Tänään on 29.03.2024, 02:23.

Porukkalaput

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
silveri90
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 07.04.2008, 20:56
Pisteitä: 0

Porukkalaput

Viesti Kirjoittaja silveri90 »

Voiko tavallinen pulliainen tehdä ns. porukkalapun kioskilla? Esim. voisinko minä marssia kioskille, tehdä hieman arvokkaamman monivetolappusen ja pyytää kioskitätiä muuttamaan sen 1/10 porukkalapuksi?

Mulla on semmonen kutina, ettei semmonen olisi mahdollista.

-Silveri90

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Porukkalaput

Viesti Kirjoittaja credit »

silveri90 kirjoitti:Voiko tavallinen pulliainen tehdä ns. porukkalapun kioskilla? Esim. voisinko minä marssia kioskille, tehdä hieman arvokkaamman monivetolappusen ja pyytää kioskitätiä muuttamaan sen 1/10 porukkalapuksi?

Mulla on semmonen kutina, ettei semmonen olisi mahdollista.

-Silveri90
Kannattaa mennä lääkäriin sen kutinan kanssa. Kuka tahansa voi nimittäin tehdä porukkalapun. En itse ole koskaan sellaista tehnyt, joten en tiedä, miten asiassa tarkkaan ottaen menetellään. Joka tapauksessa jos porukkalappu ei mene kaupaksi, joutuu porukkalapun tekijä lunastamaan myymättä jääneen osan (ilmeisesti maksaa jo ennakkoon ja saa sitten palautusta, jos porukka myydään loppuun?).

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


silveri90
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 07.04.2008, 20:56
Pisteitä: 0

Jees

Viesti Kirjoittaja silveri90 »

Jotain tämmöistä uumoilin. Eli toisin sanoen, ei kannata tehdä budjetilleen sopimatonta riviä, vaikka siitä porukkakupongin tekisikin. Omaksi maksettavakseen saattavat tulla kuitenkin.

Kiitti vaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Jees

Viesti Kirjoittaja credit »

silveri90 kirjoitti:Jotain tämmöistä uumoilin. Eli toisin sanoen, ei kannata tehdä budjetilleen sopimatonta riviä, vaikka siitä porukkakupongin tekisikin. Omaksi maksettavakseen saattavat tulla kuitenkin.

Kiitti vaan.
Kannattaa olla varovainen porukkalappujen kanssa muutenkin. Käytännössähän porukkalappu on sellainen, että sen sisältämä peli on syötettävä Veikkauksen järjestelmään (ja pelin hinta on maksettava asiamiehen kassaan) ennen kuin asiamies voi alkaa kaupittelemaan sitä. Tämä tarkoittaa sitä, että periaatteessa on mahdollista myydä osuneita porukkalappuja vielä kohteiden sulkeuduttuakin. En väitä, että Veikkauksen asiamiehillä olisi yleinen käytäntö "myydä" voittavia porukkalappuja itselleen ottelutulosten (tai lottonumeroiden tai veikkausrivin ...) selvittyä ja maksattaa hävinneet laput porukoiden laatijoilla, mutta mahdollista sekin on.

Olen ainakin kerran kuullut tapauksesta (en muista, oliko peräti esillä täällä Ylikertoimen keskusteluissa), jossa pelaaja huomasi asiamiehen myyvän monivetoporukkaa, jossa ainakin ensimmäinen kohde oli jo pelattu. Lapussa sattui olemaan tulos oikein ja kaveri teki mukavan tilin ostamalla vielä myymättä olleen osan porukasta. Koska peli oli jo syötetty Veikkauksen järjestelmään, se ei tietenkään varoittanut, että kohde on jo sulkeutunut ... ja asiamiestähän ei tietenkään kiinnosta niin kovin tarkasti valvoa tuollaisia juttuja, koska hän saa rahansa kävi miten kävi.

Ja lisäksi on huomioitava, että jotta porukka menisi kaupaksi, on rivin oltava juuri sellainen, jonka tuulipuku pelaisi, jos hän itse saisi laatia rivin. Toisin sanoen esim. monivetoporukassa tulee olla paljon ylipelattuja ottelutuloksia ja tulosyhdistelmiä eli alikertoimisia rivejä! Paradoksaalisesti mitä paremman porukkalapun laadit, sitä huonommin se todennäköisesti myy, ja loppupeleissä maksat itse suurimman osan laatimastasi porukkapelistä.

Summasummarum: Porukkalappujen laatimisella esim. monivetoon ei voi saavuttaa mitään hyötyä, vaan siinä on pelkästään riskejä. Jos monivetoa (tai jotain muuta Veikkauksen peliä) haluaa pelata porukalla, kannattaa muodostaa porukka omasta tuttavapiiristään (mieluiten siten, että porukassa mukana olevat ovat mahdollisimman samanhenkisiä, mitä tulee rahapelaamiseen ja pelaamisen tavoitteisiin).

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mutanen_aapo
Jäsen
Viestit: 3559
Liittynyt: 14.01.2004, 15:48

Tuotto: +115.89 yks.

Palautus%: 101.01%

Panosten ka: 6.84 yks.

Vetoja: 1671

Pisteitä: 4456
Paikkakunta: Fin/Ita

Viesti Kirjoittaja mutanen_aapo »

Itse muistan kanssa kerran vastaavan tapauksen, kun porukkamonaria myytiin jo kaikkien pelien ratkettua, joten mahdollista tuokin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


happypunter
Jäsen
Viestit: 341
Liittynyt: 17.01.2003, 14:00
Pisteitä: 13

Viesti Kirjoittaja happypunter »

Kioskin tädeistä kovin harva ymmärtää Veikkauksen peleistä yhtään mitään, yrittäjävetoiset ja peleihin painottuvat paikat on sitten aivan erikseen. Ei sitä ovatko pelit vielä auki tai tai onko joku niistä kenties osumassa. Harvemmin noissa porukkalapuissa mitään lunastuslauseketta laatijalle on mutta se pitää kyllä paikkansa että mitä idearikkaampi ts. pitkässä juoksussa fiksumpi lappu on kyseessä niin sitä vaikeampi sitä on myydä ja sitä vähemmän tämän tekijän lappuja jatkossakaan nähdään. Asiakkaat ovat tyhmiä tälläkin saralla.

Olen noita tehnyt aikoinaan pyynnöstä ja työnkin puolesta satoja tai tuhansia; kirkkaimpana kruununa isohko vakiojärjestelmä jossa tuloksena tasan 0 oikein. Taisi olla kyseessä 512 rivin järjestelmä. Asiakkaat kehtasivat vielä väittää huonoksi lapuksi.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Para ver o arco-íris, é preciso não temer a chuva.

Minikommentit


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Viesti Kirjoittaja credit »

happypunter kirjoitti: Olen noita tehnyt aikoinaan pyynnöstä ja työnkin puolesta satoja tai tuhansia; kirkkaimpana kruununa isohko vakiojärjestelmä jossa tuloksena tasan 0 oikein. Taisi olla kyseessä 512 rivin järjestelmä. Asiakkaat kehtasivat vielä väittää huonoksi lapuksi.
Mutta onhan sellainen vakiorivi, jossa on kahdeksan tai yhdeksän oikein toki paljon parempi kuin sellainen, jossa ei ole yhtään oikein. Etkös sinä sitä tiennyt? :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JAH
Jäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 06.03.2003, 15:02
Pisteitä: 80
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JAH »

mutanen_aapo kirjoitti:Itse muistan kanssa kerran vastaavan tapauksen, kun porukkamonaria myytiin jo kaikkien pelien ratkettua, joten mahdollista tuokin.
Itse olen varmaan viitisen kertaa tuollaisen ainakin osittain jo pelatun monivetolapun kioskilta ostanut. Sama pätee ravi- ja vakioporukoihin, eli tietyissä kioskeissa niissä myynnissä on. Kyseisten paikkojen myyjät yleensä tajuavat yhtä paljon urheilusta kuin namibialaiset jääkiekosta vaikka tuo ei ainakin kyseisissä paikoissa mitenkään tahallista tuntunut olevan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Hannu Jortikka: "Wake up Atte Pentikäinen this morning!"

Minikommentit


playerone
Jäsen
Viestit: 1050
Liittynyt: 10.09.2004, 10:44
Pisteitä: 3
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja playerone »

Myös lottolappuja, etenkin viking-lottoa, pääsee ostamaan silloin tällöin seuraavana aamuna. Pitää vaan opetella voittonumerot ulkoa ja tiskillä tarkistaa laput ennen ostoa :) Eritoten kesällä kiireisillä huoltoasemilla jossa on jotain kesähessuja töissä.

Työntekijöiden puolesta tosiaan onnistuu monellakin tapaa lottokupongin osto pelin ratkettua. Esimerkiksi voi aamulla tehdä myyntiin 3 eri samanhintaista järjestelmää ja jakaa ne 10 osaan. Ostaa päivällä klo 15:00 nipun lappuja ja kassakone näyttää että esim 5 kpl 3,9€ hintaista lappua ostettu, mutta ei millään tapaa erittele mitä lappuja nämä olivat. Arvonnan jälkeen tarkastaa kaikki laput ja jos jossain järjestelmässä on osumia, ostaa voittaneet pois. Näin toiminta on melko vakaalla pohjalla, toisin kuin sellainen että ostaa laput aina heti lottoarvonnan jälkeen ja jättää jälkensä kuittinauhaan.

Itse asiamiehen puolesta ei mikään kusetus onnistu. Asiamies voi kusettaa oikeastaan vain kuponkien tarkastuksessa. Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että asiakas tuo 100 vanhaa lappua tarkastettavaksi. Eikä asiakas ihmettele pätkääkään jos sanoo että tyhjiä kaikki, vaikka siellä olisikin joukossa voittoja. Näistä tempuista on joskus työntekijöitä jäänyt kiinnikin.

Kaikenkaikkiaan kusettaminen ei ole kannattavaa. Ainoastaan poikkeustapauksessa joku voi merkittävästi hyötyä kikkailuista. Tällainen voisi olla esim tilanne jossa puolisokea mummo tuo 2kk lotot tarkastettavaksi ja yhdessä lapussa on muutama sata tonnia. Röyhkeä kaveri korjaisi tässä kohtaa helpon potin :?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin