Bahrainin GP:n lopputulokset:
1. Lewis Hamilton Mercedes
2. Nico Rosberg Mercedes
3. Sergio Perez Force India-Mercedes
4. Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault
5. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes
6. Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault
7. Felipe Massa Williams-Mercedes
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes
9. Fernando Alonso Ferrari
10. Kimi Räikkönen Ferrari
11. Daniil Kvyat STR-Renault
12. Romain Grosjean Lotus-Renault
13. Max Chilton Marussia-Ferrari
14. Pastor Maldonado Lotus-Renault
15. Kamui Kobayashi Caterham-Renault
16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari
17. Jenson Button McLaren-Mercedes
Keskeyttäneet:
Kevin Magnussen McLaren-Mercedes
Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari
Marcus Ericsson Caterham-Renault
Jean-Eric Vergne STR-Renault
Adrian Sutil Sauber-Ferrari
2014 FORMULA 1 USB CHINESE GRAND PRIX
Kiinan GP vaihtoi täksi kaudeksi paikkaa Bahrainin GP:n kanssa, ja Shanghai International Circuitilla ajetaan kauden neljäs osakilpailu. Shanghain rata on osa uuden vuosituhannen aikana kasvanutta trendiä rakentaa komeat puitteet omaava moottorirata nousevaan talousvaltioon lähelle suurkaupungin sykettä. Rata-alueella on kieltämättä huomattavan komeat puitteet, ja paddock-alueen rakennukset noudattelevat osittain perinteistä kiinalaista rakennustyyliä. Eikä ratakaan ole lainkaan hullumpi kokonaisuus, vaikka jotkut ovat sanoneetkin radan muistuttavan muutamaa vuotta aikaisemmin valmistunutta Sepang International Circuitia.
Shanghain radalta löytyy yksi koko sarjan pisimmistä suorista, mikä on useimmiten tarjonnut kisoissa melko hyvin ohitusmahdollisuuksia. Myös mutkat 1 ja 6 ovat takavuosina olleet usein otollisia ohituspaikkoja. Kiinan kisaviikonloppuja on toisinaan leimannut hivenen epävakaa sää, ja toisinaan Shanghain kaupungin savusumun on sanottu vaikuttavan myös rata-alueen ilmanlaatuun. Nykymallin mukaisesti Shanghain rata on melko tekninen, ja vaatii auton säätötyössä jonkinasteisia kompromisseja. Kahdella pitkällä suoralla autosta tulee löytyä riittävästi huippunopeutta, mutta radan keskiosan pitkissä kaarteissa autolta vaaditaan myös hyvää kaarrenopeutta. Radan – ja kenties koko sarjan haastavin – kohta on mutkien 1, 2 ja 3 muodostama kokonaisuus, johon tullaan pääsuoralta erittäin suurella nopeudella, vauhdin hiljalleen laskiessa hyvinkin alhaiseksi. Useat pitkät ja vauhdikkaat mutkat pitävät myös huolen siitä, että renkaiden hallinnan merkitys korostuu kisamatkalla. Varsinkin vasemman puolen renkaat ovat Shanghaissa paikoitellen huomattavan kovilla. Eritoten aika-ajoissa tarkkuutta vaatii myös yllättävän hankala radan viimeinen mutka, johon on useita kertoja pilattu muuten hyvin sujunut aikakierros.
Osakilpailun perustiedot:
Ensimmäinen F1-osakilpailu: 2004 Rata: Shanghai International Circuit Sijainti: Jiading, Shanghai, Kiina Radan pituus: 5,451 km Kierroksia kisassa: 56 (305,066 km) Rataennätys: 1:32.238 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004) Rengasseokset: Pehmeä (keltainen) ja keskikova (valkoinen) DRS-alueet: Pääsuora ja pitkä takasuora DRS-mittauspisteet: Mutkassa 12 ja ennen mutkaa 16 Radan viralliset kotisivut:Kiinan GP
Oddscheckerillä on laaja valikoima erilaisia vetomuotoja, ja viikonloppua kohden löytyy mitä erikoisempia vertailuja. Valitettavasti heillä on varsin niukasti peliyhtiöitä listassa. Huomaa että asetukset pitää muuttaa vasemmassa reunassa mikäli haluaa desimaali kertoimet. Muutamia formuloita tarjoavia bookkereita joita ei ole mukana oddscheckerin vertailussa: 5dimes, 10bet, 12bet, 188bet, bet-at-home, betcris, betngo, betsafe, betsson, comeon, expekt, gamebookers, goldbet, jetbull, nordicbet, paf, pinnacle, sbobet, the greek, tipico, veikkaus
Viime kaudella Kiinan GP:n aika-ajoja leimasi nk. rengaspeli, kun kolme kuljettajaa – Jenson Button, Sebastian Vettel ja Nico Hülkenberg – taktikoivat itselleen mahdollisuuden startata kisaan kovemmalla rengasseoksella. Vettel tosin teki ratkaisevalla kierroksellaan ajovirheen, minkä vuoksi saksalainen jätti renkaitaan säästääkseen kyseisen kierroksen kesken. Kuitenkin Vetteliltä osattiin tämän tuleva rengastaktiikka tietäen odottaa vahvaa hyökkäystä tulevan kilpailun loppuvaiheissa. Paalupaikan nappasi Lewis Hamilton, jolle paalu oli ensimmäinen Mercedes-kuljettajana, Kimi Räikkönen ajoi jopa hivenen yllättäen toiseen lähtöruutuun. Epäonnistujiin kuului Mark Webber, jonka autosta loppui polttoaine aika-ajojen toisessa osiossa. Tästä johtuen australialainen joutui starttaamaan kisaan koko joukon viimeisenä.
Ferrarit aloittivat kisan erittäin vahvalla otteella. Hamilton joutui neljännen kierroksen alussa päästämään sekä Alonson että Massan ohitseen. Varikolla riitti vilskettä jo pari kierrosta tästä eteenpäin, kun suuri osa kärkiryhmästä kävi hakemassa uudet renkaat alleen. Kisan kärjessä ajoi tämän jälkeen Hülkenberg perässään Vettel, mutta saksalaiskuskit putosivat taaemmas käytyään varikolla. Mark Webberin murheellinen viikonloppu meni lopullisesti pilalle kisassa: ensin Webber kolaroi Jean-Eríc Vergnen kanssa, ja heti seuraavalla kierroksella varikkokäynnin jälkeen Webberin autosta irtosi toinen takapyörä. Myös Räikkönen otti yhteen kanssakilpailijan kanssa törmäten Sergio Perezin auton perään, välttyen kuitenkin kuin ihmeen kaupalla suuremmilta vaurioilta. Alonso puolestaan ratkaisi voiton itselleen kisan keskivaiheen huimalla vauhdillaan, voittaen kisan lopulta selvästi ennen Räikköstä. Vettel oli kisan loppuvaiheissa odotetun nopea haettuaan alleen pehmeämpää seosta olevat renkaat vain muutama kierros ennen maalia. Vettel hävisi taistelun kolmennesta sijasta Hamiltonille lopulta vain kolmen sekunnin kymmenyksen erolla. Jenson Button ajoi Vettelin tavoin kisan läpi kahdella pysähdyksellä, ja sijoittui McLaren-auton keskinkertaisen suorituskyvyn huomioon ottaen hienosti viidenneksi.
Kiinan GP:n lopputulokset: varikkokäynnit
1. Fernando Alonso Ferrari 1.36.26,945 3
2. Kimi Räikkönen Lotus-Renault +10,168 3
3. Lewis Hamilton Mercedes +12,322 3
4. Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault +12,525 3
5. Jenson Button McLaren-Mercedes +35,285 2
6. Felipe Massa Ferrari +40,827 3
7. Daniel Ricciardo STR-Ferrari +42,691 3
8. Paul di Resta Force India-Mercedes +51,084 3
9. Romain Grosjean Lotus-Renault +53,423 3
10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari +56,598 3
11. Sergio Perez McLaren-Mercedes +1.03,860 2
12. Jean-Eric Vergne STR-Ferrari +1.12,604 3
13. Valtteri Bottas Williams-Renault +1.33,861 3
14. Pastor Maldonado Williams-Renault +1.35,453 3
15. Jules Bianchi Marussia-Cosworth - 1 kierros 3
16. Charles Pic Caterham-Renault - 1 kierros 3
17. Max Chilton Marussia-Cosworth - 1 kierros 3
18. G.van der Garde Caterham-Renault - 1 kierros 3
Keskeyttäneet:
Nico Rosberg Mercedes
Mark Webber Red Bull Racing-Renault
Adrian Sutil Force India-Mercedes
Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari
Vieläkö muistat?
Kuten 2000-luvulla järjestetyille F1-osakilpailuille on tunnusomaista, niin myös Kiinan GP:n ikimuistoisimmat hetket on lähes poikkeuksetta koettu vaikeissa olosuhteissa, toisin sanoen sateen sotkemissa kilpailuissa. Monella on tuoreessa muistissa varsinkin kausien 2009 ja 2010 kilpailut, joita sade sotki huomattavalla tavalla. Kaudella 2009 Kiinassa ajettiin erittäin sateisissa olosuhteissa, ja kilpailua leimasivat useat kuljettajien kokemat ulosajot ja spinnaukset märällä radalla. Kilpailu muistetaan myös Red Bull Racingin historian ensimmäisestä voitosta, jonka tallille toi Sebastian Vettel. Seuraavan kauden Kiinan GP oli jopa eriskummallinen näytelmä, jossa taktisen pelin merkitys vaihtelevien olosuhteiden takia korostui. Parhaiten haastavat sääolot hallitsi McLaren-talli ja etenkin Jenson Button, joka johdatti brittitallin kaksoisvoittoon.
Ehkä ne kaikkein muistettavimmat tapahtumat Kiinan osakilpailun verrattain lyhyestä historiasta liittyvät kuitenkin vuoden 2007 tapahtumiin. Tuon kisaviikonlopun piti olla Lewis Hamiltonille sinetti tämän sensaatiomaiselle debyyttikaudelle F1:ssä, sillä Hamiltonilla oli mahdollisuus varmistaa maailmanmestaruus kauden toiseksi viimeisessä osakilpailussa Shanghaissa. Nuoren britin paalupaikka lauantain aika-ajoissa enteili satumaista viikonlopun huipennusta, mutta muutamista kierroksista sunnuntain kilpailussa muodostui kuin kohtalon isku vasten Hamiltonin kasvoja. Lukemattomille verkkokalvoille ovat piirtyneet muun muassa britin vaikeudet sateen jäljiltä kuivuvalla radalla, Ferrari-kuljettaja Kimi Räikkösen ohitus rimpuilevasta Hamiltonista, krominvärisen McLarenin juuttuminen kävelyvauhdista hiekalle. Kyseinen tapahtumaketjuhan avasi Räikköselle uudestaan mahdollisuuden nousta tuon kauden mestarustaisteluun, ja lopulta Räikkönen myös käytti mahdollisuuden hyväkseen rautaisella otteella. Tässä samaisessa Kiinan GP:ssä myös muuan Sebastian Vettel antoi näytön lahjakkuudestaan. Tuolloin vasta 20-vuotias Vettel ajoi verrattain kilpailukyvyttömällä Toro Rosso -autollaan neljänneksi.
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 6.Antamasi peukut: 0.
"There are no small accidents on this circuit."-Ayrton Senna-
"It was 20 years ago, still remember it like it was yesterday."-Waldo-
GP China - Race
Head-to-Head Hulkenberg/Ricciardo Hulkenberg 2.25 bwin
Force India on yleisestikin hyvä idea Kiinaan. Shanghain takasuoralla mennään 20km/h kovempaa kuin missään aikaisemmin tällä kaudella. Force India on perinteisesti saanut hyvät huippunopeudet, ja tällä kaudella lisänä Mercedeksen voima verrattuna juuri Renaultiin. Red Bullilla ollaan todella tyytymättömiä auton huippunopeuksiin, ja jo nyt huhutaan moottorin valmistajan vaihdosta ensi kaudelle.
Kaiken lisäksi Force India tuo Kiinaan aerodynamiikkapaketin, minkä uskotaan tuovan 0.5 sek/kierros. Jos paketti ei toimi, niin takaisin vanhaan, eikä haittaa valmistajien sarjan kakkosta eikä varsinkaan vetoa. Kaikki tämä, niin ennen metriäkään ajettuna tätä koittaa hyvin mielellään. Kevyesti 50%.
Perjantai näillä näkymin kuivassa. Lauantaina näyttäisi olevan fifty-sixty sateen kanssa ja samoin sunnuntaina...
alustavastihan tämä tietää siis (suhteessa aikaisempiin suorituksiin):
- erittäin huonoa Williamsille
- erittäin hyvää RedBullille
- yleisesti Mesetallien edusta hieman pois
- yleisesti Rellutallien takamatkaa hieman vähemmän
- Ferraritallit suunnilleen aikaisemmalla tasolla
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 1.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Radalla "vain" kaksi varsinaista suoraa. Bahrainissa vastaavasti neljä. Ratatyypissä palataan mielestäni aika lähelle Malesian tyyppistä hässäkkää. Okei... yksi suora on ihan s**tanan pitkä, mutta muuten yleisesti mutkaa on suhteessa enemmän kuin Bahrainissa, varsinkin nopeeta, keskinopeeta ja muutenkin haastavaa mutkaa.
Ratatyypistä johtuen:
- Williamsille suht reilusti takapakkia Bahrainiin nähden
- Forcelle hieman takapakkia
- Mese omilla luvuillaan...
- Ferrarille ja RB:lle plussaa melko paljon
- mäkkäri outo lintu, ei tiedä kuinka niillä taas kulkee???
- Torolle plussaa
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 2.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Williams vs Force - Force - 2/10 - SBO 1.80
Kelin vuoksi karkee arvio tähän selkeesti yli 55%, mutta kuitenkin alle 60%, eli jotain 58%. Tää olis kuivallakin juuri pelattava ja varmalla sadekelillä vetelisin jo earlynä 4/10.
edit. Tää oli siis kisaan.
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 2.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Vettelillä ollut huonoa tuuria ja autossa vikaa... joten mun mielestä tääkin on kyllä pelattava. kisaan hedari:
Ricciardo vs Vettel - Vettel - 2/10 - EXP 1.60
Vettelille 65% ei vaadi muuta kuin ehjän auton. Tällainen teknisempi rata auttaa entisestään. Kelillä ei juurikaan väliä.
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 1.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Mulla mersun voitto% semmoset 90% ja Leevi-Niko ~64-36 josta sit Leevin koko kisan vinnaukselle semmoset ~57%. En pidä yleisesti huonona myöskään noita Nico +3.00 -skepoja.
Vedonlyöntivihje: - F1 - Winner - peliaika päättynyt
Kyllä Mesen voitolle voinee parin viikon takaisen näytöksen jälkeen antaa varmaan 95%. Bahrainissa ne ekaa kertaa näyttivät kisan lopussa täyden vauhtinsa ja voi taivahan vallat, että sitä vauhtia riitti. Karkeesti 2 sekkaa per kierros kovempaa kuin seuraavat... jopa yli...
Ainoa(t) syy(t) jonkun muun kuin Mesen voitolle olisi molempien Mesejen keskeytys, keskinäinen kolarointi tai jonkinlainen toisen keskeytys/tekninen vika/turva-auto -kombinaatio.
Meseherrojen keskinäisestä suhteesta en vain oikein meinaa päästä itseni kanssa yhteisymmärrykseen , joten pitäisi lyödä molempien voittoa ja ja nykyisillä kertseillä ei vaan kiinnosta, vaikka arvioiden pohjalta valueta pitäisi olla reilustikin. Esim Pinnyltä tasajakopanoksin Mesen voitolle 1.15 kerroin. Jotenkin vaan ei kantti anna periksi vetää tollaseen 10/10, kun meikäläisen tsägällä just siinä kisassa ne ääliöt kuitenkin kolaroi keskenään, kun meikä on lyönyt 10/10 "varmalle voitolle"
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 2.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
15.04.2014 22:25 <betpanda> toi oma 90% iha minimi, lähinnä keliepävarmuuksista johtuen.
Tämän hetken ennusteissa lauantaille erittäin suurella todennäköisyydellä sadetta aika-ajoihin, mutta sunnuntaina kisaan hyvin suurella todennäköisyydellä kuivaa.
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 1.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Qual hedari
Vettel vs Ricciardo - Vettel - 2/10 - 12Bet 1.65
Vettelillä Ausseissa autossa vikaa... Bahrainissa autossa vikaa... Malesiassa ei autossa vikaa... jos ei autossa vikaa täällä, niin yli 65%... jopa 70%
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 1.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Pikkuhiljaa voinee alkaa luottamaan siihen, että aika-ajot märällä ja kisa kuivassa. Melkein kaikilla on tällä hetkellä sade-ennuste aika-ajoihin n. 70% ja kisaan n. 5%.
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 1.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Sadeaika-ajoon maistuvaa tavaraa:
Massa vs Alonso - Alonso - 4/10 - 188Bet 2.20
Jos todella sateiset aika-ajot tulee, niin kuin tällä hetkellä vahvasti näyttää, niin Alonsolle tähän pariin suunnilleen 55%, eli aivan väärä suosikki 188Bet:llä. Jos sade olis varma, niin vetelisin itse ainakin 6/10, mutta pientä varausta, koska sade on vain 70%. Enkä 188:lle pysty vetämään mitään
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 1.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
pienellä voi koittaa tätäkin:
classified finishers over 16.5
SBO - 1.91 - 55%
AUS 14
MAL 15
BAH 17
Kyllähän tuossa on selkee trendi sille, että paskimmankin luotettavuuden omaavat alkavat löytää sen verran varmuutta, että maaliviiva häämöttää.
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 1.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Bianchi on nyt kaks kertaa peräkkäin tötteröinyt kolaroimalla... enää ei oo varaa. Nyt on pakko selvitä ilman kolaria. Jos kolaroimatta selvitään, niin:
Bianchi vs Chilton - Bianchi - 3/10 - SBO 1.72
Kyllä se Bianchi nyt vaan on kisassa Chiltonin kanssa vähintään 60-40, kunhan ei perkele taas tötteröidä.
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 1.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Eihän kukaan ole lähtenyt Ferrarin kanssa laukalle? Ei kannatakaan. Alonson nopee veto oli nähtävästi "hyvää mieltä uudelle tallipäällikölle"-tyyppinen veto 20-30 kg kevyemmällä autolla kuin muut keskimäärin. Se selviää siitä, että sitten pitkässä vedossa Alonso oli suunnilleen 5.4 sekkaa nopeeta vetoaan hitaampi, kun muut olivat pitkällä vedollaan vain noin 4.7 sekkaa nopeita vetojaan hitaampia. Tästä huolimatta Ferkku on parantunut autona uusien osien myötä.
Ammattilaisen silmin radan viereltä katsottuna RedBull näytti ei-niin-yllättäen parhaalta, mutta turpiin tulee sitten sieltä voimapuolelta, joskaan ei enää niin paljon kuin aikaisemmin. RB sai jo Bahrainin kisaan Renun uudemman kehitysversion, jonka ei pitäisi olla enää kuin 30-40 heppaa tehottomampi kuin Mese. Tähän kisaan ilmeisesti myös Lotus sai tuon uudemman mottiversion, joten silmä tarkkana Lotuksen kanssa, kun Grosjeanin käsissä autokin vois alkaa jo kestämään. Ei olisi aivan uskomatonta, vaikka Grosjean pääsisi jopa Q3:een... mutta joka tapauksessa P11-13 voi olla ihan hyvin haarukassa. En kylläkään ole varma, onko Torokin saanut tuon uudemman motin... jos on, niin sitten Toro voi olla niukasti vielä Grosjeanin edellä, muuten Grosjean saattaa jo pistää jo Toroa nekkuun...
Mese on edelleen nopeudessa kingi. Ajoivat tänään vain vajaatehoilla... säästellen. Keskenään Meset olivat tänään hyvin saman nopeuksisia. Nico vaan kärsi Pastorin aiheuttamista keltaisista nopealla kierroksellaan. Liput saattoivat hyvinkin varastaa ajasta jopa 4 kymppää... kaksi nyt taatusti.
Odotellaan kisakondiksessa autoille seuraavanlaista nopeusjärjestystä:
Ryhmä 1. Mese (kaukana muiden edellä)
.
.
.
Ryhmä 2. RB (reilusti Mesen takana, mutta toisaalta melko selkeesti seuraavia edellä)
Ryhmä 3. Ferrari, FIndia, Williams (Ferkku ja India aika tasoissa Williams niukasti perässä tai sitten ihan tasoissa)
Ryhmä 4. Mäkkäri, Toro, Grosjean (saattavat olla hyvinkin tasoissa, tai sitten Grosjean niukasti perässä)
Ryhmä muut.... järjestyksessä Sauber, Marussia, Caterham
Nämä olivat siis arvioituja kisanopeuksia. Aika-ajoissa varsinkin sade sekoittaa pakkaa väkisin... ehkä paljonkin. Kuten sanottu Williams ottanee pahimmin pataan sateella. Grosjean toisaalta saattaa yllättää jopa pääsemällä Q3:een.
Aletaans kattelemaan vetoja tähän perään...
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 2.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
lammpa-1 kirjoitti:Aletaans kattelemaan vetoja tähän perään...
Aletaan vaan! Aika-ajoon tykkäsin eniten Red Bullista Ferraria vastaan. Kertoimet tippuivat niissä paikoissa jonne pelasin, mutta bwinille, jne saanee peliä:
Red Bull-Ferrari 65% Vettel-Alonso 62% Ricciardo-Alonso 56%
Lisäksi pelasin pienellä Red Bulleja aika-ajon voittajaksi Pinnaclelle kertoimilla 15.08 ja 20.04. Kuivalla ei juuri mitään mahkuja, mutta sateella ok vetoja.
Nää on aika-ajoihin: ForceIndia-Williamsia SBO 1.99, en vaan usko, että se Williamsin märkäsyndrooma olisi vielä erityisesti ratkaistu, joten tähän voi lätkäistä ainakin 53-54% mutta maltillisella panoksella, kun tää perustuu aika vahvasti tuohon sadehommaan. vaikka 2/10
Vettel- Alonso SBO 1.77 tähän vois tyrkätä varmaankin sellaiset 60-65%, eli auringontarkkana 62% , panosta vaikkapa 3/10
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
EXPeltä löytyy muuten sitten tuohon Vettelille 1.85 ja Riccille 2.00
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 2.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
RB-Ferrari SBO 1.60 arvio minimissään 65% panosta tässä vaiheessa vaikka 1/10
Hulkenberg-Perez SBO 1.60 minimissään 65% ja panosta vaikkapa 2/10
Perezillä ollut vaikeuksia löytää auton tasapainoa, eli tilanne juuri päinvastoin kuin Bahrainissa. Bahrain oli Hulkille vain työtapaturma, eiköhän nyt palata järjestykseen.
nuo aika-ajoon laitetut RB-vedot kelpais kisaankin ja SBO:lta löytyis ok kertoimetkin niihin, mutta ei vielä pistetä ylipanostusta... katsotaan miten niillä nyt sitten aika-ajoissa käy.... jos ollaankin ihan kujalla niin ei mee tuplana vedot mettään.
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 1.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Kolmansista harkoista ei sitten oikein vähempää hyötyä vois vedonlyöjälle olla, kun tänään oli....
No Vettelillä oli tekpropleemia. Se sentään selvis... toiv probleemat selvitetään ennen aika-ajoa
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 1.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Nicolla ei menny aika-ajo putkeen, mutta jos vain auto kestää eikä kolareita tule, niin Keken poika ohittaa kyllä Red Bullit kisassa. Olkoon että Red Bull ei ole yhtä paljon perässä tällä radalla kuin edellisellä, mutta on se Mersu vieläkin omaa luokkaansa. Kun vertaa Mersun ja Red Bullin huippunopeuksia, niin ei paljoa auta Red Bullin aerodynamiikka mutkaisella osuudella, kun mersu tulee ohi pitkällä suoralla kuin leikitellen. Paras mersun huippu vs. paras red bull huippu erot: fp1: 9,4km/h, fp2: 10,8km/h, (fp3: 16,2 km/h), aika-ajo: 20,0 km/h
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 1.Antamasi peukut: 0.
"There are no small accidents on this circuit."-Ayrton Senna-
"It was 20 years ago, still remember it like it was yesterday."-Waldo-
Minikommentit
20.04.2014 00:55 <Waldo> Harmi ettei omista itse pelitiliä expektille enkä winneriin.
Vedonlyöntivihje: - F1 China GP Winner - peliaika päättynyt
kohde
F1 China GP Winner
veto
Rosberg
kerroin
5.880(Pinnacle)
panos
0.5 yks.
Huti: -0.50 yks.
Hamilton
Ei pitäisi olla ohi pääsyssä ongelmia. Ja Waldo tuossa jo kirjoittelikin aiheesta. Lewiksellä ei auto toiminut kuivalla FP2:ssa eikä ykkösessä. Tekivät "sokkona" säätömuutokset ja sen jälkeen on todisteet, että toimi sateella, mutta toimiiko vieläkään kuivalla. Tässä on mielestäni pieni kokeilun paikka.
Pisteitä
Pisteitä yhteensä: 2.Antamasi peukut: 0.
Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...
Minikommentit
20.04.2014 08:49 <betpanda> itekki otin suojaks tätä @6.31
20.04.2014 08:52 <Hese> bf nyt 7.0 ilman komissiota
Minikommentit