Osallistu kisaan Liiga ja rekkamies – 500 € palkinnot!
F1-kausivedot 2009
-
Jone29
- Jäsen
- Viestit: 67
- Liittynyt: 23.03.2005, 17:45
- Pisteitä: 0
F1-kausivedot 2009
Jaahas, pikkuhiljaa päästään taas varsinaisen suosikki- ja ykköslajini, Formula Ykkösten kimppuun. Kausihan alkaa Australiassa 29.3.
Sportingbetilla aika mehukas kerroin Kimi Räikkösen maailmanmestaruudesta.
Lewis Hamilton 3.50
Fernando Alonso 5.00
Felipe Massa 5.50
Kimi Raikkonen 5.50
Robert Kubica 10.00
Nick Heidfeld 21.00
Valtaosa bookkereista pitää kuitenkin Kimiä Hamiltonin jälkeen suurimpana suosikkina.
Tuo Alonson kerroin muuten vaikuttaa karsealta alikertoimelta...
Sportingbetilla aika mehukas kerroin Kimi Räikkösen maailmanmestaruudesta.
Lewis Hamilton 3.50
Fernando Alonso 5.00
Felipe Massa 5.50
Kimi Raikkonen 5.50
Robert Kubica 10.00
Nick Heidfeld 21.00
Valtaosa bookkereista pitää kuitenkin Kimiä Hamiltonin jälkeen suurimpana suosikkina.
Tuo Alonson kerroin muuten vaikuttaa karsealta alikertoimelta...
-
Jone29
- Jäsen
- Viestit: 67
- Liittynyt: 23.03.2005, 17:45
- Pisteitä: 0
Minikommentit
-
Lethalen
- Jäsen
- Viestit: 386
- Liittynyt: 17.11.2006, 14:36
-
Tuotto: +4.88 yks.
Palautus%: 148.80%
Panosten ka: 2.00 yks.
Vetoja: 5
- Pisteitä: 1
Minikommentit
-
Jone29
- Jäsen
- Viestit: 67
- Liittynyt: 23.03.2005, 17:45
- Pisteitä: 0
Minikommentit
- Hese
- Jäsen
- Viestit: 4768
- Liittynyt: 16.03.2004, 18:33
- Pisteitä: 2437
Minikommentit
-
fullthrotlle71
- Jäsen
- Viestit: 128
- Liittynyt: 14.02.2004, 07:59
- Pisteitä: 0
Itselle maistuu kanssa Räikkösen petsaaminen, poimin kuitenkin bet24:ltä H2H Räikkönen 2.2 - Hamilton 1.6. Itselle maistuu paremmin tuo hedari, kun Räikkösen suora maailmanmestaruus. Siihen toki tarjotaan ihan hyviä kertoimia. Kuitenkin tuo pakka on kokonaisuutena tällä hetkellä aika sekasin ja sieltä voi nousta yllättäviä nimiä hämmentämään kärkitaistoa, varsinkin alkukaudesta. Lisäksi tuo Mclarenin vaisuus testeissä ihmetyttää, tuskin tässä vaiheessa kannattaa vauhtia piilotella, jos sitä vaan on. Vaikka Haug sanoo, että ei ole ollut hyviä "välejä" ajaa nopeita aikoja testeissä, niin ei se vakuuta. Eiköhän noilla testipäivillä ja kierrosmäärillä se "hyväkin" hetki olisi joskus kohdalle osunut.
Mielenkiinnolla seuraan myös kuinka paljon uusileveä etusiiveke aiheuttaa ylimääräisiä varikkokäyntejä "pusujen" jälkeen...
Edit: näytti tipahtaneen Kimin kerroin jo kahteen...
Mielenkiinnolla seuraan myös kuinka paljon uusileveä etusiiveke aiheuttaa ylimääräisiä varikkokäyntejä "pusujen" jälkeen...
Edit: näytti tipahtaneen Kimin kerroin jo kahteen...
Viimeksi muokannut fullthrotlle71, 11.03.2009, 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minikommentit
- Hese
- Jäsen
- Viestit: 4768
- Liittynyt: 16.03.2004, 18:33
- Pisteitä: 2437
Eilen otin lisää Kimin mestruutta 6.0 kertoimella entisten lisäksi, samalla "varmistukseksi" Ferrarin mestaruutta. Syynä se, että vaikka kauden alussa saattaa moni talli yllättää, kokemus osoittaa, että ison organisaation kokeneet tallit Ferrari ja McLaren kuitenkin ratkaisevat lopulta kärkisijat.
Ja McLarenin tilanne on kauden alla heikko. Viime ja tämän viikon sijat ovat olleet 7/8, 6/8, 4/8, 7/8, 3/6, 10/10 ja eilen 9/10. Autossa on selvästi perustavaa laatua oleva ongelma perässä, joka haittaa aerodynamiikkaa. Perän ongelmat ratkaistaan jossain vaiheessa, mutta kuinka nopeasti ja miten se vaikeuttaa muuta kehitystyötä, jää nähtäväksi. En millään usko, että auto saadaan voittajaksi ensimmäisiin kisoihin.
Ja McLarenin tilanne on kauden alla heikko. Viime ja tämän viikon sijat ovat olleet 7/8, 6/8, 4/8, 7/8, 3/6, 10/10 ja eilen 9/10. Autossa on selvästi perustavaa laatua oleva ongelma perässä, joka haittaa aerodynamiikkaa. Perän ongelmat ratkaistaan jossain vaiheessa, mutta kuinka nopeasti ja miten se vaikeuttaa muuta kehitystyötä, jää nähtäväksi. En millään usko, että auto saadaan voittajaksi ensimmäisiin kisoihin.
Minikommentit
-
fullthrotlle71
- Jäsen
- Viestit: 128
- Liittynyt: 14.02.2004, 07:59
- Pisteitä: 0
Tuo on kyllä totta, että isot organisaatiot on vahvoja kauden edetessä, kun resursseja tuohon auton kehittämiseen löytyy aina vain lisää, vaikka kauden aikaista testaamista onkin rajoitettu rajusti. Kannattaa kuitenkin historiaa tsekata aavistuksen pitemmälle ja todeta kuinka myös nämä kaksi isoa, Ferrari ja McLaren taapersi kärjen takana. Siellä on selkeästi nähtävissä Benettonin, Williamsin ja Renaultin valtakaudet. Ferrarinkin nosto takaisin kärkeen vaatii Schumilta ja tallilta aika pitkäjänteistä työskentelyä ennenkuin oltiin taas huipulla. Nyt kun pakka on sekoitettu uusilla säännöllä, niin se antaa tuhannen taalan paikan muille, ja varsinkin jos tallin takana on iso ja vahva organisaatio, niin voi olla että näitä muutamaa viimevuotta dominoinutta tallia viedäänkin kuin pässiä narussa. Ferrarin tilanne näyttää nyt hyvältä, mutta McLarenin ei. Saattaapi olla että eräs täyssaksalainen talli viekin nyt britti-saksa tallia mennen tullen.
Minikommentit
-
0102267
- Jäsen
- Viestit: 7
- Liittynyt: 02.01.2005, 14:58
- Pisteitä: 0
Itse en kyllä liikaa tuijottelisi McLaren hunoihin testituloksiin. Eiköhän se siellä kärjessä taas "taaperra" menemään.
Jos nyt sit kuitenkin harkitsis joitain vetoja niin:
Tallimestaruus Ferrarille. Kimi ja Massa ovat kuitenkin samalla viivalla ja tuovat pisteitä, kun taas McLarenilla Kovalainen on kakkoskuski, sanoi mitä sanoi.
Lisäksi hedarissa Alonso - Kubica. Lähtisin Alonsoon, on kuitenkin parempi kuski. Kubica tais vähän hyytyä viime kauden lopussa, enkä usko että tästä kaudesta tulisi sen parempi. Samantyyppinen kuski kuin aikoinaan Frentzen. Hyvä, mutta ei läheskään niin hyvä kuin Alonso.
Jos nyt sit kuitenkin harkitsis joitain vetoja niin:
Tallimestaruus Ferrarille. Kimi ja Massa ovat kuitenkin samalla viivalla ja tuovat pisteitä, kun taas McLarenilla Kovalainen on kakkoskuski, sanoi mitä sanoi.
Lisäksi hedarissa Alonso - Kubica. Lähtisin Alonsoon, on kuitenkin parempi kuski. Kubica tais vähän hyytyä viime kauden lopussa, enkä usko että tästä kaudesta tulisi sen parempi. Samantyyppinen kuski kuin aikoinaan Frentzen. Hyvä, mutta ei läheskään niin hyvä kuin Alonso.
Minikommentit
-
post75
- Jäsen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 13.08.2004, 13:43
- Pisteitä: 7
Brawn GP:hän on ollut testeissä tosi nopea. Tuoreissa testeissä Button kepitti sekunnilla Massaa. Ajat puhuvat puolestaan, ja polttoainettakin on tankissa kuulemma ollut riittävästi. Luonnollisesti nämä tulokset eivät ole täysin vertailukelpoisia, ja Brawn on todennut luotettavuuden olevan mahdollinen ongelma tulevalla kaudella.
Unibetilla ja Nordicilla saisi 150-kertaisesti rahat takaisin. Olisi mukava kuulla kovempien formulaharjojen mietteitä asiasta.
EDIT: "polttoainettakin on tankissa kuulemma ollut riittävästi." <- tuolla viittasin siis aikasempiin testeihin, ei linkissä mainittuihin.
Unibetilla ja Nordicilla saisi 150-kertaisesti rahat takaisin. Olisi mukava kuulla kovempien formulaharjojen mietteitä asiasta.
EDIT: "polttoainettakin on tankissa kuulemma ollut riittävästi." <- tuolla viittasin siis aikasempiin testeihin, ei linkissä mainittuihin.
Minikommentit
-
Jone29
- Jäsen
- Viestit: 67
- Liittynyt: 23.03.2005, 17:45
- Pisteitä: 0
Kyllä pistäisin kuitenkin sen piikkiin, että uusi talli kun on kyseessä ja kovat sponsorisopimusneuvottelut menossa, niin positiivista medianäkyvyyttä tarvitaan. Eli epäilisin tuota polttoainemäärää...post75 kirjoitti:Brawn GP:hän on ollut testeissä tosi nopea. Tuoreissa testeissä Button kepitti sekunnilla Massaa. Ajat puhuvat puolestaan, ja polttoainettakin on tankissa kuulemma ollut riittävästi. Luonnollisesti nämä tulokset eivät ole täysin vertailukelpoisia, ja Brawn on todennut luotettavuuden olevan mahdollinen ongelma tulevalla kaudella.
Unibetilla ja Nordicilla saisi 150-kertaisesti rahat takaisin. Olisi mukava kuulla kovempien formulaharjojen mietteitä asiasta.
EDIT: "polttoainettakin on tankissa kuulemma ollut riittävästi." <- tuolla viittasin siis aikasempiin testeihin, ei linkissä mainittuihin.
Minikommentit
-
post75
- Jäsen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 13.08.2004, 13:43
- Pisteitä: 7
Ovat buukkerit reagoineet tosi rajusti noihin testituloksiin. Tuohon 150-kertoimeen kerenneet voivat surettaa Betfairilla jopa 20 tasoisilla kertoimilla pois jos siltä tuntuu.post75 kirjoitti:Brawn GP:hän on ollut testeissä tosi nopea. Tuoreissa testeissä Button kepitti sekunnilla Massaa. Ajat puhuvat puolestaan, ja polttoainettakin on tankissa kuulemma ollut riittävästi. Luonnollisesti nämä tulokset eivät ole täysin vertailukelpoisia, ja Brawn on todennut luotettavuuden olevan mahdollinen ongelma tulevalla kaudella.
Unibetilla ja Nordicilla saisi 150-kertaisesti rahat takaisin. Olisi mukava kuulla kovempien formulaharjojen mietteitä asiasta.
EDIT: "polttoainettakin on tankissa kuulemma ollut riittävästi." <- tuolla viittasin siis aikasempiin testeihin, ei linkissä mainittuihin.
Minikommentit
- Hese
- Jäsen
- Viestit: 4768
- Liittynyt: 16.03.2004, 18:33
- Pisteitä: 2437
Minikommentit
- Hese
- Jäsen
- Viestit: 4768
- Liittynyt: 16.03.2004, 18:33
- Pisteitä: 2437
Minikommentit
-
jka10
- Jäsen
- Viestit: 907
- Liittynyt: 26.11.2004, 14:41
- Pisteitä: 78
BGP001-autoa on kehitetty jo vuodesta 2007 lähtien, jolloin F1-tallin silloinen omistaja Honda päätti kustannuksia kaihtamatta tähdätä menestykseen juuri tänä vuonna. Viime kesänä auton aerodynamiikkaa kehitettiin peräti neljässä tuulitunnelissa.Hese kirjoitti:Ehdottaisin että suretat, siltä tuntuu ja vahvasti. BrawnGP käytännössä ilman mitään auton kehittelyjä ja testejä out of blue ykköstalli!!! Siellä haetaan sponsoreita, ja nyt tuo 150 veto todella kannattaa ottaa takaisin!!
Näin kolmosen sivuilta. Mutta sieltä myös löytyy Massan kommentteja siitä, onko auto laillinen. Testeissä voi ajella vielä laittomalla autolla, eri asia sitten Australiassa.
Minikommentit
-
winorloose
- Jäsen
- Viestit: 3347
- Liittynyt: 14.01.2003, 23:43
-
Tuotto: +0.00 yks.
Palautus%: -
Panosten ka: -
Vetoja: 0
- Pisteitä: 281
Brawn GP meni tosiaan Barcelonassa käsittämättömän lujaa. Se ei sinällään ole mikään jättiyllätys, sillä tiedossahan on ollut, että tätä ex-Hondaa on hiottu kuukausikaupalla ja Ross Brawn on kertonut autolla tähdätyn juuri tähän kauteen, koska säännöt muuttuivat radikaalisti. Tallikauppojen johdosta auton testaus viime kauden jälkeen on luonnollisesti jäänyt muita talleja vähemmälle, mutta muutenhan tähän autoon on panostettu ehkä eniten kaikista v. 2009 autoista.
Rahoituksen (sponsorien) järjestyminen määrää tietysti tallin kilpailukyvyn pitkässä juoksussa, mutta ainakin alkukauden kisoissa uskon Brawn GP:n olevan aivan kärjessä.
Rahoituksen (sponsorien) järjestyminen määrää tietysti tallin kilpailukyvyn pitkässä juoksussa, mutta ainakin alkukauden kisoissa uskon Brawn GP:n olevan aivan kärjessä.
Minikommentit
-
winorloose
- Jäsen
- Viestit: 3347
- Liittynyt: 14.01.2003, 23:43
-
Tuotto: +0.00 yks.
Palautus%: -
Panosten ka: -
Vetoja: 0
- Pisteitä: 281
Toinen talli jonka kertoimia ainakin itse tarkkailen kiinnostuneena on BMW. Talli ei ole suuremmin loistanut testeissä, mutta aivan sama tilanne oli viime vuonna kauden alla ja usein jopa kisojen alla. Lisäksi BMW on ollut kaikista kovin KERS-järjestelmän puolestapuhuja, joten voisi olettaa tallilla olevan sen tekniikan hallussa.
Minikommentit
- Hese
- Jäsen
- Viestit: 4768
- Liittynyt: 16.03.2004, 18:33
- Pisteitä: 2437
On kyllä Hondalla pelimerkit sekaisin ja kaikkien aikojen finanssi- ja markkinointikämmi nähty isolta tehtaalta, jos ne kaksi vuotta pilasi mainettaan hitaalla autolla ja kehitti samalla tulevaisuuden "voittaja-autoa", kun edes tämän kauden säännöt ei olleet varmat, ja kun tämä ylivoimainen luomus vihdoin valmistui, myivät tallin heti melkein ilmaiseksi . Itse uskon että velho Brawn tietää mitä vaaditaan, kun rahaa on pakko saada ja kauden aikana ei enää poppakonsteja voi tehdä. Nythän siellä voi ajaa millaisilla virityksillä vain, ja ne Brawn taitaa. No katsotaan. Itse en pistäisi senttiäkään Brawn GP:n puolesta ennen kuin ensimmäisessä aika-ajossa näyttävät, että Honda antoi kultakimpaleen ilmaiseksi pois. No pari viikkoa niin ollaan viisaampia. Kiva olisi jos Brawn tekisi muutamassa viikossa sen mihin Honda ei koskaan pystynyt ostamalla valmiin voittaja-auton!
Yllättäjiksi nostaisin BMW:n ja Toyotan, joilla on hyvät näytöt testeistä. BrawnGP:n näyttöihin en siis usko.
Yllättäjiksi nostaisin BMW:n ja Toyotan, joilla on hyvät näytöt testeistä. BrawnGP:n näyttöihin en siis usko.
Minikommentit
- TuiranKingi
- Jäsen
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31.08.2006, 15:02
- Pisteitä: 0
- Paikkakunta: Itä-Tuira
Muutamia hajamietelmiä:
- unohtakaa BrawnGP. Kukatahansa tekisi ja puhuisi mitätahansa että saisi palkkapussinsa näinä aikoina. Tällä viittaan Massan epäilyksiin josko kavereitten auto ei ihan täyttäisi kisasääntöjä.
- Ferrari voittaa tallimestaruuden, esim 2.25 centrebet, jos jotain kausivedot kiinnostaa. Ainoa uhka heille on BMW, tosin kertoimet (n.5) eivät innosta. Kuskien kertoimet kausivedoissa ovat surkeat joten jää pelaamatta.
- Mäkkäri testaa vielä Jerezissä, jonne tuodaan tietenkin uutta osaa. Vaikka Mäkkäri ei saisikaan autoa valmiiksi eka kisaan, tulevat he nousemaan kärkipäähän kauden aikana.
- ainakin alkukaudesta tulee kovaa kitinää tallien välillä siitä kenellä on sääntöjen mukainen auto ja kellä ei. Toivottavasti ei kuitenkaan nähdä hylkäyksiä kisan jälkeen.
- unohtakaa BrawnGP. Kukatahansa tekisi ja puhuisi mitätahansa että saisi palkkapussinsa näinä aikoina. Tällä viittaan Massan epäilyksiin josko kavereitten auto ei ihan täyttäisi kisasääntöjä.
- Ferrari voittaa tallimestaruuden, esim 2.25 centrebet, jos jotain kausivedot kiinnostaa. Ainoa uhka heille on BMW, tosin kertoimet (n.5) eivät innosta. Kuskien kertoimet kausivedoissa ovat surkeat joten jää pelaamatta.
- Mäkkäri testaa vielä Jerezissä, jonne tuodaan tietenkin uutta osaa. Vaikka Mäkkäri ei saisikaan autoa valmiiksi eka kisaan, tulevat he nousemaan kärkipäähän kauden aikana.
- ainakin alkukaudesta tulee kovaa kitinää tallien välillä siitä kenellä on sääntöjen mukainen auto ja kellä ei. Toivottavasti ei kuitenkaan nähdä hylkäyksiä kisan jälkeen.
"Jokainen tarvitsee Lotus-hetken."
http://twitter.com/TuiranKingi
http://twitter.com/TuiranKingi
Minikommentit
-
fullthrotlle71
- Jäsen
- Viestit: 128
- Liittynyt: 14.02.2004, 07:59
- Pisteitä: 0
Näyttävät jo sulkeneen kohteen(ja samoin tuon Kimi 2.2-Hamilton 1.6). Kummasti vaikuttaa tuo hallitsevan maailmanmestarin titteli noissa kerroinasetteluissa vaikka ajetaan aivan eri kalustolla, kuin viime kaudella. Mikäli Mc Laren ei jotain käärmesoppaa löydä viimeisinä testipäivinä, niin tuon auton kehittäminen uusien testirajoituksien takia olekaan niin helppoa kuin aikaisemmilla kausilla. Testausta tullaan varmaan tekemään hyvin pitkälti tietokonepohjaisesti ja tuulitunneleita käyttäen ja reaaliosia sitten "testataan" harjoituksissa ja kisoissa uskalluksen mukaan. Tuo voi olla semmoinen suo noustavaksi, että siihen ei Lareninkaan eväät riitä, jos auto on vielä tässä vaiheessa raakile.Hese kirjoitti:Haug myönsi, että McLarenilla on pahoja ongelmia auton kanssa, mistä syystä downforcea ei saada tarpeeksi. Tilanne on kriittinen, kun testit loppuvat ensi viikolla!
Massa-Hamilton 2.4/Bet24
Tuo oli muuten hyvä huomio Brawnin autosta, että voivat tietoisesti ajaa laittomalla autolla sponssien toivossa. En ajatellut, että niin kettuja voisivat olla, mutta mitäpä sitä ei tekisi tuossa tilanteessa. Eihän siinä ole tällä hetkellä edes mitään laitonta ajella sääntöjenvastaisella autolla.
Minikommentit
-
winorloose
- Jäsen
- Viestit: 3347
- Liittynyt: 14.01.2003, 23:43
-
Tuotto: +0.00 yks.
Palautus%: -
Panosten ka: -
Vetoja: 0
- Pisteitä: 281
Voihan toki olla että Brawn GP on kupla, mutta esim. uusimman VM:n mukaan Hondan budjetti oli v. 2008 oli tallien suurin, joten on siellä varmaan muutakin tehty kuin kaivettu nenää. Ja kun vielä huomioidaan se, että mm. kaikki loppukauden panostukset voitiin tehdä puhtaasti v. 2009 autoon, niin en olisi aivan varma että kyse on nyt puhtaasti Brawnin "sirkustempuista". Toki niitäkin on nähty (mm. Arrows joitakin vuosia sitten), mutta muutaman viikon kuluttuahan tuo selviää.
Minikommentit
-
Dieselman
- Jäsen
- Viestit: 3
- Liittynyt: 07.06.2008, 22:15
- Pisteitä: 0
Minikommentit
-
Jone29
- Jäsen
- Viestit: 67
- Liittynyt: 23.03.2005, 17:45
- Pisteitä: 0
Muun muassa Mika Salo on kertonut kuinka aikoinaan 90-luvun puolivälissä hän Tyrrellillä talvitesteissä ajeli jotain shikaania suoraksi, jotta talli sai kilpailukykyisen kierrosajan ja jotain näyttöä sponsoreille "potentiaalista". Nykyisin ei moinen enää onnistu, mutta alipainoista autoa tai muuten laitonta voidaan aivan hyvin ajattaa. Fernando Alonsokin totesi tällä viikolla, ettei usko Brawn GP:n menestykseen.
PAF:lla pelaamisen arvoinen kohde:
F1: Eniten GP-voittoja?
Hamilton Lewis (GBR) McLaren 1,70
Massa Felipe (BRA) Ferrari 2,05
Pitäisin Massaa tuossa suosikkina, kun kerran McLarenin ongelmat eivät ota talttuakseen.
PAF:lla pelaamisen arvoinen kohde:
F1: Eniten GP-voittoja?
Hamilton Lewis (GBR) McLaren 1,70
Massa Felipe (BRA) Ferrari 2,05
Pitäisin Massaa tuossa suosikkina, kun kerran McLarenin ongelmat eivät ota talttuakseen.
Minikommentit
-
Jone29
- Jäsen
- Viestit: 67
- Liittynyt: 23.03.2005, 17:45
- Pisteitä: 0
Pitkäjänteinen työ on nykypäivän Formula Ykkösissä paljon suuremmassa roolissa kuin budjetin suuruus. Toyotakin on ollut budjetiltaa kärkipäätä pitkään, mutta menestystä ei juurikaan ole tullut.winorloose kirjoitti:Voihan toki olla että Brawn GP on kupla, mutta esim. uusimman VM:n mukaan Hondan budjetti oli v. 2008 oli tallien suurin, joten on siellä varmaan muutakin tehty kuin kaivettu nenää.
Minikommentit
-
winorloose
- Jäsen
- Viestit: 3347
- Liittynyt: 14.01.2003, 23:43
-
Tuotto: +0.00 yks.
Palautus%: -
Panosten ka: -
Vetoja: 0
- Pisteitä: 281
En myöskään usko sitä, että sponsorit ovat nykytilateessa aivan niin "sinisilmäisiä", että sijoittavat talliin miljoonia euroja vaatimatta mitään takuita siitä, että harjoitusajat on ajettu edes sääntöjen mukaisella autolla. Pelkkä bensamäärä ei meinaan selitä Brawn GP:n vauhtia, sillä kuten mm. Massa sanoi, he (Ferrari) eivät pystyisi vastaamaan siihen vaikka heillä olisi vain pisara bensaa tankissa. Eli auto on ollut harjoituksissa joko sääntöjen vastainen (tod. näk. liian kevyt) tai sitten aidosti erittäin nopea.
Minikommentit