Tänään on 28.03.2024, 20:01.

Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
lammpa-1 v2.0
Jäsen
Viestit: 1746
Liittynyt: 28.09.2012, 18:03

Tuotto: -117.17 yks.

Palautus%: 96.72%

Panosten ka: 1.04 yks.

Vetoja: 3419

Pisteitä: 902
Paikkakunta: Utopia siellä jossain...
Viesti:

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 v2.0 »

S.Mäenala kirjoitti:Eräs ELO-järjestelmän perusongelmista on siirtyminen kaudesta seuraavaan:
- yksilölajeissa (shakki, tennis) suorittaja on aina sama. Pelitaso kehittyy tasaisesti asteettain ja vähän kerrallaan johonkin suuntaan. Tälläisten muutosten seuraamiseen ELO-järjestelmä voi olla erinomaisen hyväkin väline.
- joukkuelajeissa suorittaja saattaa kausien välillä kokea suuriakin muodonmuutoksia. Joku Tappara tarpoo yhdellä kaudella putoajakandidaattien joukossa, mutta lukeutuu heti seuraavan kauden alussa mestarisuosikkeihin. Tällöin edelliseltä kaudelta periytyvä ELO-luku soveltuu hyvin huonosti kuvaamaan joukkueen nykyistä statusta.
Myös nousijoiden ja putoajien rankkaaminen aiheuttaa ELO-järjestelmässä suuria vaikeuksia.

Valitettavasti tämä huomautus ei ole ainoa ELO:n ongelma.
Minulla on se käsitys että melko harva joukkuelajien arvioija käyttää ELO-järjestelmää.
Näin on. Maajoukkueilla homman saa varmaankin vielä toimimaan, koska joukkue muuttuu useimmiten pikkuhiljaa ja jos joku huippupelaaja sattuu olemaan poissa, niin varsinkin suuremmilla mailla korvaaja ei ole ainakaan paljon heikompi. Sitten on tietysti asia erikseen, jos kyseessä on joku ihan höntsä-ystävyysottelu "Antarktiksella".

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

lammpa-1 lyö oikeasti vetoa ja lammpa-1 v2.0 vain testailee, älä peesaa kakkoseen ;) paitsi formulaa...

Minikommentit


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja credit »

S.Mäenala kirjoitti:
credit kirjoitti:David Villellä on menossa niin vakava ELO-lukujen väärinsovellus, että ihan pahaa tekee.
Kun David Ville noin vakavasti omaa systeemiänsä kehittää, hän olisi ehkä ansainnut vähän informatiivisemman vastauksen.
Varmasti. En vain lauantai-iltana jaksanut alkaa kirjoitella samoista asioista, joita olen käsitellyt jo aiemminkin.

Oma suositukseni David Villelle ja kaikille ELO-lukuja soveltaville on se, että kannattaa ihan oikeasti pohtia, miksi joukkueita pitäisi palkita "tarpeettoman" suurinumeroisista voitoista, jos lopullinen tavoite on kuitenkin saada mahdollisimman hyvät tn-arviot 1x2- ja AH-vedonlyöntiin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


David Ville
Jäsen
Viestit: 152
Liittynyt: 23.08.2012, 21:36

Tuotto: +55.63 yks.

Palautus%: 104.54%

Panosten ka: 4.03 yks.

Vetoja: 304

Pisteitä: 55

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja David Ville »

S.Mäenala kirjoitti:Kun David Ville noin vakavasti omaa systeemiänsä kehittää, hän olisi ehkä ansainnut vähän informatiivisemman vastauksen. creditiltä sitä tietoa ja kokemusta ELO-järjestelmästä kuitenkin löytyy hyvin runsaasti. Tuosta fyysisten oireiden kuvauksesta tuskin paljon kostuu.

Eräs ELO-järjestelmän perusongelmista on siirtyminen kaudesta seuraavaan:
- yksilölajeissa (shakki, tennis) suorittaja on aina sama. Pelitaso kehittyy tasaisesti asteettain ja vähän kerrallaan johonkin suuntaan. Tälläisten muutosten seuraamiseen ELO-järjestelmä voi olla erinomaisen hyväkin väline.
- joukkuelajeissa suorittaja saattaa kausien välillä kokea suuriakin muodonmuutoksia. Joku Tappara tarpoo yhdellä kaudella putoajakandidaattien joukossa, mutta lukeutuu heti seuraavan kauden alussa mestarisuosikkeihin. Tällöin edelliseltä kaudelta periytyvä ELO-luku soveltuu hyvin huonosti kuvaamaan joukkueen nykyistä statusta.
Myös nousijoiden ja putoajien rankkaaminen aiheuttaa ELO-järjestelmässä suuria vaikeuksia.

Valitettavasti tämä huomautus ei ole ainoa ELO:n ongelma.
Minulla on se käsitys että melko harva joukkuelajien arvioija käyttää ELO-järjestelmää.
Myönnetään, että ei tullut aivan täysin ymmärrettyä koko systeemiä, ennen kuin aloin jo pyörittelemään sitä. Se todellakin oli mielessä, että edelliskauden päättyessä saavutettu Elo ei välttämättä millään tavalla vastaa joukkueen voimaa uuden kauden alussa kokoonpanomuutosten vuoksi. Samoiten kesken kauden sattuneet pitkät loukkaantumiset avain- ja runkopelaajille, valmentajanvaihdokset, pelaajasiirrot yms. hankaloittavat Elon paikkaansa pitävyyttä.

Noh, ei muuta kuin kohti uusia lähestymistapoja. Opinpahan sentäin taas jotain uutta ja Excelin pyöritystä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

"I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies" – Thomas Jefferson

Minikommentit

30.09.2012 17:00 <S.Mäenala> Olet oikealla tiellä David Ville. Tämä on jokaiselle hyvälle

30.09.2012 17:00 <S.Mäenala> laskijalle ikuinen kehitysprojekti!


KilgoreTrout
Jäsen
Viestit: 2066
Liittynyt: 27.10.2006, 20:29

Tuotto: -13.75 yks.

Palautus%: 98.34%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 280

Pisteitä: 532
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja KilgoreTrout »

David Ville kirjoitti:
S.Mäenala kirjoitti:Kun David Ville noin vakavasti omaa systeemiänsä kehittää, hän olisi ehkä ansainnut vähän informatiivisemman vastauksen. creditiltä sitä tietoa ja kokemusta ELO-järjestelmästä kuitenkin löytyy hyvin runsaasti. Tuosta fyysisten oireiden kuvauksesta tuskin paljon kostuu.

Eräs ELO-järjestelmän perusongelmista on siirtyminen kaudesta seuraavaan:
- yksilölajeissa (shakki, tennis) suorittaja on aina sama. Pelitaso kehittyy tasaisesti asteettain ja vähän kerrallaan johonkin suuntaan. Tälläisten muutosten seuraamiseen ELO-järjestelmä voi olla erinomaisen hyväkin väline.
- joukkuelajeissa suorittaja saattaa kausien välillä kokea suuriakin muodonmuutoksia. Joku Tappara tarpoo yhdellä kaudella putoajakandidaattien joukossa, mutta lukeutuu heti seuraavan kauden alussa mestarisuosikkeihin. Tällöin edelliseltä kaudelta periytyvä ELO-luku soveltuu hyvin huonosti kuvaamaan joukkueen nykyistä statusta.
Myös nousijoiden ja putoajien rankkaaminen aiheuttaa ELO-järjestelmässä suuria vaikeuksia.

Valitettavasti tämä huomautus ei ole ainoa ELO:n ongelma.
Minulla on se käsitys että melko harva joukkuelajien arvioija käyttää ELO-järjestelmää.
Myönnetään, että ei tullut aivan täysin ymmärrettyä koko systeemiä, ennen kuin aloin jo pyörittelemään sitä. Se todellakin oli mielessä, että edelliskauden päättyessä saavutettu Elo ei välttämättä millään tavalla vastaa joukkueen voimaa uuden kauden alussa kokoonpanomuutosten vuoksi. Samoiten kesken kauden sattuneet pitkät loukkaantumiset avain- ja runkopelaajille, valmentajanvaihdokset, pelaajasiirrot yms. hankaloittavat Elon paikkaansa pitävyyttä.

Noh, ei muuta kuin kohti uusia lähestymistapoja. Opinpahan sentäin taas jotain uutta ja Excelin pyöritystä.
Tutustu jengeihin ja/tai tilastoihin ja jätä tää paska jos haluat voittaa. Tosin tämä on vain minun mielipiteeni. Sitten kun on joku tatsi, niin ELO-luvut tai rankit antaa lisäarvoa

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 5. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

01.10.2012 09:17 <KilgoreTrout> Huonosti muotoiltu, mutta älä pelaa excelillä..

01.10.2012 09:18 <KilgoreTrout> Tsemppiä kuitenkin..

01.10.2012 09:20 <KilgoreTrout> En väitä että olen oikeassa, mielipiteeni vain


David Ville
Jäsen
Viestit: 152
Liittynyt: 23.08.2012, 21:36

Tuotto: +55.63 yks.

Palautus%: 104.54%

Panosten ka: 4.03 yks.

Vetoja: 304

Pisteitä: 55

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja David Ville »

KilgoreTrout kirjoitti: Tutustu jengeihin ja/tai tilastoihin ja jätä tää paska jos haluat voittaa. Tosin tämä on vain minun mielipiteeni. Sitten kun on joku tatsi, niin ELO-luvut tai rankit antaa lisäarvoa
Jep, en tietenkään halua ryhtyä pelaamaan vain siten, että aamulla katson Excelistä rajakertoimet ja pelaan sitten sen 10-15 peliä. Halusinkin jollain tavalla mallintaa historiasta, eli juurikin näistä tilastoista, että miten eri luokan joukkueet ovat pelanneet eri tasoisia vastustajia vastaan. Olen nyt aika simppelin tilastoista revityn systeemin laatinut yritys ja epäonnistuminen tyylillä ja syöttänyt sinne muutaman tuhat peliä ja alkaa näyttää siltä, että luokkaerot alkavat tulla sieltä esille. Olen vain pitkään ollut peluri, kuka on vain intuitiollaan heitellyt vähän rahaa sinne ja tänne sen enempää ymmärtämättä, että onko kerroin pelaamisen arvoinen. Tätä juurikin haen nyt takaa, että saisin ns. tatsin siihen, että missä on arvoa ja miten paljon/vähän.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

"I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies" – Thomas Jefferson

Minikommentit


Betsaari
Jäsen
Viestit: 2303
Liittynyt: 19.11.2009, 10:45

Tuotto: +76.24 yks.

Palautus%: 111.02%

Panosten ka: 2.58 yks.

Vetoja: 268

Pisteitä: 1112
Paikkakunta: Kupittaa, Tku

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja Betsaari »

David Ville kirjoitti:Olen vain pitkään ollut peluri, kuka on vain intuitiollaan heitellyt vähän rahaa sinne ja tänne sen enempää ymmärtämättä, että onko kerroin pelaamisen arvoinen.
Kyllä minunkin mielestäni voitollisella vedonlyönnillä elääkseen on tehtävä tuntikaupalla työtä ja siihen tarvitaan lisäksi toki hyvät työvälineet. Excel yksi parhaimmista, mutta jotkut käyttävät muitakin apuohjelmia ja jokainen löytää varmasti itselleen sopivat työkalut, kunhan niitä jaksaa vain testailla. Enkä tarkoita todellakaan sitä, että pelkällä helmitauluosaamisella voittaisi, mutta kyllä matematiikan tunteminen on yksi perusominaisuuksia joka täytyy hallita. Sen päälle sitten pelin- ja joukkueiden tuntemuksella on äärimmäisen iso osa tässä kentässä. Pelien katseleminenkin on plussaa, jos sitä aikaa vaan rittää muilta toimilta. Informaatiotulvakin on äärettömän suuri, kun työnkuvaan kuuluu kahlata läpi kaikki ennakot, raportit, paikallisaviisit, foorumit jne. Täytyy osata löytää olennainen ja jättää pois turhien julkaisuiden lukeminen, koska niistä saattaa jopa olla omille ajatuksille ainoastaan hallaa. Esimerkiksi yksi hyvä kysymys on sellainen, että kuinka paljon sinuun vaikuttaa muiden vihjeet ja näkemykset? Ne saattaa pahimmassa tapauksessa sekoittaa jopa omat keitokset. Olisiko parasta olla sitten lukematta ennen otteluita muiden vihjeitä vai ei, niin se olkoon jokaisen oma päätöksensä luonnollisesti. Henkilökähtaisesti voi tähän todeta, että joskus olen mennyt väärään suuntaan ja joskus oikeaan muiden näkemysten kautta. En tiedä onko ollut enemmän haittaa kuin hyötyä, kun niistä en ole seurantaa tehnyt.

Sitten vielä se olennaisin seikka koko jupakassa, eli moniko oikeasti elää pelkällä vedonlyönnillä? Tämä tarkoittaa siis sitä, että ei saa muita tukia ja maksaa vielä voitoistaan verotkin. Luulen, että tältäkään foorumilta ei taida löytyä niitä montakaan. Tai löytyy varmaan nimiä käyttäjälistoilta, mutta se taitaa mennä vähän niin kuin silleen, että siinä vaiheessa kirjoitteleminen ja vihjaaminen jää, kun harrastuksesta tuleekin työ. Kuka sitä nyt pitkien työpäivien tuloksia viitsii netissä julkaista jne. En tiedä onko tuo kovinkaan hyvin ilmaistu, mutta kait se jokseenkin noin menee. Eli jo teet arviolta 12h työpäiviä 7 päivää viikossa, niin mikä on motivaatiosi jakaa tietojasi netissä tuon kaiken lisäksi?

Itse pidän tätä foorumia erittäin hyvänä kasvualustana. Täältä löytyy tietoa ja taitoa yllin kyllin imettäväksi. Itsekin täältä löysin aikoinaan hakemani ja sille tiellä olen pysyvästi jäämässä. Minulla on se hyvä puoli, että olen korkeasti koulutettu, joten matematiikkapuoli on hyvässä kunnossa ja olen lisäksi helvetin innokas penkomaan ja ottamaan asioista selvää. Itse näen kykeväni ja tiedänkin pystyväni voittavaan vedonlyöntiin pitkässä juoksussa, mutta se ei todellakaan tule ilmaiseksi. Ihmetten niitä, jotka kertovat makoilevansa sohvillaan ja ryypiskelemällä siinä sivussa kun heittelevät betsiä sisään. Toki jos tuollaisella tyylillä voittaa sen 20€k vuodessa nettona, niin hattua kyllä nostan. Niin minusta tuo 20k€ on jo kyllä aika minimi mikä tulee voittaa vuoden aikana, että tätä touhua jaksaa tehdä. Ja kyllähän se eläminenkin maksaa.

Sitten vielä siihen, kun osa on huudellut, että miksi en vihjaile aktiivisemmin. Se johtuu nyt lähinnä siitä, että minulle on tästä harrastuksesta tulossa (tullut) leipätyö. Aikaa menee jo liian paljon pelien analysoimiseen ja kerroinmuutosten kyttäämisen. Se taitaa olla sitä moderaattorinkin mainitsemaa "luonnollista poistumaa". Sitten vielä oma persoonallisuuteni tulee vastaan vihjaamisjutussa. Herkkähipiäisenä kun stressaan niistä liikaa, joten ne ovat sitten negatiivisesti vaikuttamassa muuhun tekemiseen. Saatan jopa vielä aamulla herätessä harmistella edellisen illan väärin mennyttä vihjettä. Onneksi uusia käyttäjiä on tullut tilalle ilahduttava määrä ja sangen oivaa porukkaakin vielä. Löytyy useaan eri lajiin mestarismiehiä, kuten esimerkiksi formuloihin maakkeeta, pesikseen thr:ää ja piitä, lätkään kepankia, eleveniä ja vanhoja staroja (maig, JussiQ, darren, henkkaa, ron jne) unohtamatta. Vain pienen osan toki mainitakseni. Lajien kirjokin on sivuistoilla hatun noston arvoinen juttu.

Tässäpä tätä pientä jorinaa, kun jäi vähän luppoaikaa SM-liigan kokoonpanoja odotellessa. Tuskin mitään kummoista luettavaa, mutta jotain mielen päällä ollutta tuli nyt kuitenkin kertoiltua :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 19. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

02.10.2012 10:33 <skasi> +1, kiva lukea tällasiakin tarinoita.

02.10.2012 23:45 <JussiQ> Betsaarin arviot kyllä kiinnostaisi, jos stressat vihjeistä

02.10.2012 23:46 <JussiQ> niin pistä vaan prosentit (SM-liiga nyt lähinnä).


Hese
Avatar
Jäsen
Viestit: 4768
Liittynyt: 16.03.2004, 18:33
Pisteitä: 2437

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja Hese »

Eli jo teet arviolta 12h työpäiviä 7 päivää viikossa, niin mikä on motivaatiosi jakaa tietojasi netissä tuon kaiken lisäksi?
Ehkä se, että kun pitkän pohdinnan jälkeen uskot omaan arviooosi, lyöt vedon ja uskot olevasi oikeassa, se ei enää haittaa omaa toimeentuloasi. Ja saat täältä myös hyviä arvioita lajeihin, joihin et itse pysty/osaa laskea arvioita, kuten esim. minulla tennis, jossa olen tehnyt hyvää tulosta lähes täysin beesaamalla.

Hetki, kun annat oman arviosi, kertoo ammattitaidostasi. Jos olet oikeassa, it kicks ass. Ja jokainen varmaan haluaa olla hyvä. Jos et usko itse pelaamaasi vetoon, turha kirjoittaa. On selvää, ketkä "heittelevät" vetovinkkejä, ketkä laskevat ja pohtivat.

Minulla oli nyt viikonloppuna isot juhlat, eikä tullut mieleenkään heittää vetoja sisään, saati vihjata. Kuten sanoit, se on 12/7. Kyllä mun mielestä foorumilta saa rahanarvoista tietoa, kun suodatin on päällä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 5. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Betsaari
Jäsen
Viestit: 2303
Liittynyt: 19.11.2009, 10:45

Tuotto: +76.24 yks.

Palautus%: 111.02%

Panosten ka: 2.58 yks.

Vetoja: 268

Pisteitä: 1112
Paikkakunta: Kupittaa, Tku

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja Betsaari »

Hese kirjoitti:Kuten sanoit, se on 12/7. Kyllä mun mielestä foorumilta saa rahanarvoista tietoa, kun suodatin on päällä.
Heseä arvostanut aina :wink:

Löytyy paljon arvokasta tietoa ja paljon hyviä vihjaajiakin on joukossa. Ja uusia on kasvamassa lisää vanhojen tilalle, very good. Ja vielä, kun saataisiin vanhatkin pysymään edes taustalle, niin se olisi hyvä kaikkien kannalta. Vaikka ei vihjaisikaan varsinaisesti, mutta olisivat opastamassa muita ja jakamassa tärkeää tietoa kohteista. Tämän taulunhan pääasiallinen tarkoitus on olla itse asiassa infoafa foorumi, eikä niinkään pelkästään vihjepalsta. Tosin pelkkien vihjeiden määrä taitaa olla tälläkin hetkellä suurempi kuin itse pelejä ennakoiva muu tietomäärä.

Itse olenkin palaillut suuremmella kellyn jakajalla muiden vihjeitä. En peesee surutta kaikkia, mutta sieltä täältä hyvien arvioiden ja kommenttien kautta niitäkin päätyy toki seurantaani. Pitää olla aika hyvä luotto, jotta uskaltaa samalla volyymilla painaa muiden vihjeitä, kuin omia arvioita. Kyllä sitä moneen kertaan miettii, että uskaltaisinkohan nyt tuohon premierien kohteen O2,25:een iskeä tuon kellyn10:n osoittaman 280€ vai ei jne. Itsekin aikoinaan silloin kun oli niin sanotusti harrastelijan pelikassa, niin löyhemmin niitä kympin ja kahden sijoituksia teki vaikka mihin kohteeseen ja vihjeeseen. Ja mulla ainakin toimii nuo pikkubuukerit niin sanottuna kahvirahastona ja niillä noita muitten "vanhan liiton" vihjeitä sitten pelailenkin. Ja ne eivät päädy edes seurantaani vaan sinne menee kaikki ne kohteet ainoastaan jotka on tarkoin laskemalla pelattuja.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


maig
Avatar
Jäsen
Viestit: 2456
Liittynyt: 30.01.2005, 17:27

Tuotto: -206.24 yks.

Palautus%: 98.03%

Panosten ka: 4.33 yks.

Vetoja: 2424

Pisteitä: 1369

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja maig »

Kyllä mä nyt ihmettelen näitä kirjoituksia. "Kaiken" tietonsa foorumilta ahmineet kaverit jäävät "taka-alalle" ja heittelevät random vihjeitä silloin tällöin ja heidän osallistumisensa jää lähinnä "no bet"-kommentteihin ja sitten "suretin pois puoliajalla". Näistä ei kyllä kenellekään mitään lisäarvoa ole.

Tuolla ajalla, minkä tuonkin sepustamiseen kului olisit helposti pastennut tänne excelistä vaikka koko viikon vihjeet. Ymmärrän kyllä, että jos kokee tulleensa niin hyväksi, että arvioiden jakaminen kuin helmiä sioille ärsyttää. Mun motivaatiotani ainaki syö se, että kun on vaikeaa ja tarvitsisi juurikin vähän vertailuarvioita nimenomaan kokeneemmilta laskijoilta niin ne kyllä loistavat poissaolollaan. Foorumille on tullut kyllä monia aktiivisia ja lupaavia nimimerkkejä, mutta kaikki vanhat parrat ovat pääsääntöisesti aika turpa kiinni, mutta matsiketjujen refreshit kyllä käy sieltäkin suunnasta kuumana niiltä kavereilta, jotka eivät vielä ole presenssiään piilottaneet.

Kyllä voitaisiin vähän miettiä kuinka itsekästä toimintaa tälläinen on ja maksetaanko näin oppeja takaisin alustalle. Clubiakin voi käyttää jos alkaa ahdistamaan. Paskat niistä vinkeistä, onko kerroin laskenut tai jotain muuta. Ei kiinnosta. Mä haluan nähdä vain miten arviot stemmaa niiden kanssa, jotka ovat itseään jo kerenneet todistaa. Vanhoista aktiiveista on tullut osaltaan vapaamatkustajia.

Peesaatte näköjään täältäkin suht paljon. Onko se oikein, että teitä ei voi peesata?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 15. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

02.10.2012 14:02 <maig> Päivän Championship-vihjeiden ja % postaamiseen tänne kului

02.10.2012 14:02 <maig> täsmälleen 1min 6sek mitattuna. Jotkut ei kerkeä.


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Tympäisee!
Lukea tätä itsensä jollakin tavoin tärkeiksi kokevien 'lubilaisten' iänikuista kinaamista.
Viikko kaksi voi olla vähän rauhallisempaa ja sitten se taas ryöpsähtää jossakin päin foorumia.
Ja pinnat menee sunkaverit munkaverit -periaatteella.
Eikö tätä ainaista kähinää saa millään pysymään siellä ompeluseuran puolella?

Tämänkin osion otsikko on
Vedonlyöntikeskustelu
- Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit

Itseään kehittävät vedonlyöjät etsivät täältä vastauksia kysymyksiinsä. Kuitenkin tämäkin ketju suorastaan pursuilee epäasiallisuuksia, toistensa fleimaamista ja tätä loputonta köydenvetoa.

Modetkin voisivat välillä hoitaa hommiaan, vaihteeksi. Selkeä linjannosto olisi foorumilla taas tarpeen.

Minusta olisi ihan vakavasti harkittava olisiko klubiporukan pääsy tänne julkiselle puolelle tehtävä luvanvaraiseksi...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 10. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

02.10.2012 17:59 <pka> Puhut klubiporukasta kuin jostain ulkopuolisista.

02.10.2012 17:59 <pka> Ootko ehkä huomannut kuuluvasi itsekin tuohon joukkoon?

02.10.2012 18:32 <TuplaJallu> Mutta miksi esim pka on siellä? Ainakaan yli vuoteen (en

02.10.2012 18:32 <TuplaJallu> jaksanut enempää) minkäänlaista kontribuutiota.........

02.10.2012 18:40 <TuplaJallu> Selasin viestit läpi. Eli siis aktiivisuudeksi riittää ihan

02.10.2012 18:40 <TuplaJallu> mikä vain viestittely ja sillä tulee elinikäiset tunnarit.

02.10.2012 18:41 <TuplaJallu> Vittu, saisko jotain selitystä?

02.10.2012 18:42 <TuplaJallu> Sori Sepi. ;)

02.10.2012 18:54 <pka> Voi tosiaan olla, ettei mun klubipaikka ole kovin ansaittu.

02.10.2012 18:55 <pka> Ei noita siellä roikkujia ehkä kovin aktiivisesti syynätä.

02.10.2012 18:55 <pka> En nyt silti oo ajatellut vaatia itseni irtisanomistanikaan.

02.10.2012 20:01 <S.Mäenala> <pka> mä en ole clubin jäsen

02.10.2012 20:11 <pka> Kyllä näyttäisi, ett sut on sinne lisätty, ja varmasti

02.10.2012 20:12 <pka> paikkasi on ihan ansaittukin (toisin kuin ehkä omani).

02.10.2012 20:12 <pka> Kokeilepa valita ylhäältä "Board index" ja sitten club-osio.

02.10.2012 20:18 <JussiQ> pka:sta mulle jäänyt asiallinen kuva. vastailee aloittelijoi

02.10.2012 20:18 <JussiQ> lle ym. ym. ja vääntää kaavoja. Mun mielestä voi olla ihan

02.10.2012 20:19 <JussiQ> ok clubissa vaikka ei tipsaa säännöllisesti.

02.10.2012 20:21 <JussiQ> ja TuplaJallu. tuolla palaute-osiossa on clubi-ketju.

02.10.2012 20:21 <JussiQ> Kannattaa varmaan sinne kysellä eikä täällä kommenteissa...

02.10.2012 20:35 <S.Mäenala> Mitä him****tia! Ei kai mun nimeä sinne voi ilman omaa

02.10.2012 20:35 <S.Mäenala> suostumusta lätkäistä! Modet: mun oikeudet on poistettava

02.10.2012 20:35 <S.Mäenala> välittömästi!

02.10.2012 20:38 <S.Mäenala> Mulla ei ole mitään ansioitakaan,en ole vihjannut kertaakaan

02.10.2012 21:28 <JussiQ> Kyllähän sullekin clubipaikka kuuluu. Hyviä postauksia

02.10.2012 21:28 <JussiQ> vedonlyönnin teorioista.


moderator
Avatar
Moderaattori
Viestit: 1762
Liittynyt: 19.02.2004, 11:15
Pisteitä: 1024
Paikkakunta: homeless
Viesti:

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja moderator »

S.Mäenala kirjoitti:Modetkin voisivat välillä hoitaa hommiaan, vaihteeksi. Selkeä linjannosto olisi foorumilla taas tarpeen.
Se on luonnollista, että välillä ketjut lähtevät rönsyilemään hieman aiheen ulkopuolelle. Siirrämme tarpeen mukaan OT-viestejä omiksi ketjuiksi. Ulkopuolelle saattaa näyttää, että mitään ei tehdä, mutta kyllä täällä keskusteluja seurataan ja reagoidaan tarpeen vaatiessa.

Tässä onkin hyvä paikka muistuttaa kirjoittajia, että esim. erilaiset tiedustelut ja kyselyt foorumin ominaisuuksista on hyvä laittaa niille kuuluviin ketjuihin.

Esim. ihmettelyt clubi-käytännöistä tänne: viewtopic.php?f=7&t=16261&p=248359#p248359
Vastaavasti jos jonkun käyttäjän seuranta herättää ihmetystä tai muuta vastaavaa, niin "palstapoliisin" raportit mieluusti seuranta-ketjuihin joko tänne: viewtopic.php?f=7&t=36228&p=242701#p242701 tai tänne: viewtopic.php?f=7&t=35759&p=248683#p248683 eikä vihjeketjuihin ja niiden kommentti-laatikoihin.

Kaikista asioista voi laittaa myös yksityisviestiä Moderaattorille.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 3. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


skasi
Jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 28.11.2011, 12:01

Tuotto: +57.05 yks.

Palautus%: 110.73%

Panosten ka: 3.47 yks.

Vetoja: 153

Pisteitä: 1509

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja skasi »

Mitä käy mun vedoille matsiin kubot vs. levine kun peli näyttäs olevan peruttu? ootellaanko että sopii uuden ajankohdan vai palautetaanko rahat? En oikein ole perillä näistä tennisvetojen hienouksista.

E: No problemos, peli käynnissä jo.. :mrgreen:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Thunderpick
Jäsen
Viestit: 431
Liittynyt: 16.07.2003, 09:39

Tuotto: +91.59 yks.

Palautus%: 131.80%

Panosten ka: 4.72 yks.

Vetoja: 61

Pisteitä: 59

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja Thunderpick »

Näin lomaviikolla on tullut opettelumielessä betsailtua tennistä, suppeahkon parinkymmenen matsin liveseurannan perusteella tuntuisi että yllättävän useassa matsissa sattuu ja tapahtuu niin että jossain vaiheessa molempien pelaajien kerroin luiskahtaa yli 4:n, joskus useamman kerran puolin ja toisin. Onko tällaisesta tutkimustietoa, minkälaisella todennäköisyydellä kertoimet heittelevät noin?

Toinen pikainen simppeli ahaa-elämys oli että kun sinulla on 1.50 -kertoiminen suosikki niin voi olla hyvä idea johdonmukaisesti odottaa josko vastustaja tekee syötönmurron ja ottaa sitten kerroin 2.00, ideana se että suosikki menee usein voittoon vaikeamman kautta ja kannattaa odottaa korkeampaa kerrointa kuin mitä on tarjolla ennen matsia.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


David Ville
Jäsen
Viestit: 152
Liittynyt: 23.08.2012, 21:36

Tuotto: +55.63 yks.

Palautus%: 104.54%

Panosten ka: 4.03 yks.

Vetoja: 304

Pisteitä: 55

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja David Ville »

Kysymys lätkäpelureille. Olen tässä nyt siis jo jonkin aikaa tehnyt lätkäarvioita ja betsaillut käyttäen apunani täältä löytyvää panoslaskinta. Laskeeko muut erikseen arviot 2-way markkinoille? Olen tässä välillä ottanyt myös 2-way vetoja katsoen rajat +0.0 laatikosta, vaikka laskenkin arvioita 3-way markkinoille, mutta jos pelissä nyt sattuu käymään niin, että peli menee jatkoajalle ja siitä vielä rankkareille, niin silloin pelistä tulee enemmän 50/50, varsinkin sitten kun päästään rankkareille asti. Toisaalta toiset joukkueet ovat parempia jatkoajalla 4 vs 4 pelissä kuin 5 vs 5 ja toisilta joukkueelta löytyy hyviä rankkarispesialisteja joko kenttäpelaajista tai maalinsuusta. Taisin jo osittain vastata omaan kysymykseeni, mutta mielelläni kuulisin, että miten muut pelaajat nämä asiat näkevät ja minkälaisia eri asioita ottavat huomioon 2-way vedoissa verrattuna 3-way vetoihin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

"I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies" – Thomas Jefferson

Minikommentit


kovaleka
Jäsen
Viestit: 1098
Liittynyt: 07.09.2003, 19:12

Tuotto: +216.43 yks.

Palautus%: 115.50%

Panosten ka: 6.50 yks.

Vetoja: 215

Pisteitä: 167
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja kovaleka »

Itse aikalailla mutulla lasken nämä. Otetaan esimerkiksi ottelu jossa 60min arvio on 55-20-25. ml 60min olisi siis 68,8-31,2. Mutta jos peli menee loppuun asti 65min + rl, niin arvio kotivoitolle lienee jossain 65-68 välimaastossa. Joukkueet joilla on hyviä rankkarinampujia saattavat saada prosentin tai pari plussaa. Lisäksi tässä kotisuosikki yleensä myös voittaa jatkoajalla hieman todennäköisemmin, joten tuskin jatkoaika mikään 50-50 lähtokohtaisesti on. Itse olen tyytynyt näissä mutuilemaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

18.10.2012 22:44 <David Ville> yökämmi, tarkoitus oli viitata rankkareihin 50/50 peliksi :)


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

kovaleka kirjoitti:Itse aikalailla mutulla lasken nämä. Otetaan esimerkiksi ottelu jossa 60min arvio on 55-20-25. ml 60min olisi siis 68,8-31,2. Mutta jos peli menee loppuun asti 65min + rl, niin arvio kotivoitolle lienee jossain 65-68 välimaastossa. Joukkueet joilla on hyviä rankkarinampujia saattavat saada prosentin tai pari plussaa. Lisäksi tässä kotisuosikki yleensä myös voittaa jatkoajalla hieman todennäköisemmin, joten tuskin jatkoaika mikään 50-50 lähtokohtaisesti on. Itse olen tyytynyt näissä mutuilemaan.
Jos sitten jätetään mutuilut ja ryhdytään laskemaan, saadaan suunnilleen seuraavaa:

Oletukset:
- Jatkoaika maaliton tn. 59%
- Voittolyöntikilpailun tn. 50% - 50%

=> kotivoiton tn. = 0.41 x 68.75 + 0.59 x 50 = 57.7 %

Laskussa käytetty jatkoajan maalittomuus-% on tärkeimpien eurooppalaisten liigojen ja NHL:n keskiarvo kolmelta edelliskaudelta lisättynä tämän kauden luvuilla.
Tässä vahvasti altavastaajana oleva vierailija luonnollisesti rankkariratkaisuun pyrkien pelaa jatkoajan hyvin passiivisesti, joten ilman maalia jäämisen todennäköisyys saattaa olla keskiarvolukujakin suurempi.

Edit:
Jos kovaleka tarkoitit tuolla 65 - 68 haarukalla kokonaisarviota kotivoitolle ilman tuota ennakkoehtoa, saadaan noilla ylläolevilla oletuksilla kotivoitolle 66.5 %. Ilmeisesti tarkoitit juuri tätä...?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 5. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

18.10.2012 13:10 <kovaleka> juu, juuri sitä tässä tarkoitettiin.


Darren
Jäsen
Viestit: 3425
Liittynyt: 26.04.2004, 10:43

Tuotto: +18.41 yks.

Palautus%: 103.31%

Panosten ka: 0.26 yks.

Vetoja: 2117

Pisteitä: 1787

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja Darren »

S.Mäenala kirjoitti:
kovaleka kirjoitti:Itse aikalailla mutulla lasken nämä. Otetaan esimerkiksi ottelu jossa 60min arvio on 55-20-25. ml 60min olisi siis 68,8-31,2. Mutta jos peli menee loppuun asti 65min + rl, niin arvio kotivoitolle lienee jossain 65-68 välimaastossa. Joukkueet joilla on hyviä rankkarinampujia saattavat saada prosentin tai pari plussaa. Lisäksi tässä kotisuosikki yleensä myös voittaa jatkoajalla hieman todennäköisemmin, joten tuskin jatkoaika mikään 50-50 lähtokohtaisesti on. Itse olen tyytynyt näissä mutuilemaan.
Jos sitten jätetään mutuilut ja ryhdytään laskemaan, saadaan suunnilleen seuraavaa:

Oletukset:
- Jatkoaika maaliton tn. 59%
- Voittolyöntikilpailun tn. 50% - 50%

=> kotivoiton tn. = 0.41 x 68.75 + 0.59 x 50 = 57.7 %

Laskussa käytetty jatkoajan maalittomuus-% on tärkeimpien eurooppalaisten liigojen ja NHL:n keskiarvo kolmelta edelliskaudelta lisättynä tämän kauden luvuilla.
Tässä vahvasti altavastaajana oleva vierailija luonnollisesti rankkariratkaisuun pyrkien pelaa jatkoajan hyvin passiivisesti, joten ilman maalia jäämisen todennäköisyys saattaa olla keskiarvolukujakin suurempi.
Niin tossa siis todennäköisyys laskettuna jatkoille. Koko pelin todennäköisyyteen nuo 20 paunaa mukaan tasurista eli 0,577x20+55=66,54%

Todellisuudessa tuo ml ja+rl ei ole ihan verrattavissa pk (ml60min) -vetoon. Jatkoajalla pelataan se maks 5min, jolloin sattuman osuus suurenee vrt koko peliin -> ennakkosuosikin todennäköisyys hieman laskee. Toki aina nuo on arvioitava erikseen, mutta näin lähtökohtaisesti kuitenkin. Toki yllättävän suurella prosentilla ainakin änärissä tuo "parempi" joukkue tuon jatkoajallakin vie, ehkäpä altavastaajat tyytyväisiä pisteeseen tai vastaavaa monesti. No anyway aika hyvin jäljillä jo ollaan. :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


David Ville
Jäsen
Viestit: 152
Liittynyt: 23.08.2012, 21:36

Tuotto: +55.63 yks.

Palautus%: 104.54%

Panosten ka: 4.03 yks.

Vetoja: 304

Pisteitä: 55

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja David Ville »

Kiitokset vastauksista :peukku:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

"I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies" – Thomas Jefferson

Minikommentit


Gubbe
Jäsen
Viestit: 1494
Liittynyt: 14.04.2012, 23:14
Pisteitä: 668

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja Gubbe »

Mikä on seuraavista paras tapa arvioida maaliodotusarvoa yksittäisessä ottelussa ? Ja mikä tapa olisi vielä parempi ?

Esimerkkinä huominen QPR - Everton Valioliigassa.


1) Katsotaan joukkueiden tekemiä ja päästämiä maaleja esim. 30 viime ottelusta. QPR:llä ne ovat 1-2,2 eli 3,2 maalia per
ottelu ja Evertonilla luvut ovat 1,8 - 1 eli 2,8 maalia per ottelu. Joten lasketaan lukujen keskiarvo (3,2+2,8)/2=3 eli kolme
maalia olisi odotusarvo huomenna !

2) käytetään hyväksi edellisiä lukuja mutta huomioidaan vain kotijoukkueen tekemät maalit eli sen hyökkäysteho ja vain vierasjoukkueen päästämät maalit eli sen puolustuskyky . Tulos on 1+1 eli kaksi maaliako onkin huominen odotusarvo ?

3) lopuksi unohdetaan maalitilastot ja tutkitaan markkinoiden arviota huomisesta ottelusta. Over2,5 on tällä hetkellä 50,4%
ja under2,5 on 49,6 % joten tasan ovat puntit ja maaliodotusarvo onkin siis 2,5 .

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja credit »

Gubbe kirjoitti:Mikä on seuraavista paras tapa arvioida maaliodotusarvoa yksittäisessä ottelussa ?.
Paras tapa saada vastaus tällaiseen kysymykseen on tutkia asia itse. Englannin sarjojen tulos- ja kerroindataa on netissä tarjolla useammassakin paikassa. Ja kun näkee vähän vaivaa ja laittaa Excelin raksuttamaan, niin saa asiasta kirkkaamman käsityksen kuin ikinä voi saada kysymällä asiaa muilta.
Gubbe kirjoitti: 3) lopuksi unohdetaan maalitilastot ja tutkitaan markkinoiden arviota huomisesta ottelusta. Over2,5 on tällä hetkellä 50,4%
ja under2,5 on 49,6 % joten tasan ovat puntit ja maaliodotusarvo onkin siis 2,5 .
Teet tämän vaihtoehdon kohdalla aika suuren virheoletuksen. Et voi mitenkään laskea yhden totals-rajan perusteella ottelun maaliodotusarvoa, koska maaliodotusarvo on kytköksissä tn-jakauman muotoon, eikä sitä saa selville (ei ainakaan tarkkaan) katsomalla, millä todennäköisyydellä markkinat arvioivat ottelussa tulevan yli/alle 2,5 maalia.

Esimerkki: Ottelussa A tulee 50 prosentin tn:llä 2 maalia ja 50 prosentin tn:llä 5 maalia, joten sen maaliodotusarvo on 0,50 *2 + 0,50 * 5 = 3,5. Ottelussa B tulee 50 prosentin tn:llä 0 maalia ja 50 prosentin tn:llä 3 maalia, joten sen maaliodotusarvo on 0,50 * 0 + 0,50 * 3 = 1,5. Ottelun A maaliodotusarvo on siis 2 maalia suurempi kuin ottelun B, mutta molemmissa on yhtä todennäköistä päätyä under 2,5:een ja over 2,5:een.

Miksi muuten edes "laskisit" maaliodotusarvoja markkinan arvioiden perusteella? Mitä hyötyä siitä olisi sinulle vedonlyöntimielessä? Ethän sinä voi millään voittaa markkinoita markkinoiden omilla arvioilla (arbitraasien hyödyntämistä lukuun ottamatta).

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Gubbe kirjoitti:Mikä on seuraavista paras tapa arvioida maaliodotusarvoa yksittäisessä ottelussa ? Ja mikä tapa olisi vielä parempi ?
Nyt tulit kysymykselläsi vedonlyönnin intiimi-alueille!
Maaliodotusarvon määrittäminen on kerroinlaskennan ydinkysymyksiä.
Jos odotat että joku pro-tason laskija paljastaa Sinulle laskentamenetelmänsä, niin pelkään pahoin että joudut pettymään. Yleensä vastaukseksi saa jotain ympäripyöreätä tai sitten he tyytyvät tokaisemaan vain että "kassakaappitavaraa".

Noiden esittämiesi kolmen vaihtoehdon suhteen vastaus on helppo antaa:
- 1. ja 2. vaihtoehto ovat täysin kelvottomia
- 3. vaihtoehto näistä siis paras

Markkinoiden u/o -jakaumasta (49.6 - 50.4) ottelun maaliodotusarvo voidaan kyllä määrittää, mutta kuten credit'kin yllä toteaa, se on sidoksissa myös 1X2-todennäköisyysjakaumaan.
Noilla luvuilla tulokseksi ei tosin saada ehdottamaasi arvoa 2.50 vaan m.o.a.:ksi saadaan 2.69.
Tämä on helppo todeta esim. minun postittamillani laskimilla antamalla joukkueiden maaliarviot siten että niiden summa on 2.69. Saman asian voi todeta myös Annabetin Poissoned-laskurilla.

Tip:
Käsittelin Valioliigan maaliodotusarvoja ja myös todennäköisyysjakaumaa aiemmin toisaalla tässä osiossa.

Jos ottelun QPR - Everton osalta oletetaan Sinun rankingeiksesi esimerkiksi D++ vs. B, saadaan
noista minun postittamistani käppyröistä ottelulle seuraavat arviot:

1X2-jakauma: 29.52 - 27.03 - 43.45
maaliodotusarvot: 1.11 - 1.41

Kun nämä luvut syötetään kerroinlaskuriin saadaan todennäköisyysrajoiksi siis:
1X2: 30 - 27 - 43
u/o2.5: 54 - 46
:wink:

Kommenttina tuohon Gubbe'n vastaukseen vielä:
- joskus vedonlyöjät tosiaan olettavat että jos u/o2.5-prosentit ovat 50 - 50, niin ottelun maaliodotusarvo on 2.5.
Näin siis ei ole vaan tuossa tilanteessa m.o.a. on 2.674.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 4. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut S.Mäenala, 22.10.2012, 01:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Minikommentit


Gubbe
Jäsen
Viestit: 1494
Liittynyt: 14.04.2012, 23:14
Pisteitä: 668

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja Gubbe »

Kiitos loistavista vastauksista. Täytyy paneutua myöhemmin ajan kanssa noihin vinkkeihin ja opiskella lisää.

Kysymykseni oli hieman epäaito tosin sillä tiesin että mikään noista ehdottamistani tavoista ei ole kovin hyvä. Toki tutkimalla noita totals-jakaumia saa osviittaa mitä markkinat ajattelevat. Hivenen yllätti että odotusarvo on noinkin korkea kuin 2,69, arvelin sen asettuvan jonnekin 2.55 - 2,60 välille.

Olen viimeinkin - yli 1000 vedon jälkeen - alkanut pelaamaan Asian Handicap-vetoja ja siksi kysymys. AH on varsin oivallinen tapa pelata ja tuo +0,5 ,-0,5 helppo työkalu jos on aprikoinut tn-jakauman merkeittän. Mutta sitten vedot +1,5 ja -1,5 vaativatkin jo tuota maaliodotusarvon laskemista.

Löysin tuollaisen tutkielman netistä http://projekter.aau.dk/projekter/files ... atches.pdf

Lieneekö lukemisen väärti ? Matematiikka ei haittaa korkeintaan hidastaa kun aikaa on vierähtänyt pitkääää tovi kun sitä opiskelin jonkun verran :oops:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Gubbe kirjoitti:Löysin tuollaisen tutkielman netistä http://projekter.aau.dk/projekter/files ... atches.pdf

Lieneekö lukemisen väärti ? Matematiikka ei haittaa korkeintaan hidastaa kun aikaa on vierähtänyt pitkääää tovi kun sitä opiskelin jonkun verran :oops:
Tuskin lienee...

Luin tuon kirjoituksen joskus. Tyypillinen opiskelija-paperi, jossa kyseinen kansalainen on pantu harjoittelemaan tilastollisen analyysin tekoa. Mielenkiinto on itse metodissa ja tulokset ovat enemmänkin sivuseikka.
Ideana on tutkia voitaisiinko bookmakerien käyttämä kallis ihmisvoimin tehty u/o2.5 -kerroinlaskenta korvata jollakin mekaanisella arviointimenetelmällä. Kahden melko yksinkertaisen ja Dixon-Coles'in mallin arviotuloksia vertaillaan referenssinä oleviin bookmaker-arvioihin.
(Dixon-Coles-mallissa koti- ja vierasjoukkueen maalimääriä kuvaavien satunnaismuuttujien kovarianssi on pyritty huomioimaan.)

Tulokseksi saadaan että juu, melkein voidaan, mutta ehkä sitten kuitenkin pitäisi vielä kehitellä. Vertailumallit todetaan, vähän vedonlyöntimenetelmästä riippuen, suunnilleen yhtä hyviksi ja kaikki vähän bookie-arvioita heikommiksi.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JimZalabim
Jäsen
Viestit: 1
Liittynyt: 30.03.2009, 10:29
Pisteitä: 0

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja JimZalabim »

Pieni kysymys voimaluvuista: milläs nimellä Lontoossa näitä kutsutaan?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

24.10.2012 11:31 <Betsaari> Power Ratings?

24.10.2012 12:03 <JimZalabim> power ratings ja power rankings oli omat ehdokkaani.


pelaaja3
Jäsen
Viestit: 60
Liittynyt: 01.08.2012, 10:56

Tuotto: +120.67 yks.

Palautus%: 121.06%

Panosten ka: 9.71 yks.

Vetoja: 59

Pisteitä: 23

Re: Pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä

Viesti Kirjoittaja pelaaja3 »

Tuli tässä mieleen tappioputken keskellä mikä on pahin tappioputkenne? Montako prosenttia pelikassasta hupeni ja monellako vedolla? Tuliko tilttiä?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

24.10.2012 17:19 <pelaaja3> Itellä huvennut nyt kolmessa päivässä 14% pelikassasta

24.10.2012 18:05 <jone> Vajaa -50% ja aikaa meni reilu 2kk.

04.11.2012 20:50 <David Ville> Suurimmat tuhot on tehty ammattimaisilla "all-in-vedoilla"


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin