Tänään on 28.03.2024, 15:56.

Huippujoukkueet jyrää

Keskustelua jalkapallosta.
Vastaa Viestiin
cpsof95
Jäsen
Viestit: 432
Liittynyt: 10.11.2003, 17:27
Pisteitä: 4
Paikkakunta: Lahti

Huippujoukkueet jyrää

Viesti Kirjoittaja cpsof95 »

Tässä muutamia poimintoja Euroopan futiskentiltä tältä viikonlopulta:

Manchester U - Blackburn 2-1
Birmingham - Arsenal 0-3
Southampton - Chelsea 0-1

Modena - Juventus 0-2
Inter - Reggina 6-0
Chievo - Milan 0-2

Real Madrid - Albacete 2-1
1860 München - Bayern München 0-1
Monaco - Lens 2-0

Feyenoord - Vitesse 3-0
NEC Nijmegen - PSV 2-3
Ajax - Heerenveen 3-1

Dundee Utd - Celtic 1-5
Rangers - Aberdeen 3-0

Tulokset ja aiheen otsikko varmaan kertoo kaiken. Enpä usko, että järkipelaajat on kovin paljoa hyppiny riemusta tänä viikonloppuna.

Vaikka jokaisella suosikkijoukkueelle laitettais voiton todennäkösyydeks 70%, niin kaikkien 14 joukkueen voitolle tulee yhdistetyks todennäkösyydeks 0,7^14=0,68%. Vähän ehkä realistisempi 60% antais 0,078%, eli 1/1276.

Onks tää pelkkää sattumaa, vai onko erot huippu- ja massajoukkueiden välillä kasvamassa? Raha tulee rahan luokse, ja hyvät pelaajat kasautuu muutamiin all stars -kokoelmiin?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

Lisäilin tänään Skotlannin liigan omaan systeemiin ja siinä oli kyllä tekemistä että sai säädettyä Celticin ja Rangersin pohjaluvut riittävän isoiksi. Piti muutaman kerran testailla että kone alkoi näyttää järkeviä kertoimia(lue: riittävän pieniä) ko. joukkueilla. Celticin kotisaldo oli esim. viime kaudella 18-1-0...siinä sitä on miettimistä 8)

Kone sylkäisi otteluun Celtic - Patrick Thistle (saldot 12-1-0 vs 0-2-11) prosentit:
84.3% - 11.2% - 4.5% (1.19 - 8.93 - 22.25)
... ja kun kävin katsomassa Canbetilta kertoimia niin siellä oli 1.09 Celtic, 33 Patrick. Huh huh...:roll:

En tiedä, kyllä valioliigakin on mennyt niin kolmen kaupaksi että ei tuo välimatka ihan heti palaudu. Chelsea on pari viime kautta ollut siinä välimaastossa Arsenalin + ManU:n jälkeen mutta nyt kun seura sai mällätä mielin määrin niin materiaaliero on kerralla kurottu kiinni. Vaikea sanoa mikä joukkueista Arsenal+ManU+Chelsea on paras, erot tulevat varmasti kauden lopussa olemaan todella pieniä ja keskinäisetkin varmaan väännetään tasureihin suurin osa. Kun katsoo millä materiaalilla joku Liverpool rimpuilee niin onhan siitä valovuosi matkaa kärkeen joka ikisellä osa-alueella. Kaiken lisäksi Liverpoolkin on hävinnyt kotonaan jo tässä vaiheessa kautta jokaiselle noista kolmesta kärkijoukkueesta! Ja Pool on kuitenkin omissa papereissani siinä porukassa jotka tulevat heti kolmen kärjen takana (Newcastle, Liverpool, Manchester City).

Eiköhän ne parhaat tilit edelleen irtoa sieltä alempaa taulukkoa kun löytää niillä omilla viritelmillä tasoeroja jotka eivät sarjataulukossa näy.

T: Neo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Suomen paras opas kryptovaluutoista bitcoinkeskus.com | På Svenska bitcoincenter.se | På Norsk bitcoinsentralen.no | In English aboutbitcoin.io |

Minikommentit


winorloose
Jäsen
Viestit: 3347
Liittynyt: 14.01.2003, 23:43

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 281

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Kyllä nuo huippujoukkueiden ottelut kieltämättä useinmiten vaikuttavat melko pelikelvottomilta. Kertoimet niillä on painettu aivan pohjaan, mutta toisaalta, ei ne sinänsä pelikelpoiset altavastaajatkaan oikein tahdo riittää. Vai onko sittenkin niin, että ne minikertoimet kuvaavatkin vallitsevaa tilannetta omia arvioita paremmin? Tiedä häntä, mutta ainakin omat pelivalinnat löytyvät lähes poikkeuksetta joistain muista otteluista kuin niistä. Ja varsinkin alemmat divisioonat ovat sikäli mukavampia, että niissä tällaisia "tähtisikermiä" ei normaalisti ole.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

It's not gambling if you always win

Minikommentit


Smith
Jäsen
Viestit: 333
Liittynyt: 08.07.2003, 12:18
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Smith »

Hollannista löytyy 3 huippujoukkuetta, mutta Espanjasta, Ranskasta ja Saksasta vain yksi kustakin - mä oon varmaan missanut jotain.. :shock:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


viihdeveto
Jäsen
Viestit: 466
Liittynyt: 07.06.2003, 14:12
Pisteitä: 1

Viesti Kirjoittaja viihdeveto »

Smith kirjoitti:Hollannista löytyy 3 huippujoukkuetta, mutta Espanjasta, Ranskasta ja Saksasta vain yksi kustakin - mä oon varmaan missanut jotain.. :shock:
Huippujoukkuetta omassa sarjassaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Smith
Jäsen
Viestit: 333
Liittynyt: 08.07.2003, 12:18
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Smith »

Sori, mä oon ihan eksyksissä.
Eihän tietenkään Valencia, Deportivo, Lyon, Marseille, Stuttgart ja Leverkusen ole huippujoukkueita omissa sarjoissaan. :D

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


winorloose
Jäsen
Viestit: 3347
Liittynyt: 14.01.2003, 23:43

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 281

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Smith kirjoitti:Hollannista löytyy 3 huippujoukkuetta, mutta Espanjasta, Ranskasta ja Saksasta vain yksi kustakin - mä oon varmaan missanut jotain.. :shock:

:wink: Itse olen kuullut puhuttavan myös ainakin sellaisista jokkueista kuin Arsenal, Chelsea, ManU, Rosenborg, Celtic, Rangers, Juventus, Roma, Milan jne. jotka ainakin omissa sarjoissaan menestyvät vähintäänkin tyydyttävästi.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

It's not gambling if you always win

Minikommentit


Smith
Jäsen
Viestit: 333
Liittynyt: 08.07.2003, 12:18
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Smith »

winorloose kirjoitti:
Smith kirjoitti:Hollannista löytyy 3 huippujoukkuetta, mutta Espanjasta, Ranskasta ja Saksasta vain yksi kustakin - mä oon varmaan missanut jotain.. :shock:

:wink: Itse olen kuullut puhuttavan myös ainakin sellaisista jokkueista kuin Arsenal, Chelsea, ManU, Rosenborg, Celtic, Rangers, Juventus, Roma, Milan jne. jotka ainakin omissa sarjoissaan menestyvät vähintäänkin tyydyttävästi.
:lol: :lol: :lol:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


cpsof95
Jäsen
Viestit: 432
Liittynyt: 10.11.2003, 17:27
Pisteitä: 4
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cpsof95 »

Tässä yhteydessä siihen "huippujoukkue"-käsitteeseen sisältyy myös suuren yleisön arvostus kyseistä joukkuetta kohtaan. Kyllä esim. Espanjassa Real Madrid on se suurin ja kaunein, muut tulee kaukana perässä. Samoin Lyon ja Stuttgart on kovia joukkueita, mut ei ne kerää samanlaisia suosiota yleisöltä kuin Monaco ja Bayern.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Vaakina
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 13.09.2003, 15:18
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Vaakina »

Aika moni ns. tutkimus on todennut, että minikertoimia pelaamalla odotusarvo menee yli yhden. Varsinkin jos on useampi bookkeri käytössä.

Alla olevan sivuston pitäjällä on systeemi, jossa pelataan kaikki kohteet, joilla vedonvälittäjien kertoimien keskiarvo jää alle 1,25. Tän hetkinen tilanne on 107 vetoa ja palatus 103,73. Viime viikko ei taida olla mukana näissä luvuissa.

Kyllä nää gurujen höpinät suursuosikkien yliarvostamisesta voi jättää omaan arvoonsa.

http://www.football-data.co.uk/

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


winorloose
Jäsen
Viestit: 3347
Liittynyt: 14.01.2003, 23:43

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 281

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Smith kirjoitti:
winorloose kirjoitti:
Smith kirjoitti:Hollannista löytyy 3 huippujoukkuetta, mutta Espanjasta, Ranskasta ja Saksasta vain yksi kustakin - mä oon varmaan missanut jotain.. :shock:

:wink: Itse olen kuullut puhuttavan myös ainakin sellaisista jokkueista kuin Arsenal, Chelsea, ManU, Rosenborg, Celtic, Rangers, Juventus, Roma, Milan jne. jotka ainakin omissa sarjoissaan menestyvät vähintäänkin tyydyttävästi.
:lol: :lol: :lol:

:oops: Kannattaisi meikäläisenkin ehkä lukea ensin hieman huolellisemmin kaikki aiemmat viestit ennen kuin vastaa, sorry.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

It's not gambling if you always win

Minikommentit


Mamba
Jäsen
Viestit: 595
Liittynyt: 11.03.2003, 17:18

Tuotto: +19.96 yks.

Palautus%: 102.00%

Panosten ka: 5.91 yks.

Vetoja: 169

Pisteitä: 208
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Mamba »

Vaakina kirjoitti:Aika moni ns. tutkimus on todennut, että minikertoimia pelaamalla odotusarvo menee yli yhden. Varsinkin jos on useampi bookkeri käytössä.

Alla olevan sivuston pitäjällä on systeemi, jossa pelataan kaikki kohteet, joilla vedonvälittäjien kertoimien keskiarvo jää alle 1,25. Tän hetkinen tilanne on 107 vetoa ja palatus 103,73. Viime viikko ei taida olla mukana näissä luvuissa.

Kyllä nää gurujen höpinät suursuosikkien yliarvostamisesta voi jättää omaan arvoonsa.

http://www.football-data.co.uk/
Testasin excelissä sadalla vedolla tuota systeemiä 1,20:n kertoimella panostettaessa aina 10 prosenttia pelikassasta. Tässä palautusprosentit suhteessa osuneiden vetojen määrään.

90 106,6 %
89 105,8 %
88 104,8 %
87 103,7 %
86 102,2 %
85 101,0 %
84 99,8 %
83 98,5 %
82 97,5 %
81 96,5 %
80 95,4 %


Eli näillä lukemilla pitäisi 87 vetoa sadasta osua, että päästäisiin siihen 103,7% palautukseen. Mutta jo muutama tappioveto kääntää tuloksen miinukselle.

Kyllähän 107:stä vedosta saattaa 87% osua, mutta mun mielestä on utopistista odottaa, että tuhannesta vedosta osuisi 870. Tilastollisesti tolla 107:n vedon otoksella ei ole p...ankaan merkitystä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Vaakina
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 13.09.2003, 15:18
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Vaakina »

Kyllähän 107:stä vedosta saattaa 87% osua, mutta mun mielestä on utopistista odottaa, että tuhannesta vedosta osuisi 870. Tilastollisesti tolla 107:n vedon otoksella ei ole p...ankaan merkitystä.
Otoshan on pieni. Kuten ilmeisesti aina ja ikuisesti. Kolmella edellisellä kaudella otteluita oli 351 ja palautus 105,8%. Mikäli kohteet olivat yliarvostettuja, palautuksen olisi pitänyt olla alle 90%. Joku tilastotieteilijä voisi laskea todennäköisyyden sille, ettei näin käynyt. Itse en enää osaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


cpsof95
Jäsen
Viestit: 432
Liittynyt: 10.11.2003, 17:27
Pisteitä: 4
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cpsof95 »

Ennenku alan tarkemmin analysoimaan, niin tarkotatko tolla palautuksella osuneiden vetojen kerroinsummaa jaettuna pelattujen pelien määrällä? Vai onks siinä laskettu kassalle eksponentiaalista kasvua?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Vaakina
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 13.09.2003, 15:18
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Vaakina »

Ennenku alan tarkemmin analysoimaan, niin tarkotatko tolla palautuksella osuneiden vetojen kerroinsummaa jaettuna pelattujen pelien määrällä? Vai onks siinä laskettu kassalle eksponentiaalista kasvua?
Ymmärsin niin, että kyseessä on kerroinsumma jaettuna pelien lukumäärällä.

Tuossa tarkempaa tietoa
http://pub112.ezboard.com/fpuntersloung ... =490.topic

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mamba
Jäsen
Viestit: 595
Liittynyt: 11.03.2003, 17:18

Tuotto: +19.96 yks.

Palautus%: 102.00%

Panosten ka: 5.91 yks.

Vetoja: 169

Pisteitä: 208
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Mamba »

Vaakina kirjoitti: Kolmella edellisellä kaudella otteluita oli 351 ja palautus 105,8%.
Kieltämättä noi on kovia lukemia. Mutta tosta jutusta selvisi, että kaveri käyttää panoskokona kelly/3:a, eli hänellä täytyy olla myös systeemi vetojen todennäköisyyksien arviointiin. Tuskin hän kuitenkaan kaikkia suursuosikkien voittoja ylikertoimisiksi saa. Ja Kellyllähän alikertoimille ei panosteta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Elvis
Jäsen
Viestit: 259
Liittynyt: 10.02.2003, 15:15
Pisteitä: 2

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Kieltämättä noi on kovia lukemia. Mutta tosta jutusta selvisi, että kaveri käyttää panoskokona kelly/3:a, eli hänellä täytyy olla myös systeemi vetojen todennäköisyyksien arviointiin. Tuskin hän kuitenkaan kaikkia suursuosikkien voittoja ylikertoimisiksi saa. Ja Kellyllähän alikertoimille ei panosteta.
Ei se kyllä nyt ihan noin sano. Sillä on kyllä ilmeisesti jokin systeemi tod näkösyyksien selvittämiseksi, mutta sitä se aikoo käyttää vasta ensi (tällä?) kaudella vedonlyönnissä.
Tossa tutkimuksessa on joka vedossa tietysti sama panos, ei siinä olisi muuten mitään mieltä. Eli toi siis on sama kuin tuo kerroinsumma jaettuna vetojen määrällä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


cpsof95
Jäsen
Viestit: 432
Liittynyt: 10.11.2003, 17:27
Pisteitä: 4
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cpsof95 »

Kaivetaanpa tää topicci esiin, kun tutkailin huippujoukkueiden valtaa tässä illan ratoksi. Oon tässä vähän tuskaillu mun Optimaattorin kanssa, kun se tahkoaa huippujoukkueille aivan huimia prosentteja rupujoukkueita vastaan.

Esim. Chelsea - Aston Villa olis nyt 81,2 - 16,6 - 2,3.

Noh, kattelin kahden viime kauden Valioliigaa, ja kaivoin sieltä esiin pelit, jossa lopullisen sarjataulukon kolme parasta pelas kolmea huonointa vastaan. Saldo oli aika musertava...

Kotikentällä top3 jyräs puhtaasti 18-0-0.

Vieraskentälläkään tappioita ei top3:lle tullu: 12-6-0.

Eli bottom3 pelas top3:a vastaan yhteensä 36 peliä voittamatta yhtäkään! Tilastollisessa mielessä 99%:n varmuudella voidaan sanoa, että näissä peleissä ruputiimeillä on ollu alle 12%:n saumat voittoon. 99,9%:n varmuudella saadaan korkeintaan 18%:n todennäkösyys (jos siis kaikissa peleissä se ois sama).

Otetaanpa mukaan häntäpäästä pari joukkuetta lisää, eli top3 vs bottom5:

Kotikentällä saldo top3:lle on 24-4-2 (80,0-13,3-6,7).

Vieraskentillä top3 saa 18-10-2 (60,0-33,3-6,7).

Eli tasapelit on varsinki ruputiimien kotikentillä vielä mahdollisuuksien rajoissa, mut voitot on aika kaukaista unelmaa. Näin on myös Optimaattori nähnyt asian. Eli tasapelin mahdollisuus ei romahda kovin nopeasti tasoeron kasvaessa, mut altavastaajan voitto-tn tipahtaa komeesti.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


viihdeveto
Jäsen
Viestit: 466
Liittynyt: 07.06.2003, 14:12
Pisteitä: 1

Viesti Kirjoittaja viihdeveto »

"Vieraskentillä top3 saa 18-10-2 (60,0-33,3-6,7)."

Kannattaa huomata tuo korkea tasuriprosentti, usein saa lähellä 4 olevia kertoimia.

Seria A on oma maailmansa, vastaavanlaista tutkimusta tein 5 vuoden otoksella (92-97). Jaoin joukkueet top9 ja bottom9.

bottom9 - top9 15-35-50

top9 - bottom9 75-20-5

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Oliver
Avatar
Jäsen
Viestit: 1330
Liittynyt: 14.01.2003, 12:22
Pisteitä: 263
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oliver »

cpsof95 kirjoitti:Noh, kattelin kahden viime kauden Valioliigaa, ja kaivoin sieltä esiin pelit, jossa lopullisen sarjataulukon kolme parasta pelas kolmea huonointa vastaan. Saldo oli aika musertava...

Kotikentällä top3 jyräs puhtaasti 18-0-0.

Vieraskentälläkään tappioita ei top3:lle tullu: 12-6-0.

Eli bottom3 pelas top3:a vastaan yhteensä 36 peliä voittamatta yhtäkään!
Kamoon mään. Eihän näitä vertailuja tällä tavalla voi tehdä. Top 3 joukkue on top 3 joukkue, koska se on voittanut mitä todennäköisimmin sen bottom 3 joukkueen, joka vastaavasti on bottom 3 joukkue, koska se on hävinnyt mitä todennäköisimmin sille top 3 joukkueelle. Sun pitäis vähintäänkin poistaa siitä sun sarjataulukosta jokaiselta joukkueelta ne top 3:a vastaan pelatut pelit ja laskea peräpään järjestys uudestaan nähdäksesi ne "oikeat" bottom 3 joukkueet.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


cpsof95
Jäsen
Viestit: 432
Liittynyt: 10.11.2003, 17:27
Pisteitä: 4
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cpsof95 »

Ihan hyvä huomio... Toisaalta jos joukkueiden peleistä poistetaan top3:a ja bottom3:a vastaan pelatut pelit, niin pelien määrä vähenee ja sarjataulukon tilastollinen merkitsevyys vähenee samalla. Oishan se toisaalta parempi tehdä niin, mut se on aika paljon työläämpi juttu, enkä usko sen olevan vaivan väärti, koska ton oli tarkotus olla vaan suuntaa antava tulos liigojen sisäisistä tasoeroista. Eli jos liigat ois tasasempia, niin sillon pelattais enemmän ristiin, jollonka tollasia saldoja ei pääsis syntymään.

Tää on taas sivujuonne siinä keskustelussa tasoerojen kertautumisesta, joka on tuolla jossain Vedonlyöntikeskustelu-osiossa. Mä tuskailen tällä hetkellä tän ongelman kanssa, koska tosiaanki Optimaattori sylkee ulos ihan uskomattomia lukemia kärki- ja jumbojoukkueiden välisistä tasoeroista.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Ruud
Jäsen
Viestit: 104
Liittynyt: 04.05.2003, 21:16
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Ruud »

Jos lasketaan top3 valioliigassa pois, niin millainen järjestys sarjataulukossa pitäisi olla että se olisi tasaisempi kuin nyt?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Oliver
Avatar
Jäsen
Viestit: 1330
Liittynyt: 14.01.2003, 12:22
Pisteitä: 263
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oliver »

cpsof95 kirjoitti:Toisaalta jos joukkueiden peleistä poistetaan top3:a ja bottom3:a vastaan pelatut pelit, niin pelien määrä vähenee ja sarjataulukon tilastollinen merkitsevyys vähenee samalla.
Tässä tapauksessahan tulos nimenomaan olisi paljon merkittävämpi, kun ei-riippumattomat pelit poistetaan tulosta vääristämästä.
cpsof95 kirjoitti:Oishan se toisaalta parempi tehdä niin, mut se on aika paljon työläämpi juttu, enkä usko sen olevan vaivan väärti, koska ton oli tarkotus olla vaan suuntaa antava tulos liigojen sisäisistä tasoeroista.
Ei tarvii mennä kuin kaudelle 2002-2003, jossa Leeds voitti vieraissa top 3 joukkueista sekä Arsenalin että Newcastlen. West Ham hoiteli Chelsean (Chelsealle jaettu kolmas tila Newcastlen kanssa kahden pisteen systeemillä), ja Bolton voitti ManUn. Lisäksi Manu vs Villa ja Newcastle vs Villa päättyivät tasuriin. Ilman näitä pelejä peräpää näyttäisi hieman erilaiselta (kaksi pistettä voitosta):

Bolton 32
Villa 31
West Ham 30
Leeds 29
WBA 20
Sunderland 15

Eli jo tämän huikean yhden kauden mittaisen otoksen perusteella saataisiin korjatuksi top 3 vs bottom 3 -jakaumaksi 7-0-2. Ja jos noi kaksi alinta olisivat venyneet edes keskimääräiseen 20:ksi sijoittuneen joukkueen pistemäärään, niin jakauma voisi olla vieläkin kummallisempi.

Tässä vielä keskimääräiset pisteet, kun sarjassa pelaa 20 täysin samantasoista joukkuetta, oikealla todelliset keskiarvot Valioliigasta:

Koodi: Valitse kaikki

48 58
45 53
44 50
43 48
42 45
41 43
40 41
40 40
39 39
38 37
38 36
37 35
36 34
36 33
35 32
34 31
33 30
32 28
31 26
28 23
Huomaa, kuinka lähellä hajonta on toteutunutta. Tommosia bottom 3 ryhmiä ei siis kannata ottaa suoraan toteutuneesta sarjataulukosta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin