Tänään on 28.03.2024, 15:24.

Kannattaako vedonlyönti?

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
Merikarhu
Jäsen
Viestit: 1
Liittynyt: 15.07.2004, 21:08
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Helsinki

Kannattaako vedonlyönti?

Viesti Kirjoittaja Merikarhu »

Netissä seuraamistani keskusteluista voi päätellä sen, että vedonlyöntiin käytetään valtavasti aikaa. Joidenkin tapauksessa sitä voi verrata työhön.

Onko vedonlyönti vain nappikauppaa, vai kannattaa voimalukuihin, oikeisiin panostuksiin ja vedonlyönti ohjelmien opettelemiseen uhrata aikaa. Vedonlyönti on kiinnostavaa ja tuo elämään jännitystä, mutta tuleeko uhratuille panoksille,aika ja raha, tuottoa.

Tiedän, että seuraaviin kysymyksiin on vaikea vastata, mutta toivotaan, että joitain vastauksia tulee.

Millaisista tuotoista puhutaan teidän tai "jonkun" kaverinne kohdalla?
Pelikassan kasvu prosenteissa tietyn tarkastelujakson aikana. Käytetty aika vedonlyöntiin keskiverto viikossa?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


vande
Jäsen
Viestit: 90
Liittynyt: 05.04.2004, 16:00
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja vande »

Tuosta linkistä saa pienen kuvan siitä, millä panoksilla pelataan

viewtopic.php?t=5697

Ydinkysymys on pelaamiesen motiivi. Jos pelaaminen kiinnostaa ja ajatus voitollisesta vedonlyönnistä kiehtoo, silloin perusasioiden opetteluun kannattaa panostaa. Perustietoja saa mm. tältä foorumilta käyttäen foorumin Haku-ominaisuutta.

Osa pitkän linjan miehistä tekee tätä voitollisesti, mutta ennen kuin tuohon pääsee, aikaa ja oppirahoja joutuu maksamaan enemmän ja vähemmän. Voittoprosenteista harvat puhuu. 10 v:n aikana on itselleni muotoutunut käsitys juttuja lukien, että kun otos alkaa olla tuhansia vetoja ja tuotto vaikkapa 1-4% alkaa pelaajana olla jo hyvää ammattilaistasoa. Tuo tuotto alkaa jo elättää.

Yksi hyvä tapa aloittaa on esim. pelaamalla sivuston

http://www.totalctrl.info/fi/index.php

arvioiden mukaan. Tässä tapauksessa pääsee melko vähällä ajalla.

Omien arvioiden teon opettelu vie paljon aikaa samoin kuin tiedonhankinta. 1 h päivässä kuluu varsin huomaamatta pelien jättämiseen ja kirjanpitoon, joka on ensiarvoisen tärkeä. Sen perusteella näkee, missä mennään.

EDIT: viewtopic.php?t=4148

linkki pisti vielä silmään. Sisältää paljon kirjoittajien omakohtaisia kokemuksia ja siksi arvokasta luettavaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Jarcon
Jäsen
Viestit: 538
Liittynyt: 24.01.2004, 14:38
Pisteitä: 30
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jarcon »

Tottahan toki vedonlyönnillä voi tienata ja moni tämänkin foorumin käyttäjistä on voitollisia urheiluvedonlyöjiä.

Itsellä tämä harrastus urheiluvedonlyönnin näkökulmasta on vasta alkuvaiheilla, mutta plussaa saldo näyttää...tosin pelikassa on vielä sen verran pieni että ei sillä nyt hirveitä tienestejä saa. Aikaa kuluu päivästä/viikosta riippuen, mutta niinä päivinä joina panoksia olen asettamassa niin kyllä siinä 2-5 tuntia vierähtää. Tosin nyt on kesäloma, kunhan opiskelut taas jatkuu niin se vähentää käytettävissä olevaa aikaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


forester
Jäsen
Viestit: 25
Liittynyt: 24.01.2004, 07:22
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja forester »

Samaa asiaa olen tuumannut useita kertoja,onko tuotto/käytetty aika-suhde alkuunkaan kohdallaan. Tähän liittyen kysyin aiemmin kokemuksia kerrointen asettamisesta vetopörsseissä,löytyisikö siitä vipua kassaan.

Yhdistelemällä keskimääräistä panosta koskevia tietoja ja palautusprosentteja päätyy siihen,että pelaaminen on enintään hupia. Oleellisia summia voittavat henkilöt taitavat olla sangen uniikkikappaleita.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Peoplez
Jäsen
Viestit: 234
Liittynyt: 05.01.2004, 22:20
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peoplez »

Jos miettii kuinka paljon aikaa tähän hommaan menee ja on mennyt niin eihän siitä kyllä hääviä tuntipalkkaa saa. Itsekin olen vielä alussa tällä uralla joten voidaan puhua mukavasta ja palkitsevasta harrastuksesta. Itse olen huomannut että niinä aikajaksoina jolloin vedonlyöntiin ei ole löytynyt tarpeeksi aikaa niin pelit ovat menneet paljon huonommin. Uskon että kovalla työllä pääsen vielä joku päivä selkeästi voitolliseen peliin. Mutta pitää pysyä nöyränä ja olla kärsivällinen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Rosse
Jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: 09.08.2003, 09:13
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Rosse »

Ihmettelen usein, miksi ihmiset tekevät otteluista kaiken maailman prosenttiarvioita ja perustavat pelipäätöksensä sitten sokeasti niihin. Eikö ilman prosenttiarvioita mielestänne pysty pelaamaan voitollisesti? Itsekin joskus ajattelin ruveta tekemään näitä prosenttiarvioita, mutta tajusin, että olen ennenkin ottanut huomioon aivan samat tiedot, mutta en ollut vain tehnyt niistä mitään ihmeen tarkkoja prosentteja. Minusta on mahdotonta tietää kuinka paljon esim. joku loukkaantuminen vaikuttaa prosentteihin. Hyvin usein kertoimiin tulee turhaa heittoa pelkän tunteen takia. Voi, kunpa vedonlyönti olisikin niin yksinkertaista, että prosenttiarviot tehtyään näkisi heti mitä kohdetta kannattaisi ja mitä ei. Kentällä kuitenkin pelaavat ihmiset eivätkä koneet.

Minusta ilman prosentteja pääsee yhtä hyvään tulokseen kuin prosenttien kanssa. Minusta tällä foorumilla voisi myös enemmän keskittyä kertomaan kokoonpanotietoja tms. hyödyllisiä tietoja, joille sitten perustaa päätöksensä. Kuitenkin tällä foorumilla näkee turhan usein pelkkiä raakoja prosenttiarvioita ilman perusteluja, joista nyt ei ole käytännössä kenellekään hyötyä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Jarcon
Jäsen
Viestit: 538
Liittynyt: 24.01.2004, 14:38
Pisteitä: 30
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jarcon »

Rosse, olen osittain samaa mieltä. Täytyy kuitenkin muistaa, että prosentithan kertoo mitä kannattaa pelata. On ne prosentit sit tullu ohjelmasta tai päästä... tai mistä tahansa. Itsekkin olen pelannut omasta mielestäni ylikertoimia. Mielestäni aika hyvin pystyy käymään otteluparit läpi päässä ja laskee prosentit. Esim Haka - Jaro...jos kertoimet on 3 - 2 -2,5 (ihan hatusta), jokainen nyt tajuaa että Hakalla on liikaa. Toki todellisuudessa ylikertoimet ovat paljon pienempiä, mutta mielestäni ne pystyy löytämään. Joten olen samaa mieltä että mainitsemallasi tavalla voi jäädä voitolle.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Portillo
Jäsen
Viestit: 565
Liittynyt: 23.07.2003, 19:21

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: 100.00%

Panosten ka: 10.00 yks.

Vetoja: 1

Pisteitä: 82
Paikkakunta: Helsingin mlk

Viesti Kirjoittaja Portillo »

Mielestäni oleellisin kysymys vetoa tarkasteltaessa on se, mikä on joukkueiden tasoero. Joku voi sanoa päästä, että Chelsealla on parempi joukkue kuin Liverpoolilla. Kun Chelsean voitosta tarjotaan kerrointa 1,50, pelaatko sitä koska Chelsea on joukkueista parempi? Prosenttiarviot auttavat selvittämään joukkueiden tasoeroja, jolloin ei tule pelattua jokaista suosikkia "kertoimella millä hyvänsä". Koska reiluja ylikertoimia ei löydy kovin usein, on prosenttiarviot paras tapa seuloa esim. 5% tuoton omaavia kohteita(= oa 1,05).
Rosse kirjoitti:Minusta tällä foorumilla voisi myös enemmän keskittyä kertomaan kokoonpanotietoja tms. hyödyllisiä tietoja, joille sitten perustaa päätöksensä.
Jos perustaa pelipäätöksensä pelkästään kokoonpanotietoihin, on pahasti metsässä. Jos tuntee joukkueet hyvin(jo muuan Jorma puhui kirjassaan, "tunne joukkueet joista lyöt vetoa"), niin tietää kyllä miten loukkaantunut pelaaja on korvattavissa. Jos minulle tullaan väittämään, kun VfB Stuttgartin paras keskikenttämies Zvonimir Soldo on loukkaantuneena, että vastustajan voitonmahdollisuudet kasvoivat juuri vähintään kymmenellä prosentilla, niin kehoitan henkilöä pelaamaan vaikka SM-liigaa. Siis jos pelaa jotain puolituttua sarjaa, esimerkiksi nyt vaikka Serie A, josta LUULEE tietävänsä tarpeeksi ja perustaa pelipäätöksensä Tottin loukkaantumiseen, jää pitkässä juoksussa varmasti tappiolle.

Pointtini on se, että jos ei ymmärrä mitään kertoimista(ts. prosenttiarvioista), ei pitkässä juoksussa hyvin todennäköisesti jää vedoistaan voitolle.

EDIT: Ja voittavalla urheiluvedonlyöjällä prosenttiarviot ovat pohjana, johon sitten tehdään muutoksia juuri kokoonpano- ym. muiden tietojen pohjalta! Harva pelaa niitä "sokeasti".

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Rosse
Jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: 09.08.2003, 09:13
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Rosse »

Kirjoitukseni punainen lanka oli se, että minusta tällä foorumilla pitäisi pelkkien prosenttiarvioiden sijasta keskittyä ennemminkin niihin seikkojen, mistä nämä prosenttiarviot koostuvat eli juuri mm. kokoonpanotietoihin.

En todellakaan perusta pelipäätöksiäni pelkästään kokoonpanotietoihin, mutta minusta ne ovat silti äärimmäisen tärkeitä. Väitänkin, että tuskin kukaan tuntee mitään ulkomaan tai edes kotimaan liigaa niin hyvin, että pystyisi määrittelemään pelaajien merkityksen aivan täydellisesti. Tietenkin voi sanoa, että esim. Popovich on elintärkeä Hakalle, mutta miehen loukkaannuttua huomaa, että Popovichin paikan on ottanut pelinälkäinen vaihtopelaaja pelaakin paljon paremmin kuin itse Popovich. Olenkin huomannut, että mitä korkeammalla tasolla ollaan sitä vähemmän muutamalla (avainpelaajankin) loukkaantumisella on merkitystä. Esim. Suomen 2.divisioonassa parikin poissaoloa voi horjuttaa joukkuetta tuntuvasti. Haluaisinkin kysyä kaikilta prosenttiarvioita tekeviltä, että tuoko prosenttiarvioiden tekeminen muka joitain ylivertaista tietämystä pelipäätöksiin. Itse ne tee prosenttiarvioita, mutta väitän tietäväni tasa tarkkaan samat asiat kuin te.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Arrows
Jäsen
Viestit: 1776
Liittynyt: 17.01.2003, 21:55

Tuotto: +5.08 yks.

Palautus%: 106.91%

Panosten ka: 1.88 yks.

Vetoja: 39

Pisteitä: 75

Viesti Kirjoittaja Arrows »

Rosse kirjoitti:Itse ne tee prosenttiarvioita, mutta väitän tietäväni tasa tarkkaan samat asiat kuin te.
Kyllä näissä Euroopan suurimpien pääsarjojen, Veikkausliigan ja ynnä muiden tunnettujen ja seurattujen sarjojen kokoonpano- ja muut tiedot ovat kaikkien saatavilla - bookereidenkin. Eli tiedollista etua on hyvin vaikea, ellei jopa mahdotonta saada kun ei puhuta mistään Suomen kakkosdivareista. Tässä kohtaa tuleekin tärkeimmäksi asiaksi se, että osaa analysoida kaiken tiedon oikein. Jossain kolmosdivarissa riittää kun tietää, että joukkueelta X puuttuu paras maalintekijä ja ainoa pelintekijä niin vastustaja on hyvin todennäköisesti pelattava, koska sitä ei ole otettu kertoimissa huomioon. Veikkausliigassa tällaista tiedollista etua ei voi saada, vaan tieto pitää vielä osata analysoida oikein, jotta vedot olisivat voitollisia.

Ja mitä prosentteihin tulee niin, Ylikerroin.comissa on aivan taatusti suhteessa voittavia vedonlyöjiä enemmän kuin millään muulla vetofoorumilla, ja siksi niitä prosentteja niin paljon onkin.

Ja onpa tästä näemmä aiemminkin keskusteltu:
viewtopic.php?t=2908&start=0
viewtopic.php?t=3888&postdays=0&postorder=asc&start=0

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Peoplez
Jäsen
Viestit: 234
Liittynyt: 05.01.2004, 22:20
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peoplez »

Rosse kirjoitti:Ihmettelen usein, miksi ihmiset tekevät otteluista kaiken maailman prosenttiarvioita ja perustavat pelipäätöksensä sitten sokeasti niihin.
Itse ihmetteln sitä että ihmiset eivät tee prosenttiarvoita vaan pelaavat puhtaasti mutulla. Silloin monesti huonostakin kertoimesta tulee omassa päässä pelattava kun kyllähän Manu on paljon parempi joukkuekin. Prosentit auttaa pitämään pään kylmänä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Eltzu
Jäsen
Viestit: 435
Liittynyt: 24.04.2003, 22:26
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eltzu »

Merikarhu:

Olen varmasti tämän porukan mustalammas sillä minulla pelaaminen perustuu lähinnä tilastoon ja käytännön kokemukseen eli tietynlaisella systeemillä. Täältä löytyy myös hyviä vihjeitä, joita voin käyttää systeemissäni, joten prosenttiarviot/mutut ovat minulle tärkeitä.

Tästä systeemistä ei valitettavasti riitä kaikille, sillä jos sen yleisesti kerron, niin eiköhän täältäkin ala yli 100 ihmistä vastaavalla systeemillä pelaamaan, jolloin tulee valtava kilpailu vetopörsseihin ja kukaan ei saa enään oikeastaan mitään järkevää voittoa ulos. Systeemi on kuitenkin pitkäaikainen ja vaatii muutaman sadan euron alkukassan että pääsee "kitkuttaen alkuun". Tuotto on kuitenkin sen verran pientä ettei päivätyötä voi jättää, mutta saa hieman sivutuloa kuitenkin.

Mutta pointti oli kuitenkin se että harva pystyy itsensä elättämään vedonlyönnillä ja jotkut saavat siitä mukavaa sivutuloa. Oppirahoja minäkin olen joutunut maksamaan, sillä muita systeemejä kokeillessani olenkin nyt tällä hetkellä hieman miinuksella. Varmaan monelle vedonlyönti tarjoaa mukavaa ajanvietettä eli moni ottaa varmasti sen enemmän harrastuksen ja jännityksen vuoksi. Ei siis kannata liian nopeasti ammattilaisen urasta haaveilla.

Aikaa minulla menee n. tunti päivässä kun jätän vedot ja varmaankin toinen tunti kun tutkin/luen/kirjoitan vedonlyönnistä. Haluan oppia lisää, sillä minulla on vielä liian uusi ja kirjava tuulipuku päällä vaikka on kesä. :)

"Väkivaltayksikkö ihmeissään kun pahoinpitelyt vähentyneet huomattavasti: Ihmiset ovat alkaneet löydä vetoja!!!"

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Berrie
Jäsen
Viestit: 1490
Liittynyt: 14.01.2003, 09:40
Pisteitä: 33

Viesti Kirjoittaja Berrie »

Rosse kirjoitti:Haluaisinkin kysyä kaikilta prosenttiarvioita tekeviltä, että tuoko prosenttiarvioiden tekeminen muka joitain ylivertaista tietämystä pelipäätöksiin. Itse ne tee prosenttiarvioita, mutta väitän tietäväni tasa tarkkaan samat asiat kuin te.
Prosentit tuovat vedonlyöntiin erittäin paljon lisää.

Ensinnäkin, jälkikäteen voi analysoida paremmin missä mennään pieleen jos systemaattisesti prossat on puistikossa (esim. liian pieni/suuri merkitys kotiedulla jne).

Toisekseen prosenttien avulla voidaan järjestelmällisesti ja tarkasti määrittää panokset. Kokoonpano- ym. tietojen perusteella pelaavat vedonlyöjät pelaavat yleensä joko tasapanoksella tai tyyliin 1-10 asteikolla määritettävällä panoksella ja tässä piilee riski yli-/alipanostamisesta. Ja kun panokset laskee esim. kellyllä ja käyttää sopivaa jakajaa, riski kassan nollaantumisesta pienenee ja panokset ovat kertoimiin ja prosentteihin nähden kohdallaan.

Eli prossilla saadaan hommaan jatkuvuutta ja pitkäjänteisyyttä. Tunnepelaaminen jää toivottavasti vähemmälle, toki voi tehdä ylireagointeja kokoonpanotietojen suhteen, mutta kyllä prossat on pitkässä juoksussa se varmin tie onnistumiseen.

Se miten tehdä voitolliseen peliin pystyvät prossat onkin sitten toinen juttu ja siihen voi mennä aikaa, joten työtä on tehtävä ja paljon...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Duunari
Jäsen
Viestit: 132
Liittynyt: 14.01.2003, 03:54
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Duunari »

Rosse kirjoitti:Haluaisinkin kysyä kaikilta prosenttiarvioita tekeviltä, että tuoko prosenttiarvioiden tekeminen muka joitain ylivertaista tietämystä pelipäätöksiin. Itse ne tee prosenttiarvioita, mutta väitän tietäväni tasa tarkkaan samat asiat kuin te.
Tieto ei yksin tee vedonlyönnistä tuottavaa. Ainakin yhtä tärkeää on money management. Näitä tyyppejä jotka tietää yksittäisen pelaajan saavutukset viimeiseltä kymmeneltä kaudelta seurasiirtoineen, maaleineen loukkaantumisineen (ulkoa) on pilvin pimein. Moni näistä harrastaa myös vedonlyöntiä. Isoillakin panoksilla. Ja voittaessaan voittavat paljon. Mitä eivät suotta vaivaudu salailemaan ympäristöltään. Se mistä kaverit ei pahemmin kertoile on että paljonko yhteensä on tullut panostettua. Kun ei ole varsinaista pelikassaa eikä seurantaa niin optinen harha voitollisesta pelistä on helppo säilyttää. Oli muuten suora kuvaus eräästä hyvästä ystävästä. Kaverilla on kohtuullisen varakas suku taustalla joten isojakin summia voi pelata "riskittä".

Ilman prosenttiarvioita on helppo mennä bookkerien ansaan. Pelataan pois se varma voittaja kertoimesta riippumatta. Serena Williams, Celtic, Michael Shumacher aika-ajoissa on melkein aina ylipelattuja. Välittäjät ottaa ilolla vastaan vetoja minikertoimilla (usein vielä tuplina tai triploina) tietäen että kun suosikki kaatuu niin voitot on huikeat. Etu vedonlyönnissä on lähtökohtaisesti aina vedonvälittäjällä. Vaikka vedonlyöjällä olisi parempaa tietoa niin sekään ei riitä. Vasta prosentit oikeuttaa pelin jos haluaa jäädä voitolle vuosien saatossa. Tietoisesti tai tiedostamatta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


epe
Jäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 14.01.2003, 16:14
Pisteitä: 2
Paikkakunta: Heräilemässä

Viesti Kirjoittaja epe »

Rosse kirjoitti:Haluaisinkin kysyä kaikilta prosenttiarvioita tekeviltä, että tuoko prosenttiarvioiden tekeminen muka joitain ylivertaista tietämystä pelipäätöksiin. Itse ne tee prosenttiarvioita, mutta väitän tietäväni tasa tarkkaan samat asiat kuin te.
Berrie kirjoitti:
Prosentit tuovat vedonlyöntiin erittäin paljon lisää.

Ensinnäkin, jälkikäteen voi analysoida paremmin missä mennään pieleen jos systemaattisesti prossat on puistikossa (esim. liian pieni/suuri merkitys kotiedulla jne).

Toisekseen prosenttien avulla voidaan järjestelmällisesti ja tarkasti määrittää panokset. Kokoonpano- ym. tietojen perusteella pelaavat vedonlyöjät pelaavat yleensä joko tasapanoksella tai tyyliin 1-10 asteikolla määritettävällä panoksella ja tässä piilee riski yli-/alipanostamisesta. Ja kun panokset laskee esim. kellyllä ja käyttää sopivaa jakajaa, riski kassan nollaantumisesta pienenee ja panokset ovat kertoimiin ja prosentteihin nähden kohdallaan.

Eli prossilla saadaan hommaan jatkuvuutta ja pitkäjänteisyyttä. Tunnepelaaminen jää toivottavasti vähemmälle, toki voi tehdä ylireagointeja kokoonpanotietojen suhteen, mutta kyllä prossat on pitkässä juoksussa se varmin tie onnistumiseen.
Itse olen pelannut ilman todennäköisyysarvioita ja huomannut, että siinä vaiheessa kun osaaminen/tietämys eri sarjoista/lajeista on alkanut parantua niin joissakin tilanteissa ei tee mieli enää pelata ollenkaan kun ei ole OIKEATA varmuutta onko kohde pelattavissa vai ei. Vaikka "mutupelaamisellakin" on mahdollista päästä hyvään lopputulokseen niin kuten Berrie ansiokkaasti sanoi ei ole mahdollista analysoida missä on menty puistikkoon (paitsi tietysti silmämääräisesti...siinäkin kyllä näkee jos on tehnyt jotakin suurempaa virhettä systemaattisesti kunhan pelit on tilastoitu hyvin).

Uskon Rosse että tiedät aivan samat tiedot kuin todennäköisyysarvioiden tekijät, mutta et osaa käsitellä niitä yhtä hyvin kuin todennäköisyysarvioita laskevat (kuten en minäkään). Ihmismieli on kuitenkin rajallinen käsittelemään asioita... ja vaikka on kuinka hyvä näkemys ottelusta ei sillä päästä yhtä tarkkaan todennäköisyysarvioon kuin muilla menetelmillä. Todennäköisyyksiähän mielessäkin pyöritellään, mutta arviointitarkkuus on aika karkea ja joidenkin tietojen merkitystä tulee helposti liioiteltua.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


sako77
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 30.07.2004, 13:04
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Tampere

Mites jos jättää todennäköisyyksien arvioinnin muille?

Viesti Kirjoittaja sako77 »

Minua epäilyttää hieman onko omista todennäköisyysarvioista lopulta paljonkaan hyötyä. Jos vaikka puoliammattilaisesti lasketkin omat prosentit niin miksi ne olisivat paremmat kun jonkun vedonlyöntitoimiston, jossa ryhmä ammattilaisia laskee kertoimet parhaan tiedon pohjalta. Milläs pistät paremmaksi?

(No näistä asioista on varmaan täällä keskusteltu jo tarpeeksi, mutta laitanpahan tähän kuitenkin oman käsitykseni niin joku minua fiksumpi saa sitten oikoa jos en ole oikein asioista perillä..)

Täällä jossain oli joku thread missä kerrottiin tutkimuksesta missä selvitettiin vedonlyöntiä menetelmällä, jossa tietyn vedonlyöntitoimiston laskemia kertoimia pidettiin auktoriteettikertoimina ja niiden perusteella arvioidaan toisten toimistojen laskemia kertoimia. Mielestäni tämä kuulosti fiksulta idealta. Itse olen tässä hieman samaan tyyliin harrastellut vedonlyöntiä vertailemalla arvostamieni toimistojen kertoimia ja lyönyt vetoa jos jollain toimistolla on ollut muita selvästi korkeampi kerroin. Arvioin tietysti muutenkin kriittisesti olisiko kyseessä mahdollisesti järkevä kohde. Kannattavuudesta en todellakaan tiedä vielä mitään, mutta kokeilenpa nyt vaan...

Toinen vedonlyönti peruste mikä kuulostaa uskottavalta ovat kohteet joilla on suuren yleisön mielenkiintoa ja vedonvälittäjä on mahdollisesti vääristänyt kertoimia riskin pienentämiseksi.Samaan kastiin kuuluvat tulosveto, moniveto ja muut muuttuvatkertoimiset vedonlyönnin muodot, joista niistäkin ovat tosissaan pelaavat ilmeisesti viimeaikoina vieneet suurimmat ansainta mahdollisuudet.

Mitä vedonlyönnin kannattavuuteen tulee: Kannattavuudesta mielestäni voidaan puhua vasta kun hommaan käytettyille tunneille saadaan tuntipalkka: esim 10e/tunti. Jos hommaan käytetään vaikkapa 3 tuntia päivässä ja kaksi kohdetta löytyy odotusarvolla 1,05, jonka realistisuudesta en tiedä. Niin tästähän saadaan keskimääräiseksi panokseksi 2*0,05*p=30 => p=300 euroa ja pelikassan pitäisi olla kellyn mukaan vähintään 10 000 euroa.. Sitten kai pitäisi ottaa vielä se huomioon, että tuon 10 000 euroakin voisi sijoittaa muuallekin kun vedonlyöntitoimiston tilille korotta notkumaan..

ESBC:n julkisen pelikassan kehitystä kun käy vilkaisemassa niin voisi kyllä helposti luulla, että tuo yllä oleva laskelma on ylioptimistinen. Jos tulkkasin heidän kirjanpitojaan oikein saadaan kuin saadaankin pelikassalle parhaassa tapauksessa kymmenien prosenttien nousu vuodessa. (Vuosittainen vaihtelu näytti olevan aika suurta..) Sijoitusmuotona toki hyvä kun verrataan vaikka osakesijoittamisen tuottoihin, mutta pelikassan pitäisi kyllä noilla lukemilla olla jo aika suuri ennen kuin omaa aikaa paljonkaan kannattaisi lähteä uhraamaan, saati sitten maksamaan heidän vihjeistään törkyhintaa.. No ESBC:n kai luulisi kuitenkin olevan todennäköisyysarvioistaan sieltä ehdottomasti parhaasta päästä, miten pärjää harrastaja jos ammattilaisellakin on noin tiukkaa?

Sellaista..

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


nieba
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 26.01.2004, 16:08
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja nieba »

Osa pitkän linjan miehistä tekee tätä voitollisesti, mutta ennen kuin tuohon pääsee, aikaa ja oppirahoja joutuu maksamaan enemmän ja vähemmän. Voittoprosenteista harvat puhuu. 10 v:n aikana on itselleni muotoutunut käsitys juttuja lukien, että kun otos alkaa olla tuhansia vetoja ja tuotto vaikkapa 1-4% alkaa pelaajana olla jo hyvää ammattilaistasoa. Tuo tuotto alkaa jo elättää.

Mistä tuo tuottoprosentti lasketaan? Jos pelikassa on vaikkapa 10000€ niin siitä 4% on 400€. Tällä tuskin elää, mutta tuskin tässä sitä tarkoitetaan. Valaiskaa vähän tuota tuottoprosentin käsitettä

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Jarcon
Jäsen
Viestit: 538
Liittynyt: 24.01.2004, 14:38
Pisteitä: 30
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jarcon »

No siis esim jos palautus% on 104 niin panokset*1,04... eli jos pelaat 50000e/kk niin se tekis +2000e /kk. Tuskin kukaan kuitenkaan noin monesti kassaa kierrättää kuukaudessa, mutta jos :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


vande
Jäsen
Viestit: 90
Liittynyt: 05.04.2004, 16:00
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja vande »

Tuo yllä oleva laskelma on ihan oikein. Muotoilisin sitä kuitenkin hieman toisin. Jos pystyt voitolliseen peliin PITKÄLLÄ AIKAVÄLILLÄ vaikkapa keskimääräisellä palautuksella 104% eli 100% on palautuvat pelipanokset ja tuo 4% on voittoa.

Tällä laskutavalla tuollaiseen tuottoon pystyvä pelaaja voi ajatella yksittäisen pelin panoksesta siten, että siitä tulee voittoa 10€:sta 0,4€, 50€:sta 2€, 100€:sta 4€ jne. On yhdentekevää, minkä kokoisilla panoksilla pelaa. Pelipanoksesta palautuu tällä laskutavalla 4% ylimääräistä vaivan palkaksi. No, kuukaudet ovat erilaisia. Joukkoon mahtuu hyviä ja huonoja kuukausia. Jos yhden kuukauden tulos on huono, sitä tasoittaa toisen kuukaden onnistumiset.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


shiirer
Avatar
Jäsen
Viestit: 789
Liittynyt: 14.01.2003, 11:29

Tuotto: +10.34 yks.

Palautus%: 101.08%

Panosten ka: 4.31 yks.

Vetoja: 221

Pisteitä: 215
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja shiirer »

Jarcon kirjoitti:No siis esim jos palautus% on 104 niin panokset*1,04... eli jos pelaat 50000e/kk niin se tekis +2000e /kk. Tuskin kukaan kuitenkaan noin monesti kassaa kierrättää kuukaudessa, mutta jos :)
Kyllä varmaan kierrättää ja ei välttämättä edes monta kertaa. Se on koko mikä ratkaisee myös tässä asiassa. Isostahan me kaikki ainakin unelmoimme. :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Vanhemmat seurannat: viewtopic.php?f=8&t=18

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

sako77 kirjoitti:
ESBC:n julkisen pelikassan kehitystä kun käy vilkaisemassa niin voisi kyllä helposti luulla, että tuo yllä oleva laskelma on ylioptimistinen. Jos tulkkasin heidän kirjanpitojaan oikein saadaan kuin saadaankin pelikassalle parhaassa tapauksessa kymmenien prosenttien nousu vuodessa. (Vuosittainen vaihtelu näytti olevan aika suurta..) Sijoitusmuotona toki hyvä kun verrataan vaikka osakesijoittamisen tuottoihin,

Pörssiosakkeiden keskimääräinen vuotuinen tuotto on ollut noin 17,0%. Tämä tuotto ei siis ole tullut parhaassa tapauksessa vaan keskimäärin :wink: En tiedä, mutta uskoisin että todennäköisemmin ja jopa helpommalla jää voitolle pörssissä kuin vedonlyönnissä. Molemmista ryhmistä toki löytyy niin yksittäisiä suurvoittajia kuin kaikkensa hävinneitäkin, mutta jos puhutaan nyt yleisesti...

Jos jollakin on vähän reilummin ylimääräistä ja on varaa se riskeerata kohtuullisesti niin kyllä mä kehottaisin suuntaamaan katseen pörssiin. Tietysti jos on mahdollisuus olla molemmissa mukana -niin pörsissä kuin vedonlyönnissäkin - aina parempi, tai no, ainakin jännempää jos jälkimmäistä harrastaa :lol:

Jos katsotaan mitä isorikkaat ja miksei vähän pienemmätkin rikkaat tekee niin kyllä pörssiin sijoittaminen pidemmän korren vie 6-0. Jos vedonlyönti olisi parempi sijoituskohde (tuotto&riski) niin varmasti tämä seikka olisi yleisestikkin tiedossa...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


Villa
Jäsen
Viestit: 115
Liittynyt: 15.09.2003, 00:21
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Villa »

Sputnik kirjoitti:
Pörssiosakkeiden keskimääräinen vuotuinen tuotto on ollut noin 17,0%.
Jaajaa, tuntuupa noin kylmiltään aivan liian suurelta. Mistäköhän ajanjaksosta oikein puhut?


EDIT: Tarkistinpa itse, kun en uskonut tuohon lukuusi. Jenkkien markkinoilla keskimääräinen tuotto vuosina 1926-99 ollut 11%. Vuosina 1990-99 tuotto on taas ollut 18%, joka itsessään on liian lyhyt vertailujakso. Johonkin tällaiseen tietoon ilmeisesti sinäkin viittasit?

Lisää käppyrää ja tietoa vaikkapa tuolta: http://www.finfacts.com/stockperf.htm

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut Villa, 25.08.2004, 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Minikommentit


Peelo
Jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: 12.08.2004, 08:14
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Peelo »

Niin, mutta tuskin tyypeillä jotka sijoittavat pörssiin olisi edes taitoa ottaa peleistä voittoa pitkässä juoksussa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


klippa
Jäsen
Viestit: 81
Liittynyt: 11.03.2003, 20:39
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja klippa »

Niin, mutta tuskin tyypeillä jotka sijoittavat pörssiin olisi edes taitoa ottaa peleistä voittoa pitkässä juoksussa.
Höpö höpö. Arvaus oma mielipiteenikin on, mutta kyllä näissä day-treidareissa on paljon urheiluvedonlyöjiä ja päinvastoinkin. Ja osa voittavia. Antaahan molemmat "harrastukset" saman fiiliksen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Inssi
Jäsen
Viestit: 36
Liittynyt: 12.09.2003, 10:37
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Inssi »

Sputnik kirjoitti:
Pörssiosakkeiden keskimääräinen vuotuinen tuotto on ollut noin 17,0%. .....En tiedä, mutta uskoisin että todennäköisemmin ja jopa helpommalla jää voitolle pörssissä kuin vedonlyönnissä.
Eiköhän osakkeiden keskimääräinen vuotuinen tuotto ole pörssihistorian aikana ollut 5-7%, maasta hieman riippuen.

Tuosta helppoudesta on vaikea sanoa, mutta jos pystyt tekemään vedonlyönnissä voitollisen tuloksen, niin siinä pystyy samalla pääomalla tekemään paremmin voittoa.

Esim. jos riskipääoma (=pelikassa) on 50 000 €. Osakkeisiin sijoitettuna siitä saa keskimäärin 7% tuoton, eli 3500 € miinus verot (29%). Ajatellaan, että vedonlyönnissä pääsee 102% palautukseen ja kassa kiertää keskimäärin vaikka vain kerran ympäri kuukaudessa. Vuotuinen pelivaihto on silloin 600 000 € ja tuotto 12 000 € (miinus verot :) ).

Jo näin pienellä kassankierrolla pääsee yli kolminkertaiseen tuottoon. Mutta se lienee tosiasia, että on helpompaa löytää osakkeet jotka tuottavat keskimäärin 7% vuodessa kuin päästä 102% palautukseen vedonlyönnissä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin