Tänään on 28.03.2024, 15:46.

Keskustelua elämästä - This Is My Life

Yleiseen turisemiseen muustakin kuin pelaamisesta.
JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6214
Paikkakunta: Eura

Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

Kuinka moni on tyytyväinen elämäänsä? Mietitkö kaiholla nuoruuttasi, vai elätkö elämääsi täysillä juuri nyt? Mitä tekisit nyt toisin, vai tekisitkö mitään? Voiko elää täyttä elämää ilman perhettä ja jälkikasvua? Mistä tietää onko valmis vanhemmaksi? Milloin on aika asettua aloilleen? Mikä on elämän tarkoitus?

t. Pieni ihmettelijä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6214
Paikkakunta: Eura

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

Omia vastauksia:

- Ei kai sitä koskaan ole tyytyväinen, tai mistäköhän sen tietää jos on? Milloin elämä on valmis?
- Ainahan sitä tulee mietittyä entisiä aikoja, jolloin kaikki oli hyvin eikä huolta huomisesta. Jos rationaalisesti miettii, niin nythän elämä on mallillaan ainakin taloudellisesti, mutta kyllä se välillä kaivertaa että panostaa liikaa mammonan hankkimiseen ja muu unohtuu siinä sivussa?
- En luultavasti tekisi mitään toisin, This Is My Life. (aina voi yrittää huijata itseään)
- Yksin eläessä määräät itse milloin teet mitäkin ja ei tarvitse elää toisen ehdoilla. Toisaalta kun näkee kavereita leikkimässä lastensa kanssa, niin miettii että millaista tuollainen elämä olisi.
- Itse en ole valmis vanhemmaksi, tosin kai sitä sitten kasvaisi henkisesti jos jossain vaiheessa lapsia tulisi. En tosin tiedä milloin sitä on valmis?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Last Call
Jäsen
Viestit: 158
Liittynyt: 23.01.2005, 13:04

Tuotto: +63.03 yks.

Palautus%: 112.06%

Panosten ka: 3.56 yks.

Vetoja: 147

Pisteitä: 8

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja Last Call »

Luin tässä joku päivä Steve Jobsin ajatuksia ja eräs ajatus oli tämän tapainen.

Oletko tyytyväinen elämääsi niin voit kysyä itseltäsi joka aamu, jos kuolen tänään niin viettäisinkö päiväni samalla tavalla kuin olin aikaisemmin ajatellut. Jos et, niin mikset muuttaisi päivän kulkua.

"Death is the destination we all share, no one has ever escaped it. And that is as it should be because death is very likely the single best invention of life."

En ollut aikaisemmin ajatellut kuolemaa tältä kannalta, mutta kuulosta ihan järkevältä, koska kuolema pistää meidät tekemään asioita eikä vain tuhlaamaan aikaa.

Mitä tulee nuoruuden miettimiseen niin tuleehan sitä silloin tällöin mietittyä, mutta se johtuukin siitä, että silloin ei tarvinnut kauheasti asioista stressata.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Lorimer
Avatar
Jäsen
Viestit: 2105
Liittynyt: 24.01.2004, 19:33
Pisteitä: 657
Paikkakunta: Tietäjä 2017

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja Lorimer »

JussiQ kirjoitti:- Itse en ole valmis vanhemmaksi, tosin kai sitä sitten kasvaisi henkisesti jos jossain vaiheessa lapsia tulisi. En tosin tiedä milloin sitä on valmis?
Elämän suuria kysymyksiä!

Lastenhankkimisessakin pitää lähteä tyvestä ja sitten vasta edetä latvaan.
Eli ensin pitää löytää sellainen sopiva naiskumppani , jonka kanssa haluaa syystä tai toisesta viettää aikaansa ja näin luopua ainakin jossakin määrin omista poikamiesaikojen tavoistaan.
Kun tähän tilanteeseen on päästy , niin yleensä jossakin vaiheessa alkaa vastakkaisen sukupuolen taholta tulla siinä määrin lobbausta liittyen suvunjatkamiskysymyksiin , että tilanteeseen on pakko jollakin tavalla reagoida.
Isäksi ja vanhemmaksi sitten kasvetaan tilanteen pakosta kun sellainen pieni, punainen ja parkuva nyytti eräänä päivänä ilmestyy asunnon ovesta sisään...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Vieras
Avatar
Vieras

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Lasten hannkimisesta ei voi sanoa mitään ennenkuin tietää miltä se tuntuu.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Gini
Jäsen
Viestit: 2240
Liittynyt: 09.05.2006, 12:00

Tuotto: +24.78 yks.

Palautus%: 100.18%

Panosten ka: 10.60 yks.

Vetoja: 1311

Pisteitä: 3815
Paikkakunta: Helsinki 00140

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja Gini »

Sen voi tosin sanoa lasten hankkimisesta - vaikka niitä ei itselläni ole - niin ainakaan niitä ei kannata tehdä sen takia, että kun se nyt kuuluu vallitseviin normeihin, tai kun halutaan antaa piristysruiske kuihtuneelle parisuuhteelle. Lapsi ei voi olla mikään parisuhdelaastari, niin kuin usein näkee näin olevan. Siinä tapauksessa laitetaan akka tai ukko vaihtoon - eikä tehdä jälkikasvua. Jälkikasvun saamiseen ei voi myöskään riittää syyt: "ois kiva tietää, miltä oma lapsi näyttää", "pakko tehdä se yksi, että suku jatkuu", tai "mä en halua olla yksin, kun olen kuolemassa".

Toinen pointti on se, että kun yhteiskunta - ainakin Suomessa - kannustaa tehdä sen 2-3 lasta, että pysyy ns. rattaat pöyrimässä, eikä tulevan isän ja äidin hanketta tueta juuri mitenkään (lapsilisähän on vielä pahempi vitsi kuin opintotuki). Yhteiskunta avustaa vain sellaisissa asioissa, joka hyödyttää myöhemmin sitä itseään: koulutus, armeija/siviilipalvelus/,terveydenhuolto jne. Ne 400 euron Brion lastenvaunut on kuitenkin maksettava itse., joka ei houkuttele mua ainakaan ollenkaan. Kärjistys: lapsia => enemmän menoja => enemmän röitä => huonompi elämä.

Toisaalta kun miettii asiaa näin, että omasta mielestä on todella kivaa pelata faijan kanssa vähän sököö pienillä panoksilla, poltella sikkee ja juoda siinä pari olutta, niin sitä miettii, että miltäköhän sitä tuntuisi pelata joskus oman lapsen kanssa. Ehkä korttikaverin saaminenkaan ei silti ole tarpeeksi painava syy.

Tää tietysti vähän kyyninen näkemys asioihin, mutta sellaiset ovat tällä hetkellä fiilikset. Jotkut voivat sanoa näitä tuntemuksia itsekkäiksi, mutta mun mielestä on vielä itsekkäämpää tehdä lapsia joidenkin omien mieltymystensä vuoksi.

Vähän tähän tyyliin ehkä:

http://www.youtube.com/watch?v=WltKBcycxj0

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


T
Jäsen
Viestit: 266
Liittynyt: 14.01.2003, 20:38
Pisteitä: 34

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja T »

Gini kirjoitti:Sen voi tosin sanoa lasten hankkimisesta - vaikka niitä ei itselläni ole - niin ainakaan niitä ei kannata tehdä sen takia, että kun se nyt kuuluu vallitseviin normeihin, tai kun halutaan antaa piristysruiske kuihtuneelle parisuuhteelle. Lapsi ei voi olla mikään parisuhdelaastari, niin kuin usein näkee näin olevan. Siinä tapauksessa laitetaan akka tai ukko vaihtoon - eikä tehdä jälkikasvua. Jälkikasvun saamiseen ei voi myöskään riittää syyt: "ois kiva tietää, miltä oma lapsi näyttää", "pakko tehdä se yksi, että suku jatkuu", tai "mä en halua olla yksin, kun olen kuolemassa".

Toinen pointti on se, että kun yhteiskunta - ainakin Suomessa - kannustaa tehdä sen 2-3 lasta, että pysyy ns. rattaat pöyrimässä, eikä tulevan isän ja äidin hanketta tueta juuri mitenkään (lapsilisähän on vielä pahempi vitsi kuin opintotuki). Yhteiskunta avustaa vain sellaisissa asioissa, joka hyödyttää myöhemmin sitä itseään: koulutus, armeija/siviilipalvelus/,terveydenhuolto jne. Ne 400 euron Brion lastenvaunut on kuitenkin maksettava itse., joka ei houkuttele mua ainakaan ollenkaan. Kärjistys: lapsia => enemmän menoja => enemmän röitä => huonompi elämä.

Toisaalta kun miettii asiaa näin, että omasta mielestä on todella kivaa pelata faijan kanssa vähän sököö pienillä panoksilla, poltella sikkee ja juoda siinä pari olutta, niin sitä miettii, että miltäköhän sitä tuntuisi pelata joskus oman lapsen kanssa. Ehkä korttikaverin saaminenkaan ei silti ole tarpeeksi painava syy.

Tää tietysti vähän kyyninen näkemys asioihin, mutta sellaiset ovat tällä hetkellä fiilikset. Jotkut voivat sanoa näitä tuntemuksia itsekkäiksi, mutta mun mielestä on vielä itsekkäämpää tehdä lapsia joidenkin omien mieltymystensä vuoksi.

Vähän tähän tyyliin ehkä:

http://www.youtube.com/watch?v=WltKBcycxj0
Pitkälti samaa mieltä. Tosin eiköhän ne lapset tehdä aina itsekkäistä syistä ellei kyseessä ole täysi vahinko. Ja ei lapsilisä ole ainoa tukimuoto yhteiskunnan puolelta. Rahaa kyllä palaa lasten kasvattamiseen, mutta toisaalta niitä hankitaan tuomaan jotain lisää omaan elämään, joten väärinhän se olisi jos siitä ei joutuisi maksamaan.

Mutta parhaiten yks tuttu tiivisti tämän lapsi-asian: "jos ei tietäis mitä tuskaa lasten kasvattaminen on, niin tuota lasta katsomalla sais kehitettyä valtavan vauvakuumeen".

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Darren
Jäsen
Viestit: 3425
Liittynyt: 26.04.2004, 10:43

Tuotto: +18.41 yks.

Palautus%: 103.31%

Panosten ka: 0.26 yks.

Vetoja: 2117

Pisteitä: 1787

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja Darren »

T kirjoitti:
Gini kirjoitti:Sen voi tosin sanoa lasten hankkimisesta - vaikka niitä ei itselläni ole - niin ainakaan niitä ei kannata tehdä sen takia, että kun se nyt kuuluu vallitseviin normeihin, tai kun halutaan antaa piristysruiske kuihtuneelle parisuuhteelle. Lapsi ei voi olla mikään parisuhdelaastari, niin kuin usein näkee näin olevan. Siinä tapauksessa laitetaan akka tai ukko vaihtoon - eikä tehdä jälkikasvua. Jälkikasvun saamiseen ei voi myöskään riittää syyt: "ois kiva tietää, miltä oma lapsi näyttää", "pakko tehdä se yksi, että suku jatkuu", tai "mä en halua olla yksin, kun olen kuolemassa".

Toinen pointti on se, että kun yhteiskunta - ainakin Suomessa - kannustaa tehdä sen 2-3 lasta, että pysyy ns. rattaat pöyrimässä, eikä tulevan isän ja äidin hanketta tueta juuri mitenkään (lapsilisähän on vielä pahempi vitsi kuin opintotuki). Yhteiskunta avustaa vain sellaisissa asioissa, joka hyödyttää myöhemmin sitä itseään: koulutus, armeija/siviilipalvelus/,terveydenhuolto jne. Ne 400 euron Brion lastenvaunut on kuitenkin maksettava itse., joka ei houkuttele mua ainakaan ollenkaan. Kärjistys: lapsia => enemmän menoja => enemmän röitä => huonompi elämä.

Toisaalta kun miettii asiaa näin, että omasta mielestä on todella kivaa pelata faijan kanssa vähän sököö pienillä panoksilla, poltella sikkee ja juoda siinä pari olutta, niin sitä miettii, että miltäköhän sitä tuntuisi pelata joskus oman lapsen kanssa. Ehkä korttikaverin saaminenkaan ei silti ole tarpeeksi painava syy.

Tää tietysti vähän kyyninen näkemys asioihin, mutta sellaiset ovat tällä hetkellä fiilikset. Jotkut voivat sanoa näitä tuntemuksia itsekkäiksi, mutta mun mielestä on vielä itsekkäämpää tehdä lapsia joidenkin omien mieltymystensä vuoksi.

Vähän tähän tyyliin ehkä:

http://www.youtube.com/watch?v=WltKBcycxj0
Pitkälti samaa mieltä. Tosin eiköhän ne lapset tehdä aina itsekkäistä syistä ellei kyseessä ole täysi vahinko. Ja ei lapsilisä ole ainoa tukimuoto yhteiskunnan puolelta. Rahaa kyllä palaa lasten kasvattamiseen, mutta toisaalta niitä hankitaan tuomaan jotain lisää omaan elämään, joten väärinhän se olisi jos siitä ei joutuisi maksamaan.

Mutta parhaiten yks tuttu tiivisti tämän lapsi-asian: "jos ei tietäis mitä tuskaa lasten kasvattaminen on, niin tuota lasta katsomalla sais kehitettyä valtavan vauvakuumeen".
Aivan uskomattomia näkemyksiä imo. :shock: Siis ihan kaikkeako te ajattelette rahassa, ei voi olla todellista tai ehkä sitten olette vasta varhaisessa aikuisiässä, kun ajatukset ovat mitä ovat? Tai ehkä meitä on sitten vain monenlaista tallustajaa. :shock:

Gini, käyppä kysäsemässä faijaltasi, että menikö sillä elämä vituiksi, tuliko huonompi elämä, kun saivat äitisi kanssa sinut ja mieti sitten uudelleen.

Miten voi olla itsekästä tehdä lapsia omien mieltymystensä vuoksi? Siinähän annetaan elämä toiselle, suurin lahja mitä annettavissa on, jos se sitten tuo onnen tunteen itsellekin, eikös tuo ole jokseenkin parasta mitä täällä voi aikaan saada.

Mikä täällä sitten tarkoitus, ryypätä ja rellestää ja koittaa ruksata 70 vuotta 13 oikein ja kuolla sydäriin sitten kun osuu? Sitä voi ajatella muutakin kuin omaa napaa ja omaa varakkuutta. Jossain juuri oli joku tutkimus, että mitä vähäpätöisempi merkitys rahalla perheessä / parisuhteessa on, sitä onnellisempia ollaan. En epäile yhtään etteikö pitäisi paikkaansa.

Lasten kasvattaminen pelkkää tuskaa vaan vai? Ja hyviä hetkiä ei ole? Kummat vie voiton lopulta hyvät hetket vs huonot? Jokin tarvii olla pahasti pielessä jos vastaus on jälkimmäinen. Sinänsä kyllä tuskaa, että omat henkilökohtaiset murheet ja tuskatilat voi korottaa potenssiin 7, jos ne koskettaakin oman itsensä sijaan omaa lasta.

No en halua mitään riitelyä asiasta, kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä ja hyvä niin. Itse en ole vuosikausiin ajatellut tietyllä tasolla omaa parastani, joten tuollaiset näkymykset on vaan mun silmin aika uskomattomia.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


cacmac
Jäsen
Viestit: 414
Liittynyt: 17.11.2003, 13:33
Pisteitä: 35
Paikkakunta: Hki

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja cacmac »

Aika pitkälti samaa mieltä kuin Darren.

Terv. yhden pienen pojan faija.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

"voin huoletta savukkeeni sammuttaa, kyllä helvetistä tulta saa..."

Minikommentit


soiro
Jäsen
Viestit: 1469
Liittynyt: 07.04.2003, 17:26

Tuotto: +1.93 yks.

Palautus%: 127.57%

Panosten ka: 1.00 yks.

Vetoja: 7

Pisteitä: 528
Paikkakunta: 65.767 24.400

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja soiro »

cacmac kirjoitti:Aika pitkälti samaa mieltä kuin Darren.

Terv. yhden pienen tytön faija.
+1 ja fyp

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Nauroivat kun kerroin ryhtyväni koomikoksi. Eivätpä naura enää.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Mä tänään kahden keskimmäisen kanssa kiertävässä sirkus Florentinossa läheisellä kentsulla. Tosin vedin paria klownia turpaan ja karjuin et miks vitussa en jäänykään himaan vetämään täällä tuhlaamaani satasta kaljapulloina naamariin. Meni vielä kaiken lisäksi liki koko meikkausliigan matsi ohi, ja sekin maksaa niin helvetisti. No, loppu hyvin, kaikki hyvin. Poika pääs estradille vetämään ensin normitsygää ja sitten stedaamaan minikokoista, jonka sotkeminen ei enää ihan helppoa ollukaan. Klowni sit näytti miten sillä mennään ja jäipä pojalle taas yksi mukava kokemus lisää.

Cacmacille tiedoksi, että sama setti jatkaa vielä huomenna stadin puolelle Laajasaloon, 18.00 siellä. Taitaa teidänkin skidin ikä jo riittää noihin karkeloihin.

Koskakohan ne lapsilisät pamahtaa muijan tilille :roll:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6214
Paikkakunta: Eura

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

Darren taisi kyllä ymmärtää Ginin viestin ihan väärin. Itse ainakin sain sen kuvan Ginin viestistä, että ei kannata lapsia tehdä vaan sen tekemisen ilosta. Vaan oikeasti miettiä, että onko valmis vastuuseen jne. Eiköhän tuo ole ihan sallittu näkökanta eikä mitenkään poissulje sitä, että toiset taas haluavat lapsia.

T:n mielipidettä en taas ehkä suorilta allekirjoita, mutta näkemyksiä saa toki olla monenlaisia.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


T
Jäsen
Viestit: 266
Liittynyt: 14.01.2003, 20:38
Pisteitä: 34

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja T »

Darren kirjoitti:
Aivan uskomattomia näkemyksiä imo. :shock: Siis ihan kaikkeako te ajattelette rahassa, ei voi olla todellista tai ehkä sitten olette vasta varhaisessa aikuisiässä, kun ajatukset ovat mitä ovat? Tai ehkä meitä on sitten vain monenlaista tallustajaa. :shock:

Gini, käyppä kysäsemässä faijaltasi, että menikö sillä elämä vituiksi, tuliko huonompi elämä, kun saivat äitisi kanssa sinut ja mieti sitten uudelleen.

Miten voi olla itsekästä tehdä lapsia omien mieltymystensä vuoksi? Siinähän annetaan elämä toiselle, suurin lahja mitä annettavissa on, jos se sitten tuo onnen tunteen itsellekin, eikös tuo ole jokseenkin parasta mitä täällä voi aikaan saada.

Mikä täällä sitten tarkoitus, ryypätä ja rellestää ja koittaa ruksata 70 vuotta 13 oikein ja kuolla sydäriin sitten kun osuu? Sitä voi ajatella muutakin kuin omaa napaa ja omaa varakkuutta. Jossain juuri oli joku tutkimus, että mitä vähäpätöisempi merkitys rahalla perheessä / parisuhteessa on, sitä onnellisempia ollaan. En epäile yhtään etteikö pitäisi paikkaansa.

Lasten kasvattaminen pelkkää tuskaa vaan vai? Ja hyviä hetkiä ei ole? Kummat vie voiton lopulta hyvät hetket vs huonot? Jokin tarvii olla pahasti pielessä jos vastaus on jälkimmäinen. Sinänsä kyllä tuskaa, että omat henkilökohtaiset murheet ja tuskatilat voi korottaa potenssiin 7, jos ne koskettaakin oman itsensä sijaan omaa lasta.

No en halua mitään riitelyä asiasta, kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä ja hyvä niin. Itse en ole vuosikausiin ajatellut tietyllä tasolla omaa parastani, joten tuollaiset näkymykset on vaan mun silmin aika uskomattomia.
Juuh, ei tässä mitään riitaa yritetä haastaa, mutta melko mustavalkoinen on maailmankuva, jos vaihtoehdot on raha/ryyppääminen vs perhe. Ja onhan tuota lastenkasvatusta tullut nähtyä hyvinki läheltä ja niitä huonoja että hyviä hetkiä. Oikeastaan voisin sanoa, että vaikea parempaa käsitystä on saada ilman omia lapsia. Kyllähän se tuntuu hienolta kun lapsi hyppää syliin ja sanoo että rakastan sinua ja näiden puolesta olisi valmis tekemään periaatteessa mitä tahansa, mutta vielä on sen verran muuta sisältöä elämässä, että olisin valmis nykyisen elämäni vaihtamaan siihen lapsesta huolehtimiseen, joka on tuskaa. Siis tuo lainaus oli tosiaan kahden pienen lapsen äidiltä, jolle ne lapset on ainoa merkittävä asia elämässä.

Tottakai jos jostain tuohon lapsi ilmestyisi, niin automaattisestihan siitä tulisi se ykkös-asia. Mutta siihen pystyn kyllä itse pitkälti vaikuttamaan tapahtuuko näin. Ehkä tuo minun ja Ginin kannan otot oli enemmän vastapainoa JussiQ:n romanttiselle kuvitelmalle perhe-elämästä.

Ja seuraavaa ei ole missään nimessä tarkoitettu loukkaukseksi tai miksikään muuksi vastaavaksi, mutta omien huomioiden pohjalta mitä vähemmän sisältöä elämässä, sitä enemmän niitä lapsia halutaan. Koskee siis miehiä. Naisten suhteenhan asia on eri.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


T
Jäsen
Viestit: 266
Liittynyt: 14.01.2003, 20:38
Pisteitä: 34

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja T »

JussiQ kirjoitti:Darren taisi kyllä ymmärtää Ginin viestin ihan väärin. Itse ainakin sain sen kuvan Ginin viestistä, että ei kannata lapsia tehdä vaan sen tekemisen ilosta. Vaan oikeasti miettiä, että onko valmis vastuuseen jne. Eiköhän tuo ole ihan sallittu näkökanta eikä mitenkään poissulje sitä, että toiset taas haluavat lapsia.

T:n mielipidettä en taas ehkä suorilta allekirjoita, mutta näkemyksiä saa toki olla monenlaisia.
Mistä olet erimieltä?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6214
Paikkakunta: Eura

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

En sanonut että olisin eri mieltä, mutta tämä on jotenkin omituisesti sanottu.
Tosin eiköhän ne lapset tehdä aina itsekkäistä syistä ellei kyseessä ole täysi vahinko.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


T
Jäsen
Viestit: 266
Liittynyt: 14.01.2003, 20:38
Pisteitä: 34

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja T »

JussiQ kirjoitti:En sanonut että olisin eri mieltä, mutta tämä on jotenkin omituisesti sanottu.
Tosin eiköhän ne lapset tehdä aina itsekkäistä syistä ellei kyseessä ole täysi vahinko.
Niin, kerrohan yksi epäitsekäs syy tehdä lapsia. Edit: Tai siis oikeastaan pohjalla on ajatus siitä että ihminen nyt vain on itsekeskeinen olento.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6214
Paikkakunta: Eura

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

No, itsehän en näistä asioista tiedä, siksi ketjunkin avasin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Gini
Jäsen
Viestit: 2240
Liittynyt: 09.05.2006, 12:00

Tuotto: +24.78 yks.

Palautus%: 100.18%

Panosten ka: 10.60 yks.

Vetoja: 1311

Pisteitä: 3815
Paikkakunta: Helsinki 00140

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja Gini »

JussiQ ymmärsi ton mun pointin täysin, eikä missään nimessä ole tarkoitus mitata/ajatella kaikkea rahassa ja numeroina. Ehkä korostin liikaa lapsiin liittyviä kuluja, joskaan eipä ne siinä lapsentekopäätöksessä lopulta mitään painaisi, jos todella olisi valmis ja haluaisi sitä - oikeista syistä.

Nää on aika deepejä asioita puitavaksi näin vetoveljien kesken, sillä näistä joutuu olemaan aika varovainen omassa kaveriporukassakin, jossa vieläpä on aika samanhenkistä tyyppiä. Siksi en tässä hirveesti viitsi väitellä vastaan, mutta Darrenille sanoisin sen, että toi "suurin lahja toiselle" on aika kristillinen lähestyminen asiaan, ja sisältää olettamuksen, että kyllä sun täytyy antaa se sama lahja, mikä sullekin on annettu; ja ikään kuin, jos sen jättää käyttämättä, on jollain tapaa epäonnistunut tai syntinen? Mä en vain pysty ajattelemaan niin, että on jo valmiiksi olemassa tämä "toinen" (henki?), joka vain odottaa mun päätöstä, että mä annan sille elämän.

Ja sit jos halutaan mennä vähän sivuraiteelle, voisi ajatella myös niin, että yksi syntymätön lapsi on elämä jollekin eläimelle tai muulle elämänmuodolle kuin ihmiselle. Ei kaikkien tarvitse osallistua tohon 10 miljardin maratoniin ja jyrätä kaikki muu elämä Pyhän Ihmisen alta, ja silti onnistua elämässä - ryyppämättä ja rellestemättä.

Edit: mitä varhaisaikuisuuteen tulee, niin kyllä tässä on jo 30 täytetty, vaikka ei ehkä juttujen tasosta uskoisi. Onneksi on rinnalla näissä asioissa samanhenkinen nainen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Betsaari
Jäsen
Viestit: 2303
Liittynyt: 19.11.2009, 10:45

Tuotto: +76.24 yks.

Palautus%: 111.02%

Panosten ka: 2.58 yks.

Vetoja: 268

Pisteitä: 1112
Paikkakunta: Kupittaa, Tku

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja Betsaari »

Itsekin hyppään sekaan ja lähinnä kiinnostaisi tietää, että miten hyvin perhe ja ammattimainen vedonlyönti sopivat yhteen? Täällähän niitäkin tuntuu olevan. Tuntuu vaan aika mahdottomalta yhtälöltä, kun pitäisi esimerkiksi lauantaina kytätä kokoonpanotietoja ja kertoimien kehitystä samaan aikaan, kun anoppi karjuu kahvipöydässä jne :mrgreen: Ja eikös perheellisillä ole niitä kaiken maailman kissanristiäisiä harva se viikonloppu? Minusta kun tuntuu jo siltä, että pelkkä seurustelu vaikeuttaisi jo niin paljon vedonlyöntiä, että haaveet ammattimaisesta pelisijoittamisesta voisi kyllä unohtaa ja jos siihen vielä tupsahtaisi pari muksua sekaan pyörimään, niin jopas olisi vaikea yhtälö ratkaistavaksi :roll:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Gini
Jäsen
Viestit: 2240
Liittynyt: 09.05.2006, 12:00

Tuotto: +24.78 yks.

Palautus%: 100.18%

Panosten ka: 10.60 yks.

Vetoja: 1311

Pisteitä: 3815
Paikkakunta: Helsinki 00140

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja Gini »

Yhteiskunnan asettamat paineet ja niiden johdosta tehty lapsi on ehkä aika epäitsekästä, joskaan ei sen parempi syy kuin ne itsekkäät lähtökohdatkaan. Kukaanhan ei ikinä myönnä, että vallitseva normisto muokkaisit kenenkään päätöstä, mutta monien suusta silti kuulee lausahduksia: "on se kiva kun anoppi ei enää ahdista näissä lapsiasioissa" yms.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


T
Jäsen
Viestit: 266
Liittynyt: 14.01.2003, 20:38
Pisteitä: 34

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja T »

Gini kirjoitti: Nää on aika deepejä asioita puitavaksi näin vetoveljien kesken, sillä näistä joutuu olemaan aika varovainen omassa kaveriporukassakin, jossa vieläpä on aika samanhenkistä tyyppiä. Siksi en tässä hirveesti viitsi väitellä vastaan, mutta Darrenille sanoisin sen, että toi "suurin lahja toiselle" on aika kristillinen lähestyminen asiaan, ja sisältää olettamuksen, että kyllä sun täytyy antaa se sama lahja, mikä sullekin on annettu; ja ikään kuin, jos sen jättää käyttämättä, on jollain tapaa epäonnistunut tai syntinen? Mä en vain pysty ajattelemaan niin, että on jo valmiiksi olemassa tämä "toinen" (henki?), joka vain odottaa mun päätöstä, että mä annan sille elämän.

Ja sit jos halutaan mennä vähän sivuraiteelle, voisi ajatella myös niin, että yksi syntymätön lapsi on elämä jollekin eläimelle tai muulle elämänmuodolle kuin ihmiselle. Ei kaikkien tarvitse osallistua tohon 10 miljardin maratoniin ja jyrätä kaikki muu elämä Pyhän Ihmisen alta, ja silti onnistua elämässä - ryyppämättä ja rellestemättä.
Olis kannattanu jättää vastaaminen vain Ginille. Osaa kirjoittaa paremmin. :D

Mutta joo, oikeastaan ihan samaa mieltä. Ei oikein osaa käsittää tilannetta, jossa voi tehdä hyvää jollekin jota ei ole olemassa. Tilannehan muuttuu täysin siinä vaiheessa, kun se elämä on annettu. Ja sitä tuossa ajoinkin takaa, että se päätös antaa jollekin elämä tulee itsekeskeisistä lähtökohdista.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


T
Jäsen
Viestit: 266
Liittynyt: 14.01.2003, 20:38
Pisteitä: 34

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja T »

Gini kirjoitti:Yhteiskunnan asettamat paineet ja niiden johdosta tehty lapsi on ehkä aika epäitsekästä,
Se tuo paremman olon kun yhteiskunta ei enään aseta paineita. Eli jotain on tehty, että oma olo paranisi, mikä on kai hyvinkin itsekeskeistä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Gini
Jäsen
Viestit: 2240
Liittynyt: 09.05.2006, 12:00

Tuotto: +24.78 yks.

Palautus%: 100.18%

Panosten ka: 10.60 yks.

Vetoja: 1311

Pisteitä: 3815
Paikkakunta: Helsinki 00140

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja Gini »

Betsaari kirjoitti:Itsekin hyppään sekaan ja lähinnä kiinnostaisi tietää, että miten hyvin perhe ja ammattimainen vedonlyönti sopivat yhteen? Täällähän niitäkin tuntuu olevan. Tuntuu vaan aika mahdottomalta yhtälöltä, kun pitäisi esimerkiksi lauantaina kytätä kokoonpanotietoja ja kertoimien kehitystä samaan aikaan, kun anoppi karjuu kahvipöydässä jne :mrgreen: Ja eikös perheellisillä ole niitä kaiken maailman kissanristiäisiä harva se viikonloppu? Minusta kun tuntuu jo siltä, että pelkkä seurustelu vaikeuttaisi jo niin paljon vedonlyöntiä, että haaveet ammattimaisesta pelisijoittamisesta voisi kyllä unohtaa ja jos siihen vielä tupsahtaisi pari muksua sekaan pyörimään, niin jopas olisi vaikea yhtälö ratkaistavaksi :roll:
Hyvä pointti. Se olis täysin mahdotonta - ainakin tenniksessä - jossa joka viikko pelit eri aikaan. Ei mitään säännöllisyyttä, jota perhe-elämä nimenomaan kaipaisi. Täytyis varmaan kysyy Kikkaralta vinkkejä siinä tapauksessa. Ehkä ESBC antaisi tähänkin vihjeitä - sopuhintaan tietenkin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


T
Jäsen
Viestit: 266
Liittynyt: 14.01.2003, 20:38
Pisteitä: 34

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja T »

JussiQ kirjoitti:No, itsehän en näistä asioista tiedä, siksi ketjunkin avasin.
Niin, tuskinpa kukaan oikeastaan tietää, elämänkokemusten värittämiä mielipiteitähän nämä kaikki.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Lorimer
Avatar
Jäsen
Viestit: 2105
Liittynyt: 24.01.2004, 19:33
Pisteitä: 657
Paikkakunta: Tietäjä 2017

Re: Keskustelua elämästä - This Is My Life

Viesti Kirjoittaja Lorimer »

Ennen mentiin naimisiin ja hankittiin lapset monesti heti siinä 18-20 vuotiaina.
Nykyisin tuo vanhemmuuden aloittaminen tuntuu viivästyvän , monet ovat reilusti yli 30 vuotiaita ennekuin hankkivat lapsia.
Eli mistä sitten on kyse?

Naisen aseman muuttuminen on yksi syy, myös nainen voi opiskella ja päästä pitkälle työelämässä, jolloin miehen kanssa solmitun avioliiton merkitys oman talouden kannalta ei ole niin tärkeää kuin ennen.
Tämä vaikuttaa tietysti myös miehiin , myös naiset voivat haluta suhdetta vain itsekkäisistä syistä haluamatta lapsia , jollon perinteiset roolit voivat heittää häränpyllyä.
Kehittyneissä maissa syntyvyys laskee miehen ja naisen tasa-arvoistumisen myötä.

Ideologinen syy voi olla se, että meitä ihmisiä on aivan liikaa tällä maapallolla, vaikka Suomen asukastiheys vielä onkin alhainen. Ideologista syistä lapsen hankkimista vieroksuva voisi mahdollisesti adoptoida lapsen kehitysmaista, ollakseen enempää kuormittamatta maapallon resursseja.

Lisäys : Ja mikäpä sopisi tasapainoise perhe-elämän puitteisiin paremmin kuin se, että molemmat ovat jo hieman varttuneempia ja kokeneempia oman elämänkokemuksensa suhteen.
Eräs ystäväni, nykyisin erittäin vastuuntuntoinen mies , sai ensimmäisen lapsensa 18 vuotiaana suurena yllätyksenä.
Hän kävi kyllä katsomassa äitiä ja poika-vauvaansa naistenklinikalla , mutta ei voinut viipyä kovin kauaa kun taksi raksutti pihalla ja jostain pubista löydetty sen hetkinen madame olisi saattanut kyllästyä odottamiseen

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin