Tänään on 29.03.2024, 14:01.

Manuel Consulting

Keskustelua maksullisista vihjepalveluista.
Vastaa Viestiin
mutanen_aapo
Jäsen
Viestit: 3559
Liittynyt: 14.01.2004, 15:48

Tuotto: +115.89 yks.

Palautus%: 101.01%

Panosten ka: 6.84 yks.

Vetoja: 1671

Pisteitä: 4456
Paikkakunta: Fin/Ita

Viesti Kirjoittaja mutanen_aapo »

neoni kirjoitti:Kauan hypetetty Veikkausliigakausi on alkanut ja Aapon vihjeillä tuntuu menevän hyvin!

Tämän päivän vetojen ansiosta palautusprosentti nousi noin 65%:sta jopa 70%:iin kun tappiota tuli _vain_ noin 10 yksikköä!

16 pelatun vedon jälkeen kuoppaa on kaivettu noin 30 yksikön verran ja samat under-vedot kusee jatkuvasti, siitäkin huolimatta, että Aapo niitä kovasti puolustelee.

En ruikuta
En väitä, että parin kierroksen peleistä voi tehdä mitään johtopäätöksiä
Tiedän, että huonoa "tuuriakin" on ollut mukana parissa pelissä
Enkä myöskään väitä olevan Aapoa parempi arvioija
Tiedän myös senkin, että pakko ei ole pelata näillä vihjeillä.
16 vetoa ja 29 yksikköä tappiota. 8 vetoa underille, joista kaksi on osunut puoliksi ja yksi kokonaan. Ja joku tulee avautumaan julkiselle foorumille, vaikka juuri eilen kirjoitin pitkän perustelun alkukauden under-vedoille :roll: Mitäs jos esim. tämän päivän Inter-Mypa olisi päättynyt 1-0 tai 1-1? Niin, tuskin olisit kirjoittanut viestiäsi kun kokonaistulos / undereiden tulos olisi ollut enää niukasti tappiollinen.

Laitanpa nyt vielä perusteluni tänne kaikille nähtäväksi:
Aapo kirjoitti:Moi,

Minulle on tullut pari kysymystä noista isoista prosenteista undereille
(luonnollisesti, kun parit ekat vedot ovat paukkuneet ohi :D), joten
ajattelin kertoa niistä hieman lisää.

Yleinen fakta on lähes sarjasta riippumatta se, että otteluissa
nähdään keskimäärin yhä enemmän maaleja mitä pidemmälle kausi
etenee. Syitä löytyy paljon puoltamaan tilastojen osoittamia lukemia.
Alla pari tärkeintä syytä alkukauden vähämaalisuudelle:

* Alkukaudella peli ei ole vielä valmista ja näin ollen se menee
helposti epämääräiseksi roiskimiseksi, kun pelitapa on vielä
hakusessa. Rikkoa kun on niin paljon helpompaa kuin rakentaa! Tätä
kohtaa miettiessä täytyy kuitenkin ottaa huomioon mitä on tehty ennen
kautta. Esimerkiksi vuodesta 2004 asti Liigacup on pelattu keväällä
ennen kautta, jonka voisi olettaa valmistavan joukkueita hyvin
liigakauden alkuun ja näin ollen tehdä alkukaudesta overimman.
Tilastot näyttävät päin vastaista, mutta parin sadan matsin
otoksista ei voikaan tehdä vielä pitäviä johtopäätöksiä. Asia on
kuitenkin hyvä laittaa korvan taakse, puolin jos toisin.

* Kentät & sääolosuhteet. Kentät ovat alkukaudesta monilla
paikkakunnilla huonossa kunnossa, josta kertoo tälläkin kaudella monet
ottelusiirrot. Huonokuntoinen kenttä tekee maasyötöistä ja
yleensäkin pelinrakentamisesta erittäin haastavaa, jolloin peli menee
taas pallon roiskimiseksi target-kärjille. Kylmän ilman vaikutus voi
olla minimaalinen, mutta aivan varmasti kesällä 20 asteen
lämpötilassa peli on suurimaalisempaa johtuen useista, jopa
mentaalisistakin syistä.

Asiaa voidaan lähteä tarkastelemaan myös toisesta suunnasta:

Liigan keskiarvoihin verrattuna, kesä on hieman suurimaalisempi kuin
koko kausi. Samoin pari viimeisintä kuukautta menevät vielä enemmän
overimpaan keskiarvoista. Parin viimeisen kuukauden selvän overisuuden
selittää lähes täysin motivaatiotekijät, mikä on nähtävissä
niin veikkausliigoissa kuin premiereissäkin. Paljon
pakkovoitto-matseja, joissa usein toinen osapuoli on vielä
motivaatioton keskikastin joukkue, joten ei ihme että verkko heiluu
tuolloin eniten.

Noh, kausi kestää siis kuusi kuukautta. Jos kerran kesä
(kesä-elokuu) on hieman normaalia overimpaa ja syksy (syys-lokakuu)
vielä hieman selkeämmin overimpaa verrattuna liigan keskiarvoihin,
niin jossain on mentävä selkeästi keskiarvon alapuolelle! Tämä
jakso sijoittuu siis tuonne aivan kauden alkuun (huhti-toukokuu),
jolloin erot keskiarvoihin on todella suuret. Under-vähennykset ovat
suurimmat ensimmäisillä kierroksilla ja pienenevät koko ajan kesää
kohti mentäessä, ei nyt ihan lineaarisesti mutta kuitenkin, joten ei
ihme että alkukaudella prosentit undereille liikkuu ymmärryksen
rajamailla :)

Suurin virhe on ruveta vähentämään robottimaisesti tietty
prosenttiyksikkö underimpaan/overmpaan matsista riippumatta, ainoastaan
ajankohtaa katsomalla. Ottelukohtaisesti lukema täytyy miettiä aina
uudelleen, koska sillä on hyvinkin paljon merkitystä, pelataanko
ottelu huonokuntoisella Hietalahden nurmella vai Finskin tekonurmella.

Miksi sitten bookkerit eivät huomioi asiaa jos kerran erot ovat näin
selvät?

Niinpä. Tunnen muutaman ammattilaisvedonlyöjän, jotka löytävät
myös paljon pelattavaa totalseista alku- ja loppukaudella juuri
samoista syistä johtuen. Uskon myös vahvasti minulla olevan tieto- ja
taitoetu muihin laskijoihin/bookkereihin verrattuna, mitä nyt olen
pariin näillä perinteisillä bookkereilla toimivaan laskijaan
tutustunut. Aasialaisten firmojen laskijoista minulla ei ole mitään
hajua, mutta eiköhän ne ole aika pitkälle samassa kastissa muiden
kanssa, järjestelmän ollessa vain täysin erilainen tietynlaisin
"totalisaattorikertoimin", joiden avulla koitetaan muokata kertoimet
pelaajien avulla mahdollisimman lähelle oikeaa, ennen kuin nostetaan
limitit ylös. Näissäkin on toki eroavaisuuksia bookkereiden
välillä.

Itselläni ei ole monien muiden tavoin tapana kaunistella prosentteja
bookkereiden keskiarvon suuntaan, vaan jos saan jollekin kohteelle 65%
pitkän mietinnän jälkeen, niin se on sitten 65%, vaikka tarjolla
olisi >2,00 kertoimia. Tämän takia on kuitenkin olemassa maxbet, eli
10/10, jottei yhteen kohteeseen tule "kellytettyä" 20/10 vetoja ja
hävittyä arvointivirheen takia suurta osaa kassasta. Itse pysyn
kuitenkin todella vahvasti arvioitteni takana, josta kertoo mm. se,
että olen nytkin lyönyt ja lyön noihin moniin super-undereihin 15/10
vetoja, koska ovat mielestäni niin hyviä. Itse en usko siihen, ettei
markkina voisi olla pahastikin pielessä varsinkaan pienessä
Veikkausliigassa, vaikka se keräisikin suuren volyymin kesällä.
neoni kirjoitti:MUTTA

Ihmettelen Aapon jääräpäisyyttä vihjata 10/10 vetoja undereihin, vaikka pelit tähän asti ovat olleet paikoitellen suurimaalisia. Pitäisikö jo ihan riskinhallinan perusteella tipsata pienemmällä panoksella, siitäkin huolimatta, että "tietää" arvioidensa olevan kohdallaan.
Pitäisikö minun heittää parin viikon alustava työ hukkaan ja tyytyä peesailemaan markkinaa, vaikka omat tutkimukseni näyttäisivät muuta? Heikoilla jäillä ollaan, jos heitetään satojen otteluiden otoksista tehdyt tutkimukset romukoppaan ja ruvetaankin vetämään muutaman hassun matsin perusteella overeita tms yhtä tyhmää. Riskienhallinta on ollut parin vuoden ajan ihan hyvin itselläni kohdallaan, joten enpä taida siihenkään tehdä muutoksia 16 pelin perusteella..!?!
neoni kirjoitti:Muistuttaisin vielä, että maksullisen palvelun toiminnalle ja sen tulevaisuudelle on äärimmäisen tärkeää, että kauden ja yrityksen aloitus onnistuu. Tämä jo siitäkin syystä, että tappiollisella seurannalla ei yleensä asiakkaita houkutella. Miettisin hieman panostusstrategiaa jo ihan tältäkin kantilta.

Onnea Aapolle loppukaudelle, mutta muistutan vain, että malttia kannattaa olla mukana. Ehkä on syytä myös muuttaa markkinointia foorumihehkuttelusta nöyrempään suuntaan.
Mihin perustat kauden alotuksen onnistumisen olevan erittäin tärkeää? Itse ainakin olen kokenut kannattavammaksi seurata peesattavaa hiukan pidemmällä otoksella ja samaa hain itsekin, kun tarjosin vain koko kauden mittaisen paketin. Veikkausliigaan en enää ota uusia asiakkaita olipa seuranta sitten mitä tahansa ja panostus-strategisista asioista voidaan jatkaa vaikka mesessä / maililla. Kiinnostava aihe, johon olen siihenkin omasta mielestäni aika hyvin perehtynyt!

Olen mielestäni markkinoinut juurikin seurantoihini ym faktoihin vedoten. Mitään asiaankuulumatonta "foorumhehkuttelua" en ole mielestäni harrastanut.. voisitko ystävällisesti laittaa tällaisiin linkkejä?

Jos tunnet olevasi erittäin pahasti kusetettu tms, niin voin kyllä perua tilauksesi ja palauttaa koko summan tilillesi. Mieluummin noin, kuin että tarvitsee kuunnella asiatonta vittuilua varsinkaan julkisella foorumilla. Voin jopa suositella tilauksen peruuttamista ja kehottaa opiskelemaan kesän ajan vedonlyönnin oppaista edellä mainittuja asioita.

Anteeksi viestini suorasukaisuus, mutta jotenkin en vain ymmärrä täysin avautumistasi :roll:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Grot voisi palauttaa neonille parikymmentä yksikköä. 20 eurolla saa saatanan monta tikkaria.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


HR Juz
Jäsen
Viestit: 2433
Liittynyt: 17.08.2006, 14:59

Tuotto: +755.32 yks.

Palautus%: 102.12%

Panosten ka: 7.33 yks.

Vetoja: 4853

Pisteitä: 8681

Viesti Kirjoittaja HR Juz »

neoni kirjoitti: En ruikuta
En väitä, että parin kierroksen peleistä voi tehdä mitään johtopäätöksiä
Tiedän, että huonoa "tuuriakin" on ollut mukana parissa pelissä
Enkä myöskään väitä olevan Aapoa parempi arvioija
Tiedän myös senkin, että pakko ei ole pelata näillä vihjeillä.

MUTTA
Oisit voinut suurentaa fontin koko tuohon mutta-sanaan. Oli meinaan niin iso mutta ...

Mäkin laitoin pernaruttokirjeen aapolle alle 20 pelin jälkeen, koska ne on mennyt niin paskasti, vaikka en edes palvelua tilaa!!! :roll: :lol:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


stags
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 30.03.2004, 21:02
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja stags »

No voi v.... eikös toi jo kerro jotain palvelun tasosta kun kaveri kommentoi omia arvioitaan täällä esim. esbc:ltä et saa mitään vastausta kovin vähän on pelejä pelattu veikkausliigassa vuonna 2009 mites muuten total ctrl on sculannut kauden alun.

PS.SORI PILKKUJEN ja PISTEITTEN PUUTE EI VAAN JAKSA

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mika Ässä
Jäsen
Viestit: 5609
Liittynyt: 05.05.2004, 19:39
Pisteitä: 9
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mika Ässä »

Tämä ei Manuel Consulting -ketjuun juuri liity joten kommentoin vain pikaisesti
stags kirjoitti:kovin vähän on pelejä pelattu veikkausliigassa vuonna 2009 mites muuten total ctrl on sculannut kauden alun.
Etusivujen seurannasta päätellen TOTAL CTRL on Veikkausliigan lyhyen alkukauden ajan onnistunut väistämään pahimmat karikot.

Enemmän Manuel Consultingin asiaa, kun ynnäilee noita Aapon tuloksia, voi vaikka antaa seurannoille painoarvoa just sen verran kun kummallakin kaudella on ollut vetoja, tämä kausi
mutanen_aapo kirjoitti:16 vetoa
ja viime kausi
mutanen_aapo kirjoitti:284 vetoa
Palautus 110,7%
Tulos +189,8 yks.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Sen ajan minkä itse olen tätä foorumia tahkonnut voin sanoa, että Aapo on tähän mennessä lahjakkain kaveri johon olen tutustunut.

Aapon "itsemurhataktiikka" 10/10 tai 15/10, jota ei ole olemassa (mulla kerran kahteen vuoteen, ja juuri näin) tuskin syö peesihaluja, kunhan homma toimii.

Joskus tämäkin allekirjoittanut vanha rouva joutuu kysymään, tai toteamaan omia näkemyksiään, mutta Aapolla on heti vastakysymys tai perustelu hollilla. Toi mies tutkii oikeasti näitä enemmän kuin huora vitunseinämiään.

Ehdotus Aapolle. Hinta kiloon niin marisijat putoo.

Ja mä todellakin olen Aapon sanansaattaja,

YU & Talvi -Henri

ps.lokille toki ikiterveiset, myös mies paikallaan

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


moderator
Avatar
Moderaattori
Viestit: 1762
Liittynyt: 19.02.2004, 11:15
Pisteitä: 1024
Paikkakunta: homeless
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moderator »

Muistutus tähänkin ketjuun, että koitetaan pysyä aiheessa, ja jos tulee asiasta uusia aiheita mieleen, niin avataan niistä rohkeasti vain uusia ketjuja.

Keskustelua Under-vetojen mielekkyydestä alkukaudella voi jatkaa vedonlyöntikeskustelun puolella.

Terv. Moderaattorit.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


squeeze
Jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 11.02.2007, 11:35
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja squeeze »

Nyt kun Locci on lentänyt vittuun niin uskallan työntää lusikkani tähän soppaan. Tuossa kritiikissä on mielestäni kumminkin totuuden siemen siinä mielessä, että noi 10/10 vedot tuottaa tappiota. Kuten kokonaisuudessaan kaikki keskiarvo panosta isommat panostukset. Mistä on sitten luonnollisesti seurauksena, että tasapanoksilla pelaten Aapon setit palauttaa paremmin kuin panossuosituksin. Itse olen jo jonkin aikaa lätkinyt tasapanoksin näitä ja pystynyt niin tehden korvaamaan sen mitä olen kertoimissa hävinnyt. Tästä kumminkin muodostuu yhdenlainen paradoksi kun, jos luottaa arvioihin, pitäisi myös pystyä luottamaan panostukseen. Sidoksissa kun toisiinsa ovat. Eli mulla on kyllä näkemys, että silloin kun poiketaan kunnolla markkinasta ollaan enemmän tai vähemmän metsässä.

Tämä ei nyt ole mitään vittuilua vaan olen erittäin tyytyväinen asiakas. Ja tulen olemaan jatkossakin asiakas. Mutta ajattelin, että rakentavan kritiikin kautta olen jatkossa entistä tyytyväisempi asiakas :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mutanen_aapo
Jäsen
Viestit: 3559
Liittynyt: 14.01.2004, 15:48

Tuotto: +115.89 yks.

Palautus%: 101.01%

Panosten ka: 6.84 yks.

Vetoja: 1671

Pisteitä: 4456
Paikkakunta: Fin/Ita

Viesti Kirjoittaja mutanen_aapo »

squeeze kirjoitti:Nyt kun Locci on lentänyt vittuun niin uskallan työntää lusikkani tähän soppaan. Tuossa kritiikissä on mielestäni kumminkin totuuden siemen siinä mielessä, että noi 10/10 vedot tuottaa tappiota. Kuten kokonaisuudessaan kaikki keskiarvo panosta isommat panostukset. Mistä on sitten luonnollisesti seurauksena, että tasapanoksilla pelaten Aapon setit palauttaa paremmin kuin panossuosituksin. Itse olen jo jonkin aikaa lätkinyt tasapanoksin näitä ja pystynyt niin tehden korvaamaan sen mitä olen kertoimissa hävinnyt. Tästä kumminkin muodostuu yhdenlainen paradoksi kun, jos luottaa arvioihin, pitäisi myös pystyä luottamaan panostukseen. Sidoksissa kun toisiinsa ovat. Eli mulla on kyllä näkemys, että silloin kun poiketaan kunnolla markkinasta ollaan enemmän tai vähemmän metsässä.

Tämä ei nyt ole mitään vittuilua vaan olen erittäin tyytyväinen asiakas. Ja tulen olemaan jatkossakin asiakas. Mutta ajattelin, että rakentavan kritiikin kautta olen jatkossa entistä tyytyväisempi asiakas :wink:
Kiitos palautteesta! Erittelin koko kauden ajalta sarjoittain eri panoskokojen palautukset ja tulokset näyttävät seuraavaa (panoskoko, pelatut yksiköt, voitetut yksiköt):

La Liga:

10 270 274,24
9 99 136
8 152 182,28
7 161 107,53
6 294 346,73
5 275 359,97
4 240 255,62
3 273 263

= 109,1%

Premier League:

10 480 428,32
9 126 78,82
8 168 176,64
7 266 279,61
6 246 299,8
5 250 301,68
4 252 281,67
3 288 353,76

= 106,0%

Serie A:

10 630 568,03
9 153 165,79
8 152 127,46
7 189 242,43
6 270 256,68
5 295 319,62
4 248 289,84
3 237 204,81
2 2 2

= 100,0%

Keskiarvopanos kaikista sarjoista 5,3.

Kaikki keskiarvopanosta isommalla pelatut:

In 3656,00
Out 3670,36
Palatus 100,39%

Eli tappiolle isot pelitkään eivät ole jääneet, mutta voitot on kyllä selvästi tehty 3-5 yksikön panoksilla. Vetoja kaikkiaan 1081.

Pitäisikö tulokseen sitten reagoida? Otos ei nyt kauhean iso edelleenkään ole.. Tämä kausi nyt mennään ainakin näin ja katsellaan jos tuohon jotain muutosta tarvitsisi tehdä, esim hieman enemmän tasapanostus-muotoon..? Toisaalta arvioidenkin pitäisi hieman kehittyä koko ajan, joten en tiedä onko se sitten pidemmän päälle järkevää lähteä vetämään panoksia kohti samaa kokoa. Kommentteja ja yleistä mutuilua otetaan mielellään vastaan :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Zizou
Avatar
Jäsen
Viestit: 914
Liittynyt: 18.12.2003, 12:02
Pisteitä: 840
Paikkakunta: Jumpan Kulma

Viesti Kirjoittaja Zizou »

mutanen_aapo kirjoitti:
squeeze kirjoitti:Nyt kun Locci on lentänyt vittuun niin uskallan työntää lusikkani tähän soppaan. Tuossa kritiikissä on mielestäni kumminkin totuuden siemen siinä mielessä, että noi 10/10 vedot tuottaa tappiota. Kuten kokonaisuudessaan kaikki keskiarvo panosta isommat panostukset. Mistä on sitten luonnollisesti seurauksena, että tasapanoksilla pelaten Aapon setit palauttaa paremmin kuin panossuosituksin. Itse olen jo jonkin aikaa lätkinyt tasapanoksin näitä ja pystynyt niin tehden korvaamaan sen mitä olen kertoimissa hävinnyt. Tästä kumminkin muodostuu yhdenlainen paradoksi kun, jos luottaa arvioihin, pitäisi myös pystyä luottamaan panostukseen. Sidoksissa kun toisiinsa ovat. Eli mulla on kyllä näkemys, että silloin kun poiketaan kunnolla markkinasta ollaan enemmän tai vähemmän metsässä.

Tämä ei nyt ole mitään vittuilua vaan olen erittäin tyytyväinen asiakas. Ja tulen olemaan jatkossakin asiakas. Mutta ajattelin, että rakentavan kritiikin kautta olen jatkossa entistä tyytyväisempi asiakas :wink:
Kiitos palautteesta! Erittelin koko kauden ajalta sarjoittain eri panoskokojen palautukset ja tulokset näyttävät seuraavaa (panoskoko, pelatut yksiköt, voitetut yksiköt):

La Liga:

10 270 274,24
9 99 136
8 152 182,28
7 161 107,53
6 294 346,73
5 275 359,97
4 240 255,62
3 273 263

= 109,1%

Premier League:

10 480 428,32
9 126 78,82
8 168 176,64
7 266 279,61
6 246 299,8
5 250 301,68
4 252 281,67
3 288 353,76

= 106,0%

Serie A:

10 630 568,03
9 153 165,79
8 152 127,46
7 189 242,43
6 270 256,68
5 295 319,62
4 248 289,84
3 237 204,81
2 2 2

= 100,0%

Keskiarvopanos kaikista sarjoista 5,3.

Kaikki keskiarvopanosta isommalla pelatut:

In 3656,00
Out 3670,36
Palatus 100,39%

Eli tappiolle isot pelitkään eivät ole jääneet, mutta voitot on kyllä selvästi tehty 3-5 yksikön panoksilla. Vetoja kaikkiaan 1081.

Pitäisikö tulokseen sitten reagoida? Otos ei nyt kauhean iso edelleenkään ole.. Tämä kausi nyt mennään ainakin näin ja katsellaan jos tuohon jotain muutosta tarvitsisi tehdä, esim hieman enemmän tasapanostus-muotoon..? Toisaalta arvioidenkin pitäisi hieman kehittyä koko ajan, joten en tiedä onko se sitten pidemmän päälle järkevää lähteä vetämään panoksia kohti samaa kokoa. Kommentteja ja yleistä mutuilua otetaan mielellään vastaan :)
Itse muotoilisin asian näin, että jos tässä vaiheessa kautta (koskien eurosarjoja) syntyy niin merkittävä ero markkinoihin, että saa/joutuu panostamaan 10/10 (mikä on vissiin paljon), täytyy takataskussa olla jotain infoa, mitä markkinoilla ei ole. Ja kun kausi on melkein phuketissa, voi olla vaikea sellaista infoa omata? Ellei ole sitten kyse aivan early-lineistä, jotka joku bookkeri on sylkäissyt ulos tutkimatta esim edellisen sarjakierroksen tapahtumat (pelikiellot, loukkaantumiset yms).

Aivan eri asia on sitten alkukausi, siirtoikkunan aika jne
Ja toinen aika on sitten "motivaation vaikutus" kauden lopussa - toinen laskee enempi kuin toinen merkitystä sille ja tälle.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


squeeze
Jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 11.02.2007, 11:35
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja squeeze »

Tuo väitteeni siitä, että keskiarvopanosta isommat vedot tuottaisi tappiota perustui siihen kun itse merkkaan jälkikäteen tulleet panoksen lisäykset erilliseksi vedoiksi. Jos vaikka earlyssä lyödään 4/10 kertoimeen 1,83 ja updatessa toiset 4/10 kertoimeen 1,84, merkkaan itse seurannoissani ne kahdeksi erilliseksi vedoksi. Kun taas palvelun tarjoajan virallisessa seurannassa ovat yksi 8/10 veto kertoimeen 1,835. En ollut aiemmin huomannut tätä merkkaustapa eroa joten vähän mun paha.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


novanteri
Jäsen
Viestit: 238
Liittynyt: 31.05.2003, 02:42
Pisteitä: 29
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja novanteri »

Tänään taas nähtiin, että ei tota underia ole ihan hatusta vedetty!!!! ...ja kassa vaan paisuu :D .

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


veijo vetaja
Jäsen
Viestit: 42
Liittynyt: 03.05.2009, 19:00
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja veijo vetaja »

Kuva

Tässä oman vetokassan kehitys (pelimerkeissä, ei uniteissa) manuel consulting -vinkeillä, max bet 3,5-4,5% kassasta, nyt pienempään päin menossa. Kassan kasvu noin 55%.

edit: mukana siis kaikki kolme euroliigaa ja veikkausliiga

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


hjalamari
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 21.02.2008, 14:29
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja hjalamari »

veijo vetaja kirjoitti:
Tässä oman vetokassan kehitys (pelimerkeissä, ei uniteissa) manuel consulting -vinkeillä, max bet 3,5-4,5% kassasta, nyt pienempään päin menossa. Kassan kasvu noin 55%.

edit: mukana siis kaikki kolme euroliigaa ja veikkausliiga
Onneekasti et näköjään pelannut 6-8.3 jolloin oli suurin kuoppa so far. Alas tultiin noin 40u :)

Tämän kuopan kanssa kassa olisi kasvanut "vain" 25%.

Oletuksella 0,03% = 1u.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mutanen_aapo
Jäsen
Viestit: 3559
Liittynyt: 14.01.2004, 15:48

Tuotto: +115.89 yks.

Palautus%: 101.01%

Panosten ka: 6.84 yks.

Vetoja: 1671

Pisteitä: 4456
Paikkakunta: Fin/Ita

Viesti Kirjoittaja mutanen_aapo »

hjalamari kirjoitti:
veijo vetaja kirjoitti:
Tässä oman vetokassan kehitys (pelimerkeissä, ei uniteissa) manuel consulting -vinkeillä, max bet 3,5-4,5% kassasta, nyt pienempään päin menossa. Kassan kasvu noin 55%.

edit: mukana siis kaikki kolme euroliigaa ja veikkausliiga
Onneekasti et näköjään pelannut 6-8.3 jolloin oli suurin kuoppa so far. Alas tultiin noin 40u :)

Tämän kuopan kanssa kassa olisi kasvanut "vain" 25%.

Oletuksella 0,03% = 1u.
Paras aikaväli tarkasteluun olisi tietenkin sieltä joulukuun alusta :) Keskellä hypänneiden statsit voivat luonnollisesti vaihdella paljonkin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mutanen_aapo
Jäsen
Viestit: 3559
Liittynyt: 14.01.2004, 15:48

Tuotto: +115.89 yks.

Palautus%: 101.01%

Panosten ka: 6.84 yks.

Vetoja: 1671

Pisteitä: 4456
Paikkakunta: Fin/Ita

Re: Manuel Consulting

Viesti Kirjoittaja mutanen_aapo »

Kausi 08-09 saatiin vihjepalvelun eurofutisten osalta viime viikonloppuna päätökseen, joten nyt on pienen loppukatsauksen aika. Samalla kuitenkin suunnataan katseita jo hieman tulevaankin.

Kausi 2008-2009

Mennyt kausi oli erittäin onnistunut ja opettavainen monista eri syistä johtuen. Heti alkukaudella huomasin olevani oikealla tiellä kun osumia napsui, mikä vain lisäsi motivaatiota. Voitot ovat ilman muuta paras motivaation nostaja, mikä omalla kohdallani tarkoittaa työn mielekkyyttä, ei niinkään tasoa. Pahempia notkahduksia ei tullut ja tekemisen taso pysyi kiitettävällä tasolla koko syksyn. Hyvän tuloksen myötä päätin maksullistaa vihjeeni joulukuussa, koska luotto omaan tekemiseen oli jo niin korkealla loistavan Veikkausliigakauden, kesän, ja hyvän ensimmäisen europuolikkaan johdosta, että uskalsin hypätä ilmaisvihjailusta astetta kovempaan maailmaan. Joulukuun ilmaisjakso menikin paremmin kuin hyvin, joka toi mukavasti asiakkaita remmiin. Tuolloin myös alkoi minulla toistaiseksi uran tärkein puolen vuoden jakso: halusin näyttää pystyväni tekemään tulosta myös vihjaajana! Menestys oli luonnollisesti vaihtelevaa yksittäisinä viikkoina, mutta kokonaisuus pysyi koko ajan vähintään muutaman kymmenen yksikköä plussalla. Se varianssi: yksi vaikeimmista ja toisaalta hienoimmista asioista koko vedonlyönnissä!

Näin kauden jälkeen kannattaa myös miettiä mitä siitä jäi tuloksen lisäksi käteen. Itse koin kehittyväni huikeasti varsinkin motivaatiomatsien arvioinnissa. Loppukauden loistava tulos oli yksi parhaista asioista itselleni koko kaudella, kun selvästi pystyin lyömään markkinan kauden vaikeimmissa otteluissa.

Vihjepalvelun virallinen seuranta eurosarjoista (Joulukuu 2008 ->):

La Liga:
238 bets
Return% 106,8%
Result +80,58 units

Premier League:
208 bets
Return% 110,7%
Result +107,80 units

Serie A:
244 bets
Return% 102,3%
Result +32,08 units

TOTAL:
690 bets
Return% 106,2%
Result +220,46 units

Alkukauden tosiaan vihjasin ilmaiseksi ylikerroin.comissa, joten pistetään tähän perään vielä seuranta, jossa nekin pelit mukana:

La Liga:
383 bets
Return% 109,1%
Result +181,73 units

Premier League:
409 bets
Return% 106,5%
Result +144,76 units

Serie A:
419 bets
Return% 102,0%
Result +47,02 units

TOTAL:
1211 bets
Return% 105,6%
Result +373,51 units

Tulos on suht odotettu, vaikka mitään tavoitelukuja en itse tykkääkään asettaa, koska siihen vaikuttavia asioita on niin paljon. Lähtökohtaisesti tuollaiseen 106% palautukseen olen erittäin tyytyväinen ja jos saan pidettyä saman tason, niin se kelpaa paremmin kuin hyvin :)

Kausi 2009-2010

Ensi kautta en ole vielä lyönyt kaikilta osin lukkoon, joten nyt teillä on hyvä paikka tuoda esiin omia näkemyksiä ja toivomuksia vihjepalvelua koskien! Sarjat pysynevät erittäin suurella todennäköisyydellä samana, mutta muilta osin on vielä pohdittavaa (hinta, asiakasrajoitukset, paketit jne). Pohdintoja helpottaakseni, toivoisinkin mahdollisimman paljon kommentteja, sekä ALUSTAVIA ilmoittautumisia ensi kaudelle. Ilmoittautua voi laittamalla mailia osoitteeseen betting@winnergambling.com. Otsikoksi Kausi 2009-2010 ja viestikenttään nimi, sekä omia toiveita etc. Ilmoittautuminen ei velvoita mihinkään, mutta käytän niitä apuna suunnitellessani tulevaa kautta. Asiakasrajoitusten voimaan astuessa ensisijaisesti palveluun otan 1) vanhat asiakkaat 2) alustavasti ensiksi ilmoittautuneet.

Hyvää kesää! 8--)

Terveisin,
Aapo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mutanen_aapo
Jäsen
Viestit: 3559
Liittynyt: 14.01.2004, 15:48

Tuotto: +115.89 yks.

Palautus%: 101.01%

Panosten ka: 6.84 yks.

Vetoja: 1671

Pisteitä: 4456
Paikkakunta: Fin/Ita

Re: Manuel Consulting

Viesti Kirjoittaja mutanen_aapo »

mutanen_aapo kirjoitti:Kausi 2009-2010

Ensi kautta en ole vielä lyönyt kaikilta osin lukkoon, joten nyt teillä on hyvä paikka tuoda esiin omia näkemyksiä ja toivomuksia vihjepalvelua koskien! Sarjat pysynevät erittäin suurella todennäköisyydellä samana, mutta muilta osin on vielä pohdittavaa (hinta, asiakasrajoitukset, paketit jne). Pohdintoja helpottaakseni, toivoisinkin mahdollisimman paljon kommentteja, sekä ALUSTAVIA ilmoittautumisia ensi kaudelle. Ilmoittautua voi laittamalla mailia osoitteeseen betting@winnergambling.com. Otsikoksi Kausi 2009-2010 ja viestikenttään nimi, sekä omia toiveita etc. Ilmoittautuminen ei velvoita mihinkään, mutta käytän niitä apuna suunnitellessani tulevaa kautta. Asiakasrajoitusten voimaan astuessa ensisijaisesti palveluun otan 1) vanhat asiakkaat 2) alustavasti ensiksi ilmoittautuneet.

Hyvää kesää! 8--)

Terveisin,
Aapo
Terve,

Kaudeksi 2009-2010 tulevat muutokset, jotka olen tehnyt palautteiden ja omien päätöksieni pohjalta:

*Myyn kauden kahdessa osassa. Ensimmäinen osa kattaa pelit joulutaukoon
asti ja toinen osa loppukauden, eli toukokuussa pelattaviin viimeisiin
peleihin saakka. Ensimmäistä osaa koskevat säännöt alempana. Toisen
osan myyntiin voi mahdollisesti tulla muutoksia useista eri syistä
johtuen, mutta siitä enemmän, sanotaanko joulukuussa.

*Asiakkaan täytyy ostaa kaikki kolme liigaa puoleksi vuodeksi, eli
joulutaukoon saakka.

*Hinta on 850e (200e / kk + elokuu 50e). Summan voi maksaa joko
kerralla, tai kolmessa osassa, jolloin eräpäivät ja summat ovat 15.8.
250e, 30.9. 300e ja 15.11. 300e.

*Asiakasrajoitus, max 30 asiakasta. Järjestyksessä: 1. vanhat/nykyiset
asiakkaat 2. alustavasti eurosarjojen ostajiksi ilmoittautuneet 3.
myöhemmin ilmoittautuneet, joille paikkoja jäänee maksimissaan
muutama.

*Vihjeet tulevat viime kauden tapaan, eli *earlyt* tiistaisin klo. 24:00
(GMT +3), sekä *updatet* pelipäivän aamuna klo. 12:00 (GMT +3)
mennessä. Useimmiten vihjeet tulevat tiistaisin iltapäivällä ja
pelipäivän aamuna 9:00-11:30 (GMT +3) välillä.

*Aikataulutus tulee mukaan Veikkausliigan tapaan, eli puolta tuntia -
tuntia ennen vihjeiden tuloa asiakkaat saavat sähköpostin, jossa
kerron tarkan vihjeiden saapumisajan.

HUOM. Jokaisen sarjan ensimmäiselle kierrokselle ei tule
early-vihjeitä, vaan ainoastaan pelipäivän vihjeet. Näin siksi,
että ensimmäistä kierrosta edeltävän viikon aikana hion rankingit
lopulliseen muottiinsa mm. viimeisten siirtojen myötä.

Tällä kertaa kaikki paikat menivät vanhoille asiakkaille, mutta katsellaan taas joulukuussa asiaa uudemman kertaa.

Hyvää loppukesää ja alkavaa syksyä! :)

Terveisin,
Aapo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


KilgoreTrout
Jäsen
Viestit: 2066
Liittynyt: 27.10.2006, 20:29

Tuotto: -13.75 yks.

Palautus%: 98.34%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 280

Pisteitä: 532
Paikkakunta: Helsinki

Re: Manuel Consulting

Viesti Kirjoittaja KilgoreTrout »

:heart: -Terveiset Veikkausliigan osalta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mutanen_aapo
Jäsen
Viestit: 3559
Liittynyt: 14.01.2004, 15:48

Tuotto: +115.89 yks.

Palautus%: 101.01%

Panosten ka: 6.84 yks.

Vetoja: 1671

Pisteitä: 4456
Paikkakunta: Fin/Ita

Re: Manuel Consulting

Viesti Kirjoittaja mutanen_aapo »

Veikkausliigakausi 2009 saatiin viime lauantaina päätökseen. HJK juhli mestaruutta, vaikka tekikin sen loppujen lopuksi vaikeimman kautta. RoPS vaihtaa ansaitusti sarjatasoa ja JJK:lla on vielä karsinnat edessä KPV:ta vastaan.

Lopullinen seuranta näyttää seuraavaa:

All:
196 bets
Return% 110,8%
Result +123,85 units

Vetomuodot eriteltynä:

Spread:
92 bets
Return% 120,2%
Result +106,44 units

Totals:
94 bets
Return% 102,8%
Result +17,41 units

Tuloksellisesti hyvin pitkälti edellisen kauden malliin mentiin, paitsi kun edellisellä kaudella suurimmat tuotot tulivat selkeästi totaleista, niin tällä kaudella parhaiten tuottivat spreadit. Mielenkiintoista :P

Ensi kauden suunnitelmista keväällä lisää, mutta vastaavanlaisen paketin tulen hyvin todennäköisesti tarjoamaan kuin tänäkin vuonna.

Kiitokset vielä mukana olleille ja palataan asiaan ensi vuoden puolella :)

Terveisin,
Aapo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Lunde lunastaja
Jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: 26.10.2009, 17:21
Pisteitä: 0

Re: Manuel Consulting

Viesti Kirjoittaja Lunde lunastaja »

Satunnaisen tarkkailijan aika hieman kommentoida Aapon tipsejä.

Oman seurantani mukaan takana on nyt 1113 Aapon vihjeillä pelattua kohdetta ajanjaksolla 1.1-25.10.2009. Joulukuussa 2008 en ollut vielä peesailemassa, joka meni hyvin.

Oma palautusprosenttini tällä ajanjaksolla on 100,38%. Hyvä, plussalla ollaan. Lähes kaikki vihjeet olen pelannut, yleensä sillä hetkellä kun ne ovat tulleet mutta luonnollisesti joka kierroksella noin osa kohteista on saatu sisään pienemmällä panoksella/kertoimella, keskimääräisen panostuksen ollessa noin 4,9u.

Tämä palautus-% tarkoittaa käytännössä sitä, että ottaen huomion vihjemaksut (~1250€ 1.1-25.09) karkeasti arvioiden noin noin 13k€ kassalla olisi päässyt +-0 tulokseen, muuttamalla panosta kassan muuttuessa. Jos laskee, että vihjeiden odotteluun, puskuun ja kirjaamiseen menee joka viikko noin 3 tuntia, olisi 30k€ kassalla päässyt reilun 10 euron tuntipalkkaan alkuvuoden aikana.

Mikä tässä sitten on lähinnä mietitystä aiheuttavaa? 10€ on suorastaan loistoliksa näin laman keskellä. Ainoa että keskimääräinen kassa lienee lähempänä 10 kiloa, eli jokaisesta Aapon tipsistä on tullut känsiä käteen. Itse olen tipsimaksujen jälkeen mukavasti pakkasella.

Sama keskustelu käytiin veikkausliigakauden alla, eli alkukauden underit ja altavastaajat. Saimme kylläkin pari viikkoa sitten hieman perusteluita tähän, mutta se jätti auki pari kohtaa. Jos alkukauden underit ja altavastaajat tasotuksella on aina järkyttäviä yk:itä, mihin tarvitsemme Aapoa. Tähän asti linja on ollut suht aukoton. Joka kierroksella noin 90% totals-vedoista on under-puskua. Loppukautta kohti pikkuhiljaa overeihin ja isojen puolesta tasotuksella. Edes Kalevalassa ei ollut näin toimivaa Sampoa.

458 totals-vetoa (1.1-25.10) kertoo, että ne ovat palauttaneet 95,00%. 444 vetoa jättää luonnollisesti tilaa varianssille. Tämän kauden eurofudiksen osalta totals-vedot ovat palauttaneet 72,54% (133 vetoa), viime kaudella 106,50% (224 vetoa).

Joku voisi luulla, että analyysi on tehty preseasonilla, ja sitä peesataan niin kauan kunnes ollaan lundenäärejä/katkinäärejä. Joku voisi luulla, että aika menee NHL-analyyseihin. Toisaalta, joku voisi luulla että tipsien tuoma surelunde riittää, kuhan tipsaa isosti ja jotain. Veikkausliigan päätöskertoimilla olisi saanut noin 105% surelunden about joka kohteesta peilaamalla. Toisaalta joku voisi luulla että nyt kun tipsien hinta on saatu hiilattua alun ilmaistasolta tuonne 200€/kk, kävi perinteiset ja rahkeet ei enää riittäneetkään, taikka toisaalta rahaa tulee 6 kiloa kuussa 10kk vuodessa, miksi tehdä mitään, vanha hyvä seuranta takaa asiakkaat myös tappiokierteen yllättäessä. Joku voisi taasen luulla ettei tipsaajan aika voi mitenkään riittää tehokkaaseen analyysiin, kaikki sarjat huomioiden.

Toki kaikki voi olla muuttuneen markkinan vika, jota tipseri ei ole ottanut toivotulla tavalla huomioon. Markkinahan ei ole koskaan täydellinen. Paitsi tietysti Italiassa loppukaudesta.

Riskit on suuret, hajontaa löytyy jne. mutta tuntuu että tämä viime aikojen eurofudiksen analyysi on arvoltaan täysi 0.

Oliko tämä jälleen yksi "menetetty superlahjakkuus".

Veikkausliigakausi meni hyvin, pointsit siitä.

Tässä vielä oma henk.koht. seurantani sarjoittain (1.1-26.10)

La Liga: 101,04%
Valioliiga: 94,04%
Serie A: 100,42%
Veikkausliiga: 107,6%

Total: 100,38%

Sivuhuomiona: kuluva eurofudiskausi: 88,19% :O

Eroja on varmaankin Aapon viralliseen seurantaan (erityisesti veikkausliiga), mutta nämä puskut ns. realistisilla kertoimilla.

Summa summarun: Eiranrannan penthouse piti peruuttaa ja vaihtaa merirastilan telttapaikkaan, M5 bemari vaihtu baarin jälkeen pöllittyyn fillariin. Allekirjoittanut lähtee tästä katsomaan two for the money, siellä on lundetakuu.

T Lundekas

Ps. Kritiikkiä tästä kommentista saa tietysti esittää, kausi on pitkä jne ja hajonta on suurta, mutta kun kassasta on kustu noin 50 % muutamassa kuukaudessa Aapoa peesaamalla, aiheuttaa se vähän miettimistä. Aapo on edelleenkin varmasti suuri lahjakkuus, maaleja on alkukaudella tullut enemmän kuin kukaan on osannut odottaa, tuuri on ollut huonoa, mutta tuopa tämä ainakin vähän näkökulmaa ulkopuolisille.

Pps. Aion jatkaa Aapon peesausta ainakin tämän vuoden loppuun. Aapolle soisin pientä mietintää loppukauden tipsien hinnasta. Aapo varmasti itsekin tietää tilanteen, eikä tarkoitus ole aiheuttaa enempää paineita esim. overbetteihin tai yltiöpäiseen puskuun tekaistuin kertoimin, vaan lähinnä tämä on yhden anonyymin taistelijan anonyymi avautuminen.

Ppps. "Oikea" kanava palautteelle olisi varmaan meili, mutta koska Aapo on suhteellisen tuore tapaus tipseritarjonassa, on hyvä käydä sillon tällön julkista keskustalua eikä lakaista hommaa maton alle. Sama pätee tietyisti myös hyviin tuloksiin, mutta niitäkin on analysoitu täällä jo useasti.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mutanen_aapo
Jäsen
Viestit: 3559
Liittynyt: 14.01.2004, 15:48

Tuotto: +115.89 yks.

Palautus%: 101.01%

Panosten ka: 6.84 yks.

Vetoja: 1671

Pisteitä: 4456
Paikkakunta: Fin/Ita

Re: Manuel Consulting

Viesti Kirjoittaja mutanen_aapo »

Hyviä kommentteja ja vastauksia parhaani mukaan! Samoista asioista on tullut keskusteltua monien henkilöiden kanssa viime viikkoina :)
Lunde lunastaja kirjoitti:Oman seurantani mukaan takana on nyt 1113 Aapon vihjeillä pelattua kohdetta ajanjaksolla 1.1-25.10.2009. Joulukuussa 2008 en ollut vielä peesailemassa, joka meni hyvin.

Oma palautusprosenttini tällä ajanjaksolla on 100,38%. Hyvä, plussalla ollaan. Lähes kaikki vihjeet olen pelannut, yleensä sillä hetkellä kun ne ovat tulleet mutta luonnollisesti joka kierroksella noin osa kohteista on saatu sisään pienemmällä panoksella/kertoimella, keskimääräisen panostuksen ollessa noin 4,9u.

Tämä palautus-% tarkoittaa käytännössä sitä, että ottaen huomion vihjemaksut (~1250€ 1.1-25.09) karkeasti arvioiden noin noin 13k€ kassalla olisi päässyt +-0 tulokseen, muuttamalla panosta kassan muuttuessa. Jos laskee, että vihjeiden odotteluun, puskuun ja kirjaamiseen menee joka viikko noin 3 tuntia, olisi 30k€ kassalla päässyt reilun 10 euron tuntipalkkaan alkuvuoden aikana.

Mikä tässä sitten on lähinnä mietitystä aiheuttavaa? 10€ on suorastaan loistoliksa näin laman keskellä. Ainoa että keskimääräinen kassa lienee lähempänä 10 kiloa, eli jokaisesta Aapon tipsistä on tullut känsiä käteen. Itse olen tipsimaksujen jälkeen mukavasti pakkasella.
Jokaisen asiakkaan omat luvut ovat aina niitä jotka loppujen lopuksi merkkaavat, koska kahta samanlaista seurantaa tuskin saa, vaikka olisi kuinka suuret limiti tai mitkä aikataulutukset tahansa. Laitan tähän kuitenkin tämän kauden sen ns. virallisen seurannan näkyviin:

TOTAL:
306 bets
Return% 89,9%
Result -155,45 units

La Liga:
84 bets
Return% 94,1%
Result -23,51 units

Premier League:
122 bets
Return% 79,2%
Result -131,36 units

Serie A:
100 bets
Return% 99,9%
Result -0,58 units

Lähes kaikki tappiot ovat tulleet siis Premier Leaguesta. Seuraavassa muutama viikko sitten lähettämäni pohdinnat asiakkaille:
Aapo kirjoitti:Välissä noustiin jo tuonne -60 yks. kieppeille, mutta huono viime
viikonloppu tiputti tappiot taas tuonne parin viikon takaisiin lukemiin.
Sokeakin näkee mistä tappiot ovat tulleet: Englannin Valioliigasta.
Mistä tämä sitten johtuu?

Tämän kauden tilastot 7-8 kierroksen jälkeen osoittavat matsien
päättyneen seuraavasti: 54% otteluista on päättynyt kotivoittoon,
12% tasapeliin ja 34% vierasvoittoon. Maalikeskiarvo on ollut huimat
3,02. Kaudella 08-09 jakaumat näyttivät seuraavaa 38 pelatun
kierroksen jälkeen: 45,5 - 25,5 - 28,9 ja maalika. 2,48. Esimerkiksi
viiden kauden otoksella maalika. pyörii reilussa 2,50:ssa, mikä
tarkoittaa että tämän kauden otteluissa on tehty keskimäärin puoli
maalia enemmän per matsi, kuin voisi edelliskausien perusteella
odottaa. Ero on siis todella huima ja ei ihme että se näkyy tuloksessa
negatiivisesti. Tietysti olen huomioinut joukkuekohtaiset muutokset,
joiden myötä tuota oletettua maalikeskiarvoa olen nostanut, mutta ero
on tosiaan aivan järkyttävä. Huomattavinta on ns. Big Fourin tulokset
(ManU, Chelsea, Liverpool, Arsenal), joita vastaan viime kaudella teki
hyvää tulosta: Näiden neljän joukkueen maalikeskiarvo on tällä
kaudella ollut 3,84, kun viime kaudella se oli kauden loputtua 2,59!

Valioliigassa erot ovat suurentuneet (ja suurennevat edelleen) vuosi
vuodelta, mutta ihan tällaista tahtia en kyllä ole odottanut. Monilla
on varmasti ollut tunne, että Isoja vastaan pelatut pelit ovat
järjestään menneet ohi. Tunne on siis ollut hyvinkin oikea, mutta
itse uskon vahvasti maalikeskiarvon vähitellen palautuvan alemmaksi,
jolloin tiliä pitäisi olla tulossa. Tämän kauden tuloksia ilman
muuta huomioin ja painotan, mutta altavastaajille & undereille tulee
aivan varmasti tulevaisuudessakin peliä, sanoisinko vielä vähintään
entiseen malliin, kun ns. tuularit (jotka ovat tosin alkukaudella olleet
oikeasssa) pelaavat entistä enemmän isoja suosikkeja & overeita
alkukauden tuloksiin vedoten.
Monen monia bad beateja on tullut vieläpä samaan aikaan, mutta niistä tässä on turha lähteä itkemään, koska ne kuuluvat vedonlyöntiin. Mieluummin haluaisin kommentteja tilastotieteen asiantuntijoilta runista mikä on meneillään. Myös muiden vedonlyöjien kokemukset kiinnostavat. Asiaan liittyen laitanpa tähän parin kauden mittaiset seurannat näkyviin:

Eurofutikset 09-10
306 bets
Return% 89,9%
Result -155,45 units

Veikkausliiga 09
196 bets
Return% 110,8%
Result +123,85 units

Eurofutikset 08-09 (Sarjoittain eriteltynä alla)
690 bets
Return% 105,6%
Result +373,51 units

La liga
238 bets
Return% 109,1%
Result +181,73 units

Premier League
208 bets
Return% 106,5%
Result +144,76 units

Serie A
244 bets
Return% 102%
Result +57,02 units


Veikkausliiga 08
284 bets
Return% 110,7%
Result +189,76 units

Kun tarkastelee tuloksia taas pidemmältä ajalta, niin tuo -155 yksikköä ei näytä edes kauhean pahalta. Se mikä tästä tekee pahan on se, että kun suurin osa (itseni mukaan lukien) on nostanut panoksia voittojen myötä, niin luonnollisesti nuo viimeiset tappiolliset 155 yksikköä ovat voineet syödä vaikkapa 300-400 yksikön voitot rahassa. Olettaen että vedot ovat pitkässä juoksussa voitollisia, panosten nostaminen on matemaattisesti ilman muuta oikein, kun tavoitteena on kassan kasvattaminen mahdollisimman nopeasti. Mistään lisäriskistä siis ei ole kysymys, vaan vaikka panos suhteessa kassaan pysyy samana, niin kassan esim. kolminkertaistuttua panoksetkin ovat sen 3x suuremmat, jolloin jokainen tappio-yksikkö on karkeasti ottaen 3x mitä se oli kassan alkuvaiheessa.
Lunde lunastaja kirjoitti:Sama keskustelu käytiin veikkausliigakauden alla, eli alkukauden underit ja altavastaajat. Saimme kylläkin pari viikkoa sitten hieman perusteluita tähän, mutta se jätti auki pari kohtaa. Jos alkukauden underit ja altavastaajat tasotuksella on aina järkyttäviä yk:itä, mihin tarvitsemme Aapoa. Tähän asti linja on ollut suht aukoton. Joka kierroksella noin 90% totals-vedoista on under-puskua. Loppukautta kohti pikkuhiljaa overeihin ja isojen puolesta tasotuksella. Edes Kalevalassa ei ollut näin toimivaa Sampoa.

458 totals-vetoa (1.1-25.10) kertoo, että ne ovat palauttaneet 95,00%. 444 vetoa jättää luonnollisesti tilaa varianssille. Tämän kauden eurofudiksen osalta totals-vedot ovat palauttaneet 72,54% (133 vetoa), viime kaudella 106,50% (224 vetoa).
Eivät ole aina, mutta usein kylläkin. Tämäkin on sarjakohtaista, mutta esim. Premier Leaguessa mun tutkimusten mukaan esim. home -1,5 paukuttamalla tekisi pahasti tappiota. Ainoa mikä sotii tätä vastaan, on juuri tämän kauden tulokset. Jossain vaiheessa viime kautta osoitin seurannalla kuinka altavastaajan +1,5 vedot olivat olleet kaikkein tuottoisimpia vetoja! Vaikea kymmenen vuoden statseja on kauheasti lähteä muuttamaan 10 kierroksen perusteella :?

Siihen että tietyistä pelimuodoista löytyy paljon useammin pelejä kuin toisista ei mielestäni pitäisi olla mikään ongelma, koska olen nähnyt niin monen kohdalla saman asian. Täällä parhaimpana esimerkkinä voisi pitää S.Sukkelaa, joka löytää vuodesta toiseen overeista peliä ihan samassa suhteessa kuin minäkin Premier leaguessa altavastaajista & undereista. Ja ei tosiaan ole ainoa esimerkki :)
Lunde lunastaja kirjoitti:Joku voisi luulla, että analyysi on tehty preseasonilla, ja sitä peesataan niin kauan kunnes ollaan lundenäärejä/katkinäärejä. Joku voisi luulla, että aika menee NHL-analyyseihin. Toisaalta, joku voisi luulla että tipsien tuoma surelunde riittää, kuhan tipsaa isosti ja jotain. Veikkausliigan päätöskertoimilla olisi saanut noin 105% surelunden about joka kohteesta peilaamalla. Toisaalta joku voisi luulla että nyt kun tipsien hinta on saatu hiilattua alun ilmaistasolta tuonne 200€/kk, kävi perinteiset ja rahkeet ei enää riittäneetkään, taikka toisaalta rahaa tulee 6 kiloa kuussa 10kk vuodessa, miksi tehdä mitään, vanha hyvä seuranta takaa asiakkaat myös tappiokierteen yllättäessä. Joku voisi taasen luulla ettei tipsaajan aika voi mitenkään riittää tehokkaaseen analyysiin, kaikki sarjat huomioiden.

Toki kaikki voi olla muuttuneen markkinan vika, jota tipseri ei ole ottanut toivotulla tavalla huomioon. Markkinahan ei ole koskaan täydellinen. Paitsi tietysti Italiassa loppukaudesta.

Riskit on suuret, hajontaa löytyy jne. mutta tuntuu että tämä viime aikojen eurofudiksen analyysi on arvoltaan täysi 0.
Suurin analyysi on tehty preseasonilla ilman muuta ja pitkälti sen mukaan mennään, vaikka tappiokierteessä matseja tuleekin tutkittua normaalia tarkemmin suunnan muuttamiseksi. NHL-analyysiäkin tosiaan tein (nyt tauolla), mutta se ei ottanut MITÄÄN pois futiksilta, ei mitään. Surelundea en ole harrastanut eikä se edes käytännössä ole mahdollista, koska eurofutiksissa kassa ei riitä iskemään esim. 200% joka kohteeseen + markkinat liikkuu vähän miten sattuu. Veikkausliigassa varmaan olisi jollain tasolla onnistunut, mutta en surelundaamista harrastanut, koska mulla oli usein rollit kiinni eurofutiksissa jne.

Se että vihjeet ovat maksullisia, ei ole muuttanut millään lailla omaa työskentelyänä. Viime kesänä tein itse asiassa selvästi parhaan esianalyysin eurofutiksiin, mutta työntekoa ei näköjään aina palkita ainakaan välittömästi :P Itse en usko vanhan seurannan kantavan kovin pitkälle jos tekee vaikka vuodenkin verran selvää tappiota. En missään nimessä oleta saavani mitään "helpommalla" kuin ennenkään. Itse asiassa ajattelen juuri päin vastoin :wink:

Ja vielä loppuun variansseista tosiaan: Viime kaudella Valioliiga oli selkeästi paras sarja, tällä kaudella näyttäis taas ottavan viimeisen sijan. Viime kaudella totalit tuottivat suhteessa spreadeja enemmän, tällä kaudella tuokin aivan päälaellaan :roll:

Nyt täytyy kiiruhtaa harjoituksiin, mutta korjailen & vastailen myöhemmin lisää!

-Aapo-

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


asikainl
Jäsen
Viestit: 540
Liittynyt: 12.04.2007, 22:38

Tuotto: +20.70 yks.

Palautus%: 103.72%

Panosten ka: 2.77 yks.

Vetoja: 201

Pisteitä: 99

Re: Manuel Consulting

Viesti Kirjoittaja asikainl »

mutanen_aapo kirjoitti:Se mikä tästä tekee pahan on se, että kun suurin osa (itseni mukaan lukien) on nostanut panoksia voittojen myötä, niin luonnollisesti nuo viimeiset tappiolliset 155 yksikköä ovat voineet syödä vaikkapa 300-400 yksikön voitot rahassa.
Juurikin näin. Tämä toteutunut scenaario on huonoin mahdollinen pelaajan kannalta. Unelmatilanne olisi toki se, että joka kierroksella tulisi tasainen, esim. 102% tuotto. Tällöin kassa kasvaisi maksimaalisella tavalla.

Itsekin aloitin 1.1.2009 ja oma seuranta Aapon vihjeistä kaikissa sarjoissa yhteensä on seuraavanlainen (pidän seurannan dollareissa):

Vetoja: 1110
Panostettu: $938,926
Palautunut: $928,120
Tulos: -$10,806
Palautus%: 98.85%


Toisaalta sellainen huomio tähän seurantaan, että kesällä jäi muutama voittokierros pelaamatta Veikkausliigaan ihan vain sen takia, että en ollut kesäviikonloppuisin kotona (=koneella) aina, joten mikäli ne kaikki pelit olisi saanut myös sisään, niin tulos olisi hyvinkin tasan tuo 100% palautus tällä hetkellä, mutta ei yli sen.

Virallinen seuranta on tosiaan vähän ylioptimistinen, koska vaikka aina olisi koneella laittamassa vetoja heti, niin kaikkia vetoja ei saa sisään seurannan kertoimilla millään - tähän ongelmaan tietysti Aapo voisi tehdä esim. sellaisen "mutu"-korjauksen, että vähentäisi vain virallisesta seurannasta esim. 0.3-0.5% pois, jolloin se vastaisi tarkemmin todellisen malliasiakkaan seurantaa, mutta tämä on täysin Aapon asia miten haluaa tuon ottaa huomioon vai ottaako mitenkään (siis seikan että asiakkaat eivät saa "ideaaliseurannan" mukaisia kertoimia mitenkään sisään).


Aion itsekin peesata vielä ainakin joulutaukoon asti, mutta toki tällä hetkellä tämä peesaminen on ollut semisti kallis harrastus, eikä tuottoa tuottavaa toimintaa :mrgreen:. Toisaalta ammattipelurina ymmärtää että varianssi vaikuttaa vielä tällä otoksella aika paljon.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Hese
Avatar
Jäsen
Viestit: 4768
Liittynyt: 16.03.2004, 18:33
Pisteitä: 2437

Re: Manuel Consulting

Viesti Kirjoittaja Hese »

Tuskin kukaan Valioliigaa pitkäaikaisten tilastojen perusteella pelannut on alkukaudella voitolla. Tulokset ovat olleet yllättäviä, ja pari outoa trendiä on luettavissa tuloksista:

1) ei tasureita, tässä kohtaa selvä vääristymä, joka tullee ainakin osittain korjaantumaan kauden kuluessa. Kun tasapelit ja 0-0:at puuttuu, on luonnollista että 2) maaleja on tullut pirun paljon. Mitään selvää syytä tähän en keksi. Säännöt ovat entisellään, mutta tällaisia ihmekuukausia vaan tulee. Tämäkin varmaan "korjaantuu" kunhan otteluja saadan enemmän kuin 9-10/joukkue.

Jos joku parkuu rahojaan takaisin lokakuussa, niin siitä vaan. Itse en maksullisia palveluja käytä, mutta Aapon vihjeet olisivat ensimmäisten joukossa mielessä, jos en itse jaksaisi kertoimia laskea. Mulla Valioliiga on ollut viimeiset vuodet voitollinen. En itse pidä täällä seurantaa, koska betsit ovat 90 prosenttisesti livevetoja. Toki kaikki tipsaamani pelit pelaan ja seison prosenttieni takana. Mutta näiden ensimmäisten kymmenen kierrosten arviointi on ollut täälläkin pahasti pielessä. Noi Mutasen arviot ja palautusprosentit sen aikaa kun olen äijän ilmaisia arvioita tällä foorumilla seurannut pesee suurimman osan maksullisista, isoista vihjepalveluista.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6214
Paikkakunta: Eura

Re: Manuel Consulting

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

Lunde lunastaja kirjoitti:Toisaalta, joku voisi luulla että tipsien tuoma surelunde riittää, kuhan tipsaa isosti ja jotain. Veikkausliigan päätöskertoimilla olisi saanut noin 105% surelunden about joka kohteesta peilaamalla.
Jos tuo täsmää muissakin lajeissa, niin sanoisin kyllä että aika varmasti voitolliset vihjeet Aapolla ns. jorma-juoksussa. Siinä vaiheessa voisi olla huolestunut jos etukäteen laitettujen pelien kertoimet säännöllisesti nousee pelipäivään ja pelikohteen sulkeutumiseen mennessä. Pinnaclehan luokittelee pelaajat sen mukaan, miten hyvin pystyy biittaamaan päätöskertoimet.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


brickster
Jäsen
Viestit: 554
Liittynyt: 24.04.2003, 12:54
Pisteitä: 25

Re: Manuel Consulting

Viesti Kirjoittaja brickster »

JussiQ kirjoitti:Pinnaclehan luokittelee pelaajat sen mukaan, miten hyvin pystyy biittaamaan päätöskertoimet.
Mistäs lähteestä olet tämän tiedon saanut? Voisitko myös kertoa hieman enemmän tästä luokituksesta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

97-55-2 (4-6yks. panostus)
+135,602

tasapanoksella pelatut
5-0 +3,402

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin