Tänään on 29.03.2024, 03:17.

Kiitoksia pojat NHL-analyyseistä

Foorumin risut & ruusut sekä muun palautteen ja korjausehdotukset voi osoittaa tänne.
Vastaa Viestiin
happypunter
Jäsen
Viestit: 341
Liittynyt: 17.01.2003, 14:00
Pisteitä: 13

Kiitoksia pojat NHL-analyyseistä

Viesti Kirjoittaja happypunter »

Oikeastaan nyt vasta ymmärsin mikä NHL-kiekossa petsarina voi viehättää; amerikkalaiseen tapaan tilastoa on saatavissa niin paljon että petsarit hukkuvat datamäärään tuulipuvuista puhumattakaan.

Jännä juttu, itse olen aikoinaan aika paljon pelaillutkin kiekkoa mutta enää sitä ei tule seurattua juuri lainkaan; ei kotimaista jenkkilästä nyt puhumattakaan. Osasyynä ehkä aikoinaan ollut pelien määrän kasvattaminen lähes määrättömästi jolloin yksittäisen pelin painoarvo mun silmissäni putoaa lähes olemattomaksi ja mun mielestä elämä on liian lyhyt ystävyysotteluiden katselemiseen (ellei se nyt sitten ole fudista :)).

Samoin paikallispelit Suomessa ja kaikki helvetin eurohockeyleaguet ja MM-kisat ovat kärsineet sellaisen inflaation etteivät ne oikein ylitä enää mun uutiskynnystäni ja annan mielelläni avon katsella vaikkapa kauniita ja rohkeita lätkän sijaan; saamani kotibonuspisteet käytän sitten myöhemmin parempiin tarkoituksiin. :roll:

Tietenkin syynä voi olla myös vanhuus, tuntuu että kiekkokin pienenee vuosi vuodelta ja ikvähän sitä ruutua on katsella jos ei tiedä missä peliväline luuraa?

Kiitoksen aihe kuitenkin asiallisesta suodatuksesta ja asiantuntevan oloisesta analyysistä jota täältä löytyy; etsiessäni tiedonmurusia illan nhl-mvlottoon niitä löytyi, toki ei vielä illan otteluihin mutta viihdyin hyvin eilisten juttujenkin parissa. Mua on näköjään helppo miellyttää kun yesterday's news kiinnostaa mutta kannustuksen sanana; jatkakaa & repikää bookiet kappaleiksi!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

Vähän samoilla linjoilla vaikken itse ole lätkää pelannutkaan. Joskus 5 vuotta sitten SM-Liigan kierrokset oli aina lähes viikon kohokohta, pelejä piti pohtia jo x pv etukäteen ja kuuntelin jokaisen kierroksen radiosta + kävin katsomassa paikan päällä matseja. Vedonlyönnissä panokset oli ehkä suhteessa 80:20 futikseen.

Nykytila: En muista milloin olisin katsomalla katsonut SM-Liigapelin edes telkkarista, on siitä vuosia kuitenkin aikaa. Saatan ehkä pari kertaa kuukaudessa muistaa edes koko kierroksen olemassaolon, ja olen tehnyt < 5 vetoa SM-Liigasta tällä kaudella. Vedonlyönnissä panokset on 1:99 pois jääkiekosta. MM-kisoista katsoin vain Suomen pelit, edes loppuottelu ei jaksanut kiinnostaa.

Näin se vaan tuntuu etenevän, en tiedä miksi. Kyllä NHL kiinnostaa vähän enemmän, mutta siinä tulee nykyään vastaan tuo tiedon määrä: ei ehdi oikein itse käydä läpi riittävästi dataa kun noi Englannin futikset on itselläni pääpainona. Pitäis vissiin lopettaa työt ja siirtyä ammattipetsariksi niin alkais aikaa riittää :lol:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Suomen paras opas kryptovaluutoista bitcoinkeskus.com | På Svenska bitcoincenter.se | På Norsk bitcoinsentralen.no | In English aboutbitcoin.io |

Minikommentit


Ruud
Jäsen
Viestit: 104
Liittynyt: 04.05.2003, 21:16
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Ruud »

Samat sanat ja kiitokset myös täältä päin, kyllä Nhl miehet vienyt meitä futareita 3-------0.Jatkakaa samaan malliin :mrgreen:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

Ruud kirjoitti:kyllä Nhl miehet vienyt meitä futareita 3-------0
Prkel, en mie nyt tuota tarkoittanu. Petturi! :shock:

Mutta mutta, on toi futispuoli vähän hyytynyt hieman viime aikoina. Hei ihmiset, nyt on syksy ja pimeää, joten mitä muuta tekemistä voisi olla kuin kirjoitella ylikerroin.com -foorumille :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


happypunter
Jäsen
Viestit: 341
Liittynyt: 17.01.2003, 14:00
Pisteitä: 13

Valitettavasti olen Gullit-Van Nistelrooyn kanssa samaa

Viesti Kirjoittaja happypunter »

mieltä. Mitähän sille olisi tehtävissä?

Lieventävänä asianhaarana koen kuitenkin että kiekossa on enemmän konkreettista analysoitavaa ja vähemmän mutua ja kun fudis on mataline maalinodotusarvoineen epäreilumpaa petsarille - parempi voittaa aivan liian harvoin - nin tilanne sitten on tämä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

Lähinnä sellaista yleistä keskustelua mitä NHL-topiceissa on kaipaisi myös futikseen. Että ihmiset jaksaisivat perustella asioita ja kertoa omia mielipiteitä enemmänkin kuin yhdellä lauseella. Tosin veikkaisin että ihmiset vain käyttävät niin paljon enemmän aikaa lätkän seuraamiseen, tuntevat joukkueita ja pelaajia, verrattuna vaikkapa Englannin futiksen divareihin. Helpompi kirjoitella asioista joista tietää jotain :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


happypunter
Jäsen
Viestit: 341
Liittynyt: 17.01.2003, 14:00
Pisteitä: 13

Fudis on niin työlästä

Viesti Kirjoittaja happypunter »

ja näkyvyys Suomessa lopulta enkkulankin suhteen aika heikko etten kovin pitkään viitsi väitellä esim. Readingin hyökkäysvoimasta pelkän tilaston perusteella kun tilastotapahtumia on kuitenkin suhteellisen vähän ja kommentit jäävät helposti aika yleisluontoisiksi tai copypeistiksi.

Pitänee muuttaa takaisin saarivaltioihin niin voi alkaa taas jänkyttämään ja olla vakavissaan asioista mieltä.

Tällä tarkoitan lähinnä sitä etten ole niin taitava tulkitsemaan tilastoja vaan mun on nähtävä pelejä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


shiirer
Avatar
Jäsen
Viestit: 789
Liittynyt: 14.01.2003, 11:29

Tuotto: +10.34 yks.

Palautus%: 101.08%

Panosten ka: 4.31 yks.

Vetoja: 221

Pisteitä: 215
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja shiirer »

No lohdutetaan sen verran, vaikkei noita Englannin pelejä Suomessa juuri nää, lukuunottamatta Valioliigaa Canalin kautta; Et joskus voi olla hyväkin ettei joukkueiden peliä itse näe hirveästi.
Allekirjoittanut ainakin on semmoinen et huonon pelin nähtyään syyllistyy joskus ns ylireagointiin eli rupean pelaamaan ks joukkuetta vastaan hieman turhan hanakasti.

Joskus olen huomannut vastaava myös muilla kirjoittajilla taululla, joku ainakin viime vuonna oli nähnyt paljon Newcastlen ja Celticin pelejä. :lol:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Vanhemmat seurannat: viewtopic.php?f=8&t=18

Minikommentit


epe
Jäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 14.01.2003, 16:14
Pisteitä: 2
Paikkakunta: Heräilemässä

Viesti Kirjoittaja epe »

Samaa mieltä shiirerin kanssa, että jos että yliragointeja tulee liiankin helposti, jos seuraa sarjasta yhtä joukkuetta liian tiiviisti. Itse olen huomannut, että on ihan kannattavaa puuhaa petsailla sarjoihin, joista ei ole nähnyt ikinä edes pelejä. Eihän tilastoja ja tuloksia katsellessa kovin syvää tietämystä tule, eikä otteluraportit jalkapallossa kovin paljoa auta, koska yleisimmin kerrotaan pelkästään maalitilanteet yms. , mutta onpahan ainakin tasapuolinen kanta kaikille joukkueille.

Analyysin määrään vaikuttanee 'happypunterin' esilletuoma fakta, että fudiksessa ei ole niin paljoa konkreettista analysoitavaa. Eipä joukkueiden päivänkunnosta ole paljoa kerrottavaa kun pelejä on n. kerran viikossa. Olisihan tietysti fiksua, jos tuotaisiin esille analyyseissä esim. trendejä joukkueen kunnosta eri pelipaikoittain, mutta tämäkin vaatii tilastoja ja otteluraportteja syvempää tietämystä. Itse en jaksa alkaa itsestäänselvyyksiä kovin syvällisesti tuomaan esille, koska joka iikka voi kaivaa itse ko. tiedot esim. tilastoista.

Omalle elämänrytmille fudis on paljon parempi laji, kun ei tarvitse joka päivä seurata lajin tapahtumia kuten jenkkilajeissa. Toivoisin kuitenkin ihmisten heräämistä eurofudiksen osalta ... tuskin tällä hetkellä eurofudiksesta kirjoittelevat ovat ainoita taulun käyttäjiä, jotka eurooppalaiseen jalkapalloon rahojaan haaskaavat ;)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


happypunter
Jäsen
Viestit: 341
Liittynyt: 17.01.2003, 14:00
Pisteitä: 13

Liika tieto tuo tuskaa

Viesti Kirjoittaja happypunter »

shiirer kirjoitti:Joskus olen huomannut vastaava myös muilla kirjoittajilla taululla, joku ainakin viime vuonna oli nähnyt paljon Newcastlen ja Celticin pelejä. :lol:
Juu. :oops: .. se vaarahan siinä on. Sokeushan siinä tulee helposti, tahtomattaan mutta välillä löytää helmiäkin & eli sijoitustaan parempia joukkueita, tosin niistäkin sitten aivan liian moni pelikohteena päätyi tasuriin aivan liian usein lisäten tuskaa kun ei oppinut ajoissa hakemaan lay-petsejä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

epe kirjoitti:Samaa mieltä shiirerin kanssa, että jos että yliragointeja tulee liiankin helposti, jos seuraa sarjasta yhtä joukkuetta liian tiiviisti. Itse olen huomannut, että on ihan kannattavaa puuhaa petsailla sarjoihin, joista ei ole nähnyt ikinä edes pelejä. Eihän tilastoja ja tuloksia katsellessa kovin syvää tietämystä tule, eikä otteluraportit jalkapallossa kovin paljoa auta, koska yleisimmin kerrotaan pelkästään maalitilanteet yms. , mutta onpahan ainakin tasapuolinen kanta kaikille joukkueille.
Täysin samaa mieltä, ja sen vuoksi 3-divarin kohteet osuvat joka ikinen viikonloppu parhaiten. Valioliigan olen käytännössä unohtanut kokonaan, siitä on ihan selkeästi huonoin palautusprosentti & suurimmat tappiot tällä kaudella... juuri siksi kun luulee tuntevansa joukkueet ja pelaa vasten tilastoja. Ei näköjään auta vaikka olisi 10 vuotta jotain liigaa seurannut, ja olen tullut siihen tulokseen että mitä vähemmän mutua sen parempi. Pitäisi vaan alkaa enemmän luottaa omiin tilastoihin, mutta täytyy nyt katsoa jatkuuko hyvä trendi kunhan kausi etenee.

Jokainen tietysti tyylillään :) Itse pelaan Englannin liigaa yksinkertaisesti koska se kiinnostaa minua eniten noin yleisesti, ja sitä tulee ns. 'vapaaehtoisesti' seurattua. En ole tainnut edes vilkaista yhtä ainoaa Saksan tai Espanjan liigan kierrosta tällä kaudella.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Suomen paras opas kryptovaluutoista bitcoinkeskus.com | På Svenska bitcoincenter.se | På Norsk bitcoinsentralen.no | In English aboutbitcoin.io |

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin