Tänään on 29.03.2024, 10:50.

yleistä pelivihjeistä

Foorumin risut & ruusut sekä muun palautteen ja korjausehdotukset voi osoittaa tänne.
Vastaa Viestiin
eskopee
Jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: 23.01.2004, 18:15
Pisteitä: 0
Paikkakunta: KUOPIO

yleistä pelivihjeistä

Viesti Kirjoittaja eskopee »

Olen seurannut jonkun aikaa näitä sivustoja ja olen todennut että sivuilla esitetään hyvinkin asiantuntevia näkemyksiä eri vedonlyöntikohteista. Mutta mielestäni ne ovat vain hyvin pienen piirin ymmärrettävissä erilaisine prosentti- ja muine teholukuennusteineen. Itse olen pelannut erilaisia vetopelejä jo varsin pitkään ja perustan pelini enemmänkin jonkun joukkueen todennäköiseen onnistumiseen. Tämä onnistuminen sen hetkiseen joukkueen tilanteeseen verrattuna näyttäisi mielestäni puuttuva noista pelkistä prosenttitaulukoista, joita jotkut näyttävät sivuilla toistuvasti esittävän. Esittäkää enemmän perusteluja ottelukohtaisesti mihin arvionne perustuu. Olisi erittäin haluttua sellainen tieto, jossa perustellaan joku kohde kunnolla, eikä vain taulukko epämääräisine prosenttilukuineen. Joukkueiden sairas- ja muut pelaamiseen liittyvät tiedot olisivat tämän foorumin perusasioita.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Lv
Jäsen
Viestit: 842
Liittynyt: 14.01.2003, 15:45
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Lv »

Tästä aiheesta on jo käyty hedelmällistä keskustelua aikaisemminkin, tarkalleen ottaen seuraavassa ketjussa: viewtopic.php?t=2908 .

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

Jep, ja tässä tullaan taas siihen ikuiseen ongelmaan nimeltä aika. Kivahan se olisi runoilla mutta kun aikaa on vain niin vähän. Eskopee voit alkaa näyttää hyvää esimerkkiä :wink: Siitä vaan tarinoimaan niin ehkäpä muutkin innostuvat.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pjl
Jäsen
Viestit: 1103
Liittynyt: 02.03.2003, 14:15

Tuotto: -13.78 yks.

Palautus%: 96.64%

Panosten ka: 3.90 yks.

Vetoja: 105

Pisteitä: 162
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pjl »

Tai sitten ihmiset yrittävät noihin prosentteihin pistää kaiken tietonsa mikä heillä on käytössään. En sitten tiedä paljonko tavallisella lukijalle kertoo jos Chesterfieldiltä puuttuu Walker ja Gordon, mutta Jameson ja Daniels ovat jälleen käytettävissä. Näyttää ehkä vakuuttavammalta, mutta tiedon hyöty lukijalle on varmaan nolla, ellei sitten kirjoittaja vielä vaivaudu arviomaan poissaolevien pelaajien merkitystä joukkueelle ja mahdollisten korvaajien laatua.

Itse jään innolla odottamaan topicin aloittajan tiukkoja analyysejä ja voitollisia pelejä. "Jonkun aikana" en ole vielä nähnyt eskopeeltä yhtään vihjettä, mutta ehkä myöhemmin saadaan nauttia niistäkin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


KR
Jäsen
Viestit: 564
Liittynyt: 23.01.2004, 15:52

Tuotto: -1.50 yks.

Palautus%: 0.00%

Panosten ka: 1.50 yks.

Vetoja: 1

Pisteitä: 260

Viesti Kirjoittaja KR »

No, mielestäni eskopeen kritiikki on aivan aiheellinen. Arvasinhan että kohta tulee nämä "no-näytäs-esimerkkiä-eskoseni" kommentit. Mielestäni kritiikki (varsinkin hyvä) on hyväksyttävä vaikka ei kritiikin antaja itse %-arvioita esitäkään. Kai nyt sentään joku potentiaalinen, vaikka kriittinenkin, % arvioiden KÄYTTÄJÄ myös forumilla tulee sallia??? Vai minkä takia saitilla on poikkeuksellisen runsaasti %-arvioita? Tiettävästi juuri siksi että niitä joku käyttäisi.

Varsin hyvää seurantaa saa aikaan jo sillä jos viitsii (ihan omaksikin hyödyksi) postata osumis%-arvot luokittain. Helppoa kuin heinänteko! Ei kellyjä, ei kertoimia, vain %-arvioiden osumistarkkuus. En kuitenkaan edellyttäisi välttämättä poissaolotietojen sisällyttämistä %-arvioihin vaan näiden huomiointi olisi jo oltava käyttäjän vastuulla...ellei sitten poissaolotietoa kerrota huomioidun arvion yhteydessä.

Kyllä minä arvostan myös %-postaajia. Varsinkin jos tiedän arvioiden olevan voitollisia. Arvostan myös kritiikkiä. Ihmeen vähän muuten malleista ja niiden parametreistä käydään keskustelua...

...ja turhaan muuten yleensä pyritään kääntämään asiat nurin kritiikin antajaa vastaan. Kuten taas tehtiin. 10 pistettä minulta eskopeelle terveestä ja asiallisesta kritiikistä.

-KR-

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

@Rajainmaki

Minikommentit


pjl
Jäsen
Viestit: 1103
Liittynyt: 02.03.2003, 14:15

Tuotto: -13.78 yks.

Palautus%: 96.64%

Panosten ka: 3.90 yks.

Vetoja: 105

Pisteitä: 162
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pjl »

KR kirjoitti:No, mielestäni eskopeen kritiikki on aivan aiheellinen. Arvasinhan että kohta tulee nämä "no-näytäs-esimerkkiä-eskoseni" kommentit. Mielestäni kritiikki (varsinkin hyvä) on hyväksyttävä vaikka ei kritiikin antaja itse %-arvioita esitäkään. Kai nyt sentään joku potentiaalinen, vaikka kriittinenkin, % arvioiden KÄYTTÄJÄ myös forumilla tulee sallia??? Vai minkä takia saitilla on poikkeuksellisen runsaasti %-arvioita? Tiettävästi juuri siksi että niitä joku käyttäisi.

Varsin hyvää seurantaa saa aikaan jo sillä jos viitsii (ihan omaksikin hyödyksi) postata osumis%-arvot luokittain. Helppoa kuin heinänteko! Ei kellyjä, ei kertoimia, vain %-arvioiden osumistarkkuus. En kuitenkaan edellyttäisi välttämättä poissaolotietojen sisällyttämistä %-arvioihin vaan näiden huomiointi olisi jo oltava käyttäjän vastuulla...ellei sitten poissaolotietoa kerrota huomioidun arvion yhteydessä.

Kyllä minä arvostan myös %-postaajia. Varsinkin jos tiedän arvioiden olevan voitollisia. Arvostan myös kritiikkiä. Ihmeen vähän muuten malleista ja niiden parametreistä käydään keskustelua...

...ja turhaan muuten yleensä pyritään kääntämään asiat nurin kritiikin antajaa vastaan. Kuten taas tehtiin. 10 pistettä minulta eskopeelle terveestä ja asiallisesta kritiikistä.

-KR-
Kritiikki olisi minustakin asiallista jos sen antaja olisi vaivautunut itse edes jotenkin osallistumaan näihin talkoisiin. Henk. koht. minua vituttaa ihan suunnattomasti tyypit, jotka odottavat että täällä (tai jossain muualla elämän alueella) kaikki kannetaan valmiiksi eteen. Seuraavaksi pitää varmaan ruveta maksamaan korvauksia jos joku vihje on mennyt ohi.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mamba
Jäsen
Viestit: 595
Liittynyt: 11.03.2003, 17:18

Tuotto: +19.96 yks.

Palautus%: 102.00%

Panosten ka: 5.91 yks.

Vetoja: 169

Pisteitä: 208
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Mamba »

KR kirjoitti: Varsin hyvää seurantaa saa aikaan jo sillä jos viitsii (ihan omaksikin hyödyksi) postata osumis%-arvot luokittain. Helppoa kuin heinänteko! Ei kellyjä, ei kertoimia, vain %-arvioiden osumistarkkuus. En kuitenkaan edellyttäisi välttämättä poissaolotietojen sisällyttämistä %-arvioihin vaan näiden huomiointi olisi jo oltava käyttäjän vastuulla...ellei sitten poissaolotietoa kerrota huomioidun arvion yhteydessä.
Ymmärrätköhän sä miten julmetun suuren otoksen vihjeitä tollainen prossaarvioiden luokittelu vaatisi jotta sillä olisi minkäänlaista tilastollista merkitystä. Parempi tapa arvioida arvioiden paremmuutta varsinkin pienillä (<1000 ottelua) otoksilla on osuneiden merkkien logaritmisummien ynnääminen, jota käyttäjä harakka käyttää mm. SM-Liiga ja NHL -seurannoissa. Hatunnosto siitä hänelle.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mikkou
Jäsen
Viestit: 2128
Liittynyt: 14.01.2003, 00:21
Pisteitä: 11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkou »

Jotenkin tuntuu että tästä on aiemminkin kiistelty :)

Eli oma mielipiteeni asiaan on se, että koska foorumi toimii täysin sen "henkilökunnan" varassa joka viitsii nähdä aikaa & vaivaa kirjoittaakseen joko prosentti/tarina-vihjeensä taululle muiden luettavaksi tai keskustella muuten vedonlyönnistä tuntuu jotenkin käsittämättömältä alkaa vaatia heiltä lisää uhrauksia tämän suhteen. Kritiikkiä ja mielipiteitä saa toki esittää, mutta tulee muistaa se tosiasia että kaikilla meistä (toivottavasti) on myöskin muita asioita elämässämme ja näinollen ajallisetkin resurssit luovat yhden esteen suurempaan kirjoitteluun.

Jokainen uusi kirjoittelija otetaan ilolla vastaan ja ymmärrän tietysti vanhemman kaartin kritisointia mikäli ensimäinen viesti nyt sattuu olemaan kritisoiva (Kirjoittakaa tarkempaa analyysiä) tyyliin sillä jokainen täällä vietetty minuutti on pois jostain muualta.

Toisen saavat prosenteista kaiken tarpeellisen tiedon ja toiset taas haluavat perustaa pelinsä enemmän tarinapohjalle, tapansa ja makunsa kullakin ja jokainen voi tässäasiassa kantaa kortensa kekoon.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Ruud
Jäsen
Viestit: 104
Liittynyt: 04.05.2003, 21:16
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Ruud »

Mikkou kirjoitti :
Toisen saavat prosenteista kaiken tarpeellisen tiedon ja toiset taas haluavat perustaa pelinsä enemmän tarinapohjalle.

Lauantain vakiokierokselle oli aika hyvät todennäköisyysprosentit olemassa kohdelle 1 silti yksi täällläkin hyvin edustettu vihjesivun vihje kohdelle oli 1X2
Perustelu oli: Kohde arvotaan :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


linkku
Jäsen
Viestit: 335
Liittynyt: 04.06.2003, 22:40
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja linkku »

Otanpa kantaa tähän itsekin.

Esim. prosenttiarvioita kertoessa voisi laittaa ovatko kyseessä ns. raakaprossat vai jo vimosen päälle tarkastellut prossat. Suurin osa prosenttikirjoittajistahan laskee todennäköisyydet puhtaasti tilastoista, kukin omalla tyylillään. Eli sitä inhimillistä tekijää niissä ei näy.

Kun itse laitan prossia silloin tällöin taululle, ne ovat täysin näitä oman tietokoneeni laskemia. Jos joku näitä prossia sitten haluaa käyttää peleissä, niin jääköön tuo inhimillisen osuuden arviointi kunkin pelaajan omaksi tehtäväksi.

Jatkossa voin siis ilmoittaa että arvioni ovat aina vanhoihin tilastoihin perustuvia, koneen laskemia arvioita. Loukkaantumisia, kostoa, motivaatiota ei oteta niihin prosentteihin mukaan.

L

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Eetvartti
Jäsen
Viestit: 589
Liittynyt: 03.06.2003, 10:52
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Eetvartti »

Kuinka moni täällä käyttää toiseten prosentteja???
Kuinka moni täällä tekee vedot niiden perusteella...???

Esim. Kun liityin tänne foorumiin sain osakseni kritiikkiä prosentteistani kuinka ne olivat aivan erillaiset kuin muilla... ihmettelen miksi se on loppunut... ehkä joku kyllästyi kun oppi ei mennyt perille... :lol:
No... Edelleen ne ovat aivan erillaiset kuin muilla... :shock:
(kukin voi katsoa sm-liigan prosentteja viimeisen viikon ajalta ja katsoa miten erillaiset ne voivat ollakkaan... :oops: )

Itse en pelaa muiden vihjeiden perusteella...Mutta niitä on hieno katsoa.. :)

Linkulle:Aluksi yritin vääntää ohjelmaa , mutta ei siitä mitään tullut...ehkä aika ja hermot olivat projektin hylkäämisen syynä(tuolta seurannan alkupäästä voi katsoa tuloksia...), mutta onnea yritykselle...sitä tarvitaan ja pitkäjänteisyyttä :wink: Ja varo koodausvirheitä... itselleni se maksoi kohtuullisen summan... :oops:

Takaisin vain vanhat työkalut käyttöön:roll:

Itse jos pitäisi valita joku henkilö ketä seuraisin niin varmasti haluaisin nähdä kyseisen henkilön seurannan... minua ei vakuuta pari perättäistä voittoa vaan se miten se kassa nousee ... Eli hyvät ihmiset tehkää seuranta ja ylläpitäkää sitä... Itse pyrin ainakin siihen....On helppoa kun on vaikka 20% voitolla jättää seuranta siihen vaikka pariksi kuukaudeksi... Ihmisille tulee hyvä olo kun ne käyvät katsomassa, että, "hei, tuohan tyyppi osaa lyödä vetoa se on jo 20 prossaa voitolla... "
Todellisuudessa parin kuukauden päästä tyypillä on oikeasti vain 80 % kassastä jäljellä...Ei ole väliä onko alkukassanne 100€ tai 1000€ itselleni riittää kun näen kuinka monta prosenttia henkilö on saanut kasvatettua kassaansa...mutta kukin tallaa tavallaan.... :shock:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Seuranta Päivitetty: 23.01.2007

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin