Tänään on 18.04.2024, 06:31.

Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Vedonlyöntiblogit. Vedonlyöntivihjeet ja tarinaa rahapelien maailmasta ja vähän muualtakin.
Vastaa Viestiin
Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Aloittelevan vedonlyöjän blogi

20.07.2011

Urheiluvedonlyönnin superviikonloppu!

Paljon asiaa mistä haluaisi kirjoittaa, mutta aloitetaan tärkeimmällä, eli puran hieman tätä kirjoituksen otsikkoa. Fiilikset on tällä hetkellä ihan katossa, koska tulossa on lähes eeppinen urheilun ja vedonlyönnin superviikonloppu. Se alkaa oikeastaan jo huomenna, kun Ruotsissa ja Kanadassa käynnistyy European- ja PGA Tourin kilpailut golfissa. Samaan syssyyn illalla TPS, Honka ja KuPS pelaavat ratkaisevat Europa Leaguen ottelunsa. Perjantaina on vuorossa Diamond League osakilpailu Monacon ruhtinaskunnassa. Siellä Bolt vs Lemaitre, vaikka mukana on kourallinen ihan huippumenijöitä. Aivan varmasti menee 9,90 rikki tossa, mutta saa nähdä paljonko Bolt kehtaa painaa. No lisäksi siellä on henkilökohtaisen kiinnostuksen lähes täysin kiinnittänyt miesten 5000 metriä. Arvostan ihan valtavan paljon näitä Kenialaisia ja Etiopialaisia kestävyysjuoksuhuippuja. Kavereilla on vielä usein mitä erikoisemmat backround tarinat, joka usein vain nostaa näiden kavereiden saavutusten arvoa. Viikonloppuna sitten Copa American huipentuma (antikliimaksi finaali toisaalta tulossa, mutta pakko kai katsoa joka tapauksessa) sekä Veikkausliigakierros joka sitten viimeistelee loppuviikon kuopan! Negatiivinen ajattelu on pahasta, joten uskotaan että päästään hyviin tuloksiin.

Tuli muuten mieleen, että mikä pulju tarjoaa vetoja näihin Yleisurheilun isoihin skaboihin? Mä olin siinä ymmärryksessä, että melkein kaikki bookkerit laittaa vähintään nuo Timanttiliigan osakilpailut pelilistoille, mutta onko sitten niin että julkaistaan vasta huomenna tai aikaisin perjantaina? Olen kaynyt usean jo läpi, eikä vielä sanallakaan mainita missään. Onko jollain käyttäjällä tästä tarkempaa tietoa? Yleisurheilu ei kuulu vedonlyöntisuunnitelmiin, mutta ihan mielenkiinnolla olisin noita kertoimia tällä kertaa tsekannut. Yleensä tulee tosin nautittua ihan pelkästään television välityksellä, mutta nyt kun on ollut suhteellisen vahva panostus vedonlyöntiin koko alkuviikon, olisin mieluusti nämä katsonut läpi. Kiitos jo nyt, sillä uskon että joku tietää tästä asiasta paljon enemmän kuin minä!

Mielenkiintoista on nähdä myös miten suomalaisjoukkueemme pärjäävät omissa karsintaotteluissaan Eurooppaliigassa. Pahoin pelkään että kaikkien tie nousee pystyyn huomenna, mutta ehkä pitäisi lyödä hieman reilummat vedot vastustajien puolesta niin lälläri koneen tällä puolella hyötyisi edes jotenkin! Vitsit vitsinä, kaikkea hyvää huomenna ja toivottavasti joukkueet seuraavat super-HJK:n edesottamuksia. HJK:sta muuten nopeasti, että lueskelin esimerkiksi legendaarista futisforum2:sta, ja tuntuu että siellä porukka on sitä mieltä että matka jopa Mestarien liigan lohkovaiheeseen alkaa olemaan jo melkein haarukassa. Jos ei Mestarien liiga niin vähintään Eurooppaliiga. Huh huh sanon minä. Oli HJK tällä hetkellä miten vakuuttava tahansa, on tuleva Dinamo Zagreb aivan uskomattoman kova joukkue, ja etenkin siinä suhteessä että tulee olemaan tällä kaudella ensimmäinen joukkue joka pystyy sekä koti- että vieraskentällä selkeään pallonhallintaan. Uusi tilanne HJK:lle, ja vakituiset europelit ovat vielä kovin kaukana! Puuh, mun pitäis vähentää näitä avautumisia aina tänne juttujen väliin mutta minkäs teet! Huomenna parhaat mahdollisuudet jatkoon mun mielestä on Hongalla, joka ehjällä 90 minuuttisella pystyy kyllä voittamaan Häckenin varsinaisella peliajalla. Se vaatii kuitenkin kauden parasta Honkaa, eikä nykytilanteessa ole mitenkään itsestäänselvä juttu. TPS:n ja KuPS:n tilanne on huomattavasti hankalin, ja etenkin TPS tulee olemaan kovilla, sillä varsinkin kotonaan Westerlon odotan ottavan lähes täydellisen pallonhallinnan TPS:lta. Silti, ihmeitä on tapahtunut ennenkin, ja täytyy pitää peukkuja kaikille kolmelle joukkueelle (ilman vetoja). Ja vielä, kun katsoo HJK:n vastustaja Dinamoa, ja muita joukkueita joita olisi ollut mahdollista kohdata tässä vaiheessa niin kyllä aika huono tuuri Muuriselle ja kumppaneille kävi. Melkein vaikein vastus kaikin puolin, mutta minkäs teet? Nyt vain kovalla itseluottamuksella kohti urotöitä, impossible is nothing.

Mulla sattuu muuten olemaan valmiina prosenttiarviot tulevalle Veikkausliigakierrokselle. En ole nähnyt kertoimia, joten heittoa voi olla aika paljon bookkereiden tarjontaan (mikä ei yleisestä tavasta poiketen välttämättä ole hyvä juttu). Niitä aina välillä kuitenkin kysellään, ja voin laittaa ne tuonne vihjekeskusteluun myös jotta tulee yksi uusi näkökulma peleihin. Ennen sitä on pakko kirjoittaa muutama sana siitä, miten hienoa on nähdä uusien suomalaispelaajien siirtoja ulkomaille. Viimeisin toteutunut siirto on siis Juhani Ojalan, ja lupaava toppari siirtyy ensi kuussa Young Boys Bernin joukkueeseen. HJK on kaikin puolin esimerkkiseura kotimaan liigassa ihan jokapäiväisessä tekemisessä, mutta myös siinä että se antaa kyllä tarpeentullen pelaajilleen reilun mahdollisuuden lähteä ulkomaille sopivaa korvausta vastaan (poislukien tapaukset Raitala ja Bah, mutta mahdoton sanoa miten nämä ovat oikeasti menneet). Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin ymmärrykseni mukaan joukkueiden asettamat hinnat pelaajilleen ovat ihan uskomatonta luokkaa. Monta kertaa on tullut luettua esimerkiksi Jukka Lehtovaaran tapauksesta, jolloin siirto on karitunut heti alkuunsa siihen että seurajohto ei ole hyväksynyt tarjousta. Voi toki olla, että tarjous on ollut niin alhainen että sitä ei ole ollut järkeä hyväksyä. Toisaalta, kun Honka ja HJK myyvät pelaajiaan koko ajan hintahaarukalla 200k - 400k (karkea arvio), kuulostaa uskomattomalta että tarjous esimerkiksi Lehtovaarasta ei olisi tähän haarukkaan, tai jopa sen yli osunut. Nythän tarjous Lehtovaarasta hyväksyttiin, joten sinänsä todella huono esimerkki. Muutenkin kirjoitan nyt ainoastaan lukemani perusteella, mutta joskus tulee olo että seurajohtajien realiteetit eivät ole ihan kunnossa nykyisen markkinatilanteen ja pelaajien tason kanssa. En ole kuitenkaan mikään asiantuntija, joten jätän asian tältäosin tähän.

Tässä siis nuo prosenttiarviot (joukkue/arviot ja alla o/u2,5 maalia arviot)

VPS - Inter 19 27 54
o/u 53 47

Jaro - HJK 10 21 69
o/u 52 48

MIFK - KuPS 30 34 36
o/u 49 51

Honka - Haka 55 27 18
o/u 56 44

JJK - TPS 34 35 31
o/u 53 47

MyPa - RoPS 59 26 15
o/u 55 45

Kuten jo sanoin, nä oli tehty alkuviikolla ihan tuntosarvia käyttäen. Kuitenkin ajattelin että MyPa on aika lähellä olla mun kierroksen ideajoukkue, koska Rovaniemeläisten touhu tällä hetkellä on mitä on. Luotan todella vahvasti siihen, että koska Toni Korkeakunnaksen MyPa pelasi Interiä vastaan aivan luokattoman ottelun, ei valmentaja anna tälläisen tapahtua toista kertaa peräkkäin, ja ottelussa iso lataus. Lisäksi Votinov kentällä alusta saakka. Toinen on se, että muistaakseni näin arvioita jossa TPS:lle ei oltu annettu edes tuonnepäin olevia prosentteja, mitä itse olen saanut. Mulle kuitenkin aika tasabookki, sillä JJK ei puolusta yhtään vakuuttavasti ja TPS hyökkää vaarallisesti, ja ollut viimeaikoina paljon monipuolisempi kuin alkukaudesta. Ei todellakaan ole läpihuutojuttu, vaikka TPS pelaa Belgiassa huomenna. Rajamäellä on tällä hetkellä yllättävän laaja pelaajarinki, jota pystyy kierrättämään sopivasti. Vaatii kuitenkin että joko Ääritalo tai Kuqi on kentällä. Muista peleistä paha sanoa mitään tässä vaiheessa. MIFK - KuPS otteluun en saanut oikeastaan minkäänlaista otetta, ja se näkyy arvioissa.

Huomenna aikaisin ylös kun Tukholman Nordea alkaa jo 07.30. Nyt kuuntelen vielä hetken Veskun parhaita. Aivan huikea tyyppi, joka on mulla kyllä henkilöitä-joita-haluaisin-tavata listan ehdoton ykkönen. Mä en vaan ole pienen ikäni aikana saanut Veskusta tarpeekseni. Ensin oli Pikkupojat, sitten Uunot ja sen jälkeen mulle iski musiikki. Joulu on aina kulta-aikaa, kun pääsee kuuntelemaan Maestron tulkintaa Varpusesta jouluaamuna. Parempi puolisko ei voi ymmärtää miten joskus kuuntelen tuota jopa keskellä kesää iPodista, mutta se on vaan jotenkin niin niin hieno kappale. Onhan noita paljon, vanhemmasta tuotannosta melkein kaikki "lauluni aiheet" kappaleesta "saiskos pluvan" rällätykseen, ja uusimmasta jopa "Skarabee" on alkanut toimimaan. Mutsi on maailman kovin Samuli Edelmann fani, ja ollaan naureskeltu että kun Vesku ja Samuli vetää Tuomiokirkossa yhteiskonsertin joskus joulun alla, niin mennään vähintään viikkoa ennen makuupussien kanssa portaille venailemaan eturivin paikkoja. Vesku on kyllä vuosien aikana tuonut niin paljon hienoja muistoja, että ei ole mitään rajaa. Hienoa nähdä että mies voi jälleen hieman paremmin!

Päivittelin seuraavan kerran varmaan vasta ensi viikolla, joten siihen asti toivotan kaikkile hyvää loppuviikkoa!

Pietro Mopo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3686
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Sen verran asiallista tekstiä Pietro ja sen Mopo on jaksanut jauhaa, että itekin on tullut luettua osia. Jossain kohtaa taidettiin mainita yleisurheilusta. Siitä kuulisin mielelläni lisää...

Daegu: Voittaako Usain kolme?

Entäs Hooker, tuleeko jo liki kuusi metriä Monacossa?

Hyvin mielenkiinnolla odotan kuinka hyvin Pietro on tässä lajissa hajulla.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Henkka kirjoitti:Hyvin mielenkiinnolla odotan kuinka hyvin Pietro on tässä lajissa hajulla.
Hajua varmasti löytyy, mutta kuinka hyvin näistä olen tällä hetkellä kartalla on vaikea arvioida. En ole päässyt tänä vuonna niin tasaisesti seuraamaan kisoja kuin olisin halunnut, mutta laitan tähän alle nyt omia mietteitä näistä kysymyksistäsi.
Henkka kirjoitti:Daegu: Voittaako Usain kolme?
Järki sanoo että kyllä, mutta sydän sanoo että ei. Jos nyt näin romanttista ilmaisua tässä yhteydessä kehtaa edes käyttää. Riskejähän tuossa on paljonkin (niin herkät lajit), enkä itse tästä asiasta ainakaan tällä hetkellä uskalla lyödä vetoa kun todellinen näyttö sataselta tältä kaudelta jopa vielä puuttuu. Näin tuon Roman satasen (9,91), eikä ollut Boltia tuo kyllä.. No toisaalta 200 on kulkenut, ja tuntuu että varastossa on niin paljon ettei muilla tule olemaan Daegussa mitään sanomista. Tämän arvioiminen tulee menemään ihan sinne kisojen alkuun, jolloin voi vetää yhteen koko kauden siihen saakka. Jos tällä hetkellä pitäisi arvata niin sanoisin että voittaa.
Henkka kirjoitti:Entäs Hooker, tuleeko jo liki kuusi metriä Monacossa?
Tapaus Hooker on mielenkiintoinen. Mä en ole kenttälajeista edes sen vertaa kartalla kuin juoksuista, joten tässä saattaa tulla ihan täyttä soppaa mutta mun näkemys on seuraava: Hooker on itse sanonut olevansa elämänsä kunnossa pitkän tauon jälkeen, mutta veikkaan että on pelkkää puhetta (kuka urhelija ei sanoisi näin?). Jos saa hyppäämiseen heti alussa sen tarvittavan rentouden, niin periaatteessa tuo on mahdollista mutta itse en usko että lähellekään kuutta metriä pääsee vielä Monacossa. On ilmeisesti treenannut normaalia vähemmän, tai on ainakin viimeisen vajaan vuoden aikana hajauttanut harjoittelua niin että on tuntunut paremmalta. Mitä on sitten tehnyt tänä aikana ja miten se näkyy nyt kilpailuissa on vaikea sanoa. Lukemani mukaan treenannut nimenomaan juoksua ja juoksunopeutta, jotta vauhtia olisi enemmän. Seipään taso ei muutenkaan tällä hetkellä vakuuta. Ulkona ei ole menty edes 5.90 joten tässä suhteessa Hookerin odotan kuitenkin menevän ihan kärkisijoille. Toisaalta, en tiedä yhtään herroista Mohr, Walker tai Lavillenie. Ranskalaisen voisi odottavan vievän tämän kilpailun kun hypätään melkein kotona. Eli tästä pitkästä pätkästä voisi tehdä sen johtopäätöksen että veikkaan Hookerin hypyn olevan suht hakemista vielä. Lavillenie mulle ehdoton ykkönen tällä hetkellä tässä.

Joku varmaan huomaa että mä tykkään tarinoida, lukea ja tehdä johtopäätöksiä erilaisten juttujen perusteella. En väitä että olisin kovinkaan kartalla, mutta Yleisurheilu on yksi hienoimmista urheilumuodoista ja siitä on kiva keskustella, tehdä arvioita ja seurailla tapahtumia. Kiva että Henkka kommentoit, ja jos haluat kuulla lisää niin laita ihmeessä jotain kysymystä. Lisäksi luulen että tulen sinnepäin myös heittämään jotain kyssäriä jossain vaiheessa ennen Daegua!

Pietro Mopo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3686
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Mulla samat ajatukset tällä hetkellä. Usainia ei voita kukaan kakkosella, Asafa kakkaa housuun aina viimeistään finaalissa. Viesti ei mene puskiin kuin kapula pudottamalla tai vaihto pitkäksi.

Hooker ja Isinbajeva ovat milenkiintoisia tapauksia, ja kuten jo aprikoit, niin seipään taso ei hurmaa. Muuan Lukjanenko saattaa myös loukin jälkeen ilmestyä maisemiin kavereita kiusimaan.

Jos salatteja etsitään niin se lienee melkein Boltin kakkonen. Jos taas tasaista settiä haetaan niin miesten nelonen voisi olla kovaa otatusta. Wariner, Borleet, Brown, Gonzales jne. Ja tekojalkamies Pistoriuskaan ei ihan kassalla. Oma mielipide, ettei näissä kisoissa saisi mennä.

Jatketaan tästä, mutta ei liian kovia täsmäiskuja. Muuten kertoimet syöksyvät. Privalla "salaa" :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Henkka kirjoitti:Jos taas tasaista settiä haetaan niin miesten nelonen voisi olla kovaa otatusta. Wariner, Borleet, Brown, Gonzales jne. Ja tekojalkamies Pistoriuskaan ei ihan kassalla. Oma mielipide, ettei näissä kisoissa saisi mennä.

Jatketaan tästä, mutta ei liian kovia täsmäiskuja. Muuten kertoimet syöksyvät. Privalla "salaa" :wink:
Tekojalkamies on kyllä jotain ihan uutta, eikä ihme että herättää keskustelua. Jollakin tavalla täytyy yhtyä siihen, että ei tuo nyt ihan oikein ole. Toisaalta täytyy ihailla kaverin taitoja sekä motivaatiota, hirvittävän määrän töitä on saanut paiskia että tähän tilanteeseen on päässyt. Katsotaan miten tämä tarina etenee..

Joo tosiaan tästä jatketaan, ja on se hyvä että nuo yksityisviestit on keksitty jotta päästään siellä päivittelemään ne kuumimmat vinkit ja ideat sitä kautta! Hyvä myös että nyt löytyi toinen yh-intoilija jolle voi avautua näistä tapahtumista! Varaudu Henkka siis siihen!

:lol:

Pietro Mopo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3686
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Varo etten pyydä kertoimia, yksityishenkilöltä :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Aloittelevan vedonlyöjän blogi

25.07.2011

Uutta matoa koukkuun!

Se hehkuttamani superviikonloppu tuli ja meni hyvin pitkälti tappiollisissa merkeissä! Voisin kerätä listan pelaamistani vedoista tähän alle, niin selviää vähän tarkemmin mitä on tullut tehtyä minkäkin päivän kohdalla. Vedonlyönti on tällä hetkellä Veikkausliigan parissa niin ammattitaitoista kuin se vain voi näillä taidoilla olla, mutta muihin lajeihin ja sarjoihin tulee edelleen heitettyä hieman turhaan vetoja, ja suurimmat tappiot juuri näihin yleensä teenkin (golf, eurooppalainen jalkapallo, pokeri esimerkiksi). Saavuin eilen Pohjoisesta takaisin kotikonnuille, joten nyt pääsee rauhassa taas keskittymään tulevan viikon peleihin ja tapahtumiin. Kirjoitan niistä myös hieman, mutta laitetaan ensin nuo vedot ja hieman muuta asiaa.

Tuo Yleisurheilun Diamond Leaguen osakilpailu Monacossa oli odotettu tapahtuma, ja se myös täytti odotukset lähes kaikin puolin. Bolt joutui satasella yllättävän koville, sillä odottelin tässä jo hieman esimakua siitä mihin Usain vielä tälläkin kaudella pitäisi pystyä. Ehkä tuo 9,88 on tällä hetkellä sittenkin aika lähellä maksimeja? Mene ja tiedä, tuntuu edelleen kuitenkin siltä että viimeistään Daegussa räjähtää, vaikka nyt näyttää kohtalaisen tahmealta suoranpätkän juoksemiselta. Samassa lajissa maanmies Nesta Carter meni selvästi odotettua paremmin. Meinasin laittaa vedon Lemaitre vs Carter ranskalaisen puolesta, mutta onneksi pääosin Henkan takia jätin tämän tekemättä (tattis, kaveri). Muista lajeista tottakai 3000 esteet ja miesten seiväs jäivät mulle mieleen. Miesten 5000 ehkä kuitenkin hieman vaisu kisa, vaikka moni on varmasti eri mieltä. Jostakin syystä odotin tässä jotain magiaa, en voi sanoa että petyin mutta uskalsin odottaa enemmän. Seuraavaksi mennäänkin sitten Tukholmaan, ja otsikot valtaa itänaapurin ihme Isinbajeva, joka palaa kilpailemaan hyvin todennäköisesti tulevana perjantaina juurikin siis Tukholmassa. Saa nähdä käykö "Hookerit"... Toivottavasti ei!

Sitten laitetaan listaa vedoista, alkaen viime keskiviikosta!

Golf RBC Canadia Open 2011
Winner Luke Donald 9.60 (-100 e) Betfair
Winner Hunter Mahan 26.00 (-10 e) Betfair
Winner Jim Furyk 65.00 (-10 e) Betfair
Winner Mike Weir 500.00 (-5 e) Betfair

Kenttä tuolla Kanadassa (nimi niin vaikea etten jaksa yrittää kirjoittaa sitä tähän) osoittautui ihan hurjan hankalaksi. Pelaajat, jotka pystyivät pitämään avauksensa keskellä väylää saivat etulyöntiaseman, sillä kentän roughit oli kasvatettu aivan kammottaviksi ja esimerkiksi Weir ja Donald näkee noista painajaisia aina loppuviikolle saakka. Jäi harmittamaan että Donald aloitti niin huonosti, ja etenkin toinen päivä oli heikko. Ensimmäisellä kierroksella pelasti vielä tuloksen par:iin, vaikka oli jossain vaiheessa 3 - 4 lyöntiä ylikin. Toinen päivä oli iskun paikka, mutta pakka oli pahasti sekaisin ja tuloksena +3 kahden päivän jälkeen. Ainoastaan viimeisenä päivänä Donald alkoi pelaamaan omalla tasollaan, ja viimeinen kiekka taisi olla upea -5. No, ei sillä siinä vaiheessa enää ollut merkitystä koska voittotaistelusta mies periaatteessa tippui toisen päivän ongelmien takia. Harmi siis siinä mielessä, että kenttä oli kuin luotu Donaldin veitsenterävälle rautapelille! Muista pelaajista Mahan pelasi lupauksia herättävästi. Weir aloitti hyvin, mutta lopetti loukkaantumisen takia ensimmäisen päivän päätteeksi. Furyk oli koko turnauksen aivan yössä, enkä edes tarkemmin seurannut parin ensimmäisen kierroksen jälkeen (jos edes selvitti cuttia).

Golf Nordea Masters 2011
Winner Dustin Johnson 8.60 (-100 e) Betfair
Winner Bubba Watson 19.00 (-10 e) Betfair
Winner Fredrik Andersson Hed 36.00 (-10 e) Betfair
Winner Nick Dougherty 372.82 (- 3.56 e) Betfair
Winner Oskar Henningsson 490.00 (- 2.30 e) Betfair

Tämä oli viikon mielenkiintoisin tapahtuma, sillä voitto meni Ruotsalaiselle Alexander Norenille uskomattomalla tuloksella - 20, kaksitoista lyöntiä vähemmän kuin toiseiksi tullella Bubballa! Huikea huikea huikea suoritus Norenilta, eikä voi sanoa kuin että onneksi olkoon. Dustin Johnson olisi pystynyt vastaamaan, mutta samat ongelmat kuin toisella suosikilla Donaldilla Kanadassa, eli ensimmäisen kierroksen haparointi. Johnson ja Bubba pelasivat kuitenkin hyvän turnauksen, enkä syyttävää sormea sen enempää sinne suuntaan kehtaa laittaa. Pienet panostukset Doughertyn ja Hennigssonin kohdalla perustuvat siihen että painoin rahaa sisään noihin, ja nuo summat menivät läpi. En halunnut jättää rahaa roikkumaan joten peruutin loppusumman joka ei olisi montaa euroa suurempi ollut. Andersson Hed pelasi myös hyvin, mutta ei pysty voittamaan turnausta kyllä varmaan vielä vähään aikaan. En muuten ymmärrä miksi pelasin Bubbaa noin pienellä, kun kenttä oli pitkä kuin mikä ja kerroin noin pieni. No, säästin siinä muutaman lantin todennäköisesti tällä kertaa.

Jalkapallo UCL-karsinta Wisla - Skonto
Tulosveto 4 - 0 13.50 (-100 e) Betfair

Jalkapallo EL-karsinta Levadia - Differdange
Ottelun voittaja Levadia 1.35 (-100 e) Betfair

Jalkapallo Veikkausliiga VPS - Inter Turku
Ottelun voittaja Inter Turku 1.66 (-100 e)

Kaksi viimeistä vetoa (toki myös Wisla) näyttävät varsin tyhmiltä, mutta vaikka Levadia varsin hupiveto olikin, siihen oltiin kyllä tarkistettu taustat ja kaiken piti olla selvää. Ensimmäisessä osassa 0 - 0, ja Levadia hallitsi kenttätapahtumia laukoen enemmän, ja luoden enemmän maalipaikkoja. Niin vain Tallinnassa vastustaja tulee ja hakee 0 - 1 voiton... Inter ottelu oli oma lukunsa, sillä siihen vedot menivät todellisesta pelikassasta, enkä voi vieläkään ymmärtää miten Inter voi hävitä ottelun kun se tasoittaa 1 - 1 ja pääsee pelaamaan reilu tunnin tämän jälkeen yhden miehen ylivoimalla! Tulivat vielä lopussa tasoihin, joka harmitti vielä enemmän!!

Ajattelin laittaa nämä tänne, koska blogista tulee varmati lukijoille hieman mielenkiintoisempi kun on vähän numeroita ja muita seassa. Tosissaan siis yllämainituista kaikki muut paitsi Inter olivat omia jännitysvetoja, joten noille ei kannata sen enempää painoarvoa antaa. Tulee pelattua joskus hieman turhaan, mutta en koskaan kuitenkaan missään nimessä silmät ummessa rahojani kankkulan kaivoon heitä. Tulevalla viikolla luvassa UCL-karsintoja, Tukholman timanttiliigaa, Veikkausliigaa, Golfia ja vaikka mitä muuta jännää! Pahoittelen tekstiä joka ei varmastikaan ole kovinkaan miellyttävää luettavaa, koska väsään uudella näppäimistöllä ja aivan KAMALA nälkä ja toinen jalka on jo jääkaappilla!

Palataan asiaan varmaan vielä tällä viikolla, kiitos myös palautteesta ja kommenteista joita on tullut!

Pietro Mopo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Aloittelevan vedonlyöjän blogi

01.08.2011

Katsaus menneeseen ja tulevaan.

Reilu viikko kulunut edellisestä kirjoituksesta, joten nyt on hyvä aika laittaa taas hieman mennyttä viikkoa pakettiin ja katsastaa hieman tulevaa. Vetojen kannalta olisi paras jos saisi rytmin vakiinnutettua esimerkiksi tiistai - tiistai akselille, jolloin maanantaille (joka on viikon hiljaisin pelipäivä) jäisi aikaa hoitaa muuta asioita ja vetää hieman kasaan mennyttä ja tulevaa. Mikäli pystyn viikottain päivittämään tätä blogia, olen itsestäni todella ylpeä. Toivotaan että innostus pysyy hyvänä jatkossakin, myös jotain voittoja olisi kiva saada silloin tällöin. Olisi omiaan nostamaan motivaatiota (naurua)! Tässä kirjoituksessa on tarkoitus laittaa pakettiin golfin PGA- sekä Euroopan Tourin kilpailut, sekä Tukholman Diamond League. Lisäksi haluja on kirjoittaa jalkapallosta, niin kotimaisesta kuin kansainvälisestäkin. Mulla on myös aina (huonona) tapana laittaa joukkoon jotain siviilielämän juttuja kaiken maailman Vesku Loireista, jotka ehkä kannattais jättää suosiolla rauhaan ja keskittyä olennaiseen. Katsotaan mitä saadaan aikaan. Mulle ei oikein tuntunut luontaiselta laittaa noita tehtyjä vetoja listana tänne, joten tänään jätän sen ainakin tekemättä. Palaan tähän varmaan vielä, mutta koska aina haluaa että itsellä on kivaa niin näillä mennään tällä kertaa.

Golfia siis pelailtiin taas tuttuun tapaan Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Irish Open oli vuorossa Euroopan Tourilla ja mukana oli kolme kovaa McDowell, McIlroy ja tuorein Major-voittaja sikari-Clarke. Kova on PIrlannin edustus golfkartalla tällä hetkellä, peli on kyllä veressä näillä kavereilla ja Rory on varmaankin saanut pienenä lyhyen wedgen tutin korvikkeena. The Openin voittaneen sikari-Clarken kanssa kävi nolo tapaus, kun se pelasi hemmetin hyvää golfia varsinkin viimeisen kierroksen ajan Royal St. Georgilla ja mulla oli vetoja sitä vastaan viimeiseen päivään saakka. Mulle Clarkin menneisyys ei ollut mitenkään hyvin selvillä, ja pidin kaveria pitkään ihan peruspelaajana. Sitten kun Dustin Johnson ja muut kellä oli vielä teoreettinen mahdollisuus mokas omia lyöntejään, alkoi Clarken svingi näyttää mun silmään niin kamalalta että laitoin 5 tai 6 tekstaria kaverille ja haukuin koko äijän pystyyn. Kirjoitin että se pitäis hylätä ruman svingin takia (jossa oikeasti ei ole mitään vikaa tietenkään) yms todella fiksua settiä. Turnauksen jälkeen mulle vasta valkeni että oli traagisesti menettänyt syöpää sairastaneen vaimonsa vuonna 2006. Uskomatonta että en ollut millään tavalla rekisteröinyt miehen urotekoja siihen aikoihin Ryder Cupissa... No hävetti kuitenkin ja täytyy jälkikäteen myöntää että oli hienoa nähdä miten rauhallisesti ja ammattimaisesti mies hoiti tuon turnauksen viimeisen kiekan. Bravo. Näkyi pelissä että elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin valkoisen pallon lyöminen.

Eksyin aiheesta, mutta nämä kolme kovaa olivat siis nyt Irish Openissa ja odottelin kovin että varsinkin Rory löytäisi omaa peliään taas hieman. Ollut kovassa pyörityksessä viime aikoina ja näkyy selvästi pelissä. Vetoina oli Roryn lisäksi todennäköisesti Skandinaavian tulevaisuuden ykkösnimi Thorbjorn Olesen Tanskasta, joka pelasikin fantastisesti ja päätti turnauksen -6 ihan kärkijoukon taakse. Rory oli vaisuhko, vaikka viitteitä paremmasta oli nähtävissä. Ison kertoimen haku oli tällä kertaa Gareth Maybin, mutta siitä ei sen enempää kannata sanoa. Olesenista on pakko sanoa että vaikuttaa fantastiselta miehen tulevaisuus. Kaikki osa-alueet kunnossa ja hermot aivan rautaa. Viime viikolla Tukholmassa dominoineen Alex Norenin kanssa samanlainen pelaaja. Hyvä Ruotsi ja Tanska, missä Suomen vastaava?

PGA Tourilla nähtiin pommi, kun Phil Mickelson ei selvittänyt edes cuttia. Kaveri oli tyytyväinen omaan peliinsä, mutta tunsi että jokin ylimääräinen painoi eikä osannut selittää tarkemmin. No Phil, jos luet tätä niin minä kyllä osaan selittää. Se ylimääräinen tuntematon pelin sekoittaja oli minun lyöntini Betfarilla sinun turnauksen voiton puolesta. Nähtäväksi jää pilaanko Philin mahdollisuudet myös tulevassa Bridgestonen kisassa, ja Playersissä! Leikit sikseen, Phil Mickelson on ehdottomia suosikkipelaajiani tourilla, huikea kaveri. Muita vetoja tuonne oli Sergio Garcia, joka pelasi turnauksen muutaman lyönnin alle parin, mutta kärkikamppailuun olisi tarvittu parempaa momentumia. Hupiveto oli Carl Pettersonille, vastaava tulos kuin Maybinilla Irish Openissa! Tuon Greenbrier kisan ratkaisu oli myös mahtava, ja pääsin nauttimaan siitä television välityksellä loppuun saakka. Kolme miestä Estes, Haas ja Stallings pelasivat uusinnat upealla Par 3 reiällä numero 18. Kaksi ensimmäistä olivat lopettaneet kierroksensa jo aiemmin, kun Stallings pelasi viimeisessä ryhmässä Anthony Kimin kanssa. Stallings tarvitsi viimeisellä birdien tullakseen uusintaan, ja onnistui lyömällä rapean rauta 8 alle kahteen metriin. Putin jälkeen mies syöksyi klubitalolle, ja 5 minuuttia myöhemmin takaisin 18 tiille jossa alkoi uusinta. Jo valmiiksi possunkasvoinen Stallings oli punainen kuin pieni eläin, eikä näyttänyt todennäköiseltä voittajalta. Aivan samanlainen rauta 8 kun 10 minuuttia aikaisemmin tarjosi kuitenkin mahdollisuuden voittoon Estesin ja Haasin arvioidessaan omien birdie-puttiensa voiman väärin. Hieno voitto nuorukaiselle ja kaikkea hyvää tuleviin kilpailuihin.

Ensi viikolla katseet kiinnityvät tottakai WGC Bridgestone Invitational turnaukseen, joka on ainut turnaus tulevalla viikolla. Mukana maailman kaikki huippunimet, ja kirsikkana kakun päällä Tiger Woods. Tikru tekee siis paluun loukkaantumisen jälkeen, eikä varmasti ole sattumaa että palaa juuri Firestoneen jossa on voittanut 7 kertaa 11 käynnistä (uskomaton tilasto) ja ollut muistaakseni kerran top 5 ulkopuolella. Erotti maailman tunnetuimman mailapojan (miehen) Steve Williamsin hetki sitten, jota Williams ei hyvällä katsonut ja on nyt laukonut katkeria kommentteja median välityksellä. Aika soppa tulee olemaan, ja on ihan täysin kysymysmerkki miten Tiger tulee tuolla pelaamaan. Ilman loukkaantumisia saletit neljä kierrosta edessä, sillä cuttia ei tuolla tunneta. Kerroin Tigerin voitolle Betfarilla tällä hetkellä 23, joka tarkoittaa sitä että jos eskoeerikäisiä löytyy lompakon pohjalta lay-Woods olisi mun vetoni. Toivottavasti aloittaisi hyvin ja kertoimet tippuisivat 5 tasolle niin lay olisi livenäkin varmasti hyvä yhden tai kahden kierroksen jälkeen. Jollain tavalla tulee tapaus Steven Hooker yleisurheilun puolelta mieleen, vaikka ei toki voi mitenkään verrata. Kuitenkin paluu tauolta ja odotettavissa todella tahmaista menoa. Toisaalta, ihan Tikrun kannalta toivon tavallaan että peli kulkee, ja media keskittyisi välillä oleelliseen. Ei varmasti ole ollut helppo olla Tiger Woods viimeisen vuoden ajan. Muita vetoja en ole tuonne vielä katsellut, mutta Greenbrierissä hyvin esiintynyt Billy Haas, sekä luottomiehistä Phil Mickelson ja Luke Donald maistuvat tällä hetkellä. Suosikkina Rory kertoimien valossa 14.50 tällä hetkellä. Tigerin tulo tekee hyvää myös kertoimille, Pietro Mopo kiittää!

Välihuomio: Golf osio tuli nyt kerrottua, ja oikolukiessani tekstiä tajusin että tästä on tulossa aivan liian pitkä kirjoitus. Mulla on kuitenkin hyvä fiilis päällä ja paljon asiaa, joten respect niille jotka jaksavat (ja riittää kiinnostus) lukea tämä kokonaan.

Yleisurheilukausi alkaa olemaan parhaimmillaan, ja nyt voisi pistää taas Henkalle välihuomioita Usain Boltista. Voitti Tukholman kaksisatasen, mutta ei silti näyttänyt minun silmääni siltä miltä sen olisi pitänyt näyttää. Tässä vaiheessa pakko todeta, että mikäli haastajat pystyvät 100 prosenttisesti parhainpaansa Daegussa, ei Bolt voita molempia pikamatkoja. 200 on tällä hetkellä Boltilla paljon vahvempi, mutta satanen tökkii jostain syystä. Pekingissä oli ihan sama miten vastustajat juoksivat, edes 101 prosenttia ei olisi riittänyt Boltin voittoon mutta nyt näyttää siltä että tilanne ei ole sama. 200 metriä no joo kyllä varmaan, mutta 100 metritä siinä ja siinä. Jännäksi menee joten vaihdan alkuperäistä mielipidettäni ja sanon että ei voita molempia. Juoksulajeista kun puhutaan Tukholman tapahtumassa ei Vivian Cheruiyotin suoritusta voi jättää mainitsematta (ja hehkuttamatta). Nainen paineli aivan upeasti, ja murskari muut ihan 100 - 0. Kun katsoo naisen historiaa, ei tätä minään yllätyksenä voi pitää sillä kamala menijä on kyseessä mutta aina tälläiset suoritukset tuntuvat jotenkin puun takaa tulevan. Onko muilla samanlainen fiilis että Daegussa tullaan näkemään pidempien juoksumatkojen kohdalla uskomattoman hienoja kilpailuja sekä miesten että naisten puolella? Ainakin sydämestäni toivon niin. Muutenkin toki ihan luonnollisista syistä nyt alkaa nähdä ihan maailmanluokan suorituksia yleisurheilukentällä joka kertoo kunnonajoituksen viilaamisesta Daeguun. Tämä on merkittävä tekijä myös kun katselee vetoja tuonne arvokisoihin. Oikeastaan, en tiedä sittenkään miten merkittävä se on koska kokemukseni yleisurheilyvedonlyönnistä on tasan yksien kisojen mittainen. Kuulostaa kuitenkin mun korvaan todella merkittävältä asialta, ja varmasti onkin niin.

Tapaukset Isinbajeva ja Ukhov itänaapurista antoivat itsestään todella positiivisen kuvan. Kuten myös pituuden puolella Watt joka oli oikeastaan odotetun hyvä. Henkan uumoilema miesten 400 on tällä hetkellä ihan lottoa, ja nyt Jermaine Gonzales ilmoittautui todenteolla mukaan näihin karkeloihin. Yksi asia mikä jäi mieleen, oli toki miesten keihäs ja kaikki paska Tero Pitkämäen ja valmentajan ympärillä. Eiköhän pidetä se niin että Tero heittää ja valmentaja tekee parhaansa auttaakseen ja olemalla jonkinlainen "asiantuntija". Näin varmasti onkin, mutta median välityksellä tästä asiasta alkaa saamaan jo monia käsitteitä mitkä eivät varmasti tee hyvää Pitkämäelle. Tosin jos on heikkoja suorituksia, niistä saa ja pitää antaa kritiikkiä ja palautetta joten tälläkin kolikolla on kaksi puolta. Andreas Thorkildsen on mies ylitse muiden, ja vaikka Latvialainen keikkuu kauden tuloksissa aika lähellä, en millään näe että Daegussa olisi Norjalaisen voittanutta. Kaikki on aina viimeisen päälle tällä miehellä, ja kokemus ja rutiini paistaa suorituksissa läpi. Hieno katsoa urheilijaa joka tekee vuodesta toiseen töitä kovalla asenteella ja tulosta tuottaen. Ei Thorkildsen toki ainut tälläinen urheilija ole, mutta kun sinivalkoisten lasien läpi tätä tilannetta katsoo niin joukkoon sekoittuu myös ripaus kateutta. Yksi Daegun varmimmista voittajista?

Muista lajeista NFL ja jalkapallo ansaitsevat myös muutaman valitun sanan. Kiva oli lukea, että Amerikassa oltiin vihdoin päästy jonkinlaiseen yhteisymmärykseen CBA- (Collective Bargaining Agreement) sopimuksessa. Tuo asia on kyllä jotain niin kamalaa seurojen ja ylipäänsä koko NFL:n faneille (joihin itsekinin lasken) että pahaa tekee. Toki on ymmärrettävää että asiat pitää olla kunnossa viimeisen päälle, mutta jotenkaan ei tule yllätyksenä että puhutaan kaiken maailman pykälistä kun ollaan rapakon toisella puolella. Onneksi kaverit saivat järkättyä pelit käyntiin, ja todennäköisesti vielä ajallaan sillä jossakin vaiheessa olin henkilökohtaisesti jo aika varma että pelit jäävät tämän kauden osalta pelaamatta. Joukkueet napsivat tällä hetkellä lisää pelaajia vapailta markkinoilta, ja ehdottomasti yksi mielenkiintoisimmista joukkueista tulee olemaan Philadephia Eagles joka on "pikkurahalla" saanut joukkueeseen jo todella monta vahvistusta, vai miltä NFL-fanien korviin kuulostavat nimet Nnamdi Asomugha, Vince Young ja Jason Babin? Ei toki mitään Peyton Manningeja, mutta omien pelipaikkojensa ehdotonta huippua noiden free-agentien joukosta. Koukku tässä on se, että Eagles pestasi näitä pelaajia todella hyvillä low-risk/high-reward sopimuksilla joka takaa sen että on varaa jatkaa shoppailua yhä edelleen. Oon päässyt seuraamaan näitä karkeloita aika tarkasti viime aikoina, ja esiin nousseita muita mainitsemisen arvioisia hankintoja ovat olleet esimerkiksi Vonta Leach (Baltimore Ravensiin) liigan parhaita omalla pelipaikallaan oli Ravensilta loistava hankinta. Stephen Tulloch (Detroi Lionsiin) oman suosikkijoukkueeni kannalta mahtava hankinta, sillä Matty Stafford ja Stephen Tulloch vievät Lionsin tervennä pysyessään pudotuspeleihin (en malta odottaa). Ja esimerkiksi Kelly Gregg (Kansas City Chiefsiin) tuo kokemusta ja näkemystä joukkueeseen ja mielestäni yksi erittäin hyvä ja ennenkaikkea järkevä hankinta.

Tässä oli siis hieman näkemyksiä ja päivitystä sitten viime kerran. Pahoittelen todella että viestistä tuli niin pitkä, että sitä on todennäköisesti epämiellyttävä lukea mutta mielestäni oli tärkeä saada avutua vähän kaikista jutuista niin tuli jotenkin puhtaampi olo (tänne avautuminen on mulle siis terapiaa). Tarkoitus oli vielä kirjoittaa harjoitusottelusta Barcelona - Manchester United, jonka satuin näkemään muutama päivä sitten, ja ihan ylipäänsä alkavista Euroopan pääsarjoista hieman mietteitä, koska siellä on tapahtunut paljon mielenkiintoisia asioita. Esimerkkinä PSG:n ylitiöpäinen panostus tulevaan kauteen, mulle Pastoren hankkiminen tuli AIVAN puun takaa, ja muutenkin se koko puhuttu 84 miljoonaa euroa so far... Huh mitä menoa. Paljon on siis tapahtunut ja paljon tulee tapahtumaan, katsotaan ehdinko päivitellä vielä ennen ensi viikkoa. Kirjoittelen aina kun tuntuu siltä, mutta tavoitteita on hyvä asettaa joten laitetaan se rima sinne kerran viikossa tasolle tässä vaiheessa.

Hyviä pelejä kaikille ja toivomus säiden jumalalle (joku varmaan haukkuu mut pystyyn tämän takia) että antaisi noiden ilmojen jo hieman kylmetä, enkä laittaisi pahitteeksi jos se aikainen syksykin sieltä jo pian tulisi. Näihin tunnelmiin!

Pietro Mopo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3686
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Henkka »

"Yleisurheilukausi alkaa olemaan parhaimmillaan, ja nyt voisi pistää taas Henkalle välihuomioita Usain Boltista. Voitti Tukholman kaksisatasen, mutta ei silti näyttänyt minun silmääni siltä miltä sen olisi pitänyt näyttää. Tässä vaiheessa pakko todeta, että mikäli haastajat pystyvät 100 prosenttisesti parhainpaansa Daegussa, ei Bolt voita molempia pikamatkoja. 200 on tällä hetkellä Boltilla paljon vahvempi, mutta satanen tökkii jostain syystä."

Pakko myöntää, että pinnat Boltin satasen voitolle ovat tässäkin suunnassa pudonneet. Bolt 9.88 ei yybervakuuttanut Monacossa, kun Carterin Nesta oli hyvinkin lähellä, vain 2 sadasosaa jääneenä. Asafa taas paineli hyvin pari päivää sitten Budapestissä. 9.86 (toki mukavaan 2m myötäiseen), ja jätti taakseen yliopisto etunimihirviö Makushan 3 kymmenyksellä. Tämä Makusha ei todellakaan ole mikään hupiukko. Kesäkuun alkupuolella napsahti pituudessa 8.40 ja seuraavana päivänä satasella 9.89. Mutta niin kuin näillä on usein tapana, niin mantereenvaihto söi rutosti tuloksesta. Kaverusten kommenteista voi päätellä myös jotain. Asafa juttelee, että tämä on hänen kautensa (juttelee useinkin, kunnes finaalissa rämpii jännäkakka ja kasetti pettää), kun taas Bolt kertoo, että ei missään nimessä ole lähelläkään MM-Berliinin kuntoa. Ei todellakaan olekaaan. Jos oikein olen ymmärtänyt niin Bolt vetäytyi nyt treenaamaan ja palaa kilparadoille vasta Daegussa, kun Powell juoksee vielä tulevana viikonloppuna Lontoossa.

Pientä peliäkin lähti jo sisään.

Bolt-Powell 2 3.30
Mullings 26.00

Asafan voitosta taitaa saada parhaimmillaan ~3.7x, joka ei todellakaan maistu hedarin tavoin. Eriä on sen verran paljon, että vilpeille ja keskeyttämisille täytyy myös laskea osansa. Mullings on vetänyt koko kauden hyvin ja kerroin varmasti kattaa riskin. Pari viikkoa sitten Italiassa 9.98 ja muutama päivä sitten samaisessa makaruunivaltiossa 9.93 antaa vain lisää uskoa.

Kestävyysmatkat tulevat varmasti olemaan mehukkaita. Vitosen ja kympin tämän hetken ykkösmies Mou Färah taitaa juosta pelkästään kympin? Liekö sitten alkanut peljoittamaan kun Lagat tuli edellisessä femman kisassa yllättävänkin hyvin. Myös joukkuetaktiikalla on arvokisoissa iso osansa. Muuan Etiopialaiset kun osaavat vetää hyvin hiillostavaaa, nykivää vauhtia. Ilmestyykö Kenenisa Bekele paikalle? Jos, niin silloin viimeistään Britannian somppu on helteessä. Farahille parasta taitaisi olla, että Kene ei mukana, Eritrean Zerse Tade latoo tasaisesti hyvin lujaa, ja näin Mou pääsee korjaamaaan lopussa hedelmät. Naisten puolella kolmikolta Cheruiyot-T.Dibaba-Defar voi odottaa kovaa otatusta.

Isot/isohkot suosikit voisivat löytyä miehistä 800m (Rudisha), 200m (Bolt), Keihäs (Thorkildsen), 3-loikka (Idowu) ja seiväs (Lavillenie). Miesten 400 metrillä soppa on melkoinen, mutta pippelinkasvattaja LaShawn Merritt meni sen verran lujaa Tukholmassa, että alkaa löytymään tämän miehen papereista jo ykkössuosikkina. Loikka ei todellakaan mikään saletti kun kuubalaiset haastavat. Seiväskin karsintoineen hyvin herkkä laji, ja olosuhteista on paljon kiinni.

Naisten puolella suuret suosikit taitavat olla kiven alla. Ensimmäisenä voisi tulla mieleen Heidler moukarissa. Suosikkikaksikoita onkin jo enemmän. Mm. kuulassa AdamsVili & Ostap, 3-loikassa Saladuha & Savigne. Myös korkeudessa kaksikko Vlasic & Chicherova lienevät muita edellä.

Viesteistä, kävelyistä ja otteluista löytynee myös suosikkeja, mutta niihin en ole vielä paneutunut sen kummemmin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Aloittelevan vedonlyöjän blogi

19.08.2011

Yritin hukuttaa murheeni juomalla, mutta ne pirut oppivat uimaan.

On tullut hävittyä viime päivinä liikaa vedoissa, ja olen päättänyt pitää muutaman päivän täysin vapaata näistä karkeloista. Takaisin olisi tarkoitus palata Schalke - HJK otteluun, jossa on tarkoitus yrittää kuittailla ensimmäisessä osaottelussa kärsittyjä tappioita. Laitoin ihan hupipuolelta tähän pariin todellisen mammarivedon, eli 0 - 2 ja 0 - 3 tulosvetoon vajaalla 120 eurolla. Tietysti toivoin HJK:n voittoa, mutta niin kaukaiselta se tuntui ennen tuon ottelun alkua. Lisäksi painoin puoliajalla 200 euroa Schalken voitolle 6.00 kertoimella joka oli mielestäni aivan selkeä ylikerroin. Upea suoritus Klubilta kuitenkin ihan kokonaisuudessaan, ja mielellään tuon takia muutaman vedon otti nokkaan.

On tullut muutenkin pelattua menneellä viikolla muutama todella huono veto siinä mielessä, että eivät ole pitäneet. Portugalin liigassa Sporting Lissabon pelasi kotonaan Olhanensea vastaan ollen puoliajalla 0 - 1 tappiolla. Muistaakseni sain tähän pariin myös yli 4.00 kertoimia sisään 130 euron panoksella kotijoukkueen voitolle, mutta Marat Izmailovin maali ei tuonut kuin laihan 1 - 1 tasatuloksen. Sporting ja Schalke siis livepuolelta molemmat. Perisynti on ollut viime päivinä pelata 100 euron tulosvetoja televisioista tuleviin futismatseihin. Näistä esimerkkinä esimerkiksi Arsenal - Udinese, jossa odotin enemmän maaleja. Tähän kun lisää vielä ihan tosissaan pelatut Veikkausliiga, European- ja PGA Tour vedot niin tulin tulokseen että pidän mielummin pienen tauon kokonaan vedoista kuin että yritän pelata järkevästi vain niitä lajeja ja sarjoja jotka ennakkoon on tarkoituskin. Nyt mun pitää oikeasti alkaa parantamaan omaa kärsivällisyyttäni ja pelikuria. Sama homma vaivaa pokerin kanssa, tähän tarvitsen ideoita?

Laitoin Betfairille muutama kuukausi sitten sähköpostia jossa tiedustelin vuodesta 2008 lähtien kaikkia sinne tekemiäni talletuksia ja nostoja. Tilasto näytti - 525 euroa, mikä oli ihan positiivinen yllätys ottaen sen hetkisen pelitilin myös huomioon. Pääsääntöisesti ihan jokainen mun ikinä pelaamani veto on pelattu netissä Betfairille. Veikkauksen kioskireissut sitten erikseen, sekä ravit. Näin ollen melko tarkkaan pystyin päivittämään sen hetkisen tilanteeni vedoissa. Nyt tuohon 525 euroon voi lisätä suurinpiirtein 1000 euroa, niin saadaan nykyinen all-time tilasto. Se on juuri nuo hupivedot tietysti mitkä tätä eniten korottavat, vaikka Veikkausliigakin näyttää kirjanpidon mukaan olevan marginaalisesti tappiolla tämän kauden osalta.

Nyt tulee niin paljon negatiivista asiaa, että on ehkä parempi lopettaa tämän jauhaminen tähän ja alkaa koota itseään ensi viikkoa varten. Loppuviikko menee varmaankin tyttöystävän ja PGA- sekä Eurooppalaisen golfin parissa. Elämän pienistä (ja hieman suuremmistakin) iloista kannattaa muistaa hyvän ja terveellisen ruoan merkitys. Nyt puhutaan omasta kokemuksesta, sillä kun yksin oleskelee niin tulee syötyä usein mitä huonompia ruoka-annoksia. Tämä viikko ollaan elelty siis paremman puoliskon ja terveellisen ruoan parissa, ja täytyy sanoa että vaikka vedoissa on tullut takkiin on olo mitä mainioin. Kuntoilu, terveellinen ruoka ja positiivinen asenne, sinnä kaikki mitä ihminen lopulta tarvitsee.

Nimimerkki "munakas miehen tiellä pitää" kuittaa.

PM

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Aloittelevan vedonlyöjän blogi
keskiviikko 9. marraskuuta

On se aika vuodesta kun aletaan odotella ensilumen saapumista ja ensimmäiset terästetyt glögit on ongelmitta vetäisty kurkusta alas. Vedonlyönnissä marraskuu on ollut minulle yleensä se aika kun pistän vähän kulunutta vuotta nippuun, ja teen jonkinlaista yhteenvetoa vuoden tapahtumista. Vuosi 2011 on ollut poikkeuksellinen siinä mielessä, että vetoja tuli jätettyä noin kuusi kertaa vähemmän kuin vuonna 2010. Tänä vuonna niitä tuli tarkalleen 139 kappaletta, poislukien Veikkausliiga josta olen pitänyt hieman tarkempaa seurantaa ja ottanut vedot ylös eri taulukkoon kuin muut jotta saan tarkempaa informaatiota. 139 kappaletta on aika vaisu määrä, jos miettii minun ja Mopon (yhtiökumppani) vuotta 2010 jolloin vetoja tuli jätettyä 618 kappaletta. Palautusprosentti nousi tasapanoksilla molempina vuosina 106 prosenttiyksikön paikkeille, mutta tämän vuoden seuranta on kertakaikkiaan turha johtuen juuri tuosta todella alhaisesta vetojen määrästä.

Veikkausliigaseuranta, josta mainitsin jo aikaisemmin oli farssi. 131 vedon seuranta palautti mutupohjaisella panostuksella vain vajaat 96 prosenttia, mikä oli valtaisa pettymys. Syitä epäonnistumiseen on varmasti monia, mutta olemme jättäneet asian jo taaksemme ja siirtäneet katseet tulevaan. Epäonnistumisia tulee aina, opi niistä älä murehdi niitä. Olemme nyt siirtyneet kuitenkin pitämään tarkkaa seurantaa, josta selviää tarkemmin yksityiskohtia omista peleistämme. Voimme siis sanoa, että noin vuoden kuluttua saamme hienot statistiikat omista vedoistamme, sekä tarkat palautusprosentit. Aktiivista vedonlyöntiä tulee tällä hetkellä pelattua ainoastaan SM-liigaan, joten tuota seurantaa ei ollut laskuihin mukaan otettu vielä lainkaan. SM-liigan on tarkoitus olla Veikkausliigan ohella ns. normaaliseurannasta ulkopuolinen sarja. Tämä siitä syystä että aivan kuten kotimaiseen Veikkausliigaan, myös SM-liigaan tulee pelattua selvästi eniten ja tasaisin väliajoin. Näin ollen vuosi 2011 piti siis sisällään kolme eri seurantaa, joista yksi jäi turhaksi liian pienen otannan takia, toinen oli katastrofi 96 prosentin palautuksella ja kolmas valmistuu vasta tulevana keväänä. Ei mikään nappivuosi siis todellakaan.

Kuten varmasti moni joka on joskus jaksanut lukea kirjoituksiani, muistaa miten aina jaksan puhua raviurheilusta ja siitä miten se on minulle ehdoton intohimo. Olen tällä kaudella muutaman kerran lisäillyt normaalien troikka, V4 ja kaksaripelien jatkosti Nordicbetin ja Unibet h2h-vetoja kotimaisiin raveihin, ja ne ovat alkaneet todella hyvin. Aika harvoin tuonne tosin pelattavaa löytyy, koska tarjontaa ei hirveästi ole. Tarkalleen ylikertoimia näiden bookkereiden listoilta on tällä kaudella omalle kohdalleni löytynyt 12 kpl joista 9 on osunut. Niille, jotka ovat kyllästyneet Fintoton toimintaan (itse en tosin kuulu tähän porukkaan) mutta nauttivat silti hevosurheilusta ja raveista nämä h2h-vedot ovat erittäin hyvä vaihtoehto lisäjännityksen saamiselle. Omaan "talliin" tuli myös hankittua Kemppitallin kautta osuuksia lupaavaan Zero Kemp orivarsaan, joka aloitti hommat syyskuun alussa Markku Niemisen alaisuudessa. Näistä kahdesta kimppaomistuksessa olevasta hevosestani Zero Kemp on kyllä paljon toista veijaria lahjakkaamman oloinen, mutta aika näiden kanssa sitten näyttää miten käy. Tuskin kukaan näihin rahantekomielessä mukaan lähtee, mutta kaltaiselleni tyypille joka rakastaa lajia ja on liikaa aikaa tälläinen toiminta sopii vallan mainiosti.

Vaikka kirjoitinkin että aikaa on välillä liikaa ja elämä on joskus jopa tylsää en ole ehtinyt olemaan paljon kotosalla ja aika kavereiden sekä perheen kanssa on jäänyt vähiin. Onneksi joulu ja pyhät saapuvat, niin pääsee jälleen kaiken tärkeän äärelle rauhoittumaan ja nauttimaan kaikessa rauhassa kaikesta asiaan liittyvästä. Ikävä on myös lähikiskan raviporukkaa, joka lähes poikkeuksetta päivä toisensa jälkeen kokoontuu lähimmälle R-kioskille seuraamaan TotoTV:n kautta illan ravilähetystä. Ja pojat, mikä porukka se onkaan! Liian harvoin vain pääsen osallistumaan siihenkään joten apeaksi vetää mielen. Kerronpa muuten hauskan tarinan tähän porukkaan liittyen:

Olimme heinäkuun lopussa seuraamassa juuri kyseisellä porukassa raveja kun V4 päätöskohde Killerillä lähti liikkeelle. Jännitys oli huipussaan kun ryhmään kuuluvan iäkkään pariskunnan V4 lapusta löytyi kolmesta ensimmäisestä lähdöstä oikeat voittajahevoset. Olisi varmasti jännittänyt vähemmän, ellei kyseisellä pariskunnalla olisi ollut tätä viimeistä lähtöä pelattu läpi omalla kupongillaan. Normaalimatka 2100 oli kääntymässä maalisuoralle kun suosikin takaa kiriin lähti lähdön suuryllättäjä, voittajapelissä yli 60 kertoiminen tamma (hevosen nimi ei tietenkään muistu nyt mieleen enkä jaksa tarkistaa). Kiri oli hieno, ja lopulta juhlimme jo upeaa V4 osumaa suuryllättäjän voittaessa päätöskohteen kun hevosta oli pelattu ehkä 1 - 3%. Kerroin ennen viimeistä V4 lähtöä pelissä oli vajaan tuhannen euron luokkaa, joten tässä oli mahdollisuus nousta hienosti plussalle koko vuoden heppavedoista tämän pariskunnan osalta. Maalikamerakuvassa suosikki määrättiin kuitenkin lähdön voittajaksi, enkä ikinä ole nähnyt niin ankeaa pariskuntaa hakemassa reilun 250 euron voittoa V4 pelistä.

Tarina ei kuitenkaan ole mikään ihmeellinen, tiedän sen itsekin mutta siinä on syvempi ajatus. Se tunnelma, ja yhteenkuuluvuuden tunne minkä voit saada elämässä joidenkin asioiden kautta (tässä esimerkissä ravit) ihmisten kanssa jota et käytännössä edes tunne kunnolla on aivan uskomaton. Me oikeasti huudettiin sinä iltana viimeisen kilometrin aikana niin kovaa kuin kurkusta lähti ja olin aivan varma että porukka ulkona luuli että joku ryöstää kyseistä R-kioskia. Loppu hyvin kaikki hyvin, ja ryhmällä oli taas tuon illan jälkeen yksi syy enemmän kokoontua kiskalle seuraamaan lähetyksiä. Ja kyllä tuo 250 euroa tottakai lopulta tälle pariskunnalle maistui todella hyvältä. Terveisiä vain, jos tätä sattuvat lukemaan.

Hyvää joulunodotusta kaikille foorumilaisille,

PM

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Täällä sitä taas ollaan. Kevään kunniaksi olisi tarkoitus aloittaa pikkaisen uutta projektia vedonlyönnin parissa, joka alkoi tuossa muutama minuutti sitten. Ajankohta ei voisi olla huonompi, sillä jos jonkinlaista kissanristiäistä, tekemistä (jopa töitä) olisi tehtävä vaikka kuinka paljon. Silti, halusin asettaa asiat tärkeysjärjestykseen ja poimin FC Kööppenhaminan tänään lapulle. Kohtaa kotiottelussaan hyvän kauden pelanneen Midtjyllandin, ja kertoimet kotivoitolle mielestäni todella hyvät (1.52 Betfairilla).

Olen pitänyt hermolomaa vedonlyönnistä, ja muuton sekä muiden pienten yksityiskohtien seurauksena olen myös jättänyt urheilun seuraamisen hyvin vähälle. Ostin kuitenkin MTV3 katsomoon F1 paketin, ja innostuin jälleen moottoriurheilun kuningaslajista. Tähän voidaan palata myöhemmin. Pointti on kuitenkin se, että olen jälleen löytänyt urheilun- ja urheiluvedonlyönnin.

Tästä ei tule pitkää kirjoitusta, on niin paljon muuta tekemista ja olisi kiva myös seurata FCK:n (mahdollista) Midtjyllandin teurastusta Kööppenhaminassa.

Palataan asiaan taas pian.

PM

edit: On kummallinen tuo pelijakauma Betfairilla, kun 7.6 kertoimella Midtjyllandia on pelattu liki 7000 eurolla. Ilmeisesti maistuu muille, ja ovathan totuuden nimissä hyvän kauden pelanneet toistaiseksi.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Pietro Mopo kirjoitti:Silti, halusin asettaa asiat tärkeysjärjestykseen ja poimin FC Kööppenhaminan tänään lapulle. Kohtaa kotiottelussaan hyvän kauden pelanneen Midtjyllandin, ja kertoimet kotivoitolle mielestäni todella hyvät (1.52 betfairilla).
Ottelu oli tilastojen valossa jopa pienoista vierasjoukkueen hallintaa, joten huonosti lähti tämä setti liikkeelle. Otin reboundia, ja pelasin Real Madrid - Malaga otteluun u3.5 maalia. Olin vellipöksy, sillä kaikki näyttää tällä hetkellä vielä hyvältä ja ensin oli aikeissa pelata u2.5 maalia yli 4.4 kertoimella. Nyt jouduttiin siis tyytymään 2.3 kertoimeen, mutta näyttää siltä (ei nuolaista ennen kuin tipahtaa, äkkiä sieltä kolme maalia vielä syntyy puoleen tuntiin, jinx) että saadaan hieman omia pois tuo FCK:n heikohkon esityksen jälkeen.

Huomenna sitten lisää asiaa paremmalla ajalla.

PM

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Ilokseni huomasin tämän foorumin uuden seuranta-ominaisuuden, ja siitä intoutuneena ajattelin ottaa sen koekäyttöön muutamaksi viikoksi. Vihjeideni osalta ei kannata turhia odottaa, sillä tulen vihjaamaan lähes kaikkea missä on mielestäni etua, vaikka edgeä ei esimerkiksi jääkiekon SM-liigaan juuri löydy.

Hieno futis viikonloppu kuitenkin myös tulossa, joten toivottavasti löytyy paljon mieluista pelattavaa. Perjantain kuponki on kyllä aika heikoin näköinen, joten jätetään odotukset lauantaille ja sunnuntaille. Blogissani ei muuten nyt kauheasti asiaa tule olemaan, sillä kiireiden takia tulen vain listaamaan vedot tänne ja katsotaan miten sujuu. Toivottavasti tulevaisuudessa olisi aikaa kirjoitella taas vähän enemmän.

Perjantaille:

Vedonlyöntivihje: - Pelicans - Kärpät - peliaika päättynyt

kohde
Pelicans - Kärpät
veto
Pelicans (ml)
kerroin
1.560 (Betfair)
panos
8 yks.


Vedonlyöntivihje: - GKS Belchatow - Lechia Gdansk - peliaika päättynyt

kohde
GKS Belchatow - Lechia Gdansk
veto
Lechia Gdansk
kerroin
4.800 (Betfair)
panos
1 yks.


Vierailla ei ole sujunut, mutta materiaali on paljon kovempi kuin kotijoukkueella. Lechia on jonkinlaisessa kriisissä, ja sen on pakko alkaa ottaa voittoja. Toivottavasti joukkue saa tällä kierroksella voiton vyölleen, sillä tämä oli lapulla jo mukavalla kertoimella viime viikonloppuna kotiottelussa sarjanousija Podbeskidzie Bielsko-Białaa vastaan, mutta voitto jäi tuossa ottelussa yhä odottamaan itseään. Mielenkiintoinen kamppailu kaikin puolin, ja aika korkealle ovat vierasjoukkueen kertoimet nousseet kun oma arvioini reilun 25 prosentin luokkaa vierasvoitolle.

PM

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Veikkausliigan alun kunniaksi laitetaan nyt jakoon tänne meikäläisen blogin puolelle tälläinen linkki:

http://www.sendspace.com/file/5tfk6t

Kyseessä on siis Punteracademy-porukan (minun ja kaverini) ennakkopaketti pian alkavalle Veikkausliigakaudelle 2012. Ladattava PDF-tiedosto pitää sisällään vajaat 50 sivua, joiden aikana on käyty läpi luonnollisesti kaikki liigajoukkueet ihannekokoonpanoineen, heikkouksineen ja vahvuuksineen. Lisäksi blogin (punteracademyblog.wordpress.com) puolelta mukaan on liitetty muutama vanhempi Veikkausliigaa koskeva blogikirjoitus, sekä jonkinlaista rankingin poikasta ja myös muutama todellinen early-vihje liigan avauskierrokselle vaikka kertoimia ei vielä tiedossa olekaan.

Ilmainen, ja ilman mitään mainostilaa tehny opus joten voi ihan hyvällä mielellä latailla sen koneelle ja lukaista läpi, jos sieltä vaikka löytyisi oman suosikkijoukkueen kohdalta jotain mielenkiintoista. Toivottavasti mainostaminen nyt sallitaan, sillä omasta blogista on kuitenkin kysymys.

PM

edit: Alkuviikon aikana tulossa myös iTunes Storessa iPadilla ladattava versio samasta opuksesta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Vähän on hiljaisempaa ollut blogin puolella viime aikoina. Ajattelin että tänään voisi kuitenkin AC Oulu - KuPS ottelun lomassa kirjoittaa pientä yhteenvetoa siitä mitä viime viikoilla on tapahtunut vedonlyöntirintamalla. Huhtikuun alussa olen viettänyt oikeastaan poikkeuksellisen paljon aikaa vetojen parissa, ja se on tuonut mukanaan sekä positiivisia että negatiivisia asioita. Paljon on löytynyt hyviä kohteita, mutta sitten toisaalta kun jännityksen vuoksi tulee pelattua vähän kaikkea mahdollista niin aina ei ole kontrolli pysynyt vetojen kanssa.

Golfin puolella Masters oli kauan odotettu ja varsin kovasti hypetetty turnaus myös minun osaltani. Oosthuizenin ja Watsonin uusinta oli hienoa katseltavaa. Sympatiat oli Oosthuizenin puolella, mutta tuo Bubban toinen lyönti toisella uusintareiällä ansaitsi kyllä voiton. Mulla ei vetoja kahdelle ensimmäiselle kierrokselle ollut, mutta lauantaille otin Stensonia 50 eurolla 36 - 100 kertoimilla mikä oli mielestäni ihan hyvä veto. Niin hyvältä miehen peli näytti, mutta ei sitten lopulta riittänyt ihan siihen mitä olisi tarvittu. Ruotsalaisten panos muutenkin mahtava kun Hanson pelasi vielä paremmin kuin Stenson. Tuon lisäksi mulla oli ennen päätöskierrosta vielä McIlroy (surkea veto), F. Molinari, Dufner ja Westwood pienemmillä, 10 - 30 euron panoksilla. Westwood oli noista paras veto kun sain pelattua sitä viimeisen kierroksen alussa 23 kertoimella ja oli todella lähellä nousta ihan piikkiin upealla lopetuksellaan.

Tärkein veto Mastersiin oli lay Mickelson ennen viimeisen kierroksen alkua 110 euroa 2.78 kertoimella. Mulla oli vaan vahva fiilis että Phil ei tuota onnistu voittamaan koska ei kuitenkaan ollut ihan 100% kunnossa. Lisäksi ulkopuolisilta tuli henkistä kannustusta tähän vetoon kun esimerkiksi Mickelsonin kiintiö, kolmen putin greenit mainittiin. Tämä oli hyvä veto, mutta arkailin turhaan panoksen kanssa heikon maaliskuun jälkeen. Olisin voinut varmistaa kun Phil löi par3:lla katsomon kaiteen kautta pallon pusikkoon ja teki triple bogeyn kyseisellä väylällä. Kertoimet pomppasivat 13.xx, mutta en turhaan lähtenyt varmistelemaan tässä vaiheessa. Odotin että jos Phil ei olisi selvinnyt hyvin väylistä 7,8,9 ja 10 jotka olivat mielestäni turnauksen käännekohta niin sen kertoimet pomppaa pilviin koska käytännössä menettää mahdollisuuden voittoon. Se ei sitten lopulta ihan niin mennyt, mutta Mickelsonilta loppui väylät kesken. Jäin lopulta Masterista vain muutaman euron voitolle koska lähdin kikkailemaan uusinnassa typeräsi Oosthuizenilla Bubbaa vastaan ja menetin rapian satasen. Turnaus oli hieno, ja oli mukava päästä pitkästä aikaa takaisin golf-vetojen pariin. Tänä vkl tuo jatkuu taas, ja Bo Van Pelt olisi ollut ainoa pelattava pelaaja 26 kertoimella ennen ensimmäisen kiekan alkua. Jätin kuitenkin pelaamatta (halusin päälle 30), ja katsotaan asiaa uudestaan ennen päätöskierrosta.

Golf siis ei tarjonnut muuta kuin nautittavaa katseltavaa, mutta SM-liiga on näyttänyt sekä hyvät että huonot puolensa mulle muutaman viime viikon aikana. Kaikki alkoi kun arvioin KalPaa aivan liikaa yläkanttiin henkisesti vahvaa Bluesia vastaan. Olin vain niin jääräpäinen omien arvioideni kanssa, että en oikeastaan edes katsellut sen tarkemmin ympärilleni. Game 5 ja KalPa - Blues Kuopiossa 1.64 kotijoukkueen suoralle voitolle 174 euroa. Ajattelin että sarja poikki, ja nautin vielä pelin TV:n välityksellä. Kaikki tietää miten tuossa kävi. Katastrofi. Sain vähän takaisin kun pelasin Real Madridia vierasottelussa Osasunaa vastaan 290 euroa kertoimella 1.42, joka oli kyllä aivan liikaa Realille näin jälkiviisaana. Olisi pitänyt pistää enemmän. Tuo KalPan tappio kuitenkin häiritsi vielä sen verran, että ajattelin ottaa rahaa takaisin vielä tuosta Game 6:sta. 100 euroa KalPan suoralle voitolle 2.46/2.48 kertoimilla. Mun mielestä toi on edelleenkin aivan liikaa, mutta uskoin (uskon) edelleen niin jääräpäisesti että oli vääryys että KalPa tuosta sarjasta lähti lomille (anteeksi kaikki Blues fanit).

Olin aika jumissa SM-liigan kanssa ja ihan hyvä, että siinä tuli muutaman päivän tauko niissä vedoissa. Ajattelin että mun tuuri (lukuisia pienempiä vetoja samoihin aikoihin jotka eivät vain osuneet) olisi vähän kääntymässä kun pelasin Unitedia puoliajalla livessä 200 eurolla Blackburnia vastaan 1.6 kertoimella. Unitediin voi yleensä näissä aina luottaa, ja nytkin käänsivät. Tosin vasta viimeisen 10 minuutin aikana. Lisäksi Puolan futisliigasta tuli muutama vastaavanlainen osuma samoihin aikoihin, ja kaikki oli ihan fine. Sitten pelasin tyhmän vedon (ainakin näistä jälkimmäinen) Saksan Bundesliigaan kun pelasin Alexander Ringin Mönchengladbachia voittamaan Herta Berlinin 1.61 150 euroa. Tästä alkoi murheellinen 0 - 0 tuloksiin päättyneiden otteluiden putki. Tähän lukeutui mm. Tsekin kakkosliigan Zenit Caslav (-150 euroa) ja Real Madrid - Valencia. Tyhmimmän vetoni tein heti tuon Mönchengladbachin 0 - 0 pelin jälkeen kun pelasin Zaragoza - Barca peliin u2.5 maalia (kuka idiootti pelaa tämän!!!) livessä noin puolen tunnin pelin jälkeen kun olin edelleen vihainen itselleni ja vähän Mönchengladbachille joilla oli monta paikkaa tehdä edes yksi maali. Tosiaan Barcan peliin u2.5 maalia 155 eurolla 2.28 kertoimella (en tiedä mitä ajattelin). Vain pari minuuttia sen jälkeen kotijoukkue teki maalin, ja Barcelona vielä kaksi ennen taukoa. Se oli taputeltu. Ajattelin pitää taas päivän pari breikkiä, mutta koska suosikkijoukkueeni Tampa Bay Lightning päätti NHL runkosarjansa vierasotteluun Winnipegiä vastaan otin Tampaa 3.1 kertoimella 75 eurolla samalla kun päätin jännittää Stamkosin kauden 60. maalia ja Tampan voittoa. Hieno peli sekin, mutta Winnipeg tuli 57 sekuntia ennen loppua tasoihin. Mun mielestä ei todellakaan ansaitusti, mutta näin kävi. Ei auta itkeä, vaan uutta räkää nenään. Tilastot parilta menneeltä viikolta näytti aika huonolta kun kiekkoon oli mennyt jo reilusti yli 700 euroa kaikki vedot yhteenlaskettuna ja futikseen melkein tuplat.

Sain juonesta uudestaan kiinni kun palasin takaisin SM-liigan ääreen ja pelasin Pelicansin suoraa voittoa Bluesia vastaan 2.38 - 2.44 kertoimilla yhteensä 216 eurolla. En nähnyt peliä, ja mukavaa jännitystä oli ilmassa kun tarkistin että Pelicans oli matsin voittanut, mutta vielä ei ollut selvillä oliko mennyt jatkoajalle kun puhuttiin Bluesin huimasta kiristä (taas kerran). Onneksi tällä kertaa kiekko ei ollut pomppinut väärään maaliin vaan juuri oikeaan ottelun loppuhetkillä. Pelicansin voiton jälkeen yleinen fiilis on ollut paljon parempi, ja viime päivinä vedot ovat osuneet ihan hyvin. En tiedä mitä mieltä muut olisivat, mutta kun AC Milan meni johtoon 0 - 1 Chievoa vastaan olivat kertoimet 1.31 - 1.33 tasolla ja sain rauhassa pelata 100 euroa Milanin voiton puolesta mielestäni suhteellisen edullisilla kertoimilla. Eilen osui Real kun sain pelattua sitä juuri ennen puoliaikaa ja vielä toisella jaksolla Falcaon maalin jälkeen. Siitä olisi tullut ihan mukavasti, mutta päätin surettaa juuri ennen kuin Higuain kaadettiin ja Ronaldo teki 3 - 1. Falcaon pääpelivoima vaan oli jotenkin niin dominoivaa jopa Pepeä ja muita Real puolustajia vastaan että se 2 - 2 maali mielestäni roikkui ilmassa.

Tänään tosiaan KuPS mielestäni oli hyvä veto, mutta nyt näköjään juuri ennen puoliaikaa edelleen 0 - 0. En tiedä miksi Pekonen lähti tuollaisella joukkueella liikkelle, enkä itsekään uskaltanut panostaa paljon vaikka kertoimet hyvät ennen peliä vierailijoille 2 - 2.02. Ehkä sitä kannattaa ottaa nyt livessä puoliajalla jos nousee lähelle 2.75 tuo kerroin.

Halusin vaan vähän selventää päätä nyt kun tosiaan paljon on tullut pelattua ja lyötyä vetoja sinne sun tänne. Tämä auttoi, terapeuttista hommaa. Viikonlopun Formuloita ja golfia odotellessa!

PM

edit: KuPS juuri ennen taukoa 0-1.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Pietron Blogi:

Veikkausliiga 2012
- Ajatuksia alkaneesta kaudesta, Osa 1.

Kahta vaille kaikki joukkueet ovat pelanneet Veikkausliigassa nyt kolme ottelua. Viikonvaihteessa pelattavaa neljättä kierrosta ennen on hyvä vetää yhteen hieman alustavia tunnelmia kauden alkuvaiheista. Alkukausi on ollut hieman yllättävä etenkin siinä mielessä, että MYPA:n ja FC Lahden kaltaiset joukkueet ovat aloittaneet paljon odotettua paremmin. Yllättävän hyvin jopa siihen verrattuna, että juuri alkukauden aikana näiltä piskuisilta haastajilta on mahdollista odottaa tämäntyylisiä suorituksia. Toisaalta, viime kierroksen aikana on ollut nähtävissä, että lento (jos sellainen on koskaan alkanutkaan) on loppumassa lyhyeen.

Haluan käsitellä FC Lahden ja MYPA:n tilanteen ennen kuin jatketaan eteenpäin. Kuten jo mainitsin, uskon että näiden joukkueiden positiivinen alku kaudelle on hieman silmänlumetta. Sarjataulukossa sijoilla 3 ja 4 majailevat joukkueet ovat olleet kauden alussa kovan työmoraalin ohella vähintään yhtä onnekkaita omissa otteluissaan. Esimerkiksi FC Lahti ei ole kohdannut vielä yhtään organisoitua keskitason Veikkausliigajoukkuetta. Tähän mennessä kovin haaste on ollut VPS, ja jo tuossa ottelussa oli selvästi nähtävissä vierasjoukkueen todellinen taso. Vaikea on nähdä, että Lahti juhlii vieraspeleissään tällä kaudella kovinkaan montaa kertaa. Kotikentällä peli näyttää ajoittain hyvältä, mutta henkilökohtaiset virheet ja koko joukkueen puolustaminen on saatava pian kontrolliin. Ennen viikonlopun Inter- ottelua tämä ei missään nimessä ole mahdollista. Tästä syystä onkin varsin käsittämätöntä, että Interin vieraskertoimet Lahden vieraana pyörivät 2.00 paikkeilla ja ajoittain jopa sen yläpuolella. Innolla odotan huomisia asian handicap markkinoita Betfairilla, niihin päästään varmasti iskemään hyvillä eduilla. Minulla ei ole mitään Lahtea vastaan, ja arvioini on täysin puolueeton. On kuitenkin selvää, että FC Lahden ongelmat ovat puolustuspäässä, ja joukkueen kurinalaisuudessa. Keskikentän ja puolustuslinjan väliin jää aivan liikaa tilaa jokaisessa ottelussa, ja oli suorastaan ihme että esimerkiksi Honka ei onnistunut hyödyntämään tätä kauden toisella kierroksella. Miksi Inter sitten pystyisi? Se on Honkaa kurinalaisempi ja taktisesti parempi joukkue, joka tulee ottamaan selkeästi enemmän pallokontrollia Lahdessa sunnuntaina kuin Honka.

MYPA:n tilanne on erilainen monessakin suhteessa, mutta nyrkkisääntönä voidaan sanoa että MYPA on kurinalaisempi ja organisoidumpi joukkue puolustussuuntaan kuin FC Lahti. Tämä mahdollistaa sen, että MYPA saattaa kauden aikana noukkia päänahkoja sitä selkeästi paremmilta joukkueilta. Toisaalta, näytöt tälläisestä kurinalaisesta koko joukkueen puolustuspelaamisesta ovat ainoastaan kauden avausottelusta TPS:aa vastaan, jossa lataus oli osunut nappiin ja työmoraali oli ehkä asteen verran normaalia korkeammalla. Kauden toisessa ottelussa 3 pistettä voi laittaa suurimmaksi osaksi Jaron heikkouden piikkiin. Interiä vastaan kurinalaisesta puolustuspelaamisesta ei ollut enää kuin rippeet jäljellä. MYPA on Toni Korkeakunnaksen johdolla kuitenkin esimerkiksi selkeästi FC Lahtea paremmin valmennettu joukkue, joten edellytykset taktisesti onnistuneisiin peleihin löytyy penkin päästä. Materiaalin puitteissa MYPA on kuitenkin taas selkeästi heikompi, mikä on sääli. Sääli siitä syystä, että muutamalla keskitason liigapelaajalla varustettuna MYPA olisi helposti keskitason liigajoukkue. Nyt se joutuu heikon materiaalinsa takia taistelemaan FC Lahtea vastaan putoamisesta. MYPA kuitenkin voittanee tämän taistelun niukasti. Kylmä totuus minun ajatusmaailmassani on se, että paremmin puolustava joukkue on korkeammalla sarjataulukossa näistä kahdesta joukkueesta.

Sitten on nostettava tapetille monien papereissa se suurin mestarisuosikki HJK. Mielenkiintoista on ollut se, että HJK on ollut kauden jokaisessa ottelussaan tappiolla tällä kaudella. Kotikentällään se on taktisesti heikkoa Maarianhaminaa ja väsynyttä Jaroa vastaan onnistunut kääntämään ottelut edukseen. TPS:aa vastaan joukkue yksinkertaisesti oli huonompi kahdesta joukkueesta, ja ansaitsi hävitä. HJK:n ongelma on ollut se, että sen puolustuspelaaminen on ollut todella heikkoa. Tartutaan tähän nyt hieman tarkemmin, niin merkittävä asia on kyseessä. Ongelmia on ollut puolustuksen jokaisella osa-alueella, ja tärkeysjärjestyksessä ne ovat seuraavat:

01 Pelirohkeus ja itseluottamus
Oli mielenkiintoista seurata Klubia esimerkiksi Maarianhaminaa vastaan. Laitapuolustajat eivät uskaltaneet tukea hyökkäyksiä 100 prosenttisesti, ja topparikaksikko oli hukassa sekä pallollisena että pallottomana. Esimerkiksi Mikko Sumusalon vahvuus on hyvä vasen jalka, ja hyvin ajoitetut nousut tukemaan hyökkäyksiä. HJK haluaisi, että Savage haastaisi puolustajia enemmän leikkaamalla sisään joko heti pallon saatuaan tai jo ennen kuin pallo ehditään pelaamaan laidalle saakka. Tämä mahdollistaisi Sumusalon nousut vasemmalta laidalta Savagen tekemään tilaan. Tätä ei kuitenkaan olla nähty vielä yhtään. Alkukauden aikana pallo on ollut kuuma peruna Sumusalolle, ja Savage hakee edelleen itseluottamustaan menemällä usein sieltä mistä aita on matalin. Savage siis pitää leveyden omalla laidallaan, ja odottaa palloa jalkaan. Pallon saatuaan, hän haastaa usein 1v1 tilanteessa vastustajan kuljettamalla palloa jyrkässä kulmassa kohti päätyrajaa, ja leikkaamalla sen jälkeen sisään vahvemmalle oikealla jalalleen. Koska Savage on ominaisuuksiltaan niin hyvä pelaaja, jopa tämä saa hänet usein kuitenkin näyttämään hyvältä ja vaaralliselta. Optimaalisena tilanteena pidän sitä, että Savage lähtee haastamaan puolustajaa aikaisemmassa vaiheessa keskustaan. Tämä johtaa siihen, että vastustaja joutuu reagoimaan joko keskikentän pohjalta tai toppareiden tontilta tähän tilanteeseen. Uusia tiloja avautuu sekä keskelle, että laidalle Sumusalolle ns. "ylijuoksuun". Tällä hetkellä HJK:n peli on liian ennalta-arvattavaa. Se johtuu itseluottamuksen ja pelirohkeuden puuttumisesta, eikä sitä saada valmentajalta. Kun HJK saa voittoja alle, ja dominoi pelejä kotikentällään vielä enemmän tulee muutosta tapahtumaan. Peli aukeaa, vapautuu ja uusia kombinaatioita alkaa löytyä kuin ihmeen kaupalla. Korostan, että varsinkin vasemmalla laidalla Sumusalon ja Savagen pitää löytää peliin lisää rohkeutta.

02 Offensive marking
En keksinyt mitään hyvää suomenkielistä termiä. Jotenkin englanniksi tuo maistuu suussa paremmalta, joten mennään sillä. Tällä siis tarkoitetaan ennenkaikkea keskikentän tasapainottavan pelaajan, sekä toppareiden sijoittumista kun oma joukkue hyökkää ja pitää palloa. HJK on ollut tässä asiassa tällä kaudella kerrassaan ala-arvoinen. Sama kuin ylläolevassa kappaleessa, myös tässä suuri merkitys on pelirohkeudella ja itseluottamuksella. HJK pelkää liikaa päästää maaleja, ja juuri siksi sille on tehty tällä kaudella jo niin monta maalia. Käytännössä tämä tarkoittaa siis sitä, että esimerkiksi Rami Hakanpää ei ole uskaltanut pitää HJK:n puolstuslinjaa tarpeeksi korkealla. Hakanpää ja kumppanit ovat pelänneet, että he ovat haavoittuvaisia linjan taakse tuleville palloille koska eivät ole Sumusaloa lukuunottamatta jalalla mitenkään erityisen vikkeliä. HJK:n topparit eivät missään nimessä halua juosta omaa maalia kohti, joten pelaavat varman päälle. Tällä hetkellä se kuitenkin menee yli, ja HJK on haavoittuvainen etenkin linjojen (hyök - kk ja kk - puol) välissä. HJK:n pitää luottaa siihen, että kun topparit uskaltavat nostaa linjaa tarpeeksi korkealle ja kontrolloivat vastustajan vastahyökkäyspelaajat ei Klubin linjan taakse tulla pelaamaan yhtään palloa. Näin pelasi HJK kaudella 2011, ja se oli yksi menestyksen avaimista. Tämä vaatii toki myös yhtälailla hyökkäyspäässä nopeaa reagointia pallonmenetyksiin. Se on kuitenkin ollut tällä kaudella jopa viimevuotisella tasolla, ja ongelmaksi on koitunut juuri toppareiden ja tasapainottavan keskikenttämiehen sijoittuminen.

Välihuomio. Voi olla, että menen välillä jonkun mielestä asioiden kanssa liian pitkälle, tai epäolennaisuuksiin. Omat arvioini kuitenkin perustuvat joukkueiden tuntemiseen taktisesti, sekä pelaaja pelaajalta. Lisäksi perustan arvioini usein niihin otteluihin mitä olen nähnyt. Tällä kaudella olen jo katsonut poikkeuksellisen paljon kotimaista jalkapalloa, ja mielenkiintoisia asioita nousee esiin valtavasti. Kaikki asiat mitä siis kirjoitan täällä, vaikuttaa todella paljon omiin arvioihin vedonlyöntimielessä. Esimerkkejä on tämänkin kauden osalta tullut jo vaikka kuinka paljon esimerkiksi siitä, miten paljon tehokkaampi HJK voisi olla mikäli Savage muokkaisi peliään ihan vähän, ja Sumusalo saisi enemmän rohkeutta. Nämä ovat osasyynä siihen, että MYPA, joka satsaa 100 prosenttisesti vastahyökkäyksiin sunnuntaina on viittä vaille pelikelpoinen pelikohde.

03 Rotaatio ja oikeat pelipaikat
Antti Muurinen on joutunut jo useaan otteeseen muuttamaan alimman neljän pelaajansa roolituksia, ja peluuttanut paljon eri pelaajia puolustuksessa. Esimerkiksi toppareina on nähty jo Hakanpää, Lahti, Lindström ja Moren. Osasyy tietysti loukkaantumiset, mutta totta on myös se että Muurinen ei ole täydellistä permanenttia puolustukseen vielä löytänyt. Vanha viisaus sanoo että hyökkäys voittaa pelejä, puolustus titteleitä. Neljä eri topparia kolmessa ensimmäisessä ottelussa on liikaa, ja mikäli samanlainen vaihtuvuus jatkuu on sillä ihan selkeä vaikutus siihen miten paljon Klubi tällä kaudella maaleja päästää. Optimaalinen tilanne on että Hakanpää, Lindström ja Lahti muodostavat toppareiden rotaation. Näistä kahden on pelattava noin 90 prosenttia otteluista, ja kun se on pelillisesti järkevää niin tehdään pientä rotaatiota. Fiksuna valmentaja Muurinen tiedostaa tämän, eikä varmasti jatka esimerkiksi Morenin peluuttamista enää kovinkaan kauaa. Se ei johdu siitä etteikö Valtteri Moren olisi jo nyt liigatason keskuspuolustaja, vaan siitä että kaksi päätoimista keskuspuolustajaa on joukkueen etu. Klubin pelisysteemi vaatii taktisesti sekä fyysisesti suhteellisen paljon toppareilta, joten kolmas pelaaja on pakko ottaa kuvioon mukaan jo pelkästään otteluruuhkien takia. Katsotaan miten tämä asia kehittyy. Ironista on, että pelaajien oikeista pelipaikoista puhuttaessa paljon ennen kauden alkua otsikkoaikaa saanut ja jopa kohuttu oikean pakin tontti on ollut alkukaudesta HJK puolustuksessa ainut hyvin toimiva palanen.

Ettei veny liian pitkäksi niin isketään poikki tältä erää. Osa 2 tulee ulos huomenna, ja siinä keskitytään Turun tämän hetken ykkösjoukkueeseen Interiin. Lisäksi ajattelin kirjoitella vähän maaliodotusarvoista tälle kaudelle, sekä muutamasta yksittäisestä pelaajasta. Lisäksi tosiaan huomenna varmaankin päivittyy ja aktivoituu myös tuo asian handicap markkina Betfairilla jonne omat pelit suuntautuu. Päästään siis vähän tarkemmin katsomaan missä mennään kertoimien valossa.

Huomiseen ystävät,

Pietro Mopo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Pietro Mopo kirjoitti:Osa 2 tulee ulos huomenna.
Ei tule.

Meni liian myöhään että pääsin hommaan kiinni, ja kun lopulta pääsin niin jotenkin eksyin NBC:n sivuille ihastelemaan sinne koottuja clippejä menneistä olympialaisista. Pääosassa tietysti suurimmaksi osaksi vain jenkkilän omat urheilijat, mutta poikkeuksiakin löytyy. Kyseessä siis jonkinlainen äänestys, Top30 Olympic Moments yms.

Jos jotain kiinnostaa, ja IP:n peittäminen onnistuu niin http://www.nbcolympics.com/nbcmoments/ osoitteesta löytyy nuo 30 hienoa klippiä.

Oma suosikkini ehdottomasti tuo Hicham El Guerrouj, ja 2004 kisat Ateenassa kun Hicham kamppaili loppusuoralla Lagatia vastaan. Näytti että jää, mutta painoi lopulta olympiakultaan. Muistan tuon mainiosti, ja sympaattisen marokkolaisen ilme maaliintulon jälkeen ei ollut unohtunut vuosien aikana. Olin ollut Hichamin kelkassa jo tuosta vuoden 96 kaatumisesta saakka, eikä tämä voitto unohdu kyllä varmaan koskaan.

Näin sitä siis yleisurheilu tempaisi mukanaan. Mahtavat kisat tulossa Lontoossa tänä kesänä. Ei millään malta odottaa. Huh huh.

Koitetaan siis palata Veikkausliigan blogin kanssa seuraavan kierroksen jälkeen.

PM

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3686
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Voitaksä pietro jatai mopo vedonlyönnillä rahaa?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Henkka kirjoitti:Voitaksä pietro jatai mopo vedonlyönnillä rahaa?
Kimpassa voitettiin jonkin verran. Nyt kun olen yksin pelannut niin ei ole kärsivällisyys aina riittänyt pelaamaan ainoastaan niitä sarjoja missä olisi oikeasti jotain edgeä bookkereihin kuten esimerkiksi kotimainen futis, ja se on näkynyt tuloksissa. Silti tässä vielä kehtaa kuitenkin pelailla ja postailla silloin tällöin muutaman pelivalinnan myös tänne foorumille.

Nuorempana kun aloitettiin kimpassa Mopon kanssa pelaamaan parinsadan euron kassalla olivat nuo elämäni parhaita vuosia vedonlyönnissä. Oltiin aika liekeissä, hankittiin kämppä ja nautittiin elämästä. Tuolloin se oli enemmän gamblausta kuin ammattimaista vedonlyöntiä, mutta tuurin lisäksi siinä oli myös taitoa ja työtä mikä oli tuloksena kun kaksi fiksua päätä lyötiin yhteen. Kun tajuttiin missä mennään, alettiin ottaa homma vakavammin ja panokset tasaantui ja maksimissaan ne oli yleensä muutaman tuhannen euron luokkaa. Kyllä nuo meinas karata käsistä useampaankin kertaan, mutta oltiin onnekkaita kun kimpassa pelattiin että toinen aina piti toista vähän silmällä ettei tullut ylilyöntejä. Silti muistan varmaan ikuisesti kun muutama vuosi takaperin itse olin minilomalla Tukholmassa viikonlopun niin Mopo soittaa melkein itku kurkussa et nyt meni kaikki perseelleen. Kaveri oli lyönyt ennen African Nation Cupin Angola - Algeria peliä Betfairilla lay-draw vedon 4.7 kertoimella jollain 800-900 euron panoksella eikä ollut ottanut rahoja tunnin pelin jälkeen pois 0 - 0 tilanteessa jolloin tosta vedosta pääsee vielä pois ilman että kirpaisee. Oli vaan niin varma että maali tulee. Tasuri tais kuitenkin tuosta riittää molemmille että menevät jatkoon, ja 0 - 0 tietenkin päättyi. Mopo on aina ottanut asiat vakavammin, ja sanoin lopettavansa vetohommat koska oli hävinnyt jo alkuillasta ihan tarpeeksi. :lol: Onneksi ei kuitenkaan lopettanut.

Sitten tuli mukaan rakkaus (ei keskinäinen) ja tiet erkanivat tavallaan hetkeksi ja pidettiin vähän taukoa pelaamisesta. Silti päivittäin ollaan yhä tekemisissä, myös vedonlyöntijutuissa ja haen melkein jokaiseen omaan kohteeseeni Mopon hyväksynnän. :lol:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Blogia katsottu nyt 14000 kertaa. Sen kunniaksi käyn vetämässä pullakahvit auringon paisteessa ennen illan Veikkausliigaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Yleinen tilannekatsaus
- Kesää odotellessa.

Laitoin juuri nhl.comista livekuvaa pyörimään Washingtonista, jossa Rangers ja Capitals kohtaavat tänään ehkä ratkaisevassa kuudennessa ottelussa. Noin puoli tuntia pelin alkuun, joten ajattelin sitä odotellessa kirjoitella hieman kaikkea yleistä tämänhetkisestä elämänmenosta. Täytyy kyllä sanoa että tuo nhl.comin Gamecenter- palvelu livelähetyksille, sekä Vault- palvelu menneille otteluille on aivan uskomattoman loistava paketti. Kuvanlaatu noissa on HD- tasoa, ja lisäksi ottelulähetykset tasoltaan ja toteutukseltaan lähes täydelliset ainakin omaan makuuni. Pudotuspeleissä paketti vielä jopa vähän paranee, jos mahdollista. Ja sitten tuosta maksaa sen 80$ vuodessa (voi olla että oli 160$, silti halpa hinta enkä löytänyt tarkistamalla) niin kyllähän se laittaa hymyilyttämään. Esimerkiksi selostajien tyyli ja legendaarinen "inside the glass- mies" Pierre McGuire on mulle osa lätkänautintoa. Noita on tullut väijyttyä varsinkin tämän vuoden puolella todella paljon, ja loppuhuipennus on vielä edessä! Suosikkijoukkuetta ei tuonne oikeastaan ole, koska ne vähäiset suosikit jo hyvässä vaiheessa lähtivät viettämään kesälomia. Laitetaan nyt kuitenkin pienet onnentoivotukset New Jersey Devilsien suuntaan, vaikka matka kohti unelmaa pysähtynee konferenssin finaaliin tuli vastaan sitten Washington tai New York.

Jääkiekosta ei kuitenkaan ole irtauduttu päivisinkään. Siitä on pitänyt huolen alkuvuodesta sivusilmällä seuratut SM- liigan pudotuspelit, sekä nyt alkanut lätkän MM. Nyt kun tuli noista nettilähetyksistä puhuttua jo NHL:n kohdalla, niin on pakko laittaa myös pieni kehunpoikanen Canal Plussan ja MTV3:n suuntaan tuosta Katsomo- palvelun kisapaketista joka taisi olla muutaman euron avaustarjouksella inahduksen alle 30 euroa. Minulle, joka ei televisiota tällä hetkellä omista ja katsoo muutenkin suurimman osan urheilusta/kaikesta läppäriltä niin toi paketti on aivan loistava. On tullut väijyttyä lähes kaikki pelit, eikä valittamista ole ollut. Jotkut on tästä(kin) asiasta jaksaneet kitistä, että striimi pätkii tai jotain muuta vastaavaa. Itselläni ei yhdenkään pelin aikana sekuntiakaan ongelmia, kai mulla sitten on käynyt vaan hyvä tuuri. En ehkä niin kauhean kriittisesti jaksa muutenkaan suhtautua tuollaiseen studiohöpinään tai muuhun sellaiseen myöskään. Kuten NHL:n kohdallakin, myös MM- kisojen kohdalla kaikki höpötys ja oheismateriaali siinä pelien lomassa on mulle osana sitä koko juttua. Minusta vain hienoa että ollaan näin paljon jaksettu nähdä vaivaa. Penkkiurheilijan tittelillä kelpaa tällä vuosikymmenellä jo painella menemään. Siltä kantilta minä ainakin tähän herkkuun suhtaudun. Kotona sanottaisiin että hunajata sulle, hunajata mulle. Turusta tuli muuten mieleen, että kuinka moni on bongannut Petteri Nummelinin kisakatsomosta? Metroseksuaali vetää aika riikinkukkoteemalla välillä. Aurajoen rannoilta iso respect!

Pysytään vielä sen verran jääkiekossa, että mainitaan parilla sanalla vedoista. Pistin MM- kisojen ajaksi pystyyn näille vedoille erillisen kassan ihan kokeilumielessä ja saadakseni lisäjännitystä peleihin. Aika kujalla ollaan. Oon vedellyt aika isolla riskillä juuri tuon kokeilumielen takia pääasiassa suosikkeja noilla -1/-2.5 maalin tasoituksilla ja muutamia totals- vetoja tähän mennessä 34 kappaletta. Palautus on siellä 80 prosentin paikkeilla ja tulokset noin -30 yksikköä. Eilen voitollinen ja tänään +- 0 päivä, joten toivotaan että käyrä tuosta lähtisi vähän nousuun. Hampaat irvessä ei näitä kuitenkaan vedellä, ja sen takia tästä ei harmaita hiuksia myöskään ole päässyt syntymään kauhean paljon. En näe että voisi paljon huonommin enää mennä, joten jaksetaan uskoa että aika even kisat tulee loppupeleissä menemään. Kertoo muuten meikäläisen kirjoitustahdista jotain, että Rangers - Capitals on nyt sitten juuri alkamassa.

Hiljaista on ollut blogini puolella vedonlyönnin kanssa kun on muuta asiaa (ja vähemmän asiaa) tullut jauhettua oikein olan takaa. Yritetään siis jatkossa pitää kirjoituksissa myös enemmän vedonlyöntiin liittyvää asiaa. Siitähän tässä blogissa on lähtökohtaisesti kysymys. Ainut sarja mihin tällä hetkellä panostan 100 prosenttisesti vedonlyöntimielessä on Veikkausliiga ja Suomen Cup. Ykkösen halusin ottaa mukaan, mutta aika ei riitä. Kakkoseen hajapelejä silloin tällöin, mutta vain jos on oikeasti hyvä paikka. Veikkausliigan kolmannesta kierroksestä lähtien olen laittanut arviot ja vihjeet nähtäville Clubin puolelle. Kahdelle ensimmäiselle kierrokselle en foorumin osalta mukaan päässyt, mutta muuten nuo tuli toki pelattua. Voi olla että laitan ne jatkossa myös yleiselle puolelle kuten alussa oli tarkoitus, mutta kun huomasin että Clubin puolella on todella hiljaista kotimaisten jalkapallon kanssa niin päätin yrittää saada sinne jotain keskustelua myös näistä kotimaisista jalkapallo-otteluista. Tuloksellisesti kausi on mennyt toistaiseksi hyvin, ja myös näihin vetoihin sisäänajama agressiivinen panostaminen on tuottanut toistaiseksi hyvin tulosta. Vetoja on mennyt tällä kaudella sisään 37 kappaletta, ja tuossa mukana kahden ensimmäisen kierroksen aikana pelatut 4 live- vetoa. Pikkaisen alle 30 yksikköä plussalla tällä hetkellä, mutta heittelyä varmaan odotettavissa sillä 10 prosenttia kassasta voi olla megakohteessa kiinni jos sellaisen satun löytämään. Luotan kuitenkin äärettömän lujaa tällä hetkellä omiin arvioihini Veikkausliigan ja Suomen Cupin osalta, ja tuntuu ettei koskaan ole ollut näin hyvää tuntumaa liigasta kuin tällä hetkellä on. Taktisesti tällä kaudella ollaan jo nähty paljon sellaisia asioita joukkueilta, mitä ei normaalisti olla totuttu näkemään ja se tulee tarkoittamaan tasaista sarjaa ja ennenkaikkea mielenkiintoisia otteluita vedonlyöntimielessä. Nyt kun ollaan saatu Veikkausliigan 2kk tappioputki jinxattua, voidaan jäädä odottelemaan viikonlopun katastrofia.

Piti vielä loppuun mainita muutama sananen siitä miten huikea urheiluvuosi tästä on tulossa. Puolan ja Ukrainan EM- kisat ovat mulle futismiehenä kesän ehdoton kohokonta. Sen rinnalle yltää ainoastaan Lontoon Olympialaiset, niukasti. Sitten kun ottaa laskuihin mukaan vielä kaikki muut penkkiurheilijan vakiokuviot jotka on mulle jokaviikkoinen PGA- tour ja tietysti Majorit. Sitten mukaan vielä formulat, Turun kesä, tennis (harrastemielessä) jne. Kiire tulee, mutta en valita. Mahtava vuosi tulossa kaikin puolin, ja varmaan unohtuikin vielä jotain! Nyt varmaan aika palata takaisin kiekon pariin. Hieno alku ottelussa, kun Ovechkin täräyttää kotijoukkueen 1 - 0 johtoon ylivoimalla kun pääsee ampumaan slotilta sydämensä kyllyydestä. Pelkkään punaiseen pukeutunut kotiyleisö räjähtää. Rakastan amerikkalaista urheilukulttuuria tai ainakin sitä kuvaa jonka siitä saa median välityksellä ja pelejä seuraamalla oli kyseessä sitten MLS, NBA, MLB tai NHL puhumattakaan NFL:sta. Haluaisin vielä kokea sen paikanpäältä, jotta voin varmistaa asian aitouden (sana aitous amerikan yhteydessä, menköön tällä kertaa).

Sen aika tulee vielä. Sitä reissua odotellessa pitää kuitenkin laittaa työhaalarit päälle ja ruksata viikonlopun Veikkausliiga-arviot kuntoon. Sitten ollaan taas askeleen lähempänä yhtä unelmaa.

Urheiluntäytteistä kesän odotusta.

PM

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 3. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Veikkausliiga ja kotimainen jalkapalloilu

Harvoin on ollut näin paska fiilis kotimaisen jalkapallon suhteen kuin nyt on. Veikkausliigakausi 2012 on ollut kaikilla mittareilla mitattuna valtaisa pettymys. Pelin taso on tippunut huippuyksilöiden lähdön myötä poikkeuksellisen alas, ja katsojaluvut sekä kansakuntamme yleinen kiinnostus kotimaista pääsarjajalkapalloilua kohtaan on laskenut entisestään. Sarjaa johtaa tällä hetkellä joukkue, joka on hävinnyt viidestätoista pelaamastaan ottelusta neljä. Jo pelkästään tilastoja tarkastelemalla käy selväksi että jossain nyt mättää, ja pahasti.

Suomalaisen jalkapalloilun ongelmat voidaan jakaa kahteen eri kategoriaan. Ne ovat pelilliset- sekä kulturaaliset ongelmat, joiden ratkaiseminen mahdollistaisi vankan pohjan jalkapallon uudelle tulemiselle Suomessa.

Pelillisten ongelmien keskiössä ovat liigajoukkueidemme päävalmentajat. Veikkausliigan valmentajien taso on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta huolestuttavan heikko. Kokonaisvaltaisesti kansainväliset standardit täyttävää päävalmentajaa ei tällä hetkellä Veikkausliigajoukkueen peräsimestä löydy. Edes pohjoismaisia standardeja täyttäviä päävalmentajia ei Alexei Eremenko Seniorin ja Job Dragtsman takaa löydy. Kysymys kuuluukin, miten voimme odottaa minkäänlaista pelillistä kehitystä henkilökohtaisella tasolla pelaajakehityksessä, tai joukkuepelaamisessa taktisella osa-alueella mikäli valmentajillamme ei yksinkertaisesti ole taitoa tai edellytyksiä sitä kehittää millään tavalla?

Jalkapallokulttuuri on ongelmista toinen, ja vähintään yhtä vakava kuin valmentajien tasoon liittyvät ongelmat. Suomalaisia ei pääsääntöisesti kiinnosta Veikkausliiga, eikä oikeastaan edes maajoukkueen tekemiset. Paitsi silloin kun menee huonosti. Lyötyä me osaamme lyödä, ja kaataa suolaa haavoihin. Toisaalta, henkilökohtaisesti en ainakaan lähde tuomitsemaan niitä ihmisiä, jotka jäävät sadepäivänä mielummin kotiin katsomaan hyvää elokuvaa kuin lähtevät katsomaan heikkotasoista Veikkausliigaottelua Interin ja Lahden välillä.

Suomalaisesta jalkapalloilusta innostuvat futisromantikot joutuvat nöyrtymään. Suomi ei ole jalkapallomaa, eikä sitä voida sellaiseksi muuttaa muutamassa vuodessa. Ei edes muutamassa kymmenessä vuodessa, ellei sitten tehdä radikaaleja linjauksia kotimaisen jalkapalloilun tason parantamiseksi. Mitä nämä linjaukset sitten ovat, ja ketä niistä huolehtii? Kysyn, en vastaa.

Onneksi kohta alkaa taas SM-liiga.

PS. Blogiteksti kirjoitettu harmaana sadepäivänä melankolisen musiikin soidessa taustalla. Yritän olla ja ajatella positiivisesti, mutta joskus pitää antaa tunteille periksi ja voida huonosti.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 3. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

EM- kisojen sulattelua
- Loppu hyvin kaikki hyvin

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun edellisessä blogikirjoituksessa menin suremaan kotimaisen jalkapallon tasoa. Tottahan se on, mutta oli se silti hieman kärjistetysti muotoiltu. Minulle jalkapallo on aina kuningaslaji, joten päätin tulla kunnioittamaan tuota kaunista lajia pistämällä vedonlyöntimielessä pakettiin eilen loppuneet EM- kilpailut.

Vetoja tuli yhteensä 32 kappaletta. Pääsääntöisenä pelimuotona oli asian handicap, mutta mukaan mahtui myös muutama moneyline, over/under sekä erikoisveto. Kaikki vedot pelasin bonaritarjouksen ansiosta bet365:lle.

Venäjä - Tsekki [o2.5] 2.700 panos 55e

Hollanti - Tanska [Hollanti -0.75] 2.000 panos 148.50e
Hollanti - Tanska [Hollanti] live 4.000 panos 200e
Saksa - Portugali [Saksa -2.0] 9.000 panos 150e


Saksa - Portugali [Saksa -0.75] live 3.100 panos 100e

Espanja - Italia [Espanja -0.75] 2.075 panos 205e

Ranska - Englanti [Ranska -0.25] 2.150 panos 250e
Ukraina - Ruotsi [Ukraina -0.75] 3.100 panos 125e
Kreikka - Tsekki [Tsekki -0.75] 2.600 panos 156e
Puola - Venäjä [Venäjä -0.25] 2.050 panos 280e
Portugali - Tanska [Portugali -0.75] 2.025 panos 141.05e
Saksa - Hollanti [Saksa -0.75] 2.850 panos 213e


Italia - Kroatia [Italia -0.75] 2.850 panos 150e

Espanja - Irlanti [o2.25] 1.600 panos 150e
Ukraina - Ranska [Ranska -0.75] 2.300 panos 240e
Englanti - Ruotsi [Englanti] 2.400 panos 300e


Portugali - Hollanti [Hollanti -0.75] 3.000 panos 200e

Saksa - Tanska [Saksa] live 2.050 panos 50e
Saksa - Tanska [Saksa] live 2.800 panos 50e
Kroatia - Espanja [Espanja -0.75] 1.550 panos 200e
Kroatia - Espanja [Espanja -0.75] live 1.550 panos 42.50e
Englanti - Ukraina [Englanti -0.5] 2.000 panos 225e


Englanti - Ukraina [tasapeli] live 5.000 panos 25e

Tsekki - Portugali [Portugali -0.75] 2.050 panos 225e
Saksa - Kreikka [Saksa -1.5] 2.100 panos 121e
Saksa - Kreikka [Saksa] live 1.500 panos 200e
Espanja - Ranska [Espanja] 1.900 panos 246e


Portugali - Espanja [Espanja -0.75] 2.200 panos 500e
Portugali - Espanja [Espanja] live 3.400 panos 250e
Portugali - Espanja [rankkarit o7.5 maalia] live 2.200 panos 250e


Espanja - Italia [Espanja -0.75] 2.425 panos 433.86e

Espanja - Italia [tasapeli/Italia] live 13.00 panos 50e

Välieräottelu Portugali - Espanja pelattiin tosiaan samana päivänä kun Caroline Wozniacki putosi Wimbledonista Tamira Paszekia vastaan vaikka tanskalaisella oli toisessa erässä kaksi ottelupalloa hoitaa tuo homma kotiin. Ostin Wozniackia livessä kertoimella 1.400 vajaalla 400 eurolla, mikä vaikutti siinä kohtaa vielä hyvältä kun Caroline hoiti ensimmäisen erän nimiinsä. Myöhemmin ostin vielä vajaalla 200 eurolla 1.900 kertoimella ja olin kyllä hyvin pettynyt kun ottelu Paszekin voitoksi kääntyi. Jälkikäteen on pakko sanoa, että mikäli olisi kuunellut näitä oikeita tennisguruja esimerkiksi täällä foorumin puolella ja ollut tietoinen Paszekin todellisesta tasosta olisin jättänyt tämän vedon pelaamatta. Jännä peli oli kuitenkin, kun siitä sai vielä nautiskella omalta kotisohvalta vaikka pientä hikikarpaloa otsalle kolmannessa erässä alkoi puskea.

Wimbledon tuskaa ei tämä Wozniackin ottelu hellittänyt, kun Jarkko Niemisen upea voitto oli jo maksanut minulle saman verran päivää aikaisemmin. Olin sokeana luottanut Lopeziin, mutta sisu sieltä tuli ja vei voiton. Näistä syistä siis paukuttelin jalkapallon EM- kisojen aikaisempiin panoksiin verrattuna Espanjaa tuossa välierässä hieman liian isolla, ja se vaikutti nettotulokseen tietysti aivan valtavasti. Vielä kun sain jopa sössittyä tuon rankkarikisaan lyödyn kuittivedon oikein olan takaa. Stupid!

EM- kisat 2012 summary:
Vetoja: 32kpl
Panokset: 5931.91 euroa
Takaisin: 6711.46 euroa
Netto: 779.55 euroa
Palautus%: 113.1 %


Huomenna paluu takaisin Veikkausliigaan, joka on tämän vuoden elokuun loppuun saakka ainut vedonlyöntiin liittyvä projekti mihin panostetaan ihan 110 prosenttia joka kierroksella. Tuloksetkin ovat sen mukaiset, kun palautus pyörii tällä hetkellä siellä 98 pinnan paikkeilla ja seuranta näyttää punaista. Jaksetaan kuitenkin uskoa siihen, että muutama joukkue siellä asettuu siihen oikeaan muottiin ja päästään lopettamaan kausi samoihin tunnelmiin kuin EM- kisat.

Positiivisemmalla mielellä on mukavampi sanoa taas vähäksi aikaa näkemiin!

PM

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit

02.07.2012 02:03 <Pietro Mopo> Pari typoa joita ei jaksanut enää muokkailla, mennään näillä


Pietro Mopo
Avatar
Jäsen
Viestit: 194
Liittynyt: 23.12.2008, 22:36

Tuotto: -4.22 yks.

Palautus%: 99.19%

Panosten ka: 5.41 yks.

Vetoja: 96

Pisteitä: 60

Re: Aloittelevan Vedonlyöjän Blogi

Viesti Kirjoittaja Pietro Mopo »

Kaksi tarinaa rakkaudesta

Huhtikuussa heräsin joka aamu sateen ropinaan. Muutaman viikon yksinasumisen jälkeen olin jo vähän oppinut arvostamaan omien vanhempieni roolia elämässäni. En ole koskaan osannut nukkua aamuisin pitkään, mutta vuonna 1995 kaikki muuttui. Elettiin sitä aikaa kun tiedotusvälineet olivat täynnä jääkiekon MM- kisoja, ja kaikki muu urheiluun liittyvä elämä tuntui pysähtyneen. Ikkuna, joka yhdisti pienen avokeittiöni vielä olemattomampaan olohuoneeseen oli suunnattu vilkkaasti elävää turkulaista kadunpätkää kohti. Ikkunasta ulos katsoessani urheilujuhlan tuntua ei Tukholmassa urotekoja pian tekevästä jääkiekkojoukkueestamme huolimatta ollut ilmassa. Se sopi minulle.

... Ensitapaamiseni "Arin" kanssa oli ikimuistoinen. En ollut koskaan ennen edes käynyt jalkapallo-ottelussa, ja kokemus oli monin tavoin ikimuistoinen. Pelin jälkeisenä yönä uskaltauduin ensimmäistä kertaa kertomaan isälleni, että olin sinnitellyt hereillä aina siihen asti kunnes aurinko oli ollut nähtävissä ladon takaa. Isä ymmärsi, kainosti muistellen oman nuoruutensa ensimmäisiä muistoja. Eilen hän oli rauhoitellut minua kun huusin, ja lohdutti kun hän, "Ari", ei varmastikaan kuullut minua. Uskottelin kauan itselleni toisin, mutta lopulta minun oli palattava todellisuuteen. Navakan tuulen ja kymmenien tuhansien ihmisten yhtäaikaisen huudon aiheuttaman ääniaallon johdosta jouduin tyytymään alle sekunnin kestäneeseen katseeseen. Se kuitenkin riitti, sillä siitä paloi rakkaus lajiin. Sanoivat että hän oli kentällä ujo, ja liian hidas. Sanoin että kauneus on katsojan silmässä ja että minä jäen jotain mitä te ette, mutta yksitoistavuotiasta on vaikea ottaa tosissaan missään väittelyssä...

Moni asia oli minua nuoruusvuosieni aikana kiinnostanut, mutta jääkiekko ei ollut yksi niistä. En ollut järin urheilullinen, mutta pärjäsin jos yritin tai oikeasti halusin. Koulussa olin jättänyt useampaan otteeseen liikuntatunnille tarvittavat nappiverskat ja harmaan t-paidan kotiin, tarkoituksella. Lempipuuhaani oli kovistella hennolle liikunnanopettajallemme, josta olin saanut henkisen yliotteen yläasteen viimeisen vuoden aikana. Tytötkin tykkäsivät, ellei se ollut jopa suurin motivaationi koko hommaan. Yläasteen machoilut tuntuivat kuitenkin vain repaleisilta historian palasilta kun istuin yksin keittiön jakkaralla ja mietin mitä teen elämälläni. Minulla ei ollut mitään kaduttavaa elämästäni, mutta tulevaisuus ahdisti ja masensi minua. Alkuvuonna 1995 se meni jopa niin pitkälle, että aina kun kävin kylpyhuoneen puolella vessan nariseva ovi aiheutti minussa selittämätöntä syyllisyyden tunnetta aiheuttaen jopa fyysistä huonovointisuutta. Olin hukassa elämäni kanssa.

... Joku viisas mies on joskus sanonut, että harva tunne on niin voimakas kuin kaipuu. Kotimatkalla vannoin itselleni, etten ikinä tulisi unohtamaan tuota numeroa 31 joka pyörähteli ympäri stadionia punakeltaisessa paidassaan kuin hyvin veistetty ja hiottu hyrrä. Se tuulinen ja pimeä iltana lounaisessa Buenos Airesissa on jäänyt ikuisesti mieleeni monestakin syystä: En nähnyt tai kuullut intohimoista tangoa tanssittavan kaduilla tai ravintoloissa. Olin valitettavasti aivan liian nuori ymmärtämään mitään oikeanlaisen punaviinin päälle. Kulkukoirien, kärpästen ja paarmojen yhdistelmä oli varmasti yksi syy siihen etten elämäni aikana ole omistanut yhtään ainutta lemmikkieläintä. Ikimuistoisen matkasta kuitenkin teki tuliainen, jota olen kantanut mukanani noista sumuisten muistojen hautaamista ajoista lähtien joka ikinen päivä. Toin tuliaisena mukanani rakkauden jalkapalloon...

Joskus täydellinen inspiraatio tarvitsee pienimmän mahdollisen sytykkeen. Oikein ajoitettu akustisen kitaran sointu, tai auringon värjäämä vaaleanpunaisen ja oranssin värinen taivaanranta voi muuttaa pienen ihmisen elämän suunnan täydellisesti. Jälkikäteen ajateltuna kohtalolla on aina myös oltava pitkät ja ahneet kyntensä pelissä kun puhutaan tulevaisuudesta. Sateisen huhtikuun lopussa olimme kaikki koko perheen voimin kokoontuneet lapsuudenkotiimme syömään, keskustelemaan ja katsomaan jääkiekkoa. Toinen silmäni oli pelissä, toinen naapuristamme seuraamme liittyneen perheen vanhimmassa tyttäressä. Olihan minun pidettävä huolta yläasteaikaisesta, maagisesta naistenmiehen maineestani. Toisen erän puolessa välissä nuorin sisareni tiputti poliisi ja rosvo- leikin innoittamana kukkamaljakon lattialle. Veri virtasi vaaleista vaatekappaileista kudotulle olohuoneen matolle siistinä viivana. Hetkeä myöhemmin Mika "Veikko" Nieminen karkaa alivoimalla ruotsalaispuolustukselta. Jälkikäteen olen lukenut, että Veikon hypnoottinen napatanssi sekoitti ruotsalaismaalivahdin pasmat. Sen täytyi mennä niin. 2-2.

... Keväinen päivä Kupittaalla on poikkeuksellisen lämmin. Minulla ei koskaan ole ollut mitään talvea ja kylmyyttä vastaan, mutta kun lehdet alkavat vihertää ja aamuisin voi herätä vastaleikatun ruohon tuoksuun tietää että elämä se on ihmeellisen hieno asia. Olin jo haaveillut lääkiksestä tai oikeustieteellisestä, mutta kesäisin haaveilin omasta ajasta ilman paineita opiskeluista tai odotuksista. Pyrin elämään ilman huolta huomisesta. Jalkapallo oli kaveriporukassa isossa huudossa, ja kotikaupungissani kaksi pääsarjatason porukkaa olivat jakaneet porukoita kahtia. Kun tutustuttiin uusiin tyyppeihin, tuuheiden kulmakarvojen alta oli annettava tuima katse ja kysyttävä rauhallisesti mutta jämäkästi: Interi vai Tepsi? TPS oli perinteinen seura, tylsähkö ja tuttu. Minun suosikkini. Inter oli perustettu lähinnä kilpailijaksi. Toivat pelaajia Afrikasta ja Etelä-Amerikasta saakka. Joukossa muuan Aristides Pertot, pelintekijä Argentiinasta. "Ariksi" kutsuivat, mutta enhän minä osannut mitään aavistella...

Huhtikuussa 1995 satoi joka ikinen päivä. En ole erityisen uskovainen, mutta kun aamulla herää kolmatta viikkoa putkeen vesipisaroiden tanssiin ikkunalaudalla on jotain kummallista tapahtumassa. Eilen kävin tervehtimässä vanhempiani, sekä naapurin leskimiestä joka on sittemmin jäänyt jo varhaiseläkkeelle lääkärin hommistaan. Taas satoi, mutta näillä kulmilla olin tottunut siihen että kaikki oli hieman harmaata ja surullista. Puristin kättä ja aloin dialogin jossa kiitin suunnasta jonka oli elämälleen valinnut. Hämmennystä se tietenkin aiheutti miehelle, jonka vaimo oli kuollut vuosia liian aikaisin, ja vanhimmalla tyttärellä oli kaksi tai kolme epäonnistunutta avioliittoa takana. Jatkoin, että ilman hänen lääkärintaitojaan olisimme saattaneet joutua lähtemään koko perheen voimin sairaalaan poistamaan sen pudonneen maljakon palasia siskoni jaloista. Niinhän siinä olisi käynyt, että Niemisen Veikon läpiajo olisi jäänyt näkemättä. Nykyäänhän sen näkisi vaikka YouTubesta, mutta ei vaan sykähdytä samalla tavalla. Kysykää vaikka nuorimmalta pojaltani, Giroux kuulemma pyöräytti viime kaudella NHL:ssa kolmisen kappaletta vähintään yhtä komeita läpiajomaaleja. Ilman naapuria en olisi myöhemmin tarttunut mailaan, ja löytänyt suuntaa elämälleni. Ammattia en siitä itselleni tehnyt, mutta kaiken tärkeän olen sitä kautta elämääni saanut. Mailasta en luovu vieläkään, ja läpiajossa käännän aina rightin pelaajana oikealle maalivahdin kiertäen.

... Im thinking, I wanna be you. I wanna be you. I wanna be you. I wanna be you, you, you. So send me a man from Argentina. Tähänkään päivään mennessä en ole unohtanut juuriani. Ei ole suuri salaisuus, että ajattelen joka päivä itsekseni miten onnekas olen että sain ensimmäisen kosketukseni jalkapalloon tarunomaisessa Buenos Airesissa Argentiinan sydämessä. Kaupungissa, jossa ihmiset elävät ja hengittävät jalkapalloa koko sydämellään, ja koko ruumillaan. Minä elin tuon pelin koko keuhkoillani, niin kauan ja kovaa huusin "Aria". Mitä sitten tulee "Ariin", niin valitettavasti minun on myönnettävä että tämä tarunhohtoisen taitava ja kiiltävän tukan omaava keskikentän pelinrakentaja ei ollut sittemmin Interissä sekä TPS:ssa esiintynyt Argentiinalainen Aristides Pertot, vaan joku toinen niistä tuhansista ja taas tuhansista Aristides nimisistä pelinrakentajista jotka yrittävät valloittaa maailmaa Diego Maradonan, Juan Roman Riquelmen ja Lionel Messin jalanjälkiä seuraten. Argentiinalaisia perinteitä kunnioittaen meitä kaikkia tulee kuitenkin yhdistämään yksi asia: El amor por el juego, rakkaus lajiin...

PM

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

Foorumille vihjattujen kohteiden panostus Kelly/5. 1 yksikkö = 1 prosentti pelikassasta.

Minikommentit


200% 60€ vedonlyöntibonus Ninjacasino.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin