:lla. Joku todella pätevä lajiasiantuntija & kertoimenlaskija saattaa löytää leipälajiinsa isoja odotusarvoja. Pelaamalla pelkästään näin edullisia kohteita esimerkiksi 2 000 euron kassa kasvaa 100 vedolla keskimäärin 11 200 euroon (simuloitu 100 vetoa 1 000 kertaa = 100 000 vetoa) kun kerroin on 2.00 ja todennäköisyys 60 prosenttia. Kassa siis yli viisinkertaistuu hyvin matalalla vetomäärällä eli 100 vedolla. Jos vastaavia kohteita löytyisi 1 000 - 10 000, pelaaja olisi "miljardööri." Kellyn käyttö nopeuttaa kassan kasvua, mutta ei ole edellytys rikastumiselle.

Pelaamalla samalla kertoimella 2.00, mutta todennäköisyydellä 51 prosenttia vetoja kassa saattaa olla tappiolla vielä 10 000 vedonkin jälkeen.
tein simulaatiokoodin n. 10 minuutissa, joten jos kiistät tuloksista jotain niin tarkistan koodin. En tiedä millä tavoilla omissa laskelmissasi on panokset laskettu. Itse käytin sekä Kelly/2, että Kelly/4:sta.



Tapaus 1: Mungon väittämä ylivoimainen pelitapa.

Koodi: Valitse kaikki

kerroin=2, tn=0.6 Vetoja: 100, kierroksia 10000

Panostus: Kelly/2
Keskiarvo kassa vetojen jälkeen  :14540.3

Pelikassa 100 vedon jälkeen kpl (yht. 10000)
0€-4€           0
5€-999€       173
1000€-1999€   467
2000€-3999€  1107
4000€-7999€  2762
8000€-11999€ 1638
12000€-      3853


Kelly/4
Keskiarvo :5363.3

0€-4€           0
5€-999€         4
1000€-1999€   446
2000€-3999€  3414
4000€-7999€  4865
8000€-11999€ 1027
12000€-       244

Tapaus 2: Useampia vetoja pienemmällä odotusarvolla

Koodi: Valitse kaikki

kerroin=2, tn=0.51, Vetoja: 10000, kierroksia: 10000

Kelly/2
Keskiarvo :14632.6

0€-4€           0
5€-999€       154
1000€-1999€   544
2000€-3999€  1424
4000€-7999€  2436
8000€-11999€ 1614
12000€-      3828

Kelly/4
Keskiarvo :5434.6

0€-4€           0
5€-999€        18
1000€-1999€   405
2000€-3999€  3148
4000€-7999€  4957
8000€-11999€ 1119
12000€-       353
Tuloksissa ei mielestäni mainittavaa eroa. Lisäksi kannattaa muistaa, että vedonlyönnissä limiitit tulevat hyvin helposti vastaan, joten pelikassan (moni)kymmenkertaistaminen 100 vedolla alkaa olemaan jo mahdottomuuksien rajoissa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut power, 15.02.2007, 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Minikommentit


Härski
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 24.11.2006, 13:12
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Härski »

Hoh hoh! Kai tätä pitää vieläkin jauhaa sitten.
Puttaaja kirjoitti:..että aika ahdasmielistä on suhtautuminen kaikkiin jotka ovat eri mieltä jostain täällä.
Olet ainut, joka on erimieltä kyseisessä asiassa.
Puttaaja kirjoitti:Toisekseen eiköhän se kyseenalaistamisen oikeus ole kenellä tahansa, yhtähyvinhän voisin väittää teidän kyseenalaistavan luupäinä minun oikeita metodejani ihmejutuillanne.
Olisi kiva kuulla tai nähdä joku esimerkkitapaus esimerkiksi pelaamastanne oa. 1.6 -kohteesta. Ne metodit, joista itse puhuin eivät ole minun, vaan ne ovat yleisiä vedonlyöntimetodeja. Minä vaan yritin selittää niitä sinulle, mutta huonoin tuloksin.
Puttaaja kirjoitti:Anteeksi etten pelaa samoin ja löydän joskus omasta mielestäni korkean odotusarvon kohteita.
Jokainen pelatkoon miten tykkää, ei se ole minulta pois. Mutta ennenkuin aloitat tämän viestin tyyliset syytökset niin voisitko palata topicissa taaksepäin ja katsoa mistä kaikki alkoi.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Puttaaja
Jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: 13.11.2004, 11:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Puttaaja »

"Ne metodit, joista itse puhuin eivät ole minun, vaan ne ovat yleisiä vedonlyöntimetodeja. Minä vaan yritin selittää niitä sinulle, mutta huonoin tuloksin. "

Ymmärränhän minä ne, mutten ole halukas käyttämään niitä. Ja sen jälkeen alkoi tämä, sinulle käy niin ja näin ja pankkitilisi on tyhjä blaa blaa blaa. Odotusarvohan on vain arvioero bookkereiden kanssa, ei sen kummempaa.

Mungo käytännössä tyhjensi pöydän, täysin samaa mieltä tuosta tekstistä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Härski
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 24.11.2006, 13:12
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Härski »

Puttaaja kirjoitti: Ymmärränhän minä ne, mutten ole halukas käyttämään niitä. Ja sen jälkeen alkoi tämä, sinulle käy niin ja näin ja pankkitilisi on tyhjä blaa blaa blaa. Odotusarvohan on vain arvioero bookkereiden kanssa, ei sen kummempaa.
Tuohon tekstiin sen enempää puuttumatta ehdotan edelleen, että luet mistä kaikki alkoi.
Puttaaja kirjoitti:Mungo käytännössä tyhjensi pöydän, täysin samaa mieltä tuosta tekstistä.
Sen verran vaan tuohon, että mungon juttu ei puoltanut sinun juttujasi millään tavalla.
Ehdotan, että tän aiheen vois pikkuhiljaa lopettaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Härski
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 24.11.2006, 13:12
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Härski »

Mungo kirjoitti:Pelaamalla samalla kertoimella 2.00, mutta todennäköisyydellä 51 prosenttia vetoja kassa saattaa olla tappiolla vielä 10 000 vedonkin jälkeen.
Mungo kirjoitti: Todellisuudessa kassan voi siis "hukata" pelaamalla pienellä panostuksella ja matalalla odotusarvolla olevia vetoja siinäkin tapauksessa, että ne olisivat niukasti ylikertoimisia..
Tottahan tuo on, että saatetaan olla tappiolla, mutta eikös suuremmat todennäköisyydet ole jäädä voitolle. Kassan menettäminen olisi epätodennäköistä.
Jos tuo väittämä olisi tosi, niin eikös tämän hypoteesin komplementti olisi, että niukalla alikertoimella (oa. 0.99) voisi jäädä voitolle. Olen aina luullut, että kaikki ylikertoimet pitää pelata, jos ne vaan on ylikertoimia.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4111

Viesti Kirjoittaja Mungo »

Härski kirjoitti:Tottahan tuo on, että saatetaan olla tappiolla, mutta eikös suuremmat todennäköisyydet ole jäädä voitolle. Kassan menettäminen olisi epätodennäköistä.
Toki pitäisi jäädä plussalle, mutta katso seuraavaa vastausta.
os tuo väittämä olisi tosi, niin eikös tämän hypoteesin komplementti olisi, että niukalla alikertoimella (oa. 0.99) voisi jäädä voitolle. Olen aina luullut, että kaikki ylikertoimet pitää pelata, jos ne vaan on ylikertoimia.
Niukalla ja helvetin isollakin alikertoimella voi jäädä voitolle vaikka kuinka paljon. Mahtuu todennäköisyyksiin tämäkin.

Niukka ylikerroin saattaa usein olla myös alikerroin. Esimerkiksi pelataan A:n voittamisesta 50 prosentin todennäköisyydellä ja kertoimella 2.05. Arviomme ei kuitenkaan ole absoluuttinen, joten jos sallitaan esimerkiksi kolme prosenttiyksikön virhemarginaali, voimme pahimmassa tapauksessa pelata kertoimella 2.05 joukkuetta, joka voittaa ottelunsa 47 prosentin todennäköisyydellä.

Jos taas kerroin on edelleen 2.05, mutta arviomme on 55 prosenttia, pelaamme valitulla virhemarginaalilla edelleen kaikissa tapauksissa ylikerrointa.

Perusjuttuja nämä, ei sen kummempaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Härski
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 24.11.2006, 13:12
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Härski »

Näin olen juuri ymmärtänytkin nämä asiat. Luulin kuitenkin, että käsittelit absoluuttisia prosentteja esimerkissäsi.
Juuri mainitsemasi syyn vuoksi en pelaakaan niukkoja ylikertoimia, vaikka suhtpieniä pelaankin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Nisula
Jäsen
Viestit: 240
Liittynyt: 26.06.2005, 12:22
Pisteitä: 1
Paikkakunta: Kouvola - Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nisula »

Härski kirjoitti: Anteeksi, jos olen loukannut herkkiä tunteitasi, mutta minun mielestä se olet lähinnä sinä, joka olet luupää. Rupeat itse kyseenalaistamaan muiden juttuja jollain ihmeteorioillasi. Lähinnä ihmetyttää tuo, että väität olevasi kovanluokan peluri, mutta et ymmärrä edes vedonlyönnin perusasioita. Tämä selviää kun lukee juttujasi tässä topicissa. Alun perin luulin, että puhut lähinnä vitsillä jostain oa. 2 ja oa. 3. Tuommoisista voi vain nähdä unta. Lisäksi et ymmärrä yhtään mitä sinulle sanotaan.
No asiahan ei mulle nyt millään lailla kuulu, mutta Härskin jutut pisti selailemaan miehen viestihistoriaa. Mies joka puhuu 0,99 Oa:sta ja niukoista ylikertoimista sun muista hienoista vedonlyöntiteorioista, niin päästelee tällaisia viestejä:

Wycombe - Chelsea time of first goal, after 27th minute 2.00~55%
Tarkkoja prossia en tuohon osaa antaa, mutta vaikuttaa varsin pelikelpoiselta kohteelta.

Portsmouth - Charlton Portsmouth -1 1.9 expekt/betfair
Toi on näemmä ollu kahen pinnassa, mut en ehtiny siihen. 1.9 maistuu silti vielä ihan hyvin.

Kärpät - Jokerit
Veikkaa ensimmäisen maalin tekoaika 10:01 - 60 paf 2.2
Eikos toi nyt ole lähemmäs fifty-sixty...

Mäkin oon sitä mieltä, että noita mummojen suosikkibiisejä saa vedellä kovalla kertoimella (Kurkela, Laura). Eikös se yleensä ole niin ollut, että tuommoset tussuviiksibiisit on äänestetty aina edustamaan Suomea.

Eli mun pointti on se, että se on turha päteä täällä noilla hienoilla Vuoksenmaan kirjasta opituilla termeillä jos itse pelaa aivan samaa liigaa "luupään" kanssa.
Omasta puolesta voin sanoa että vedän ravivetoni PUHTAASTI MUTULLA (ja sen varmaan huomaa.. :D) mutta tuntuu että mutulla se Härskikin näitä hommia skulaa. Ei millään pahalla,

Peace & Love

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Ride on!

Minikommentit


Lihamylly
Jäsen
Viestit: 41
Liittynyt: 12.05.2006, 11:24
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Lihamylly »

Puttaaja kirjoitti:Missä olen väittänyt olevani kovanluokan peluri? Ja mitä se edes tarkoittaa? Nämä jutut irtoilee omiin mielikuviinne. Oma mielikuvani mikä tässäkin ketjussa on vahvistunut, on että aika ahdasmielistä on suhtautuminen kaikkiin jotka ovat eri mieltä jostain täällä. Mitään ei oikein voi olla varmuudella kiveen kirjoitettu vedonlyönnistä puhuttaessa omasta mielestäni. Toisekseen eiköhän se kyseenalaistamisen oikeus ole kenellä tahansa, yhtähyvinhän voisin väittää teidän kyseenalaistavan luupäinä minun oikeita metodejani ihmejutuillanne. Jos yritys on nostaa porukan kirjoittamiskynnystä, niin onnistutte siinä. Ketä edes huvittaa kirjoittaa ilmapiirissä, jota edes luupääkään ei jaksa. Anteeksi etten pelaa samoin ja löydän joskus omasta mielestäni korkean odotusarvon kohteita.
Tuossa taisi olla koko tämä naurettava jupakka pähkinänkuoressa. Huomaan törmänneeni taas kerran tähän ikivanhaan "uskontojen" debaattiin. Näihin törmää aina silloin tällöin ulkomaisilla foorumeilla ja aina ne tuntuvat olevan yhtä kirpeitä. Ensinnäkin kaikki Puttajaa "kouluttavat" ovat oikeassa siinä, että on matemaattinen totuus, että pitkässä juoksussa hajautus ja kierrätys ylikertoimilla on paras tapa päässä voitolliseen tulokseen. Mutta huomaa, paras, ei ainoa. Puttaaja voi hyvinkin tehdä voitollista tulosta vuosi toisensa jälkeen, mutta hänen riskinsä epäonnistua siinä on suurempi kuin järkipelureilla. Mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikös? Kokemuksieni perusteella voin myös osin allekirjoittaa tuon Puttaajan mainitseman joidenkin "järkipelaaiien" ahdasmielisyyden(en puhu tästä foorumista). Joskus tuntuu, että heillä on kova tarve todistella järkipelaamisen kaikkivoipuutta muille. Ja ovat tietysti matemaattisesti oikeassa. En ole heitä vastaan. Itsekin pelailen kaikkien alan sääntöjen mukaan kellyineen kaikkineen. Mutta joskus minussakin herää aina pieni Puttaaja, jonka peli-illat, sen kaikki myöntänevät, ovat taatusti jännittävämpiä kuin järkipelaajien. Kuin paluuta siihen mistä kaikki aikoinaan alkoi, kun rutistettiin sitä R-kiskan pitkävetotositetta rystyset valkoisina tellupelin ääressä kaljaa ryystäen. Se sama puttaaja minussa sai minut tämänkin kirjoittamaan.

Joten lyhyesti, kuten intiaanitkin sanoisivat, I hear you, Puttaaja :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


LFM
Jäsen
Viestit: 204
Liittynyt: 08.11.2004, 23:11
Pisteitä: 22

Viesti Kirjoittaja LFM »

Ten points to Lihamylly :lol: Kalja kouraan ja tulosveto tiskiin :D

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


odds
Jäsen
Viestit: 2527
Liittynyt: 13.11.2003, 12:37

Tuotto: +718.57 yks.

Palautus%: 102.40%

Panosten ka: 3.21 yks.

Vetoja: 9344

Pisteitä: 4964
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja odds »

power kirjoitti:tein simulaatiokoodin n. 10 minuutissa, joten jos kiistät tuloksista jotain niin tarkistan koodin. En tiedä millä tavoilla omissa laskelmissasi on panokset laskettu. Itse käytin sekä Kelly/2, että Kelly/4:sta.
Hyvä esimerkki Powerilta! Tässä voisi vielä tilastoida, että millä todennäköisyydellä Kelly/2 antaa paremman tuloksen kuin Kelly/4. Vetomäärää kasvattamalla Kelly/2 nousee esiin entistä voimakkaammin (otaksun).

Itseäni kiinnostaisi myös todellisen uhkapelurin eli Kelly/1 tulos verrattuna edellisiin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Twitteri

MLB 21 seuranta (päivitetty 14.6):

ML 98.9%
Totals 104.1%

Blogissa mietteitä tuloksien takaa:
MLB 21

Minikommentit


palatoss
Jäsen
Viestit: 82
Liittynyt: 05.08.2004, 13:22
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja palatoss »

Lihamylly kirjoitti:Tuossa taisi olla koko tämä naurettava jupakka pähkinänkuoressa. Huomaan törmänneeni taas kerran tähän ikivanhaan "uskontojen" debaattiin. Näihin törmää aina silloin tällöin ulkomaisilla foorumeilla ja aina ne tuntuvat olevan yhtä kirpeitä. Ensinnäkin kaikki Puttajaa "kouluttavat" ovat oikeassa siinä, että on matemaattinen totuus, että pitkässä juoksussa hajautus ja kierrätys ylikertoimilla on paras tapa päässä voitolliseen tulokseen. Mutta huomaa, paras, ei ainoa. Puttaaja voi hyvinkin tehdä voitollista tulosta vuosi toisensa jälkeen, mutta hänen riskinsä epäonnistua siinä on suurempi kuin järkipelureilla. Mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikös? Kokemuksieni perusteella voin myös osin allekirjoittaa tuon Puttaajan mainitseman joidenkin "järkipelaaiien" ahdasmielisyyden(en puhu tästä foorumista). Joskus tuntuu, että heillä on kova tarve todistella järkipelaamisen kaikkivoipuutta muille. Ja ovat tietysti matemaattisesti oikeassa. En ole heitä vastaan. Itsekin pelailen kaikkien alan sääntöjen mukaan kellyineen kaikkineen. Mutta joskus minussakin herää aina pieni Puttaaja, jonka peli-illat, sen kaikki myöntänevät, ovat taatusti jännittävämpiä kuin järkipelaajien. Kuin paluuta siihen mistä kaikki aikoinaan alkoi, kun rutistettiin sitä R-kiskan pitkävetotositetta rystyset valkoisina tellupelin ääressä kaljaa ryystäen. Se sama puttaaja minussa sai minut tämänkin kirjoittamaan.

Joten lyhyesti, kuten intiaanitkin sanoisivat, I hear you, Puttaaja :wink:
Tottahan tuo on, pelata saa jokainen niin kuin haluaa. Muutenkin pitäisi välttää henkilökohtaisuuksiin menemistä foorumikeskusteluissa. Asioittenhan täällä pitäisi kiistellä eikä ihmisten. Keskustelun alkupuolella puttaajalta tuli kuitenkin kommentteja jotka ainakin minusta kuulostavat aika hurjilta:
1 veto kuukaudessa tai vaikka vuodessa riittää tekemään tarvittavan vuosituloksen jos sekä kerroin että panostus on riittävä. Yhtään mallia ei voi esittää toista paremmaksi, se mikä toimii jollakin ei välttämättä toimi kaikilla.

Pankkitilin koolla on tietenkin merkitystä, jos ajatellaan että tilillä on miljoona niin ei se tarkoita että pitäisi petsata 30 tonnilla. Jos taas tilillä on tonni, niin kerran vuodessa pelaamalla on hankala elää ja vain 3 %:n maksimi tuosta on panoksena liian pieni

All-in pelaamista ei ole tarvinnut harrastaa enää pitkään aikaan, joka kerta muuten selvinnyt siitä voittajana mutta sijoitetut summatkaan ei mitään älyttömiä ole ollut. Näissä tapauksissa yleensä unohdetaan, että rahaa on tulossa myöhemmin joka tapauksessa jos taas ei niin kyse on kyllä mainitsemastanne uhkapelaamisesta.
Jos puhutaan tuottoisasta pelaamisesta pitemmällä aikavälillä niin voin ainakin itse sanoa että tuollainen pelitapa on väärin, eikä se ole edes mielipidekysymys. Hupipelaamistahan taas voi harrastaa miten haluaa.

Tarkoituksena ei ole mitenkään puttaajaa halventaa, tässä vain on kysymys siitä että jos pelitapa on tuollainen niin kohta ei ole rahaa millä pelata.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


power
Jäsen
Viestit: 2536
Liittynyt: 10.12.2003, 15:41

Tuotto: -73.99 yks.

Palautus%: 97.85%

Panosten ka: 1.70 yks.

Vetoja: 2030

Pisteitä: 215

Viesti Kirjoittaja power »

odds kirjoitti: Hyvä esimerkki Powerilta! Tässä voisi vielä tilastoida, että millä todennäköisyydellä Kelly/2 antaa paremman tuloksen kuin Kelly/4. Vetomäärää kasvattamalla Kelly/2 nousee esiin entistä voimakkaammin (otaksun).

Itseäni kiinnostaisi myös todellisen uhkapelurin eli Kelly/1 tulos verrattuna edellisiin.
No voisi arvata, että silloin kun voitolle jäädään, niin kelly/2 antaa paremman tuloksen? Ainakin suurinpiirtein näin lienee. Kelly/1:llä seuraavat tulokset:

Koodi: Valitse kaikki

kerroin=2, tn=0.6, vetoja 100, kierroksia 10000

Kelly/1
Keskiarvo :93297.8

0€-4€           0
5€-999€       954
1000€-1999€   840
2000€-3999€   628
4000€-7999€  1410
8000€-11999€  802
12000€-      5366

kerroin=2, tn=0.51 vetoja 10000, kierroksia 10000

Kelly/1
Keskiarvo :105897.8

0€-4€           1
5€-999€       854
1000€-1999€   740
2000€-3999€   941
4000€-7999€  1205
8000€-11999€  769
12000€-      5490

Mungo kirjoitti:Niukka ylikerroin saattaa usein olla myös alikerroin. Esimerkiksi pelataan A:n voittamisesta 50 prosentin todennäköisyydellä ja kertoimella 2.05. Arviomme ei kuitenkaan ole absoluuttinen, joten jos sallitaan esimerkiksi kolme prosenttiyksikön virhemarginaali, voimme pahimmassa tapauksessa pelata kertoimella 2.05 joukkuetta, joka voittaa ottelunsa 47 prosentin todennäköisyydellä.
Testasin tätäkin teoriaa. Laitoin virhemarginaaliksi +-3% (tn 0.47-0.53). Kaikki vedot tehtiin 50 prosentin todennäköisyyden mukaan kertoimelle 2.05. Tulokset olivat täysin samat, kuin jos virhettä ei olisi ollut lainkaan. Eli voitolliseen peliin näyttäisi riittäävän, että arvioit todennäköisyydet keskimäärin oikein.

Mungoltakin olisi vielä mukava kuulla tähän kommenttia.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Härski
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 24.11.2006, 13:12
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Härski »

Nisula kirjoitti: No asiahan ei mulle nyt millään lailla kuulu, mutta Härskin jutut pisti selailemaan miehen viestihistoriaa. Mies joka puhuu 0,99 Oa:sta ja niukoista ylikertoimista sun muista hienoista vedonlyöntiteorioista, niin päästelee tällaisia viestejä:
.....jne

Sähän voit samantien laskea mun palautusprosentinkin, kun olet päässyt vauhtiin :D Mutta älä tällä kertaa postaa kaikkia viestejä tänne, ihmiset ei välttämättä tykkää ylimääräisestä roinasta topicissa.

Noi termit ja teoriat ei ole mitään hienoja, ne on ihan perusmatematiikkaa, jotka tietää jokainen joka ei ole aikoinaa laistanut matikan läksyjään.

Jos olisit Nisula lukenut tämän topicin alusta asti, tietäisit mistä koko hommasta oli kyse. Tietäisit mm. sen, että olen itse nimenomaan sanonut etten laske tarkkoja prosentteja.
Vihjeissäni tuon vain esille sen, että kohde on mielestäni pelattava. Peesaan myös muita tällä foorumilla, ja silloin lasken panoksen edellä mainitulla tavalla. Tästä lähtienhän mä rupeen peesaan myös sua, koska palautusprosenttisi on ammattilaisen tasoa :shock:
Se etten hallitse tarkkojen prosenttien laskua, ei tietääkseni pitäisi vaikuttaa siihen mitenkään, että en osaisi näitä vedonlyönnin perusasioita.

Luupää tarkoittaa henkilöä, joka ei ole halukas vastaanottamaan toisten ajatuksia. Se on sama kuin jääräpää. Pyydän tässä nyt Puttaajalta julkisesti anteeksi, jos loukkasin häntä sanoessani näin. Alkuperäinen tarkoitukseni oli tuoda esiin suurten panosten riskit. Mutta tämä asia on täällä jo loppuun käsitelty.
Sä voit Nisula lukee tän topicin alusta asti ja jatkat sitten näitä juttujas tänne, jos löysit mun teksteistä jotain asiavirheitä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Lihamylly
Jäsen
Viestit: 41
Liittynyt: 12.05.2006, 11:24
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Lihamylly »

LFM kirjoitti:Ten points to Lihamylly :lol: Kalja kouraan ja tulosveto tiskiin :D
Jep. Mutta kohtuus kaikessa(paitsi kaljassa). Jos järkipelaaminen on ravintoympyräni, jota noudattamalla pysyn planeetalla, niin olkoon nuo lapun rutistamisiltamat se kaljani, jonka avulla jaksan taas kiskoa parsaa hetulat punaisena...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4111

Viesti Kirjoittaja Mungo »

power kirjoitti: Testasin tätäkin teoriaa. Laitoin virhemarginaaliksi +-3% (tn 0.47-0.53). Kaikki vedot tehtiin 50 prosentin todennäköisyyden mukaan kertoimelle 2.05. Tulokset olivat täysin samat, kuin jos virhettä ei olisi ollut lainkaan. Eli voitolliseen peliin näyttäisi riittäävän, että arvioit todennäköisyydet keskimäärin oikein.

Mungoltakin olisi vielä mukava kuulla tähän kommenttia.
Pointti olikin siinä, että matala odotusarvo saattaa viedä kassan tappiolle. En siis tarkoita, että niin käy automaattisesti. Voitolliseen pelaamiseen riittää aina se, että arvio on edes prosentin pari kymmenystä vedonlyöjän eduksi. Virhemarginaalia käytin lähinnä selventämään sitä, että aina ei ns. ylikerroinkaan ole ylikerroin, koska arvio voi olla hieman väärä. Mutta se oikeakaan arvio ei takaa pienellä odotusarvolla aina absoluuttista tuottoa, koska etu on niin pieni. Edusta riippuen esimerkiksi yhdeksän vedonlyöjää sadasta tekee tappiota, 27 pysyy omillaan ja 64 voittaa enemmän tai vähemmän tietyllä määrällä vetoja. Jos vetojen määrä olisi esimerkiksi 100 000 000 vetoa, kaikki rikastuvat - ja todella, todella paljon! Mutta kuinka realistista on pelata 100 000 000 vetoa?


Mikäli odotusarvo ja tapahtuman todennäköisyys on suuri, esimerkiksi yli 1.20 jollain alle 2.00 kertoimella, tulokset paranevat oleellisesti eikä suhteellisen pienelläkään vetomäärällä kassa jää tappiolle. Mitä pienempi kerroin isolla odotusarvolla, sitä nopeammin rikastuu :)

Itse testasin simuloinnilla sekä suuren että pienen odotusarvon ennen niistä kirjoittamista ja kuten totesin, pienellä odotusarvolla päästään voitolliseen pelaamiseen keskimäärin, mutta riski kassan putoamisesta kasvaa edun vähentyessä. Tässä käsiteltävässä 2.05/50 pros -esimerkissä jokainen panostettu euro tuottaa keskimäärin pyöristettynä 1.03 euroa takaisin. Kuvitteellisen 1 000 euron kassan maksimivaihteluväli oli simulaatiossa esimerikiksi 6 000 vedon jälkeen luokkaa - 237 euroa aina 12 873 euroon tuurista riippuen pienin tasapanoksin ja Kelly/1 panostetaan aina 2.4 prosenttia kassasta, jolloin sama 1 000 kassa vaihtelee lähes nollasta aina yli 65 000 euroon asti.

Tuo 6 000 vetoa on esimerkiksi 500 vetoa kuukaudessa ja noin 17 vetoa päivässä vuoden ajan. Aktiivinen petsari ylittää nämä määrät, mutta keskimäärin monet jäävät alle puoleen tuosta määrästä. Silloin voi arvioida, että 6 000 vetoa merkitsee noin kahden vuoden vetomäärää. Pelaamalla siis pienellä, mutta ylikertoimisella odotusarvolla pari vuotta, saattaa hyvinkin olla selvästi tappiolla. Tappiollisuus ei siis ole todennäköinen vaihtoehto, mutta se on vaihtoehto. Ja kun pelaajia on vaikkapa 10 000, juuri näin käy osalle. Vaikka siis pelaa pelkästään ylikertoimia.

Ja alkuperäinen teesini oli siis se, että pelaamalla pelkästään suuria odotusarvoja ja jättämällä ne pienet väliin, ei välttämättä tee lainkaan virhettä. Mitä suurempi on vetojen ja pelaajien (tai simulointien) määrä, sen suurempi on myös vaihteluväli kassan positiivisella tai negatiivisella kasvulla pienillä odotusarvoilla.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6214
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

Mungo kirjoitti:Pelaamalla siis pienellä, mutta ylikertoimisella odotusarvolla pari vuotta, saattaa hyvinkin olla selvästi tappiolla. Tappiollisuus ei siis ole todennäköinen vaihtoehto, mutta se on vaihtoehto.
Onpa siinä tarkkoja petsareita, arvioivat vuoteen 6000 ylikerrointa ja kaikki 1,025 odotusarvollisia ;)

Mutta kyllä tappiollisuus on yhtälailla vaihtoehto siinäkin tapauksessa, vaikka pelaisi 100 kpl 60% 2,00 kohteita. Ei tappiollisuus tuossa tapauksessakaan ole mikään todennäköinen vaihtoehto, mutta mahdollinen vaihtoehto kuitenkin.

Mutta juu, samaa mieltä siitä, että aivan rajatapaukset kannattaa ehkä jättää peleistä pois, mutta en myöskään vetäisi rajaa mihinkään huikeaan 1,2 asti. 1-2% hätävara arviossa pitäisi riittää rutinoidulla laskijalla jo "varmaan" tulokseen.

Edit. Jep, sain. Luin vaan vähän välistä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut JussiQ, 16.02.2007, 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4111

Viesti Kirjoittaja Mungo »

JussiQ kirjoitti:Mutta juu, samaa mieltä siitä, että aivan rajatapaukset kannattaa ehkä jättää peleistä pois, mutta en myöskään vetäisi rajaa mihinkään huikeaan 1,2 asti. 1-2% hätävara arviossa pitäisi riittää rutinoidulla laskijalla jo "varmaan" tulokseen.
En minäkään vedä rajaa 1.20 asti. Eihän sellaisia - niin hyviä - kohteita ole kuin harvoin. Tarkoitin vain sitä, että pelaamalla esimerkiksi 1.20 ja yli olevia kohteita ei tee mitään virhettä jättämällä sitten hyvin pienen odotusarvon sisältävät kohteet pois. Täällä joku kirjoitti 1.60 odotusarvoista, mutta laskin itse odotusarvon sentään sille tasolle, joita löytyy useammin kuin kerran elämässä :)

NHL:ssä tyypillinen ylikerroin on jotain 1.1 ja alle. Niillä pitää pärjätä.

(Eilen tai siis viime yönä oli tarjolla superkohde Toronto (esim Centre +0.5 1.90 vielä tuntia ennen pelin alkamista, arvio nyt 63-65 prosenttia). Valitettavasti ainakin itseltäni meni ohi Flyersien poikkeustilanne, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa mihinkään, että tuossa ottelussa oli aivan poikkeuksellinen etu niille pelaajille, jotka tiesivät Fopan myynnistä Nashvilleen)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin