Tänään on 28.03.2024, 12:17.

livevetojen suretus/arbitraasipelaaminen?

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
jkm86
Jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: 17.03.2011, 18:52
Pisteitä: 0

livevetojen suretus/arbitraasipelaaminen?

Viesti Kirjoittaja jkm86 »

Elikkäs haluaisin tiedustella kuinka moni on harrastanut järjestelmällisesti suretusta livevedoissa?
Jos kokemusta löytyy, tänne voi laittaa ja jakaa kokemuksia kaikesta suretuksesta, erityisesti livevedoissa.

Itse olen pelanut järjestelmällisesti kaksi ja puoli vuotta ja olen päätynyt tilanteeseen,
jossa suurin osa hyvistä bookereista on laittanut panosrajat niin alas ettei juurikaan kannata pelailla kyseisillä sivuilla.
Edellämainittuja bookkereita ovat unibet, bet365, ladbrokes, sportingbet, coral, will hill ja paddy power sekä muutamia bookereita,
joissa raja hieman ylempänä, mutta pelaaminen on kannattavuuden rajoilla.
Tällä hetkellä parhaat arbit saan bet-at-homelelta ja tämän jälkeen bwiniltä.
Tietysti pörssinä käytän betfairia, joka on täysin korvaamaton tässä lajissa.

Onko muilla hyviä kokemuksia livevedoista, joissa pystyy surettamaan huoletta.
Itseltäni voi kysellä yksittäisten bookereiden hyvistä ja huonoista puolista, jos olen sattunut niitä kokeilemaan.

Entä minkälaisille voitoille olette päässeet? Käytännössä parhaan kuvan voitoista taitaa saada tuntipalkkaa seuraamalla.
Tällä hetkellä pääsen noin 20 euroon tunnilta, mutta ennen rajoituksia saattoi tuo palkka olla 50 euroakin.

Entä mitä lajeja suositte?
Itse olen pelannut eniten tennistä, koripalloa ja lentopalloa, yleensä kaikkia joissa kohteita on vain kaksi.

Kirjotelkaa kokemuksia/kysymyksiä, jos on tuttua touhua tai muuten vain aihe kiinnostaa!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Odottava ei löydä..

Minikommentit


peluri1974
Jäsen
Viestit: 232
Liittynyt: 15.01.2007, 22:23
Pisteitä: 98

Re: livevetojen suretus/arbitraasipelaaminen?

Viesti Kirjoittaja peluri1974 »

Jeppis vaan! Itellä vedot menee nykyään suunnilleen 50/50 normiveikkaan ja livetreidiin.Treidaan pelkästään jalkapalloa. Tuottoa suunnilleen 2 prosenttia kassalle päivässä,mutta jokainen tietää että tuolla tuotolla olisi pian miljonääri jos se olisi noin helppoa.Sitten kun tulee pari hävittyä treidiä putkeen,pitää miettiä onko tämä kannattava pelimuoto.Pientä tuottoa kassalle,mutta harkiten!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pka
Jäsen
Viestit: 999
Liittynyt: 30.01.2004, 22:53
Pisteitä: 571

Re: livevetojen suretus/arbitraasipelaaminen?

Viesti Kirjoittaja pka »

Panosrajojen ja laajan valikoiman puolesta ovat mun tiedoilla Nordicbet (ainakin ennen kuin asettavat henk.koht. rajoja) sekä 188bet hyviä paikkoja pelata liveä.

On silti hyvin mahdollista, että vaikka panosrajat olisivatkin korkealla, on ko. bookkerien tarjonnasta vaikea löytää arbitraasin mahdollistavia tilanteita.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


peluri1974
Jäsen
Viestit: 232
Liittynyt: 15.01.2007, 22:23
Pisteitä: 98

Re: livevetojen suretus/arbitraasipelaaminen?

Viesti Kirjoittaja peluri1974 »

Sorry.Livearbit ja livetreidaus ovat toki eri pelimuotoja.Enpäs sotke enää aloittajan ketjua :(

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


hawu
Jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: 11.03.2011, 12:57
Pisteitä: 0

Re: livevetojen suretus/arbitraasipelaaminen?

Viesti Kirjoittaja hawu »

homma kiinostanut minua koko vedonlyönti hirstoriani ´(1.5v ja silti täysin kokematon) ja miettinyt miten se onnistuisi livevedossa myös. kokeilemaan en ole päässyt kun ei rohkeus riitä ja kassa kokeiluun.
olisiko jotain aloitus vinkkejä?
paljonko vaatii kassaa ja kuinka monelle saitille että saisi homman pyörimään?
mitä lompakkoa käytät(moneybookers??)??
käytätkö betfairia jokaisessa kohteessa vai miten sinulla homma pyörii?
minkälaiset komissiot bookereilla on ja onko homma sen jälkeen enää kannttavaa?
onko eri saittien livevedoissa samoja kohteita?

paljon kysymyksiä vähän tietoa :D
kiitos paljon etukäteen :D

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


jkm86
Jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: 17.03.2011, 18:52
Pisteitä: 0

Re: livevetojen suretus/arbitraasipelaaminen?

Viesti Kirjoittaja jkm86 »

hawu kirjoitti:olisiko jotain aloitus vinkkejä?
Aluksi kannattaa perehtyä vähän kertoimiin ja siihen miten aikoo laskea vetojen tuotot. Käytännössä excelillä on melko helppo tehdä ohjelma sitä varten. Myös valmiita ohjelmia löytynee, mutten ole niihin sen paremmin perehtynyt. Kärsivällisyyttä tarvitaan melko lailla opetteluun ja vielä sen jälkeenkin. Välillä tuntuu, että tuottoja tulee joka kohteesta ja välillä voi mennä tunteja, että saa edes muutaman euron.
hawu kirjoitti:paljonko vaatii kassaa ja kuinka monelle saitille että saisi homman pyörimään?
mitä lompakkoa käytät(moneybookers??)??
Kassan ei tarvitse olla hirmu suuri. Itse aloitin vain noin 100 € per tili. Tosin pörssiin(lue betfair) kannattanee laittaa hieman enemmän. Jos aloittaa minimipanoksilla(n. 2-5 €) harjoittelun niin tuo kassan ei tarvitse olla noinkaan suuri. Todennäköisesti normaalipanos kertaa 20 on tarpeeksi yhdelle tilille(esim. 100 € panos kerralla, niin 2000 € tilillä riittää tosi pitkään), ettei rahoja tarvitse juurikaan siirrellä. Pienemmillä tilisummila pitää sitten vain talletella ja kotiutella useammin.
Siis jos panos kasvaa nopeammin kuin rahat tileillä, niin luultavasti joutuu siirtelemään enemmän.

Eikä tallettelu ja kotiuttelukaan pahaa ole, jos käyttää lompakko(a/ja). Itse käytän moneybookersia, koska se tuntuu olevan kaikilla firmoilla vaihtoehtona ja usein myös maksuton. Nyt jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt ottaa tuo Moneybookers jo aiemmin käyttöön(meni varmaan 300 € kotiutuksiin ja talletuksiin alkuaikoina).

Ihan kahdellakin saitilla pääsee liikkeelle(Betfair ja esim unibet). Itse käytän betfairin lisäksi keskinmäärin kolmea vedonlyntifirmaa kerralla. Liian monta saittia hidastuttaa ainakin omaa konettani ja myös näyttötilan rajallisuuden vuoksi välilehtien klikkailua tulee paljon. Liian monta saittia saattaa myös heikentää kertoimien huomaamista.
hawu kirjoitti:käytätkö betfairia jokaisessa kohteessa vai miten sinulla homma pyörii?
Betfairilla teen noin 80-90 prossaa kaikista vedoista. Muita pörssejä en ole koittanutkaan. Ilman betfairia siis onnistuu myös hyvin, mutta suretus mahdollisuuksia tulee harvemmin kahden normi-bookkerin välille. Näissä hyvänä puolena on komissiottomuus :)
hawu kirjoitti:minkälaiset komissiot bookereilla on ja onko homma sen jälkeen enää kannttavaa?
Käsittääkseni vain pörsseillä on komissiot, jotka noin 5 % voitoista. Tämä pitää vain huomioida vetoja tehdessä. Esim. jos betfairilla tarjoa -kerroin on 1.5, niin normibookerilla pelaa-kertoimen pitää olla 1.53, jotta voittoa tulee. Käytännössä komissio ei ole ongelma. Paljon pelaamalla komission saa alas, mutta tällöin betfairilla saattaa tulla ongelmaksi premium charge, joka verottaa jos tilin saldo on viikon aikana noussut liiaksi.
hawu kirjoitti:onko eri saittien livevedoissa samoja kohteita?
Kyllä kohteita löytyy aamusta iltaan. Se on sitten eri juttu onko siellä hyviä kohteita suretukseen. Etenkin jos jalkapalloa aikoo surettaa, niin kohteita pitäisi löytyä riittävästi.

Kannattaa aloittaa varovasti ja huolellisesti sekä opetella perusasiat. Sitten vain kantin mukaan lisää panosta, niin alkaa päästä voittojen makuun!
Onnea ja kärsivällisyyttä!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Odottava ei löydä..

Minikommentit


hawu
Jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: 11.03.2011, 12:57
Pisteitä: 0

Re: livevetojen suretus/arbitraasipelaaminen?

Viesti Kirjoittaja hawu »

jkm86 kirjoitti:Käsittääkseni vain pörsseillä on komissiot, jotka noin 5 % voitoista. Tämä pitää vain huomioida vetoja tehdessä. Esim. jos betfairilla tarjoa -kerroin on 1.5, niin normibookerilla pelaa-kertoimen pitää olla 1.53, jotta voittoa tulee. Käytännössä komissio ei ole ongelma. Paljon pelaamalla komission saa alas, mutta tällöin betfairilla saattaa tulla ongelmaksi premium charge, joka verottaa jos tilin saldo on viikon aikana noussut liiaksi.
tuota tuota olisitko halunnu antaa esimerkki laskun tuosta :)



koitin selailla betfairina ja unibettia ja etsiä tälläisiä kohteita mutta joko liian hidas tai huolimaton mutta en niitä tahtonut oikein löytää .D

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


jkm86
Jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: 17.03.2011, 18:52
Pisteitä: 0

Re: livevetojen suretus/arbitraasipelaaminen?

Viesti Kirjoittaja jkm86 »

hawu kirjoitti:
jkm86 kirjoitti:Käsittääkseni vain pörsseillä on komissiot, jotka noin 5 % voitoista. Tämä pitää vain huomioida vetoja tehdessä. Esim. jos betfairilla tarjoa -kerroin on 1.5, niin normibookerilla pelaa-kertoimen pitää olla 1.53, jotta voittoa tulee. Käytännössä komissio ei ole ongelma. Paljon pelaamalla komission saa alas, mutta tällöin betfairilla saattaa tulla ongelmaksi premium charge, joka verottaa jos tilin saldo on viikon aikana noussut liiaksi.
tuota tuota olisitko halunnu antaa esimerkki laskun tuosta :)



koitin selailla betfairina ja unibettia ja etsiä tälläisiä kohteita mutta joko liian hidas tai huolimaton mutta en niitä tahtonut oikein löytää .D
Oikeastaan joka kerta teen seuraavaa: kun näen hyvän raon, lyön vedon normibookkerilla. Odotan, että veto hyväksytään ja tarkastan vielä hyväksytyn panoksen(voi muuttua joidenkin bookereiden taholta). Sinä aikana kun veto odottaa hyväksyntää, asetan panoksen valmiiksi betfairilla ja heti kun normibookkerilla hyväksytään laitan samalle kohteelle(pelaajalle/joukkueelle) LAY(eli tarjoa)-vedon betfairilla. Jos myös betfairilla hyväksytään, niin hyvä.

Ja tuosta hyvästä raosta pelata, tässä lisää: Eli jos komissiota ei olisi, betfairissa voittoa saisi aina kun tarjoa-kerroin on pienempi kuin normibookerilla lyöty veto. Mutta koska komissio on betfairilla 5 % ja siitä alaspäin pitää tuo ottaa huomioon.

Eli jos komissio on 5 % ja pelataan tarjoa-kertoimilla betfairissa, niin tarjoa-kertoimen tulee olla normibookerin kerrointa pienempi seuraavan kaavan mukaisesti:

(kannattava tarjoa-kerroin) < 1 + (normibookerin kerroin - 1)*0,95

Elikkäs tällä kaavalla esim. 10 ja 9,55(lay) tuottaa nollatuloksen(jos komissio 5%).
Samoin seuraavat: 9 ja 8,6(lay),
8 ja 7,65(lay) ja niin edespäin.

Itse olen kääntänyt tämän niin, että lyön esim. 100 € normibookerille ja tarjoan betfairilla kertoimesta riippuen 105 € tai enemmän. Tällöin molemmat puolet jäävät plussalle. Tämän systeemin sisäistämiseen menee hetki ja välillä saattaa iskeä paniikki, kun ei tiedä mitä on lyönyt ja miten pitäisi tarjota tai lyödä toista kohdetta nopeasti. Kuten jo kerroin, kannattaa tehdä exceliin laskuri, johon syöttää aina kertoimet, panokset ja betfairin summat niin, että odotetut tuotot tulevat näkyviin.

Itse olen tehnyt melko pitkälle viedyn laskurin, johon olen käyttänyt paljon aikaa. Olen havainnut laskurin ja siihen liitetyn tilikirjanpidon hyvin käteväksi avuksi surettamisessa. Samalla voin tilastoida tehdyt vedot sekä päivä- ja tuntipalkankin.

Kohteiden etsimisessä ja kärkkymisessä kannattaa olla kärsivällinen. Kannattaa kokeilla myös muita bookereita betfairin lisäksi. Kyllä noita kohteita alkaa löytymään kun vähän kokemusta karttuu! Eipä kannata luovuttaa, jos innostusta riittää.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Odottava ei löydä..

Minikommentit


hawu
Jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: 11.03.2011, 12:57
Pisteitä: 0

Re: livevetojen suretus/arbitraasipelaaminen?

Viesti Kirjoittaja hawu »

jkm86 kirjoitti: Oikeastaan joka kerta teen seuraavaa: kun näen hyvän raon, lyön vedon normibookkerilla. Odotan, että veto hyväksytään ja tarkastan vielä hyväksytyn panoksen(voi muuttua joidenkin bookereiden taholta). Sinä aikana kun veto odottaa hyväksyntää, asetan panoksen valmiiksi betfairilla ja heti kun normibookkerilla hyväksytään laitan samalle kohteelle(pelaajalle/joukkueelle) LAY(eli tarjoa)-vedon betfairilla. Jos myös betfairilla hyväksytään, niin hyvä.

Ja tuosta hyvästä raosta pelata, tässä lisää: Eli jos komissiota ei olisi, betfairissa voittoa saisi aina kun tarjoa-kerroin on pienempi kuin normibookerilla lyöty veto. Mutta koska komissio on betfairilla 5 % ja siitä alaspäin pitää tuo ottaa huomioon.

Eli jos komissio on 5 % ja pelataan tarjoa-kertoimilla betfairissa, niin tarjoa-kertoimen tulee olla normibookerin kerrointa pienempi seuraavan kaavan mukaisesti:

(kannattava tarjoa-kerroin) < 1 + (normibookerin kerroin - 1)*0,95

Elikkäs tällä kaavalla esim. 10 ja 9,55(lay) tuottaa nollatuloksen(jos komissio 5%).
Samoin seuraavat: 9 ja 8,6(lay),
8 ja 7,65(lay) ja niin edespäin.

Itse olen kääntänyt tämän niin, että lyön esim. 100 € normibookerille ja tarjoan betfairilla kertoimesta riippuen 105 € tai enemmän. Tällöin molemmat puolet jäävät plussalle. Tämän systeemin sisäistämiseen menee hetki ja välillä saattaa iskeä paniikki, kun ei tiedä mitä on lyönyt ja miten pitäisi tarjota tai lyödä toista kohdetta nopeasti. Kuten jo kerroin, kannattaa tehdä exceliin laskuri, johon syöttää aina kertoimet, panokset ja betfairin summat niin, että odotetut tuotot tulevat näkyviin.

Itse olen tehnyt melko pitkälle viedyn laskurin, johon olen käyttänyt paljon aikaa. Olen havainnut laskurin ja siihen liitetyn tilikirjanpidon hyvin käteväksi avuksi surettamisessa. Samalla voin tilastoida tehdyt vedot sekä päivä- ja tuntipalkankin.

Kohteiden etsimisessä ja kärkkymisessä kannattaa olla kärsivällinen. Kannattaa kokeilla myös muita bookereita betfairin lisäksi. Kyllä noita kohteita alkaa löytymään kun vähän kokemusta karttuu! Eipä kannata luovuttaa, jos innostusta riittää.
kiitos erittäin paljon kaikesta avusta jo tähän mennessä :) :) :)

tämä viesti valotti hommaa aika paljon löysin tossa illan mittaa muutaman ainaki mutta kunhan katselin vielä. olisiko aivan mahdotonta saada sinulta paljon kunniaa mainitsemasi excel taulukko? tappelin excelin kanssa noin 3h saamatta mitään oikeastaan aikaiseksi ja nyt on pakko luovuttaa :D en mikää excel pro ole koska ohjelma ei ikinä ole pahemmin houkutellut!

kuinkas nopeasti rupee tulemaan limittejä eri saiteilla meinaan vaan että tätä kun tarpeeksi harrastaa niin mihinköhän ne sen katon laittaa vastaan?

pelaatko pelkkiä live suretuksia vai myös normi vetoja?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


atp
Jäsen
Viestit: 378
Liittynyt: 30.03.2011, 22:05

Tuotto: +5.21 yks.

Palautus%: 100.67%

Panosten ka: 5.62 yks.

Vetoja: 139

Pisteitä: 100

Re: livevetojen suretus/arbitraasipelaaminen?

Viesti Kirjoittaja atp »

hawu kirjoitti: kuinkas nopeasti rupee tulemaan limittejä eri saiteilla meinaan vaan että tätä kun tarpeeksi harrastaa niin mihinköhän ne sen katon laittaa vastaan?

pelaatko pelkkiä live suretuksia vai myös normi vetoja?
Jos joku tietää oman ketjun näistä limiiteistä yleensä, niin kiinnostaisi myös.

Itse en ole pelannut vielä ihan vuottakaan ja limiittejä on jo noin kymmenelle bookerille. Muutama ei käytännössä halua rahojani enää lainkaan, koska limiitit ovat 1-15 euroa. Parhaimmat naurut sain 0,06 maksimipanoksella kertoimella 2,38 Stan Jamesille ja samasta firmasta myöhemmin viestin "Our automatic risk controls have rejected your bet." - eikä siis mitään sisään, vaikka kerroin oli normaalisti kaupan. Näin on jo käynyt useammankin kerran. Nämä nyt on näitä rupubookereita (mm. Paddypower, Betway, Admiralbet, Bet3000, Wettpunkt), mutta pienellä kolminumeroisella kassalla kun aloittaa, niin helpointahan näitä on aluksi voittaa. Vähitellen täytyy sitten keskittyä muihin.

Mutta siis kysymykseesi. Oman kokemukseni perusteella saat onnistuessasi ensimmäiset limiitit viimeistään kuukaudessa tai muutamassa. Tämä tosin riippunee aika lailla bookerivalinnoistasi. Limiittien saaminen tuntui ainakin minusta aluksi hienolta - onhan se merkki jostain onnistumisesta! Mutta kyllä tunteet sittemmin muuttuvat... PAF on nyt minulle viimeisin limiittien laittaja. Tämä tuli mulle täytenä yllätyksenä. En ole vielä montaa kertaa päässyt rajaa testaamaan, mutta pahalta näyttää :evil:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


hawu
Jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: 11.03.2011, 12:57
Pisteitä: 0

Re: livevetojen suretus/arbitraasipelaaminen?

Viesti Kirjoittaja hawu »

kiitos paljon kaikille vastauksista. asiaa hieman taas pohdiskellessani heräsi kysymys onko järkeä surettaa kahden pörssin välillä? esim Betfair ja betdag?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


atp
Jäsen
Viestit: 378
Liittynyt: 30.03.2011, 22:05

Tuotto: +5.21 yks.

Palautus%: 100.67%

Panosten ka: 5.62 yks.

Vetoja: 139

Pisteitä: 100

Re: livevetojen suretus/arbitraasipelaaminen?

Viesti Kirjoittaja atp »

hawu kirjoitti:kiitos paljon kaikille vastauksista. asiaa hieman taas pohdiskellessani heräsi kysymys onko järkeä surettaa kahden pörssin välillä? esim betfair ja betdag?
En ole livearbeja koskaan harrastanut, mutta eiköhän tuossa aina ole järkeä, jos arbi kerran on. Vähäsen tavallista tarkempana täytynee olla komissioiden kanssa, kun "molemmilta puolilta" menee semmoiset. Ja panosrajoja täytyy myös silmäillä, mutta ne nyt täytyy tiedostaa normibookereidenkin kanssa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin