Tänään on 28.03.2024, 17:21.

Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto)

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
Zpr
Jäsen
Viestit: 440
Liittynyt: 15.05.2010, 13:22

Tuotto: -58.98 yks.

Palautus%: 94.32%

Panosten ka: 4.51 yks.

Vetoja: 230

Pisteitä: 389
Paikkakunta: Helsinki

Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto)

Viesti Kirjoittaja Zpr »

Moi YK:n väki.

Vuosien takainen Markov live-/tulosvetoanalysaattorini on saamassa (mahdollisesti) jatkoa hieman uusin menetelmin ja toivottavasti parempien arvioiden muodossa. Ajatuksena olisi soveltaa tulosanalyysejä myös tulosvetoon ja monivetoon, mutta kysymykseni kuuluukin, että pelaako joku näitä pelejä Veikkaukselle ns. robottipeleinä, eli analyysin jälkeen pelattavaksi syötetään yksittäisiä tulosyhdistelmiä, joista pelikokonaisuus muodostuu. Alla Veikkauksen julkaisemat ohjeet robottipelaamiseen, mutta osaisiko joku kertoa millä sovelluksilla tuo pelien jättäminen lopulta toimisi näppärästi.

https://www.veikkaus.fi/idc/groups/corp ... aminen.pdf

Itse selasin tuota hieman ja sain sen verran irti, että pelikohtaisilla ohjeilla yksittäisen pelin saa tuohon pelikansioon hyväksyttäväksi, mutta tästä pelikansion sisältämän pelin lähdekoodista on haettava arvot parametreille "transaction-id" ja "signature", jos pelin haluaa myös vahvistaa automaattisesti url:ia käyttäen siten, että nuo parametrit syötetään tuohon pelin vahvistamiseen tarkoitettuun url:iin omille paikoilleen ja näin jokaista peliä ei tarvitsisi vahvistaa hiirtä klikkaamalla.

Onko joku ratkaissut tämän käytännön ongelman jotenkin ja jos on, niin kuulisin mielleäni, että kuinka ja millä sovelluksilla homma hoituu näppärästi. Kiitokset.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Seurannan panostus x/10 yks.

Minikommentit

11.06.2014 15:44 <Zpr> S. Mäenala? :)


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Zpr,
nyt MM-kisojen vuoksi useampia projekteja työn alla ja heinäkuussa olen (yritän olla) lomalla.
Foorumilla on kyllä useita muitakin koodaustaitoisia...

En itse pelaa monivetoa enkä tunne Veikkauksen palvelimen rutiinia sen osalta mutta jos siellä tavanomaiset käytännöt on käytössä niin ei tuon vaikeaa pitäisi olla.
Jos asia on ajankohtainen vielä elokuussa niin voisit laittaa vaikka YV:tä.
S.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

11.06.2014 21:27 <Zpr> Ok, ei ressiä, thanks.


5q00q4q
Jäsen
Viestit: 115
Liittynyt: 25.09.2004, 12:21
Pisteitä: 92

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja 5q00q4q »

Yksi vaihtoehto on käyttää cURLia http://en.wikipedia.org/wiki/CURLg/wiki/CURL kommunikointiin Veikkauksen kanssa. cUrlia pystyy käyttämään yli 40 eri ohjelmointikielen kanssa, joten voit käyttää itsellesi tutuinta kieltä.

Itse en varsinaisesti osaa ohjelmoida ja oman Veikkausyhteyteni saaminen suunnilleen toimivaksi oli kykyjeni ylärajoilla, joten parempiakin vaihtoehtoja voi hyvin olla olemassa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Veikkauksen monivedon pelirobotin testaaja wanted!

Vaatimukset:
- testaajalla käytössään Excel versio 2010 tai uudempi,
- testaajalla Veikkauksen pelitili, jolla vähintään muutama kymmenen senttiä saldoa,
- testaaja suostuu kärsimään nahoissaan kaikki mahdollisen virhetoiminnon aiheuttamat menetykset (ohjeita noudattaen ~0.20 €),
- kokemus makrotiedostojen suorittamisesta eduksi mutta ei ollenkaan välttämätön.

Ilmoittautuminen tähän ketjuun
Omalla koneella (versio 2010) robotti toimii moitteettomasti eikä virhetoimintoja ole sattunut.

Robotti mahdollisesti toimii vanhemmillakin excel-versioilla ja halutessaan sellaisen omistajakin voi ilmoittautua yo. ehdoilla.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 4. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

18.07.2014 23:13 <Neo> pistä tulemaan, voisin testailla miten tuollainen toimii!

19.07.2014 09:23 <_zam_> Voin testailla Excel 2007:n.

19.07.2014 14:45 <suppoo> Voisin kans testaa.

19.07.2014 14:59 <dos> moniveto on totalisaattoripeli

19.07.2014 14:59 <dos> ei näitä roboja kannata jaella jokaiselle

19.07.2014 14:59 <dos> heikentää omaa ev:tä

19.07.2014 17:10 <S.Mäenala> Vastanneille lähetetty YV.

19.07.2014 17:14 <jpl> Voin testata, Excel 2013

19.07.2014 17:26 <S.Mäenala> Kiitos, testaajakiintiö täynnä!

19.07.2014 22:12 <S.Mäenala> Ketjun aloittaja Zpr otettu vielä testaajaksi.


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

S.Mäenala kirjoitti:Veikkauksen monivedon pelirobotin testaaja...
Kyseessä on siis Zpr:n tässä viestissä lähettämän linkin mukainen monivetojen postitus-robotti. Sillä voidaan tuntuvasti nopeuttaa suurten monivetohajotusten postitusta Veikkaukselle kun rivit voidaan postittaa suoraan excel'istä ilman että jokaista riviä tarvitsee käydä palvelimella erikseen vahvistamassa.

Kyseessä on vasta beta-versio ja sen toimivuuden testaaminen eri järjestelmissä.
Hankaluuksia voivat aiheuttaa palomuurit, virusohjelmat, evästeiden tai makrojen asetukset vain muutamia mainitakseni.
Vaikka sovellus ei jollakin koneella toimisikaan niin on hyvin epätodennäköistä että siitä jotain menetyksiä vedonlyöjälle koituisi. Silloin rivit vain jäisivät pelaamatta.
Haluan vain saada pieniä varmistuksia ennenkuin edes harkitsen minkään version laajempaa postittamista.
dos kirjoitti:moniveto on totalisaattoripeli
ei näitä roboja kannata jaella jokaiselle
heikentää omaa ev:tä
En ymmärrä miten tälläisen robotin käyttö heikentäisi minun tai kenenkään muun vedonlyöjän ev:tä.
Avaatko dos hieman tuota logiikkaa?

Toinen pointti tähän huomautukseen on se että en itse pelaa monivetoa, joten minun ev:ni on aina 100%.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 4. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

19.07.2014 17:30 <dos> jos arviot kohdillaan, tuskin hirveän suuria eroja muiden

19.07.2014 17:30 <dos> ammattilaisten kesken on.

19.07.2014 17:30 <dos> -> useampi ammattibetsari kilpailee samoista hedelmistä

19.07.2014 17:31 <dos> tuulipukubetsarien osuus panoksista pienenee suhteessa

19.07.2014 17:34 <dos> viimesellä 10min ei pysty enää muuta kuin lyömään rivit

19.07.2014 17:35 <dos> sisään, ja toivoa että hirveän moni muu ei nappaa samoja

19.07.2014 17:35 <dos> ja käytännössä kaikki ammattibetsarit vetävät rivit

19.07.2014 17:36 <dos> sisään just vikalla 10min:llä.

19.07.2014 17:37 <dos> (oma lehmäkin ojassa tässä)..


pka
Jäsen
Viestit: 999
Liittynyt: 30.01.2004, 22:53
Pisteitä: 571

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja pka »

S.Mäenala kirjoitti:
dos kirjoitti:moniveto on totalisaattoripeli
ei näitä roboja kannata jaella jokaiselle
heikentää omaa ev:tä
En ymmärrä miten tälläisen robotin käyttö heikentäisi minun tai kenenkään muun vedonlyöjän ev:tä.
Avaatko dos hieman tuota logiikkaa?

Toinen pointti tähän huomautukseen on se että en itse pelaa monivetoa, joten minun ev:ni on aina 100%.
Dos kommenteissa hyvin kertookin, millä logiikalla heikentää muiden monivetopelaajien ev:tä.

Sun omaa ev:tä kaikille jakeleminen heikentää siten, että tällaisesta olisi varmasti valmis joku jotain maksamaankin. Jos laittaisit ilmaiseksi jakamisen sijasta myyntiin, niin sun euromääräinen ev olis nollaa enemmän ;)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


dos
Jäsen
Viestit: 79
Liittynyt: 19.09.2013, 09:46

Tuotto: +11.88 yks.

Palautus%: 124.49%

Panosten ka: 2.69 yks.

Vetoja: 18

Pisteitä: 96

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja dos »

Äh, vastataan nyt kunnon viestin muodossa vielä.

Moniveto on totalisaattoripeli, jossa (ammattimaiset) vedonlyöjät kilpailevat keskenään mahdollisista ylikertoimista. Tuulipukujen ansiosta ylikertoimia löytyy, mutta jos ammattimaisten vedonlyöjien suhteellinen määrä nousee, myös ylikertoimien määrä putoaa. Minulle (ja muille) ammattilaisille on eduksi, mikäli mahdollisimman moni monivetoa pelaava on näitä järjestelmien jättäjiä, ja vain pieni joukko vedonlyöjiä pelaa koneellisesti ylikertoimisia hajarivejä.

Tietenkin ammattilaistenkin arviot poikkeavat toisistaan, mutta erot ovat huomattavasti pienemmät kuin tuulipukubetsaajien. -> Samoja rivejä tulee siis väkisin jätettyä muiden ammattilaisten kesken.

Monivedon yksi iso ongelma on, että kertoimien päivitysväli on noin 10min. Viimeisen kerroinpäivityksen jälkeen ei siis pysty enää kyttäämään tilannetta enempää, vaan rivit on joko lyötävä sisään tai jätettävä lyömättä.
Olen huomannut itse monivetoa pelatessa, että usein tulee viimeisimmän kerroinpäivityksen jälkeen suuri määrä viime hetken rivejä sisään, jotka melko usein tiputtavat pelaamiani rivejä alikertoimiksi.
Koskaan ei siis tiedä rivejä sisään jättäessä, tuleeko lopulta edes pelattua ylikertoimia.
Tilanne pahenee, mikäli viime minuuteilla rivejä jättävien ammattilaisten määrä kasvaa.

Mutta joo, ei tästä sen enempää. Itselläni ei ole sitä vastaan, että julkaisisit tuon Excel-robottisi. Monivedon pelaaminen saattaa vaan jäädä siinä tapauksessa itselläni vähemmälle jatkossa. Melko break-eveniä on ollut tuo moniveto itselläni, joten eipä tuo paljon haittaisi.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

19.07.2014 18:48 <lammpa-1> onko siis yleensäkään järkeä pelata monivetoa?

19.07.2014 18:48 <lammpa-1> pelatessa ei edes tiedä jääkö kerroin ylikertoimeksi ....

19.07.2014 19:00 <pka> Kai se periaatteessa kannattaa, jos lopullisen kertoimen

19.07.2014 19:00 <pka> odotusarvo on ylikerroin. Kuitenkin, nykyään käsittääkseni

19.07.2014 19:00 <pka> toi on hyvin marginaalista toimintaa monarissa, ja monet

19.07.2014 19:01 <pka> "ylikertoimetkin" voivat johtua virheistä omissa arvioissa.


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

pka kirjoitti:Dos kommenteissa hyvin kertookin, millä logiikalla heikentää muiden monivetopelaajien ev:tä.

Sun omaa ev:tä kaikille jakeleminen heikentää siten, että tällaisesta olisi varmasti valmis joku jotain maksamaankin. Jos laittaisit ilmaiseksi jakamisen sijasta myyntiin, niin sun euromääräinen ev olis nollaa enemmän ;)
Yritän pka jotenkuten kituutella ilman näitä myyntituottoja! :wink:
dos kirjoitti:Minulle (ja muille) ammattilaisille on eduksi, mikäli mahdollisimman moni monivetoa
pelaava on näitä järjestelmien jättäjiä, ja vain pieni joukko vedonlyöjiä pelaa koneellisesti
ylikertoimisia hajarivejä.
Ystävysten sanoma on vanhaa tuttua tekstiä...
- Mitä vähemmän tämän sivuston jäsenet tietävät vedonlyönnistä ja mitä vähemmän heillä on käytössään mitään hyödyllisiä työkaluja,
- sitä parempi MINULLE.

Lienee syytä muistuttaa mieliin Ylikerroin.com'in slogan: Vedonlyönnin infosivusto

Onko tämä slogan vain ansa, jolla peluri-hait houkuttelevat viattomia tuulareita vedonlyönnin syviin vesiin?

Jos se on totta, niin joutuu kysymään että ovatko pka ja dos eksyneet väärälle sivustolle?

Oma suhtautumiseni näihin kysymyksiin lähtee siitä että jos jonkun ammattilaisen elintaso on siitä kiinni että aloittelevia vedonlyöjiä neuvotaan, niin kannattaa harkita ammatinvaihtoa.
Kaikella ystävyydellä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 21. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pka
Jäsen
Viestit: 999
Liittynyt: 30.01.2004, 22:53
Pisteitä: 571

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja pka »

S.Mäenala kirjoitti: Jos se on totta, niin joutuu kysymään että ovatko pka ja dos eksyneet väärälle sivustolle?

Oma suhtautumiseni näihin kysymyksiin lähtee siitä että jos jonkun ammattilaisen elintaso on siitä kiinni että aloittelevia vedonlyöjiä neuvotaan, niin kannattaa harkita ammatinvaihtoa.
Kaikella ystävyydellä.
Siis en minä kritisoinut sun toimintamallia. Mun mielestä oikein hienoa, että teet täällä pyyteetöntä työtä tätä palstaa lukevien eteen.

Tässä tapauksessa se ei ole multa ainakaan käytännössä pois (jossain toisessa asiassa auttaminen voisi ollakin). Sulta, dos:lta ja muilta monivetoammattilaisilta se voi olla jossainmäärin pois (verrattuna toisenlaiseen toimintamalliin), mutta en ainakaan minä yhtään kritisoi sitä, että haluat pyyteettömästi auttaa aloittelijoita (ja miksei muitakin, jotka tänne eksyvät) monivetoammattilaisten kustannuksella.

Kuitenkin, tulee mieleen ihan se VPN-ketju, kun et itse edes tajunnut, miten tässä työkalun antaminen ilmaiseksi kaikille halukkaille heikentää jonkun (sun tai tässä tapauksessa etenkin monivetoammattilaisten) ansioita, vaan jouduit oikein erikseen kysymään asiasta. Ja jälleen oletit mun vastauksessani kritisoivan sun toimintaa, vaikka oikeasti näin ei ole. Jos mä vastaan sun viestiin, niin ei se automaattisesti tarkoita, että olisin jotenkin sua vastaan ;)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

19.07.2014 19:03 <S.Mäenala> Hyvä näin pka. Koetan myös itse pitää mielessä kun seuraavan

19.07.2014 19:04 <S.Mäenala> kerran näen Sinun tipsisi, niin en enää kommentoi että..

19.07.2014 19:05 <S.Mäenala> "alentaa sun ev:tä..". Älä Sinäkään tulkitse minun viestejä-

19.07.2014 19:05 <S.Mäenala> ni itseäsi vastaan suunnatuiksi.


dos
Jäsen
Viestit: 79
Liittynyt: 19.09.2013, 09:46

Tuotto: +11.88 yks.

Palautus%: 124.49%

Panosten ka: 2.69 yks.

Vetoja: 18

Pisteitä: 96

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja dos »

Ei siinä, hienoa että ilmaistyökaluja tulee vedonlyöjien saataville.
Jos mv kuolee tämän myötä lopullisesti, saatan itsekin julkaista oman työkaluni.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


power
Jäsen
Viestit: 2536
Liittynyt: 10.12.2003, 15:41

Tuotto: -73.99 yks.

Palautus%: 97.85%

Panosten ka: 1.70 yks.

Vetoja: 2030

Pisteitä: 215

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja power »

Eihän monivedon tarvitse kuolla, ellei sitten huomata että ylikertoimia ei enää löydy edes lopullisista kertoimista. Pitää vain vaihtaa pelitaktiikkaa. Ehkä tarkastella minkälaiset yk:t tippuvat alikertoimiksi viimeisten minuuttien aikana ja onko mahdollisesti kannattavaa pelata esim. rajatapauksia joita muut ammattilaiset eivät kelpuuta viime hetkillä? Ehkä näissä oa:t jopa nousevat? Ehkä kannattavaa onkin pelata omat rivit jo vähän aikaisemmin, jolloin tulee pelattua vähemmän samoja rivejä kuin nämä mattimyöhäsammattilaiset?

Mäenalalta kunnioitettavaa työtä. Ja jos tuo Mäenalan excel-viritelmä siis vain luo klikattavat linkit riveille, eikä syötä rivejä automaattisesti sisään (näin olin ymmärtävinäni) niin eihän tuo vielä ihan viime hetkellä pelaaville taida riittää.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

19.07.2014 22:13 <S.Mäenala> Kyllä tämä syöttää rivit automaattisesti sisään.


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Testaajille tiedoksi.
Teille postitetussa sovelluksessa oli solu P7 virheellisesti suojattu kirjoitukselta.
Suojauksen poisto-ohjeet lähetetty sähköpostilla.

(kiitos jpl)

Ei koske Zpr:ää.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 3. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

19.07.2014 22:25 <Zpr> Ty ty..


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Testaajilla näyttää olevan hurja vauhti päällä ja nyt jo kaipaillaan yksittäisrivien syöttölooppia esim. csv-tiedostosta. ;)

Tämä sovellus on vain lomalaisen yhden sadepäivän tuotos. Nyt on tarkoitus testata vain sovelluksen postitusmekanismin toimintaa erilaisilla alustoilla ja eri versioilla. Kun en itse monivetoa pelaa, minulla ei koodia kirjoittaessa ollut tiedossa minkälaisessa muodossa rivien syöttödata käyttäjillä on. Nyt on. :peukku:

Ensimmäisten kommenttien perusteella näyttää siltä että postitus toimii ongelmitta. Tämän jälkeen on vuorossa yksittäisten hajarivien syöttölooppien kirjoitus. Se on esim. csv-tiedostosta jo helpommin koodattava hommeli ja sen varmasti useat osaavat itsekin tehdä.

Toinen kehityssuunta on kirjoittaa vastaavat sovellukset tulosvetoa, voittajavetoa, päivän paria, trioa, superkaksaria, supertriplaa, vakiota ja V-pelejä varten. Ne ehkä voidaan ainakin osittain yhdistää samaankin sovellukseen.

Edetään toistaiseksi lomavauhdilla... :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 6. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

20.07.2014 13:05 <Zpr> Hyvää duunia! :)


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Sähköpostiin vastaaminen tökkii tällä hetkellä pahasti... :wink:
mutta erittäin laadukasta palautetta tullut testiryhmältä! Oli onni saada tasokasta joukkoa mukaan!
Suuri kiitos kaikille! :peukku:

Jatkokehitys-ideat alkavat olla hyvin selvillä vaikka lisääkin ajatuksia/mielipiteitä mielihyvin vielä kuulen.
"Helli helle..."

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 3. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Kovin synkkiä pilviä asiantuntijat edellä maalasivat monivedon ylle, jos postitus-robotti jaetaan julkisesti.
Itse en moiseen usko. Vaikka 'tuularit' saavatkin postitustyökalun käyttöönsä, heille jää kuitenkin yksi pieni ongelma: he eivät tiedä mitkä rivit ovat alipelattuja.
Kilpailu jaettavasta valuesta saattaa tietysti vähän kiristyä..

Robotin versio 1.0 on tämän näköinen:

Kuva

Postitus tapahtuu rivi kerrallaan lähdetiedoston mukaisesti.
Lähdetiedoston tiedostopääte saa olla joko .csv tai .txt. Tärkeintä on että se on rakenteeltaan seuraavan näköinen:

Kuva

Erottimen on oltava ; (puolipiste). Kunkin rivin ensimmäisenä tietona olevan panoksen desimaalierotin on käyttäjän koneen asetusten mukainen (pilkku tai piste).
Lähdetiedoston kansion ja nimen käyttäjä voi asettaa haluamallaan tavalla.
Huom! Makro ei luo kansiota joten se käyttäjän on tehtävä itse.

Ensimmäiset kokeilut kannattaa tehdä varovasti etteivät mahdolliset poikkeustilanteet aiheuta harmaita hiuksia.
Itse olen testeissä onnistunut tuhoamaan noin 50 rahaa. Suurin kokeiltu tiedosto sisälsi 5 riviä ja rivien postitus kesti n. 1 sekunnin.
Minimipanos näyttää olevan 0.20€.
Veikkauksen palvelin lähettää virhetilanteissa tarkan virhekoodin. Näitä tämä versio käsittelee vielä vain jokseenkin alustavasti.

Linkki:
https://drive.google.com/file/d/0B5MepY ... sp=sharing

Tiedoston tässä versiossa ei vielä ole mitään suojauksia, joten sitä jokainen voi editoida mielensä mukaan.


Kaikilta, mutta etenkin aiemmin mukana olleelta testiryhmältä toivon käyttökommentteja, myös postitusnopeuden suhteen.

Valitettavasti makroihin pätee se että ne eivät tahdo kovin vanhoilla excel-versioilla toimia...
Yritän parhaani mukaan ratkoa näihin liittyviä ongelmia jos niitä tulee vastaan.

Tärkein unohtui: Käyttö kokonaan omalla vastuulla!!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 23. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

22.08.2014 19:19 <lammpa-1> Aina se vaan jaksaa värkätä! On se kova! :thumb: x100


kit
Jäsen
Viestit: 104
Liittynyt: 14.09.2003, 12:49
Pisteitä: 11

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja kit »

Aivan loistava tuote ja toimii kuin junan vessa! :peukku:

Kokeilin myös, voiko tuohon csv:hen laittaa yksittäisen maaliluvun tilalle monivalinnan ja sekin meni läpi eli esim formaatti:
0.2;2,3,4;0;1;0;1;1
0.2;2;0;2;0;2,3;1
oli ok ja kaikki kuusi riviä löytyivät omista peleistä.

Yritin myös lisätä paikallisen urheiluseuran verkkokumppanuustunnusta sinne koodin sekaan, mutta se ei onnistunut tai luultavasti taidot loppuivat kesken. Eli kun manuaalipelaamisella avaan veikkauksen sivut URLilla:
https://www.veikkaus.fi/?myPartnerId=715499
saa paikallinen köyhä urheiluseura pienen siivun petseistäni, mikä on mahdottoman hyvä asia. Jos sellainen onnistuisi robotillakin, niin tuollainen PartnerId kenttä, johon kukin voisi syöttää oman seuransa Id:n voisi olla mukana ihan siinä käyttöliittymäsivulla. Menisi nekin massit oopperan sijasta urheilulle :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

kit kirjoitti: Kokeilin myös, voiko tuohon csv:hen laittaa yksittäisen maaliluvun tilalle monivalinnan ja sekin meni läpi eli esim formaatti:
0.2;2,3,4;0;1;0;1;1
0.2;2;0;2;0;2,3;1
oli ok ja kaikki kuusi riviä löytyivät omista peleistä.

Yritin myös lisätä paikallisen urheiluseuran verkkokumppanuustunnusta sinne koodin sekaan, mutta se ei onnistunut tai luultavasti taidot loppuivat kesken. Eli kun manuaalipelaamisella avaan veikkauksen sivut URLilla:
https://www.veikkaus.fi/?myPartnerId=715499
saa paikallinen köyhä urheiluseura pienen siivun petseistäni, mikä on mahdottoman hyvä asia. Jos sellainen onnistuisi robotillakin, niin tuollainen PartnerId kenttä, johon kukin voisi syöttää oman seuransa Id:n voisi olla mukana ihan siinä käyttöliittymäsivulla. Menisi nekin massit oopperan sijasta urheilulle :wink:
Kiitos kit!
Hyviä havaintoja!

Tiesin että järjestelmien syöttäminen onnistuu myös mutta huomaan vasta nyt että tätä ei ole huomioitu panosta laskettaessa. Tuo pitää korjata seuraavaan versioon.
Sinä varmasti osaat tuon itsekin laittaa.

Sovellus käyttää Veikkauksen mobiilikäyttöliittymää, jonka spekseissä tuota verkkokumppanuus-ominaisuutta ei ole määritelty.
Tämän selvittämiseksi voisin olla Veikkaukseen päin yhteydessä. Asia on tosiaan erittäin kannatettava ja olisi hyvä jos se saataisiin mukaan myös mobiili-liittymän määrityksiin.

Sovelluksen merkittävin ominaisuus on postitusnopeus/1 rivi ja olisi mukava kuulla tästä lukuja kun asiasta kertyy kokemusta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


rensenbrink
Jäsen
Viestit: 44
Liittynyt: 04.03.2005, 00:30
Pisteitä: 35

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja rensenbrink »

Aiemmalla versiolla pystyin kannettavalla tutkimaan 12 kohteen vakiosta noin 60 riviä sekunnissa. Muutettuani koodia S.Mäenalan esimerkin mukaisesti nopeus kasvoi noin 80 riviin sekunnissa.

Palvelimella edellisen version nopeus oli noin 150 riviä sekunnissa. Uusi versio näyttää hanskaavan noin 200 riviä sekunnissa.

Pelattavien rivien vähäisyydestä johtuen rivien syöttäminen Veikkauksen järjestelmään oli jo aiemmin riittävän nopeaa, joten syöttämisessä uuden koodin hyöty on pienempi. Luultavasti uusi koodi toimii kuitenkin selvästi aiempaa versiota paremmin hitaampien yhteyksien nokasta.

Kotitarveohjelmoitsijalta kiitokset S.Mäenalalle mainiosta esimerkistä. Koodista tuli siis huomattavasti yksinkertaisempaa.

Koska kaikilla ei ole exceliä käytössään, voisin joskus vääntää Ylikerroin.comin jäsenten käyttöön yksinkertaisen itsenäisen 64-bittisen windows-ohjelman. Tarkoitus ei kuitenkaan ole ryhtyä kilpailemaan S.Mäenalan kanssa. Siitä, että tällainen ohjelma olisi tarpeellinen, tulisi saada jonkinlainen varmuus. S.Mäenalan excel-monivetoversio riittänee useimmille, ja laajennuksiakin siihen on todennäköisesti tulossa.

Ohjelma voisi käsittää monivedon ja vakion kaksivaiheisena (rivien lukeminen ohjelmaan ja niiden lähettäminen Veikkauksen järjestelmään). Mitään seulontamekanismeja ei olisi järkevä sisällyttää siihen. Nähtävästi myös virhetilanteiden käsittely tulisi olemaan vaatimaton. Käytännössä rivien lähettäminen keskeytettäisiin, jos ongelmia näyttäisi ilmenenevän.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 6. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

24.08.2014 12:16 <S.Mäenala> Mukava kuulla että näistä oli Sinulle apua. Laajennuksia..

24.08.2014 12:17 <S.Mäenala> tosiaan vielä tulossa. Ryhdy kernaasti kilpailemaan, saadaan

24.08.2014 12:18 <S.Mäenala> parempia sovelluksia! Millä kielellä koodaat windowsille?


rensenbrink
Jäsen
Viestit: 44
Liittynyt: 04.03.2005, 00:30
Pisteitä: 35

Re: Robottipelaaminen Veikkaukselle (mm. moniveto, tulosveto

Viesti Kirjoittaja rensenbrink »

Ohjelma, jolla voi lähettää monivetorivejä Veikkauksen tekstikäyttöliittymään on periaatteessa valmis. Koska en itse pelaa monivetoa, testaaminen on ollut vähäistä. Rivit näyttävät kuitenkin 2 ja 3 kohteen monivedoissa menevät oikein läpi.

Veikkaus on tällä viikolla ilmoittanut, että tekstikäyttöliittymä poistuu käytöstä 1.1.2015 (linkki https://www.veikkaus.fi/mobile). Uudet ohjelmallisen pelaamisen ohjeet ovat saatavissa Veikkaukselta. Tässä tilanteessa en julkaise ohjelmaa. Pitää katsella, pystynkö koodaamaan uusien ohjeiden mukaista versiota.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

16.10.2014 19:56 <S.Mäenala> Samasta syystä jätin omat kehitysversiot julkaisematta...

16.10.2014 19:57 <S.Mäenala> vaikka ovat jo jonkin aikaa olleet valmiita.


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin