Teflon kirjoitti:Olen pahoillani, mikäli olen forumille kirjoittanut negatiiviseen sävyyn firmastanne. Tarkoitus ei ollut mustamaalata firmaanne tai tätä forumia affiliatena. Ymmärrän, että on ollut kiire saada yritys markkinoille varsinkin kun on suuret kisat kesällä tulossa. Ja vaikka ei kiire olisikaan, niin epäilemättä aina kaikki ei mene niinkuin suunnitellaan uutta sivustoa avatessa. Kiitosta kuitenkin siitä että tartutte toimeen todella terhakkaasti ja näin ollen firmastanne on saanut rehdin ja asiallisen kuvan. Ja varmasti tulen pysymään asiakkaananne kunhan saadaan nämä pikku lapsentaudit korjattua. Erittäin hyvä asiakaspalvelu on tavaramerkki mitä teidän kannattaa vaalia, koska se selkeästikin on hallussa.
Negatiivinen palaute on välillä täysin perusteltua, ja esimerkiksi eilinen virhetilanne oli varmasti ärsyttävä. Olisin itsekin pistänyt varmasti ei-niin-posia palautetta menemään, jos vastaava olisi tullut eteen jotain sivustoa käyttäessä. Vikibetiä on testattu huolella jo pitkän aikaa, mutta todellisuus on kuitenkin eri asia kuin testiympäristö. Outoja ja uusia tilanteita ilmaantuu väkisinkin myös julkaisun jälkeen, eikä tällaisen järjestelmän julkaisu mene koskaan 100% kuten suunniteltu.
Pyrimme Suomessa panostamaan vahvasti hyvään asiakaspalveluun ja käyttäjien reiluun kohteluun, kuten on aiemminkin todettu. Omasta mielestäni ärsyttävintä ongelmissa missä tahansa sivustolla on se, jos asiakaspalvelu ei vastaa viestiin pitkään aikaan mitään. Näin ollen loppukäyttäjä ei tiedä ollaanko hänen tapaustaan edes käsittelemässä, tai onko sitä kukaan koskaan lukenut. Support-viestejä käsitellään Vikibetin Suomen aspassa vuoden jokaisena päivänä, ja käyttäjien viesteihin on vastattu nytkin niin wappuna kuin sunnuntai-iltaisin. Suomen aspa pitää omalta osaltaan huolen siitä, että mahdollisessa ongelmatilanteessa virhe raportoidaan heti eteenpäin, ja se menee oikean henkilön jatkokäsittelyyn asap. Jokainen haluaisi tietysti oman ongelmansa ratkeavan parissa minuutissa, mutta tällaiset järjestelmät ovat usean eri toimittajan palapeli, ja joudumme joskus odottamaan loppukäyttäjän tavoin kolmannen osapuolen kuittausta/ratkaisua asiaan. Ongelmia voidaan myös ratkaista aivan eri teholla viikonloppuna klo 21 tai ma-pe toimistoaikaan, jonka pyydämme myös ottamaan huomioon. Jokainen ongelma näkyy tietysti loppukäyttäjälle Vikibetin ongelmana oli syy missä tahansa, ja tämä on ihan ymmärrettävää.
Kiitos kaikille positiivista palautetta antaneille tähän asti! Sitä on myös tullut usein asiakaspalveluun sähköpostilla, ja se kertoo meille siitä, että palvelu on tältä osin oikeilla raiteilla. Parantamisen varaa on tietysi aina, ja asiallinen kritiikki otetaan myös vastaan, silloin kun sitä täysin aiheesta annetaan. Vikibet on vasta toimintansa alkutaipaleella, ja kaikki järjestelmät toimivat joka viikko sujuvammin. Pyydämme hieman extra kärsivällisyyttä tässä alkumetreillä, ja pidämme Vikibetin Suomen osastolla huolen siitä, että kaikki tilanteet menevät käsittelyyn heti kuin mahdollista.
Mukavaa viikonloppua kaikille foorumia seuraaville, ja pelionnea Vikibet-sivustolla!
Minikommentit