Tänään on 16.04.2024, 15:16.

Kynnys kirjoittaa? (avautuminen)

Yleiseen turisemiseen muustakin kuin pelaamisesta.
Vastaa Viestiin
epe
Jäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 14.01.2003, 16:14
Pisteitä: 2
Paikkakunta: Heräilemässä

Kynnys kirjoittaa? (avautuminen)

Viesti Kirjoittaja epe »

Hmmm... tänne on tullut rekisteröintipakon jälkeen n. 200 uutta käyttäjää, joista huimat 2 kpl ovat kirjoittaneet viestin :lol: Ihmetyttää kovasti jos kukaan teistä ei pelaa mitään tälle viikonlopulle esim. euroopan fudis- tai lätkäsarjoihin :?: Ottakaa vaikka yksi kuukaudessa ja perustelkaa se hyvin tänne ... kaivatte netistä uutiset, loukkaantumiset, viime pelit, kerroinvertailut, tilastot, yms. ja teette niistä tänne paketin... ei mene paljoa aikaa ja samalla oma ja muiden tietämys kasvaa. Itse olen ainakin havainnut hyväksi tavaksi kirjoittaa omia ajatuksiani peleistä auki tänne taululle, tuleepahan itsellekin perusteltua hyvin että minkä takia tulee tietty peli pelattua.

Olisiko edes yksi kohde kuukaudessa liika vaadittu? Tämä on kuitenkin keskustelupalsta eikä mikään ilmainen bannereita täynnä oleva vihjesaitti! Jos "nollakerholaiset" eivät ala ainakin osittain aktivoitumaan, niin minun pelejäni ei tule näkymään ainakaan avoimella foorumilla enää (tuskin kukaan niitä kaipaisikaan, mutta sanoinpahan kuitenkin)!

Ymmärrän kyllä, että jokaisella on syynsä miksi ei kirjoita tänne... on kiire ja eikä oma tietämys ei riitä. Niinhän meillä kaikilla on kiire eikä muutkaan tiedä sen enempää.

Kiitos.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Oliver
Avatar
Jäsen
Viestit: 1330
Liittynyt: 14.01.2003, 12:22
Pisteitä: 265
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oliver »

Itse asiassa foorumin hallituksella on paraikaa tietääkseni harkinnassa, että foorumi suljettais jossain vaiheessa näiltä nollakerholaisilta kokonaan. Saa nähdä, että miten siinä hommassa lopulta käy. Kyllähän semmosessa ratkaisussa kieltämättä olis omat hyvät puolensa.

No, kateltais nyt ensin, että kuinka paljon uusilta jäseniltä löytyy foorumille annettavaa ennenkuin aletaan toteuttamaan moisia skenaarioita. Viestin lähettämisessä ensimmäistä kertaa voi toki olla kynnystä, mutta eiköhän suurin osa rohkaistu sen tekemään. Sen jälkeen jatkaminen on jo paljon helpompaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


tallipoika
Jäsen
Viestit: 2431
Liittynyt: 02.03.2003, 12:00
Pisteitä: 1876
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tallipoika »

Eikö asian pitäisi olla ihan selvä, jos on kyse VEDONLYÖNTIKESKUSTELU-aiheisesta foorumista, että silloin myös osallistutaan KESKUSTELUUN. Jos vain lukee viestit, ei kyse ole keskustelusta, vaan pelkästä lukemisesta.

Jos ei pysty täyttämään vaadittuja kriteerejä (keskustelu), ei tälläinen hlö tarvitse oikeuksia. Koska on selvä asia, että aina on valmiiseen pöytään tulijoita! Mutta entä jos kaikki ottavat saman periaatteen, käyn lukemassa viestit, ei ole mitä lukea. Vertauksena voisi ottaa esim, jos käyt töissä ja saat siitä palkkaa, annatko osan siitä jollekin toiselle hlölle, vaikka hän ei olisi osallistunut työhön ollenkaan? Samasta asiasta mielestäni on kyse myös tässä foorumissa.

Eli kun jokainen kantaa kortensa kekoon, saamme varmaankin aika monipuolisen foorumin, koska kaikki ei kuitenkaan tee samoja asioita, esim itse en laske %:ja, keräilen esim noita team-new'sejä eri paikoista ja toivon että niistä olisi joillekin hyötyä. Itse olen lähtenyt siitä periaatteesta, että kun tuon itse jotain tietoa tänne niin saan jotain muuta tilalle, yksinkertaista mutta siihen tarvitaan YHTEISTYÖTÄ. Ajattelelpa esim taulun ylläpitäjiä, jotka tekevät sitä näkymätöntä työtä, jotta meillä olisi paikka missä kokoontua.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

Mistähän täällä pitäisi keskustella kun suurinosa nyt aktiivikäyttäjistä tykittää tänne viikossa parhaimmillaan toistakymmentä todennäköisyysarviota, siis pelkkiä prosentteja. Yhdessä vieskiketjussa saattaa olla "parhaimmillaan" lähes kymmenen eri kirjoittajan todennäköisyysarviot + ehkä pelivalinnat niiden pohjalta. Yleensä näiden kymmenen eri kirjoittajan todennäköisyydet ovat niin lähellä toisiaan että arvioiden muutaman prosentin heitoista ei juuri juttua saa irti revittyä.

Taannoisessa prossat vs perustelut ( viewtopic.php?t=2908&postdays=0&postorder=asc&start=0 ) -keskustelussa moni oli sitä mieltä että prossat riittää ja niillä on suurin merkitys pelaamisessa. Ja niinhän se onkin, olen samaa mieltä. Ylläpidosta ja aktiivikirjoittajista moni oli sitä mieltä että prossat ovat tärkeitä ja ne riittävätkin perusteluksi taululle (oma tulkintani...).

Jos kerran pääasiassa prossat riittää ilman lisäperusteluja niin IMO niin kauan ei taululle keskustelua saada aikaiseksi.

Suurinosa uusistakin pelaajista pyrkii todennäköisesti siihen että saa helposti ja nopeasti koneelliset arviot joiden mukaan sitten käy heittämässä pelit sisään ja jos jaksaa niin vaikka tänne foorumille samaiset arviot. Toisaalta he ei eivät tee mitään väärä vaan juuri oikein.

Ei niistä peleistä tarvitse mitään keskustella. Loppujen lopuksi loppupeleissä isossa otannassa silläkään ei ole mitään merkitystä jos muutamasta ottelusta jää joidenkin pikkuasioiden takia prosentit tarkistamatta vähän suuntaan taikka toiseen.

Toivottavasti nyt edes joku pääsi samalle aaltopituudelle sen kanssa mitä yritin tuoda esille. Eli sitä että pelaaminen on useimmille nykyään sellaista toimintaa että keskusteluiden sisällöillä yleensä pikkuasioista ei juurikaan ole sen isompaa käytännön merkitystä useimpienkaan peleihin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

Heh, täällä vongataan että pitäisi saada keskustelua aikaiseksi pelikohteista. Samalla ylläpito kertoo että perusteluksi pelivalinnoille käy mainiosti oma seuranta :lol: JussiQ kirjoitteleepi ohjeeks näin:
-Viestit, joissa ei pelivalintoja perustella mitenkään, tullaan poistamaan. Perusteluksi käyvät ajantasalla oleva seuranta
IMO mikään seuranta ei ole vielä perustelu jollekkin pelivalinnalle. Vaikka kaveri olisi pelannyt SM-liigasta 50 viimestä ottelua oikein ei se ole vielä perustelu sille miksi TPS tänään voittaa! Ja tällainen perusteleiminen tuskin on omiaan lisäämään siementä keskustelulle. Esim

Blues -TPS 2

perustelut: tsekkaa mun seurantaa, pal% 125% SM-liigasta 8)

Lisänä se toki perustelulle voi olla ja tietona siitä että kaveri hallitsee jonkin sarjan, mutta ei ainoa perustelu. IMO perustelut ovat pääsääntöisesti ottelukohtaisia...

(ja juma jos tää viesti tästä poistetaan, nyt tsekataan ottaako ylläpito kritiikkiä vastaan...)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


Oliver
Avatar
Jäsen
Viestit: 1330
Liittynyt: 14.01.2003, 12:22
Pisteitä: 265
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oliver »

Sputnik kirjoitti:Heh, täällä vongataan että pitäisi saada keskustelua aikaiseksi pelikohteista. Samalla ylläpito kertoo että perusteluksi pelivalinnoille käy mainiosti oma seuranta :lol: JussiQ kirjoitteleepi ohjeeks näin:
-Viestit, joissa ei pelivalintoja perustella mitenkään, tullaan poistamaan. Perusteluksi käyvät ajantasalla oleva seuranta
IMO mikään seuranta ei ole vielä perustelu jollekkin pelivalinnalle. Vaikka kaveri olisi pelannyt SM-liigasta 50 viimestä ottelua oikein ei se ole vielä perustelu sille miksi TPS tänään voittaa! Ja tällainen perusteleiminen tuskin on omiaan lisäämään siementä keskustelulle. Esim

Blues -TPS 2

perustelut: tsekkaa mun seurantaa, pal% 125% SM-liigasta 8)

Lisänä se toki perustelulle voi olla ja tietona siitä että kaveri hallitsee jonkin sarjan, mutta ei ainoa perustelu. IMO perustelut ovat pääsääntöisesti ottelukohtaisia...

(ja juma jos tää viesti tästä poistetaan, nyt tsekataan ottaako ylläpito kritiikkiä vastaan...)
Ensinnäkin, noi ohjeistukset ei ole Jussin kirjoittamia, vaan ainoastaan Jussin postaamia. Tiedoksi tämä kaikille.

Miksei pelkkä seuranta kävisi? Jos siinä on satoja vetoja ja kassa plussalla, niin kai siitä jo näkee, että kaverin pelivalintoja kannattaa fundeerata. Toki siihen seurantaan olis hyvä saada alkuun jonkin verran niitä pelejä vaikka rajakertoimineen tai sitten kommentteineen, ennenkuin sitä alkaa käyttämään ainoana perusteluna.

No tämä on kai mielipidekysymys pitkälti. Aikaisemmilla foorumeilla muistaakseni Sputnikillakaan monesti ole ollut muuta sanoa kuin että "mun seuranta siltä ja siltä väliltä on sitä ja tätä" (+huomattava määrä englanninkielisiä kirosanoja tuonne väliin) ;)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


The Jekku
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 24.01.2004, 16:15
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja The Jekku »

Kyllähän sen ymmärtää että kynnys on korkea, etenkin kun kirjoittamisen sääntöjä painotetaan helvetisti. Parempi olisi ehkä antaa kirjoittajan oppia ajan myötä, niin muillakin foorumeilla toimitaan. Sen sijasta että hoetaan niitä sääntöjä kokoajan

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mikkou
Jäsen
Viestit: 2128
Liittynyt: 14.01.2003, 00:21
Pisteitä: 11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkou »

The Jekku kirjoitti:Kyllähän sen ymmärtää että kynnys on korkea, etenkin kun kirjoittamisen sääntöjä painotetaan helvetisti. Parempi olisi ehkä antaa kirjoittajan oppia ajan myötä, niin muillakin foorumeilla toimitaan. Sen sijasta että hoetaan niitä sääntöjä kokoajan
Nyt en taida ihan ymmärtää?

Kynnyksen kirjoittaa tälle foorumille ei pitäisi omasta näkökulmastani olla mitenkään korkea, mutta jotkut ovat tästä ilmeisesti niin päätelleet. Kirjoittamisen sääntöjä painotetaan varmaankin siksi, että ainakin itse tunnen todella vaivautuneisuutta mikäli luen tekstejä joissa esim. pienten ja isojen kirjaimien paikat eivät ole hallinnassa eikä teksti muutenkaan ole edes ensimmäisen luokan käyneen tasolla... Muutenhan tässä ei pitäisi olla mitään ongelmaa, sillä itsekään tuskin olen kirjoittajana mikään äidinkielenopettajan suosikki ;)

Pointtina onkin ollut ainoastaan se että mikäli kirjoitus ei SELVÄSTIKÄÄN hyödytä KETÄÄN se poistetaan haittaamasta muita käyttäjiä. Tämän säännön ei luulisi olevan kovinkaan hankala?

Ps. Foorumi on ollut nyt toiminnassa jo yli vuoden joten eiköhän tässä olla jo harjoiteltu?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

Oliver kirjoitti:
Sputnik kirjoitti:Heh, täällä vongataan että pitäisi saada keskustelua aikaiseksi pelikohteista. Samalla ylläpito kertoo että perusteluksi pelivalinnoille käy mainiosti oma seuranta :lol: JussiQ kirjoitteleepi ohjeeks näin:
-Viestit, joissa ei pelivalintoja perustella mitenkään, tullaan poistamaan. Perusteluksi käyvät ajantasalla oleva seuranta
IMO mikään seuranta ei ole vielä perustelu jollekkin pelivalinnalle. Vaikka kaveri olisi pelannyt SM-liigasta 50 viimestä ottelua oikein ei se ole vielä perustelu sille miksi TPS tänään voittaa! Ja tällainen perusteleiminen tuskin on omiaan lisäämään siementä keskustelulle. Esim

Blues -TPS 2

perustelut: tsekkaa mun seurantaa, pal% 125% SM-liigasta 8)

Lisänä se toki perustelulle voi olla ja tietona siitä että kaveri hallitsee jonkin sarjan, mutta ei ainoa perustelu. IMO perustelut ovat pääsääntöisesti ottelukohtaisia...

(ja juma jos tää viesti tästä poistetaan, nyt tsekataan ottaako ylläpito kritiikkiä vastaan...)
Ensinnäkin, noi ohjeistukset ei ole Jussin kirjoittamia, vaan ainoastaan Jussin postaamia. Tiedoksi tämä kaikille.
-No sori Jussille sitten vaan...Tosin jos tarkkaan luit viestini niin käytin sanaa YLLÄPITO ja erikseen että jussi kirjoitteli. Tarkaavaisuutta siellä vähäsen kiitos...
Miksei pelkkä seuranta kävisi? Jos siinä on satoja vetoja ja kassa plussalla, niin kai siitä jo näkee, että kaverin pelivalintoja kannattaa fundeerata.
JOO JOO JOO, mutta se pointti oli että tuollainen perustelu mahdollisuus ei LISÄÄ keskustelua taululle. Lisäksi osa täällä ei tykkää siitä että 400 nollakerholaista täällä vaan peesaa muutaman osaavan pelaajan pelejä eikä itse kirjoittele mitään. Nythän keissi on niin että jos vaikka mä perustelen kuinka helvetin paljon mutta mulla ei ole ziljoonan pelin seurantaa olemassa millä osoittaa että olen vähintään guru niin ketään ei kiinnostakkaan mun mielipide tai siihhen näkemykseen ei ainakaan luoteta...

Toki siihen seurantaan olis hyvä saada alkuun jonkin verran niitä pelejä vaikka rajakertoimineen tai sitten kommentteineen, ennenkuin sitä alkaa käyttämään ainoana perusteluna.
No jos tänne taululle edelleen halutaan keskustelua pelkkien prossien ja numeroiden lisäksi niin IMO tollanen seuranta ei koskaan saisi olla pelkkä peruste pelivalinnalle. Muutaman vuoden päästä kun täällä yhä useamalla on riittävä seuranta niin taululle ilmestyy vieläkin vähemmän sanallisia perusteluja. Ja yhä useampi peesaa niitä joilla on seuranta plussalla ja yhä harvempi joka tänne enää mahdollisesti kirjoittaa on närkästynyt siitä kun kukaan muu ei kirjoita. Äärimmäinen tilannehan voisi olla sitten se että kaikki peesaa lopulta sitä yhtä kenellä paras seuranta on...


Aikaisemmilla foorumeilla muistaakseni Sputnikillakaan monesti ole ollut muuta sanoa kuin että "mun seuranta siltä ja siltä väliltä on sitä ja tätä" (+huomattava määrä englanninkielisiä kirosanoja tuonne väliin) ;)
No ellen ihan väärin muista omia kirjoittamisiani niin kirjoitin kyllä aina perustelut pelivalinnoilleni. Prosentteja sitä vastoin harvoin näkyi...

Isompaa seurantaa pidin kuukauden välein sen surkuhupaisan vuoden ajan mitä sille eräälle palstalle kirjoittelin. Siitä olen täysin varma että ainoana perusteluna en käyttänyt kertaakaan omaa seurantaa.

Mutta yritetän nyt pitää asiat ja henkilökohtaisuudet erillään...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


Olazabal
Jäsen
Viestit: 641
Liittynyt: 06.02.2003, 15:08
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Olazabal »

Sputnik kyselee, että mistähän täällä pitäisi keskustella.

No osa tuottaa kohteisiin prosentteja, osa sanallisia perusteluita, jotkut molempia mutta 50% porukasta on nollakerhossa ja muistakin suurin osa muutaman viestin ihmeitä. Näiden pitäisi aktivoitua.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Oliver
Avatar
Jäsen
Viestit: 1330
Liittynyt: 14.01.2003, 12:22
Pisteitä: 265
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oliver »

Sputnik kirjoitti:JOO JOO JOO, mutta se pointti oli että tuollainen perustelu mahdollisuus ei LISÄÄ keskustelua taululle.
Voi olla että ei lisää, voi olla että lisää. En usko, että foorumin tulevaisuus on kiinni siitä, hyväksytäänkö seuranta vihjeiden perusteluiksi. Oli mahdollisuus olemassa tai ei, tuskin kovin moni sitä edes käyttää, kun ei ole tähänkään saakka niin tehnyt. Mä en näe tässä mitään katastroofin aineksia vielä.
Sputnik kirjoitti:Nythän keissi on niin että jos vaikka mä perustelen kuinka helvetin paljon mutta mulla ei ole ziljoonan pelin seurantaa olemassa millä osoittaa että olen vähintään guru niin ketään ei kiinnostakkaan mun mielipide tai siihhen näkemykseen ei ainakaan luoteta...
Nyt menee jo saivartelun puolelle! Miten sä nyt tollain asiat näät? Toi seurantamahdollisuushan on vaan yksi mahdollisista ratkaisuista. Eiköhän suurin osa lukijoista kuitenkin tykkää lukea niitä sun kommenttejas pelikohteista. Se vaan, että jaksatko säkään aina kirjoittaa niitä jokaiseen normikohteeseen. Mä voisin väittää, että kommentit kelpaavat aina, oli ne sitten kokoonpanotietoja tai vastaavaa. Mut jos kaikkeen VAADITTAIS kommenttia, sehän se vasta keskustelun tappaiskin. Tekstin suoltaminen vie hemmetisti aikaa, eikä monella taida sitä liiemmin löytyä. Jäis pelkät numerotkin silloin esittämättä. Kunhan nyt jotain settiä pystyis jokainen heittämään, kyllä se keskustelu siitä lisääntyy exponentiaalisesti.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pint
Jäsen
Viestit: 31
Liittynyt: 04.04.2003, 10:55
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja pint »

No, huh-huh. Nyt on ihan pakko kirjoittaa. Itse en ole pelannut yksilläkään vihjeillä mitä täällä on jaettu, enkä näe kenenkään velvollisuudeksi mitään kirjoittaa, jos ei ole aihetta. Nytkö siis pitäisi hatusta/hihasta antaa jotain prosenttiarvioita ilman perusteluja, että saisi pysyä forumin jäsenenä? Itse olen lukenut ylieisiä, lähinnä ulkomaille pelaamiseen liittyviä, viestejä ja asiantuntevia sellaisia. Pitäisikö ne kuitata luetuiksi vastaten "joojoo" tai "olen samaa mieltä" tai "kiitos" ilman mitään sisältöä? Tulisi todella pitkiä viestiketjuja ilman asiaa... E**C:n forum kaatui, kun eivät kestäneet kritiikkiä. Tämäkö olisi YK-forumin tuho?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


epe
Jäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 14.01.2003, 16:14
Pisteitä: 2
Paikkakunta: Heräilemässä

Viesti Kirjoittaja epe »

pint kirjoitti:No, huh-huh. Nyt on ihan pakko kirjoittaa. Itse en ole pelannut yksilläkään vihjeillä mitä täällä on jaettu, enkä näe kenenkään velvollisuudeksi mitään kirjoittaa, jos ei ole aihetta. Nytkö siis pitäisi hatusta/hihasta antaa jotain prosenttiarvioita ilman perusteluja, että saisi pysyä forumin jäsenenä? Itse olen lukenut ylieisiä, lähinnä ulkomaille pelaamiseen liittyviä, viestejä ja asiantuntevia sellaisia. Pitäisikö ne kuitata luetuiksi vastaten "joojoo" tai "olen samaa mieltä" tai "kiitos" ilman mitään sisältöä? Tulisi todella pitkiä viestiketjuja ilman asiaa... E**C:n forum kaatui, kun eivät kestäneet kritiikkiä. Tämäkö olisi YK-forumin tuho?
En oikeastaan ymmärrä avautumisesi pointtia? Jos on kyse keskustelupalstasta ja kuinka saataisiin sitä aktivoitumaan ja tuottamaan enemmän vastinetta sinne kirjoittaville, niin sinulla on huolena se että et voisi ilman omaa panostasi olla enää mahdollisesti foorumin jäsen :lol: Siis jos foorumi suljettaisiin niin sinne jääviä ei valittaisi viestimäärien perusteella vaan viestien sisällön. Turhaa ei tarvitse kirjoittaa, mutta voisit tietty itsekin miettiä että mitä annettavaa sinulla olisi tälle foorumille?

Oliver kirjoitti:Nyt menee jo saivartelun puolelle! Miten sä nyt tollain asiat näät? Toi seurantamahdollisuushan on vaan yksi mahdollisista ratkaisuista. Eiköhän suurin osa lukijoista kuitenkin tykkää lukea niitä sun kommenttejas pelikohteista. Se vaan, että jaksatko säkään aina kirjoittaa niitä jokaiseen normikohteeseen. Mä voisin väittää, että kommentit kelpaavat aina, oli ne sitten kokoonpanotietoja tai vastaavaa. Mut jos kaikkeen VAADITTAIS kommenttia, sehän se vasta keskustelun tappaiskin. Tekstin suoltaminen vie hemmetisti aikaa, eikä monella taida sitä liiemmin löytyä. Jäis pelkät numerotkin silloin esittämättä. Kunhan nyt jotain settiä pystyis jokainen heittämään, kyllä se keskustelu siitä lisääntyy exponentiaalisesti.
Nyt ollaan Oliverin kanssa aivan samoilla linjoilla. Tänne voi kirjoitella monella tavalla ... prosentteja tai proosaa... kaikki yhtä hyviä. Ollaan Sputnikin kanssa samaa mieltä :shock: , että pelkkien prosenttien heittely ei keskustelua herätä. Mutta kuitenkaa prosenttien esittäminenkään ei ole turhaa hommaa, kuten Ade (tuolla toisessa viestiketjussa) otti cpsof95n esimerkiksi... on hyvä että tulee uutta ja erilaista näkemystä.

Itse ainakin toivoisin tänne kunnon keskusteluakin. Kyllähän prosenteistakin voi jutella jos ne eivät ole aivan puhtaasti koneprosentteja, vaan niissä on sisällytetty muitakin seikkoja. Kyllä omat valinnat mielestäni pitää olla valmis perustelemaan jollakin tavoin ja pystyä myöntämään olevansa väärässäkin. Toisaalta tänne on aivan turhaa kirjoitella mitään perusteluja kun kukaan ei jaksa niihin edes kommentoida vaikka kyselee muiden näkemyksiä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


epe
Jäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 14.01.2003, 16:14
Pisteitä: 2
Paikkakunta: Heräilemässä

Viesti Kirjoittaja epe »

The Jekku kirjoitti:Kyllähän sen ymmärtää että kynnys on korkea, etenkin kun kirjoittamisen sääntöjä painotetaan helvetisti. Parempi olisi ehkä antaa kirjoittajan oppia ajan myötä, niin muillakin foorumeilla toimitaan. Sen sijasta että hoetaan niitä sääntöjä kokoajan
Pitäisiköhän säännöt sanan tilalle vaihtaa esimerkiksi "ohjeistus", kun näyttää näin pahasti särähtävän ihmisten korvaan :lol: Voit tietysti itsekin miettiä syitä sääntöjen olemassaoloon. Kummastako selviää paremmin viestin sisältö ... Jalin pitkävetopalstalta Simon viesti 'Tikanheittoa' tai 'Näistä valitsen' vai täällä 'SM-liiga 22.1.' TAI 'NHL 23.1.' ??

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6215
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

epe kirjoitti: Itse ainakin toivoisin tänne kunnon keskusteluakin. Kyllähän prosenteistakin voi jutella jos ne eivät ole aivan puhtaasti koneprosentteja, vaan niissä on sisällytetty muitakin seikkoja.
Jep, keskustelua toivois tosiaan lisää, itsekin voisin olla parempana esimerkkinä. Monesti juuri prosenteista saadaan hyvä keskustelu aikaan, kun toisella on täysin erilainen mielipide, jolloin hän heittää ehkä jonkun kysymyksen ilmoille, johon muut voivat sitten vastailla. Itse olen aina pyrkinyt vastaamaan kaikkiin kyselyihin, mutta ehkä turhan passiivisesti on tullut herätettyä keskustelua. Tuota voisi allekirjoittanut sekä muutkin tehdä useammin. Lätkä-puolella keskustelua syntyy kyllä melko helpostikin, mutta tuosta jalkapallosta en niin tiedä, kun talvisin en sitä pahemmin arvioi. Kesällä Veikkausliiga ainakin jossain määrin aiheutti keskustelua.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


epe
Jäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 14.01.2003, 16:14
Pisteitä: 2
Paikkakunta: Heräilemässä

Viesti Kirjoittaja epe »

JussiQ kirjoitti:
epe kirjoitti: Itse ainakin toivoisin tänne kunnon keskusteluakin. Kyllähän prosenteistakin voi jutella jos ne eivät ole aivan puhtaasti koneprosentteja, vaan niissä on sisällytetty muitakin seikkoja.
Jep, keskustelua toivois tosiaan lisää, itsekin voisin olla parempana esimerkkinä. Monesti juuri prosenteista saadaan hyvä keskustelu aikaan, kun toisella on täysin erilainen mielipide, jolloin hän heittää ehkä jonkun kysymyksen ilmoille, johon muut voivat sitten vastailla. Itse olen aina pyrkinyt vastaamaan kaikkiin kyselyihin, mutta ehkä turhan passiivisesti on tullut herätettyä keskustelua. Tuota voisi allekirjoittanut sekä muutkin tehdä useammin. Lätkä-puolella keskustelua syntyy kyllä melko helpostikin, mutta tuosta jalkapallosta en niin tiedä, kun talvisin en sitä pahemmin arvioi. Kesällä Veikkausliiga ainakin jossain määrin aiheutti keskustelua.
Täytyy kyllä sanoa, että on itsekin on tullut äärettömän huonosti heräteltyä keskustelua. Mulla on ollut kyllä monesti ainakin tarkoitus kysellä ihmisiltä niiden peleistä kerran ne ei kyseenalaista minunkaan pelejäni, mutta sitten se on vaan aina jäänyt. Kyllähän se on aika ymmärrettävää, että SM-liigan puolella herää enemmän keskustelua kuin jostakin fudissarjasta mitä ei ole mahdollista edes nähdä televisiosta :D

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


MarkusM
Jäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 23.03.2003, 16:54

Tuotto: -109.66 yks.

Palautus%: 95.74%

Panosten ka: 14.63 yks.

Vetoja: 176

Pisteitä: 76
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja MarkusM »

Asiaa puhutte siitä että keskustelua voisi olla nykyistä enemmän.
Järkevä keskustelu ottelun asetelmista on lähes aina kiinnostavampaa kuin pelkkä prosenttien tykitys. Kaikista peleistä ei tietenkään voi riittää juttua mutta jos edes ajoittain heräisi keskustelua otteluista niin selviäisi myös paremmin mitä kukakin arvioissaan painottaa.

Mitä olen seurannut niin jalkapallon ja jääkiekon alueilla juttua näkyy olevan mutta valitettavasti jenkkilän puolella(pl. NHL) on äärimmäisen harvoin mitään väittelyä peleistä. Onhan tuolla monella nimimerkillä arvioiden alla monta sarjaa ja siitä johtuen niin paljon pelejä että pelkkä prosenttien teko ottaa reilusti aikaa mutta silti pieni keskustelu ei olisi pahitteeksi.
Myönnettäköön että itsekkin olen syyllistynyt satojen viestin edestä pelkkien prosenttien tykitykseen mutta toivottavasti MLB:n alkaminen parin kuukauden kuluttua herättää taas minut ja muut keskustelemaan peleistä edes hieman.

Jotta tämä viesti ei menisi kokonaan offtopiciksi niin kirjoittamisen kynnystä ei tarvitse ottaa siitä että ei itse omaa otteluun suoranaista vihjettä tai tarkkoja arvioita vaan mielestäni kirjoittaa voi myös jos vain on jotain hyödyllistä sanottavaa pelistä tai mielipide-eroja tai muuta kommentoitavaa aikaisempien vihjaajien perusteluista. Ei silti mitään "TPS VOITTAA" tai "Pittsburgh häviää varmasti" tyyppisiä one-linereitä.

Kyllä tämä viesti meni offtopicin puolelle ja kuuluisi enemmän tuonne Prossia vai perusteluja ketjuun mutta olkoon nyt tässä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6215
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

MarkusM kirjoitti: Jotta tämä viesti ei menisi kokonaan offtopiciksi niin kirjoittamisen kynnystä ei tarvitse ottaa siitä että ei itse omaa otteluun suoranaista vihjettä tai tarkkoja arvioita vaan mielestäni kirjoittaa voi myös jos vain on jotain hyödyllistä sanottavaa pelistä tai mielipide-eroja tai muuta kommentoitavaa aikaisempien vihjaajien perusteluista. Ei silti mitään "TPS VOITTAA" tai "Pittsburgh häviää varmasti" tyyppisiä one-linereitä.
Juuri näin. Asiallinen, perusteltu mielipide on tasan yhtä hyvä ja hyödyllinen viesti, kuin vastaavasti jonkun muun prosenttien postaus.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


WJB
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 06.03.2003, 14:23
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja WJB »

Avaudutaan nyt sitten pikkaisen kun on tullut itse aika pitkään taustalla vaan keskustelua seurattua. Itselleni ainakin on tämä foorumi ollut tärkeä lähde omaa vedonlyöntiharrastustani kehitellessäni. Voisin tietysti selitellä omien viestien puuttumista kiireellä yms. mutta totuus kait on enemmänkin saamattomuudessa. Ehkä myös omaa osaamistaan on tullut pidettyä riittämättömänä arvokkaaseen joukkoonne :oops: .

Nyt ajattelin kuitenkin tämän hiljaiselon lopettaa eli jatkossa tulen ainakin silloin tällöin kirjoittelemaan omia näkemyksiäni peleistä ja kenties myös pelivalintojani. Katellaan nyt mitä saahaan aikaiseksi mutta ainakin englantilaiseen futiksesta sekä suomi-lätkästä on aika paljon kokemusta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


te_5pulm
Jäsen
Viestit: 55
Liittynyt: 23.01.2004, 18:08
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja te_5pulm »

Kirjoitetaan sitten itsekin ensimmäinen viesti tälle palstalle.

Ensinnäkin tahtoisin osoittaa kiitokset tämän palstan kirjoittajille. On tullut parannettua taktiikoita ja panostussuhteita teidän juttujanne lukemalla. Ei, voitolliseen peliin en vielä täysin pysty kuin vähän lunttaamalla. Omat järjestelmät ovat kehityksen alla.

Syyt kirjoittamattomuudelle, ja ennen rekisteröintipakkoa rekisteröitymättömyydelle, ovat jossain laiskuuden ja saamattomuuden välimaastossa. En ala sen enempää henkilökohtaisia asioita tilittämään, mutta "oikeassakin" elämässä on näinä aikoina suuria tapahtumia, vievät aikaa.

Kokemusta löytyy jonkun verran suomalaisesta ja englantilaisesta futiksesta, suomalaisesta ja ruotsalaisesta jääkiekosta sekä NHL:stä. Suuri mielenkiinnon kohde on myös NBA. Ehkäpä eksoottisin laji on lentopallo, mistä Roin joukkueiden kohdalta jonkun verran "sisäpiirin" tietoa. Eri asia tietty on, et lyökö niistä kukaan vetoa. Centrellä ainakin on tarjontaa. Paikan päällä käyn silloin tällöin TP-47:n, Ropsin, Kärppien ja Luleån otteluissa. Ehkäpä joskus tulee myös kirjoitettua asianomaiselle osastolle jotain mitä tilastoista ei näe.

Hiljaiselo on siis lopetettu.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


200% 60€ vedonlyöntibonus Ninjacasino.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin