Tänään on 28.03.2024, 22:30.

Tennis ke 01.07 + offtopicia :)

Tennisvinkkien kohtauspaikka
Vastaa Viestiin
timo
Avatar
Jäsen
Viestit: 4773
Liittynyt: 14.01.2003, 14:56
Pisteitä: 3528
Paikkakunta: Out of space

Tennis ke 01.07 + offtopicia :)

Viesti Kirjoittaja timo »

Andy Murray - Juan Carlos Ferrero +6.5 games @1.88 Fonbet

Tämä Unibetilla ja 188.betilla 1.87.

Skotti toki suosikki, mutta Lontoon eka ruohotitteli hiukan hämää. Toki Andylla hyvä saldo ruoholta (33-9 2005 lähtien).
Ollut täällä kahdesti QFinaaleissa. Murray on vahva baseline-pelaaja ja liikkuu hyvin kaikkiin suuntiin.
Andy ei ole kuitenkaan ollut aivan niin vakuuttava kuin Lontoossa juuri nyt jylläävä Murray-hype antaisi odottaa.
Ekalla kiekalla neljä erää heikon Kendrickin kanssa, sitten helpohkot voitot Gulbisista ja Troickista. Viimeisessään joutui vääntämään
5 erää Wawrinkan kanssa eikä sveitsiläinen ole kummoinen peluri ruoholla!

Ferrero 7 vuotta vanhempi ja edelleen kokeneempi. Ex-maailmanlistan ykkönen (´03) on näyttänyt olevansa edelleen kova luu.
Espanjalainen voittikin Casablancan tittelin huhtikuussa lähes kuuden vuoden kuivan kauden jälkeen! Pelasi sen jälkeiset viisi massaturnausta
vain 5-4. Mutta pari viikkoa sitten Lontoon nurmella eteni semeihin, jossa hävisi Murraylle 6-2,6-4.
Täällä Youzhny kaatui kolmessa, Santoro neljässä, Gonzalez viidessä ja Simon kolmessa erässä.
Tämä on hänen toinen QFinaalinsa, edellinen ´07.

JCF:n vastukset ovat täällä olleet luokkaa kovempia kuin Andyn. Tässä espanjalaisella nykykunnossaan kaikki saumat viedä ainakin erä, mutta
ottelun voitto olisi suuri yllätys. Kaikki paineet skotilla, joka brittiyleisön kannustaessa saattaa puristaa mailaa liikaakin.
Joka tapauksessa pidän tätä tasoitusta riittävänä itselleni peliin!

PS. Pinnacle löytyy +7 games @1.70.

Pelionnea kaikille.

EDIT: Gamebookers @1.90. :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut timo, 02.07.2009, 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuosi 2016 uudella systeemillä, tasapanoksin 10 yksikköä.
16.06.2016: 52-35, +70.60 yksikköä.

Minikommentit


Welo2
Jäsen
Viestit: 163
Liittynyt: 07.08.2007, 14:10
Pisteitä: 0

Re: Tennis ke 01.07

Viesti Kirjoittaja Welo2 »

Pinnyllä Ferrero +6,5 1,91

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


TheSavageSam
Avatar
Jäsen
Viestit: 448
Liittynyt: 27.02.2008, 13:07

Tuotto: -5.61 yks.

Palautus%: 93.15%

Panosten ka: 2.41 yks.

Vetoja: 34

Pisteitä: 20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tennis ke 01.07

Viesti Kirjoittaja TheSavageSam »

Kiitos timolle ihan törkeen paljon näistä sanallisista perusteluista. Tällaiselle tenniksestä ymmärtämättömälle kuin minä, niin nuo tuovat paljon sisältöä. 8--)

Pitäisi kai alkaa seurata Wimbleä niin oppisi lisää. :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minulla on kaikki aika tässä maailmassa. Ja koska aika on rahaa, niin minulla on kaikki rahat tässä maailmassa.

Minikommentit


toimitusjohtaja
Jäsen
Viestit: 3766
Liittynyt: 04.04.2003, 16:26

Tuotto: +4774.74 yks.

Palautus%: 105.99%

Panosten ka: 12.16 yks.

Vetoja: 6560

Pisteitä: 3507

Re: Tennis ke 01.07

Viesti Kirjoittaja toimitusjohtaja »

Joo,se on kiva että jaksaa kirjoittaa perusteluja. Miinuspuolena mainittakoon että ainakin allekirjoittaneelle tulee välillä timon vihjeistä sellainen kuva että ensin on päätetty mitä pelataan,vasta sen jälkeen katsottu kerroin ja keksitty perustelut.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Welo2
Jäsen
Viestit: 163
Liittynyt: 07.08.2007, 14:10
Pisteitä: 0

Re: Tennis ke 01.07

Viesti Kirjoittaja Welo2 »

Näin offtopiccina kiitokset Timolle perusteluista ja lukuisista tennispostauksista.

Ehdin tennistä harmittavan vähän seuraamaan ja sen vuoksi tulee joskus harvoin peesailtua ylikertoimen (etenkin timon) tennisvihjeitä. Seurannan mukaan itselläni on pelattuja tenniskohteita viime vuosien varrelta n. 150 kappaletta ja menestys on ollut uskomattoman heikkoa. Osunut peesailut kenties huonoihin saumoihin. Ehkä se tästä, viihdearvoa niillä ainakin on saanut... :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


timo
Avatar
Jäsen
Viestit: 4773
Liittynyt: 14.01.2003, 14:56
Pisteitä: 3528
Paikkakunta: Out of space

Re: Tennis ke 01.07

Viesti Kirjoittaja timo »

toimitusjohtaja kirjoitti:Joo,se on kiva että jaksaa kirjoittaa perusteluja. Miinuspuolena mainittakoon että ainakin allekirjoittaneelle tulee välillä timon vihjeistä sellainen kuva että ensin on päätetty mitä pelataan,vasta sen jälkeen katsottu kerroin ja keksitty perustelut.
On hienoa saada joskus kiitoksiakin kun on vuosia postaillut ja kirjoitellut vihjeitään tänne :) !
Koska joskus homma turhauttaa, mutta karvapalloilu on niin hieno laji, että mitä sen eteen sitten ei tekisi :roll: .
Ja on kiva huomata, että edes joku seuraa minunkin tipsejäni täälläkin :wink: ...

Kyllä marssijärjestys vetojeni valinnassa on aina, että teen analyysin kohteen pelattavuudesta kontra kerroin. Jos katson, että
kerroin on pelattavissa perustelen sen niillä omilla rajallisilla tiedoillani, jotka lajista olen vuosikymmenten kuluessa imenyt!
Ja kun muisti jo pätkii, eikä aina jaksa kaikkia detaljeja tarkistella, tulee joskus virheitä, mutta seison aina mielipiteitteni takana ja olen valmis
perustelemaan ne tarkemmin jos sitä vaaditaan!
Prosentteja kohteista en ole viitsinyt tipseihini liittää, koska itse pidän sanallisia perusteluja itselleni hyödyllisempinä kuin pelkkiä numeroita (tästä löytyy ketjuja täältä, joissa asiasta on väännetty menneisyydessä).

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Vuosi 2016 uudella systeemillä, tasapanoksin 10 yksikköä.
16.06.2016: 52-35, +70.60 yksikköä.

Minikommentit


KilgoreTrout
Jäsen
Viestit: 2066
Liittynyt: 27.10.2006, 20:29

Tuotto: -13.75 yks.

Palautus%: 98.34%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 280

Pisteitä: 532
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tennis ke 01.07

Viesti Kirjoittaja KilgoreTrout »

timo kirjoitti:
toimitusjohtaja kirjoitti:Joo,se on kiva että jaksaa kirjoittaa perusteluja. Miinuspuolena mainittakoon että ainakin allekirjoittaneelle tulee välillä timon vihjeistä sellainen kuva että ensin on päätetty mitä pelataan,vasta sen jälkeen katsottu kerroin ja keksitty perustelut.
On hienoa saada joskus kiitoksiakin kun on vuosia postaillut ja kirjoitellut vihjeitään tänne :) !
Koska joskus homma turhauttaa, mutta karvapalloilu on niin hieno laji, että mitä sen eteen sitten ei tekisi :roll: .
Ja on kiva huomata, että edes joku seuraa minunkin tipsejäni täälläkin :wink: ...

Kyllä marssijärjestys vetojeni valinnassa on aina, että teen analyysin kohteen pelattavuudesta kontra kerroin. Jos katson, että
kerroin on pelattavissa perustelen sen niillä omilla rajallisilla tiedoillani, jotka lajista olen vuosikymmenten kuluessa imenyt!
Ja kun muisti jo pätkii, eikä aina jaksa kaikkia detaljeja tarkistella, tulee joskus virheitä, mutta seison aina mielipiteitteni takana ja olen valmis
perustelemaan ne tarkemmin jos sitä vaaditaan!
Prosentteja kohteista en ole viitsinyt tipseihini liittää, koska itse pidän sanallisia perusteluja itselleni hyödyllisempinä kuin pelkkiä numeroita (tästä löytyy ketjuja täältä, joissa asiasta on väännetty menneisyydessä).
Hienoa työtä tosiaan pari tuhatta viestiä perusteluineen, johan noista saisi tennis-romaanin aikaiseksi :P Oletko pitänyt minkäänlaista seurantaa palautuksesta viime aikoina ?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


toimitusjohtaja
Jäsen
Viestit: 3766
Liittynyt: 04.04.2003, 16:26

Tuotto: +4774.74 yks.

Palautus%: 105.99%

Panosten ka: 12.16 yks.

Vetoja: 6560

Pisteitä: 3507

Re: Tennis ke 01.07

Viesti Kirjoittaja toimitusjohtaja »

Lähinnä siihen tässä viittaan (ja tää ei oo vittuilua vaan asiallista kritiikkiä) että kohteen puntarointi mitä teksteissäsi sinänsä ansiokkaasti harrastat ei useinkaan ole kovin objektiivista.Jää väkisinkin sellainen kuva että ensin on päätetty pelata pelaajaa A,sen jälkeen on alettu miettiä perusteluja ja kun on kerran on päätetty pelata niin perusteluissa korostetaan puoltavia seikkoja ja painetaan miinuspuolet "laput silmillä" syrjään.
En ole ihan tarkkaa seurantaa tipseistäsi saanut aikaiseksi mutta melkeinpä väittäisin että täällä vihjaamasi kohteet ovat tappiolla. Tämä tuskin johtuu asiantuntemuksen puutteesta,jotenkin paistaa läpi A)sellainen "olen seurannut tennistä 30v ja tiedän miten nää matsit menee" jäärä asenne jolla näitä kohteita valitaan tutkimatta pelejä joka kantilta. B)tietynlainen kerroinsokeus/kyvyttömyys muuttaa valtavaa tietomäärääsi todennäköisyysarvioiksi,enkä tällä nyt tarkoita mitään prosentin tarkkoja arvioita vaan ns.sinnepäin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


timo
Avatar
Jäsen
Viestit: 4773
Liittynyt: 14.01.2003, 14:56
Pisteitä: 3528
Paikkakunta: Out of space

Re: Tennis ke 01.07

Viesti Kirjoittaja timo »

KilgoreTrout kirjoitti:Hienoa työtä tosiaan pari tuhatta viestiä perusteluineen, johan noista saisi tennis-romaanin aikaiseksi :P Oletko pitänyt minkäänlaista seurantaa palautuksesta viime aikoina ?
Kiitos kannustuksesta. Tänne postailu on ollut sellainen "harrastus", johon on jäänyt jumiin :roll: ...
En ole pitänyt varsinaista seurantaa, koska välillä tänne postailussa oli kuukausien ja usein viikkojen taukoja. Voisin sen tietysti väsätä kunhan aika antaa periksi, jos se jotakuta kiinnostaisi. Olen enemmän joutunut keskittymään tuonne maksulliseen vihjepalveluun, jossa olen reilusti plussalla TENNISvihjeitten osalla n. 850 tipsin jälkeen mukaan laskien free section ja free picksit.
toimitusjohtaja kirjoitti:Lähinnä siihen tässä viittaan (ja tää ei oo vittuilua vaan asiallista kritiikkiä) että kohteen puntarointi mitä teksteissäsi sinänsä ansiokkaasti harrastat ei useinkaan ole kovin objektiivista.Jää väkisinkin sellainen kuva että ensin on päätetty pelata pelaajaa A,sen jälkeen on alettu miettiä perusteluja ja kun on kerran on päätetty pelata niin perusteluissa korostetaan puoltavia seikkoja ja painetaan miinuspuolet "laput silmillä" syrjään.
En ole ihan tarkkaa seurantaa tipseistäsi saanut aikaiseksi mutta melkeinpä väittäisin että täällä vihjaamasi kohteet ovat tappiolla. Tämä tuskin johtuu asiantuntemuksen puutteesta,jotenkin paistaa läpi A)sellainen "olen seurannut tennistä 30v ja tiedän miten nää matsit menee" jäärä asenne jolla näitä kohteita valitaan tutkimatta pelejä joka kantilta. B)tietynlainen kerroinsokeus/kyvyttömyys muuttaa valtavaa tietomäärääsi todennäköisyysarvioiksi,enkä tällä nyt tarkoita mitään prosentin tarkkoja arvioita vaan ns.sinnepäin.
Tämä on sinun subjektiivinen näkemyksesi. "Kuva", jonka vihjeistäni ja sen perusteista olet saanut on kuitenkin väärä! Edellä kerroin miten valitsen tipsattavat kohteet ja pelivalintani!
En ole viime aikoina (vuosina) pitänyt seurantaa, mutta - kuten edellä totesin - voin sen väsätä jos ja kun aika antaa periksi. Tiedä sitten kuinka relevanttia on onko tipsi osunut vai ei, sillä tänne postailuissani pyrin antamaan infioa matsista sanallisesti ja jättämään pelivalinnan / peesauksen itse kunkin harkintaan. Credit tuolla omassa blogissaan ja täällä on osuvasti joskus kysynyt, että "onko näkemys hyvä vain silloin, kun siihen perustuva veto sattuu osumaan?"

Se, että kerron seuranneeni tennistä vuosikymmeniä ei osoita minussa ylimielisyyttä millään tavoin, haluan vain kertoa taustani. Enkä millään muotoa ole jäärä, sillä enemmän skippaan pelejä kuin pelaan! Lasken kyllä kohteisiin prosentit aina ja pelaan vain omasta mielestäni ylikertoimia!
Suhtaudun hommaani hyvin nöyrästi ja tällä hetkellä tipsaan siis maksullisessa palvelussa. En tiedä sitten kuinka "ammattitaidoton jäärä" olen, mutta ainakin omistajat / asiakkaat ovat vielä olleet tipseihini tyytyväisiä!

Näistä asioista voisi kirjoittaa tuntikausia ja väitellä vuosia, mutta keskitytään ehkä enemmän tipsien ja mielipiteitten jakamiseen!
Jatkan "jääräpäisesti" postailujani tännekin, koska näyttää, että täällä on edes muutamia jotka osaavat arvostaa hemmoja, jotka jaksavat postailla vihjeitään / mielipiteitään tänne palstalle, jossa suurin osa käyttäjistä vain peesailee!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Vuosi 2016 uudella systeemillä, tasapanoksin 10 yksikköä.
16.06.2016: 52-35, +70.60 yksikköä.

Minikommentit


TheSavageSam
Avatar
Jäsen
Viestit: 448
Liittynyt: 27.02.2008, 13:07

Tuotto: -5.61 yks.

Palautus%: 93.15%

Panosten ka: 2.41 yks.

Vetoja: 34

Pisteitä: 20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tennis ke 01.07

Viesti Kirjoittaja TheSavageSam »

timo kirjoitti:Prosentteja kohteista en ole viitsinyt tipseihini liittää, koska itse pidän sanallisia perusteluja itselleni hyödyllisempinä kuin pelkkiä numeroita (tästä löytyy ketjuja täältä, joissa asiasta on väännetty menneisyydessä).
Nostetaan vielä kissa pöydälle, ihan vain muistutukseksi. Prosenttiarvioiden merkityshän on, että pelipäätös voidaan tehdä vain tarjotun kertoimen perusteella. Toisin sanoen, jos kerroin tippuu niin sitä ei enää kannata pelata ainakaan samalla summalla kuin ennen. Tämän takia onkin ensisijaisen tärkeää, että ne jotka eivät laita prosenttiarvioita vihjeisiin kertovat ainakin sen kertoimen, jota mielestään pitävät pelattavana ja mieluusti vielä tähän viereen vihje, paljonko panosta tämän kokoiselle kertoimelle. Oletkin tainnut aina mainita kertoimen jota pelata vihjeesi kanssa, joten jotain vertailukohtaa on. 8--) Monet tykkäävät ilmoittaa panosvihjeet panosyksikköinä joka on toimiva tapa näin foorumiympäristössä, mutta ei toki ainoa vaihtoehto.

Jatkahan (vähintään) samaan malliin!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minulla on kaikki aika tässä maailmassa. Ja koska aika on rahaa, niin minulla on kaikki rahat tässä maailmassa.

Minikommentit


Gini
Jäsen
Viestit: 2240
Liittynyt: 09.05.2006, 12:00

Tuotto: +24.78 yks.

Palautus%: 100.18%

Panosten ka: 10.60 yks.

Vetoja: 1311

Pisteitä: 3815
Paikkakunta: Helsinki 00140

Re: Tennis ke 01.07 + offtopicia :)

Viesti Kirjoittaja Gini »

Hienoa työtä Timolta, Crediltiltä ja kaikilta, jotka olette pitäneet tennisosaston hengissä. Rispect! Itse ollut muutaman kuukauden hiomassa systeemiäni ja hoitanut henkilökohtaisia asioita, mutta palaan vihjeitteni kanssa - jos en nyt Wimbledonin päätösotteluihin - niin viimeistään Newportin ruohoturnaukseen ensi viikolle. Luvasssa - vanhaan malliin - tarkkoja prosentteja ja sanallisia perusteluja. Itse koen, että sanallisista perusteluista on hyötyä uusille lajin seuraajille, jotka voivat saada arvokasta tietoa alustoista, pelaajien ominaisuuksista/heikkouksista yms. Vihjeen pesaamiseenhan riittää prosentit - ne kertovat kaiken olennaisen - mutta jos haluaa joskus itse alkaa laskemaan tennisotteluiden prossia, niin ei perusteluista tässä prosessissa ainakaan haittaa ole. Mutta kuten jo todettukin, niin tämä aihe alkaa olee jo aika pasee. Kukin vihjaa tyylillään ja oman ajan puitteissa. Itse toivon vihjeilleni kritiikkiä - niin hyvässä kuin pahassa. Se on paras palkka käytetystä ajasta, mitä vihjaamiseen tänne palstalle kuluu.

Nautinnolisia Wimbledonin loppuhetkiä ja onnea vetoihin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


TheSavageSam
Avatar
Jäsen
Viestit: 448
Liittynyt: 27.02.2008, 13:07

Tuotto: -5.61 yks.

Palautus%: 93.15%

Panosten ka: 2.41 yks.

Vetoja: 34

Pisteitä: 20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tennis ke 01.07 + offtopicia :)

Viesti Kirjoittaja TheSavageSam »

Gini kirjoitti:Itse koen, että sanallisista perusteluista on hyötyä uusille lajin seuraajille, jotka voivat saada arvokasta tietoa alustoista, pelaajien ominaisuuksista/heikkouksista yms. Vihjeen pesaamiseenhan riittää prosentit - ne kertovat kaiken olennaisen - mutta jos haluaa joskus itse alkaa laskemaan tennisotteluiden prossia, niin ei perusteluista tässä prosessissa ainakaan haittaa ole. Mutta kuten jo todettukin, niin tämä aihe alkaa olee jo aika pasee. Kukin vihjaa tyylillään ja oman ajan puitteissa. Itse toivon vihjeilleni kritiikkiä - niin hyvässä kuin pahassa. Se on paras palkka käytetystä ajasta, mitä vihjaamiseen tänne palstalle kuluu.

Nautinnolisia Wimbledonin loppuhetkiä ja onnea vetoihin.
Aamen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minulla on kaikki aika tässä maailmassa. Ja koska aika on rahaa, niin minulla on kaikki rahat tässä maailmassa.

Minikommentit


erik
Jäsen
Viestit: 2040
Liittynyt: 25.07.2004, 12:46
Pisteitä: 0

Re: Tennis ke 01.07 + offtopicia :)

Viesti Kirjoittaja erik »

Ei voi sanoa että prosentit kertoo kaiken koska prosentit ovat harvoin läheskään oikein. Joku hyvä petsari tekee 105 % koska tuntee esim. joukkuevedonlyönnissä hyvin jouk. perusvahvuudet. Todella hyvä petsari tekee 110-115 % koska tuntee paitsi jouk. tasoeron myös otteluun vaikuttavat erikoistekijät esim. kuinka paljon ykköshyökkääjän poissolo vaikuttaa voittomahd-->tätä 105 % voittoa tekevä petsari ei osaa määritellä lainkaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mutanen_aapo
Jäsen
Viestit: 3559
Liittynyt: 14.01.2004, 15:48

Tuotto: +115.89 yks.

Palautus%: 101.01%

Panosten ka: 6.84 yks.

Vetoja: 1671

Pisteitä: 4456
Paikkakunta: Fin/Ita

Re: Tennis ke 01.07 + offtopicia :)

Viesti Kirjoittaja mutanen_aapo »

erik kirjoitti:Ei voi sanoa että prosentit kertoo kaiken koska prosentit ovat harvoin läheskään oikein. Joku hyvä petsari tekee 105 % koska tuntee esim. joukkuevedonlyönnissä hyvin jouk. perusvahvuudet. Todella hyvä petsari tekee 110-115 % koska tuntee paitsi jouk. tasoeron myös otteluun vaikuttavat erikoistekijät esim. kuinka paljon ykköshyökkääjän poissolo vaikuttaa voittomahd-->tätä 105 % voittoa tekevä petsari ei osaa määritellä lainkaan.
Meneekö jo aika pahasti ohi aiheen, mutta aika kovia yleistyksiä nuo mitä erik sanoi. Palautus%:n vaikuttavia tekijöitä kun on todella monia, vaikuttavimpina mistä oa:sta lähtien pelataan vedot & mikä sarja on kyseessä.

Mutta eiköhän tämä topicci ollut viimeistään tässä :D

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


erik
Jäsen
Viestit: 2040
Liittynyt: 25.07.2004, 12:46
Pisteitä: 0

Re: Tennis ke 01.07 + offtopicia :)

Viesti Kirjoittaja erik »

mutanen_aapo kirjoitti:
erik kirjoitti:Ei voi sanoa että prosentit kertoo kaiken koska prosentit ovat harvoin läheskään oikein. Joku hyvä petsari tekee 105 % koska tuntee esim. joukkuevedonlyönnissä hyvin jouk. perusvahvuudet. Todella hyvä petsari tekee 110-115 % koska tuntee paitsi jouk. tasoeron myös otteluun vaikuttavat erikoistekijät esim. kuinka paljon ykköshyökkääjän poissolo vaikuttaa voittomahd-->tätä 105 % voittoa tekevä petsari ei osaa määritellä lainkaan.
Meneekö jo aika pahasti ohi aiheen, mutta aika kovia yleistyksiä nuo mitä erik sanoi. Palautus%:n vaikuttavia tekijöitä kun on todella monia, vaikuttavimpina mistä oa:sta lähtien pelataan vedot & mikä sarja on kyseessä.

Mutta eiköhän tämä topicci ollut viimeistään tässä :D
Siksi sanoinkin erikoistekijöitä :?:

Itse olen ollut todella pahasti hukassa arvioiteni kanssa (enkä ole varmasti ainoa), juuri kun pitää arvioida jonkun avainpelaaja poissaolon vaikutusta. Toivon että tulevaisuudessa tähän saadaan edes jonkunlainen korjaus. Ihan mielenkiinnolla kysyn että paljon korjasit Interin arvioita Bantamoin poissaolon takia vs. TamU?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


TheSavageSam
Avatar
Jäsen
Viestit: 448
Liittynyt: 27.02.2008, 13:07

Tuotto: -5.61 yks.

Palautus%: 93.15%

Panosten ka: 2.41 yks.

Vetoja: 34

Pisteitä: 20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tennis ke 01.07 + offtopicia :)

Viesti Kirjoittaja TheSavageSam »

mutanen_aapo kirjoitti:
erik kirjoitti:Ei voi sanoa että prosentit kertoo kaiken koska prosentit ovat harvoin läheskään oikein. Joku hyvä petsari tekee 105 % koska tuntee esim. joukkuevedonlyönnissä hyvin jouk. perusvahvuudet. Todella hyvä petsari tekee 110-115 % koska tuntee paitsi jouk. tasoeron myös otteluun vaikuttavat erikoistekijät esim. kuinka paljon ykköshyökkääjän poissolo vaikuttaa voittomahd-->tätä 105 % voittoa tekevä petsari ei osaa määritellä lainkaan.
Meneekö jo aika pahasti ohi aiheen, mutta aika kovia yleistyksiä nuo mitä erik sanoi. Palautus%:n vaikuttavia tekijöitä kun on todella monia, vaikuttavimpina mistä oa:sta lähtien pelataan vedot & mikä sarja on kyseessä.
Voisinpa väittää että mikään ei vaikuta niin paljoa kuin panostaminen. Paskalla panostamisella saa tuhottua kassan kuin kassan. Ja puolestaan niiden todennäköisyysarvioiden avulla on helppo määrittää se, miten hyvä pelikohde on kyseessä ja sitä kautta päättää miten paljon kannattaa panostaa. Tämä siis yleistyksenä kellyn kaavasta. Tätä ne jotka eivät halua prosentteja tehdä tai tee, voivat kompensoida kommentoimalla vihjeessään sitä, miten hyvä kerroin on. Onko se keskinkertainen, hyvä vai erittäin hyvä? Jonkinlaisen lukujärjestelmän kehittämineen tyyliin kouluarvosanat vedoille tai asteikolla 1-5 lienee järkevää tässä tapauksessa.

Tuossa ehkäpä noin selkeämmin se mitä jo aiemmin yritin selittää. Ilman todennäköisyysarvioita on vaikea tietää pelikohteen hyvyys, mikä on olennaista peesaajalle ja vertailijalle. Ilman kommentteja on vaikeaa kehittää omaa analyysiä mikä on olennaista lajista ja omien arvioiden tekemisestä kiinnostuneille.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minulla on kaikki aika tässä maailmassa. Ja koska aika on rahaa, niin minulla on kaikki rahat tässä maailmassa.

Minikommentit


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Tennis ke 01.07

Viesti Kirjoittaja credit »

toimitusjohtaja kirjoitti:Joo,se on kiva että jaksaa kirjoittaa perusteluja. Miinuspuolena mainittakoon että ainakin allekirjoittaneelle tulee välillä timon vihjeistä sellainen kuva että ensin on päätetty mitä pelataan,vasta sen jälkeen katsottu kerroin ja keksitty perustelut.
Et suinkaan ole ainoa ...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Tennis ke 01.07 + offtopicia :)

Viesti Kirjoittaja credit »

Luettuani koko ketjun suosittelisin kaikille vihjaajille seuraavaa:

LAITTAKAA NE PROSENTIT NÄKYVIIN!

Henkilökohtaisesti en ymmärrä, mikä ihme siinä on, että omaa todennäköisyysarviotaan ei voi ilmoittaa pelisuosituksen antamisen yhteydessä. En nyt halua avata vanhaa prosentit vs. perustelut keskustelua, vaan todeta vain sen yksinkertaisen tosiasian, että jos suosittelee betsaamaan A:n ja B:n välisessä ottelussa A:ta kertoimella x, on aivan varmasti olemassa jokin kerroin y (< x), jolla ei enää pelaisikaan A:ta. Kun tästä kertoimesta otetaan käänteisluku, saadaan desimaalilukema, joka voidaan tulkita myös vihjaajan todennäköisyysarvioksi.

On tietenkin todella hienoa, jos jaksaa ja viitsii perustella pelivalintojaan sanallisesti, mutta usein on mielestäni niin, että ulkopuolisen on sanallisista perusteluista vaikea suoraan kvantifioida voimasuhteita ja sitä kautta todennäköisyyksiä. Jos kerroin siis ehtii muuttua (enemmän kuin vähän) vihjaamishetken ja kohteen sulkemisen välillä, ilman prosenttiarviota esitetyn vihjeen arvo on aika lähellä nollaa, koska lukija ei voi tietää, onko vedon lyöminen enää ylipäätään kannattavaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


timo
Avatar
Jäsen
Viestit: 4773
Liittynyt: 14.01.2003, 14:56
Pisteitä: 3528
Paikkakunta: Out of space

Re: Tennis ke 01.07 + offtopicia :)

Viesti Kirjoittaja timo »

credit kirjoitti:
toimitusjohtaja kirjoitti:Joo,se on kiva että jaksaa kirjoittaa perusteluja. Miinuspuolena mainittakoon että ainakin allekirjoittaneelle tulee välillä timon vihjeistä sellainen kuva että ensin on päätetty mitä pelataan,vasta sen jälkeen katsottu kerroin ja keksitty perustelut.
Et suinkaan ole ainoa ...
On se hienoa, että täällä löytyy edes muutama joka kykenee ajatustenlukuun. En suinkaan väitä tietäväni mihin omat tipsisi credit perustuvat, mutta toivottavasti eivät meedioon! En millään olisi jaksanut uskoa, että kukaan itseään kunnioittava viitsii edes väittää tietävänsä tai tässä tapauksessa aavistavansa mihin toisen henkilön vihjeet perustuvat. Sehän vaatii vähintään ajatustenlukutaitoa tai meedion ominaisuuksia :lol: :wink:
Ja niin kuin olen sinua credit pitänyt tähän asti ihan asiallisena tyyppinä ja luullut, että kykenet asialliseen keskusteluun vailla vyön alle lyöntejä :roll: ....

Joten pyydän, että lopetetaan tämä lapsellinen toisten vihjeitten perusteiden spekulointi ja keskitytään keskustelemaan tenniksestä, matseista ja antamaan vihjeitä. Itse kyllä harkitsen kuinka paljon jaksan tänne tipsata kun saa kuraa naamalleen ja vieläpä saa lukea omien vihjeitten perusteluista aivan uskomattoman lapsellisia postauksia, jotka perustuvat vieläpä täysin mielikuvitukseen ja pahansuopaiseen spekulointiin.
Kritiikin toki hyväksyn ja asiallisen keskustelun, mutta em.kaltainen spekulointi ei kuulu tälle palstalle eikä mihinkään muuallekaan, jossa jotkut postaajat koettavat tosissaan jakaa tipsejään ja kertoa mielipiteitään ja näkemyksiään.
credit kirjoitti:Luettuani koko ketjun suosittelisin kaikille vihjaajille seuraavaa:

LAITTAKAA NE PROSENTIT NÄKYVIIN!

Henkilökohtaisesti en ymmärrä, mikä ihme siinä on, että omaa todennäköisyysarviotaan ei voi ilmoittaa pelisuosituksen antamisen yhteydessä. En nyt halua avata vanhaa prosentit vs. perustelut keskustelua, vaan todeta vain sen yksinkertaisen tosiasian, että jos suosittelee betsaamaan A:n ja B:n välisessä ottelussa A:ta kertoimella x, on aivan varmasti olemassa jokin kerroin y (< x), jolla ei enää pelaisikaan A:ta. Kun tästä kertoimesta otetaan käänteisluku, saadaan desimaalilukema, joka voidaan tulkita myös vihjaajan todennäköisyysarvioksi.

On tietenkin todella hienoa, jos jaksaa ja viitsii perustella pelivalintojaan sanallisesti, mutta usein on mielestäni niin, että ulkopuolisen on sanallisista perusteluista vaikea suoraan kvantifioida voimasuhteita ja sitä kautta todennäköisyyksiä. Jos kerroin siis ehtii muuttua (enemmän kuin vähän) vihjaamishetken ja kohteen sulkemisen välillä, ilman prosenttiarviota esitetyn vihjeen arvo on aika lähellä nollaa, koska lukija ei voi tietää, onko vedon lyöminen enää ylipäätään kannattavaa.
Lupaan itse tästä lähtien laittaa prossat näkyviin, mutta lupaan myös perustella sanallisesti, sillä edelleenkin olen sitä mieltä, että pelkät prossavalinnat ovat varsinkin lajia enemmälti tuntevalle aika lailla tyhjiä!

Enkä halua tässä ryhtyä minäkään herättelemään keskustelua prosentit vs perustelut keskustelua ja minun puolestani modet voisivatkin sulkea tämän ketjun, jossa off-topicia on jo riittämiin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Vuosi 2016 uudella systeemillä, tasapanoksin 10 yksikköä.
16.06.2016: 52-35, +70.60 yksikköä.

Minikommentit


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Tennis ke 01.07 + offtopicia :)

Viesti Kirjoittaja credit »

timo kirjoitti:En millään olisi jaksanut uskoa, että kukaan itseään kunnioittava viitsii edes väittää tietävänsä tai tässä tapauksessa aavistavansa mihin toisen henkilön vihjeet perustuvat. Sehän vaatii vähintään ajatustenlukutaitoa tai meedion ominaisuuksia :lol: :wink:
En ole missään vaiheessa väittänyt, että TIETÄISIN, mihin vihjeesi perustuvat. Voihan aivan hyvin olla, että todella ensin lasket prosentit - tai puntaroit voimasuhteita jollain muulla tavalla - ja vasta sitten etsit pelikohteet, joita esim. täällä suosittelet. Perusteluistasi välittyy varsin usein kuitenkin juuri se KUVA, että olet ensin päättänyt, mitä pelaat (kertoimesta riippumatta), ja sitten keksit sille mielestäsi hyvät perustelut. Niin tekee sivumennen sanoen varsin moni.

Mistä tällainen mielikuva sitten tulee? Monistakin asioista. Ensimmäisenä mieleeni tulee se, että vihjaat Jarkko Niemisen otteluissa melkein aina Niemisen puolesta, vaikka mitään näyttöä siitä, että bookkerit aliarvostaisivat häntä ei näytä olevan. Sinulla taitaa olla muutamia muitakin suosikkipelaajia, joiden puolesta vihjaat riippumatta siitä, onko se odotusarvoisesti kannattavaa. Ja sitten on vielä se ylenmääräinen hehkutus ... usein tuntuu siltä, että pyrit vakuuttamaan perusteluillasi ennemminkin itsesi kuin vihjeidesi lukijat.

Mutta nämä ovat siis vain minun mielikuviani - mielestäni kuitenkin perusteltuja mielikuvia eli jotain muuta kuin pelkkää mielikuvitusta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin