Tänään on 16.04.2024, 06:54.

Pikapalaverin paikka Vol.2!!!!!

Yleiseen turisemiseen muustakin kuin pelaamisesta.
Vastaa Viestiin
Jantta
Jäsen
Viestit: 241
Liittynyt: 31.01.2003, 11:47
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Pikapalaverin paikka Vol.2!!!!!

Viesti Kirjoittaja Jantta »

Onko mielestänne mahdollista että jollakin innokkaalla petsarilla riittää ASIAA reilun kymmenen viestin verran per päivä ???????
Olen ollut siinä aatteessa et jengi kirjottaa kun on asiaa ja toiset on pelkästään kanavalla analysoi, mutta mitä järkee on jos jokaisen topicin viimeisen vastineen on kirjoittanut yksi ja sama tyyppi???? Itse kirjotan täällä 99% paskaa mut kirjotanki sitä n. 10/ vuodessa en 10/päivä!!
Miksi matemaattisesti uskomattoman pätevä, mutta urheilullisesti asioista hiukan pihalla oleva henkilö jakaa joka ketjuun provosointiansa?? Mitä mieltä te kanssapelurit olette asiasta???? Onko tämä oikea suunta tälle foorumille??? Kukat kukkioon vapaana muttei tukahduttaen koko kukkaisketoa!!!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6215
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

Jantta yk!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut JussiQ, 22.11.2005, 02:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Minikommentit


Lv
Jäsen
Viestit: 842
Liittynyt: 14.01.2003, 15:45
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Lv »

editoitu. :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut Lv, 05.12.2003, 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Minikommentit


cpsof95
Jäsen
Viestit: 432
Liittynyt: 10.11.2003, 17:27
Pisteitä: 4
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cpsof95 »

Jotenkin tunsin piikin osuvan omalle kohdalleni... :?

En koe olevani syyllinen siihen, jos oon vastuussa topicin viimesestä kirjotuksesta. Enemmänhän syyllisiä on ne, jotka ei jatka keskustelua.

Mitä mun kirjotusten laatuun tulee, niin sitä saa jokainen analysoida omalla kohdallaan. Kumma juttu, ettet ole kritisoinut mitään kommenttejani tuolla keskusteluissa, mutta kuitenkin hyökkäät nyt näin suoraan koko kirjoitteluani vastaan.

Urheilua oon seurannu koko ikäni, mut tiiän, että matikkapuoli on mulle vahvempi. Toisaalta sanoisin, että vedonlyönti on 90% matikkaa ja 10% urheilua. Periaatteessa vedonlyöjän ei tarvitse tietää mitään pelaamansa lajin säännöistä, jos hän pystyy rakentamaan riittävän tarkan mallin pelin tulosten säännönmukaisuuksista. En todellakaan väitä, että Optimaattori ois lähelläkään tätä tavoitetta, mutta tyvestähän sinne puuhun on kiivettävä. Ja luulen, että vedonlyönnin salaisuuksia on kivempi tutkiskella yhdessä kuin yksin.

Ja mitä provosointiin tulee, niin terävät kommentit ja ajatukset sekä ennen kaikkea eriävät mielipiteethän juuri vievät keskustelua eteenpäin. Siinä suhteessa viestisi onkin erittäin ansiokas, vaikka muuten onkin perusteluiltaan hieman ontuva. Keskustelu jatkukoon... :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mamba
Jäsen
Viestit: 595
Liittynyt: 11.03.2003, 17:18

Tuotto: +19.96 yks.

Palautus%: 102.00%

Panosten ka: 5.91 yks.

Vetoja: 169

Pisteitä: 208
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Mamba »

Jos joku ei ymmärrä vedonlyönnillä ja matematiikalla olevaa yhteyttä niin lopettaa haaveileminen voitollisesta pelaamisesta. Matemaattisesti fiksuja tyyppejä ei oo vedonlyöntipalstoilla koskaan liikaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Sukkela
Avatar
Jäsen
Viestit: 4172
Liittynyt: 31.01.2003, 18:58

Tuotto: +119.82 yks.

Palautus%: 101.99%

Panosten ka: 3.00 yks.

Vetoja: 2010

Pisteitä: 22712
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja S.Sukkela »

Oon kyllä hämmästänyt jos pystyt esim. ravi-urheiluun väsäämään ohjelman jonka antamilla prosenteilla pystyt voitolliseen peliin tietämättä itse lajista juuri mitään.

Tosta topicin viimeisestä kirjotuksesta sen verran, että tuo sinun gurulle sen vakio rivistä antama kuittaus oikein ketään hyödytti, siittä ei ainakaan jäänyt muuta kuin keljuilun maku suuhun?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


winorloose
Jäsen
Viestit: 3347
Liittynyt: 14.01.2003, 23:43

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 281

Viesti Kirjoittaja winorloose »

"perseenroiskinta-sarjoissa"

Just, just...eipä parane sitten amatöörien tulla häiritsemään "jenkkiosastolle" kun aateliset keskustelee.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

It's not gambling if you always win

Minikommentit


Malmuth
Jäsen
Viestit: 42
Liittynyt: 08.09.2003, 22:05
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Malmuth »

90 % matikkaa ja 10 % urheilua. No joo mulla nuo luvut on ehkä urheilu 75 % ja muu paska 25 %.

Tosin mun arviot on perseestä vielä monta vuotta, mutta eiköhän ne siitä kovalla työllä vielä parane ja pystyyhän niillä jo voitolliseen peliin, mutta mitä sitten eipä se hirveesti nappaa jos tietää, että ne on kaukana siitä mihin voi pystyä. Kehittyminen omalla kohdalla ei tapahdu paremmalla matemaattisella osaamisella vaan paremmalla joukkueitten ja pelaajien tuntemisella.

Ainoa syy minkä takia harrastan vedonlyöntiä on se, että saan olla tekemisissä jääkiekon ja jalkapallon kanssa ja voin käyttää vuosien varrella kyseisistä lajeista opittua tietoa voitolliseen pelaamiseen.

Muutenkin ihmetyttää se, että URHEILUvedonlyönti on irtaantunut niin kauaksi siitä tärkeimmästä eli urheilusta.

No jokainen taaplaa tyylillään ja voitolliseen tulokseen voi pystyä monella tapaa.

Paras tapa mielestäni on kuitenkin sellainen jossa vankka lajin ja sarjan / sarjojen tuntemus yhdistyy hyvään peliteorian tuntemiseen painottaen kuitenkin sitä urheilullisen puolen jokapäiväistä seuraamista. Urheilullisen puolen lähes kokonaan unohtaminen johtaa vääjäämättä kassan kuihtumiseen.

No nää oli vaan mun mielipiteitä toivottavasti mahdollisimman moni veti herneen nenään niin syntyy kunnon väittely aiheesta kumpi on tärkeämpää vedonlyönnissä URHEILU vai matematiikka.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Lv
Jäsen
Viestit: 842
Liittynyt: 14.01.2003, 15:45
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Lv »

Nyt en ymmärrä? Winorloose ei ilmeisesti ole käynyt pahemmin selaamassa futisfoorumia.. vai oliko tuo joku vastapiikki jostakin muusta?

Moderaattorit saa poistaa näitä minun viestejä jos haluaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


cpsof95
Jäsen
Viestit: 432
Liittynyt: 10.11.2003, 17:27
Pisteitä: 4
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cpsof95 »

Ei huolta, en oo koskemassa korikseen ihan heti. Siinä sotkee kokoonpanotiedot vähän liikaa, eikä niitä oo aikaa selailla koko päivää. :)

Voisinpa tässä verrata urheiluvedonlyöntiä lego-linnan rakentamiseen. Niitä lego-palikoita on tässä tapauksessa joukkueet, pelaajat ja kaikki muut palaset, jotka vaikuttaa lopputulokseen. Mut vaikka kuinka tietäis kaikkien palikoiden värin ja muodon, niin ei se auta, jos ei tiedä, miten niistä syntyy se linna. Tässä kohtaa astuu näyttämölle linnan rakentaja eli matikka. Vasta tää linnan rakentaja näkee niistä palikoista, kuinka hienon linnan niistä saa rakennettua.

Samalla tavalla se ei auta yhtään, vaikka osais luetella kaikki NHL-pelaajat "paremmuusjärjestyksessä", jos ei tiedä, millanen merkitys niillä taidoilla on lopputulokseen. Ja esim. raveissa ei mun tarvii tietää, missä ne lähtöpaikat on, jos mä vaan tutkin, millanen vaikutus lähtöpaikalla on lopputulokseen. Se on sitä tilastollista analyysia. Tietysti joku ravitietäjä saattaa mutulla arvioida, miten hyviä eri lähtöpaikat on, mut niiden vaikutus lopputulokseen on paljon vaikeampi arvioida.

Eihän yleensä ongelma oo arvioida ottelun suosikkia ja altavastaajaa, vaan sitä, miten paljon todennäköisemmin suosikki oikeasti voittaa sen pelin. Sanoisin, että siinä on pakko olla jonkunlaista analyysia ja tilastomateriaalia tukena, muuten voidaan mennä ihan metsään, varsinkin kun kertoimet yleensä ovat hyvin lähellä "totuutta". Tosin varmaan fiksu vedonlyöjä oppii näitä prosentteja arpomaan päässään, mut se vaatii vuosien kokemuksen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6215
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

80% urheilu, 20% matematiikka. Näin mulla on tilanne. Ilman hyvää tuntemusta arvioitavasta sarjasta ei voi päästä maksimaaliseen tulokseen. Toki pelkällä matematiikalla voi päästä ok-tulokseen, mutta pitemmän päälle menetelmä todennäköisesti osoittautuu haavoittuvaksi. Menetelmässä ei ole yhtään inhimillisyyttä, mikä lienee suurin puute.

Mielestäni tärkein työ urheiluvedonlyönnissä (palloilusarjat) on joukkueiden tason määrittäminen. Sen voi tehdä joko matemaattisesti tai omalla tietämyksellään. Itse teen sen sataprosenttisesti omalla tietämykselläni, matematiikkaa käytän sitten tämän tiedon muuntamiseen prosenteiksi.

Jotkut voivat tuntea jonkun sarjan läpikotaisin, mutta ilman minkäänlaista matemaattista osaamista, he eivät pysty hyödyntämään tietojaan juuri ollenkaan. Eli pähkinänkuoressa mielestäni ainoa tapa pitkällä tähtäimellä voitolliseen pelaamiseen on TUNTEA joukkueet, ja OSATA muuntaa tiedot numeeriseen muotoon. Matemaattisen mallin ei tarvitse olla monimutkainen, kunhan se on tehokas. Tästä syystä nuo prosentit, eli 80% ajasta käytän joukkueiden analysoimiseen, eli itse "urheiluun", ja 20% laskentamenetelmien kehittämiseen, ja numeeristen arvioiden valmistamiseen.

Tämä siis oma lähtökohtani. Joku muu voi pärjätä päinvastaisellakin menetelmällä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Malmuth
Jäsen
Viestit: 42
Liittynyt: 08.09.2003, 22:05
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Malmuth »

Asia on just noin omalla kohdallanikin kuin JussiQ kirjoitti.

JussiQ on vaan niin paljon lahjakkaampi kirjoittaja kuin mitä itse olen niin en saannut kirjoitettua sitä noin. Mullakin oli 80-20 ekaksi, mutta muutin sen 75-25 kun luulin, että ne olisivat liian provosoivat prossat.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3193
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

cpsof95:lla on tietysti oma tyylinsä - ja jokaisella on omansa - mutta suosittelisin ylipäänsä ko. henkilölle hieman nöyrempää asennetta. Tuolta vakio-topicista onkin näköjään jo poistettu se suht typerä guruiluviesti. Mielestäni ilmassa on hieman tätä kuuluisaa "kaikkitietävän gurun" -asemaan asettumista suhteellisen kevyillä kannuksilla. On eri asia viedä keskustelua rakentavasti eteenpäin ja viisastella jokaiseen topicciin, varsinkin jos joukkueista ja liigoista ei ole hirveästi tietoa. Kuten sanottu aiemminkin tässä topicissa, ilman joukkueiden ja sarjojen tuntemusta ei välttämättä pitkälle pötkitä.

Kannattaisi rajoittaa muuten tuollaista turhaa höyryämistä ympäri foorumia.

Eipä muuta lappeen Rannasta.

T: Neo

P.S ja omat suhdelukuni...hmm, no jokainen pelattava kohde on aina koneen suositus, mutta en itse vedä yhtään ottelua tutkimatta sen taustoja. Moni kohde jää pois ja monessa panos muuttuu, ja tämä on juuri sitä oman tiedon yhdistämistä konearvioihin. Vaikka silmät kiinni pelaamalla oma kone onkin vielä reilusti plussalla niin uskon että tappioputken iskiessä (tai ei) niin sen oman tuntemuksen lisääminen vie huomattavasti parempiin tuloksiin.

Koneella voi aina laskea vain tiettyyn rajaan asti suuntaa antavia lukemia, mutta jalkapallossakin on niin monta muuta tekijää joita ei koskaan voi muuttaa luvuiksi, että on ihan turha edes väittää koneen koskaan voittavan ihmistä. Toki pelkkä konekin voi jäädä plussalle mutta ei se koskaan niin hyviin lukemiin pääse. Näytti tilastot tai historia mitä hyvänsä niin joka peli on aina uniikki tapahtuma ja pelaajat ovat vain ihmisiä joiden henkiseen tilaankin esim. vaikuttaa niin moni asia mitä ei voi mitata.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


shiirer
Avatar
Jäsen
Viestit: 789
Liittynyt: 14.01.2003, 11:29

Tuotto: +10.34 yks.

Palautus%: 101.08%

Panosten ka: 4.31 yks.

Vetoja: 221

Pisteitä: 215
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja shiirer »

Pakko yhtyä hieman Jantan ja Neon mielipiteisiin. Jotenkin kuitenkin suosittelisin C.lle hieman rauhoittumista. Ei siinä mitään yritystä on, mutta turhaa jauhamista tulee. Itse en enää ainakaan jaksa enää niitä lukea, alussa luin ihan mielenkiinnolla.
Potentiaalia varmaan on, mutta hieman harkintaa ja turhat höyryämiset pois. Eihän nyt yksi mies voi kuitenkaan koneenkaan kanssa järkevästi arvioida useaa kymmentä sarjaa.

Ja tätä ei tarvitse ottaa vittuiluna, ihan muuten vaan kehitysmielessä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Vanhemmat seurannat: viewtopic.php?f=8&t=18

Minikommentit


cpsof95
Jäsen
Viestit: 432
Liittynyt: 10.11.2003, 17:27
Pisteitä: 4
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cpsof95 »

Juu, koitetaan rajottaa... :)

Ensinnäki tota "turhaa jauhamista ja höyryämistä" on tullu harrastettua varmaan pitkälti sen takia, kun on muuten ollu niin tylsää viime päivinä... :? Oon laitellu tonne näkyviin noita Optimaattorin arvioita, jotka monessa kohtaa poikkeaa yleisestä linjasta. Ja niinku on todettu, sellasia arvioita pitäis perustella, ja oon yrittäny tehdä näin. Samoin pelkkien prossien antajalle on "määrätty" velvollisuus selvittää %-koneensa toimintaperiaate. Tän ohjeen mukaan oon kans yrittäny toimia.

Suollan noita Optimaattorin arvioita vähän joka paikkaan sen takia, että saisin nopeammin pelejä siihen seurantaan. Idea olis päästä pelaamaan oikealla kassalla, jos Optimaattorin kyvyt siihen riittävät. En todellakaan tiiä käytännössä mitään jostain Saksan ja Ranskan liigoista, voin vaan todeta, millä perusteella oon ne arviot koneesta ulos saanu.

Enkä todellakaan luule olevani mikään kaikkitietävä guru. Esitän asiani kuitenki suht suoraan. Tekstistä tulee turhan koukeroista, jos lisäilee joka väliin kommentteja "mun mielestä", "en mä nyt tiiä, mut", "ehkä joo, tai sitte ehkä ei". Oon varmaan oppinu tän tyyliin yhestä örkintappopelistä, jota oon pelannu netissä. Siinä sellanen päänaukominen ja suunsoittaminen kuuluu asiaan, ja se otetaan huumorilla. Tietysti siinäki pitää säilyä se kunnioitus muita kohtaan.

Tälle palstalle mä kaipaisin ehkä just enemmän sellasta "aggressiivisuutta" tähän keskusteluun. Useimmat topicit on pelkkää prossien ja pelien luettelua, ja kaikenlainen interaktiivisuus keskustelijoiden välillä on melko lailla vähissä. Kuitenki siitä väittelystä olis tosi paljon hyötyä kaikille osapuolille.

Ei me kuitenkaan olla toistemme vihollisia, vaan meillä on sama päämäärä, joka me voidaan parhaiten saavuttaa joukkueena eikä yksilöinä. Ja kyllä tää porukka tosi hyvältä joukkueelta vaikuttaa, ei voi muuta sanoa. :D

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Terrieri
Jäsen
Viestit: 318
Liittynyt: 02.06.2003, 09:00
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Terrieri »

Mielenkiintoinen keskustelu.

Henkilökohtaisesti voisin sanoa, että mun yksi suurimmista intresseistä tähän urheiluvedonlyöntiin ja nimenomaan SM-liigaan on lähtöisin rakkaudesta lajiin. Urheiluvedonlyönti vain tupsahti joskus silmille ja mielenkiiinnolla aloin hieman tutkimaan, mistä on kysymys. Kuten olen jo aiemmin sanonut, on tämä ensimmäinen kausi, kun teen prosenttiarvioita.

Itsellä oli laskutavat vielä viime kesänäkin perusteita lukuun ottamatta hukassa. Tähän apua saatuani alkoivat prosentitkin muodostua. Miten voin sitten olla plussalla virtuaalikassan kanssa jo ensimmäisellä kaudella? Veikkaanpa, että syy on yksinkertainen, tunnen lajin ja minulla on tietoa pelaajista ym. lajiin vaikuttavista tekijöistä! Matemaattiset lahjat ovat pitkälti sitä, että olen suorittanut koulumatikan aikoinaan kunnialla (eikä tämä sisällä edes lukiomatikkaa).

Mun kaaliin ei mahdu, että täysin matemaattisilla kaavoilla voisi päästä loistavaan tulokseen. Positiiviseen ehkä, mutta koneella kun ei ole (vielä) sitä mutua, tai inhimillistä ajattelukykyä. Väitän, että loistavaan tulokseen pääsemiseen tarvitaan lajin ja pelaajien vähintäänkin hyvä tuntemus ja lisäksi muutama toimiva laskukaava. Tämä ei tarkoita, että pitäisi tietää jokaisen pelaajan statsit tai urakehitys tms.

Minäpä voisin heittää Jussiakin kovemmat prossat peliin, 90-10 :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

Jaahas jaahas...ilmeisesti tämä taulun softa kaipaa killfile -toimintoa osalle käyttäjistä tai miksi sitä nyt ikinä haluaakaan sanoa :wink:

Ja topicissa sivuaiheena olevalle kysymykselle matematiikan ja urheilun suhdeluvusta vedonlyönnissä heitän matetiikka 49% ja urheilu 51%. Aika tasoissa mennään mutta viimeisen sanan sille pelataanko joku kohde vai ei tekee "mieli"...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


R
Jäsen
Viestit: 359
Liittynyt: 09.05.2003, 13:13
Pisteitä: 58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja R »

Aikalailla samoilla linjoilla Terrierin kanssa ollaan...

Oman urheiluvedonlyöni (tuulipukuaikaa ei oteta huomioon :D) urani aloitin muutama vuosi sitten, myönnän että osittain syynä oli halu menestyä taloudellisesti, mutta suuremmassa roolissa oli kyllä mielenkiinto urheiluun.

Alussa aikaa kulu suht reilusti voittavan vedonlyönnin alkeiden opiskeluun, eli puhtaaseen matemaattisten mallien tutkimiseen ja sisäistämiseen. Sisäistettyäni matemaattiset mallit alkoi aika kulua tilastoiden ja taulukoiden tutkimiseen, esim. kotietujen laskeminen yms.

Kun lopulta "lottokone" oli "matemaattisesti valmis" palattiin tavallaan arkeen siinä mielessä että aika alkoi kulua samaan otteluraporttien, kokoonpanojen, siirtouutisten yms. lukemiseen kun ennen ns. valveutumista. Loin joukkueille voimaluvut ihan oman jääkiekko tietämykseni (kyseessä siis sm-liiga) pohjalta.

Omasta mielestäni toi urheilutietämys ja lajin/sarjan seuraaminen on urheiluvedonlyönnissä suuremmassa osassa kun matemaattinen työ. Osittain sen aiheuttaa ihmisen kyky käyttää/siirtää toisten ihmisten aikaan saamia tuloksia. Olen aivan saletti että esim. Kelly on käyttänyt tuhottomasti aikaa matematiikan parissa. Miettikääpä jos jokaisen vedonlyöjän olisi itse tutkittava/oivallettava aivan kaikki matemaattiset mallit joita käyttää. Ei pidä aliarvioida matematiikan merkitystä, se on kehitys joka vaikuttaa tähänki juttuun.

Lopussa ollaan. Tämä kaikki perustuu siis omiin kokemuksiin ja koskee lähinnä voimaluku tyyppistä joukkueiden tasoeron selvitystä. Tämä oli siis oma mielipiteeni asiaan, enkä väitä että se olisi välttämättä oikea.

Omalla kohalla prossat myös n. 85-15

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

-Mahdollisuudet ovat pienet, mutta ne ovat olemassa!-

Minikommentit


gary
Jäsen
Viestit: 520
Liittynyt: 14.01.2003, 09:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja gary »

Itse olen kokeillut molemmat systeemit.

Ensin aluksi oli pelkkää "numerointia" jokunen vuosi, jossa jalkapallossa pääsee hyvin 1.1-1.2 palautukseen. Tosin numerointi tehtiin varmasti erilaisella systeemillä kuin muut.

Sitten se kuitekin alkoi olla tylsää, kun toisaalta harrastuksen pitäisi olla hauskaa, aloin etsiä enemmän syvyyttä numeroihin. Tällöin oli pakko alkaa tutkia erilaisia "kuvioita" kuten paikallisotteluiden, otteluohjelman, pelaajien poissaolojen ja kenttäolosuhteiden vaikutukset numeerisesti. Tällöin jouduin tutustumaan lajiin käytännössä perin pohjin.

Tämän rumban jälkeen huomasin palautus nousi 1.3-1.4 välille, joka näyttää hyvältä, mutta vetojen määrä väheni rajusti eli tuotto pysyi suurinpiirtein samana.

Eli tämän perusteella voisi sanoa karkeasti suhde on 50/50....siis numeroinnin ja sarjaan/lajiin perehtymisen vaikutus.

Joku joskus sanoi, että täydellisen vedonlyöjän täytyy hallita molemmat osa-alueet 100%. Tällaista henkilöä ei ikinä löydy tai en ole vielä nähnyt, mutta yhteistyöllä eri henkilöiden välillä se voisi onnistua.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JV
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 07.09.2003, 16:03
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja JV »

Pääasia että sensuuri pelaa. En vaan ymmärrä mikä viestissäni oli niin hirveetä että se ihan piti poistaa?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Biitti
Jäsen
Viestit: 266
Liittynyt: 01.11.2003, 16:29
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Biitti »

Minä sanoisin, että vedonlyönti on 90% urheilun seuraamista/tietämystä ja 10% matematiikkaa. Varmasti tällaisella pelkällä raa'alla ohjelmalla joka vain laskee prosentit tilastoista voidaan päästä voitolliseen peliin, mutta mitään räjähtävää en usko että näin saadaan aikaan. Itse nostaisin ylivoimaisesti tärkeimmäksi asiaksi sen, että osaa lukea tilastoista/otteluraporteista+muusta, kuinka hyvin joukkue tulee pelaamaan seuraavassa ottelussa. Tässä hyväksi tulemiseen vaaditaan ensinnäkin raudanluja tuntemus kyseisestä lajista ja sitten sitä kosketusta ja kykyä yksinkertaisesti 'nähdä' mikä tulee olemaan joukkueen kunto. Prosentit lasketaan ja kellyllä panostetaan, mutta pitää olla rohkeutta rukata niitä prosentteja oman lajitiedon mukaan. Nämä jutut ovat niin subjektiivia, että ei ole mielestäni järkevä tehdä absoluuttisia sääntöjä "voitosta tiettyä vastaan sen verran plussaa, jne", vaan käyttää näkemystä. Tottakai tämä vaikeuttaa analyyttistä toimintaa, mutta mielestäni muuttujien täydellinen mallintaminen ei ole järkevää niinkin herkässä asiassa kuin urheiluvedonlyönti.

Niin, tämä joukkuepeleistä. Yksilölajeissa tarkka mallinnus saattaa hyvinkin olla avain parhaaseen tulokseen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


200% 60€ vedonlyöntibonus Ninjacasino.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin