F1-kausivedot 2009
-
winorloose
- Jäsen
- Viestit: 3347
- Liittynyt: 14.01.2003, 23:43
-
Tuotto: +0.00 yks.
Palautus%: -
Panosten ka: -
Vetoja: 0
- Pisteitä: 281
- Hese
- Jäsen
- Viestit: 4768
- Liittynyt: 16.03.2004, 18:33
- Pisteitä: 2437
Minäkin haluaisin uskoa, mutta en uskoMinä haluan uskoa.
Itse en ole pelannut Brawn GP:n puolesta tai vastaan muuten kuin naputtamalla Ferrarin mestaruutta, ja F1:lle olisi aivan loistava juttu, mikäli tällainen piristysruiske suoraan suoneen saataisiin. Mutta koska näitä lumetemppuja on helppo tehdä ja niitä on aina tehty, odotan 27.maaliskuuta, jolloin nähdään ovatko oikeasti nopeita.
edit; olipa hyvät sivut runsaista mainoksista huolimatta.
Minikommentit
-
semipaisti
- Jäsen
- Viestit: 1
- Liittynyt: 17.03.2009, 12:59
- Pisteitä: 0
Minikommentit
-
Lethalen
- Jäsen
- Viestit: 386
- Liittynyt: 17.11.2006, 14:36
-
Tuotto: +4.88 yks.
Palautus%: 148.80%
Panosten ka: 2.00 yks.
Vetoja: 5
- Pisteitä: 1
Esim. Centre tarjoaa edelleen Ferrarin tallimestaruudelle kertoimen 2.25. Itselleni ainakin maistui, varsinkin kun TuiranKingikin otti kantaa asiaan.semipaisti kirjoitti:Onkohan Betssonin 2.1 Ferrarin tallimestaruudelle pelattava? Oikeastaan pahoja uhkaajia ei ole yhtään ja tallissa on kaksi vähinttänkin kohtuullisen varmaa kuskia, eikä auto petä käytännössä koskaan.
Minikommentit
- Hese
- Jäsen
- Viestit: 4768
- Liittynyt: 16.03.2004, 18:33
- Pisteitä: 2437
Onpa raju muutos. Nopeasti ajatellen joku talli/kuski voi pyrkiä moottoririkoista välittämättä esim. joka toisessa kisassa riskilläkin yksittäisten kisojen voittoon. Täytyy sulatella vielä uutista.FIA hyväksyi Bernie Ecclestonen ehdotuksen siitä, että maailmanmestaruuden voittaa kuljettaja, joka voittaa kauden aikana eniten osakilpailuja.
Ja Brawn GP vaan jyrää harjoituksissa. Pitääköhän ensi viikon perjantaina syödä mielipiteensä ?
Minikommentit
-
Lethalen
- Jäsen
- Viestit: 386
- Liittynyt: 17.11.2006, 14:36
-
Tuotto: +4.88 yks.
Palautus%: 148.80%
Panosten ka: 2.00 yks.
Vetoja: 5
- Pisteitä: 1
Voi paska. Eli kun 51% kisoista on ajettu, maailmanmestari voi olla jo selvillä ja loput kisat ovatkin sitten täyttä neppailua. Tosin muutos taasen tuo kunnon kilpailun takaisin Formuloihin, kun ei pelkällä tasaisen varmoilla suorituksella kärjen takana enää pärjää.Hese kirjoitti:Onpa raju muutos. Nopeasti ajatellen joku talli/kuski voi pyrkiä moottoririkoista välittämättä esim. joka toisessa kisassa riskilläkin yksittäisten kisojen voittoon. Täytyy sulatella vielä uutista.FIA hyväksyi Bernie Ecclestonen ehdotuksen siitä, että maailmanmestaruuden voittaa kuljettaja, joka voittaa kauden aikana eniten osakilpailuja.
Ja Brawn GP vaan jyrää harjoituksissa. Pitääköhän ensi viikon perjantaina syödä mielipiteensä ?
Tullee mielenkiintoista.
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Tuntuu, että tälläkin saralla MUUTOS on itseisarvo, ei niinkään se, mihin muutos johtaa. Muutoksia pitää olla....
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- TuiranKingi
- Jäsen
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31.08.2006, 15:02
- Pisteitä: 0
- Paikkakunta: Itä-Tuira
http://twitter.com/TuiranKingi
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Miettikääpä, jos vaikka jalkapallon sääntöjä mutettaisiin vuoden välein yhtä radikaalisti kuin F1:n?
Jalkapallosta olisi viime aikoina tapahtunut mm seuraavaa:
- vuosi 2000 -> otettiin videotuomarit käyttöön ja poistettiin paitsio
- vuosi 2001 -> maalia pienennettiin (uusi korkeus 2m, leveys 6m)
- vuosi 2002 -> videotuomarien käyttö rajattiinkin vain maalitilanteisiin, maalia suurennettiin (uusi korkeus 3m, leveys 14m)
- vuosi 2003 -> paitsio palautettiin ja anaboliset steroidit sallittiin
- vuosi 2004 -> kenttää pienennettiin (uusi leveys 36m, pituus 62m), pelaajien määrää pienennettiin (nyt kentällä vain 6 pelaajaa+mokke)
- vuosi 2005 -> palattiin entiseen kenttäkokoon ja maalikokoon, anaboliset steroidit kiellettiin
- vuosi 2006 -> päätettiin, että maalit eivät enää ratkaisekaan ottelun voittajaa, vaan voittaja määräytyy tuomittujen kulmapotkujen ja keltaisten korttien suhteella, pelaajamäärä kentällä palautettiin alkuperäiseksi
- vuosi 2007 -> päätettiin, että jokaisen pelaajan pitää pystyä pelaamaan vähintään 5 ottelua putkeen, jos loukkaantuu, niin joukkue pelaa sitten seuraavatkin ottelut vajaalla
- vuosi 2008 -> ylärimaan vedetyt laukaukset alettiin laskemaan maaleiksi, tolppalaukauksista alettiin antamaan punainen kortti
Mitähän futismaailmassa olisi tuumattu em. hommista?
Ylilyönneistä huolimatta tarkoituksena oli vain sanoa, että nuo naurettavat jokavuotiset sääntömuutokset eivät todellakaan ole loppuunasti ajateltuja, vaan hätäisesti kokoon kyhättyjä paniikkiratkaisuja. Lopputulos on se, että fanit ja katsojat kokevat tulleensa kusetetuiksi ja aliarvostetuiksi. Äärimmäisenä lopputuloksena tässä on lajin kuolema, jos sama tahti jatkuu. Ketään ei nimittäin kohta enää kiinnosta, kun isot miehet kiistelee siitä kenen isi on vahvin...
Urheilun kanssa F1:llä ei ole ollut mitään tekemistä enää vähään aikaan. Se on pelkkää setien valtataistelua.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- Hese
- Jäsen
- Viestit: 4768
- Liittynyt: 16.03.2004, 18:33
- Pisteitä: 2437
Minikommentit
-
post75
- Jäsen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 13.08.2004, 13:43
- Pisteitä: 7
Pakko kompata lammpaa sääntömuutosten osalta. Miksi niitä pitää muutella ihan järjettömästi joka kausi? Mun mielestä paras aika-ajoformaatti esimerkiksi olisi yhä 90-luvun malli pienin muutoksin. Pistejärjestelmää muutettiin, ettei Schumacher varmistaisi mestaruutta liian aikaisessa vaiheessa kautta, ja sekin uudistus vei ojasta allikkoon.
Kaikenlaiset muutokset ovat erityisen tuskallisia erilaisten ennätysten vertailussa. Kenellä olisikaan niin ja niin monta mestaruutta ja pistettä kun olisi käytetty tuota ja tuota järjestelmää...
Minikommentit
- lammpa-1
- Jäsen
- Viestit: 2186
- Liittynyt: 20.01.2007, 11:16
-
Tuotto: +96.12 yks.
Palautus%: 111.49%
Panosten ka: 2.56 yks.
Vetoja: 327
- Pisteitä: 873
Montako tällaista "muutos, päätös, vastakäsky ja vastakäskyn peruutus"-tyyppistä sääntömuutosta on viimeisen parinkymmenen vuoden aikana ollut?
turbot sallittiin - turbot kiellettiin
muuttuva aerodynamiikka kiellettiin - aiotaan taas sallia
slicksit kiellettiin - nyt taas ajetaan slickseillä
pistejärjestelmä tasaisesti pärjääviä suosivaksi - pistejärjestelmä voittajia suosivaksi
jne jne
Kuinka FIA voi tuollaisen ees-taas veulaamisen jälkeen edes itse nauramatta väittää, että ovat toimineet sen hyväksi, että tallien kuluja saataisiin karsittua? Sanonpahan vaan, että tuo 33 Meur kulukattokin on ensi kaudella täysin merkityksetön... kyllä isot firmat osaa isotkin rahat peitellä talousmaailmassa ja jotenkin hienosti kiertää kulukattoa. Ferrarilla esim kaikki työntekijät voivat siirtyä FIAT-konsernin palkkalistoille ja tehdä vain "hyväntekeväisyyttään" duunia "myös" Ferrarille...
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
- TuiranKingi
- Jäsen
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31.08.2006, 15:02
- Pisteitä: 0
- Paikkakunta: Itä-Tuira
Yleisesti ottaen minkätahansa tallin kuskit joissa ei ole selkeää ykköskuskia ei ole hyvä valinta kuskikisan kannalta.
Hesen kanssa samaa mieltä:
Ajatellaan täysin mahdotonta scenaariota jossa Massa voittaa kaksi ensimmäistä kisaa ja Kimi tulee molemmissa kakkoseksi. Kolmannessa kisassa Massa keskeyttää ja Kimi tulee taas kakkoseksi. Eli kolme kisaa ajettu ja Massa johtaa voitoin 2-0. Tilanne laittaa Ferrarin vaikeaan asemaan tallimääräyksien suhteen. Mitä tekee Ferrari ?
Kuskikisan kärkipäähän veikkaan Alonsoa ja yllättäjäksi Kubicaa, valitettavasti kertoimet ovat aivan liian matalat pelaamisen kannalta.
http://twitter.com/TuiranKingi
Minikommentit
-
Timze
- Jäsen
- Viestit: 73
- Liittynyt: 02.03.2005, 16:20
- Pisteitä: 4
Minikommentit
- TuiranKingi
- Jäsen
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31.08.2006, 15:02
- Pisteitä: 0
- Paikkakunta: Itä-Tuira
Selkeillä ykkös/kakkos-kuskitalleilla on mahdollisuus siihen että kakkoskuski keskittyy testaamaan uusia osia kisaviikonloppuisin, varsinkin nyt kun testit kauden aikana on rajoitettu. Eli kakkoskuski toimisi enempi vähempi testikuskina, kun ykköskuski keskittyisi kisavoittojen saalistamiseen.
Ne jotka veikkaavat esim. kuskien TOP3-kausivetoja on huomioitava että 2. ja 3. sijat ratkeavat pisteitten, ei voittojen lukumäärällä. Tälläiset "voitto tai kuolema"-kuskit esim. Hamilton, Räkä ja Alonso voivat siis jäädä ynnä muut sijoille. Tai sitten voittaa koko sirkuksen
Vaikka BrawnGP:n autot olisivatkin kärjessä Ausseissa, niin on vain ajan kysymys missä vaiheessa kärkitallit ottavat ne kiinni ja menevät ohi.
Mäkkärit saivat uusia osia ja Jerezin testit osoittivat että eteenpäin on menty, mutta riittääkö se vielä eka kisassa jää nähtäväksi...
http://twitter.com/TuiranKingi
Minikommentit
- TuiranKingi
- Jäsen
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31.08.2006, 15:02
- Pisteitä: 0
- Paikkakunta: Itä-Tuira
http://twitter.com/TuiranKingi
Minikommentit
- TuiranKingi
- Jäsen
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31.08.2006, 15:02
- Pisteitä: 0
- Paikkakunta: Itä-Tuira
Eniten pistesijoja 2009:
Red Bull 1,70
Toyota 2,05
Kyseessä siis pistesijojen määrä, ei pisteitten määrää mutta en näe tässä ongelmaa. Barcelonan testeissä jokaisena 4 päivänä oli Toyota RB:tä nopeampi. Odotan varsinkin Timo Glockilta läpimurtokautta ja vähintään kokeneen kehäkettu Trullin kepittämistä.
http://twitter.com/TuiranKingi
Minikommentit
-
winorloose
- Jäsen
- Viestit: 3347
- Liittynyt: 14.01.2003, 23:43
-
Tuotto: +0.00 yks.
Palautus%: -
Panosten ka: -
Vetoja: 0
- Pisteitä: 281
Mutta onhan tuo touhu nyt kokonaisuutenakin naurettavaa. F-1 sirkuksessa on mukana maailmanluokan autonvalmistajia ja sponsoreita, mutta kuitenkin yksi irstaileva sadomasokisti ja vanha eläkeläisukko laativat kimpassa säännöt. Eli tämä "mahtiduo" kyykyttää talleja lähes joka asiassa 100-0.Hese kirjoitti:Onpa raju muutos. Nopeasti ajatellen joku talli/kuski voi pyrkiä moottoririkoista välittämättä esim. joka toisessa kisassa riskilläkin yksittäisten kisojen voittoon. Täytyy sulatella vielä uutista.FIA hyväksyi Bernie Ecclestonen ehdotuksen siitä, että maailmanmestaruuden voittaa kuljettaja, joka voittaa kauden aikana eniten osakilpailuja.
Ja Brawn GP vaan jyrää harjoituksissa. Pitääköhän ensi viikon perjantaina syödä mielipiteensä ?
Minikommentit
-
Lethalen
- Jäsen
- Viestit: 386
- Liittynyt: 17.11.2006, 14:36
-
Tuotto: +4.88 yks.
Palautus%: 148.80%
Panosten ka: 2.00 yks.
Vetoja: 5
- Pisteitä: 1
Vaara onneksi vältetty?FIA set to postpone new points system
By Jonathan Noble Friday, March 20th 2009, 17:44 GMT
The FIA has said it will defer the introduction of a new points system in Formula 1 until 2010 if teams are unhappy about it.
The Formula One Teams' Association (FOTA) issued a statement on Friday questioning the validity of the rule change which will see the world championship handed to the driver with the most wins.
FOTA believes that the rules could not be changed at this late stage without unanimous support of the teams.
The FIA has responded to FOTA's claims, suggesting that its World Motor Sport Council that voted for the changes earlier this week was under the impression that the teams had supported the 'winner takes all' proposal put forward by Bernie Ecclestone.
In light of complaints from leading figures, the FIA has now said that if the teams are unhappy then the introduction of the wins systems will be delayed until 2010.
The statement said: "On 17 March, the FIA World Motor Sport Council unanimously rejected FOTA's proposed amendment to the points system for the Formula One Drivers' Championship. The 'winner takes all' proposal made by the commercial rights holder (who had been told that the teams were in favour) was then approved.
"If, for any reason, the Formula One teams do not now agree with the new system, its implementation will be deferred until 2010."
Minikommentit
-
post75
- Jäsen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 13.08.2004, 13:43
- Pisteitä: 7
Minikommentit
- TuiranKingi
- Jäsen
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31.08.2006, 15:02
- Pisteitä: 0
- Paikkakunta: Itä-Tuira
Hyvänä aika-ajokuskina hän nappaa hyvät lähtöpaikat.
Myös mahdolliset Hamiltonin auto-ongelmat alkukaudesta auttaa asiaa.
Kokemuksen myötä myös pahimmat töppäilyt lienee taakse jäänyttä elämää.
Esim. bwin 6.50 on täysin kelvollinen kerroin.
http://twitter.com/TuiranKingi
Minikommentit
-
Tombedaa
- Jäsen
- Viestit: 7
- Liittynyt: 15.11.2008, 17:49
- Pisteitä: 0
- Viesti:
Minikommentit
-
winorloose
- Jäsen
- Viestit: 3347
- Liittynyt: 14.01.2003, 23:43
-
Tuotto: +0.00 yks.
Palautus%: -
Panosten ka: -
Vetoja: 0
- Pisteitä: 281
Toki ensimmäisen GP:n aika-ajosta on vielä todella pitkä matka valmistajien MM:ään.Tombedaa kirjoitti:Tuolta Paffilta saa ainakin maistuvan kertoimen Brawn GP:n valmistajien mm:lle 6.00.
Ferrarille annettu vain 2.00.
Ja tän päivän aikaajojen perusteella toi on todella hyvä kerroin.
E: ja veto on auki sunnuntai aamun 08.55 saakka
Minikommentit
- Hese
- Jäsen
- Viestit: 4768
- Liittynyt: 16.03.2004, 18:33
- Pisteitä: 2437
Minikommentit
-
Tombedaa
- Jäsen
- Viestit: 7
- Liittynyt: 15.11.2008, 17:49
- Pisteitä: 0
- Viesti:
Minikommentit