Tänään on 28.03.2024, 21:34.

Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Vedonlyöntiblogit. Pelivalintoja ja tarinaa rahapelien maailmasta ja vähän muualtakin.
Vastaa Viestiin
Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4110

Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Mungo »

Kuluva viikko on ollut sanoisinko tapahtumarikas.

Maanantaina konsernijohtaja piti mieltä ylentävän puheen jossa kiitti panostani yhtiön eteen ja valitteli ehdotonta päätöstäni lähteä talosta. Sen jälkeen palautin sihteerille luottokortin, kulkukortit ja -napit sekä auton avaimet. Siitä se alkoi, miehen vapaus. Sain kyydin autokauppaan, josta muutama päivä aiemmin tilaamani auto alle ja kohti Kampin kotia. Auto talliin, hissillä ylös ja uusi elämä avautui edessäni. Tosin kaksi kissaa palautti nopeasti arkeen: ruokakuppi oli tyhjä ja heikkalaatikko täysi. Laadin vielä henkilökohtaisen tiedotteen lähdöstäni ex-firmani muutamille asiakkaille ja mailasin sen heille. Taisin miettiä, olisiko infon ollut parempi lähteä ex-firmani puolelta kuin minulta, mutta pistin menemään. Korostin ex-firmani olevan hulppeassa nousukiidossa - mikä on muuten totta – ja lähtöni olleen puhtaasti henkilökohtainen juttu.

Tiistaina kevätretki Porvooseen tänä viikonloppuna Thaimaaseen kuukausiksi vaimonsa kanssa lähtevän vanhimman poikani kanssa. Porvoossa syötiin Vanhassa Laamannissa, käveltiin ja puhuttiin mies miehelle meistä kahdesta, maailman tilasta ja tulevaisuudesta. Vietettiin vaan aikaa Porvoon vanhassa, upeassa kaupunginosassa ja tutustuttiin myös tuhopolton jäljiltä restauroituun Tuomiokirkkoon. Sanoin että Porvoo on mulle henkinen tila. Tänne ajoin kun piti tehdä isoja päätöksiä firman laajentamisesta ja täällä ne päätökset syntyivät. Myös se että lähden firmasta ja vaihdan jotain 37-vuotisen, 24/7 raadannan vihdoin vapaan miehen elämään. En vanno etten tekisi enää töitä mutta vannon, että en enää koskaan hukuta niihin itseäni ja läheisiäni. Poika halasi pitkään.

Iltasella istuin koneella ja katselin pörssikursseja USA:ssa kun vaimo sanoi, että hän lähtee. Kysäisin että jos ei isompaa vaivaa ole, tuo tullessasi kissalle ruokaa ja mulle muutama kevytkola. Vaimo sanoi että ei, lähtee, ei palaa. Sanoin että unohda sitten kissanruoka ja kolat, mutta sinä jäät ja minä lähden. Olen aina haaveillut Porvoosta ja nythän se toteutuu. Raaka bisnes pörssiyhtiössä ja sen suomalaisen tuotannon johtaminen karsi minusta hissukkuuden mutta ymmärrän vaimoa. Hän on minuun verrattuna nuori ja lisäksi kaunis, koulutettu ja edelleen hyvässä, johtavassa asemassa mainiossa yhtiössä. Hänen silmin minä olen yksi luovuttajista, minun uusin – huomaa sana uusin - silmin hän on yksi johtajista joka ei näe elämää töiltään. Silti rakastan häntä edelleen.

Ennen 21 tiistaina yhteydet Porvooseen ja keskiviikkoaamuna Porvoossa palaverissa erään Porvoon arvoasuntojen välittämiseen erikoistuneen LKV:n kanssa. Kaksi kohdetta, molemmat kaikilla mittareilla erinomaisia. Koin itseni etuoikeutetuksi että voin asua jatkossa näin laadukkaasti ja vielä Porvoossa. Valitsin viiden minuutin harkinnan jälkeen ja molemmat kohteet toki sitä ennen katsastettuani toisen. Mitäpä sitä jahkailemaan. Jo matkalla Helsingistä Porvooseen tuli soitto porvoolaiselta sisustussuunnittelijalta, jolle olin tarjonnut töitä mailitse tiistaina iltasella. Tapasin hänet seuraavaksi, teimme budjetin ja kaksi listaa: tällaista kalustoa, pintaa ja väriä kyllä sekä tällaista kalustoa, pintaa ja väriä ei ikinä. Keskiviikkona netin kautta sopimus Porvoon Energian kanssa ja alustavaa selvittelyä vähintään 100 MB laajakaistan saamisesta uuteen kotiini.

Torstai meni uuden elämän paperitöissä ja erilaisten suunnitelmien hyväksymisessä. Ja ulospyrkimisessä tarkoista työaikatauluista, työkokouksista ja työneuvotteluista. Huomasin että rutiineja on vaikea muuttaa. Väkisinkin katsoo kalenteria että mitä olikaan seuraavaksi ohjelmassa.

Perjantaina muutin mökille. Mökki on niemenkärjessä ja siksi vesi ympäröi muuten paitsi takaa. Järvi, koivut, pihlajat ja linnut käsinkosketeltavina joka puolella ympärilläni. Mukana on viikon päivät nuorin 19v poikani jonka mielestä homma ei toimi alkuunkaan jos faija hei ei grillata ekana yönä. Tavoite oli haastava, sillä grillihiilet unohtuivat ja nuorisolle ei kelpaa saunan pesästä tuotetut hiilet. Ne kun kuulemma ovat jotenkin epäilyttäviä. Kerrankin ABC:stä on jotain hyötyä ja ennen Stanley Cupin Finaalia nro 5 oli grillikin jo sammunut.

Perjantaina ennen saunaa tuli tällä kertaa tekstiviestinä jo neljäs työpaikkatarjous. Uskomantonta! Olen kaikille sanonut että tämä tarjous etuineen on aivan liikaa, en ole ihan oikeasti näin hyvä. Täytyy pohtia duuneja ja yrittämistä kesän jälkeen. Ja muistaa se, että jos duunia tehdään, on osattava panostaa oikein, ei liikaa. Vähän kuten vedonlyönnissäkin. Ehkä käytän töissä jatkossa Kelly/4?

Jotta ei mene säälittelyn puolelle, paljastan vastanneeni erään suuresti kunnioittamani ylikertoimelaisen tekstarikysymykseen viime yönä siitä, että aionko uutta vaimoa katsella hyvin mungomaiseen tapaan: eiköhän noita tarjouksia tule ainakin tuplat työpaikkatarjouksiin verrattuna. Katsellaan siis rauhassa ennen päätöstä ja nautitaan Stanley Cupin finaaleista tekstiteeveen välityksellä. Ja tietenkin Suomen kesästä eli kylmistä vesistä, ilkeistä hyttysistä ja ilmeisen reviiritietoisesta ja ärhäkkäästä tikasta, joka hakkaa puuta puoli tuntia kerrallaan noin viiden metrin päässä mun makuuhuoneen ikkunasta. Ja kun viikon vauhti on dokumentoitua luokkaa, mitä tahansa saattaa vielä tapahtua. Meillä on passitkin alle 100 kilsan päässä, joten Stanley Cupin finaali nro 6 kesäkuun 9. päivä Philadelphian Wachovia Centerissä kustantaisi TopTicket.us:n mukaan kahteen pekkaan vain sellaiset 1 500 dollaria keskiviivakatsomon rivillä 15.

Ehkä kuitenkin lämmitämme saunan ennen näin isoa päätöstä!

Kirjoituksia uppoavasta laiturista, bloggarina Mungo. Kirjoitus I, 5.6.2010

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


razor
Jäsen
Viestit: 3729
Liittynyt: 26.01.2004, 18:48

Tuotto: +103.22 yks.

Palautus%: 104.39%

Panosten ka: 4.21 yks.

Vetoja: 558

Pisteitä: 2785
Paikkakunta: Razor`s any price picks. Through the wind and rain.

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja razor »

Maikkarin Tila-ohjelma vierailee ensi sunnuntaina Porvoossa. Pääsevätkö foorumilaiset silloin ihailemaan Mungon sinkkumiehen luukkua? :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

"I will bide my time and wait as long as it takes to make a wager that I can truly say that win or lose I would make the same wager again and again...and that`s the name of the game"

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Mungo kirjoitti:
Jotta ei mene säälittelyn puolelle, paljastan vastanneeni erään suuresti kunnioittamani ylikertoimelaisen tekstarikysymykseen viime yönä siitä, että aionko uutta vaimoa katsella hyvin mungomaiseen tapaan: eiköhän noita tarjouksia tule ainakin tuplat työpaikkatarjouksiin verrattuna. Katsellaan siis rauhassa ennen päätöstä ja nautitaan Stanley Cupin finaaleista tekstiteeveen välityksellä.
Kirjoituksia uppoavasta laiturista, bloggarina Mungo. Kirjoitus I, 5.6.2010
Onko jo uus pärtsi, vai veikö Ike jo :heart:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Mulla vaan edelleen toi...

http://www.youtube.com/watch?v=o_gxIwBG ... re=related

Onko Mungo käynyt armeijan. Kiinnostaa myös missä. Vääpeliä isommaksi ei saa millään.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4110

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Mungo »

Henkka kirjoitti:Onko jo uus pärtsi, vai veikö Ike jo :heart: Onko Mungo käynyt armeijan. Kiinnostaa myös missä. Vääpeliä isommaksi ei saa millään.
Ikelle just tekstasin kun sen mökki on tuossa heti alempana, kapean pellon toisella puolella että "mulla on oluset kylmänä, pistänkö saunan sähköllä vai puilla. Ja jos viitsit, tuo tullessasi... :)" Mitään ei ole kuulunut, liekö suuttui. Tosin täältä en näe sen pihaan, piipun vain ja vihreän katon. Eikös tuo ole töissä, tuskin vielä mökillä? Pari asiakastöistä tuttua, huippuloistotypykkää on jo ilmoittautunut. Olen yrittänyt viestitellä että vaikka kaikki ollaan ikäiseksemme kauniita ja treenattuja, en mä kyllä ihan ole varma tästä toisen kanssa 23 ja toisen 22 vuoden ikäerosta. Että eikös teille löytyisi paremminkin ikäisenne kumppani? Muuten kuulemma kyllä, mutta kun mä satun nyt olemaan vapaana niin... Kuvia en laita jakoon, sillä et pääsisi niistä edes unissasi eroon :)

Sitten on Neiti Kesä.
Yhtä kaunis, nuori ja raikas kuin kirjoituksensa ja hän haluaa että tiedän ensin mitä tavoittelen ja mitä teen:

Toivottavasti olet viettänyt tänään hyvän päivän ja nauttinut mökillä
olemisesta sateen ja tuulenkin keskellä. Itse olen ihastellut ikkunoista
vehreänä aukevan näkymän entistäkin intensiivisempää vihreyttä sekä raittiin
ilman tuoksua. Kaikki luonnossa on niin kaunista ja täynnä elinvoimaa.

Olemme harvoin elämän risteyskohdissa omasta tahdostamme, valmistautuneina
suuriin muutoksiin. Useimmiten elämä itse asettaa meidät sellaisiin
tilanteisiin aivan yllättäen, joskus suurenkin kivun kera. Olen miettinyt
mikä meitä tuollaisina hetkinä ohjaa. Ehkä se on jokin syvempi vaisto tai
intuitio, käsitys siitä mikä on oikea reitti.

Minusta kirjoitit hyvin kauniisti siitä, mikä merkitsee läheisessä suhteessa
eniten. Minä sanoisin saman ehkä niin, että tärkeintä on voida rakastaa ja
jakaa kaikki juuri sen tietyn erityisen ihmisen kanssa, riippumatta
ulkoisista puitteista. Tämäkin kaunis alkukesän ilta... tahtoisin istua
veden äärellä, hiljaa, kuunnella, ilman sanoja...

Kuulostele rauhassa. Nauti. Maista miltä kesä, metsämansikat ja elämä
maistuvat. Malta viipyillä! Minä jaksan vielä odottaa.


***

Armeijassa yrittivät tosissaan tehdä kapiaista mutta en ryhtynyt. Komppanian kapteeni vetosi raukissa isänmaallisuuteeni että jäisin ja lähtisin sitä ennen rukkiin. Sanoin että ei mulla ole isänmaallisuutta sen vertaa, että täällä kyykkisin. Se varuskunta on jo uponnut. Kävin tonteilla muutama vuosi sitten. Aikanaan iso, laajaa Pohjanmaata ja sen nuoria miehiä koonnut prikaati Hiukkavaarassa.

Olin jo silloin nörtti ja hakeuduin viestikomppaniaan. Kerran oltiin Sarriojärvellä tai Rovajärvellä keskellä kesää 20 päivän leirillä. Upseereilla oli pysyvät huvilat ja leiriviestinnän johto asui myös niissä. Isot kapiaiset veti viinaa ja minä olin selvinpäin. Sen ajan kun ne ei viinaa vetänyt, ne makasi enemmän tai vähemmän sammuneena tai oli kylillä naisissa. Mulle sopi, mutta vastuu oli aika iso. Makoilin huvilan terassilla kuulokkeet korvissa ottamassa aurinkoa kun pojat veti saatanan tiukkoja ampumatreenejä läheisellä suolla. Yhtäkkiä kuulokkeista pärähti hätääntynyt ääni joka huusi että mitä nyt tehdään kun suon laitaan tulleet saksalaiset aikovat mennä väkisin yli. Että eivät ymmärrä suomea eivätkä halua kiertää aluetta. Käskin vetää pitkän sarjan ilmaan mutta ei nyt saatana todellakaan ihan kohti ja jos se ei auta, vetäkää tykillä muutama laaki. No, ei tarvinnut, sillä saksalaisia ei ensimmäisen sarjan jälkeen näkynyt. Toivottavasti ei sentään osunut. Otin kuulokkeet korvista ja pistin iholle lisää jenkkien lahjaa suomalaisille. Vietnamin sotaan kehitettyä myrkky, jolla pärjäsi hyvin paarmojenkin kanssa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4110

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Mungo »

razor kirjoitti:Maikkarin Tila-ohjelma vierailee ensi sunnuntaina Porvoossa. Pääsevätkö foorumilaiset silloin ihailemaan Mungon sinkkumiehen luukkua? :wink:
Tätä kirjoitettaessa tiedät toki että näin ei käynyt, mutta aivan erinomainen kämppä tuosta Porvoossa tulee. Näkymät on hulppeat yli kaupungin ja sisustussuunnittelijat tekevät kovaa työtä. Heitä on jo kaksi, jotta kaikki saadaan valmiiksi ensi kuun puoliväliin mennessä. Siinä vaiheessa ajattelin olla pääasiassa Porvoossa, en enää vain mökillä. Mun tehtävä on nyt helppo. Saan ihastella emailin avulla välitettyjä kuvia loistavista ratkaisuista, upeista huonekaluista ja samaan aikaan olla itse lomailemassa. Suosittelen!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Hese
Avatar
Jäsen
Viestit: 4768
Liittynyt: 16.03.2004, 18:33
Pisteitä: 2437

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Hese »

Täytyy todeta -hiukan ehkä kateellisena, mutta enemmän ihaillen - että osaat ottaa asiat hienosti! Tosin ei varmaan mitään suurta ongelmaa esim. duunin tai rahan suhteen ole, koska olen käsittänyt, että saat työtä jos vaan haluat, mutta nyt ei yksinkertaisesti huvita. Ja kun hankit ja sisustutat asunnon Porvoosta, niin massi ei ole ongelma.

Sitten toivottavasti et suutu, koska ilmeisesti sulla on vielä tunteita sitä exää kohtaan. Mutta jos muija jättää sen takia, että sä jätät duunin, joka ei enää inspiroi, niin varmasti saat paremman (sellaisen joka ajattelee enemmän sun tavalla) tilalle. Pidä virveli kunnossa ja nauti elämästä ja kisoista!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


KilgoreTrout
Jäsen
Viestit: 2066
Liittynyt: 27.10.2006, 20:29

Tuotto: -13.75 yks.

Palautus%: 98.34%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 280

Pisteitä: 532
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja KilgoreTrout »

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4110

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Mungo »

Aivan loistavaa taas kerran tuo Ketonen & Myllyrinne!
Muuten en voi kommentoida :mrgreen:

Ja Hese, siimat on kireällä ja uistimet uusittu!
Nyt keskitytään kesään & kisoihin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Miks Mungo alkoi heti rähjäämään...

http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv. ... l?PAGE=104

:(

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4110

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Mungo »

Surullista. Mökilläkin tulee mieleen, mitä tässä maassa on pielessä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


TheSavageSam
Avatar
Jäsen
Viestit: 448
Liittynyt: 27.02.2008, 13:07

Tuotto: -5.61 yks.

Palautus%: 93.15%

Panosten ka: 2.41 yks.

Vetoja: 34

Pisteitä: 20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja TheSavageSam »

Mungo kirjoitti:Surullista. Mökilläkin tulee mieleen, mitä tässä maassa on pielessä.
Kerro minulle, mikä tässä maassa on pielessä. En nimittäin ole vielä aivan varma mitkä kaikki asiat täällä vinossa ovatkaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minulla on kaikki aika tässä maailmassa. Ja koska aika on rahaa, niin minulla on kaikki rahat tässä maailmassa.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4110

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Mungo »

TheSavageSam kirjoitti:
Mungo kirjoitti:Surullista. Mökilläkin tulee mieleen, mitä tässä maassa on pielessä.
Kerro minulle, mikä tässä maassa on pielessä. En nimittäin ole vielä aivan varma mitkä kaikki asiat täällä vinossa ovatkaan.
En tiedä. Ei mulla ole vastauksia. Siksi kirjoitinkin mieleen tulevan, mitä tässä maassa on pielessä. Kysymyksiä mulla kyllä on: miksi media ei kerro, että ampuja oli aiemman vaimonsa tappanut sekä kaksi muuta ihmistä tappaa yrittänyt mustalainen? Miksi ei mediassa ei keskustella Suomen elikautistuomioiden pituudesta jotka ovat maksimissaankin vain noin 13 vuotta, jonka jälkeen mahdollisesti vaarallinen tappaja vapautuu siviiliin ilman ammattilaisen arviota hänen kunnostaan ja mielenterveydestään? Miksi mediassa ei keskustella siitä, että kerran tappaneet tekevät seuraavan tapon selvästi meitä viattomia useammin? Miksi mediassa ei keskustella tasavallan presidentin toiminnasta hänen tuomitessaan jyrkin sanoin pippurikaasun käytön kulkuetta kohtaan mutta täydellisen puhumattomuuden Porvoon kolmoisteloituksesta ja siihen liittyvästä Suomen lainsäädännöstä?

Miksi mediassa keskustellaan puoliautomaattiaseiden kieltämisestä, vaikka oleellisempaa olisi keskustella edellisessä kappaleessa luetelluista kysymyksistä ja niihin liittyvästä rikos- ja mielenterveyslainsäädännöstä ja mielenterveystyöstä?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


west hampton
Jäsen
Viestit: 407
Liittynyt: 10.02.2005, 14:18
Pisteitä: 12

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja west hampton »

Mungo kirjoitti:
TheSavageSam kirjoitti:
Mungo kirjoitti:Surullista. Mökilläkin tulee mieleen, mitä tässä maassa on pielessä.
Kerro minulle, mikä tässä maassa on pielessä. En nimittäin ole vielä aivan varma mitkä kaikki asiat täällä vinossa ovatkaan.
En tiedä. Ei mulla ole vastauksia. Siksi kirjoitinkin mieleen tulevan, mitä tässä maassa on pielessä. Kysymyksiä mulla kyllä on: miksi media ei kerro, että ampuja oli aiemman vaimonsa tappanut sekä kaksi muuta ihmistä tappaa yrittänyt mustalainen? Miksi ei mediassa ei keskustella Suomen elikautistuomioiden pituudesta jotka ovat maksimissaankin vain noin 13 vuotta, jonka jälkeen mahdollisesti vaarallinen tappaja vapautuu siviiliin ilman ammattilaisen arviota hänen kunnostaan ja mielenterveydestään? Miksi mediassa ei keskustella siitä, että kerran tappaneet tekevät seuraavan tapon selvästi meitä viattomia useammin? Miksi mediassa ei keskustella tasavallan presidentin toiminnasta hänen tuomitessaan jyrkin sanoin pippurikaasun käytön kulkuetta kohtaan mutta täydellisen puhumattomuuden Porvoon kolmoisteloituksesta ja siihen liittyvästä Suomen lainsäädännöstä?

Miksi mediassa keskustellaan puoliautomaattiaseiden kieltämisestä, vaikka oleellisempaa olisi keskustella edellisessä kappaleessa luetelluista kysymyksistä ja niihin liittyvästä rikos- ja mielenterveyslainsäädännöstä ja mielenterveystyöstä?

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=2221853

Tietysti siksi, että vaikka meillä on keskusta-oikeistolainen hallitus, niin media on pitkälti punaviherkommarien ja sossujen hallitsema, eri medioiden toimittajista on suurimmalla osalla punavihreä maailmankatsomus, ja asiota katsellaan punavihreiden lasien lävitse, siksi media käyttäytyy niin kun käyttäytyy. Median harjoittama journalismi Suomessa ei todellakaan ole puolueetonta ja objektiivista.

Media itse kieltäytyy myöntämästä sitä tosiseikkaa, että toimittajien henkilökohtainen maailmakatsomus välittyy väkisinkin jutuista lävitse, välillä tahattomasti, mutta liian usein aivan tarkoituksella.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4110

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Mungo »

west hampton kirjoitti:Media itse kieltäytyy myöntämästä sitä tosiseikkaa, että toimittajien henkilökohtainen maailmakatsomus välittyy väkisinkin jutuista lävitse, välillä tahattomasti, mutta liian usein aivan tarkoituksella.
Nyt ollaan jo Porvoossa ja mitä asuntoon tulee, alkaa näyttämään upealta. Eiköhän täältä tule ainakin sisustajien referenssikuvia nettiin jahka on lopullisesti valmista viikon parin päästä. Loistavaa jälkeä ovat kyllä tehneet! Palataan tähän myöhemmin.

Otan yhden esimerkin omista ihmettelyistäni näiden vakavien asioiden suhteen: tapaus Tauno Pasanen. Lyhyesti näin:

1. Tauno Pasanen ampuu kuoliaaksi Pihtiputaalla häntä pidättämään tulleet neljä (4) poliisia vuonna 1969.
2. Presidentti armahtaa Pasasen vuonna 1982. Istumista vähän yli kolme vuotta per tapettu.
3. Tauno Pasanen kuristaa ex-vaimonsa vuonna 1996.
4. Terveydenhuollon oikeusturvakeskus (TEO) ottaa lausunnossaan syyntakeisuutta alentavana tekijänä huomioon Pasasen 2,4 promillen humalatilan. Tämä huomioitiin tuomiossa. Syyttäjä arvosteli TEO:ta erityisesti lieventävänä asianhaarana käytetystä humalatilasta, koska Pasasta tutkinut lääkäri oli sitä mieltä, että Pasanen oli terve.
5. Pasanen vapautuu jälleen vain muutaman vuoden vankeuden jälkeen vuonna 2000. Linja pitää: istumista vähän yli kolme vuotta per tapettu.
6. Yksikään taho ei kanna aiemmista päätöksistä minkäänlaista vastuuta, jos Pasanen päättää pistää kuudennen uhrin kylmäksi. Kukaan ei tutki tai seuraa Pasasen sen paremmin kuin Åkerlundin psyykettä hänen vapauduttuaan... Saako mahdollisesta kuudennesta enää yli puolta vuotta?

Jostain syystä mediassa ei näistä asioista kirjoiteta tai puhuta.

Palataan siis kevyempiin asioihin myöhemmin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut Mungo, 09.07.2010, 00:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Mut olihan Pasanen oletettavasti "kunnolla" 27 vuotta, se on jo melko pitkä aika. Sit otti "vähän" kossua kera kiljun ja vintissä taas klikkas. Mitähän Tanelle nykyään kuuluu? 10v. tainnut olla taas melko kiltisti.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4110

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Mungo »

Henkka kirjoitti:Mut olihan Pasanen oletettavasti "kunnolla" 27 vuotta, se on jo melko pitkä aika.
Onhan se, tosin siitä puolet vankilassa joka kaiketi hieman haittaa harrastuksia? Silti mun oikeustajuun ei mahdu kaksi asiaa:

1. Neljästä teloituksesta yhteensä 13 vuotta ja yhdestä kuristamisesta yhteensä vajaat neljä vuotta.
2. Kukaan ei tee arviota Pasasen sairaudesta eikä seuraa hänen tilanteensa kehittymistä ja tee sen pohjalta mahdollisia hoitopäätöksiä. Aivan kuten ei Åkerlundinkaan.

Näillä mennään. Suomessa. Mutta kuinka kauan?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Pontus
Avatar
Jäsen
Viestit: 1271
Liittynyt: 26.01.2006, 22:51

Tuotto: -13.18 yks.

Palautus%: 83.52%

Panosten ka: 4.44 yks.

Vetoja: 18

Pisteitä: 52

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Tehtiinhän taunosta myös hieno elokuva, joten hänestä oli myös hieman iloa meille kaikille.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

seuranta
Päivitetty 7.11.10

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Nyt Klasu rahanarvoista tipsiä pöytään, ja yhteiskuntamme pahuuden miettiminen laiturinnokassa pois. Porvoon kämppä tulee kondikseen, vaikka snorkkelin kautta pamlaamalla. Jotain on tehtävä, tai sä mies laitostut. Toimii, toimii...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4110

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Mungo »

Henkka kirjoitti:Nyt Klasu rahanarvoista tipsiä pöytään, ja yhteiskuntamme pahuuden miettiminen laiturinnokassa pois. Porvoon kämppä tulee kondikseen, vaikka snorkkelin kautta pamlaamalla. Jotain on tehtävä, tai sä mies laitostut. Toimii, toimii...
Mulla on just työn alla heinä-elokuun Shōgin Shikokun avoimet ja niiden jälkeen alkaakin jääkiekon seurajoukkueiden EHT. Eiköhön kiekossa päästä revittelemään, joskin vasta SM-liigan ja varsinaisesti NHL:n alkaessa. Seurajoukkueiden EHT ei mua kiinnosta paljonkaan ellei ns. panostusta sallivat toimistot avaa kohteita. Kekäläiset muuten aloittavat 11.8. ja pelaavat kahdeksan EHT-ottelua ennen elokuun loppua.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6214
Paikkakunta: Eura

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

Mungo, kirjotas lisää kuulumisia. Tää blogi alkoi mahtavasti, mutta nyt uutta täkyä kaivataan :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4110

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja Mungo »

:?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut Mungo, 11.10.2010, 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Minikommentit


razor
Jäsen
Viestit: 3729
Liittynyt: 26.01.2004, 18:48

Tuotto: +103.22 yks.

Palautus%: 104.39%

Panosten ka: 4.21 yks.

Vetoja: 558

Pisteitä: 2785
Paikkakunta: Razor`s any price picks. Through the wind and rain.

Re: Kirjoituksia uppoavasta laiturista

Viesti Kirjoittaja razor »

No voi vitun vittu! Hameväki pannu taas Mungon pään sumuseks..hyvästi auringontarkat nhl-arviot :oops:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

"I will bide my time and wait as long as it takes to make a wager that I can truly say that win or lose I would make the same wager again and again...and that`s the name of the game"

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin