Tänään on 28.03.2024, 15:45.

Mikä on sinun pääsarjasi?

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
Jarcon
Jäsen
Viestit: 538
Liittynyt: 24.01.2004, 14:38
Pisteitä: 30
Paikkakunta: Kuopio

Mikä on sinun pääsarjasi?

Viesti Kirjoittaja Jarcon »

Mielenkiinosta kysyisin, että mikä sarja on kenenkin ns. pääsarja/-t?

Itselläni Englannin Valioliiga ja 1. divari (mikä uus nimi nyt olikaan) :D

Mieli tekis seurailla/tutkia muitakin, mutta jos tuosta nyt lähden liikenteeseen ja sivusilmällä muita sarjoja. Tarkoituksena ois vääntää ensikaudeksi prosenttiarvioita noihin sarjoihin, toivottavasti aika riittää hankkimaan tarpeeksi tietoa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pjl
Jäsen
Viestit: 1103
Liittynyt: 02.03.2003, 14:15

Tuotto: -13.78 yks.

Palautus%: 96.64%

Panosten ka: 3.90 yks.

Vetoja: 105

Pisteitä: 162
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pjl »

Tarkoitus olisi taas tänäkin vuonna seurata Englannin ykköstä (nykyään Championship) ja kakkosta (tänä vuonna siis League 1). Jos aika riittää, niin myös kolmoseen (eli nykyään League 2) saatan rustailla arviota, mutta tuskin niin tulee käymään.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Peoplez
Jäsen
Viestit: 234
Liittynyt: 05.01.2004, 22:20
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peoplez »

Englannin sarjat täällä myös. Tarkoitus olisi kyllä tulevalla kaudella perehtyä tarkemmin myös muiden maiden jalkapalloon. Liian monta sarjaa kuitenki vaatii mielettömästi työtä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Rosse
Jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: 09.08.2003, 09:13
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Rosse »

Itsekin Englannin sarjoja pääasiassa tutkiskelen. Olen huomannut, että kannattaa myös panostaa esim. Etelä - ja Keski - Euroopan liigoihin, koska Englannin liigoista (varsinkin Valioliigasta) löytyy niin paljon tietoa joka puolelta, että harvemmin näistä kohteista mitään pelattavaa löytyy. Esim. Ranskan ja Saksan liigoista löytyy aika harvakseltaan tietoa, siksi kertoimenlaskijat ovat myös usein pihalla näistä sarjoista.

Miten niin teiltä ei löydy aikaa? Ei kokoonpanotietojen keruuseen paljon aikaa luulisi menevän. Itse pystyn ainakin hyvin hallitsemaan useita liigoja yhdella kertaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pjl
Jäsen
Viestit: 1103
Liittynyt: 02.03.2003, 14:15

Tuotto: -13.78 yks.

Palautus%: 96.64%

Panosten ka: 3.90 yks.

Vetoja: 105

Pisteitä: 162
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pjl »

Rosse kirjoitti: Miten niin teiltä ei löydy aikaa? Ei kokoonpanotietojen keruuseen paljon aikaa luulisi menevän. Itse pystyn ainakin hyvin hallitsemaan useita liigoja yhdella kertaa.
Jäämme innolla odottamaan Rossen petsejä useisiin hänen hallitsemiin liigoihin kunnon perusteluilla höystettynä.... Tähän mennessä niitä ei ole vielä tarvinnut lukea, vaikka rekisteröitymisestä on aikaa kohta vuosi :roll:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Rosse
Jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: 09.08.2003, 09:13
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Rosse »

En ole väittänyt, että olisin mikään ammattipelaaja, joka tietäisi kaiken näistä liigoista. On totta, etten ole lähetellyt omia vetovihjeitäni, mutta minusta on hyödyllisempää kertoa esim. loukkaantumisia tms. näistä liigoista joihin olen erikoistunut. Minusta on hyödytöntä ensin kirjoittaa tänne omat vetorivit ja sitten tulla tänne kerskumaan omilla voitoilla/tappioilla.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pjl
Jäsen
Viestit: 1103
Liittynyt: 02.03.2003, 14:15

Tuotto: -13.78 yks.

Palautus%: 96.64%

Panosten ka: 3.90 yks.

Vetoja: 105

Pisteitä: 162
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pjl »

Rosse kirjoitti:En ole väittänyt, että olisin mikään ammattipelaaja, joka tietäisi kaiken näistä liigoista. On totta, etten ole lähetellyt omia vetovihjeitäni, mutta minusta on hyödyllisempää kertoa esim. loukkaantumisia tms. näistä liigoista joihin olen erikoistunut. Minusta on hyödytöntä ensin kirjoittaa tänne omat vetorivit ja sitten tulla tänne kerskumaan omilla voitoilla/tappioilla.
Ei kai tässä kukaan sellaista ole väittänytkään, että sinä olisit ammattipelaaja. Itse kuitenkin kerskuit pystyväsi hallitsemaan useita liigoja yhtä aikaa, mutta kuitenkaan et lähes vuoteen ole kyennyt kirjoittamaan ensimmäistäkään viestiä jossa olisit jotenkin seisonut uhoamisesi takana.

Minustakin olisi hyödyllistä jos sinä kertoisit noista hallitsemistasi liigoista esim. loukkaantumisia, mutta en edelleenkään ole onnistunut löytämään yhtään viestiä jossa olisit näin tehnyt.

Minusta taas on erittäin hyödyllistä kertoa omat vetokohteet täällä etukäteen, niin jokainen voi sitten halutessaan pelata niitä. Sen sijaan minusta on täysin hyödytöntä kirjoittaa täällä tekstiä, jossa vaatii muita tekemään vaikka mitä tekemättä itse yhtään mitään.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Peoplez
Jäsen
Viestit: 234
Liittynyt: 05.01.2004, 22:20
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peoplez »

Rosse kirjoitti:Miten niin teiltä ei löydy aikaa? Ei kokoonpanotietojen keruuseen paljon aikaa luulisi menevän. Itse pystyn ainakin hyvin hallitsemaan useita liigoja yhdella kertaa.
Pitää ne kokoonpanotiedot yleensä jotenkin analysoidakin. Itselläni on joskus mennyt yhden valioliigakierroksen otteluiden analysoimiseen tunteja ja taas tunteja aikaa. On eri asia hallita ja "hallita".

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

Peoplez kirjoitti:On eri asia hallita ja "hallita".
...jep ja toinen hyvä lause aiheeseen liittyen :wink:

Knowing is good but understanding what you are knowing is much better...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


Berrie
Jäsen
Viestit: 1490
Liittynyt: 14.01.2003, 09:40
Pisteitä: 33

Viesti Kirjoittaja Berrie »

Kinastelut sikseen ja asiaan.

N, B ja A

Jospa siellä jo tänä vuonna pelataan niinkuin pitää... :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Rosse
Jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: 09.08.2003, 09:13
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Rosse »

Peoplez tuossa yllä kirjoittti, että hänellä menee esim. yhteen Englannin Valioliiga - kierrokseen useita tunteja aikaa. Itse en kuluta aikaa yleensä kuin 15 - 20 minuuttia/kierros ja luulen, että olen ottanut kaikki olennaiset seikat huomioon. Haluaisinkin kysyä, että mitä kaikkea te paljon aikaa kuluttavat otatte huomioon tiettyä liigakierrosta analysoidessanne.[/quote]

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Jarcon
Jäsen
Viestit: 538
Liittynyt: 24.01.2004, 14:38
Pisteitä: 30
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jarcon »

Pitää sitä muutakin tehdä kun kierrosanalyysi. Analysointi ennen kauden alkua. Itse olen parhaillaan analysoimassa Englannin liigan vanhoja sarjataulukoita. Aikaa kuluu tunti/kausi. Sitten pitäs vielä käydä jokaisen joukkuueen pelaajalistat läpi, ostot ja myynnit ym. ym. Kiire tässä tulee, kun on toki muutakin tekemistä kun vedonlyönti. :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


TT
Jäsen
Viestit: 432
Liittynyt: 22.08.2003, 15:27
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Espoo :-(

Viesti Kirjoittaja TT »

Itselläni pääseurannassa Englannin Valio ja "Mestis", ja varmaankin siitä syystä, että niitä on tullut pienestä pitäen seurattua. Moneen muuhun sarjaan teen kyllä raaka-arviot kauden alussa, mutta jos jossakin sarjassa ovat alkuperäiset arvioni joukkueista pielessä, en niihin mitään massiivisia korjauksia ala tekemään, vaan jätän sarjan siltä vuodelta pelaamatta.

Rosse kertoi käyttävänsä 15-20 minuuttia/kierros, mutta itselläni menee huomattavasti enemmän aikaa tällä hetkellä. Alkuviikolla tulostietojen/tapahtumien raportointi ym. säädöt. Sen perään raaka-arviot seuraavan viikonlopun peleistä ja loppuviikolla niihin mahdollisesti joutuu joitain muutoksia tekemään. Aikaa menee sarjaa kohden 3-5 tuntia viikossa.

Toisesta jutusta tulikin luettua, että Rosse pelailee mutulla. Ei siinä mitään, jos sillä voittoa saa aikaan. Jotkut osaavat muodostaa päässään arviot peleistä, mutta meikäläisen tapaisilla tyypeillä aivot eivät toimi samaan tapaan. Silloin on pakko pyöritellä systeemit koneen avulla.

Edit: Arvioni Rossen pelipäätöksien perustuvan mutuun piti paikkaansa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Peoplez
Jäsen
Viestit: 234
Liittynyt: 05.01.2004, 22:20
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peoplez »

Rosse:

Eihän tehdä tästä mitään typerää tappelua ok? Mutta olisi kiva tietää että kuinka voitolliseen peliin olet sitten pystynyt tuolla 15-20min tyylillä? Ei minullakaan aina monia tunteja mene mutta kyllä kokonaisuudessaan tähän saa aikaa uppoamaan jos haluaa todella porautua asiaan syvälle.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


GooRio
Avatar
Jäsen
Viestit: 1298
Liittynyt: 27.06.2003, 23:11
Pisteitä: 239

Viesti Kirjoittaja GooRio »

Toi kierroksen kohteisiin käytettävä aika on melko kakspiippuinen juttu. Esim. jos seuraa todella aktiivisesti esim. Valioliigaa ja on tehnyt ennen kauden alkua kotiläksynsä kunnolla sekä tietää tasan tarkkaan pelikiellot, loukkantumiset, otteluruuhkat tms asiat, niin kyllä se pienentää huomattavasti sitä aikaa kun lopullisesti prosentit väännetään. Jos vertaa esim. sellaiseen henkilöön joka ryhtyy pohtimaan ja etsimään samoja asioita vasta silloin kun arvioita rupeaa vääntämään.

Ja toiset vedonlyöjät ottavat enemmän asioita huomioon ja jaksavat etsiä tietoa vaikkapa mahdollisesta tähtihyökkääjän varpaankynnen katkeamisesta ja toiset puolestaan menevät suurempien linjoen mukaan. Jokainen omalla tyylillään!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Muistetaan kuitenkin, että kyllä Jakke on tuonut vuosien varrella hiukan massiakin ja iloa elämään

Minikommentit


Rosse
Jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: 09.08.2003, 09:13
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Rosse »

Joo ei mitään tappelua. Aloitin tuossa kesän alussa pelaamaan 200 euron kassalla ja laskueni mukaan olen n. 70€ voitolla. Pelaan kohtalaisen pienillä panoksilla (5€-10€) aika harvaan, joten pelikassa kestää vielä jonkun aikaa.

Haluaisin vielä täsmentää, että tämä ns. mutu - tyyli ei minun kohdallani tarkoita mitään "Jaro on paska" - tyyliä, vaan otan huomioon aivan samat seikat kuin te prosenttiarvioiden tekijät pelipäätöstä tehdessäni. En vain kirjoita mitään tarkkoja prosentteja ylös. Vasta loppukohdassa siis käytän tätä mutu - tyyliä eli arvioin mitkä kohteet mielestäni keräämäni tiedon perusteella ovat ylikertoimia.

Olen kyllä miettinyt prosenttiarvioiden tekemistä, mutta minun on ollut aika vaikea päästä alkuun. Haluaisinkin tietää, että mistä saatte nämät alkuperäiset voimasuhteet joukkueille, joita lähdette sitten sorvaamaan. Käyttättekö tässä juuri mutu - tyyliä?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Berrie
Jäsen
Viestit: 1490
Liittynyt: 14.01.2003, 09:40
Pisteitä: 33

Viesti Kirjoittaja Berrie »

Rosse kirjoitti:Olen kyllä miettinyt prosenttiarvioiden tekemistä, mutta minun on ollut aika vaikea päästä alkuun. Haluaisinkin tietää, että mistä saatte nämät alkuperäiset voimasuhteet joukkueille, joita lähdette sitten sorvaamaan. Käyttättekö tässä juuri mutu - tyyliä?
Varmaan kannattaisi lähteä lueskelemaan noita jo kirjoitettuja juttuja.

viewtopic.php?t=3948

Noista linkeistä löytyy asiaa aika paljon ja varmaankin niillä pääsee alkuun.

Ja vielä semmoinen yleistason kommentti, että kun kertoimet ovat prosentteja, niin varmaankin niitä vastaan kannattaa prosenteilla pelata. Näkee selvästi mitä kannattaa pelata ja mitä ei ja tosiaan sen panostuksen saa kohdilleen tarkasti.

En mitenkään väheksy mutu-pelaajiakaan, tottakai silläkin tavalla voi pelata voitollisesti.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

Teen tässä välissä peliliikkeen ja vien topicin kohti sen varsinaista otsikkoa, eli vastauksena kysymykseen: Valioliiga. Sen jälkeen loput Englannin liigatason sarjat eli entiset 1 & 2 & 3 -divari. Näin kesällä toi Veikkausliiga tuli mukaan mutta se tuntuu kyllä välillä niin tuskaiselta kun sitä taustatietoa ei ole netissä kuin promillen tuhannesosa brittisarjoihin verrattuna = menee kauan ennen kuin tuntee joukkueet riittävän hyvin. Ja toinen ongelma on tietysti se, kun pelejä ei juuri telkustakaan näe.
Rosse kirjoitti: Haluaisinkin tietää, että mistä saatte nämät alkuperäiset voimasuhteet joukkueille, joita lähdette sitten sorvaamaan. Käyttättekö tässä juuri mutu - tyyliä?
Sitä tutkimustyötä tehdään parhaillaan, eli analysoidaan jokainen joukkue läpi niin hyvin kuin mahdollista. Aikaa siihen palaa mutta töitä pitää tehdä jos meinaa pärjätä.

T: Neo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Eltzu
Jäsen
Viestit: 435
Liittynyt: 24.04.2003, 22:26
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eltzu »

Poimin kohteita jalkapallosta ja jääkiekosta varmaankin yli 10 maan tarjonnasta, joten en ole erikoistunut mihinkään. Joskus myös "sorrun" tenniksen, formula 1 ja superpesiksen pariin, mutta siellä puolella menee usein hieman tappiolle touhuni, joten vain hiljaisina päivinä saatan niitä vilkaista tylsyyden turruttamana.

Olen liian laiska käyttämään aikaani tunti tolkulla päivässä jonkun sarjan tutkimiseen, mutta arvostan suuresti niitä ihmisiä jotka sitä viitsivät tehdä ja myös kertomaan yleisesti havainnoistaan. Heidän keksimistään jipoista oppii yllättävän paljon ja kaikkea ei millään tule ajatelleeksi, oli se nippelitieto tärkeää tai vähemmän tärkeää. Otan vedonlyönnin siis enemmän harrastuksen kannalta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Aki Lahti
Avatar
Jäsen
Viestit: 2584
Liittynyt: 16.01.2003, 18:53
Pisteitä: 1783
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Aki Lahti »

Työn alla parhaillaan Saksan 2.Bundesliiga. 2 viikon kuluttua sarja alkaa eli kiirettä pitää.

Viime kaudella sarja tosi tasainen ja tuo nousija joukkue Erzgebirge Aue yllätti totaalisesti täällä päin. Tälle kaudella nousijajoukkueet tarkemman syynin kohteena. Jos alkukaudesta löytyisi jokin musta hevonen,joka pärjäisi Aue tavoin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


winorloose
Jäsen
Viestit: 3347
Liittynyt: 14.01.2003, 23:43

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 281

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Aki Lahti kirjoitti:Työn alla parhaillaan Saksan 2.Bundesliiga. 2 viikon kuluttua sarja alkaa eli kiirettä pitää.

Viime kaudella sarja tosi tasainen ja tuo nousija joukkue Erzgebirge Aue yllätti totaalisesti täällä päin. Tälle kaudella nousijajoukkueet tarkemman syynin kohteena. Jos alkukaudesta löytyisi jokin musta hevonen,joka pärjäisi Aue tavoin.
:D Saksan 2. Bundesliigaa tulen itsekin yrittämään taas alkavalla kaudella, vaikka viime kaudella olin siitä(kin) sarjasta ulkona kuin lumiukko.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

It's not gambling if you always win

Minikommentit


harakka
Jäsen
Viestit: 1382
Liittynyt: 07.01.2004, 15:18
Pisteitä: 69

Viesti Kirjoittaja harakka »

Veikkausliiga, SM-liiga, NHL ja Mestis. Siinäpä ne mitään väheksymättä :]

Tuosta ajankäytöstä. Mulla menee kaikenkaikkiaan ehkä keskimäärin reippaan tunnin verran per kierros, välillä vähemmän, välillä enemmän. Suuntaus on kuitenkin sellainen, että alkukaudesta eniten, loppukaudesta seuraavaksi eniten ja keskellä kautta menee kaikista vähiten aikaa, joskin liki samanverran kuin loppukaudesta. Toki tietyt joukkueet aiheuttavat enemmän "päänvaivaa" (haasteita) kuin toiset. Pelini pelaan pääasiassa pörsseihin ja myymällä (paremmat kertoimet), niin aikaa kyllä tähän uppoaa, kun tuon kaiken päälle tulee kertoimien päivityksetkin ym.

Seuraan kyllä innolla kaikkia mahdollisia sarjoja, kuten Valioliiga+alasarjat, Serie A, Allsvenskan, Tippeligaen, Euroopan huippusarjat, pesis. Valioliigaan ja Serie A:han voi kyllä helposti heitellä arvioitakin, ainakin perstuntumalta. Ainakin Valioliigassa olen mielestäni ihan hyvin hajulla, ehkäpä siihen sitten prossia nyt syksystä etiäpäin. Allsvenskan on tarkoitus ottaa ensi kesänä tuohon Veikkausliigan rinnalle, tänä kesänä se on ollutkin vähän intensiivisemmässä seurannassa tulevaa kesää silmällä pitäen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin