Tänään on 28.03.2024, 21:37.

Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Yleiseen turisemiseen muustakin kuin pelaamisesta.
Vastaa Viestiin
Hese
Avatar
Jäsen
Viestit: 4768
Liittynyt: 16.03.2004, 18:33
Pisteitä: 2437

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja Hese »

tapauksissa sanonta tarkoittaa nopeasti harkittua, päätettyä tai toteutettua asia

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Lorimer
Avatar
Jäsen
Viestit: 2105
Liittynyt: 24.01.2004, 19:33
Pisteitä: 657
Paikkakunta: Tietäjä 2017

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja Lorimer »

Ainakin putouksessa arvon pastori Usko Eevertti Luttinen käytti sanaa peeveli viitatakseen Jumalan taivaallisiin vastavoimiin eli pääpaholaiseen.
Ottamatta kuitenkaan sen enempää kantaa uskonnollisiin kysymyksiin ja siihen voiko lingvistisesti olla mahdollista , että itse Lucifer olisi kehittänyt jotain kielemme latinankielisiä sanoja, niin totean että on pienen pieni mahdollisuus siihen että kysyjä itse vastaa kysymyksessään omaan kysymykseensä.
peluri1974 kirjoitti:Sorry, mutta kuka peeveli on keksinyt tuon Ex tempore ilmaisun

Lisäys : Nim. stellar warsina olisin erittäin imarreltu siitä että nyt on empiirisesti todistettu , että joku lukee juuri sinun postauksiasi ,
eikä vain ex-temporena tai vakaasti harkiten niitä sorsi.
Itselläni välillä on vahva epäily , että harrastan vuoropuhelua seinien kanssa ;)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


stellar wars
Avatar
Jäsen
Viestit: 781
Liittynyt: 28.09.2009, 01:01

Tuotto: +39.65 yks.

Palautus%: 117.70%

Panosten ka: 2.91 yks.

Vetoja: 77

Pisteitä: 161

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja stellar wars »

Nyt äkkiä shokkihoitoa kirpaisevan aivopähkinän rasituksiin - eli lisää erinomaista italohousea :D


Club House - I'm Alone (1989)


Tämä kansi näytti tuubissa tutulta - pienen kuuntelunäytteen jälkeen olen 100% varma että tämä 12" vinyyli löytyy jostain hyllyjen kätköistä. Loistavaa italohousea, kertakaikkiaan! Huomatkaa pieni Beat Box -label, ruotsalainen merkki, Vinyl Manian alalabel, julkaisi aikanaan paljon italodisco/italohouse kamaa. Niitti mainetta myös omilla spesiaalimiksauksillaan isommista hiteistä. Tulipa tuolla Vinyl Manian omassa pikkupuodissa Tukholmassa käytyä myös muutama kerta 80- ja 90- lukujen vaihteessa.



Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Hockey-Reipas forever!

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

[ot]
Lorimer kirjoitti:Ainakin putouksessa arvon pastori Usko Eevertti Luttinen käytti sanaa peeveli viitatakseen Jumalan taivaallisiin vastavoimiin eli pääpaholaiseen.
Ottamatta kuitenkaan sen enempää kantaa uskonnollisiin kysymyksiin ja siihen voiko lingvistisesti olla mahdollista , että itse Lucifer olisi kehittänyt jotain kielemme latinankielisiä sanoja, niin totean että on pienen pieni mahdollisuus siihen että kysyjä itse vastaa kysymyksessään omaan kysymykseensä.

Lisäys : Nim. stellar warsina olisin erittäin imarreltu siitä että nyt on empiirisesti todistettu , että joku lukee juuri sinun postauksiasi ,
eikä vain ex-temporena tai vakaasti harkiten niitä sorsi.
Itselläni välillä on vahva epäily , että harrastan vuoropuhelua seinien kanssa ;)
:D
Foorumilla näyttää ilmenevän polttavaa tarvetta lingvistis-syntaktisen osion perustamiseen.
Sivuvaikutuksena saat erittäin vankkaa empiiristä näyttöä tuon seiniä koskevan epäilysi suhteen!
[ot]
Kiitos Patricia Kaas'ista!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Back to the basics...



Ei mitään lisättävää.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Zpr
Jäsen
Viestit: 440
Liittynyt: 15.05.2010, 13:22

Tuotto: -58.98 yks.

Palautus%: 94.32%

Panosten ka: 4.51 yks.

Vetoja: 230

Pisteitä: 389
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja Zpr »

Nyt on kovaa matskua! :)


Kerrassaan huikeita :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Seurannan panostus x/10 yks.

Minikommentit


Lorimer
Avatar
Jäsen
Viestit: 2105
Liittynyt: 24.01.2004, 19:33
Pisteitä: 657
Paikkakunta: Tietäjä 2017

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja Lorimer »

S.Mäenala kirjoitti:Foorumilla näyttää ilmenevän polttavaa tarvetta lingvistis-syntaktisen osion perustamiseen.
Sivuvaikutuksena saat erittäin vankkaa empiiristä näyttöä tuon seiniä koskevan epäilysi suhteen!
Hyvään seinäsyöttöön pitää aina yrittää vastata jotain järkevää.
Jonkinlainen semanttinen osio olisi varmaan hyvä idea.
Kieleen,sanoihin ja niiden merkityksiin suuntautunut keskustelu on parhaimmillaan arvaamatonta kuin suomalainen nyky-ooppera

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


stellar wars
Avatar
Jäsen
Viestit: 781
Liittynyt: 28.09.2009, 01:01

Tuotto: +39.65 yks.

Palautus%: 117.70%

Panosten ka: 2.91 yks.

Vetoja: 77

Pisteitä: 161

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja stellar wars »

NYT SE LÖYTYI!!!!!!!!!!!! VIHDOINKIN!!!!! USEAMMAN VUODEN ETSINNÄN JÄLKEEN! :D


-Täytyy vielä tarkentaa että vaikka minulla on mittava levykokoelma, ei ole tapana käydä sitä tutkimassa (kun ei edes toimivaa vinyylisoitinta ole). Yksi huone on varattu käytännössä kokonaan niille eikä mitään ole indeksoitu - joten oikean tallenteen löytäminen on verrattavissa lähinnä neulan löytymiseen heinäsuovasta!

Eli seuraavaa biisiä olen yrittänyt aina silloin tällöin löytää Internetistä - Näin/kuulin tämän ensi kertaa SKY Channelin "The Coca-Cola Eurochart TOP 50" ohjelmassa joskus loppukesästä 1988. Video & biisi jotenkin "lumosivat" minut jo tuolloin ja aika nopeasti ostin myös 12" Singlen kappaleesta, pari -kolme kertaa kuuntelin sen jonka jälkeen vedin kasetille (aika std. siihen aikaan). Sen jälkeen levyyn ei varmaankaan ole koskettu - kappaleen unohdin sittemmin n. 20 vuodeksi - ehkä siksi koska se on ranskankielinen eikä sitä soiteta/ole soitettu enää missään.

Nyt siis vihdoin löysin sen, finnishcharts.com sivulta löysin linkin lescharts.com:iin josta biisi siis löytyi 9/1988 kohdalta (< ilmeisesti nuo sivustot sijaitsevat jossain aasiassa?). Ensin laitan kuitenkin SKY Channelin muistoksi legendaarisen "The Coca-Cola Eurochart TOP 50" ohjelman alun- ja lopun videopätkinä tänne niille, jotka eivät vielä koskaan elämässään ole nähneet TODELLISTA listaohjelmaa - tietysti legendaaristen juontajien DJ Pat Sharpin ja Mariska van Kolckin höystämänä:


The Coca-Cola Eurochart TOP 50 Opening (1988)





The Coca-Cola Eurochart TOP 50 Closing (1988)






Ja sitten se todellinen kultakimpale minulle -


Todellista musiikkitaidetta parhaimmillaan:



Veronique Jannot: Aviateur (1988)


Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Hockey-Reipas forever!

Minikommentit


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja credit »

Nyt kun Ranskassa mennään, niin laitetaanpa vähän Vanessa Paradis'ta ...

Tässä lauletaan jotain hyttysestä/hyttysistä ... en tiedä, kun en osaa ranskaa.
Huomatkaa videon ohjaajan epäsopivan suuri kiinnostus videon tekemisen aikoihin
vasta 16-vuotiaan Vanessan takapuolta kohtaan.



Myöhemmin urallaan Vanessa vaihtoi hetkeksi englantiin. "Be My Babyn" video sai
aikoinaan (kun olin noin 13-vuotias) pääni lähes räjähtämään. Vanessan etuhampaiden
välisessä raossa on enemmän seksiä kuin britneyspearseissa yms. 2000-luvun
hutsuissa yhteensä! :P



Loppuun vielä tällainen:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


stellar wars
Avatar
Jäsen
Viestit: 781
Liittynyt: 28.09.2009, 01:01

Tuotto: +39.65 yks.

Palautus%: 117.70%

Panosten ka: 2.91 yks.

Vetoja: 77

Pisteitä: 161

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja stellar wars »

Creditille:

viewtopic.php?f=9&t=30911&start=75


Miksi? Siksi, että tulkitsen edellisen postauksen menevän samaan "The Beloved - Sweet Harmony" kategoriaan. Tämä ketju on pyhitetty ihmisten musiikkimaulle - sanoit, ettet tuolloin välitä edes koko biisistä. Näistä Vanessa -postauksista jää samanlainen maku. Vinkki: Jos sinua kiinnostaa ainoastaan paljas pinta/hyvät peput niin kirjoita Googlen hakukenttään "teen ass". Näyttää varmasti hyvältä! :lol:

-Niin, ja muista ottaa safesearch pois käytöstä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Hockey-Reipas forever!

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Tärkeä keskustelu varmasti.
Minusta näitä asioita ei voi erottaa toisistaan, kysymys on pitkälti 'kokonaiselämyksestä'.
Mitä voi päätellä näistä 2000-luvun suosikki-'hutsuista'? Ladyillä ei pääsääntöisesti ole mitään päällään!
Jäbät on taas niin cool niin cool, gasoline & boots!

Mikäs se maailmaa taas pyörittikään...?
13-kesäisenä boitsuna tuon voi ehkä vetäistä suunnilleen potenssiin 10! :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja credit »

stellar wars kirjoitti:Creditille:

viewtopic.php?f=9&t=30911&start=75


Miksi? Siksi, että tulkitsen edellisen postauksen menevän samaan "The Beloved - Sweet Harmony" kategoriaan. Tämä ketju on pyhitetty ihmisten musiikkimaulle - sanoit, ettet tuolloin välitä edes koko biisistä. Näistä Vanessa -postauksista jää samanlainen maku. Vinkki: Jos sinua kiinnostaa ainoastaan paljas pinta/hyvät peput niin kirjoita Googlen hakukenttään "teen ass". Näyttää varmasti hyvältä! :lol:

-Niin, ja muista ottaa safesearch pois käytöstä.
En nyt tiedä, pitäisikö tästä loukkaantua vai ei; jotenkin minun on hirveän vaikea ymmärtää, mistä sinä oikein olet harmissasi. Missään tapauksessa en postannut Vanessa Paradis -klippejä pelkästään laulajattaren ulkonäon takia. Nyt vain sattuu olemaan niin, että Vanessa Paradis kuuluu omaan 90-luvulla elettyyn varhaisnuoruuteeni, ja ihmisethän tunnetusti pitävät eniten siitä musiikista, jota ovat teineinä kuulleet/kuunnelleet. Voin kertoa - jos tämä tieto vaikka vähän rauhoittaisi sinua - että kun taannoin autolla ajellessani kuulin "Be My Babyn" radiosta, niin lisäsin välittömästi äänenvoimakkuutta visuaalisen ärsykkeen puutteesta huolimatta.

Mitä tulee aiemmin tähän ketjuun laittamaani The Belovedin Sweet Harmonyyn ja sen videoon, niin en ole koskaan sanonut, että en välittäisi koko biisistä (älä siis laita sanoja suuhuni!). Se kuuluu Vanessa Paradisin tapaan omaan nuoruuteeni, ja vaikka pidinkin itse kappaletta pitkään hieman liian "pehmeänä" omaan makuuni, niin olen ajan mittaan alkanut arvostaa sen musiikillisia elementtejä yhä enemmän. Joka tapauksessa kappale ja video ovat siinä mielessä merkittäviä, että ne tukevat hyvin toisiaan, ja on jopa vaikea sanoa, onko kappale tehty videota vai video kappaletta varten.

Tässä videokysymyksessä meidän välillämme taitaa olla myös jonkinlainen sukupolvien välinen kuilu. Ymmärrän, että on hankalaa arvostaa musiikkivideota kokonaistaideteoksen osana, jos on itse elänyt nuoruutensa mustavalko-tv:n aikakaudella, mutta voin vakuuttaa, että en todellakaan arvosta yhtäkään kappaletta vain sen takia, että sille on tehty hyvä musiikkivideo, enkä tietenkään väheksy yhtäkään hyvää kappaletta musiikkivideon puuttumisen/huonouden takia.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja credit »

Silläkin uhalla, että "stellar warsilta" katkeaa otsaverisuoni tai pari ... alla lisää sellaisia 90-luvun kappaleita, jotka eivät varsinaisesti vastaa omaa musiikkimakuani, mutta jotka tuovat mieleeni mukavia muistoja ja joita ennen kaikkea pidän oman tyylilajinsa parhaimmistona.









Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


stellar wars
Avatar
Jäsen
Viestit: 781
Liittynyt: 28.09.2009, 01:01

Tuotto: +39.65 yks.

Palautus%: 117.70%

Panosten ka: 2.91 yks.

Vetoja: 77

Pisteitä: 161

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja stellar wars »

Sanotaan nyt vaikka näin että minua "ei hirveästi ilahduta" se, että erittäin hyvissä fiiliksissä tehdyn vaativamman / aikaa vievän postauksen jälkeen joku laittaa samantien perään ylimielisen diivan biisejä, joita säestetään tyyliin ilmaisuilla "hyvä perse", "hutsu" yms. Kaikki kommenttisi biiseistä liittyi nimenomaan laulajan ulkonäköön.

Mielestäni näissä pitäisi kunnioittaa sekä edellisen postaajan työtä että ns. hyvää makua. Jos olisit laittanut ainoastaan vain videot, en olisi sanonut mitään mutta ala-arvoisen kommentointisi jälkeen ei jäänyt paljon vaihtoehtoja. Tilannetta voidaan vaikka verrata siihen että olisit lähettänyt minulle kahden sanan yksityisviestin - "Haista Vittu".

En ole arvostellut (tarkoituksella) kenenkään postauksia musiikillisesti - enkä sitä aio tuolla jatkossakaan tekemään. Tämän ketjun kirjoittamattomiin pelisääntöihin kuuluu se että kaikkia musiikkimakuja kunnioitetaan (en edes kuvittele monenkaan pitävän omista italohumpistani :) ) mutta tietynlaiset ajoitukset ja mauttomat ilmaisut nostavat kyllä karvat pystyyn.

Vanessasta voisin kommenttina sanoa sen että esikoissingle "Joe Le Taxi" oli vielä ihan miellyttävä esitys niin visuaalisesti kuin musiikillisestikin mutta sen jälkeen tyttö on kyllä mennyt ihan piloille.

Sukupolvien välistä eroa meillä saattaa olla sen puolikkaan verran mutta väritelkkaria olen kyllä katsonut jo 5 -vuotiaasta saakka, tosin senkin olen jo lopettanut. Nykyisin kun sieltä tulee pelkkää jätettä. Viimeinen TV lensi hienossa kaaressa hankeen pari talvea sitten eikä ole tullut yhtään ikävä. Yle Areena yms. vastaavat riittävät paremmin kuin hyvin satunnaiseen katseluun.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Hockey-Reipas forever!

Minikommentit


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja credit »

stellar wars kirjoitti:Sanotaan nyt vaikka näin että minua "ei hirveästi ilahduta" se, että erittäin hyvissä fiiliksissä tehdyn vaativamman / aikaa vievän postauksen jälkeen joku laittaa samantien perään ylimielisen diivan biisejä, joita säestetään tyyliin ilmaisuilla "hyvä perse", "hutsu" yms. Kaikki kommenttisi biiseistä liittyi nimenomaan laulajan ulkonäköön.
Öh ... siis ainoa Vanessa Paradisin ulkonäköön liittyvä kommenttini oli maininta hänen etuhampaidensa välisestä raosta. Ensimmäiseen videoon liittyvä humoristinen kommenttini siitä, kuinka ohjaaja on epäsopivan kiinnostunut alaikäisen Vanessa Paradisin takapuolesta (HUOM! en käyttänyt sanaa perse, enkä käyttäisi sitä nytkään, jos et jostain käsittämättömästä syystä yrittäisi väittää, että olisin käyttänyt jotain tuontyylistä ilmaisua), ei ollut kommentti itse laulajattaren ulkonäöstä. Sanaa "hutsu" olen niin ikään käyttänyt humoristisessa mielessä (mitä yritin vieläpä hymiöllä korostaa, ettei kukaan vain käsittäisi asiaa väärin). Mielestäni 90-luvun lopulta lähtien "seksi", jota on toki aina käytetty pop-musiikin myymiseen, on britneyspearsien yms. myötä ohittanut liian selvästi itse musiikin - jopa siinä määrin, että homma on kääntynyt itseään vastaan ja "seksistä" on tullut tylsää, ennalta-arvattavaa ja hyvin epäseksikästä.

Luonnehdit muuten itse Vanessa Paradisia "ylimieliseksi diivaksi". Voisikohan ärsyyntymisesi taustalla olla, että et pidä hänestä / hänen saavuttamastaan suosiosta, eikä niinkään minun "tyylini".
stellar wars kirjoitti: Mielestäni näissä pitäisi kunnioittaa sekä edellisen postaajan työtä että ns. hyvää makua. Jos olisit laittanut ainoastaan vain videot, en olisi sanonut mitään mutta ala-arvoisen kommentointisi jälkeen ei jäänyt paljon vaihtoehtoja. Tilannetta voidaan vaikka verrata siihen että olisit lähettänyt minulle kahden sanan yksityisviestin - "Haista Vittu".
Tässä kohtaa tulee väkisinkin mieleen, että keskustelenko nyt jonkun internet-hörhön kanssa, sellaisen joka onnistuu hermostumaan ihan mistä tahansa, kunhan tarpeeksi provosoi itseään. En todellakaan ymmärrä tuota ajatusta, että olisin jotenkin henkilökohtaisella tasolla loukannut sinua, kun käytin postaustasi aasinsiltana omaan postaukseeni. Olin ajatellut joka tapauksessa jossain vaiheessa laittaa nämä videot tähän ketjuun, ja sinun postauksesi tarjosi siihen eräänlaisen tilaisuuden.
stellar wars kirjoitti: En ole arvostellut (tarkoituksella) kenenkään postauksia musiikillisesti - enkä sitä aio tuolla jatkossakaan tekemään. Tämän ketjun kirjoittamattomiin pelisääntöihin kuuluu se että kaikkia musiikkimakuja kunnioitetaan (en edes kuvittele monenkaan pitävän omista italohumpistani :) ) mutta tietynlaiset ajoitukset ja mauttomat ilmaisut nostavat kyllä karvat pystyyn.
Kirjoittamattomia pelisääntöjä voi kuka tahansa keksiä omassa päässään. Olen toki samaa mieltä siitä, että toisten musiikkimaun arvosteleminen pelkästään sillä perusteella, että oma maku on erilainen, on aika tyylitöntä, mutta herätys nyt: sinulla ei yksinkertaisesti ole minkäänlaisia perusteita hermostua siitä, että joku käyttää sinun aiempaa postaustasi aasinsiltana tai tekee siihen löyhän viittauksen.
stellar wars kirjoitti:Vanessasta voisin kommenttina sanoa sen että esikoissingle "Joe Le Taxi" oli vielä ihan miellyttävä esitys niin visuaalisesti kuin musiikillisestikin mutta sen jälkeen tyttö on kyllä mennyt ihan piloille.
Makunsa kullakin ... Vai pitäisikö minun vetää herne nenään tästä musiikkimakuni epäsuorasta arvostelemisesta, joka rikkoo kaikkia mahdollisia mielikuvitussääntöjä? :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JussiQ
Avatar
Jäsen
Viestit: 11549
Liittynyt: 25.02.2003, 18:55

Tuotto: +29.24 yks.

Palautus%: 103.49%

Panosten ka: 0.34 yks.

Vetoja: 2474

Pisteitä: 6214
Paikkakunta: Eura

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

Ota nyt stellar wars rennosti. Eiköhän tässä ketjussa voi vapaasti keskustella musiikkiin liittyvistä asioista ja tarinoista. Sinun levykauppatarinasi oli erittäin mielenkiintoinen, joten niitä vaan jatkossa, kuten myös hyviä tuubilinkkejä! Mutta kyllä creditilläkin mielestäni oikeus postailla tarinoitaan ja videolinkkejään ilman että hänet jotenkin otetaan hampaisiin.

Hampaista puheenollen jännää miten tuo naismakukin voi paljon vaihdella ihmisten välillä. Itse en esim. tuosta raosta hapaidenvälistä oikein innostunut, mutta siellähän oli tuubi täynnä peukkuja asian suhteen :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Sukkela
Avatar
Jäsen
Viestit: 4172
Liittynyt: 31.01.2003, 18:58

Tuotto: +119.82 yks.

Palautus%: 101.99%

Panosten ka: 3.00 yks.

Vetoja: 2010

Pisteitä: 22708
Paikkakunta: Tampere

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja S.Sukkela »

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

WAH-WAH
Bangladesh konsertti Madison Square Garden'issa New York'issa syyskuussa 1971

Pari poimintaa kokoonpanosta kertoo aika paljon:
George Harrison, Eric Clapton ja Badfinger: kitara
Bobby Keys: saxofoni
Ringo Starr ja Jim Keltner: rummut

Erityisesti rumpukaksikon työskentelyä on mahtavaa katsella!

"one of rock's transcendental moments", kuten eräs kriitikko kirjoitti.
Palanen rock'in historiaa.

Wah-wah'n merkityksestä on useita tulkintoja.
Omasta mielestäni tuo lopun teksti on jotakuinkin selkeää sanontaa:

Now I don't need no wah-wah's
And I know how sweet life can be
If I keep myself free - of wah-wah
I don't need no wah-wah!


... and yet he did ...

Kirjoitetaanpa linkki tällä kertaa vähän toisessa muodossa: http://www.youtube.com/v/vwVAvnYKLJE

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Lorimer
Avatar
Jäsen
Viestit: 2105
Liittynyt: 24.01.2004, 19:33
Pisteitä: 657
Paikkakunta: Tietäjä 2017

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja Lorimer »

Heitä monosi vinoon , anna lanteesi heiluu , ota kinkusta kiinni ja lähde Georgen kanssa Bangladeshiin rokkamaan...

Kiitokset S.Mäenalalle , kuuntelin pitkästä aikaa melkein koko konsertin kun se you tubesta kätevästi löytyy.
Joskus kaikki vaan natsaa kun huippumuusikot kokoontuvat yhteen ja soittaminen on komeaa kautta linjan.

Aika monet konsertissa esitetyt kappaleet ovat sittemmin kokeneet jonkinlaisen inflaation eli niitä on vain yksinkertaisesti kuullut aivan liikaa vuosien varrella.
Kuitenkin erittäin hyvät esitykset konsertissa esimerkiksi biiseistä : While My Guitar Gently Sweeps, Sometihing , My Sweet Lord , Here Comes the Sun + Dylanit ( ne oli silloin melko uusia kappaleita!)

Pienenä anekdoottina muistelisin , että G.Harrisonin ja E.Claptonin välillä olisi ollut juuri tuohon aikaan jotain mustasukkaisuusdraamaa vaimoihmisistä , en nyt ihan saletti ole, mutta melko jääkylmiltä herrojen välit kyllä konsertin aikana vaikuttavat.

Itse nostaisin konsertin annista parhaimpana esiin pianisti Leon Russelin osuuden.
Hän esittää kappaleet Jumpin' Jack Flash / Young Blood

Tässä linkki Russelin esitykseen :
http://www.youtube.com/watch?v=lZIi188Cakk

Tässä koko konsertin elokuvaversioon ( alussa n. 20 minuuttinen Intialaisen musiikin osuus) :
http://www.youtube.com/watch?v=pb60LBKq ... re=related


Otsikkoa vääristämällä saatiin tämäkin liitettyä samaan postaukseen :

Illan Suomiklasikko

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Berrie
Jäsen
Viestit: 1490
Liittynyt: 14.01.2003, 09:40
Pisteitä: 33

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja Berrie »

Kotimaista paukkupurkkapoppia



ja kaveriksi sveitsiläistä folkia



Melko erilaisia musiikkimakuja on kyllä YK:n käyttäjillä ja etenkin jos vertaa omaan makuun.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Henkka
Jäsen
Viestit: 11059
Liittynyt: 14.06.2003, 11:39

Tuotto: +507.09 yks.

Palautus%: 120.53%

Panosten ka: 1.46 yks.

Vetoja: 1695

Pisteitä: 3683
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Lorimer kirjoitti:Joskus kaikki vaan natsaa kun huippumuusikot kokoontuvat yhteen ja soittaminen on komeaa kautta linjan.
Aika monet konsertissa esitetyt kappaleet ovat sittemmin kokeneet jonkinlaisen inflaation eli niitä on vain yksinkertaisesti kuullut aivan liikaa vuosien varrella.
Kuitenkin erittäin hyvät esitykset konsertissa esimerkiksi biiseistä : While My Guitar Gently Sweeps, Sometihing , My Sweet Lord , Here Comes the Sun + Dylanit ( ne oli silloin melko uusia kappaleita!)
Itse nostaisin konsertin annista parhaimpana esiin pianisti Leon Russelin osuuden.
Hän esittää kappaleet Jumpin' Jack Flash / Young Blood
Kyllä pahasti kolisevat täälläkin nuo mainitsemasi.
Itselle tärkeimpiä ovat nuo Harrisonin huikealta All Things Must Pass -albumilta poimitut ja itse konsertin nimikkokappale "Bangla Desh", joka säväyttää yhä vieläkin.
Toivottavasti myös Hese bongasi nuo Dylanit...

Hyvää musiikkia ei tehdä vaan se syntyy. Joskus todellakin vaan natsaa...
Tästäkin ketjusta on toisaalta saatu huomata ettei sekään aina riitä vaan lopullisen tuomion antaa vasta kuulija oman elämänkokemuksensa pohjalta.

Jotta tämä ei menisi keskinäisen kehumisen kerhoksi niin minä en nyt voi Kake Singers'istä sanoa mitään!

Mr. Sherlock Holmes, 221B Baker Street London NW1 6XE

Tässä todella natsaa kaikki kohdalleen! Tuskin missään suurkaupunki huokaa yhtä raskaasti...

Warning for saxual content! Parental guidance suggested.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Ylikertoimen käyttäjien musiikkimaku

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Laitetaan hiljaisena päivänä vielä toinenkin herkku samalta mieheltä:

Gerry Rafferty - The Way It Always Starts

Starring: Mark Knopfler (Dire Straits)
Soundtrack start @ 0:51

http://www.youtube.com/v/186RsjGqWGw

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin